|
|
 |
| |
| Nieuw: |
 |
|
|
|
| |
|
|
 |
Walgelijke dierenmishandeling in Amerikaans slachthuis |
 |
07-02-2008 | 00:00: Foxnews kwam op 30 januari met het volgende bericht. Voor uw gemak hebben we het bericht in het Nederlands vertaald;
Westland, een firma in vleesverpakking in Californië, werd onlangs verboden om schoolmaaltijden te leveren, hangende een onderzoek in dierenmishandeling. Een undercover opgenomen video in het toeleverende slachthuis toonde schokkende beelden van medewerkers die zwakke melkkoeien fors mishandelden. Er is toegezegd dat adequate acties zullen worden genomen indien blijkt dat de wetten op voedselveiligheid en dierenmishandeling zijn geschonden. De video toont dat koeien die gewond waren of te zwak om te lopen door de medewerkers werden geschopt, geslagen en op andere vreselijke manieren werden mishandeld om ze het slachthuis in te loodsen.
Deze praktijken zijn niet alleen onmenselijk, maar kunnen er ook de oorzaak van zijn dat geïnfecteerd vlees aan de voedselketen wordt toegevoegd. Zwakke koeien hebben namelijk 58% meer kans om ziektes als E.coli en salmonella onder de leden te hebben. Ziektes waar honderden Amerikanen per jaar aan overlijden. Er werd gesteld dat er geen direct gevaar bestaat voor de volksgezondheid, maar tot het onderzoek is afgerond mag het bedrijf geen vlees leveren. 
Het betrokken bedrijf, Westland, is een belangrijke leverancier van het USDA programma, dat vlees levert aan behoeftige families, ouderen en schoolkinderen. In de jaren 2004/2005 werd Westland genomineerd als leverancier van het jaar en heeft vlees geleverd aan scholen in 36 staten.
De video die op 30 januari jl. is afgegeven bij “The Humane Society of the United States” is het resultaat van een 6 weken durende undercover operatie. Het toont het schoppen van de koeien door de werknemers van het slachthuis. Ook werden de koeien geramd met een vorkheftruck terwijl ze het uitschreeuwden van de pijn. Of dat nog niet genoeg was werden de koeien in de ogen gestoken en met elektrische schokken bewerkt. In één scene spuit een medewerker met hoge druk water in de neus van een koe, wat door de “Human Society” werd omschreven als een vorm van dieren “waterboarding", een vorm van marteling dat verdrinking simuleert. De wettelijke verordening van Californië staat over het algemeen niet toe dat zwakke dieren worden mishandeld, zoals het wegslepen van koeien aan kettingen of het gebruik van een vorklifttruck. De wet adviseert om zwakke en zieke dieren buiten de voedselketen te houden omdat ze een hoger risico geven op E-coli en salmonella besmetting of BSE omdat zij zichzelf onderschijten en hun immuunsysteem vaak zwak is. Westland heeft naar aanleiding van de video twee medewerkers ontslagen en de toezichthouder op non-actief gezet. Het bedrijf verklaart: “We zijn geschokt, bedroefd en ziek van de beelden die we vandaag hebben gezien. De zaken zijn stilgelegd totdat we alle medewerkers hierop hebben aangesproken en er zeker van kunnen zijn dat dit soort activiteiten nooit meer zullen plaatsvinden in ons bedrijf”. De mishandeling van zwakke koeien is alarmerend voor de Amerikaanse consumenten, omdat 95% van de mensen vlees eet. Er moet duidelijkheid komen hoe het voedsel behandeld wordt. Ook al geven zwakke koeien een gezonde indruk, ze kunnen gevaarlijke pathogenen bevatten.
Tot zover het krantenartikel. 
Wat in het voorgaande artikel opvalt is dat men zich meer zorgen maakt over de veiligheid van het biefstukje op het bord dan over de humane behandeling van de leverancier van dit biefstukje. Zijn we als mens al zo ver gezonken dat we geen respect meer kunnen opbrengen voor dieren? In de huidige maatschappij worden luxeartikelen, zoals auto’s en computers beter behandeld dan levende wezens.
Ghandi heeft ooit eens gezegd “De beschaving van een maatschappij kan men aflezen aan de manier waarop deze haar dieren behandeld”.
|
 |
| 64 Reacties |
|
© Draakje |
| |
|
|
|
| |
 |
| |
|
Reaxies:
Ward Aal: Walgelijk inderdaad! Ik vraag me af hoe "Animaner" Nederland is.
Ward <laatste edit: 7-2-2008 0:27:12> | | | |
Walgelijk inderdaad! Ik vraag me af hoe "Animaner" Nederland is.
Ward 
Broh-Koh Lee: Animaner????
Hoe bak je dat? <laatste edit: 7-2-2008 0:34:31> | | Fruit dan? | | |
Animaner????
Hoe bak je dat? ;) 
Ward Aal: Broh-Koh Lee zei:
Animaner???? Hoe bak je dat?
Animaner, als in humaner? Verzin maar je eigen definitie, zolang die maar respectvol is naar onze mededieren.
Ward <laatste edit: 7-2-2008 11:49:56> | | | |
[quote=Broh-Koh Lee] Animaner???? Hoe bak je dat? [/quote]
Animaner, als in humaner? Verzin maar je eigen definitie, zolang die maar respectvol is naar onze mededieren.
Ward 
Bramsan: Voor de volledigheid...
niet voor gevoelige kijkers:
EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw
| | | |
Voor de volledigheid...
niet voor gevoelige kijkers:
EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw

Clark Kendt: Ward Aal zei:<br><br><br> Broh-Koh Lee zei:<br>Animaner????<br><br>Hoe bak je dat?  <br> <br>Animaner, als in humaner?<br><br>Verzin maar je eigen definitie, zolang die maar respectvol is naar onze mededieren.<br><br>Ward Heb je't koud? Met al je br'ren?
:S | | | |
[quote=Ward Aal] <br><br><br>[quote=Broh-Koh Lee]<br>Animaner????<br><br>Hoe bak je dat? ;)<br>[/quote]<br>Animaner, als in humaner?<br><br>Verzin maar je eigen definitie, zolang die maar respectvol is naar onze mededieren.<br><br>Ward [/quote] Heb je't koud? Met al je br'ren?
:S 
Sten Oomen: "De graad van beschaving kan men afleiden aan de manier waarop men met dieren omgaat." Genoemde Amerikanen verdienen het niet vrij rond te lopen. | | Door het raam Soul Travel - Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj | | |
"De graad van beschaving kan men afleiden aan de manier waarop men met dieren omgaat." Genoemde Amerikanen verdienen het niet vrij rond te lopen. 
Ringding: Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. | | | |
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. 
| gast: Ringding zei:
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen.
Beledig het dierenRIJK niet Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? | | | |
[quote=Ringding] Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. [/quote]
Beledig het dierenRIJK niet :) Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? 
| mika2002: @gast nou ben ik het zeer zeker eens dat alle dieren met respect moeten worden behandelt...maar er zijn wel degelijk dieren die moorden voor hun eigen haggie..neem nou de leeuw die dood alle welpen van een ander mannetje als hij een roedel heeft overgenomen dusssss. | | | |
@gast nou ben ik het zeer zeker eens dat alle dieren met respect moeten worden behandelt...maar er zijn wel degelijk dieren die moorden voor hun eigen haggie..neem nou de leeuw die dood alle welpen van een ander mannetje als hij een roedel heeft overgenomen dusssss. 
Ringding: gast zei:Ringding zei:
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen.
Beledig het dierenRIJK niet  Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij??
Dan ben je slecht geinformeerd...
Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!"
Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij.
Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.)
Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg. | | | |
[quote=gast] [quote=Ringding] Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. [/quote]
Beledig het dierenRIJK niet :) Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? [/quote]
Dan ben je slecht geinformeerd...
Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!"
Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij.
Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.)
Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg. 
Broh-Koh Lee: gast zei:Ringding zei:
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen.
Beledig het dierenRIJK niet  Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? Zelfs dieren die soortgenoten afmaken... Chimps.
(Lees Jane Goodall) | | Fruit dan? | | |
[quote=gast] [quote=Ringding] Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. [/quote]
Beledig het dierenRIJK niet :) Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? [/quote] Zelfs dieren die soortgenoten afmaken... Chimps.
(Lees Jane Goodall) 
Hm, uit eigen ervaring weet ik dat je visie als je dat werk dagelijks doet veranderd. Kheb zelf in mijn jeugd snachts kippen geladen/gelost/geent en naarmate de krassen op je polsen vermeerdere, je voor de 3e keer in je oog gescheten bent en de kippen erg hun best doen wederom een stukje vel van je hand te knijpen (want ze zijn dan wel gekapt, dus pikken kan niet meer, maar bijten nog wel) dan heeft ieder mens zo zijn punt van tolerantie, maar dat eindigt dan toch wel.
Dus makkelijk oordelen vanachter je pc, maar ik zou eenieder hier na een weekje wel eens willen zien. Kweet niet wat er op het filmpje te zien is want ik hou dr niet van om daar naar te kijken (genoeg gezien en niet alleen met dieren;) Maar wil wel ff deze kanttekening maken omdat ik het dus uit eigen ervaring weet, dat je visie kan veranderen.
Nu, zet ik een vlieg nog netjes buiten en spinnen laat ik helemaal met rust (gnif, hoef ik die vlieg niet meer buiten te zetten;)
Carpe diem homo universalis 
Lemetje: Een boer of hobbyboer die zijn beesten verwaarloost krijgt een vette boete en worden de beesten afgenomen. Diezelfde politie wil wel hebben dat je een kat platrijdt omdat je anders de medeweggebruikers hinderd in het verkeer? Geef mij maar een bon omdat ik even het verkeer ophoud. Voor de medeautomobilisten: katten zijn ook dieren en er is iemand die van die ene kat houdt ook al loopt hij in/op de weg voor de auto. Of moet ik die ene hond die toevallig van u is overrijden omdat hij zich lostrekt en de weg op rent: ach, het is maar een hond... Niemand heeft het recht een ander levend wezen nodeloos te laten lijden of wreedheden aan te doen. <laatste edit: 7-2-2008 20:29:02> | | | |
Een boer of hobbyboer die zijn beesten verwaarloost krijgt een vette boete en worden de beesten afgenomen. Diezelfde politie wil wel hebben dat je een kat platrijdt omdat je anders de medeweggebruikers hinderd in het verkeer? Geef mij maar een bon omdat ik even het verkeer ophoud. Voor de medeautomobilisten: katten zijn ook dieren en er is iemand die van die ene kat houdt ook al loopt hij in/op de weg voor de auto. Of moet ik die ene hond die toevallig van u is overrijden omdat hij zich lostrekt en de weg op rent: ach, het is maar een hond... Niemand heeft het recht een ander levend wezen nodeloos te laten lijden of wreedheden aan te doen. 
| merel: Je ziet het vaak, met wat dan ook. Het gaat van kwaad tot erger. | | | |
Je ziet het vaak, met wat dan ook. Het gaat van kwaad tot erger. 
| Bramsan: Lanoe zei:
Hm, uit eigen ervaring weet ik dat je visie als je dat werk dagelijks doet veranderd. Kheb zelf in mijn jeugd snachts kippen geladen/gelost/geent en naarmate de krassen op je polsen vermeerdere, je voor de 3e keer in je oog gescheten bent en de kippen erg hun best doen wederom een stukje vel van je hand te knijpen (want ze zijn dan wel gekapt, dus pikken kan niet meer, maar bijten nog wel) dan heeft ieder mens zo zijn punt van tolerantie, maar dat eindigt dan toch wel.
Dus makkelijk oordelen vanachter je pc, maar ik zou eenieder hier na een weekje wel eens willen zien.
werkelijk Lanoe?? dus doordat die kippen die je vastgreep en in bakken 'deponeerde/gooien' oid, vond je jezelf gerechtvaardigd om deze kippen er in te smijten??
wat bedoel je te zeggen? in hoeverre werdt je minder tolerant?
zoiets? http://www.yout...VC4&feature=user
(vraag me af hoe 'tolerant' dergelijk werk kunt doen?)
die vergelijkingen dat dieren elkaar ook zinloos doden (om zo onze daden te rechtvaardigen) vind ik werkelijk nergens op slaan..
wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...
| | | |
[quote=Lanoe] Hm, uit eigen ervaring weet ik dat je visie als je dat werk dagelijks doet veranderd. Kheb zelf in mijn jeugd snachts kippen geladen/gelost/geent en naarmate de krassen op je polsen vermeerdere, je voor de 3e keer in je oog gescheten bent en de kippen erg hun best doen wederom een stukje vel van je hand te knijpen (want ze zijn dan wel gekapt, dus pikken kan niet meer, maar bijten nog wel) dan heeft ieder mens zo zijn punt van tolerantie, maar dat eindigt dan toch wel.
Dus makkelijk oordelen vanachter je pc, maar ik zou eenieder hier na een weekje wel eens willen zien. [/quote]
werkelijk Lanoe?? dus doordat die kippen die je vastgreep en in bakken 'deponeerde/gooien' oid, vond je jezelf gerechtvaardigd om deze kippen er in te smijten??
wat bedoel je te zeggen? in hoeverre werdt je minder tolerant?
zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4&feature=user
(vraag me af hoe 'tolerant' dergelijk werk kunt doen?)
die vergelijkingen dat dieren elkaar ook zinloos doden (om zo onze daden te rechtvaardigen) vind ik werkelijk nergens op slaan..
wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...

Clark Kendt: Bramsan zei: wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...
Heb je al eens goed bekeken hoe een leeuw zijn prooi doodt? Ik zie anders ook geen verdoving. In het geval van dieren doden, zonder mishandeling, zie ik geen problemen. Dieren doden elkaar ook, zo werkt het. Dat we door onze grote mensenpopulatie teveel dieren eten dan beschikbaar, dat is weer iets anders.
'we' zijn niet beestachtiger dan welke soort ook. Sommige zijn dat, anderen niet. Ik probeer toch te blijven geloven in basale goedheid van de mens.
:S | | | |
[quote=Bramsan]wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde... [/quote] Heb je al eens goed bekeken hoe een leeuw zijn prooi doodt? Ik zie anders ook geen verdoving. In het geval van dieren doden, zonder mishandeling, zie ik geen problemen. Dieren doden elkaar ook, zo werkt het. Dat we door onze grote mensenpopulatie teveel dieren eten dan beschikbaar, dat is weer iets anders.
'we' zijn niet beestachtiger dan welke soort ook. Sommige zijn dat, anderen niet. Ik probeer toch te blijven geloven in basale goedheid van de mens.
:S

boro: Clark Kendt zei:Bramsan zei: wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...
Heb je al eens goed bekeken hoe een leeuw zijn prooi doodt? Ik zie anders ook geen verdoving. In het geval van dieren doden, zonder mishandeling, zie ik geen problemen. Dieren doden elkaar ook, zo werkt het. Dat we door onze grote mensenpopulatie teveel dieren eten dan beschikbaar, dat is weer iets anders. 'we' zijn niet beestachtiger dan welke soort ook. Sommige zijn dat, anderen niet. Ik probeer toch te blijven geloven in basale goedheid van de mens. :S
Het feit dat ooit gekozen is voor de leeuw in het vaandel wat ook nu nog steeds wordt gebruikt spreekt voor zich lijkt me. De mannetjes leeuw bechermt zijn familie totdat hij wordt verstoten. Als hij het mannetje van een andere groep kan verslaan pleegt hij daarna eerst genocide op de nazaten van de door hem verslagen leeuw.
As above, as belowe Alles zo groot zo klein, en speelt zich gelijktijdig af........
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz......
Je zou je ook kunnen afvragen op wie en wat wordt gedoeld met de leeuwen in de vaandels van ons koning-rijk en gemeen-schap
Is het niet bijzonder hoe de waarheid nog steeds spiegelbeeldig in het woord verscholen ligt ?
<laatste edit: 8-2-2008 3:54:22> | | | |
[quote=Clark Kendt] [quote=Bramsan]wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde... [/quote] Heb je al eens goed bekeken hoe een leeuw zijn prooi doodt? Ik zie anders ook geen verdoving. In het geval van dieren doden, zonder mishandeling, zie ik geen problemen. Dieren doden elkaar ook, zo werkt het. Dat we door onze grote mensenpopulatie teveel dieren eten dan beschikbaar, dat is weer iets anders.
'we' zijn niet beestachtiger dan welke soort ook. Sommige zijn dat, anderen niet. Ik probeer toch te blijven geloven in basale goedheid van de mens.
:S
[/quote]
Het feit dat ooit gekozen is voor de leeuw in het vaandel wat ook nu nog steeds wordt gebruikt spreekt voor zich lijkt me. De mannetjes leeuw bechermt zijn familie totdat hij wordt verstoten. Als hij het mannetje van een andere groep kan verslaan pleegt hij daarna eerst genocide op de nazaten van de door hem verslagen leeuw.
As above, as belowe Alles zo groot zo klein, en speelt zich gelijktijdig af........
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz......
Je zou je ook kunnen afvragen op wie en wat wordt gedoeld met de leeuwen in de vaandels van ons koning-rijk en gemeen-schap
Is het niet bijzonder hoe de waarheid nog steeds spiegelbeeldig in het woord verscholen ligt ?

Clark Kendt: boro zei: wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz......
weegschalen, boogschutters, maagden.
:S | | | |
[quote=boro]wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz...... [/quote] weegschalen, boogschutters, maagden.
:S 
boro: Clark Kendt zei:boro zei: wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz......
weegschalen, boogschutters, maagden. :S hebben allen een beestachtige andescedant
Ik ben waterman mijn andescedant is leeuw rrroooaaaarrrr
de oude wijsheid (god) verhaalde ons immers dat ALLES in (en uit) paren (yin/yang) werd geschapen
Er is echter ook één pleromale bron welke zichzelf heeft opgesplitst in yin en yang en vul vervolgens (het woord en wederwoord) verder zelf maar in.......... <laatste edit: 8-2-2008 4:37:54> | | | |
[quote=Clark Kendt] [quote=boro]wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar beste leeuwtjes, rammetjes, kreeftjes, visjes enz...... [/quote] weegschalen, boogschutters, maagden.
:S [/quote] hebben allen een beestachtige andescedant
Ik ben waterman mijn andescedant is leeuw rrroooaaaarrrr
de oude wijsheid (god) verhaalde ons immers dat ALLES in (en uit) paren (yin/yang) werd geschapen
Er is echter ook één pleromale bron welke zichzelf heeft opgesplitst in yin en yang en vul vervolgens (het woord en wederwoord) verder zelf maar in.......... 
draakje: Het protest tegen deze dierenmishandeling gaat door, ook al is het bedrijf gesloten.
Mij viel deze zin in het artikel op "Voor zover wij weten was er geen besmet vlees, dus ik denk niet dat zij het bedrijf moeten sluiten".
"As far as I know there wasn't any tainted meat," said resident Gerry Key, "so I don't think they should close it down."
De activisten stellen daarentegen dat de hele vleesindustrie tegen het licht gehouden moet worden. Het meest alarmerende is niet dat dit soort zaken gebeurt, maar dat het kan gebeuren ondanks de toezichtmaatregelen die hierop toezien"
"The protest's organizer said the whole meat packing industry needs to be looked at carefully. Most alarming is not that it happened, but that it occurred with oversight measures in place, she said."
http://www2.sbsun.com/sanbernardino/ci_8190753
| | | |
Het protest tegen deze dierenmishandeling gaat door, ook al is het bedrijf gesloten.
Mij viel deze zin in het artikel op "Voor zover wij weten was er geen besmet vlees, dus ik denk niet dat zij het bedrijf moeten sluiten".
"As far as I know there wasn't any tainted meat," said resident Gerry Key, "so I don't think they should close it down."
De activisten stellen daarentegen dat de hele vleesindustrie tegen het licht gehouden moet worden. Het meest alarmerende is niet dat dit soort zaken gebeurt, maar dat het kan gebeuren ondanks de toezichtmaatregelen die hierop toezien"
"The protest's organizer said the whole meat packing industry needs to be looked at carefully. Most alarming is not that it happened, but that it occurred with oversight measures in place, she said."
http://www2.sbsun.com/sanbernardino/ci_8190753

| Ringding: boro zei:
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) <laatste edit: 8-2-2008 9:56:34> | | | |
[quote=boro] wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar [/quote]
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) 
gast: Ringding zei:gast zei:Ringding zei:
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen.
Beledig het dierenRIJK niet  Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? Dan ben je slecht geinformeerd... Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!" Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij. Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.) Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg.
Zodra de duiven kleine A-bommetjes maken en de steden beginnen te bombarderen om hun territorium veilig te stellen... then we're talking... | | | |
[quote=Ringding] [quote=gast] [quote=Ringding] Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. [/quote]
Beledig het dierenRIJK niet :) Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? [/quote]
Dan ben je slecht geinformeerd...
Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!"
Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij.
Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.)
Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg. [/quote]
Zodra de duiven kleine A-bommetjes maken en de steden beginnen te bombarderen om hun territorium veilig te stellen... then we're talking... 
Ringding: gast zei:Ringding zei:gast zei:Ringding zei:
Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen.
Beledig het dierenRIJK niet  Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? Dan ben je slecht geinformeerd... Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!" Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij. Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.) Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg. Zodra de duiven kleine A-bommetjes maken en de steden beginnen te bombarderen om hun territorium veilig te stellen... then we're talking...
Nou... Je moet eens kijken wat ze af en toe op mijn auto achterlaten. Mikken kunnen ze in ieder geval al uitstekend! Als ze kleine bommetjes gaan maken dan zijn we gekuld! | | | |
[quote=gast] [quote=Ringding] [quote=gast] [quote=Ringding] Een vegetatier zal ik nooit worden ben ik bang. Maar ik ben het wel met iedereen hier volledig eens dat dergelijke zaken gewoon echt NIET kunnen!
Ik heb het hier al vaker gezegd. Iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk. Deze mensen bewijzen op deze videobeelden onomstotelijk dat ze mens af zijn en zichzelf tot het dierenrijk kunnen rekenen. [/quote]
Beledig het dierenRIJK niet :) Ik ken geen dieren die hun omgeving uitmoorden, jij?? [/quote]
Dan ben je slecht geinformeerd...
Wat dacht je van het Galaxea koraal? Dat speciale lange gevechtstentakels aanmaakt, om buurkoralen massaal te doden. En niet voor voedsel. Maar puur om ruimte te maken voor zijn eigen kinderpoliepjes. Beetje als Hitler: "Leefruimte in het oosten!"
Of papa ijsbeer. Moeder doet er goed aan om deze weg te jagen of om hem uit de weg te gaan. Deze eet vaak zijn eigen jongen op, soms met moeders erbij.
Persoonlijk heb ik wel eens een volwassen hond 18 jonge katjes zien doden. En niet om te eten hoor! Hap, flink shudden tot het dood is, en de volgende. Toen ze er allemaal aan waren ging ie weg. Wat het was weet ik niet. "Spelen" mogen we het niet noemen, een hond is intelligent genoeg om te snappen dat het iets dood. Puur kwaad? Misschien. (btw, als de vraag komt: Waarom deed je niks? Ik was 6 en mocht niet ingrijpen van de eigenaar.)
Zo, nu ken je er een paar, maar dat is louter maar het topje van de ijsberg. [/quote]
Zodra de duiven kleine A-bommetjes maken en de steden beginnen te bombarderen om hun territorium veilig te stellen... then we're talking... [/quote]
Nou... Je moet eens kijken wat ze af en toe op mijn auto achterlaten. Mikken kunnen ze in ieder geval al uitstekend! Als ze kleine bommetjes gaan maken dan zijn we gekuld! 
bianca: oh wat zou ik deze mensen die dit die diertjes aan doen zelf eens goed willen martelen !!! ik zou ze aan een haak ophangen en dat ze het uitschreeuwen van de pijn en ze langzaam open snijden en dood laten bloeden, ik heb zo een haat tegen deze mensen ech niet normaal meer,ik zou hier met gemak voor in de bak gaan zitten om deze dierenmishandelaars persoonlijk af te slachten !!! walgelijk <laatste edit: 8-2-2008 14:27:33> | | | |
oh wat zou ik deze mensen die dit die diertjes aan doen zelf eens goed willen martelen !!! ik zou ze aan een haak ophangen en dat ze het uitschreeuwen van de pijn en ze langzaam open snijden en dood laten bloeden, ik heb zo een haat tegen deze mensen ech niet normaal meer,ik zou hier met gemak voor in de bak gaan zitten om deze dierenmishandelaars persoonlijk af te slachten !!! walgelijk 
Ward Aal: Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, Doe dat ook een ander niet.
Oog om oog, Tand om tand. Brengt de wereld, Over de rand.
Ward | | | |
Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, Doe dat ook een ander niet.
Oog om oog, Tand om tand. Brengt de wereld, Over de rand.
Ward 
| gast: bianca zei:
oh wat zou ik deze mensen die dit die diertjes aan doen zelf eens goed willen martelen !!! ik zou ze aan een haak ophangen en dat ze het uitschreeuwen van de pijn en ze langzaam open snijden en dood laten bloeden, ik heb zo een haat tegen deze mensen ech niet normaal meer,ik zou hier met gemak voor in de bak gaan zitten om deze dierenmishandelaars persoonlijk af te slachten !!! walgelijk
Je zou het niet kunnen meissie Je zou medelijden met ze krijgen, wedden? | | | |
[quote=bianca] oh wat zou ik deze mensen die dit die diertjes aan doen zelf eens goed willen martelen !!! ik zou ze aan een haak ophangen en dat ze het uitschreeuwen van de pijn en ze langzaam open snijden en dood laten bloeden, ik heb zo een haat tegen deze mensen ech niet normaal meer,ik zou hier met gemak voor in de bak gaan zitten om deze dierenmishandelaars persoonlijk af te slachten !!! walgelijk [/quote]
Je zou het niet kunnen meissie :) Je zou medelijden met ze krijgen, wedden?

Lanoe: Bramsan zei:Lanoe zei:
Hm, uit eigen ervaring weet ik dat je visie als je dat werk dagelijks doet veranderd. Kheb zelf in mijn jeugd snachts kippen geladen/gelost/geent en naarmate de krassen op je polsen vermeerdere, je voor de 3e keer in je oog gescheten bent en de kippen erg hun best doen wederom een stukje vel van je hand te knijpen (want ze zijn dan wel gekapt, dus pikken kan niet meer, maar bijten nog wel) dan heeft ieder mens zo zijn punt van tolerantie, maar dat eindigt dan toch wel.
Dus makkelijk oordelen vanachter je pc, maar ik zou eenieder hier na een weekje wel eens willen zien.
werkelijk Lanoe?? dus doordat die kippen die je vastgreep en in bakken 'deponeerde/gooien' oid, vond je jezelf gerechtvaardigd om deze kippen er in te smijten?? wat bedoel je te zeggen? in hoeverre werdt je minder tolerant? zoiets? http://www.yout...amp;feature=user(vraag me af hoe 'tolerant' dergelijk werk kunt doen?) die vergelijkingen dat dieren elkaar ook zinloos doden (om zo onze daden te rechtvaardigen) vind ik werkelijk nergens op slaan.. wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...
Ik doe het werk gewoon niet meer en wat er op dat filmpje staat is idd niets schokkends meer voor mij. Kheb dr vanalles gezien en gelukkig ben ik tot dat punt nooit gekomen, maar evengoed ben ik er niet trots op, maar kdenk dat in die tijd de kippen beter af waren bij mij dan mensen ( voor mij waren mensen indertijd toch allemaal al dood maar besefte het niet), bij de kippen probeerde ik te voorkomen dat ze me krabte, onder poepte of een velletje grepen en verder als de zgn opvoedkundige tik ben ik nooit gekomen (aangepast op het kippetje natuurlijk ) zodat ze me gewoon niet konden krabben, onder schijten of een velletje dr tussen knijpen.
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
[quote=Bramsan] [quote=Lanoe] Hm, uit eigen ervaring weet ik dat je visie als je dat werk dagelijks doet veranderd. Kheb zelf in mijn jeugd snachts kippen geladen/gelost/geent en naarmate de krassen op je polsen vermeerdere, je voor de 3e keer in je oog gescheten bent en de kippen erg hun best doen wederom een stukje vel van je hand te knijpen (want ze zijn dan wel gekapt, dus pikken kan niet meer, maar bijten nog wel) dan heeft ieder mens zo zijn punt van tolerantie, maar dat eindigt dan toch wel.
Dus makkelijk oordelen vanachter je pc, maar ik zou eenieder hier na een weekje wel eens willen zien. [/quote]
werkelijk Lanoe?? dus doordat die kippen die je vastgreep en in bakken 'deponeerde/gooien' oid, vond je jezelf gerechtvaardigd om deze kippen er in te smijten??
wat bedoel je te zeggen? in hoeverre werdt je minder tolerant?
zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=VIjanhKqVC4&feature=user
(vraag me af hoe 'tolerant' dergelijk werk kunt doen?)
die vergelijkingen dat dieren elkaar ook zinloos doden (om zo onze daden te rechtvaardigen) vind ik werkelijk nergens op slaan..
wij zouden beter moeten weten... nee we weten beter maar we zijn blijkbaar beestachtiger dan welk elk ander schepsel op aarde...
[/quote]
Ik doe het werk gewoon niet meer en wat er op dat filmpje staat is idd niets schokkends meer voor mij. Kheb dr vanalles gezien en gelukkig ben ik tot dat punt nooit gekomen, maar evengoed ben ik er niet trots op, maar kdenk dat in die tijd de kippen beter af waren bij mij dan mensen ( voor mij waren mensen indertijd toch allemaal al dood maar besefte het niet), bij de kippen probeerde ik te voorkomen dat ze me krabte, onder poepte of een velletje grepen en verder als de zgn opvoedkundige tik ben ik nooit gekomen (aangepast op het kippetje natuurlijk;)) zodat ze me gewoon niet konden krabben, onder schijten of een velletje dr tussen knijpen.
Carpe diem homo universalis 
Lanoe: Ow, ja, dat wou ik wel nog ff zeggen betreffende het filmpje. De meeste mensen zijn in de illusie dat ze scharreleieren kopen omdat die kipvriendelijker zijn (en dan bedoel ik de "scharrelkippen" zoals in het filmpje, niet die echt buiten lekker vrij rond kunnen lopen), maar indertijd ben ik keihard uit die illusie gehaald, want buiten mensen die zo omgaan met die kippen zoals de zieke boer op het filmpje, pikken die kippen elkaar ook dood, omdat er veel teveel in zo'n grote stal staan en dat wat naar het instinct van die kippen teveel is en zwak, pikken en krabben (vergeet nooit hun poten, die nagels zijn vlijmscherp!) ze zelf dood. And it ain't a pretty site:-( Khoop dat je nu genoeg weet, want je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat het iets is waar ik niet trots op ben, maar zoals ik al zei, indertijd wou je me als mens al helemaal niet kennen 
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
Ow, ja, dat wou ik wel nog ff zeggen betreffende het filmpje. De meeste mensen zijn in de illusie dat ze scharreleieren kopen omdat die kipvriendelijker zijn (en dan bedoel ik de "scharrelkippen" zoals in het filmpje, niet die echt buiten lekker vrij rond kunnen lopen), maar indertijd ben ik keihard uit die illusie gehaald, want buiten mensen die zo omgaan met die kippen zoals de zieke boer op het filmpje, pikken die kippen elkaar ook dood, omdat er veel teveel in zo'n grote stal staan en dat wat naar het instinct van die kippen teveel is en zwak, pikken en krabben (vergeet nooit hun poten, die nagels zijn vlijmscherp!) ze zelf dood. And it ain't a pretty site:-( Khoop dat je nu genoeg weet, want je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat het iets is waar ik niet trots op ben, maar zoals ik al zei, indertijd wou je me als mens al helemaal niet kennen;)
Carpe diem homo universalis 
boro: Ringding zei:boro zei:
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek)
Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is.
"Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk"
Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven.
| | | |
[quote=Ringding] [quote=boro] wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar [/quote]
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) [/quote]
Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is.
"Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk"
Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven.

Ringding: boro zei:Ringding zei:boro zei:
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is. "Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk" Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven.
Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe? <laatste edit: 12-2-2008 12:10:40> | | | |
[quote=boro] [quote=Ringding] [quote=boro] wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar [/quote]
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) [/quote]
Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is.
"Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk"
Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven. [/quote]
Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe? 
Lanoe: Ringding zei:boro zei:Ringding zei:boro zei:
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) Gnif, Ook? Carpe diem homo universalis Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is. "Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk" Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven. Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe? | | Carpe diem homo universalis | | |
[quote=Ringding] [quote=boro] [quote=Ringding] [quote=boro] wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar [/quote]
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) [/quote]
Gnif, Ook?
Carpe diem homo universalis
Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is.
"Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk"
Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven. [/quote]
Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe? [/quote]

Ringding: Lanoe zei:Ringding zei:boro zei:Ringding zei:boro zei:
wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) Gnif, Ook? Carpe diem homo universalis Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is. "Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk" Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven. Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe?
Wat bazel je nu weer? | | | |
[quote=Lanoe] [quote=Ringding] [quote=boro] [quote=Ringding] [quote=boro] wij hebben immers allemaal ook een beest in ons nietwaar [/quote]
Nee, niet allemaal. Velen wel, maar sommigen zijn echt mensen. "Alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk" (Maconniek) [/quote]
Gnif, Ook?
Carpe diem homo universalis
Hoewel ik een waterdrager ben is bij mij het dierlijke aspect vrij eenvoudig los te peuteren en ik ben ervan overtuigd dat dit bij iedereen onder de juiste omstandigheden ook zo is.
"Alle mensen zjn gelijk-waardig maar niet gelijk"
Jezus verhaalde hierover dat wij (als gelijke materie) strijden om de materie die zijn gelijke niet kent. Dit maakt ons allemaal knettergek maar is helaas wel de garantie of motor achter het perpetuum mobile voor het eeuwige leven. [/quote]
Exact! Grandioos! Boro, behoor je ook aan een loge toe? [/quote]
[/quote]
Wat bazel je nu weer? 
Lanoe: Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis 
| Ringding: Lanoe zei:
Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis
Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen.
Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt.
Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben.
En wil je alsjeblieft mijn vrouw hierbuiten laten. | | | |
[quote=Lanoe] Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis [/quote]
Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen.
Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt.
Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben.
En wil je alsjeblieft mijn vrouw hierbuiten laten. 
boro: Nope geen loge o.i.d.
Buiten een door kerk, staat en maatschap (en medemens) opgedrongen keurslijf met een dot nummers en getallen ben ik nergens mee verbonden. Ik vond dit lang geleden ook al reden genoeg om zonder verdere inmenging van geconditoneerde denkbeelden en (geestdodende)ego's van derden daar eens een diepgaand onderzoek naar te doen. | | | |
Nope geen loge o.i.d.
Buiten een door kerk, staat en maatschap (en medemens) opgedrongen keurslijf met een dot nummers en getallen ben ik nergens mee verbonden. Ik vond dit lang geleden ook al reden genoeg om zonder verdere inmenging van geconditoneerde denkbeelden en (geestdodende)ego's van derden daar eens een diepgaand onderzoek naar te doen. 
Lanoe: Ringding zei:Lanoe zei:
Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis
Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen. Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt. Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben. En wil je alsjeblieft mijn vrouw hierbuiten laten.
"Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen."
Terug lezen doe ik elke keer als ik wat geplaatst heb en ik heb schijt aan de spelling, het gaat mij om de communicatie en dat die goed verloopt, of dat nu met d of met dt is dat boeit me niet. Wederom is het wel weer een zielige reaktie bij gebrek aan beter, maar oké, ik verwacht al niet anders van je:-)
"Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben."
"Boro, behoor je ook aan een loge toe?"
Zielig hoor, het snel veranderen, maar helaas gaat dat niet bij de quotes, ringelding, dus val je helaas ook door de mand ( en dat beschuldigt mij van liegen, je laat mn kont nog lachen jij).
"Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt."
Waarom zou ik dat willen? Ik ga liever uit van mezelf:-)
"(zoek daar maar een vriendin voor:-))", waren mijn woorden (zonder edit! ) en wat heeft dat precies met jou vrouw te maken?
Ik denk dat je zelf die connectie hebt gelegd in jou hoofdje, gnif wat aan zich wel iets zegt, maar dat hou ik idd voor me uit respect voor je vrouw, zij moet tenslotte met jou leven:-)
Carpe diem homo universalis <laatste edit: 11-2-2008 23:59:42> | | Carpe diem homo universalis | | |
[quote=Ringding] [quote=Lanoe] Jaha, je antwoorden doen me echt aan iemand uit een loge denken, zo tactisch en vol van nuances, dus eigenlijk kan ik juist hetzelfde vragen, maar laat verder maar geen zin in jou gekissebis (zoek daar maar een vriendin voor:-))
Carpe diem homo universalis [/quote]
Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen.
Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt.
Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben.
En wil je alsjeblieft mijn vrouw hierbuiten laten. [/quote]
"Zo, een spellingscontrole en even je eigen post teruglezen zouden wonderen doen."
Terug lezen doe ik elke keer als ik wat geplaatst heb en ik heb schijt aan de spelling, het gaat mij om de communicatie en dat die goed verloopt, of dat nu met d of met dt is dat boeit me niet. Wederom is het wel weer een zielige reaktie bij gebrek aan beter, maar oké, ik verwacht al niet anders van je:-)
"Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben."
"Boro, behoor je ook aan een loge toe?"
Zielig hoor, het snel veranderen, maar helaas gaat dat niet bij de quotes, ringelding, dus val je helaas ook door de mand ( en dat beschuldigt mij van liegen, je laat mn kont nog lachen jij).
"Lanoe, jij zal nooit en te nimmer ook maar in de buurt van een loge kunnen komen. Dus doe nu niet alsof je ook maar een greintje verstand hebt van wat er zich daarbinnen gebeurt."
Waarom zou ik dat willen? Ik ga liever uit van mezelf:-)
"(zoek daar maar een vriendin voor:-))", waren mijn woorden (zonder edit!:P) en wat heeft dat precies met jou vrouw te maken?
Ik denk dat je zelf die connectie hebt gelegd in jou hoofdje, gnif wat aan zich wel iets zegt, maar dat hou ik idd voor me uit respect voor je vrouw, zij moet tenslotte met jou leven:-)
Carpe diem homo universalis 
| Ringding: boro zei:
Nope geen loge o.i.d.
Buiten een door kerk, staat en maatschap (en medemens) opgedrongen keurslijf met een dot nummers en getallen ben ik nergens mee verbonden. Ik vond dit lang geleden ook al reden genoeg om zonder verdere inmenging van geconditoneerde denkbeelden en (geestdodende)ego's van derden daar eens een diepgaand onderzoek naar te doen.
Er wordt juist gezocht naar mensen die zelf een dergelijk denkbeeld vormen en zelf deze waarheid ontdekt hebben. Ze hebben zelf de deur op een piepklein kiertje gezet en hebben bewezen open te staan en klaar te zijn voor de verdere oceanen aan kennis en ontwikkeling die een loge aan hun kan bieden. Als je nieuwsgierig bent of interesse hebt dan heb je het recht dit te onderzoeken... | | | |
[quote=boro] Nope geen loge o.i.d.
Buiten een door kerk, staat en maatschap (en medemens) opgedrongen keurslijf met een dot nummers en getallen ben ik nergens mee verbonden. Ik vond dit lang geleden ook al reden genoeg om zonder verdere inmenging van geconditoneerde denkbeelden en (geestdodende)ego's van derden daar eens een diepgaand onderzoek naar te doen.
[/quote]
Er wordt juist gezocht naar mensen die zelf een dergelijk denkbeeld vormen en zelf deze waarheid ontdekt hebben. Ze hebben zelf de deur op een piepklein kiertje gezet en hebben bewezen open te staan en klaar te zijn voor de verdere oceanen aan kennis en ontwikkeling die een loge aan hun kan bieden. Als je nieuwsgierig bent of interesse hebt dan heb je het recht dit te onderzoeken... 
Offtopic reactie, klik om weer te geven » Lanoe: Redaxie zei:Lanoe zei:
Wederom is het wel weer een zielige reaktie bij gebrek aan beter, maar oké, ik verwacht al niet anders van je:-)
Lanoe, zou je je een beetje respectvoller willen opstellen naar andere bezoekers? Waarvoor dank
Heeft ie gemopperd?:-) Ik ben net zo respectvol voor Ringding als Ringding naar mij en iemand die mij beschuldigt van liegen zonder aanwijsbare reden. Nope die krijgt geen respect, heeft hij ook niet voor mij. Als Ringding met respect naar andere reageert heeft hij nergens last van, maar op de manier waarop hij soms reageert kan ie de deur op zn neus verwachten en nu was ik dat (doe ik graag, dat weten jullie ).
"Ook ben ik op een bijeenkomst in nederland geweest van nieuwe christenen en heb hen aangehoord."
"Moeten we dit geloven? Je hebt nog niet het geduld en fatsoen om iemand op het internet zijn stellingen te laten verdedingen. Moeten we dan geloven dat je zelf naar een bijeenkomst te gaan?"
"Kwestie van je kop in het zand steken voor het feit dat het puur en alleen uitersten zijn."
"Het overige warrige gebral van je ga ik niet eens op reageren. Wellicht moet je morgen je reactie nog een keertje overdoen als je weer nuchter bent"
Der Untergang, deel 1
Dit bedoel ik enkele van Ringding respectvolle antwoorden en dan verwacht ik van jullie ook niet in te grijpen, ik kan het goed zelf aan, zoals jullie zien en dat doen jullie dan ook niet, waarom nu wel? "Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben."
"Boro, behoor je ook aan een loge toe?"
Zielig hoor, het snel veranderen, maar helaas gaat dat niet bij de quotes, ringelding, dus val je helaas ook door de mand ( en dat beschuldigt mij van liegen, je laat mn kont nog lachen jij).
Kdenk dat Ringding een beetje boos was omdat ik hem nu net betrapte op dat waar hij mij van beschuldigde, maar zoals ik al zei, je kan dan een keer de deur op je neus verwachten:-)
| | Carpe diem homo universalis | | |
[quote=Redaxie] [quote=Lanoe]
[b]Wederom is het wel weer een zielige reaktie bij gebrek aan beter, maar oké, ik verwacht al niet anders van je:-)[/b]
[/quote] Lanoe, zou je je een beetje respectvoller willen opstellen naar andere bezoekers?
Waarvoor dank [/quote]
Heeft ie gemopperd?:-) Ik ben net zo respectvol voor Ringding als Ringding naar mij en iemand die mij beschuldigt van liegen zonder aanwijsbare reden. Nope die krijgt geen respect, heeft hij ook niet voor mij. Als Ringding met respect naar andere reageert heeft hij nergens last van, maar op de manier waarop hij soms reageert kan ie de deur op zn neus verwachten en nu was ik dat (doe ik graag, dat weten jullie:)).
"Ook ben ik op een bijeenkomst in nederland geweest van nieuwe christenen en heb hen aangehoord."
"Moeten we dit geloven? Je hebt nog niet het geduld en fatsoen om iemand op het internet zijn stellingen te laten verdedingen. Moeten we dan geloven dat je zelf naar een bijeenkomst te gaan?"
"Kwestie van je kop in het zand steken voor het feit dat het puur en alleen uitersten zijn."
"Het overige warrige gebral van je ga ik niet eens op reageren. Wellicht moet je morgen je reactie nog een keertje overdoen als je weer nuchter bent"
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1427
Dit bedoel ik enkele van Ringding respectvolle antwoorden en dan verwacht ik van jullie ook niet in te grijpen, ik kan het goed zelf aan, zoals jullie zien en dat doen jullie dan ook niet, waarom nu wel? "Bovendien, ik heb niet beweert dat ikzelf lid ben."
"Boro, behoor je ook aan een loge toe?"
Zielig hoor, het snel veranderen, maar helaas gaat dat niet bij de quotes, ringelding, dus val je helaas ook door de mand ( en dat beschuldigt mij van liegen, je laat mn kont nog lachen jij).
Kdenk dat Ringding een beetje boos was omdat ik hem nu net betrapte op dat waar hij mij van beschuldigde, maar zoals ik al zei, je kan dan een keer de deur op je neus verwachten:-)

Offtopic reactie, klik om weer te geven » Lanoe: Laatste reactie mag je natuurlijk verwijderen redaxie, is enkel ter verduidelijking, maar heeft niets met dit blogje te maken, dus dat begrijp ik dan ook.
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | n.v.d.r.: Niemand mopperde, maar ook zonder gemopper van lezers vragen we om een beetje respect voor de mede-GW-gebruikers
Dank je wel. |
| |
Laatste reactie mag je natuurlijk verwijderen redaxie, is enkel ter verduidelijking, maar heeft niets met dit blogje te maken, dus dat begrijp ik dan ook.
Carpe diem homo universalis 
Offtopic reactie, klik om weer te geven » Lanoe: Lanoe zei:
Laatste reactie mag je natuurlijk verwijderen redaxie, is enkel ter verduidelijking, maar heeft niets met dit blogje te maken, dus dat begrijp ik dan ook.
Carpe diem homo universalis
Waarom dan niet eerder ingegrepen? Of getuigde dat wel van respect? Doe dat dan wel consequent, zo komt het over alsof jullie meten met 2 maten. Zoiets gebeurt niet zomaar, daar gaat meestal iets aan vooraf. Maar ik laat het hier maar bij, is de moeite niet waard van jullie en mijn kostbare tijd 
Carpe diem homo universalis <laatste edit: 12-2-2008 10:53:15> | | Carpe diem homo universalis | n.v.d.r.: Je bent toch een grote jongen? We hoeven je toch niet als een schoolmeester op de vingers tikken?
Hang deze anders even boven je bed.. ;) http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1007 |
| |
[quote=Lanoe] Laatste reactie mag je natuurlijk verwijderen redaxie, is enkel ter verduidelijking, maar heeft niets met dit blogje te maken, dus dat begrijp ik dan ook.
Carpe diem homo universalis [/quote]
Waarom dan niet eerder ingegrepen? Of getuigde dat wel van respect? Doe dat dan wel consequent, zo komt het over alsof jullie meten met 2 maten. Zoiets gebeurt niet zomaar, daar gaat meestal iets aan vooraf. Maar ik laat het hier maar bij, is de moeite niet waard van jullie en mijn kostbare tijd;)
Carpe diem homo universalis 
| Offtopic reactie, klik om weer te geven »Ringding: Lanoe zei:
Zoiets gebeurt niet zomaar, daar gaat meestal iets aan vooraf. Maar ik laat het hier maar bij...
Inderdaad ja, daar gaat iets aan vooraf. Je weet dus donders goed dat de manier waarop ik je berispte het resultaat was van je eigen weerzinwekkende repectloze opmerkingen in de richting van een rapture-gelover. Een persoon, die handelde uit een goed hart. Die iemand wilde overtuigen van zijn/haar waarheid, omdat die persoon waarlijk gelooft dat er zo mensenlevens gered kunnen worden. Dat je een dergelijk welwillend persoon op jou vuile manier onderkotst is verschrikkelijk. Maw, je hebt zelf de zaden geplant en oogst nu de resultaten daarvan. En dan nog het kinderachtige lef hebben om erover te gaan zeuren, dat is ongelooflijk.
Wat betreft de redaxie, die bedoelen het ook goed. Maar ook ik heb geen hulp nodig bij de verdediging van mijn eerbaarheid. Integendeel, Lanoe gooit iedere keer zo snel en efficient zijn eigen ruiten in dat ik eigenlijk geen enkele hulp nodig heb.
Wat betreft mijn lidmaatschap, ja OK dan. In mijn enthousiasme bij het vinden van een gewekte mens flapte ik er iets uit dat niet geopenbaard had moeten worden.
Overigens begrijp ik dat dat laatste erg offtopic is, maar ik zie geen andere manier op dit moment om contact met deze persoon te onderhouden. Dit zou dan, bij gebleken interesse, meteen verholpen moeten worden. | | | |
[quote=Lanoe] Zoiets gebeurt niet zomaar, daar gaat meestal iets aan vooraf. Maar ik laat het hier maar bij... [/quote]
Inderdaad ja, daar gaat iets aan vooraf. Je weet dus donders goed dat de manier waarop ik je berispte het resultaat was van je eigen weerzinwekkende repectloze opmerkingen in de richting van een rapture-gelover. Een persoon, die handelde uit een goed hart. Die iemand wilde overtuigen van zijn/haar waarheid, omdat die persoon waarlijk gelooft dat er zo mensenlevens gered kunnen worden. Dat je een dergelijk welwillend persoon op jou vuile manier onderkotst is verschrikkelijk. Maw, je hebt zelf de zaden geplant en oogst nu de resultaten daarvan. En dan nog het kinderachtige lef hebben om erover te gaan zeuren, dat is ongelooflijk.
Wat betreft de redaxie, die bedoelen het ook goed. Maar ook ik heb geen hulp nodig bij de verdediging van mijn eerbaarheid. Integendeel, Lanoe gooit iedere keer zo snel en efficient zijn eigen ruiten in dat ik eigenlijk geen enkele hulp nodig heb.
Wat betreft mijn lidmaatschap, ja OK dan. In mijn enthousiasme bij het vinden van een gewekte mens flapte ik er iets uit dat niet geopenbaard had moeten worden.
Overigens begrijp ik dat dat laatste erg offtopic is, maar ik zie geen andere manier op dit moment om contact met deze persoon te onderhouden. Dit zou dan, bij gebleken interesse, meteen verholpen moeten worden. 
Offtopic reactie, klik om weer te geven » Lanoe: zoals ik al zei:
Maar ik laat het hier maar bij, is de moeite niet waard van jullie en mijn kostbare tijd
Kheb mijn punt gemaakt en het is goed zo:-)
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
zoals ik al zei:
Maar ik laat het hier maar bij, is de moeite niet waard van jullie en mijn kostbare tijd
Kheb mijn punt gemaakt en het is goed zo:-)
Carpe diem homo universalis 
Offtopic reactie, klik om weer te geven » Voetnoot: @Ringding en Lanoe,
Beseffen jullie wel dat jullie hier te gast zijn? Wees blij dat jullie gekissebis niet zomaar van GW afgepleurd wordt. Ik zou er niet om rouwen.
@ LAnoe "ik heb mijn punt gemaakt" Last van ego??
Tss, richt dan een eigen site op om je "punt" te draaien, en misbruik deze mooie sitee daar niet voor. | | | |
@Ringding en Lanoe,
Beseffen jullie wel dat jullie hier te gast zijn? Wees blij dat jullie gekissebis niet zomaar van GW afgepleurd wordt. Ik zou er niet om rouwen.
@ LAnoe "ik heb mijn punt gemaakt" Last van ego??
Tss, richt dan een eigen site op om je "punt" te draaien, en misbruik deze mooie sitee daar niet voor.

Redaxie: Heren, heren, heren... Mag het een onsje minder?
Offtopic reacties die in de zeepkist ook geen toegevoegde waarde hebben worden 'geminimaliseerd'. <laatste edit: 12-2-2008 13:36:11> | | | |
Heren, heren, heren... Mag het een onsje minder?
Offtopic reacties die in de zeepkist ook geen toegevoegde waarde hebben worden 'geminimaliseerd'. 
Dr. Phil: Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik. | | | |
Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik. 
Lanoe: Dr. Phil zei:
Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik.
Het is denk ik alleen voor te stellen als je zelf ook daadwerkelijk zulk werk hebt gedaan. Pijn is pijn en in zijn onwetendheid kan een dier je ontzettend pijn doen en is het moeilijk dan niet te reageren en hoe langer je het werk doet des te meer je eraan gewend raakt (dan bedoel ik de mishandelingen).
Beste optie dus: Doe zulk werk gewoon niet en zouden we dat allemaal doen, dan werk je ook nog mee aan het beperken van onze overconsumptie (ik schaam me soms als ik in onze groene bak kijk en zie hoeveel eten we in 2 weken weer weg hebben gegooid )
Carpe diem homo universalis <laatste edit: 12-2-2008 13:56:22> | | Carpe diem homo universalis | | |
[quote=Dr. Phil] Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik. [/quote]
Het is denk ik alleen voor te stellen als je zelf ook daadwerkelijk zulk werk hebt gedaan. Pijn is pijn en in zijn onwetendheid kan een dier je ontzettend pijn doen en is het moeilijk dan niet te reageren en hoe langer je het werk doet des te meer je eraan gewend raakt (dan bedoel ik de mishandelingen).
Beste optie dus: Doe zulk werk gewoon niet en zouden we dat allemaal doen, dan werk je ook nog mee aan het beperken van onze overconsumptie (ik schaam me soms als ik in onze groene bak kijk en zie hoeveel eten we in 2 weken weer weg hebben gegooid;))
Carpe diem homo universalis 
Dr. Phil: Lanoe zei:Dr. Phil zei:
Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik.
Het is denk ik alleen voor te stellen als je zelf ook daadwerkelijk zulk werk hebt gedaan. Pijn is pijn en in zijn onwetendheid kan een dier je ontzettend pijn doen en is het moeilijk dan niet te reageren en hoe langer je het werk doet des te meer je eraan gewend raakt (dan bedoel ik de mishandelingen). Beste optie dus: Doe zulk werk gewoon niet en zouden we dat allemaal doen, dan werk je ook nog mee aan het beperken van onze overconsumptie (ik schaam me soms als ik in onze groene bak kijk en zie hoeveel eten we in 2 weken weer weg hebben gegooid  ) Carpe diem homo universalis Mee eens, alleen toont het wel aan dat iedereen er op een bepaalde manier aan meehelpt. Om eerlijk te zijn denk ik totáál niet na over hoe een lap koe op mijn bord is gekomen. Varken eet ik niet omwille van mijn geloof, maar in al de rest zet ik graag de tanden. Om het smakelijk te houden hoef ik niet te weten dat het beest 'diervriendelijk' met een pin door de kop te hameren om het leven is gekomen. Ik ga niet demonstreren aan de slachthuizen en aan de weinige demonstraties aan de poort van de slachthuizen te zien ben ik daar niet de enige in. | | | |
[quote=Lanoe] [quote=Dr. Phil] Gebeuren mishandelingen niet zowat overal? Dat veeboeren ruw omgaan met hun dieren is geen geheim, door te aaien zorg je er niet voor dat een koe gaat wandelen.
Dichter bij huis. Ik kan me herinneren dat de belgische dierenrechtenbeweging GAIA met de verborgen camera gruwelijke misstanden registreerde. Een hoop ophef, maar of er iets is veranderd betwijfel ik. [/quote]
Het is denk ik alleen voor te stellen als je zelf ook daadwerkelijk zulk werk hebt gedaan. Pijn is pijn en in zijn onwetendheid kan een dier je ontzettend pijn doen en is het moeilijk dan niet te reageren en hoe langer je het werk doet des te meer je eraan gewend raakt (dan bedoel ik de mishandelingen).
Beste optie dus: Doe zulk werk gewoon niet en zouden we dat allemaal doen, dan werk je ook nog mee aan het beperken van onze overconsumptie (ik schaam me soms als ik in onze groene bak kijk en zie hoeveel eten we in 2 weken weer weg hebben gegooid;))
Carpe diem homo universalis [/quote] Mee eens, alleen toont het wel aan dat iedereen er op een bepaalde manier aan meehelpt. Om eerlijk te zijn denk ik totáál niet na over hoe een lap koe op mijn bord is gekomen. Varken eet ik niet omwille van mijn geloof, maar in al de rest zet ik graag de tanden. Om het smakelijk te houden hoef ik niet te weten dat het beest 'diervriendelijk' met een pin door de kop te hameren om het leven is gekomen. Ik ga niet demonstreren aan de slachthuizen en aan de weinige demonstraties aan de poort van de slachthuizen te zien ben ik daar niet de enige in. 
@ Redaxie
"Waarom dan niet eerder ingegrepen? Of getuigde dat wel van respect? Doe dat dan wel consequent, zo komt het over alsof jullie meten met 2 maten."
Daar gaat het mij om. Tuurlijk, daar waar er 2 strijden zijn er 2 schuld (zelfs ik ;P) en zoals jullie laatste reactie, die had ik dan ook meteen geaccepteerd, maar soms wordt de ene gecorigeerd, terwijl de ander hetzelfde gedrag vertoont en daar niets mee gedaan wordt. Dat vind ik dan niet fair, maar ik zeg al dat vind IK niet fair;)
Ik zal iig mn best doen niet meer in zulke situatie's verzeilt te raken en dat deed ik al, maar ook ik ga nog weleens lekker op mn bekkie;)
Ow en geboden boven mn bed? Ik denk dat dat mijn seksleven geen goed zal doen;)
Carpe diem homo universalis 
Lanoe: "Redaxie: Niemand mopperde, maar ook zonder gemopper van lezers vragen we om een beetje respect voor de mede-GW-gebruikers"
Daar ging het toch om? Dit is dan ook wel een erg off topic antwoord  Dan kun je niet de een daar wel op wijzen en de ander niet, toch? Dat was mijn punt naar de redaxie toe.
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
"Redaxie: Niemand mopperde, maar ook zonder gemopper van lezers vragen we om een beetje respect voor de mede-GW-gebruikers"
Daar ging het toch om? Dit is dan ook wel een erg off topic antwoord;) Dan kun je niet de een daar wel op wijzen en de ander niet, toch? Dat was mijn punt naar de redaxie toe.
Carpe diem homo universalis 
Clark Kendt: Blijven we aan de gang?
:S | | | |
Blijven we aan de gang?
:S 
Lanoe: nee, in de gang, ben behang af aan het steken 
Carpe diem homo universalis | | Carpe diem homo universalis | | |
nee, in de gang, ben behang af aan het steken;)
Carpe diem homo universalis 
Bramsan: Lanoe zei:Khoop dat je nu genoeg weet, want je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat het iets is waar ik niet trots op ben, maar zoals ik al zei, indertijd wou je me als mens al helemaal niet kennen 
Thanks voor je openheid Lanoe... 
'onderzoek alles en behoud het goede' | | | |
[quote=Lanoe] Khoop dat je nu genoeg weet, want je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat het iets is waar ik niet trots op ben, maar zoals ik al zei, indertijd wou je me als mens al helemaal niet kennen;) [/quote]
Thanks voor je openheid Lanoe... ;)
'onderzoek alles en behoud het goede'

marga: In diverse Amerikaanse staten hebben scholen rundvlees van het menu gehaald na een vleesschandaal. De maatregel volgt op een schokkende video-opname die op slachtbedrijf Westland/Hallmark Meat in Californië is gemaakt. Te zien is hoe zieke koeien die niet zelf kunnen staan met vorkheftrucks naar de slachtmachines worden gedwongen.
http://www.dakz...n-in-vs-filmpje/ | | | |
In diverse Amerikaanse staten hebben scholen rundvlees van het menu gehaald na een vleesschandaal. De maatregel volgt op een schokkende video-opname die op slachtbedrijf Westland/Hallmark Meat in Californië is gemaakt. Te zien is hoe zieke koeien die niet zelf kunnen staan met vorkheftrucks naar de slachtmachines worden gedwongen.
http://www.dakzoekje.nl/2008/02/vleesschandaal-treft-scholen-in-vs-filmpje/ 
boerentrien: Het personeel van dit slachthuis voerde instructies uit; het werd hun geleerd hoe ze zwakke koeien met een vorkheftruck moesten verplaatsen. Hoezo geschokte directie na het vertonen van de video..... bah..
ADELANTO, Calif. (AP) — A former slaughterhouse worker who was videotaped abusing ailing cattle in a case that led to the largest beef recall in U.S. history said in a jailhouse interview that he was only following orders. Luis Sanchez said he felt bad when he saw how the cows were treated at Chino-based Westland/Hallmark Meat Co., and insisted his boss taught him to use a forklift to move so-called downer cows along the slaughter line.
"That's how I was taught. He taught me to do the work. I didn't know it was a serious crime," Sanchez told the San Bernardino Sun in an interview published Friday.
http://www.usat...ouse-abuse_N.htm | | | |
Het personeel van dit slachthuis voerde instructies uit; het werd hun geleerd hoe ze zwakke koeien met een vorkheftruck moesten verplaatsen. Hoezo geschokte directie na het vertonen van de video..... bah..
ADELANTO, Calif. (AP) — A former slaughterhouse worker who was videotaped abusing ailing cattle in a case that led to the largest beef recall in U.S. history said in a jailhouse interview that he was only following orders. Luis Sanchez said he felt bad when he saw how the cows were treated at Chino-based Westland/Hallmark Meat Co., and insisted his boss taught him to use a forklift to move so-called downer cows along the slaughter line.
"That's how I was taught. He taught me to do the work. I didn't know it was a serious crime," Sanchez told the San Bernardino Sun in an interview published Friday.
http://www.usatoday.com/money/industries/food/2008-03-08-slaughterhouse-abuse_N.htm 
Dan Bekkering: Bramsan zei:Voor de volledigheid... niet voor gevoelige kijkers: EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby. Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw
Kom naar mijn Hyves
http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/ en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/
Global uprising for Animalrights.
Met vriendelijke groet,
Dan Bekkering. | | | |
[quote=Bramsan] Voor de volledigheid...
niet voor gevoelige kijkers:
EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw
[/quote]
Kom naar mijn Hyves
http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/ en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/
Global uprising for Animalrights.
Met vriendelijke groet,
Dan Bekkering.

boerentrien: Dan Bekkering zei:Bramsan zei:Voor de volledigheid... niet voor gevoelige kijkers: EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby. Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw Kom naar mijn Hyves http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/ Global uprising for Animalrights. Met vriendelijke groet, Dan Bekkering.
Mooi! het werd tijd. | | | |
[quote=Dan Bekkering] [quote=Bramsan] Voor de volledigheid...
niet voor gevoelige kijkers:
EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw
[/quote]
Kom naar mijn Hyves
http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/ en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/
Global uprising for Animalrights.
Met vriendelijke groet,
Dan Bekkering.
[/quote]
Mooi! het werd tijd. 
Manke: onbegrijpelijk dat die vegan-streaker hier tegen is he... | | | |
onbegrijpelijk dat die vegan-streaker hier tegen is he... :( 
vosje: als dat is hoe mensen met dieren omgaan ben ik geen mens! | | This World Tho The Next... | | |
als dat is hoe mensen met dieren omgaan ben ik geen mens! 
Ron B.: vosje zei:
als dat is hoe mensen met dieren omgaan ben ik geen mens!
tsja, wat lanoe ook zegt, ik denk ook dat je eerst eens een tijdje in dat soort werk gezeten moet hebben om in te zien dat bepaalde dingen gewoon niet (gemakkelijk) anders kunnen, en dat andere zaken niets te maken hebben met een slechte slager, boer of wat dan ook...
ik ben op het platteland opgegroeid en heb heel veel tijd op de boerderij doorgebracht, en dan zie je bepaalde zaken zonder dat het verknipt word tot een paar minuten videootje met alleen de erge stukken. zo is een bepaald "soort" vee die door melkerijen eerst uitgemolken worden, en daarna weer drooggelegd waardoor de dieren zwaar vermageren en er letterlijk flink ziek uit kunnen zien, dit komt echter door hoe de industrieele melkerijen met deze dieren omgaan. zodra een dier deze zware belasting niet meer aankan dan word hij afgedankt, en komt heel vaak bij een ander soort boerderij terecht waar de dieren weer fit en gezond gemaakt worden door extra krachtvoer te geven, veel verzorging enz. echter als zo'n koe te ver heen is dan is het een kostenoverweging over hoeveel zo'n dier waard is en of behandeling nog zin heeft, zoniet dan gaat het dier naar een slagerij, en dan pas zie je deze beelden gemaakt worden...
de slagerij kan er vaak heel erg weinig aan doen dat die dieren meer dood dan levend aangeleverd worden, net zoals de boeren die deze dieren een 2de kans geven, zelfs al weten ze dat een groot deel van deze dieren het niet zal halen... het jammere is dat juist deze partijen er op aangekeken worden, terwijl het probleem al veel eerder in de keten begint, en daar doet men niets aan...
let wel ik wil dit zeker niet goed praten, maar ik zie wel vaak dat de dierenliefhebbers eigenlijk feitelijk geen weet hebben van de ware problematiek die er speelt. dat dieren als industrie behandeld worden is ook 1 van de grote fouten, maar kijk ook eens naar ziekenhuizen en rusthuizen, die op vergelijkbare manier met mensen omgaan. | | Im not A person, Im an IP-number... | | |
[quote=vosje] als dat is hoe mensen met dieren omgaan ben ik geen mens! [/quote] tsja, wat lanoe ook zegt, ik denk ook dat je eerst eens een tijdje in dat soort werk gezeten moet hebben om in te zien dat bepaalde dingen gewoon niet (gemakkelijk) anders kunnen, en dat andere zaken niets te maken hebben met een slechte slager, boer of wat dan ook...
ik ben op het platteland opgegroeid en heb heel veel tijd op de boerderij doorgebracht, en dan zie je bepaalde zaken zonder dat het verknipt word tot een paar minuten videootje met alleen de erge stukken. zo is een bepaald "soort" vee die door melkerijen eerst uitgemolken worden, en daarna weer drooggelegd waardoor de dieren zwaar vermageren en er letterlijk flink ziek uit kunnen zien, dit komt echter door hoe de industrieele melkerijen met deze dieren omgaan. zodra een dier deze zware belasting niet meer aankan dan word hij afgedankt, en komt heel vaak bij een ander soort boerderij terecht waar de dieren weer fit en gezond gemaakt worden door extra krachtvoer te geven, veel verzorging enz. echter als zo'n koe te ver heen is dan is het een kostenoverweging over hoeveel zo'n dier waard is en of behandeling nog zin heeft, zoniet dan gaat het dier naar een slagerij, en dan pas zie je deze beelden gemaakt worden...
de slagerij kan er vaak heel erg weinig aan doen dat die dieren meer dood dan levend aangeleverd worden, net zoals de boeren die deze dieren een 2de kans geven, zelfs al weten ze dat een groot deel van deze dieren het niet zal halen... het jammere is dat juist deze partijen er op aangekeken worden, terwijl het probleem al veel eerder in de keten begint, en daar doet men niets aan...
let wel ik wil dit zeker niet goed praten, maar ik zie wel vaak dat de dierenliefhebbers eigenlijk feitelijk geen weet hebben van de ware problematiek die er speelt. dat dieren als industrie behandeld worden is ook 1 van de grote fouten, maar kijk ook eens naar ziekenhuizen en rusthuizen, die op vergelijkbare manier met mensen omgaan. 
Tetzmol: We moeten gewoon proberen onze consumptie te beperken. Waarom moeten we iedere dag een stukje vlees? Verder is respect voor al dat leeft wel op z'n plaats, wij nemen als mensen teveel als vanzelfsprekend aan zonder te beseffen wat er achter bijvoorbeeld die biefstuk schuilgaat. Zoals ik al eens aanhaalde heb ik vroeger ook een tijdje in Canada gewoond. Daar was het jagen iets heel gewoons, ik ben ook wezen jagen met een paar leden van de blackfoot indians. Ze schoten trouwens voortreffelijk en doodden hun prooi met één schot in de kop of 't hart. Maar het mooiste kwam 's avonds bij de maaltijd, daarbij zeiden ze geen dank aan God, maar aan hun prooi die ze dankten z'n leven te hebben gegeven voor hun familie. Da's pas respect, iets wat wij zijn vergeten omdat ons stukje vlees voorverpakt en onherkenbaar voor ons klaar ligt in het schap.
Tetzmol. <laatste edit: 7-2-2009 19:52:21> | | | |
We moeten gewoon proberen onze consumptie te beperken. Waarom moeten we iedere dag een stukje vlees? Verder is respect voor al dat leeft wel op z'n plaats, wij nemen als mensen teveel als vanzelfsprekend aan zonder te beseffen wat er achter bijvoorbeeld die biefstuk schuilgaat. Zoals ik al eens aanhaalde heb ik vroeger ook een tijdje in Canada gewoond. Daar was het jagen iets heel gewoons, ik ben ook wezen jagen met een paar leden van de blackfoot indians. Ze schoten trouwens voortreffelijk en doodden hun prooi met één schot in de kop of 't hart. Maar het mooiste kwam 's avonds bij de maaltijd, daarbij zeiden ze geen dank aan God, maar aan hun prooi die ze dankten z'n leven te hebben gegeven voor hun familie. Da's pas respect, iets wat wij zijn vergeten omdat ons stukje vlees voorverpakt en onherkenbaar voor ons klaar ligt in het schap.
Tetzmol. 
lemetje: Ik lust op zijn tijd best een lekker en goed stuk vlees, dus probeer ik ook om een zo diervriendelijk mogelijk stuk te vinden. Dat valt niet mee. Gelukkig heeft mijn slager sinds kort varkensvlees van GEGARANDEERT scharrelvarken en dat proef en ruik je! Niet geel van de mais of geen vislucht van de vismeel die ze te vreten krijgen. Ouderwets varkensvlees. Nu nog de runderen en de kippen en, en, en. Het feit dat de dieren zo beestachtig behandeld worden ligt aan het feit dat de mens(het slachthuis) binnen een bepaalde tijd zoveel dieren geslacht moet hebben om aan een bepaalde vraag te voldoen anders wordt er te weinig verdient met alle gevolgen van dien. Dat de dieren het niet willen en kunnen snappen vind ik niet gek. Ik zou ook niet vrijwillig naar het slachthuis gaan. Daarbij ruiken zij de dood die daar rondwaart. Daar moet je echt zijn, hoor! Te gekke ervaring! Eenmalig! Dieren zijn niet gek of achterlijk! Alleen de mens is zo'n schaap dat hij alles slikt wat hem voorgehouden wordt en waarbij verteld wordt dat het goed en veilig is. Zonder te vragen! Uitzonderingen daargelaten.
ps; ik ben ook boos! | | | |
Ik lust op zijn tijd best een lekker en goed stuk vlees, dus probeer ik ook om een zo diervriendelijk mogelijk stuk te vinden. Dat valt niet mee. Gelukkig heeft mijn slager sinds kort varkensvlees van GEGARANDEERT scharrelvarken en dat proef en ruik je! Niet geel van de mais of geen vislucht van de vismeel die ze te vreten krijgen. Ouderwets varkensvlees. Nu nog de runderen en de kippen en, en, en. Het feit dat de dieren zo beestachtig behandeld worden ligt aan het feit dat de mens(het slachthuis) binnen een bepaalde tijd zoveel dieren geslacht moet hebben om aan een bepaalde vraag te voldoen anders wordt er te weinig verdient met alle gevolgen van dien. Dat de dieren het niet willen en kunnen snappen vind ik niet gek. Ik zou ook niet vrijwillig naar het slachthuis gaan. Daarbij ruiken zij de dood die daar rondwaart. Daar moet je echt zijn, hoor! Te gekke ervaring! Eenmalig! Dieren zijn niet gek of achterlijk! Alleen de mens is zo'n schaap dat hij alles slikt wat hem voorgehouden wordt en waarbij verteld wordt dat het goed en veilig is. Zonder te vragen! Uitzonderingen daargelaten.
ps; ik ben ook boos! 
Ron B.: lemetje zei:
Het feit dat de dieren zo beestachtig behandeld worden ligt aan het feit dat de mens(het slachthuis) binnen een bepaalde tijd zoveel dieren geslacht moet hebben om aan een bepaalde vraag te voldoen anders wordt er te weinig verdient met alle gevolgen van dien.
ps; ik ben ook boos!
niet waar, lees mijn betoog nog eens door, de problemen beginnen veel eerder in de keten, maar de enige die er op aangekeken word is de slager, en dat is absoluut onterecht...
dat men constant in een onwerkbaar tempo moet werken om aan de vraag te voldoen is ook onzin, het is gewoon net als elk bedrijf een kwestie van vraag en aanbod, meer vraag meer inkoop en dus meer personeel, kan je niet aan de vraag voldoen dan heb je daar ergens een fout mee gemaakt, door bijvoorbeeld te weinig personeel in te huren, en net als elk bedrijf zal een slager ook gewoon met deze marktwerking meegaan (hoe macaber dat soms ook is)
en het feit dat je boos bent heeft misschien wel enige invloed om je beoordelingsvermogen, het slachthuis is echt niet de boeman hoor | | Im not A person, Im an IP-number... | | |
[quote=lemetje]
Het feit dat de dieren zo beestachtig behandeld worden ligt aan het feit dat de mens(het slachthuis) binnen een bepaalde tijd zoveel dieren geslacht moet hebben om aan een bepaalde vraag te voldoen anders wordt er te weinig verdient met alle gevolgen van dien.
ps; ik ben ook boos! [/quote] niet waar, lees mijn betoog nog eens door, de problemen beginnen veel eerder in de keten, maar de enige die er op aangekeken word is de slager, en dat is absoluut onterecht...
dat men constant in een onwerkbaar tempo moet werken om aan de vraag te voldoen is ook onzin, het is gewoon net als elk bedrijf een kwestie van vraag en aanbod, meer vraag meer inkoop en dus meer personeel, kan je niet aan de vraag voldoen dan heb je daar ergens een fout mee gemaakt, door bijvoorbeeld te weinig personeel in te huren, en net als elk bedrijf zal een slager ook gewoon met deze marktwerking meegaan (hoe macaber dat soms ook is)
en het feit dat je boos bent heeft misschien wel enige invloed om je beoordelingsvermogen, het slachthuis is echt niet de boeman hoor ;) 
lindaatje:
Ha Dan, groetjes van hyvesvriendinnetje Liesbeth van HyvesDan Bekkering zei:Bramsan zei:Voor de volledigheid... niet voor gevoelige kijkers: EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby. Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw Kom naar mijn Hyves http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/ Global uprising for Animalrights. Met vriendelijke groet, Dan Bekkering. | | | |
Ha Dan, groetjes van hyvesvriendinnetje Liesbeth van Hyves[quote=Dan Bekkering] [quote=Bramsan] Voor de volledigheid...
niet voor gevoelige kijkers:
EARTHLINGS is a feature length documentary about humanity's absolute dependence on animals (for pets, food, clothing, entertainment, and scientific research) but also illustrates our complete disrespect for these so-called "non-human providers." The film is narrated by Academy Award nominee Joaquin Phoenix (GLADIATOR) and features music by the critically acclaimed platinum artist Moby.
Earthlings - part 1 of 3 http://www.youtube.com/watch?v=GhxKnys7Ryw
[/quote]
Kom naar mijn Hyves
http://www.hyves.nl/hyves/6660409/Earthlings/ en http://partyfortheanimals1.hyves.nl/
Global uprising for Animalrights.
Met vriendelijke groet,
Dan Bekkering.
[/quote]

lindaatje: In april komt het boek uit van H.C. Moolenburgh, "dieren als spiegel van de ziel". Ik ben heel benieuwd wat de dokter hierin beweert over dieren. Naar mijn bescheiden inziens hebben dieren een heilige taak op aarde. Zij vormen inderdaad een spiegel .... Geef je als mens onvoorwaardelijke liefde aan een dier, dan krijg je dat van een dier onvoorwaardelijk terug; van een mens in de meeste gevallen niet. En al dat vreselijks wat dieren wordt aangedaan; ik snap er werkelijk helemaal niets van....dan maar aan de champignon en tofu en alle produkten uit bijv.China boycotten (ultimo barbaorum). Ik hoop dat in God's Heilige rechtbank, ook een dier aanwezig is.
en alle liefs van mijn Daisytje voor GW
<laatste edit: 8-2-2009 22:53:19> | | | |
In april komt het boek uit van H.C. Moolenburgh, "dieren als spiegel van de ziel". Ik ben heel benieuwd wat de dokter hierin beweert over dieren. Naar mijn bescheiden inziens hebben dieren een heilige taak op aarde. Zij vormen inderdaad een spiegel .... Geef je als mens onvoorwaardelijke liefde aan een dier, dan krijg je dat van een dier onvoorwaardelijk terug; van een mens in de meeste gevallen niet. En al dat vreselijks wat dieren wordt aangedaan; ik snap er werkelijk helemaal niets van....dan maar aan de champignon en tofu en alle produkten uit bijv.China boycotten (ultimo barbaorum). Ik hoop dat in God's Heilige rechtbank, ook een dier aanwezig is.
[YT]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Xr1pWzoLvT8&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Xr1pWzoLvT8&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YT]
en alle liefs van mijn Daisytje voor GW
[YT]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MB2eyDy8NJs&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MB2eyDy8NJs&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YT]
|
|
| Recente Reacties: |
 |
|
|
| |
|
|
| |
|

 |
|