wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
  naar home van Grenswetenschap

   
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 

 
 

GW Ging Positieve Nood

Klik hier om meer van dit soort blogs te bekijken 08-06-2010 | 11:11: Een tijdje geleden kregen we een e-mail van Sarah Morton. Ze had een belangrijke boodschap en zocht media-aandacht. Hoewel deze 22-jarige dame reeds drie volwaardige boeken op haar naam heeft, kreeg ze als kind de diagnose autist opgeplakt. Eenmaal ze zich in dat vakje bevond, werd ze steeds ongelukkiger. Haar toekomst werd bepaald door de medische uitspraak. Uiteindelijk vond ze aansluiting en begrip bij Stichting Positieve Nood waar ze inmiddels intens mee samenwerkt. Naast haarzelf bestaat dat collectief uit drie personen: Henk Fokker (oprichter), Iwanjka Geerdink en Tamara Janssen. Positieve Nood kaart misstanden in de zorg en de psychiatrie aan. Ze zijn o.a. gekant tegen het overdadig en misplaatst gebruik van drogerende medicijnen. Denk bijvoorbeeld aan de ADHD'ers die zich suf moeten slikken aan Ritalin om vervolgens, na voldoende verkregen afgestompte tunnelvisie, autistisch worden verklaard. GW had wel behoefte aan een positieve noot en stuurde Karin (8 maanden zwanger) naar Amersfoort...

GW Ging Positieve Nood
(GW Ging Positieve Nood)


49 Reacties   © Tim de Enchanter
     
Een vriend of kennis van dit blog op de hoogte brengen Niet-werkende hyperlink aan de redactie laten weten De hyperlinks in dit grenswetenschap-blog apart tonen Toevoegen aan uw persoonlijke blog-bibliotheek. Sluit opties
 
Bookmark: Zaplog, , GeenRedactie, Tip, Grubb, msn reporter, Toevoegen aan Ekudos, Toevoegen aan Bligg.be, Toevoegen aan blognetwerk, Toevoegen aan Tagmos

 
   

Reaxies:

grenswetenschappen-avatar van LocK-NaHLocK-NaH: Tsja, Bij mij is ook ADHD vastgesteld op 13 jarige leeftijd. Vanaf mijn 6de bij het riag gelopen. Wel Ritalin voorgeschreven gehad maar nooit echt gebruikt. Ik zit tegen autisme aan.

Je kan het niet aan mijn gedrag of uiterlijk kunnen zien dat er iets mis is met mij.

Waar ik nog steeds in vast loop en het meeste probleem bij heb is structuur in mij leven houden. Vooral naar verplichtingen kom ik erg lax over.

Ik heb dus serieus problemen bij een baan te behouden. Ik ben vanaf mijn 15 werkzaam in de metaal industrie waar ik al met menige jaren met tegenzin in werk. Je word behandeld als een normaal mens maar je bent het niet. Ik denk zelf dat ik ook iemand ben die geen volle dagen kan werken. Want dat lukt mij niet, en vooral niet in deze sector. Wel gedaan al die tijd, tot je elke keer toch weer vast loopt. want de eisen liggen er torens hoog de laatste jaren

Ook de betalingen zijn ver ondermaats terwijl je elke dag toch je lichaam naar de klote werkt. Ik kan het dus ook niet bepaald gezond werk noemen. Vooral bij jonge mensen word vooral misbruik van ze gemaakt. Dit zie je ook wel, maar je kan er niets tegen doen. Wat des te meer aan je motivatie knauwt. Ik ben zeg maar niet dom genoeg om er blind voor te zijn.

De diagnose is bij mij vastgesteld toen ik klein was. Dus die telt niet meer mee als volwassene. Ik kan er niets mee, dus ik moet weer terug het traject in van psychiatrie.

Laatste 3 jaar op men eigen gewoond wat uiteindelijk niet meer ging. En nu zit ik weer te wachten op een woon begeleidend project. Men ouders willen mij bij de Hoop stoppen waar ik nog steeds gemengde gevoelens bij heb omdat ze je waarschijnlijk weer proberen te brain washen naar het een christendom.

En tsja, als je al de shit hoort over geld en macht. Dan ben je al snel geneigd om je kont in de wind te gooien. Vooral omdat je al 10 jaar je lichaam langzaam naar de klote hebt geholpen en je hebt er niets mee bereikt.


Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 12:31:29

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Emie Emie : Wat goed dat GW hier aandacht aan besteedt! Er is zo ontzettend veel mis in de reguliere GGZ, er is zoveel onbegrip voor mensen die 'anders' zijn, artsen schrijven liever medicatie voor dan dat ze naar een persoon luisteren. Dat gaat immers sneller, makkelijker en hé, het levert ook nog wat centjes op...
Ik kan uit jarenlange eigen ervaring bevestigen wat Henk en Sarah hier zeggen. Ik ben zowel werknemer als klant geweest, en ken de GGZ van binnen en van buiten.
De laatste jaren zie ik wel verbetering in de vorm van bijvoorbeeld kleinschalige woonprojecten, begeleid wonen en ambulante begeleiding, maar kom je daar dichtbij, dan hoor je toch weer dezelfde termen: medicatie, therapie, stoornis, ziekte...

<laatste edit: 8-6-2010 14:45:31>
Dig a pony
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 14:11:42

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van ourobourosourobouros: het kan inderdaad anders en beter, maar
de GGZ in Nederland staat alleszins lichtjaren voor op die in Vlaanderen (al is dat op zich misschien geen zinnige referentie)
niets is iets, niet ?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 15:20:21

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Emie Emie : Benieuwd wat de crisisdienst van de GGZ met deze paradijsvogel gaat doen. Ik vrees zijn geluk totaal vermorzelen en zijn leven verkloten:

http://www.nu.n...ft-paradijs.html
Dig a pony
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 15:25:53

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
ourobouros zei:

het kan inderdaad anders en beter, maar
de GGZ in Nederland staat alleszins lichtjaren voor op die in Vlaanderen (al is dat op zich misschien geen zinnige referentie)

Lichtjaren voor? Zeker qua prijs. Dat men in Nederland meer dan 100 euro per maand voor de zorg - en dan nog niet eens een volledig dekkend pakket - rekent, dat kun je in Vlaanderen bijna aan niemand wijsmaken.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 15:37:52

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Tunnelforce9Tunnelforce9: @LocK-NaH
misschien moet je een ander beroep gaan uitoefenen iets wat meer voldoening geeft en een betere uitdaging zodat je niet met tegenzin naar je werk gaat..

misschien verpleegkundige(zwaar gebrek aan)

als je financiele problemen hebt raad ik je aan naar de budgetterings ambtenaar van je gemeente te stappen die kan je 100% zeker helpen.

groet,
TF9 <laatste edit: 8-6-2010 16:01:46>
The Key To The Cosmos, http://www.documentarywire.com/absolute-zero
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 16:01:21

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis: Ik kan hier helemaal aan relateren.
Ik heb een zoon van nu 23 jaar. Hij ws op lagere school vaak afgeleid, speelde lievr dan leren en op z'n 10e begon een lerares te klagen . Dat het niet goed ging en ik misschien naar Riagg kon gaan. Heb ik gedaan. Is "aandachtstekort stoornis"oftwel ADD vastgesteld. Dit is ADHD zonder H(hyperactiviteit). ....En of ik Ritalin wilde geven. NEE DUS. Had sowieso al een hekel aan etiketten en medicatie al helemaal. In die tijd was nog miinder bekend over Ritalin.. maar ik wist toen al dat dit niet deugt. Er ws toen wel al een "hype aan de gang over ADHD.
Wij hebben het toen met de leerkracht (een andere) van de Montessorischool opgelost. Hij kreeg wat meer aandacht om hem bij de les te houden. En gezegd hem niet te bestraffen. Maar juist complimenten te geven
Dat werkte. Maar op de middelbare school was het de 1e jaren een gevecht. Ik heb hard moeten aggeren en knokken om een beetje begrip te krijgen.Zij wilden hem al snel naar een lager onderwijs sturen ( en weer laten testen wat ik niet gedaan heb!). Ik heb poot stijf gehouden en hij heeft diploma gehaald. Maar daarna is het weer moeilijk geworden. Want in de "maatschappij"kun je je (bijna) niet staande houden met dit "anders zijn"
Mijn zoon is enorm creatief
Ik heb dus zeker alle begrip voor jou LocK-NaH
En ook voor alle mensen met dit soort ervaringen.
Ik heb naast dat verhaal van mijn zoon Xavier nog veel meer gezien van deze schrijnende situaties.
Ik juig dan ook het werk van Positieve Nood van harte toe !!!
<laatste edit: 8-6-2010 18:30:32>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 18:27:02

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars: @ LocK-NaH

Hoezo: er is iets mis met jou?
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Noem mij één iemand die 'normaal' is.
Iedereen is vreemd op z'n eigen manier en sommige mensen hebben meer hulp nodig dan anderen.
Maar mís?
Bullshit!

Personen die hun macht misbruiken en zo duizenden mensen de dood injagen, dáár is iets mis mee!
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 18:38:04

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis: @ LocK-NaH
Waarom willen je ouders je naar de Hoop sturen ?
Dat is inderdaad erg christelijk Als het je aanspreekt is het misschien wel oke.
En kan kom jij niet in aanmerking voor een gedeeltelijk wao?
Of voor een Wajong. Want de diagnose is al gesteld toen je jong was. Je kunt het altijd aanvragen bij het UWV.

Als je tenminste denkt dat je het werken niet goed aan kunt.
Het UWV kan mensen dan weer helpen en ondersteunen om wel passend werk te krijgen en niet zo onder druk te zetten
<laatste edit: 8-6-2010 18:48:18>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 18:46:30

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LocK-NaHLocK-NaH: Ben bezig met een WW uikering. Paar weken geleden weer werkloos geworden Gaat weer lekker sinds de crisis.

Maar zoals ik zei, De diagnose op jonge leeftijd telt niet meer mee als je volwassen bent. Morgen een afspraak bij de huisarts om weer terug het traject in te stappen. Papiertje heb je nodig om deuren open te doen laten gaan.

Ik ben het er wel mee eens dat ik (normaal) ben, maar dat ik wel problemen heb met bepaalde dingen die een ander mens niet zou hebben. Ik was ook vrij belabberd op school. Helaas hebben de leraren nooit mee gewerkt en zeiden ze "hij kan het wel maar wilt niet" maar in feiten had ik naar een gespecialiseerde school gemoeten, maar mijn ouders zijn daar altijd terug houdend in geweest.

Zo heb ik uiteindelijk men lagere school met 2 keer blijven zitten afgemaakt, en op de middelbare school ben ik gestopt in de 2de klas.
En ben toen gaan werken met een BBL opleiding.

Maar wat ik mij wel bij moet brengen is dat ik het er mee moet doen met wat ik heb. Hoe oneerlijk alles ook in elkaar zit.

Ik ben een positief iemand dus ik denk wel dat het allemaal wel weer goed komt
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:02:40

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis:
Marsepars zei:

@ LocK-NaH

Hoezo: er is iets mis met jou?
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Noem mij één iemand die 'normaal' is.
Iedereen is vreemd op z'n eigen manier en sommige mensen hebben meer hulp nodig dan anderen.
Maar mís?
Bullshit!

Personen die hun macht misbruiken en zo duizenden mensen de dood injagen, dáár is iets mis mee!


Ja ja....ken je deze:
Ooit weleens een normaal mens ontmoet? en beviel 't???
Zo is het maar net !!
Tegen mensen zeggen dat er iets mis met ze is en ze in een hokje plaatsen van ''eén of andere DSM-bijbel... dát is misdadig.
Ahh.. ik heb nog wel meer megemaakt met Xavier en hulpverlening enz. Maar het is ze niet gelukt om hem in hun bekrompen kadertjes te krijgen . Wat hebben wij samen wel gelachen om hun maniertjes en benepenheid

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:05:30

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis:
LocK-NaH zei:

Ben bezig met een WW uikering. Paar weken geleden weer werkloos geworden Gaat weer lekker sinds de crisis.

Maar zoals ik zei, De diagnose op jonge leeftijd telt niet meer mee als je volwassen bent. Morgen een afspraak bij de huisarts om weer terug het traject in te stappen. Papiertje heb je nodig om deuren open te doen laten gaan.

Ik ben het er wel mee eens dat ik (normaal) ben, maar dat ik wel problemen heb met bepaalde dingen die een ander mens niet zou hebben. Ik was ook vrij belabberd op school. Helaas hebben de leraren nooit mee gewerkt en zeiden ze "hij kan het wel maar wilt niet" maar in feiten had ik naar een gespecialiseerde school gemoeten, maar mijn ouders zijn daar altijd terug houdend in geweest.

Zo heb ik uiteindelijk men lagere school met 2 keer blijven zitten afgemaakt, en op de middelbare school ben ik gestopt in de 2de klas.
En ben toen gaan werken met een BBL opleiding.

Maar wat ik mij wel bij moet brengen is dat ik het er mee moet doen met wat ik heb. Hoe oneerlijk alles ook in elkaar zit.

Ik ben een positief iemand dus ik denk wel dat het allemaal wel weer goed komt

Tuurlijk ben je normaal gekkie ..hahaha
Kijk jij bent gewoon wie je bent. En de maatschappij is alleen maar ingesteld op een éénheidsworst mens...
Nou dat ben jij niet en zovelen niet
Ikke ook niet trouwens hoor...
Dus kop op man. Goed dat je positief bent
En van jezelf houden hè?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:12:03

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
LocK-NaH zei:

Ik ben het er wel mee eens dat ik (normaal) ben, maar dat ik wel problemen heb met bepaalde dingen die een ander mens niet zou hebben. Ik was ook vrij belabberd op school. Helaas hebben de leraren nooit mee gewerkt en zeiden ze "hij kan het wel maar wilt niet".

Gaat ook voor mij op. School was niet mijn ding. Wiskunde meestal wel, taal ook en de rest was erin stampen en dan weer snel vergeten, iets dat wonderwel ging. Tijdens dat soort lessen zat ik voor me uit te staren of gewoon te tekenen. Het interesseerde me gewoon niet. Ik kan pas inspanning opbrengen voor iets dat me echt interesseert. En dan het bekende credo 'hij kan het wel maar hij wil niet'. Ik steek het echt op het gebrek aan interessant maken. Van eenheidsworst en eenheidslessen gaat mijn strot dicht zitten. Temeer omdat me toen al duidelijk was dat merendeel van de info gebaseerd was op speculeren, aannames en info die snel zou gedateerd zijn. Pointless gewoon.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:13:58

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars:
LocK-NaH zei:


Maar wat ik mij wel bij moet brengen is dat ik het er mee moet doen met wat ik heb. Hoe oneerlijk alles ook in elkaar zit.

Ik ben een positief iemand dus ik denk wel dat het allemaal wel weer goed komt

Zo mag ik het horen!!!
Laat ze allemaal lekker de ... (oeps, bijna lelijke woorden gebruikt) genieten!
Er is voor jou op dit moment maar één iemand belangrijk en dat ben jezelf.
Je kan het niet iedereen naar de zin maken en als je eenmaal geaccepteerd hoe je in elkaar steekt, ben je volgens mij op de goede weg.

Hou vol!
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:24:55

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis: Vanavond weer debatten...hmmm
jammer dat een onderwerp als dit niet ter sprake komt.
Terwijl hier miljarden aan geld mee gemoeid is..
Al die pillen voor ADHD-ers, Depressieven, Schizofrenen,PDDNOS-ers enz enz enz enz. Wat dat niet allemaal kost.
Ik bedoel niet dat mensen geen medicatie mogen krijgen maar wel dat er te veel en te gemakkelijk voorgeschreven wordt.
En dat is BIG BUSINESS.



Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:33:24

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars: @ Isis


'Alle mensen zijn gelijk'.
Dat geldt misschien voor grondrechten, maar zeker niet voor hun bewustzijn.
Elk mens zit anders in elkaar en ik vind ook dat je niet zomaar medicijnen uit zo mogen schrijven voor welke 'afwijking' dan ook.

Ik wantrouw pillen en poeders.
En dan heb ik het alleen nog maar over de middelen die je krijgt om fysiek te genezen.
Laat staan die klerezooi die ze je geven om je mentaal weer 'gezond' te maken.
Dat schrijven ze net eventjes te makkelijk voor, naar mijn mening.

Maar vooral bezuinigen op de zorg, hoor.
Dat zal vast helpen...
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:35:34

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van weljawelja: eerlijk gezegd ken ik helemaal niet zo veel normale mensen en daar ben ik nog eens blij om. die zeurpieten met hun wetten en regels en alles moet volgens hun idee van netheid en fatsoen gebeuren. gedraag je in het openbaar. nou, ik weet uit ervaring dat je prachtige gesprekken hebt met mensen met een deukje. perzische tapijten werden vroeger voorzien van een weeffoutje want dat houd de duivel weg die de dingen kapot wil maken en zo blijft het kleed bespaart voor ongeluk dus. die hebben het beter begrepen dan de westerse medici.
ieder mens is kostbaar, vooral als je een kind hebt dat anders is maar meestal wel heel creatief. dat moet je volgens mij bij deze mensen juist stimuleren want ook daar valt op een of andere manier vast wat aan te verdienen. lok-nah , je hebt een klotebaan net als ook vele gewone mensen. dat ligt niet alleen aan hoe jij bent maar ook aan een maatschappij die mensen dat rotwerk laat doen voor weinig geld terwijl als je op kosten van de staat en je ouders een universitaire (hete aardappel in mijn mond) opleiding hebt gehad je je verbeeld dat je een beter mens bent en meer geld moet krijgen voor minder werk, als psychiater bijvoorbeeld. bah.
hou van jezelf en de hele wereld
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:43:26

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
Marsepars zei:

Maar vooral bezuinigen op de zorg, hoor.
Dat zal vast helpen...

Ik geloof ook niet eens dat er tekorten in de zorg zijn. Wel een héél slechte verdeling. Met de helft van 1 topsalaris kunnen ze op de werkvloer heel wat doen.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:52:22

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars:
3.14po zei:

Marsepars zei:

Maar vooral bezuinigen op de zorg, hoor.
Dat zal vast helpen...

Ik geloof ook niet eens dat er tekorten in de zorg zijn. Wel een héél slechte verdeling. Met de helft van 1 topsalaris kunnen ze op de werkvloer heel wat doen.

Bijvoorbeeld meer mensen op de werkvloer zetten zodat de mensen die verzorging nodig hebben ook daadwerkelijk de zorg krijgen die hen toekomt en niet afgescheept worden met een receptje.

En die 130 euro in de maand vind ik op zich niet eens zo'n probleem, als het geld maar gaat naar iemand die het beter kan gebruiken dan ik.
En dat het niet uitgegeven wordt aan de nieuwe 7-serie met chauffeur van de zorgdirecteur...
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 19:59:37

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars:
welja zei:

eerlijk gezegd ken ik helemaal niet zo veel normale mensen en daar ben ik nog eens blij om.

En hoe langer je op GW blijft, hoe blijer jij wordt...
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 20:00:51

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van NarchyaNarchya: http://www.anarchiel.com/display/arme_opa

http://www.tele...tje__.html?p=1,1

./kots
"When an inner situation is not made conscious, it appears outside as fate." ~ Carl Jung
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 21:16:01

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Emie Emie : Narchya is een anagram van Anarchy. Dat ik dat nou pas zie...

Voor de rest: ./kots INDEED
Dig a pony
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 21:20:01

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van ourobourosourobouros:
3.14po zei:

ourobouros zei:

het kan inderdaad anders en beter, maar
de GGZ in Nederland staat alleszins lichtjaren voor op die in Vlaanderen (al is dat op zich misschien geen zinnige referentie)

Lichtjaren voor? Zeker qua prijs. Dat men in Nederland meer dan 100 euro per maand voor de zorg - en dan nog niet eens een volledig dekkend pakket - rekent, dat kun je in Vlaanderen bijna aan niemand wijsmaken.

idd, maar ik heb het vooral over het ruimere aanbod van verscheidene therapievormen, betere opleidingen, minder wachtlijsten, meer erkenning van alternatieve methodes die in Vlaanderen nog als kwakzalverij worden beschouwd, bescherming van het beroep "therapeut" enz...

of zie ik jullie gras verkeerdelijk voor groener aan?
niets is iets, niet ?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 23:35:42

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
ourobouros zei:

of zie ik jullie gras verkeerdelijk voor groener aan?

Dat mag een inwoner van Vlaanderen voor me beantwoorden. Ik sta er niet neutraal in. Ben erg gekant tegen het Nederlandse graaisysteem waardoor ik het Vlaamse wat kan ophemelen. Ik woon al lang niet meer in Vlaanderen maar toen ik er woonde ben ik altijd 100% tevreden geweest over de zorg die mij is gegeven. In Nederland heb ik het gevoel/de ervaring veel te betalen voor iets waar ik weinig aan heb en niet al teveel op moet rekenen.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 8-6-2010 23:48:12

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van PlakbandPlakband: Erg interessant dit. Mis 2 dingen: 'We hebben heel veel onderzoeken gedaan' zegt die man. Welke onderzoeken? Op wat voor een manier zijn ze te werk gedaan? Wie/wat/waar? Staan die onderzoeken wel garant voor een kwalitatief neutrale insteek, zo objectief mogelijk? Of zijn ze juist subjectief te werk gaan zodat de uitkomst van deze onderzoeken beter in hun verhaal past?
Ook noemt ie op een gegeven moment een rijtje medicijnen op te beginnen met ritalien. En zegt dat deze drie puur cocaïne zijn.
Nou ben ik een complete leek als het om de chemische samenstelling van die medicijnen gaat. Dus is het mogelijk om een scan van de bijsluiter bij het artikel te zetten waaruit blijkt dat die chemische samenstelling inderdaad gelijk is aan of bestaat uit hoofdzakelijk cocaïne? <laatste edit: 9-6-2010 8:48:46>
mail welkom
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 8:47:59

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis:
3.14po zei:

ourobouros zei:

of zie ik jullie gras verkeerdelijk voor groener aan?

Dat mag een inwoner van Vlaanderen voor me beantwoorden. Ik sta er niet neutraal in. Ben erg gekant tegen het Nederlandse graaisysteem waardoor ik het Vlaamse wat kan ophemelen. Ik woon al lang niet meer in Vlaanderen maar toen ik er woonde ben ik altijd 100% tevreden geweest over de zorg die mij is gegeven. In Nederland heb ik het gevoel/de ervaring veel te betalen voor iets waar ik weinig aan heb en niet al teveel op moet rekenen.

Mee eens. We betalen ons scheel zo langzamerhand terwijl het pakket steeds verder uitgekleed wordt ( en dat wordt nog erger)
En de GGZ hulpverlening en verslavingszorg in Nederland is echt niet best! Spreek uit ervaring.
Alternatieve geneeswijze /therapiën zijn beschikbaar maar daar hangt een prijskaartje aan . Als je verzekerd bent ervoor kan je soms deels vergoeding krijgen , maar je bent er gauw door heen.. En dan mag je het zelf betalen . Wat je meestal niet kunt.
Waardoor je a.h.w. gedwongen wordt je "heil" (ahum) weer bij de reguliere instanties te zoeken.( waar de verzekeraars afspraken mee hebben)
Ik vind dat verzekeraars meer behandelingen zouden moeten vergoeden van bijvoorbeeld verslavinszorg. Dat je meer keus hebt waar je je laat behandelen .
In ieder geval krijg je vaak niet de hulp/zorg die je nodig hebt.
En is er ook nog eens sprake van lange wachtlijsten en een hoop bureaucratie..............
Hoezo lijkt het gras hier groener ?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 9:13:19

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LocK-NaHLocK-NaH: Iemand die een salaris heeft van 10.000, betaald net zoveel aan de zorg als iemand die 1.500 in de maand verdiend. Beetje krom niet?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 9:24:11

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
LocK-NaH zei:

Iemand die een salaris heeft van 10.000, betaald net zoveel aan de zorg als iemand die 1.500 in de maand verdiend. Beetje krom niet?

Dat vind ik nog niet het kromme. Waarom mensen straffen omdat ze meer verdienen? Hoeft wat mij betreft niet. Je betaalt voor iets dat je niet verbruikt, dat vind ik krom. Een kleine maatschappelijke bijdrage: geen probleem mee. Maar minstens 1200 verplichte euro per jaar?? En het enige waarover gesproken wordt is dat het duurder en duurder moet worden, terwijl je mensen op de werkvloer alleen maar hoort klagen dat ze meer moeten doen voor hetzelfde geld of zelfs gratis moeten gaan werken.

Het belgische systeem: kleine maandelijkse bijdrage (paar euro's per maand) en een toeslag bij doktersbezoek of ziekenhuisbezoek vind ik beter qua opzet. Ik ga zelden tot nooit naar de dokter. In 10 jaar tijd ben ik misschien 5 keer geweest, voor een oorontsteking. Dat is verdorie een erg dure oorontsteking hoor.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 9:36:39

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van IsisIsis:
Plakband zei:

Erg interessant dit. Mis 2 dingen: 'We hebben heel veel onderzoeken gedaan' zegt die man. Welke onderzoeken? Op wat voor een manier zijn ze te werk gedaan? Wie/wat/waar? Staan die onderzoeken wel garant voor een kwalitatief neutrale insteek, zo objectief mogelijk? Of zijn ze juist subjectief te werk gaan zodat de uitkomst van deze onderzoeken beter in hun verhaal past?
Ook noemt ie op een gegeven moment een rijtje medicijnen op te beginnen met ritalien. En zegt dat deze drie puur cocaïne zijn.
Nou ben ik een complete leek als het om de chemische samenstelling van die medicijnen gaat. Dus is het mogelijk om een scan van de bijsluiter bij het artikel te zetten waaruit blijkt dat die chemische samenstelling inderdaad gelijk is aan of bestaat uit hoofdzakelijk cocaïne?

Zij zijn ervaringsdeskundigen. En geloof me .. dan weet je waar je over praat. Ik ben ook ervaringsdeskundige.
Mijn zoon is gelabeld vanaf zijn 10e wat dat allemaal voor gevolgen heeft gehad.pfffffffffff.Ik was tegen Ritalin
Hij heeft het echter wel eens geprobeerd toen hij 19 was. Nou dat deed hem geen goed hoor. Dus meteen weer gestopt na twee dagen
Ritalin is qua werking verwant aan cocaïne en amfetamine in de hersenen. Het is dus een drug, daar kun je niet omheen.
Ik heb met eigen ogen gezien hoe jonge mensen in een jeugdverslavingskliniek volgepropt weren met Ritalin en/of Concerta (langwerkende versie). Sommigen zaten erbij als zombies en één meisje had dermate ernstige hartkloppingen en duizeligheid dat ze naar het ziekenhuis moest voor een hartfilmpje !!!!
Sommigen kregen zyprexa ( antipsychoticum) of een antidepressivum. Maar allemaal werden met pillen volgestopt.
Behalve mijn zoon , die daar zat voor 4 maanden om van een base coke en wiet verslaving af te komen.Alle jongeren waren gelabeld en aan de drugs geraakt ( coke, wiet,alcohol,speed enz).Een aantal ervan waren ook al jaren aan de ritalin, wat geen moer hielp.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 9:56:52

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LocK-NaHLocK-NaH: Mja, ik rook ook graag men jointje op zijn tijd. Alleen daar blijft het wel bij dan. Nooit coke of iets anders aangeraakt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 10:11:15

reacties op grenswetenschap.nl

Draconian:
3.14po zei:


In 10 jaar tijd ben ik misschien 5 keer geweest, voor een oorontsteking. Dat is verdorie een erg dure oorontsteking hoor.


Ik ben in 20 jaar tijd maar 1 keer naar de dokter geweest voor een longontsteking!
Voor mij nog duurder.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 10:16:02

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van lindaatjelindaatje: Laat ik nou es gaan dignosticeren: Volgens mij zijn het heeeeeeele lieve schattebouten van mensen, gewoon veel te liefvoor deze wereld. Inderdaad die graaiers en ego's en bonusopstrijkers daaraan zit iets goed fout. <laatste edit: 9-6-2010 11:00:00>
CAUTE - Behoedzaamheid
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 10:57:21

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Emie Emie :
Plakband zei:

Erg interessant dit. Mis 2 dingen: 'We hebben heel veel onderzoeken gedaan' zegt die man. Welke onderzoeken? Op wat voor een manier zijn ze te werk gedaan? Wie/wat/waar? Staan die onderzoeken wel garant voor een kwalitatief neutrale insteek, zo objectief mogelijk? Of zijn ze juist subjectief te werk gaan zodat de uitkomst van deze onderzoeken beter in hun verhaal past?
Ook noemt ie op een gegeven moment een rijtje medicijnen op te beginnen met ritalien. En zegt dat deze drie puur cocaïne zijn.
Nou ben ik een complete leek als het om de chemische samenstelling van die medicijnen gaat. Dus is het mogelijk om een scan van de bijsluiter bij het artikel te zetten waaruit blijkt dat die chemische samenstelling inderdaad gelijk is aan of bestaat uit hoofdzakelijk cocaïne?

Op hun site is een en ander terug te vinden. Zowel site als stichting zijn in ontwikkeling. www.positievenood.nl
Er staat o.a. : "Ritalin is de merknaam van een stof dat heet methylphenidaat, familie van de amfetaminen."
Dat is natuurlijk iets anders dan 'pure cocaïne'. <laatste edit: 9-6-2010 11:25:43>
Dig a pony
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 11:22:39

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van PlakbandPlakband: Bedankt Emie en Isis.
Isis: Wat een heftig verhaal zeg. Ongelooflijk. Klinkt verdomde schandalig allemaal. Vuur met vuur bestrijden lijkt het. Hoop dat je zoon van zijn verslavingen af is ondertussen. Zoals je weet zal hij altijd moeten oppassen om niet weer terug te vallen. Sterkte voor beide.
mail welkom
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 11:34:05

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po: ik denk dat die 'pure cocaine' een gevalletje beeldspraak was dat meer om het effect gaat dan wel de chemische samenstelling.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 12:57:11

reacties op grenswetenschap.nl

Samblo:
3.14po zei:

ik denk dat die 'pure cocaine' een gevalletje beeldspraak was dat meer om het effect gaat dan wel de chemische samenstelling.


Ja 'pure speed' was dichter bij de waarheid geweest. Het klopt trouwens wel in de praktijk dat mensen die van nature hyper actief zijn rustig worden van coke en speed, maar lijkt me allerminst een acceptabel medicijn!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 13:16:54

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ron B.Ron B.: ik heb het ook allemaal meegemaakt, medicijnen, therapie en wat nog meer...

op een bepaald moment was ik er helemaal klaar mee, ben met alles gestopt en ben gewoon gaan doen wat ikzelf wou doen, en nu meer dan 10 jaar later voel ik mij beter dan ooit...

ik wil absoluut niet zeggen dat iedereen maar met zn medicijnen moet kappen of moet stoppen met therapie of wat nog meer, maar voor mij was het de beste keuze van mijn leven zo ongeveer, er is een bepaald deel "patienten" die gewoon niets heeft aan die vorm van zorg, en zo ongeveer alle vormen van autisme horen daar voor mij ook bij.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 20:52:55

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ron B.Ron B.:
3.14po zei:

LocK-NaH zei:

Iemand die een salaris heeft van 10.000, betaald net zoveel aan de zorg als iemand die 1.500 in de maand verdiend. Beetje krom niet?

Dat vind ik nog niet het kromme. Waarom mensen straffen omdat ze meer verdienen? Hoeft wat mij betreft niet. Je betaalt voor iets dat je niet verbruikt, dat vind ik krom. Een kleine maatschappelijke bijdrage: geen probleem mee.

andersom dan, laat de mensen met weinig geld dan minder betalen, zo moet ik ook gewoon die 120 per maand betalen van een wajong uitkering, okee ik krijg het dan via zorgtoeslag vergoed, maar wat voor onzin is het om elke maand 120 euro op mijn rekening te storten die ze 2 dagen later weer afschrijven?

en wat betreft betalen voor iets wat je niet gebruikt, de laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag is bijna 20 jaar terug, de huisarts 10 jaar, en de tandarts 2 keer per jaar, en dan mag ik een deel van die tandarts ook nog zelf betalen, en daar betaal ik (of beter, de gemiddelde burger) 120 euro per maand voor...

(punt 2 mee eens dus )
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 21:01:02

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
Ron B. zei:

3.14po zei:

LocK-NaH zei:

Iemand die een salaris heeft van 10.000, betaald net zoveel aan de zorg als iemand die 1.500 in de maand verdiend. Beetje krom niet?

Dat vind ik nog niet het kromme. Waarom mensen straffen omdat ze meer verdienen? Hoeft wat mij betreft niet. Je betaalt voor iets dat je niet verbruikt, dat vind ik krom. Een kleine maatschappelijke bijdrage: geen probleem mee.

andersom dan, laat de mensen met weinig geld dan minder betalen, zo moet ik ook gewoon die 120 per maand betalen van een wajong uitkering, okee ik krijg het dan via zorgtoeslag vergoed, maar wat voor onzin is het om elke maand 120 euro op mijn rekening te storten die ze 2 dagen later weer afschrijven?

en wat betreft betalen voor iets wat je niet gebruikt, de laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag is bijna 20 jaar terug, de huisarts 10 jaar, en de tandarts 2 keer per jaar, en dan mag ik een deel van die tandarts ook nog zelf betalen, en daar betaal ik (of beter, de gemiddelde burger) 120 euro per maand voor...

(punt 2 mee eens dus )

Kortom: we zijn met velen die zelden naar de dokter gaan en ondertussen maandelijks grote bedragen dokken. Waar zijn die tekorten in de zorg door afkomstig? Ligt niet aan den burgert alleszins.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 9-6-2010 21:09:07

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van NarchyaNarchya:
Emie zei:

Narchya is een anagram van Anarchy. Dat ik dat nou pas zie...

Voor de rest: ./kots INDEED


"When an inner situation is not made conscious, it appears outside as fate." ~ Carl Jung
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 10-6-2010 0:13:01

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van eoieoi: Die grote bedragen gaan niet naar dokters hoor, het is portugal niet.

Die bedragen gaan naar de grote pharma, en dokters hebben makkelijk werk, gewoon medicijnen uitschrijven en verder niet kijken naar de oorzaak, gewoon dempen pappen en nathouden.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 10-6-2010 1:44:21

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ron B.Ron B.:
3.14po zei:

Ron B. zei:

en wat betreft betalen voor iets wat je niet gebruikt, de laatste keer dat ik in een ziekenhuis lag is bijna 20 jaar terug, de huisarts 10 jaar, en de tandarts 2 keer per jaar, en dan mag ik een deel van die tandarts ook nog zelf betalen, en daar betaal ik (of beter, de gemiddelde burger) 120 euro per maand voor...

(punt 2 mee eens dus )

Kortom: we zijn met velen die zelden naar de dokter gaan en ondertussen maandelijks grote bedragen dokken. Waar zijn die tekorten in de zorg door afkomstig? Ligt niet aan den burgert alleszins.

een standaard blindedarmoperatie is in 10 jaar 4 a 5 keer zo duur geworden, terwijl de lonen bijna gelijk gebleven zijn, de apparatuur en kennis goedkoper zou moeten worden, en het aantal complicaties steeds meer afneemt...

ik denk dus dat de zorg heel wat goedkoper kan zonder dat het aan kwaliteit hoeft in te leveren, er zit veel geld bij bedrijven die leveren aan de zorg, managers, directeuren en bonussen, want een bonus voor een directeur word uiteindelijk door de burger/regering betaald, de prijs van een bepaald medicijn gaat gewoon omhoog bijvoorbeeld...

en wat is de grootste oorzaak hiervan? mijn mening doordat zorg een bedrijf geworden is wat winst moet maken, en dat is wel zover verwijderd van het ware idee van zorg als het maar kan...

gezondheidszorg zou maar 1 doel moeten hebben, genezen, maak je het echter commercieel dan is het doel niet alleen maar genezen, maar ook winst draaien, en een patiënt die niet ziek is levert niets op, een patiënt die zijn hele leven medicatie nodig heeft is echter een baangarantie voor de makers van dat medicijn...
het is net als met de politie, als er geen criminelen waren dan hadden we ook geen politie nodig, het is een kwestie van vraag en aanbod, en ik vraag mij ook wel eens af of de vraag naar zorg misschien wel kunstmatig in stand gehouden word en de winsten gemaximaliseerd worden door bv schaarste te creëren...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 10-6-2010 19:03:11

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van CCRiderCCRider:

Hoogzwanger of niet, pittige dames met interview skills worden zonder pardon op pad gestuurd.

Alles in naam der wetenschap. ...
Foxtrot Uniform CCRider Kilo
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 11-6-2010 19:51:24

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars:
CCRider zei:



Hoogzwanger of niet, pittige dames met interview skills worden zonder pardon op pad gestuurd.

Alles in naam der wetenschap. ...

Het is een schande!
Speak your mind. Even when your voice trembles...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 11-6-2010 19:53:10

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
CCRider zei:

Hoogzwanger of niet, pittige dames met interview skills worden zonder pardon op pad gestuurd.

Alles in naam der wetenschap. ...

Zo is dat! Pitty is for the weak.

't Was trouwens haar laatste interview in een hele tijd. Karin is op zwangerschapsverlof sinds vandaag.
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 11-6-2010 23:35:48

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van kaaskopjeffreykaaskopjeffrey: mss heb ik het syndroom van asperges
~1~ of every atom my face the most forsaken
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 14-6-2010 16:18:49

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Emie Emie :
kaaskopjeffrey zei:

mss heb ik het syndroom van asperges

Ruikt je urine vreemd dan?
Dig a pony
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 14-6-2010 19:04:35

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van weljawelja:
Emie zei:

kaaskopjeffrey zei:

mss heb ik het syndroom van asperges

Ruikt je urine vreemd dan?

hou van jezelf en de hele wereld
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 14-6-2010 21:22:02

reacties op grenswetenschap.nl

Wi©ked: Hierbij dan mijn eerste reactie.

Ik ben van mening dat het de verkeerde kant op gaat met het ziekenfonds in NL. Echter is het nog niet zo erg als in de VS. Onlangs zagt ik een boeiende docu van Michael Moore. Deze docu gaat over het ziekenfonds etc in de VS. Dit was echt om te janken. http://www.prev...8c1bd49814ddd120

Verder heb ik wel enkele rapporten over Ritalin gelezen. Ik ben echt blij dat ik met die troep gestopt ben. Ik gebruikte eerst wel drugs. Vervolgens was ik in de veronderstelling dat ik ADD had. Vrij makkelijk had ik na 1-2 gesprekjes een recept voor Ritalin en Concerta. Deze medicijnen heb ik wel geprobeerd te gebruiken maar toch ook zeker misbruikt.

Maar nu weet ik gelukkig wel beter. Ga binnenkort maar eens iets lezen over St. Janskruid. Dit schijnt wel een goed alternatief te zijn.

Gr. Wietse
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-6-2010 11:49:56

 

Nu reageren:

 
Laatste nieuws:   Populair nieuws:
Zelf (uw) nieuws toevoegen » Nieuwsarchief »

GW-Video:
GW Ging Moestafa GW Ging Jezus Redt GW Ging Positieve Nood GW Ging Filip Coppens GW Ging Emile Ratelband
Bij Maaike Baretta van Greenpeace Kachel 2.0 GW Ging Neale Donald Walsch GW bij Sam Osmanagich, ontdekker van de Bosnische piramides Gili: Iedereen Paranormaal!
GW Goes Spiritual, deel 2 Krochten van de ziel, deel 26: de pedofiel GW Goes Spiritual De Chemtrail burgemeester Op het Niburu-event
GW Ging dr. Anne Stijkel Uri Geller Bij Michel keck Contacteer ons  

Dagsponsor: Hier kan uw website of bedrijf staan
Dagsponsor Hier kan uw website of bedrijf staan
Word ook dagsponsor! Voor € 15 door duizenden gezien!


Recente Reacties: Bekijk grenswetenschap-reacties via RSS of XML
 
Zoeken: Go Nu zoeken op grenswetenschap.nlNu zoeken op grenswetenschap.nl
 
Grenswetenschappelijke stickies
Meer »
 
Grenswetenschap 2012-Maya-special
Grenswetenschap Koen-Insectenkampioen-pagina
 
Steun GW, geef de redacteuren een biertje »
 
Vorige maand op GW:
 
Vorig jaar op GW:
 

 
Populairste Links:

Nieuwste Links:
 
 
   
Iets nieuws te melden? E-mail ons dan meteen!
   
  Website-inhoud © 2005 - 2010 grenswetenschap.nl