wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
  naar home van Grenswetenschap

   
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 

 
 

Law of relativation

Klik hier om meer van dit soort blogs te bekijken 27-05-2007 | 00:00: Nu de film The Secret al door velen is gezien, het boek van Rhonda Byrne zijn opmars maakt en deze vrouw op de bank van Oprah heeft gezeten, komt er ook meer tegenwicht op de wetenschappelijkheid van The Secret.

Op Scientific American vraagt men Oprah expliciet haar steun voor de film in te trekken. Vooral over uitspraken als "de enige reden dat iemand niet genoeg geld heeft, is omdat het door hun gedachtes geblokkeerd wordt" lijkt Michael Shermer van Scientific American te vallen.

Rhonda Byrne van The Secret bij Oprah
Rhonda Byrne van The Secret bij Oprah
( Rhonda Byrne van The Secret bij Oprah )

Volgens het korte artikel op Scientific American is de invloed van gedachtekracht miniem want het is slechts meetbaar op quantumniveau. Dat de auteurs skeptisch staan tegen de invloed van de quantumwereld op onze realiteit is begrijpelijk, wijzigingen in de realiteit gebeuren sowieso subtiel. In dit geval misschien te subtiel? Zo goed zijn onze quantum-meetinstrumenten ook weer niet, om maar te zwijgen van het feit dat het onderzoek nog volop gaande is.

Er moet een nuance gelegd worden bij de algemene strekking van het Scientific-artikel. Er zijn namelijk genoeg onderzoeken met statistisch bewijs die tonen dat gedachtekracht wel degelijk iets uitmaakt. In het boek 'Het Veld', een must-have, leest u over wetenschappelijke experimenten, dubbelblind-onderzoek, die impliceren dat bidden voor een patient, dus genezing op afstand, lijkt te werken. Het onderzoek staat in de kinderschoenen, maar dat er iets te onderzoeken valt is inmiddels duidelijk.

Positief denken zorgt niet per definitie voor een buidel met dollars; de film is in dat aspect zeker rigide opgezet. In dat opzicht deel ik de skeptische blik van Scientific American. Aan de andere kant, en daar wijst het artikel gelukkig ook op, kan enige extra positiviteit geen kwaad. The Secret gaat verder dan alleen maar de financiele wereld. Op persoonlijk niveau kan een positieve insteek en gedachegang zeker geen kwaad, dat zal sowieso een uitwerking hebben. Of u daar rijk van wordt... Alleen als het in uw Karma ligt.


64 Reacties   © Tim de Enchanter
     
Een vriend of kennis van dit blog op de hoogte brengen Niet-werkende hyperlink aan de redactie laten weten De hyperlinks in dit grenswetenschap-blog apart tonen Toevoegen aan uw persoonlijke blog-bibliotheek. Sluit opties
 
Bookmark: Zaplog, , GeenRedactie, Tip, Grubb, msn reporter, Toevoegen aan Ekudos, Toevoegen aan Bligg.be, Toevoegen aan blognetwerk, Toevoegen aan Tagmos

 
   

Reaxies:

Eva: Dus 'waar een wil is, is een weg!', 'schouders eronder zetten', 'niet bij de pakken neerzitten' en meer van die fraaie tegeltjeswijsheden die onze ouders ons keer op keer inpompten, waren eigenlijk hele wijze uitspraken.. ;-)


Maar niXnie "Secret" en al helemaal niet nieuw..!! <laatste edit: 29-5-2007 11:48:40>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 11:47:31

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter: ja, aan de ene kant is het overbekend, maar aan de andere kant heb je een (vaak religieuze) beweging die de mens met zoveel onwijsheden en onwaarheden heeft volgepropt dat grote delen van de mensheid deze simpele waarheden verleerd zijn, of zich hooguit herinneren als mooie verhaaltjes...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 12:09:06

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Clark KendtClark Kendt: Dat dit al lang geweten is maakt het (gebrek aan) gebruik ervan des te triester. Het blijft negativiteit troef. Hoe verklaar je zoiets, tenzij met niet willen veranderen, al die tijd lang? Hopen de mensen op Superman, Allah of Mighty Mouse om alles te veranderen, of houden ze het bij zichzelf? Persoonlijk zou ik het laatste aanraden, maar dát gebeurt dus niet, zo lijkt het.

:S
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 13:31:06

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Clark Kendt zei:

Dat dit al lang geweten is maakt het (gebrek aan) gebruik ervan des te triester. Het blijft negativiteit troef. Hoe verklaar je zoiets, tenzij met niet willen veranderen, al die tijd lang?



Zó is dat....flauwekul hoor, al die negativiteit..

Uit 'The Secret/The Law of Attraction':
"The only reason any person does not have enough money is because they are blocking money from coming to them with their thoughts."


Dus niks geen zielige verhalen over mensen die nergens meer een vaste aanstelling krijgen tegenwoordig, omdat ze min of meer gedwongen worden voor uitzendbureau's te werken, voor moderne koppelbazen die handenvol geld aan ze verdienen, offeh, mensen die kanker krijgen omdat er ergens illegaal chemisch afval gedumpt wordt, offeh over kindertjes die misbruikt worden voor de kinderporno-industrie...het is állemaal LOA, mensen, állemaal LOA...

Maar ik begrijp nu i.i.g. een stúk beter waarom die LOA zo gretig en veelvuldig wordt aangeprezen op al die managers/business-sites.. ;-)


<laatste edit: 29-5-2007 14:43:52>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 14:20:09

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po: Nieuwe stok om de kudde mee vooruit te slaan?
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 14:21:16

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Die LOA is natuurlijk wel weer een beproefde methode om de meute rustig en onderdrukt te houden; wanneer je ze wijs kunt maken dat ze helemaal zèlf verantwoordelijk zijn voor hun shit en ellende, blijven al die misdadige overheden, multinationals en andere hufters lekker buiten schot.....en hele volksstammen trappen er weer in, net zoals ze al eeuwenlang in al die andere (religieuze) sprookjes trappen die ze worden wijsgemaakt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 18:18:56

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van kraaikraai:
Eva zei:

Die LOA is natuurlijk wel weer een beproefde methode om de meute rustig en onderdrukt te houden; wanneer je ze wijs kunt maken dat ze helemaal zèlf verantwoordelijk zijn voor hun shit en ellende, blijven al die misdadige overheden, multinationals en andere hufters lekker buiten schot.....en hele volksstammen trappen er weer in, net zoals ze al eeuwenlang in al die andere (religieuze) sprookjes trappen die ze worden wijsgemaakt.



Interessante visie
Ik vermoed dat de waarheid ergens in het midden ligt. En ook, al zou het waar zijn; we zijn geen van allen een schone lei. Ieder heeft zijn/haar eigen rugzakje. En dat rugzakje is nou net de clou. Alles wordt door die rugzak gefilterd. Zonder rugzakje zou het werken als een tierelier...maar hoe krijg je die rugzak leeg....
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 18:28:27

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Eva zei:

Die LOA is natuurlijk wel weer een beproefde methode om de meute rustig en onderdrukt te houden; wanneer je ze wijs kunt maken dat ze helemaal zèlf verantwoordelijk zijn voor hun shit en ellende, blijven al die misdadige overheden, multinationals en andere hufters lekker buiten schot.....en hele volksstammen trappen er weer in, net zoals ze al eeuwenlang in al die andere (religieuze) sprookjes trappen die ze worden wijsgemaakt.


leuk die dualiteit, "wanneer je ze wijs kunt maken dat ze helemaal zèlf verantwoordelijk zijn voor hun shit en ellende" drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten

als je mensen ervan overtuigd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun ellende, dan is er ook een grote kans dat die mensen juist dat aan gaan trekken, leg je de nadruk op positieve dingen dan zou je juist dat versterken...

ga jezelf maar eens vertellen hoe ziek je je voelt, hoe lang duurt het voordat je je echt ziek begint te voelen?
ikzelf denk juist dat het gebrek aan deze kennis al tijden tegen ons word gebruikt, bewustwording van dit soort materie kan ook betekenen dat de mensheid zich niet meer laat leiden/lijden.

in die context zou men dus alle moeite doen om dit ongeloofwaardig te maken, opdat zij hun macht kunnen behouden
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 18:55:52

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Ron Brandstichter zei:

drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten


Mjah, is het nou echt zo positief om bijvoorbeeld tegen een kind te zeggen dat het zelf verantwoordelijk is voor het feit dat het mishandeld, misbruikt en of verwaarloosd wordt, omdat het schijnbaar 'negatieve vibraties' uitzendt..?!
En in hoeverre is het positief om tegen iemand in een sloppenwijk te zeggen, dat de enige reden dat ze geen geld hebben is, dat ze het 'blokkeren via hun gedachten binnen te komen', zonder naar de achterliggende gronden voor die armoede te kijken.


Nogmaals, ik heb niks tegen positief denken, gecombineerd met een fikse dosis wilkracht, maar wanneer ik dan zo'n site bekijkt, zie ik toch iets dat niet bijzonder kies is en lijkt het meer op mensen een rad voor ogen draaien.

http://info.thesecretworks.eu/


Maar goed, ik zal inderdaad wel weer wat te zwartgallig zijn... :-S


<laatste edit: 29-5-2007 19:17:42>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 19:14:05

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van kraaikraai:
Eva zei:

Ron Brandstichter zei:

drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten


Mjah, is het nou echt zo positief om bijvoorbeeld tegen een kind te zeggen dat het zelf verantwoordelijk is voor het feit dat het mishandeld, misbruikt en of verwaarloosd wordt, omdat het schijnbaar 'negatieve vibraties' uitzendt..?!
En in hoeverre is het positief om tegen iemand in een sloppenwijk te zeggen, dat de enige reden dat ze geen geld hebben is, dat ze het 'blokkeren via hun gedachten binnen te komen', zonder naar de achterliggende gronden voor die armoede te kijken.


Nogmaals, ik heb niks tegen positief denken, gecombineerd met een fikse dosis wilkracht, maar wanneer ik dan zo'n site bekijkt, zie ik toch iets dat niet bijzonder kies is en lijkt het meer op mensen een rad voor ogen draaien.

http://info.thesecretworks.eu/


Maar goed, ik zal inderdaad wel weer wat te zwartgallig zijn... :-S





Eva, het principe waar ze het in de secret over hebben is neutraal. De conditionering van de mensen waar jij het over hebt (mishandeling enz), die doet bij hun een vibratie ontstaan, wat weer soortgelijke omstandigheden aantrekt.
Dit, en de door vele levens heen opgebouwde erfenis filtert onze werkelijkheid. Het principe werkt wel, maar de uitvoering ervan is niet zo simpel als "the secret" beweert.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 19:48:46

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
kraai zei:

Eva zei:

Ron Brandstichter zei:

drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten


Mjah, is het nou echt zo positief om bijvoorbeeld tegen een kind te zeggen dat het zelf verantwoordelijk is voor het feit dat het mishandeld, misbruikt en of verwaarloosd wordt, omdat het schijnbaar 'negatieve vibraties' uitzendt..?!
En in hoeverre is het positief om tegen iemand in een sloppenwijk te zeggen, dat de enige reden dat ze geen geld hebben is, dat ze het 'blokkeren via hun gedachten binnen te komen', zonder naar de achterliggende gronden voor die armoede te kijken.


Nogmaals, ik heb niks tegen positief denken, gecombineerd met een fikse dosis wilkracht, maar wanneer ik dan zo'n site bekijkt, zie ik toch iets dat niet bijzonder kies is en lijkt het meer op mensen een rad voor ogen draaien.

http://info.thesecretworks.eu/


Maar goed, ik zal inderdaad wel weer wat te zwartgallig zijn... :-S





Eva, het principe waar ze het in de secret over hebben is neutraal. De conditionering van de mensen waar jij het over hebt (mishandeling enz), die doet bij hun een vibratie ontstaan, wat weer soortgelijke omstandigheden aantrekt.
Dit, en de door vele levens heen opgebouwde erfenis filtert onze werkelijkheid. Het principe werkt wel, maar de uitvoering ervan is niet zo simpel als "the secret" beweert.


in een ongedwongen maatschappij zou dit principe vanzelf naar boven komen, in een opgedrongen maatschappij zit dit helaas een beetje anders.
de wereld zit grotendeels in een spiraal van negativiteit, en veel mensen draaien daar in mee, een eerste stap is het niet meer meedraaien in die negativiteit, en begin je eigen bewuste keuzes te maken en eigen mening te vormen, en kijk dan nog eens naar de aangeboden materie.
en vergeet ook nooit dat een negatieve benadering van deze materie juist eerder een negatieve ervaring aantrekt, daar is diezelfde spiraal weer...
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 20:49:07

reacties op grenswetenschap.nl

Peter: Hoe werkte die "rijk-worden"-truc ook alweer?

Mmm, OhJa!: Je schrijft een boek of maakt een film over hoe je rijk kunt worden en in dat boek leer je de mensen een geloof-systeem aan dat falen aan henzelf ligt...

En van de verkoop van dat boek/ die film wordt je rijk!

Wat zal de volgende hype worden?

Dat al die kanslozen die creperen dat nog altijd maar niet doorhebben hè; dat 't gewoon aan henzelf ligt!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 29-5-2007 20:55:31

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Quote:
Je creëert 100% je eigen realiteit.
Je huidige realiteit is het resultaat van je denken.



Quote:
De werkelijkheid waarin je terecht komt creëer je zelf. Als iets je niet bevalt dan kun je dat veranderen.



Allemaal heel mooi hoor, maar het zijn dus eigenlijk gewoon verkapte uitspraken voor 'eigen verantwoordelijkheid',
die walgelijke neo-liberale term waar onze Amerikaanse vrienden (en Balkenende) zo dol op zijn, omdat het eigenlijk min of meer betekent:
'zoek het maar lekker zelf uit, burgers, wij trekken onze handen (en overheidsgeld) van jullie af', waardoor de kwetsbaren in de samenleving veel minder kansen hebben op een goed bestaan.
<laatste edit: 30-5-2007 13:44:06>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 13:35:40

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: @Eva
je hebt t over de kwetsbaren. Ik ben t met je eens dat er een groep mensen is die niets kunnen doen aan hun situatie omdat ze invalide zijn/verlamd/misbruikt op jonge leeftijd/ingespoten zijn met drugs door loverboys/geboren in een land van corruptie,armoe,hiv en oorlog....etc.
Edoch, is er ook een groep die deze 'zaken' aangrijpt om te kunnen (blijven)hangen in de slachtofferrol...
En die slachtofferrol brengt vaak heel wat op...aandacht en zekerheid. Voor deze mensen is het handig om te bedenken dat er ook nog zoiets bestaat als 'leven' 'willen leven' 'kunnen leven' 'eindelijk gaan leven' 'kiezen voor het leven' 'leven aantrekken' 'positief denken' Kort gezegd: Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen leven en blijf niet hanngen id slachtofferrol, want dat is hoe je t ook went of keert ook een keuze, bewust of onbewust.

Respect.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 14:08:21

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Ja inderdaad, je hebt gelijk, Zennie, er zíjn inderdaad helaas mensen die misbruik maken van hun positie, je ziet ze in alle lagen van de bevolking voorkomen.

Even voor de duidelijkheid, ik ben helemaal voor positief denken, schouders eronder, niet bij de pakken neerzitten, het gaat mij alleen om de (verstrekkende) gevolgen die deze manier van benaderen kan opleveren.

Snap 'ie 'm..?! ;-)
<laatste edit: 30-5-2007 17:10:02>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 16:06:48

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
"Er is echter iets fundamenteel mis met de combinatie ‘normen en waarden’ en ‘eigen verantwoordelijkheid’. De overheid predikt onder de noemer ‘normen en waarden’ wat er allemaal mis is in onze maatschappij, wat zij onacceptabel vindt en vervolgens geeft zij door middel van het begrip ‘eigen verantwoordelijkheid’ aan dat de burgers het zelf maar moeten oplossen. De spanning ontstaat, omdat in deze visie van de regering wordt uitgegaan van zelfredzame mensen, die een grote kring aan familie en vrienden hebben. Er zijn mensen die de overheid nodig hebben voor verzorging, omdat de last op de schouders van familie te zwaar worden. Er zijn mensen die echt niet kunnen werken en er zijn mensen die instellingen nodig hebben om op het rechte pad te blijven. Het begrip eigen verantwoordelijkheid houdt geen rekening met deze mensen. Uit alles blijkt dat de regering vindt dat mensen zichzelf wel kunnen redden, dat ze daarvoor geen overheid nodig zijn. Natuurlijk zullen de leden van de regering, als je het hen recht op de man/vrouw af zou vragen, toegeven dat sommige mensen echt niet aan het werk kunnen. Maar daar wordt in uitspraken en beleid geen rekening mee gehouden. Het beleid heeft vergaande consequenties. Een vermindering van de sociale voorzieningen zorgt ervoor dat mensen die onvoldoende geld overhouden om zichzelf te redden, afhankelijk worden gemaakt van naastenliefde. Als zij toevallig niet veel naasten hebben bestaat de kans dat zij onder het bestaansminimum terecht komen. Tevens zorgt het korten van maatschappelijke organisaties en instellingen, die mensen helpen die het moeilijk hebben in de samenleving, er voor dat er eigenlijk geen sprake is van gelijke rechten".

http://www.daan...rdelijkheid.html
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 16:20:36

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Peter zei:

Hoe werkte die "rijk-worden"-truc ook alweer?

Mmm, OhJa!: Je schrijft een boek of maakt een film over hoe je rijk kunt worden en in dat boek leer je de mensen een geloof-systeem aan dat falen aan henzelf ligt...

En van de verkoop van dat boek/ die film wordt je rijk!

Wat zal de volgende hype worden?

Dat al die kanslozen die creperen dat nog altijd maar niet doorhebben hè; dat 't gewoon aan henzelf ligt!

heeft helemaal niet met hype te maken, er zijn zat religies die dit ook als feit aannemen, zij het elke keer met andere woorden.
1 ding zijn ze het allemaal over eens, wat je geeft krijg je terug, geef je negativiteit dan zal je dat ook terugkrijgen.
maar ook dat je je eigen werkelijkheid maakt, geloof je er dus niet in dan werkt het ook niet, roep maar vaak genoeg hoe nep het is en je zal nooit een andere visie krijgen.
dat die kanslozen kreperen is niet alleen hun eigen schuld, maar ook de schuld van onze denkwijze, als onze denkwijze veranderd kan ook onze leefwijze veranderen en daardoor hun levenswijze ook. we kunnen niet 1 keer met onze vingers knippen en alles is opgelost, zelfs met deze kennis zal je het nog steeds moeten doen. je krijgt dat geld niet zomaar met de post, je krijgt dat geluk niet gratis bij de waspoeder. als je je leven op een andere manier durft te bekijken zal je ook andere denk en levenswijzen zien, en zal je kansen zien waar je nu blokkades ziet. door de ogen te openen zie je die kreperende mensen niet als probleem, maar zie je oplossingen. als wij onze rijkdom overdragen op die mensen dan zullen ook zij zich kunnen ontwikkelen, hun geluk begint ook bij ons geluk, als wij het "beter" hebben dan kunnen wij dat ook gemakklijker delen.

en waarom zou je eigenlijk jezelf rijk willen wensen? als je alles kan krijgen wat je wilt, waarom dan om geld vragen. zolang de (westerse) denkwijze geluk ziet als een persoonlijk iets wat iedereen maar voor zichzelf moet vinden dan kan het nog lang duren voor men dit echt begrijpt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 19:27:02

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Ron Brandstichter zei:
je krijgt dat geld niet zomaar met de post, je krijgt dat geluk niet gratis bij de waspoeder.


Hmmm, maar zó willen ze het ons toch wel laten geloven... *-)

"Je bedenkt heel precies wat je graag wilt hebben. Deze wens stuur je in gedachten op naar het universum en binnen afzienbare tijd wordt je bestelling afgeleverd. Deze wens kan alles omvatten, geld, geluk, liefde, spullen, het maakt niet uit. Door je deze denkwijze eigen te maken zullen problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen en je op kort termijn dat hebben wat je je gewenst hebt."
http://www.goodfeeling.nl/secret_oefening.htm




Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 21:03:00

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Zennie zei:

@Eva
je hebt t over de kwetsbaren. Ik ben t met je eens dat er een groep mensen is die niets kunnen doen aan hun situatie omdat ze invalide zijn/verlamd/misbruikt op jonge leeftijd/ingespoten zijn met drugs door loverboys/geboren in een land van corruptie,armoe,hiv en oorlog....etc.
Edoch, is er ook een groep die deze 'zaken' aangrijpt om te kunnen (blijven)hangen in de slachtofferrol...
En die slachtofferrol brengt vaak heel wat op...aandacht en zekerheid. Voor deze mensen is het handig om te bedenken dat er ook nog zoiets bestaat als 'leven' 'willen leven' 'kunnen leven' 'eindelijk gaan leven' 'kiezen voor het leven' 'leven aantrekken' 'positief denken' Kort gezegd: Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen leven en blijf niet hanngen id slachtofferrol, want dat is hoe je t ook went of keert ook een keuze, bewust of onbewust.

Respect.



Dus, omdat er een groep kwaadwillenden is, is het beter hen die zichzelf niet kunnen redden in deze wereld, eveneens lossSSssss te laten..?!
Begrijp ik het zo goed..?!

Dat doet mij eigenlijk eerder denken aan de Law of the Jungle.

En hoe verhoudt zich dit alles zich eigenlijk tot de vervuilende multi-nationals, poenpakkende CEO's en soortgelijken die over de ruggen van anderen hun puissant rijke levensstijl bij elkaar hebben gegraaid..?!
Was dat ook via de Law of Attraction..?!


<laatste edit: 30-5-2007 22:35:47>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 22:15:01

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: @Eva
Nee, dat zeg ik niet dat je iedereen aan zn lot moet overlaten en lossss laten..juist niet. De law of attraction zegt dat als jij goed wilt doen op deze wereld je de juiste mensen en zaken aantrekt en andersom ook...dus die multinationals die willen graaien die graaien ook en worden rijker en rijker omdat dat hetgene is dat ze voedt, geld en macht.
Als je geloofd in reincarnatie zul je zien dat ze in een ander leven hun verdiende loon krijgen, net zolang tot de ziel het begrijpt, maar goed dat is mijn filosofie(geen religie Jahwee..!)
En als je strijd wilt op wat voor manier dan ook dan krijg je die ook in dit leven. ga maar eens na met wat en wie je strijd hebt en houdt in je eigen leven, dan schrik je. ik iig wel als ik naar mijn leven kijk...En de vraag is of ik bereid ben om hier de verantwoordelijkheid voor te nemen zodat de strijd op kan houden en het de grond in kan stromen. Zolang we elkaar de schuld blijven even voor vanalles en nog wat blijven we in de rollen van dader en slachtoffer en dat leidt tot niets.

Ziektes komen veelal voort uit wat we denken en het negatieve of angstige of agressieve denken gaat in os lijf zitten en zal er voor zorgen dat het lijf ziek wordt...dus ook hier geldt, wat mij betreft, de wet van aantrekkingskracht.
Een ziekte leert je ook wat over jezelf en houdt je, net als alles op deze planeet, een spiegel voor..
Er is een mooi boekje over geschreven door Louise Hay-'heel je lichaam' waarin alle ziektes verklaard worden door welke gedachtepatroon en hoe je die kunt veranderen.

Ikzelf geloof heilig id wet van aantrekkingskracht en dat ie opgaat voor alles in het hele Universum.

Te Zen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 23:13:48

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Ah ok, in een volgend leven krijgen ze hun verdiende loon,
dat is een héle geruststelling.
Vriendelijk bedankt voor je reactie, Zennie. :-)


En als je tóch aan kanker sterft, ondanks dat je altijd een positief, welwillend mens was met een sterk focus op genezing,
komt dat waarschijnlijk omdat je er op zielsniveau voor gekozen hebt. <laatste edit: 30-5-2007 23:57:39>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 30-5-2007 23:49:16

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Clark KendtClark Kendt:
Eva zei:

En als je tóch aan kanker sterft, ondanks dat je altijd een positief, welwillend mens was met een sterk focus op genezing,
komt dat waarschijnlijk omdat je er op zielsniveau voor gekozen hebt.


Of omdat het voor je weggelegd was. Een les te leren. Het is relativeren, ik weet het, maar zo gaat de theorie. Karma beats it all.

:S
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 0:35:51

reacties op grenswetenschap.nl

Gassie:
Eva zei:

Ah ok, in een volgend leven krijgen ze hun verdiende loon,
dat is een héle geruststelling.
Vriendelijk bedankt voor je reactie, Zennie. :-)


En als je tóch aan kanker sterft, ondanks dat je altijd een positief, welwillend mens was met een sterk focus op genezing,
komt dat waarschijnlijk omdat je er op zielsniveau voor gekozen hebt.

leg het uit zoals je het zelf wil, ik proef sinisme..

je krijgt wat je aan trekt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 7:45:37

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gassie zei:
leg het uit zoals je het zelf wil, ik proef sinisme..

je krijgt wat je aan trekt.



Ach ja, ondanks dat Eva een cynische zwartkijker is, heeft zij in haar leven toch alles wat haar hartje begeert: een lieve man, gezonde, intelligente kindertjes, gezonde, zorgzame, lieve ouders, een huis, een auto, bloemen in de tuin, een gloednieuwe wasmachine,....evengoed bedankt voor je bezorgdheid! ;-)

Over mezelf maak ik me dan ook niet zoveel zorgen, het gaat mij eigenlijk om al die mensen die het níet zo eenvoudig hebben in het leven als ik. En dat ik inderdaad niet zo gecharmeerd ben van een 'eigen schuld-dikke bult' religie/systeem moge duidelijk zijn.
Maar, eerlijk is eerlijk, Karma is een fantastisch middel om de ogen te kunnen sluiten voor onrecht in de wereld en kan toegepast worden zoals het uitkomt.
En misschien is het ook de enige manier om alle ellende om je heen losssSSssss te laten en je EIGEN werkelijkheid te scheppen. <laatste edit: 31-5-2007 9:03:49>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 8:56:52

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: Lieve Eva,

Kun je me vertellen wat jij aan het onrecht in deze wereld doet?

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 9:03:37

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Tja, ik scheid mijn afval, koop zo weinig mogelijk van multinationals, stem op partijen die multinationals (en andere graaiende poenpakkers) veroordelen, geef mijn oude kleding aan mensen die zelf geen geld hebben, etc., etc.,.....tja, de gebruikelijke zaken dus.

En ja, ik weet het, het is láng niet genoeg en nee, daar los je de grote verschillen in de wereld niet mee op,....maar....wat kun je anders..
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 9:12:47

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Eva zei:

Tja, ik scheid mijn afval, koop zo weinig mogelijk van multinationals, stem op partijen die multinationals (en andere graaiende poenpakkers) veroordelen, geef mijn oude kleding aan mensen die zelf geen geld hebben, etc., etc.,.....tja, de gebruikelijke zaken dus.

En ja, ik weet het, het is láng niet genoeg en nee, daar los je de grote verschillen in de wereld niet mee op,....maar....wat kun je anders..


Ach Eva wat mooi gezegd maar was het niet jij die at van de boom der kennis en ons daarmee in de zondeval deed belanden ?

knipoog van Gremmie
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 9:46:50

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: Geen idee.
Mijn eigen ontwikkeling zei me een tijdje geleden dat ik heel boos was op deze wereld, dat t zo'n puinhoop is en dat iedereen alleen maar met zichzelf bezig is...en deze boosheid groeide en groeide.
Totdat ik erachter kwam dat door de mensheid aan te duiden als de grote dader, ik mezelf als slachtoffer maakte...en erger nog, ik kwam erachter dat behalve een fosterparentskind, wat donaties en mn oude kleding id bak, ik geen donder meer deed voor de wereld dan klagen, zeuren en oreren.
Toen heb ik die verantwoordelijkheid genomen voor mn eigen ongenoegen en werd ik hoe langer hoe meer minder kwaad.
De energie die daardoor vrij gaat komen en de rust geven me meer kracht en ruimte om daadwerkelijk dingen aan te pakken.
Misschien nog steeds een druppel op een gloeiende plaat, maar he, het liefste druppeltje op Aarde(mn dochter van 7) heeft nu een veel lievere papa...

Fijne dag.

Carpe diem.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 9:47:30

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gassie zei:
je krijgt wat je aan trekt.



Nah, je wilt toch niet beweren dat jij bijvoorbeeld tegen een van de honger stervend kind zou zeggen: "Ja, geen wonder, je hebt je teveel gefocust op de honger en daarom heb je het aangetrokken.."


<laatste edit: 31-5-2007 10:06:06>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 9:55:29

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gremmie zei:
Ach Eva wat mooi gezegd maar was het niet jij die at van de boom der kennis en ons daarmee in de zondeval deed belanden ?

knipoog van Gremmie



Ja, oké, mijn fout, maar daarom hebben jullie nu fijn breedbeeld-tv en voetbal.. ;-)


(pffieuww, ben ik effe blij dat ik niet echt Eva heet..) <laatste edit: 31-5-2007 10:05:18>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 10:01:16

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Zennie zei:
Toen heb ik die verantwoordelijkheid genomen voor mn eigen ongenoegen en werd ik hoe langer hoe meer minder kwaad.
De energie die daardoor vrij gaat komen en de rust geven me meer kracht en ruimte om daadwerkelijk dingen aan te pakken.



En wat is het dat je nu doet dan, hoe pak jij de dingen daadwerkelijk aan, Zennie..?!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 10:03:39

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Eva zei:

Gremmie zei:
Ach Eva wat mooi gezegd maar was het niet jij die at van de boom der kennis en ons daarmee in de zondeval deed belanden ?

knipoog van Gremmie



Ja, oké, mijn fout, maar daarom hebben jullie nu fijn breedbeeld-tv en voetbal.. ;-)


ja precies, dat bedoel ik,
Als we geen TV hadden gehad waren nu lekker samen in ons blootje buiten aan het voetballen met een sappige kokosnoot of meloen in plaats van in de fabriek werken waar die k... TV wordt
gemaakt.


knipoog van Gremmie <laatste edit: 31-5-2007 10:06:27>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 10:06:26

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Gassie zei:

Eva zei:

Ah ok, in een volgend leven krijgen ze hun verdiende loon,
dat is een héle geruststelling.
Vriendelijk bedankt voor je reactie, Zennie. :-)


En als je tóch aan kanker sterft, ondanks dat je altijd een positief, welwillend mens was met een sterk focus op genezing,
komt dat waarschijnlijk omdat je er op zielsniveau voor gekozen hebt.

leg het uit zoals je het zelf wil, ik proef sinisme..

je krijgt wat je aan trekt.

zouden mijn woorden kunnen zijn
alles is mogelijk, waarom dan nog steeds in beperkende termen denken? zoek mogelijkheden inplaats van beperkingen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 11:12:07

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Ron Brandstichter zei:

Gassie zei:

Eva zei:

Ah ok, in een volgend leven krijgen ze hun verdiende loon,
dat is een héle geruststelling.
Vriendelijk bedankt voor je reactie, Zennie. :-)


En als je tóch aan kanker sterft, ondanks dat je altijd een positief, welwillend mens was met een sterk focus op genezing,
komt dat waarschijnlijk omdat je er op zielsniveau voor gekozen hebt.

leg het uit zoals je het zelf wil, ik proef sinisme..

je krijgt wat je aan trekt.

zouden mijn woorden kunnen zijn
alles is mogelijk, waarom dan nog steeds in beperkende termen denken? zoek mogelijkheden inplaats van beperkingen.


Precies alles is mogelijk.
Zo is kanker bijv. een intern overlevingsproces gebleken wat afvalstoffen in het lichaam re-cycled. Als er geen kanker zou zijn was de persoon in kwestie al veel eerder gestorven aan deze afvalstoffen. De ontdekker van dit fenomeen ontdekte ook dat kanker bij de mens in zijn algemeenheid een weerspiegeling is van wat de mens zelf in de maatschappij op aarde aanricht. Ook daar re-cycled hij namelijk vrijwel alles wat de aarde hem te bieden heeft en vervult daarmee op aards niveau gelijk een kankergezwel in het eigen lichaam dus een levensverlengende functie.
Maar....zo bleken alle cycli ook elkaars gelijke te zijn en zich bovendien ook gelijktijdig af te spelen.
Dus alles is werkelijk zo groot zo klein en als je dit dan naar de kosmos verplaatst wil dat dus tevens zeggen dat de kosmos gelijk de aarde en de mens even verziekt is en zich als laatste redmiddel tot het recyclen van het eigen afval heeft aangewendt. Wij zijn dus met de aarde en kosmos elkaars gelijke en alles wat ons overkomt speelt zich gelijktijdig ook in de ruimte af.
Zo zie je maar dat kanker in weze dus niets negatiefs is maar juist een laatste redmiddel om het leven als dusdanig te rekken.

gr.v.Gremmie


Toth meldde in zijn boek "Hear ye manchild that the earth is a living being" <laatste edit: 31-5-2007 12:05:15>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 11:51:25

reacties op grenswetenschap.nl

Gassie:
Eva zei:

Gassie zei:
je krijgt wat je aan trekt.



Nah, je wilt toch niet beweren dat jij bijvoorbeeld tegen een van de honger stervend kind zou zeggen: "Ja, geen wonder, je hebt je teveel gefocust op de honger en daarom heb je het aangetrokken.."




dan heeft die hongerende kind geluk dat die mij heeft ontmoet.
Ken die met mij mee eten.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 12:08:25

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gassie zei:

Eva zei:

Gassie zei:
je krijgt wat je aan trekt.



Nah, je wilt toch niet beweren dat jij bijvoorbeeld tegen een van de honger stervend kind zou zeggen: "Ja, geen wonder, je hebt je teveel gefocust op de honger en daarom heb je het aangetrokken.."




dan heeft die hongerende kind geluk dat die mij heeft ontmoet.
Ken die met mij mee eten.



Da's héél mooi van je, Gassie.. :-)
en als iedereen er nou zo over dacht, was er geen honger!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 12:20:08

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van randellrandell:
Gassie zei:

Eva zei:

Gassie zei:
je krijgt wat je aan trekt.



Nah, je wilt toch niet beweren dat jij bijvoorbeeld tegen een van de honger stervend kind zou zeggen: "Ja, geen wonder, je hebt je teveel gefocust op de honger en daarom heb je het aangetrokken.."




dan heeft die hongerende kind geluk dat die mij heeft ontmoet.
Ken die met mij mee eten.



Na dat je er 10 indirect om zeep hebt geholpen omdat je toevallig in een welvarend land meedraait?
Ik bedoel, de verhoudingen en het overzicht zijn zo zoek.
Weet ik in de complexiteit van de maatschappelijke (wan)organisatie in hoeverre ik medeplichtig ben?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 12:27:41

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Eva zei:

Da's héél mooi van je, Gassie.. :-)
en als iedereen er nou zo over dacht, was er geen honger!

"en als iedereen er nou zo over dacht, was er geen honger!"
probleem

"hoe zorgen wij ervoor dat iedereen er zo over denkt?"
oplossing

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 12:30:06

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Ron Brandstichter zei:

"hoe zorgen wij ervoor dat iedereen er zo over denkt?"
oplossing





Ah oké, zorgen dat de menselijke hebzucht verdwijnt.. :-)


Nou zal het ongetwijfeld aan mij liggen hoor, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat zoiets als 'The Secret/LOA' en z'n vele spin-offs die hebzucht juist aanwakkert.

http://rijk.thesecretworks.eu/
http://www.salesquest.nl/100_ijzeren_wetten.htm
http://www.mana...tion=show&id=177
http://www.goodfeeling.nl/secret_oefening.htm


<laatste edit: 31-5-2007 13:18:11>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 13:15:28

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Eva zei:

Ron Brandstichter zei:

"hoe zorgen wij ervoor dat iedereen er zo over denkt?"
oplossing





Ah oké, zorgen dat de menselijke hebzucht verdwijnt.. :-)


Nou zal het ongetwijfeld aan mij liggen hoor, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat zoiets als 'The Secret/LOA' en z'n vele spin-offs die hebzucht juist aanwakkert.

http://rijk.thesecretworks.eu/
http://www.salesquest.nl/100_ijzeren_wetten.htm
http://www.mana...=show&id=177
http://www.goodfeeling.nl/secret_oefening.htm




Yep Eva,
Het IK is de tegenpool van het KI(het al) waar het IK zich verrijkt ontrekt dit energie uit het KI dus waar iemand zich verrijkt met middelen uit de gemeenschap brengt hij daar de gemeenschap TEN ALLE TIJDE MEE IN DE (on)MIN.
Dit is de Wet van de polariteit.
De (OVER)MOEDIGE ARME is altijd het gevolg van RIJK en DOM
en vice versa !

gr.v.Gremmie
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 13:35:30

reacties op grenswetenschap.nl

Man of Attraction:
Eva zei:

Ron Brandstichter zei:

"hoe zorgen wij ervoor dat iedereen er zo over denkt?"
oplossing





Ah oké, zorgen dat de menselijke hebzucht verdwijnt.. :-)


Nou zal het ongetwijfeld aan mij liggen hoor, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat zoiets als 'The Secret/LOA' en z'n vele spin-offs die hebzucht juist aanwakkert.

http://rijk.thesecretworks.eu/
http://www.salesquest.nl/100_ijzeren_wetten.htm
http://www.mana...=show&id=177
http://www.goodfeeling.nl/secret_oefening.htm




Totáál geen last van.......
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 13:44:58

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gremmie zei:
Dit is de Wet van de polariteit.



Hmmm, maar de wet van de polariteit is momenteel toch helemaal niet meer in werking, Gremmie..?! *-)

"De Wet van Aantrekking

De Wet van Aantrekking stelt dat gelijke dingen elkaar aantrekken. In deze tijd (de Nieuwe Tijd) trekken tegenstellingen elkaar niet langer aan. In plaats daarvan trek je aan wat je bent. Wanneer je oprecht bent, trek je hetzelfde aan. Dit geldt voor alles. Zoals je zelf bent, zo is datgene wat je aantrekt."


Want als de wet van polariteit nog wél in werking was, zou je gewoon hetzelfde zeggen als ik de hele tijd in al mijn onnozelheid beweer, namelijk dat arm 'slachtoffer' is van rijk.
<laatste edit: 31-5-2007 14:17:28>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 13:48:30

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie: @Eva

Nou en of die wet van toepassing is.
Het feit dat 2/3 mensen van de aardbol ligt te creperen wil zeggen dat zich kosmisch gezien ook een deel (zwart gat) gelijk de NWO op aarde zichzelf aan het verrijken is.
Dit werkt gelijk een stofzuiger
Er wordt door het zwarte gat (NWO) net zolang gezogen tot alle materie in de stofzuigerzak zit. Die stofzuigerzak is echter maar precies groot genoeg voor alle materie zodat als je langer door blijft zuigen er enerzijds een vacuum (armoede) ontstaat en in de zak zelf zoveel druk (vetzucht) dat de stofzuigerzak uiteindelijk met een grote knal (big-bang) uit elkaar zal spatten.

Dus...
De Wet van de Polariteit is ALTIJD en op ALLES van toepassing !

gr.v.Gremmie
<laatste edit: 31-5-2007 15:13:16>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 14:28:20

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Ah ok, maar bestaat de wet van polarisatie dan naast die wet van aantrekking (zoals hieronder beschreven)..?! Zij ze beiden in werking..?!

"In deze tijd (de Nieuwe Tijd) trekken tegenstellingen elkaar niet langer aan. In plaats daarvan trek je aan wat je bent. Wanneer je oprecht bent, trek je hetzelfde aan. Dit geldt voor alles. Zoals je zelf bent, zo is datgene wat je aantrekt."



Maar goh, had ik dus nog helemaal niet zo ongelijk met mijn stelling, dat er een groep bestaat die voor veel van de menselijke ellende verantwoordelijk is.

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 14:36:48

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Eva zei:

Ah ok, maar bestaat de wet van polarisatie dan naast die wet van aantrekking (zoals hieronder beschreven)..?! Zij ze beiden in werking..?!

"In deze tijd (de Nieuwe Tijd) trekken tegenstellingen elkaar niet langer aan. In plaats daarvan trek je aan wat je bent. Wanneer je oprecht bent, trek je hetzelfde aan. Dit geldt voor alles. Zoals je zelf bent, zo is datgene wat je aantrekt."



Maar goh, had ik dus nog helemaal niet zo ongelijk met mijn stelling, dat er een groep bestaat die voor veel van de menselijke ellende verantwoordelijk is.



De wet van aantrekken is een volstrekt logische afgeleidde van de wet van de polariteit. Als het evenwicht namelijk naar rijk en dom overhelt zal de arme wel moedig en slim moeten worden en zich vanwege zijn energie-gebrek dan automatisch scharen bij lotgenoten waarmee ze dan een gezamelijk front kunnen vormen tegen de rijke domme.

gr.v.Gremmie
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 14:57:16

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie: Nu hebben de rijken een mooi trucje om de moedige arme zand in de ogen te strooien en dat is tweedrachtzaaien en de arme dusdanig te belasten dat ze geen tijd meer hebben om zich op het probleem te storten.

Een mooie uitdrukking van de alom geprezen wijlen Frits Phllips tegen de destijds gevestigde politiek was dan ook
"Als jullie ze dom houden dan houd ik ze wel arm" !

gr.v.gremmie <laatste edit: 31-5-2007 15:08:29>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 15:05:33

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Gremmie zei:

Nu hebben de rijken een mooi trucje om de moedige arme zand in de ogen te strooien


Rijken en mooie trucjes..?!
Nou moe, dus zo DOM is RIJK helemaal niet.. *-)


En ik vind het overigens niet zo netjes om te beweren dat slachtoffers (van welk misdrijf dan ook), net zo slecht zijn als hun daders, want dat is namelijk wel wat hier wordt beweerd:

"De Wet van Aantrekking

De Wet van Aantrekking stelt dat gelijke dingen elkaar aantrekken. In deze tijd (de Nieuwe Tijd) trekken tegenstellingen elkaar niet langer aan. In plaats daarvan trek je aan wat je bent. Wanneer je oprecht bent, trek je hetzelfde aan. Dit geldt voor alles. Zoals je zelf bent, zo is datgene wat je aantrekt."



....of zou dit wellicht ook zo'n 'trucje' zijn...




<laatste edit: 31-5-2007 15:41:09>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 15:40:01

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie: Maar ik heb ook een oplossing voor het welvaartsprobleem.

Wereldwijd 1 mnd lang alle arbeid neerleggen ...niemand uitgezonderd.
De rijken zullen stikken in hun eigen vuil en ook dan pas de vuilophaaldienst en de "varkens" zoals momenteel werknemers bij bijvoorbeeld bedrijven als SHELL worden genoemd de hemel inprijzen en weer "even" zien waar ze zelf vandaan kwamen.

Vergeet echter ook niet dat wij allemaal als stof(tiet)zuiger(zakjes) ter wereld komen en dat het ons aanvankelijk niet uitmaakt aan welke borst er nu gezogen wordt want het maagje dient eerst te worden gevuld en pas daarna is er ruimte voor normen en waarden.

gr.v.Gremmie
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 15:48:32

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter: polariteit betekend toch dat er 2 polen zijn, zoals bijvoorbeeld noordpool en zuidpool. een wet van polariteit is dus geen aantrekking of afstoting maar alletwee. 2 gelijke polen stoten elkaar af, en 2 verschillende polen trekken elkaar aan.

ook rijkdom heeft een soort polariteit, rijker schijnen naar elkaar toe te trekken, en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan, maar polariteit zou ook betekenen dat er wel een soort balans moet zijn, als er maar 1 pool is is er ook geen polariteit.

trek je dus de balans door naar 1 van beide kanten dan gaat dat vanzelf problemen veroorzaken, geld moet rollen maar zolang het maar 1 kant uitrolt dan zal het vanzelf ophouden van rollen, of de berg geld word oplaatst zo hoog dat het geld weer terugrolt.

dit kan je dus mijn idee ook toepassen op geld, maar dat is echt niet het enigste waar dit voor geldt. aan het aantal reacties te zien zorgt geld er wel voor dat mensen opletten, dus op dat punt hebben ze de aandacht die ze willen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 18:28:46

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Ron Brandstichter zei:

en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan,


Eerrhhmm.....huh..?!
maar net zei je nog heel wat anders...

*piekerdepieker*

Ron Brandstichter zei:

"drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten"

"als je je leven op een andere manier durft te bekijken zal je ook andere denk en levenswijzen zien, en zal je kansen zien waar je nu blokkades ziet. door de ogen te openen zie je die kreperende mensen niet als probleem, maar zie je oplossingen."

"en vergeet ook nooit dat een negatieve benadering van deze materie juist eerder een negatieve ervaring aantrekt, daar is diezelfde spiraal weer..."

"alles is mogelijk, waarom dan nog steeds in beperkende termen denken? zoek mogelijkheden inplaats van beperkingen."









<laatste edit: 31-5-2007 19:19:36>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 19:16:05

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Eva zei:

Ron Brandstichter zei:

en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan,


Eerrhhmm.....huh..?!
maar net zei je nog heel wat anders...

*piekerdepieker*

Ron Brandstichter zei:

"drukt dit direct in de negatieve hoek, en de gein is juist om dit positief te richten"

"als je je leven op een andere manier durft te bekijken zal je ook andere denk en levenswijzen zien, en zal je kansen zien waar je nu blokkades ziet. door de ogen te openen zie je die kreperende mensen niet als probleem, maar zie je oplossingen."

"en vergeet ook nooit dat een negatieve benadering van deze materie juist eerder een negatieve ervaring aantrekt, daar is diezelfde spiraal weer..."

"alles is mogelijk, waarom dan nog steeds in beperkende termen denken? zoek mogelijkheden inplaats van beperkingen."



eva, je zoekt erom, je weet heel goed wat ik bedoel, iemand beoordelen op 1 zinnetje is heel gemakkelijk, het is echter een stuk moeilijker om een genuanceerd beeld van een persoon te geven.

als je een quote aan wilt halen haal dan ook de gehele qoute aan: "dat die kanslozen kreperen is niet alleen hun eigen schuld, maar ook de schuld van onze denkwijze, als onze denkwijze veranderd kan ook onze leefwijze veranderen en daardoor hun levenswijze ook."

op mijn manier gequote lijkt het mij wel redelijk in het rijtje te passen van die andere quotes, maar met jou manier van quoten word het zeer effectief gepolariseerd.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 20:06:26

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Mjah, ik vond de zin "en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan" nou eenmaal een beetje negatieve bijklank hebben, Ron, iets dat mij eerder verweten werd.. ;-)
Daarom begrijp ik ook niet zo goed wat je ermee bedoelt. <laatste edit: 31-5-2007 21:17:49>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 21:14:54

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie: Ik ben me bewust dat dit geen eenvoudig onderwerp is wat 123 in kaart te brengen is en daarom heb ik wat hulp ingeroepen van wat oude wijsgeren.
De mens die naar het evenbeeld van god is geschapen ging zich op een gegeven moment een toren(van babylon) bouwen die tot in de hemel zou gaan reiken.
De reden van deze toren werd hiermee direct ook aangegeven.
De mens, het evenbeeld van God, had namelijk besloten dat hij van nature niet gelukkig was en dat hij zijn geluk buiten hemzelf in een abstracte hemel wilde gaan zoeken !
Nu was dit uiteraard een immense onderneming die hij nooit in zijn eentje zou kunnen volbrengen dus begon hij aanvankelijk met een paar zielemaatjes aan het onderste gedeelte en naar gelang de arbeid vorderde en de toren steeds hoger werd werden er telkens steeds meer mensen bij betrokken die elk afzonderlijk hun eigen taak kregen toebedeeld. Afijn je begrijpt waar ik heen wil hoe meer zielen op de toren hoe meer ellende. Iedereen wil naar boven en naar gelang hij steeds hoger komt hoe groter ook zijn angst om van de toren af te vallen of ervan af te worden geduwd.
Nu waren we nog zo gewaarschuwd voor deze toren die zoals voorzegd ook nooit de hemel zou bereiken en toch hebben wij hem gebouwd. De hele aarde is inmiddels één grote toren van babylon geworden en iedere nuttige millimeter (bouwgrond)is uit angst dat de hemel uiteindelijk niet zal worden bereikt zovast toege-eigend en verdeeld onder de bouwers. Nu zitten de bouwers al generaties lang op de toren en vanuit de positie waar zij zich bevinden kunnen zij nu zowel de grond (moeder aarde) als de hemel(het ultieme geluk) niet meer zien waardoor hun positie en functie op de toren dan ook bepalend is voor hun gezichtsveld (bewustzijn). Elke afdeling/cirkelgang heeft nu ook zijn eigen geloof en normen en waarden welke hoewel ze hetzelfde doel dienen toch iets afwijken van elkaar waardoor we onszelf nu als persoon en als geheel zijn verloren in de destructieve hierarchie van de toren.

gr.v.G
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 22:11:57

reacties op grenswetenschap.nl

Jo Mandha: Ben ik de enige die een negatieve vibe voel in de reacties op dit blog?

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 31-5-2007 23:39:26

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie:
Jo Mandha zei:

Ben ik de enige die een negatieve vibe voel in de reacties op dit blog?




Niet van mij hoor, al kan het soms zo lijken, want ik zie overal de zin en onzin wel van in en vind bovendien dat alles goed is zoals het is en alles precies zo gaat zoals het zou moeten gaan. Daar hoort onbegrip en onenigheid ook bij,
maar je mag natuurlijk altijd wat positieve energie instralen.

gr.v.gremmie
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 0:01:03

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Jo Mandha zei:

Ben ik de enige die een negatieve vibe voel in de reacties op dit blog?



Neuh, ik voel het ook niet, ik zie eigenlijk alleen een discussie tussen mensen die hun zorgen uitspreken over de minder bedeelde medemens. :-)
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 0:19:06

reacties op grenswetenschap.nl

Ron Brandstichter:
Eva zei:

Mjah, ik vond de zin "en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan" nou eenmaal een beetje negatieve bijklank hebben, Ron, iets dat mij eerder verweten werd.. ;-)
Daarom begrijp ik ook niet zo goed wat je ermee bedoelt.

ik probeer te zeggen dat ik denk dat "de 3de wereld" het echt niet alleen aan hunzelf heeft te danken, maar dat de staat van welzijn van die 3de wereld ook voor een groot deel een product is van onze "1ste wereld".

mijn mening kan je dus niet zeggen dat het iemand (wie dan ook) zijn eigen schuld is, een groot deel van onze werkelijkheid word ook bepaald door anderen, en arme landen zijn daar mijn idee het beste voorbeeld van.

onze welvaart bepaald grotendeels andere werelddelen hun armoede, en dus is zeggen dat het hun eigen schuld is heel erg kort door de bocht.

als je je eigen realiteit kan scheppen, dan kan je waarschijnlijk iemand anders zijn realiteit ook beinvloeden. en in de westerse denkwijze laat men dit vaak buiten beschouwing. het is weer diezelfde polariteit, als iemand rijkdom wil dan zal een ander daarvoor armoede moeten lijden.

wat ik ook probeer te verduidelijken ia dat er ook andere vormen van rijkdom zijn, ons materialitisch denken heeft ons wijsgemaakt dat alles tastbaar moet zijn en een prijskaartje moet hebben, in zo'n geval beinvloeden bedrijven en commercie onze werkelijkheid (en denkwijze)

toen ik dat ene zinnetje "en de armen hebben weinig keuze welke kant ze uitgaan" schreef wist ik dat er iemand over zou vallen, alleen ik had het niet van jou verwacht eva
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 10:31:51

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Ron Brandstichter zei:


ik probeer te zeggen dat ik denk dat "de 3de wereld" het echt niet alleen aan hunzelf heeft te danken, maar dat de staat van welzijn van die 3de wereld ook voor een groot deel een product is van onze "1ste wereld".

mijn mening kan je dus niet zeggen dat het iemand (wie dan ook) zijn eigen schuld is, een groot deel van onze werkelijkheid word ook bepaald door anderen, en arme landen zijn daar mijn idee het beste voorbeeld van.



En dát is nou precies wat ik de hele tijd probeerde te vertellen, Ron.. ;-)
Fijn dat we het daarover eens zijn!
<laatste edit: 1-6-2007 11:21:05>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 11:20:34

reacties op grenswetenschap.nl

Gremmie: @Eva

(knip)"De Wet van Aantrekking stelt dat gelijke dingen elkaar aantrekken. In deze tijd (de Nieuwe Tijd) trekken tegenstellingen elkaar niet langer aan. In plaats daarvan trek je aan wat je bent. Wanneer je oprecht bent, trek je hetzelfde aan. Dit geldt voor alles. Zoals je zelf bent, zo is datgene wat je aantrekt."(knip)

De wet van aantrekking stelt dat gelijke dingen elkaar aantrekken.

Aantrekken is m.i. niet het juiste woord men zou hier beter identificeren kunnen gebruiken.
Aantrekken en zo ook afstoten gebeurt namelijk enkel maar als er een energie-verschil is.
Dit manifesteerd zich in ons gewone dagelijkse leven bijv. in het je tot iemand aangetrokken voelen of verliefdheid.
Verliefdheid heb ik ooit eens samengevat als "de projectie van de oplossing voor je tekortkomingen, complexen en problemen. Het maakt daarin vrijwel NIETS uit of dit nu een partner of bijv. een auto betreft.
Tekortkomingen zijn immers subjectieve disbalanzen en dus vervallen zij in de wet van de polariteit waar de positieve pool de negatieve pool aantrekt en vice-versa. Wijsgeer Jezus noemde dit onze "dwaalweg" die ons leven is welke wordt veroorzaakt door de materie die zijn gelijke niet kent.

Dan een ander en zeker niet minder belangrijk fenomeen wat een grote rol speelt in ons leven en dat is "exclusiviteit".
Na een flinke poos zelfstudie intussen al weer heel wat jaartjes geleden zocht ik naar een onderliggende hoofdfactor waarmee de hoofdoorzaak van onze problemen mee zou kunnen worden uitgedrukt. Na heel wat overpeinzingen kwam ik tot de conclusie dat dit onze manische aangeboren drang naar "exclusiviteit" is. Het maakt ons namelijk niet echt uit of we nu mooi of lelijk zijn slim of dom maar het feit dat we niet opgemerkt of gehoord worden en verdwijnen in de massa doet ons de meest gekke bokkensprongen maken. Dit begint al direct bij onze geboorte waar als we niet opgemerkt worden als we pijn of honger hebben als een bezetene beginnen te gillen !

gr.v.G.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 15:27:42

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: @Gremmie.'Verliefdheid heb ik ooit eens samengevat als "de projectie van de oplossing voor je tekortkomingen, complexen en problemen. Het maakt daarin vrijwel NIETS uit of dit nu een partner of bijv. een auto betreft...'

Briljant.

Weet niet of ik t ermee eens ben, maar hij is wel het overpeinzen waard.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 16:24:20

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Zennie zei:
Toen heb ik die verantwoordelijkheid genomen voor mn eigen ongenoegen en werd ik hoe langer hoe meer minder kwaad.
De energie die daardoor vrij gaat komen en de rust geven me meer kracht en ruimte om daadwerkelijk dingen aan te pakken.



Waarschijnlijk heb je mijn eerdere vraag gemist, Zennie, maar hóe heb jij de verantwoordelijkheid genomen voor je eigen ongenoegen en hoe pak jij dingen nu daadwerkelijk aan..?! :-)

Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 1-6-2007 16:48:56

reacties op grenswetenschap.nl

Eva: Ik zet 'm maar weer es bovenaan dan.. ;-)


@Zennie..?!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 4-6-2007 18:20:59

reacties op grenswetenschap.nl

Zennie: @Eva
Mijn energie ging zitten in afgeven op anderen en vooral op hoe de mens(om mij heen) zich diende te gedragen. Eigenlijk was alles fout en niet goed genoeg. Deze boosheid zorgde uiteindelijk voor een burnout die me deed beseffen dat de verantwoordelijkheid hiervoor bij mezelf lag en niet bij de 'egocentrische wereld'..Als ik werkelijk deze planeet tot een paradijs wilde maken dan zit er maar 1 ding op...loslaten van alle projectie naar anderen. Pas dan kunnen je negatieve emoties de grond in glijden en blijft er tijd en ruimte over om werkelijk iets te doen voor moeder Aarde.
En wat ik op dit moment allemaal doe maakt niet uit, het gaat niet om ego...Mijn vraag aan jou wat jij voor de wereld doet was niet bedoeld om de strijd met je aan te gaan of een competitie van welke aard dan ook.

Respect.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 4-6-2007 19:32:17

reacties op grenswetenschap.nl

Eva:
Zennie zei:
Mijn vraag aan jou wat jij voor de wereld doet was niet bedoeld om de strijd met je aan te gaan of een competitie van welke aard dan ook.

Respect.



Daar ging ik ook niet van uit, Zennie.. :-)

Bedankt voor je antwoord.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 5-6-2007 9:44:06

 

Nu reageren:

 
Laatste nieuws:   Populair nieuws:
Zelf (uw) nieuws toevoegen » Nieuwsarchief »

GW-Video:
GW Ging Moestafa GW Ging Jezus Redt GW Ging Positieve Nood GW Ging Filip Coppens GW Ging Emile Ratelband
Bij Maaike Baretta van Greenpeace Kachel 2.0 GW Ging Neale Donald Walsch GW bij Sam Osmanagich, ontdekker van de Bosnische piramides Gili: Iedereen Paranormaal!
GW Goes Spiritual, deel 2 Krochten van de ziel, deel 26: de pedofiel GW Goes Spiritual De Chemtrail burgemeester Op het Niburu-event
GW Ging dr. Anne Stijkel Uri Geller Bij Michel keck Contacteer ons  

Dagsponsor: Hier kan uw website of bedrijf staan
Dagsponsor Hier kan uw website of bedrijf staan
Word ook dagsponsor! Voor € 15 door duizenden gezien!


Recente Reacties: Bekijk grenswetenschap-reacties via RSS of XML
 
Zoeken: Go Nu zoeken op grenswetenschap.nlNu zoeken op grenswetenschap.nl
 
Grenswetenschappelijke stickies
Meer »
 
Grenswetenschap 2012-Maya-special
Grenswetenschap Koen-Insectenkampioen-pagina
 
Steun GW, geef de redacteuren een biertje »
 
Vorige maand op GW:
 
Vorig jaar op GW:
 

 
Populairste Links:

Nieuwste Links:
 
 
   
Iets nieuws te melden? E-mail ons dan meteen!
   
  Website-inhoud © 2005 - 2010 grenswetenschap.nl