wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
  naar home van Grenswetenschap

   
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 

 
 

Harlequin type ichthyosis of bonte baby

Klik hier om meer van dit soort blogs te bekijken 28-01-2008 | 00:00: Harlequin (harlekijn) clowns naam voor een verschrikkelijke ziekte. Wie had dat kunnen bedenken. Harlequin type ichthyosis is een ernstige aangeboren huidziekte. De bekendheid van deze ziekte dateert van ongeveer 1750. Het is een huidziekte die onder andere veroorzaakt word door een genetische en biochemische afwijking. Helaas is men niet verder gekomen dan hier. Het is nog een raadsel hoe deze afwijking precies ontstaat.

Harlequin type ichthyosis

Harlequin type ichthyosis kan al worden geconstateerd tijdens de zwangerschap. Dit kan door middel van een vruchtwaterpunctie en door foetale huidbiopsie. Hier nemen ze wat huidcellen van de foetus. Met een 3D-Echografie kunnen ze de situatie in de baarmoeder in de gaten houden. In de foetushuid ontstaat er een verdikking van keratine. De baby wordt geboren met een abnormale huid. De huid heeft massieve keratineschalen in een ruitpatroon. De huid heeft vaak een roodachtige uitstraling. De oren, mond, ogen en andere huidaanhangsels worden door de verharde huid samengetrokken. Doordat de vouwen in het lichaam ook worden samengetrokken zijn de baby's erg beperkt in hun beweging.

Harlequin type ichthyosis

De ruitvormige keratinehuid is de oorzaak van de benaming Harlequin type ichthyosis of bonte baby.Harlequin type ichthyosis In de 17 eeuw droegen narren of Harlequins ruitvormige kostuums, evenals een bijzondere gezichtsmake-up waarmee ze grimassen trokken. In het verleden stierven kinderen met Harlequin type ichthyosis aan uitdroging, ademhalingsproblemen door weinig flexibiliteit van de huid en door infecties. De huid is namelijk makkelijk doordringbaar door bacteriën en andere gevaarlijke verontreinigingen. Deze kinderen leven dan ook vaak niet langer dan een uur na de geboorte. Er bestaat vandaag nog steeds geen genezing of medicijnen voor Harlequin type ichthyosis. Maar de medische zorg wordt wel beter waardoor deze kinderen die deze ernstige vorm hebben nu in staat zijn om een leeftijd te behalen van 10 jaar. Er zijn kinderen met Harlequin type ichthyosis die zelfs tegen de 20 zijn geworden. Ze worden meermalen per dag ingesmeerd met een desinfecterende zalf isotrex (isotretinoine) een middel die oorspronkelijk wordt gegeven bij acné. Deze zalf moet de huid soepel en zacht houden en beschermen tegen infecties. De ziekte is ook bekend als ichthyosis congenita, en keratose diffusa fetalis. Heden zijn er nu internationaal meer dan 100 meldingen gemaakt van deze ziekte. Families die een geschiedenis hebben met ernstige huidaandoeningen lopen een hoger risico op een kind met de Harlequin type ichthyosis.


35 Reacties   © Hive Queen
     
Een vriend of kennis van dit blog op de hoogte brengen Niet-werkende hyperlink aan de redactie laten weten De hyperlinks in dit grenswetenschap-blog apart tonen Toevoegen aan uw persoonlijke blog-bibliotheek. Sluit opties
 
Bookmark: Zaplog, , GeenRedactie, Tip, Grubb, msn reporter, Toevoegen aan Ekudos, Toevoegen aan Bligg.be, Toevoegen aan blognetwerk, Toevoegen aan Tagmos

 
   

Reaxies:

Dilettante Emme: Hier was even niet goed van... Inderdaad verschrikkelijk...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 1:03:30

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van celticceltic: Ja, dit is even slikken.
Misschien maar goed dat het maar even leeft.Want wat voor kwaliteit van leven zouden ze hebben. Een leven vol afschuwelijke pijn en misvorming.
Amor omnia vincit
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 8:20:01

reacties op grenswetenschap.nl

Gerard: Dit is verschrikkelijk. Het kind hanteren zoals op het filmpje gebeurt is al pijnlijk, helemaal om het armpje te bewegen. De grens van abortus of euthanasie is hier wel duidelijk: hoe korter deze lijdensweg mag zijn, hoe beter.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 8:38:31

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ward AalWard Aal:
Gerard zei:

Dit is verschrikkelijk. Het kind hanteren zoals op het filmpje gebeurt is al pijnlijk, helemaal om het armpje te bewegen. De grens van abortus of euthanasie is hier wel duidelijk: hoe korter deze lijdensweg mag zijn, hoe beter.

Wie beslist er over het leven (leed) van een ander?

Ward
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 8:56:49

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van celticceltic:
Ward Aal zei:

Gerard zei:

Dit is verschrikkelijk. Het kind hanteren zoals op het filmpje gebeurt is al pijnlijk, helemaal om het armpje te bewegen. De grens van abortus of euthanasie is hier wel duidelijk: hoe korter deze lijdensweg mag zijn, hoe beter.

Wie beslist er over het leven (leed) van een ander?

Ward

Laat ik het andersom vragen. Wie zijn wij om het leven te rekken van z'n kind? De wetenschap zou het liefst het kind met alle middelen in leven houden, ten koste van alles. Maar niet voor het kind. Maar om het levend te kunnen bestuderen. Zodat ze zichzelf later op hun borst kunnen kloppen, kijk eens wat we voor elkaar hebben gekregen. <laatste edit: 28-1-2008 9:17:10>
Amor omnia vincit
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 9:12:33

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ward AalWard Aal:
celtic zei:

Ward Aal zei:

Gerard zei:

Dit is verschrikkelijk. Het kind hanteren zoals op het filmpje gebeurt is al pijnlijk, helemaal om het armpje te bewegen. De grens van abortus of euthanasie is hier wel duidelijk: hoe korter deze lijdensweg mag zijn, hoe beter.

Wie beslist er over het leven (leed) van een ander?

Ward

Laat ik het andersom vragen. Wie zijn wij om het leven te rekken van z'n kind? De wetenschap zou het liefst het kind met alle middelen in leven houden, ten koste van alles. Maar niet voor het kind. Maar om het levend te kunnen bestuderen.

Dat denk ik ook wel eens over comapatiënten.
Totdat er eentje na jááááren weer bijkomt en vertelt alles bewust te hebben meegemaakt.
Mensen hebben het al moeilijk genoeg om beslissingen voor zichzelf te nemen, laat staan voor anderen.

Of is dat juist makkelijker?

Ward
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 9:17:38

reacties op grenswetenschap.nl

Ringding: Wie zijn wij om het leed te rekken van een ander onschuldig wezen?

Wie zijn wij om het leven te beëindigen van een ander onschuldig wezen?

'Verdwijnt' de aandoening, doordat alle kindjes die dit hebben geaborteerd worden, dan zal er ook niet veel onderzoek meer naar gedaan (kunnen) worden.

Wordt er geen eentje geaborteerd, dan zullen er nog velen veel pijn hebben, maar kan er wel onderzoek gedaan worden en (wellicht) ooit uitgekeken worden naar een oplossing.

In dergelijke context zijn dat vragen waar al reeds enorm veel zeer wijze mensen zich over gebogen hebben en er totaal niet uitgekomen zijn. En ik voorspel, dat wij daar dit keer ook niet uit zullen gaan komen.

Ik denk dat het aan de ouders is om zich zo veel mogelijk te verdiepen in de aandoening, zodat ze, voor hun gevoel, 100% begrijpen wat er aan de hand is, wat de verwachtingen zijn, en wat er gedaan kan worden. En dan ze dan (proberen) te beslissen. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 9:51:29

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van celticceltic: De moedigste beslisingen zijn niet de makkelijkste. We kunnen ons weg schuilen achter een ander of religie Maar alles komt tenslotte op ons zelf aan. In dit geval zouden we ons weg moeten cijferen in het belang van het kind. Medeogen hebben met een ander wezen dat verschrikkelijk lijdt of ons hoofd wegdraaien van de moeilijk beslising en aan de ander overlaten? <laatste edit: 28-1-2008 10:55:59>
Amor omnia vincit
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 9:58:31

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van cappuccinocappuccino: Ik weet wel dat als de diagnose zou zijn dat mijn kind zoiets zou hebben, ik het niet onnodig zou willen laten lijden. Punt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 10:21:17

reacties op grenswetenschap.nl

Guido: Tja, altijd goed dat het onderzocht wordt maar het zal nooit een gezond kind worden. Dit is waarschijnlijk een genetisch defect, dus dan zou je al met gentherapie moeten beginnen in de embrionale fase. Medicijnen in welke vorm dan ook kan in die levensfase nooit gezond zijn. Op een gegeven moment zit je de evolutie ook tegen te werken en dat win je nooit. Het is niet een (bijna) gezond kind en het wordt nooit een gezond kind.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 11:13:38

reacties op grenswetenschap.nl

Ringding:
cappuccino zei:

Ik weet wel dat als de diagnose zou zijn dat mijn kind zoiets zou hebben, ik het niet onnodig zou willen laten lijden. Punt.


Zo denk ik er nu ook over. Broodnuchter, logisch beredenerend en zeker. Maar ik weet ook zeker dat zodra ik en mijn aanstaande in die fase van ons leven komen, dat ik dan wel anders zal piepen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 11:19:15

reacties op grenswetenschap.nl

Shaggy: Toen mijn dochtertje 11 dagen oud was kreeg ze een infectie van staffylococcen. Haar huidje liet overal los en ze leek wel kokend water over zich heen te hebben gehad. (beetje als de filmpjes hierboven)
De artsen konden eerst geen diagnose vaststellen en zeiden dat er 1% kans was dat het aangeboren was! Op dat moment denk je: als mijn kind een leven lang moet lijden kan het maar beter niet leven.
Heb gelukkig die keuze niet hoeven maken:
Gelukkig kwamen ze erachter dat het een bacteriele infectie betrof, (was bij haar navelstompje begonnen) en met antibiotica is het volledig verdwenen, geen littekens, niets!!

Maar dit is vreselijk voor het kind en voor de ouders
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 12:22:52

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ivory^Ivory^: Ik geloof niet dat ik dat filmpje wil gaan kijken als ik die reacties zo is lees...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 19:41:31

reacties op grenswetenschap.nl

suzan v. Latum.: Ja, wat kan ie er aan toevoegen?! Er komt een peilloze ellende op je af.
Wat voelt dat kind? Je hoeft alleen maar te denken aan het feit dat het in staat is naar de moeder te luisteren in de zwangerschap, en je weet dat er meer in zo'n hoofdje om zal gaan dan je vermoed. Het is op een helse manier afgrijselijk. Om zo een wezen, dat geestelijk misschien heel normaal is, te laten doorgroeien tot 20 jaar, vind ik onbegrijpelijk, en onzinnig. Laat het liever terug-gaan naar de eeuwigheid en een nieuwe kans krijgen. Het kan niet goed zijn om het tegennatuurlijk in leven te houden.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 28-1-2008 23:37:18

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LanoeLanoe: Wat is het verband tussen du (depleted uranium/verarmd uranium) munitie en harlequin type ichthyosis?

http://www.aztlan.net/du_deformed_iraqi_babies.htm

Carpe diem homo universalis

<laatste edit: 30-1-2008 10:23:55>
Carpe diem homo universalis
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 10:23:31

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van VoetnootVoetnoot:
Lanoe zei:

Wat is het verband tussen du (depleted uranium/verarmd uranium) munitie en harlequin type ichthyosis?

http://www.aztlan.net/du_deformed_iraqi_babies.htm

Carpe diem homo universalis

Simpel,
manmade, of een constructiefoutje van de natuur.


Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 11:17:51

reacties op grenswetenschap.nl

Heilige Heest:
Voetnoot zei:

Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?

Jij wel.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 12:01:52

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van VoetnootVoetnoot:
Heilige Heest zei:

Voetnoot zei:

Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?

Jij wel.

Heest?

Belg!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:06:30

reacties op grenswetenschap.nl

Geilige Geest:
Voetnoot zei:

Heilige Heest zei:

Voetnoot zei:

Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?

Jij wel.

Heest?

Belg!

Behrijp je?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:30:58

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van VoetnootVoetnoot:
Geilige Geest zei:

Voetnoot zei:

Heilige Heest zei:

Voetnoot zei:

Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?

Jij wel.

Heest?

Belg!

Behrijp je?

Hememaam, mum.


kantoorhumor, zeker je brood al op?
<laatste edit: 30-1-2008 13:35:55>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:35:13

reacties op grenswetenschap.nl

Beilige Beest:
Voetnoot zei:

kantoorhumor, zeker je brood al op?


Nee, dagje vrijaf. Dus ik bel de hele tijd naar kantoor om te vragen of alles goed is.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:41:18

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van VoetnootVoetnoot:
Beilige Beest zei:

Voetnoot zei:

kantoorhumor, zeker je brood al op?


Nee, dagje vrijaf. Dus ik bel de hele tijd naar kantoor om te vragen of alles goed is.

Vervelend hè, te merken dat de tent zonder jou net zo goed doordraait...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:44:03

reacties op grenswetenschap.nl

Leilige Leest:
Voetnoot zei:
Vervelend hè, te merken dat de tent zonder jou net zo goed doordraait...

Niet echt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:45:29

reacties op grenswetenschap.nl

Redaxie: Zeepkist-alert.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:45:48

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LanoeLanoe:
Voetnoot zei:

Lanoe zei:

Wat is het verband tussen du (depleted uranium/verarmd uranium) munitie en harlequin type ichthyosis?

http://www.aztlan.net/du_deformed_iraqi_babies.htm

Carpe diem homo universalis

Simpel,
manmade, of een constructiefoutje van de natuur.


Hoewel. is de mens niet ook een constructiefout van de natuur?


Goede vraag!

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-1-2008 13:49:47

reacties op grenswetenschap.nl

Noorderzon: Ik moet eerlijk zeggen dat mijn maag helemaal omhoog kwam toen ik dit filmpje bekeek. Nooit geweten dat deze ziekte bestond.
Mijn eerste reactie zou zijn: help dit kind zo snel mogelijk uit zijn lijden. Als ik er goed over nadenk is mijn 2e reactie dit ook.
En waar trek je de grens?
Misschien bij: wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet....

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-1-2008 9:52:33

reacties op grenswetenschap.nl

Shaggy: En waar trek je de grens?
Misschien bij: wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet....


[/quote]
Volledig mee eens.
De medici kunnen een mensenleven zo lang rekken. In dit geval moet je je afvragen: zou IK op zo'n manier willen leven? NEE (zegt 99,9% van iedereen denk ik) dus moet dit prille leven op een menswaardige en pijnloze manier beeindigt worden, vind ik.
Maar dat is aan de doktoren en de ouders om te beslissen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-1-2008 13:23:35

reacties op grenswetenschap.nl

Dilettante Emme:
celtic zei:

Ja, dit is even slikken.
Misschien maar goed dat het maar even leeft.Want wat voor kwaliteit van leven zouden ze hebben. Een leven vol afschuwelijke pijn en misvorming.


Jammer, maar zo is het maar net.... volledig mee eens...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-2-2008 5:12:00

reacties op grenswetenschap.nl

Dilettante Emme:
Ivory^ zei:

Ik geloof niet dat ik dat filmpje wil gaan kijken als ik die reacties zo is lees...


Als je de tekening schockerend vindt: beter van niet...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-2-2008 5:17:01

reacties op grenswetenschap.nl

Boudicca: Oh mijn God! Wat afschuwelijk dit, ben er naar van...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 2-2-2008 15:13:21

reacties op grenswetenschap.nl

Lemetje: Ik wist niet dat deze ziekte? bestond. Heb het filmpje bekeken om te zien hoe het er in het 'echt' uit ziet, maar dacht ook laat dit kind in vredesnaam snel sterven om het meer ellende te besparen. Voor de ouders zal het ook een schok zijn en die zullen zo'n kind ook meer lijden willen besparen lijkt me.
Moeder Natuur heeft soms vreemde mutaties en dit is niet meteen de meest leuke. Gelukkig zal Moeder Natuur er, normaal gesproken, er ook voor zorgen dat zoiets niet lang KAN leven. Natuurlijke selectie, alles wat niet 'normaal' of gezond is wordt afgestoten. Alleen de mens is zo gek om alles wat ook maar enigszins levensvatbaar is ook te dwingen om te leven. Doodgaan is verboden. De mens wordt toch geboren om te lijden, volgens goed Christelijk geloof? BRRRRRRRRRRR...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 3-2-2008 9:20:54

reacties op grenswetenschap.nl

anymouse: zijn kinderen met deze aandoening blind?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-6-2008 19:05:03

reacties op grenswetenschap.nl

bbqsauce: Chernobyl..
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 14-8-2008 19:18:08

reacties op grenswetenschap.nl

vlinder: Zie reactie vlinder

http://www.gren...rhaus-griephype/

Het slangenstadium doorlopen we allemaal tijdens onze
embryonale ontwikkeling.

http://www.yout...amp;translated=1

De slang is een van de vele overgangsvormen tijdens de embryonale ontwikkeling van de mens.
Zeer snel gaan we tijdens de embryonele ontwikkeling door vele
dierlijke stadia 's heen. Het hangt van de ijzerhoeveelheid in het bloed af hoe snel deze ontwikkeling gaat. Als de moeder goed en gezond eet verliest ze hierdoor veel ijzer wat als een opeenstapeling in de gewrichten bij ieder mens ligt opgeslagen. Deze meting van dit ijzer kan men van te voren niet waarnemen met een test.
Het ligt opgeslagen in de holle organen van het lichaam.
Dit noemt men Hemochromatose. Dit ijzer wat via de gezonde voeding van de moeder vrij komt, komt via de navelsteng bij het ongeboren kind, het kwik slaat zich op in de hersenen het hart en in het kraakbeen, doordat een baby in wording een kraakbeen skeletontwikkelt blijft ook deze groei stilstaan. In dit geval in het snake stadium. Hetzelfde zien we o.a ook bij het Downsyndroom en autistische kinderen. Kortom ieder kind die een lagerbewustzijnsniveau heeft en zich lichamelijk niet normaal heeft
kunnen ontwikkelen zit met dezelfde oorzaak.
De energievorm is stil blijven staan.

http://www.yout...;feature=related
<laatste edit: 19-1-2010 2:45:54>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 19-1-2010 2:42:17

reacties op grenswetenschap.nl

Traan: Ik heb dit filmpje eerst op youtube gezien. Had al vaker dit soort kindjes gezien in filmpjes maar wist niet dat het om deze aandoening ging. Wat ik heel erg vind aan dit filmpje is (en ik versta geen Arabisch) dat er geen enkele compassie doorklinkt voor dit kleine wezentje. Het is natuurlijk makkelijk om het als een wetenschappelijk voorwerp te gaan zien, maar het blijft een mens dat ongetwijfeld vreselijk lijdt. En dat is niet voelbaar. Dan was het nog beter geweest als iemand er wetenschappellijk commentaar op had gegeven, zonder enige emotie. Hetgeen hier nogmaals voor mij heel erg voelbaar is (en intonatie zegt meer dan woorden) is het feit dat het meer lijkt om een theekransje waarbij met bewondering wordt gekakeld over iemands nieuwe aankoop. Och ja, maar het is maar een meisje, in bepaalde culturen sowieso een mislukte zwangerschap. En dan ook nog mismaakt : nou, maak de vuilnisemmer dan maar alvast open...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 16-4-2010 9:04:24

 

Nu reageren:

 
Laatste nieuws:   Populair nieuws:
Zelf (uw) nieuws toevoegen » Nieuwsarchief »

GW-Video:
GW Ging Moestafa GW Ging Jezus Redt GW Ging Positieve Nood GW Ging Filip Coppens GW Ging Emile Ratelband
Bij Maaike Baretta van Greenpeace Kachel 2.0 GW Ging Neale Donald Walsch GW bij Sam Osmanagich, ontdekker van de Bosnische piramides Gili: Iedereen Paranormaal!
GW Goes Spiritual, deel 2 Krochten van de ziel, deel 26: de pedofiel GW Goes Spiritual De Chemtrail burgemeester Op het Niburu-event
GW Ging dr. Anne Stijkel Uri Geller Bij Michel keck Contacteer ons  

Dagsponsor: Hier kan uw website of bedrijf staan
Dagsponsor Hier kan uw website of bedrijf staan
Word ook dagsponsor! Voor € 15 door duizenden gezien!


Recente Reacties: Bekijk grenswetenschap-reacties via RSS of XML
 
Zoeken: Go Nu zoeken op grenswetenschap.nlNu zoeken op grenswetenschap.nl
 
Grenswetenschappelijke stickies
Meer »
 
Grenswetenschap 2012-Maya-special
Grenswetenschap Koen-Insectenkampioen-pagina
 
Steun GW, geef de redacteuren een biertje »
 
Vorige maand op GW:
 
Vorig jaar op GW:
 

 
Populairste Links:

Nieuwste Links:
 
 
   
Iets nieuws te melden? E-mail ons dan meteen!
   
  Website-inhoud © 2005 - 2010 grenswetenschap.nl