Nieuws aangebracht door de Grenswetenschap.nl-bezoekers
Meer recent aangebracht nieuws:
- 20-05-2013 | Een broodje aap
- 20-05-2013 | Dingen die je altijd al dacht – “kans op kop en...
- 20-05-2013 | Geschiedenis van Australië onzeker na vondst
- 20-05-2013 | Golf UFO-meldingen in China door economische groei
- 20-05-2013 | Onderzoekers roeien dinosaurussen uit
- 20-05-2013 | Baltic Anomaly Mystery: New Voyage to 2nd Anomaly
- 20-05-2013 | Wetenschappers trainen bijen om mijnen te...
- 19-05-2013 | Oplossing priemgetallenprobleem lijkt dichterbij
- 19-05-2013 | sharia de oplossing voor onze problemen?
- 19-05-2013 | Dit gebeurt als je de tafel dekt voor een groep...
- 19-05-2013 | Hoe kan je een dode leeuw doen brullen?
- 18-05-2013 | Moskou ondergronds
- 18-05-2013 | WatergordijnSTOPteken
- 18-05-2013 | Alle mogelijke verklaringen voor het fenomeen...
- 18-05-2013 | Het was een UFO... en er zaten buitenaardsen in
30-06-2012 - Er zijn steeds meer wetenschappelijke studies beschikbaar die stellen dat melk drinken eigenlijk helemaal niet zo gezond is. De zuivelindustrie beweert dat melk goed is voor gezonde botten, maar Amerikaans onderzoek onder ruim 121.000 verpleegsters laat zien dat de vrouwen die het meeste melk dronken 45% meer kans hadden op een gebroken heup dan vrouwen die maar weinig of geen melk dronken. Het lijkt erop dat melk voor kinderen ook niet zo gezond is. Het verhoogt voor hen het risico op eczeem en astma. Verder wordt melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op ernstige ziekten zoals diabetes type I, eierstokkanker, de darmziekte Crohn en overgewicht. Nog een glaasje melk?

Pieter: Water uit een flesje bevat minder vaak mineralen dan gedacht wordt, soms zelfs minder dan water uit de kraan. Bovendien kunnen in flessenwater ongezonde kiemen voorkomen. Dit blijkt uit een onderzoek van Stiftung Warentest, een onafhankelijk, Duits testinstituut.
Het instituut onderzocht 29 merken mineraalwater in Duitsland. Twee derde van de soorten bleek weinig tot zeer weinig minerale stoffen te bevatten. Zo zat er te weinig calcium in om iets te betekenen voor de botten en te weinig magnesium waar de spieren iets aan hebben. Twee watertjes van supermarkt Lidl bevatten zelfs minder mineralen dan het kraanwater van grote steden als Berlijn, Hamburg of Keulen, zo schrijft De Volkskrant.
Kiemen
Bij twaalf merken, onder andere bij Evian, troffen de onderzoekers kiemen aan in het water. Strikt genomen zouden deze watertjes gekookt moeten worden voordat ze geschikt zijn voor baby's, ouderen en zieke mensen. In zes waters vonden ze acetylaldehyde. Deze stof komt vanuit het kunststof flesje in het water, waardoor het water minder lekker smaakt. Mineraalwater heeft een gezond imago, maar je kunt dus net zo goed leidingwater drinken.
Bron.
Het instituut onderzocht 29 merken mineraalwater in Duitsland. Twee derde van de soorten bleek weinig tot zeer weinig minerale stoffen te bevatten. Zo zat er te weinig calcium in om iets te betekenen voor de botten en te weinig magnesium waar de spieren iets aan hebben. Twee watertjes van supermarkt Lidl bevatten zelfs minder mineralen dan het kraanwater van grote steden als Berlijn, Hamburg of Keulen, zo schrijft De Volkskrant.
Kiemen
Bij twaalf merken, onder andere bij Evian, troffen de onderzoekers kiemen aan in het water. Strikt genomen zouden deze watertjes gekookt moeten worden voordat ze geschikt zijn voor baby's, ouderen en zieke mensen. In zes waters vonden ze acetylaldehyde. Deze stof komt vanuit het kunststof flesje in het water, waardoor het water minder lekker smaakt. Mineraalwater heeft een gezond imago, maar je kunt dus net zo goed leidingwater drinken.
Bron.



hugo:
Vanwaar komt die info?
Enkele keren zogen per dag is toch normaal?
Blasfemist:
En niet te vergeten: door het constant melken en verhogen van de productie raken de uiers ontstoken. Hierdoor zal in elke liter melk tot wel een vingerhoedje pus kunnen zitten. Drink smakelijk!
Vanwaar komt die info?
Enkele keren zogen per dag is toch normaal?


Emie :
Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.
Chris de Boden:
Melk wordt al duizenden jaren gedronken en opeens is het ongezond...
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes

Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.

Chris de Boden: Als het warm is en dan een glas koude halfvolle melk.....mmmmmm, lekker hoor en ik kan er serieus ook echt van genieten 
Ik ben er al 35 mee geworden en aan mijn bloed mankeert werkelijk niks en ben kern gezond
Ik hecht dan ook geen een enkele waarde aan dergelijke onderzoekjes.
Als het aan de onderzoekers ligt kun je straks helemaal niks meer eten of drinken omdat alles slecht voor je is.
Water drink ik gewoon uit de kraan, jaren geleden was er bij Vara's kassa dan ook een test en daarbij kwam leidingwater uit Rotterdam als best uit de test en scoorde daarmee nog hoger als flessen water.
En ik geloof dat het merk Barleduc hun water haalt uit dezelfde bron als waar het drinkwaterleiding bedrijf van de stad Utrecht ook hun water vandaan haalt. Alleen denk ik dat het drinkwater in Utrecht een stuk goedkoper is als dat van Barleduc
Je reinste oplichting dus en dat wist ik al jaren, echter ben ik groot gebracht met het feit dat je water uit de kraan gewoon kan drinken, ook hier ben ik nog nooit ziek van geworden. Heb ooit weleens een klus gedaan in het verleden bij de waterzuivering van Rotterdam, daarzo naast de van Brienenoordbrug. Op basis van hetgeen wat ik gezien heb durf ik met een gerust hart een glas water uit de kraan te tappen en op te drinken.....niks mis mee
. Water zuiveren kunnen die Hollanders wel 

Ik ben er al 35 mee geworden en aan mijn bloed mankeert werkelijk niks en ben kern gezond

Ik hecht dan ook geen een enkele waarde aan dergelijke onderzoekjes.
Als het aan de onderzoekers ligt kun je straks helemaal niks meer eten of drinken omdat alles slecht voor je is.
Water drink ik gewoon uit de kraan, jaren geleden was er bij Vara's kassa dan ook een test en daarbij kwam leidingwater uit Rotterdam als best uit de test en scoorde daarmee nog hoger als flessen water.
En ik geloof dat het merk Barleduc hun water haalt uit dezelfde bron als waar het drinkwaterleiding bedrijf van de stad Utrecht ook hun water vandaan haalt. Alleen denk ik dat het drinkwater in Utrecht een stuk goedkoper is als dat van Barleduc

Je reinste oplichting dus en dat wist ik al jaren, echter ben ik groot gebracht met het feit dat je water uit de kraan gewoon kan drinken, ook hier ben ik nog nooit ziek van geworden. Heb ooit weleens een klus gedaan in het verleden bij de waterzuivering van Rotterdam, daarzo naast de van Brienenoordbrug. Op basis van hetgeen wat ik gezien heb durf ik met een gerust hart een glas water uit de kraan te tappen en op te drinken.....niks mis mee
. Water zuiveren kunnen die Hollanders wel 

Chris de Boden: Oja, ik ben als baby'tje groot gebracht met echte moedermelk, niet uit een flesje 
Overigens blijft het bij een glas wanneer ik er trek in heb, doorgaans drink ik metname veel koffie en vers geperst sap en chocomel.
(bericht gewijzigd op 30/6/2012 18:6)

Overigens blijft het bij een glas wanneer ik er trek in heb, doorgaans drink ik metname veel koffie en vers geperst sap en chocomel.
(bericht gewijzigd op 30/6/2012 18:6)

Veteo:
Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.
Zo'n 70% van de wereldbevolking heeft Lactose-intolerantie. Men wordt ziek of krijgt andere problemen van melk.
Maar in belegen kaas zit dat spul nauwelijks. Gelukkig maar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
Emie :
Chris de Boden:
Melk wordt al duizenden jaren gedronken en opeens is het ongezond...
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes

Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.
Zo'n 70% van de wereldbevolking heeft Lactose-intolerantie. Men wordt ziek of krijgt andere problemen van melk.
Maar in belegen kaas zit dat spul nauwelijks. Gelukkig maar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie


Socrates:
Nederland is een van de weinige landen waar op grote schaal melk door volwassenen wordt gedronken. In China bijvoorbeeld is koeiemelk drinken net zo goor als andermans speeksel drinken. Dus jouw bewering klopt niet Chris. Bovendien is melk hier gepusht in de vijftiger en zestiger jaren met gezondheidsclaims die eigenlijk een economische achtergrond hadden, en die gezondheid is een verzinsel. Ik drink al dertig jaar geen melk meer, en de verbrijzelde schouder die ik ooit had is in vier weken genezen, zonder hulp van buitenaf!
Overigens krijgen steeds meer kinders een koemelkallergie. Nu zijn ouders zo geïndoctrineerd dat ze kinderen niet meer zonder melk durven laten opgroeien, en nu wordt als opvolger de verderfelijke soja (Alpro) gepromoot. Verderfelijk voor zowel mens als milieu.
Chris de Boden:
Melk wordt al duizenden jaren gedronken en opeens is het ongezond...
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes

Nederland is een van de weinige landen waar op grote schaal melk door volwassenen wordt gedronken. In China bijvoorbeeld is koeiemelk drinken net zo goor als andermans speeksel drinken. Dus jouw bewering klopt niet Chris. Bovendien is melk hier gepusht in de vijftiger en zestiger jaren met gezondheidsclaims die eigenlijk een economische achtergrond hadden, en die gezondheid is een verzinsel. Ik drink al dertig jaar geen melk meer, en de verbrijzelde schouder die ik ooit had is in vier weken genezen, zonder hulp van buitenaf!
Overigens krijgen steeds meer kinders een koemelkallergie. Nu zijn ouders zo geïndoctrineerd dat ze kinderen niet meer zonder melk durven laten opgroeien, en nu wordt als opvolger de verderfelijke soja (Alpro) gepromoot. Verderfelijk voor zowel mens als milieu.


marianne:
Precies, alle andere zoogdieren drinken het alleen de eerste paar maanden en daarna niet meer. Toch worden er geen herten, hazen, vossen enz. gevonden met gebroken poten.....
Je kunt genoeg calcium uit groente en fruit halen.
Heb ook een keer gelezen dat in Aziatische landen (waar dus geen melk gedronken wordt) nauwelijks botontkalking voorkomt.
Tetzmol:
Melk bestaat uit erg grote eiwitketens die moeilijk worden afgebroken. En buiten dat, wie drinkt er nog melk als hij het zuigelingenstadium al lang is ontgroeid? Inderdaad, de mens.
Precies, alle andere zoogdieren drinken het alleen de eerste paar maanden en daarna niet meer. Toch worden er geen herten, hazen, vossen enz. gevonden met gebroken poten.....
Je kunt genoeg calcium uit groente en fruit halen.
Heb ook een keer gelezen dat in Aziatische landen (waar dus geen melk gedronken wordt) nauwelijks botontkalking voorkomt.

BeyondPerceptio:
Ik drink al 40 jaar lang elke dag melk...en ik mankeer geen ene moer.
Gewoon weer bangmakerij.
Weet je wat niet goed voor je is?
Elke keer maar weer horen wat niet goed voor je is!
Chris de Boden:
Melk wordt al duizenden jaren gedronken en opeens is het ongezond...
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes

Ik drink al 40 jaar lang elke dag melk...en ik mankeer geen ene moer.
Gewoon weer bangmakerij.
Weet je wat niet goed voor je is?
Elke keer maar weer horen wat niet goed voor je is!

Pieter: Ik ben dol op vla en softijs. En yoghurt lust ik ook graag.
En melk, daar drink ik per dag ruim een halve liter van.
Tja, natuurlijk is melk voor de babykoetjes. Maar is het dan opeens niet meer voor een ander?
(bericht gewijzigd op 30/6/2012 22:32)
En melk, daar drink ik per dag ruim een halve liter van.
Tja, natuurlijk is melk voor de babykoetjes. Maar is het dan opeens niet meer voor een ander?
(bericht gewijzigd op 30/6/2012 22:32)

Pieter:
Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.
Zo'n 70% van de wereldbevolking heeft Lactose-intolerantie. Men wordt ziek of krijgt andere problemen van melk.
Maar in belegen kaas zit dat spul nauwelijks. Gelukkig maar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
Je kunt ook kamelenmelk drinken als je lactose-intolerant bent. Dus lactose-intolerantie is geen reden om geen melk meer te gaan drinken.
Veteo:
Emie :
Chris de Boden:
Melk wordt al duizenden jaren gedronken en opeens is het ongezond...
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes
Wat een bullshit.
Ik krijg een houten punthoofd van die Amerikaanse onderzoekjes

Toch, als je er logisch over nadenkt... voor wie is koemelk bedoeld? Voor de kalfjes. Niet voor de mens, een andere soort. Mensenbaby's drinken mensenmoedermelk. En niet hun hele leven lang.
Ik drink vrijwel nooit melk en voel me er prima bij. Ik ben overigens wel een kaasliefhebber, dus niet zuivelvrij.
Zo'n 70% van de wereldbevolking heeft Lactose-intolerantie. Men wordt ziek of krijgt andere problemen van melk.
Maar in belegen kaas zit dat spul nauwelijks. Gelukkig maar.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie
Je kunt ook kamelenmelk drinken als je lactose-intolerant bent. Dus lactose-intolerantie is geen reden om geen melk meer te gaan drinken.


Pieter:
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.

Veteo: Melk is niet slecht voor elk.
Alle baby's hebben het enzym lactase, dat wordt aangemaakt door de dunne darm. Zolang je dat enzym maar hebt verteer je de lactose in de melk en is er niets aan de hand.
In de loop van je leven kan de enzymproductie stoppen, dan krijg je kwalen en problemen.
Het gebeurt vrij vaak dat ouderen niet meer tegen lactose kunnen, het is zaak om alert te zijn op de symptomen, want dan is stoppen met melk wel zinvol.
Ergo: Melk is alleen slecht voor degene die het niet goed kan verteren.
http://www.mlds.nl/ziekten/130/lactose-intolerantie/oorzaak/
Alle baby's hebben het enzym lactase, dat wordt aangemaakt door de dunne darm. Zolang je dat enzym maar hebt verteer je de lactose in de melk en is er niets aan de hand.
In de loop van je leven kan de enzymproductie stoppen, dan krijg je kwalen en problemen.
Het gebeurt vrij vaak dat ouderen niet meer tegen lactose kunnen, het is zaak om alert te zijn op de symptomen, want dan is stoppen met melk wel zinvol.
Ergo: Melk is alleen slecht voor degene die het niet goed kan verteren.
http://www.mlds.nl/ziekten/130/lactose-intolerantie/oorzaak/

CCRider:
Vanwaar komt die info?
Enkele keren zogen per dag is toch normaal?
Nee constant melk moeten geven is NIET normaal.
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
" Melk kan koeienbloed, pus, pesticiden, hormonen als BGH (Bovine Growth Hormone) en antibiotica bevatten. Melk van koeien die BGH krijgen toegediend, heeft een grotere kans pus te bevatten door de constante uierontstekingen die deze koeien hebben. Het gebruik van BGH zorgt tevens voor een intolerantie voor antibiotica bij mensen. In de Verenigde Staten ontdekte het Centrum voor Science dat 38 procent van de in tien steden onderzochte melk besmet was met verschillende antibiotica."
hugo:
Blasfemist:
En niet te vergeten: door het constant melken en verhogen van de productie raken de uiers ontstoken. Hierdoor zal in elke liter melk tot wel een vingerhoedje pus kunnen zitten. Drink smakelijk!
Vanwaar komt die info?
Enkele keren zogen per dag is toch normaal?
Nee constant melk moeten geven is NIET normaal.
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
" Melk kan koeienbloed, pus, pesticiden, hormonen als BGH (Bovine Growth Hormone) en antibiotica bevatten. Melk van koeien die BGH krijgen toegediend, heeft een grotere kans pus te bevatten door de constante uierontstekingen die deze koeien hebben. Het gebruik van BGH zorgt tevens voor een intolerantie voor antibiotica bij mensen. In de Verenigde Staten ontdekte het Centrum voor Science dat 38 procent van de in tien steden onderzochte melk besmet was met verschillende antibiotica."

CCRider:
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Pieter:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?

Pieter:
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.
CCRider:
Pieter:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.

Veteo:
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.





Socrates:
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.
Nee het is een goed argument. Moedermelk is voor jonge mensen, koeienmelk is voor jonge koetjes, poezenmelk is voor jonge poesjes, walvissenmelk is voor jonge walvissen, hondemelk .... Enzoeindeloosverder........
Koeien worden opzettelijk ziek gehouden om hun hele leven melk te produceren.
Zeg dat je het lekker vindt, oké, maar ga niet zeggen dat het voor mensen is bedoeld en dat het bovendien gezond is, want dat is geen van beiden waar.
Pieter:
CCRider:
Pieter:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.
Nee het is een goed argument. Moedermelk is voor jonge mensen, koeienmelk is voor jonge koetjes, poezenmelk is voor jonge poesjes, walvissenmelk is voor jonge walvissen, hondemelk .... Enzoeindeloosverder........
Koeien worden opzettelijk ziek gehouden om hun hele leven melk te produceren.
Zeg dat je het lekker vindt, oké, maar ga niet zeggen dat het voor mensen is bedoeld en dat het bovendien gezond is, want dat is geen van beiden waar.

Pieter:
Tja, waarom blijven we dan niet gewoon levenslang aan moeders borst hangen?
Omdat "moeders" dat niet zo leuk zou vinden..?
Bitty.
Maron:
Tetzmol:
Emie :
Iets dat bedoeld is voor 't één, kan ook goed zijn voor iets anders. Daar kunnen we niet omheen. 

Tja, waarom blijven we dan niet gewoon levenslang aan moeders borst hangen?

Omdat "moeders" dat niet zo leuk zou vinden..?
Bitty.

CCRider:
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.
Dat had ik al gedaan
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
En als je zelf zoekt. meer dan genoeg info
Veteo:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.

Dat had ik al gedaan
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
En als je zelf zoekt. meer dan genoeg info

Pieter:
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.
Nee het is een goed argument. Moedermelk is voor jonge mensen, koeienmelk is voor jonge koetjes, poezenmelk is voor jonge poesjes, walvissenmelk is voor jonge walvissen, hondemelk .... Enzoeindeloosverder........
Koeien worden opzettelijk ziek gehouden om hun hele leven melk te produceren.
Zeg dat je het lekker vindt, oké, maar ga niet zeggen dat het voor mensen is bedoeld en dat het bovendien gezond is, want dat is geen van beiden waar.
Dat doe ik ook niet. Ik wil alleen maar aangeven dat als we alleen maar mogen consumeren wat voor de mensen is bedoeld, we niets meer kunnen eten.
Geen enkel leven is bedoeld om tijdens zijn leven te worden geconsumeerd. Alleen vloeistoffen zijn min of meer onschuldig voor consumptie, omdat daar geen leven voor hoeft te worden geofferd. Sterker, voor melk moet er juist leven worden gemaakt.
Socrates:
Pieter:
CCRider:
Pieter:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En zonnebloempitten zijn voor de voortplanting van de zonnebloem, niet voor onze olie.
Domme reactie.
Wil jij een kalfje vergelijken met een zonnebloem?
Nee, ik wil alleen maar zeggen dat 'het is bedoeld voor de kalfjes' een slecht argument is.
Nee het is een goed argument. Moedermelk is voor jonge mensen, koeienmelk is voor jonge koetjes, poezenmelk is voor jonge poesjes, walvissenmelk is voor jonge walvissen, hondemelk .... Enzoeindeloosverder........
Koeien worden opzettelijk ziek gehouden om hun hele leven melk te produceren.
Zeg dat je het lekker vindt, oké, maar ga niet zeggen dat het voor mensen is bedoeld en dat het bovendien gezond is, want dat is geen van beiden waar.
Dat doe ik ook niet. Ik wil alleen maar aangeven dat als we alleen maar mogen consumeren wat voor de mensen is bedoeld, we niets meer kunnen eten.
Geen enkel leven is bedoeld om tijdens zijn leven te worden geconsumeerd. Alleen vloeistoffen zijn min of meer onschuldig voor consumptie, omdat daar geen leven voor hoeft te worden geofferd. Sterker, voor melk moet er juist leven worden gemaakt.


Veteo:
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.
Dat had ik al gedaan
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
En als je zelf zoekt. meer dan genoeg info
Strikt genomen zijn dat geen argumenten die zeggen dat melk slecht voor je is, eerder argumenten die zeggen dat melk drinken slecht uitpakt voor de koe.
Fysiek slecht; nee, niet bewezen.
Ethisch slecht; mwah.. het is een gezichtspunt ja.
CCRider:
Veteo:
CCRider:
Net zo min als we giraffemelk of hondenmelk nodig hebben, hebben we ook geen koemelk nodig.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
En ja koemelk is voor kalfjes.
Dus zeker niet gezond voor volwassen mensen.
Ja, maar nee, maar ja..
Die 'Dus' in de laatste zin hè, doe weg.
Dus roept om bewijzen, argumenten, stellingen en onderbouwing. Ik neem zo maar aan dat je daar niet aan gaat beginnen.

Dat had ik al gedaan
http://www.zuiveloffline.nl/brochure.php
En als je zelf zoekt. meer dan genoeg info
Strikt genomen zijn dat geen argumenten die zeggen dat melk slecht voor je is, eerder argumenten die zeggen dat melk drinken slecht uitpakt voor de koe.
Fysiek slecht; nee, niet bewezen.
Ethisch slecht; mwah.. het is een gezichtspunt ja.


Emie :
Bedoel je deze en opvolgenden? Denk 't, just checking.
CCRider:
beter lezen veteo
Bedoel je deze en opvolgenden? Denk 't, just checking.
Melk wordt door het lichaam van een koe gemaakt voor haar opgroeiende kalf. De melk is afgestemd op de voedingsbehoefte van het kalf en niet op die van de mens. Koeienmelk bevat bijvoorbeeld drie keer zoveel eiwit als mensenmelk en is twee keer zo vet. Kalfjes zijn daardoor al na 47 dagen in gewicht verdubbeld terwijl mensenbaby’s daar 180 dagen over doen.

Veteo:
Heb ik gedaan, ik las:
" Melk kan koeienbloed, pus, pesticiden, hormonen als BGH (Bovine Growth Hormone) en antibiotica bevatten. Melk van koeien die BGH krijgen toegediend, heeft een grotere kans pus te bevatten door de constante uierontstekingen die deze koeien hebben. Het gebruik van BGH zorgt tevens voor een intolerantie voor antibiotica bij mensen. In de Verenigde Staten ontdekte het Centrum voor Science dat 38 procent van de in tien steden onderzochte melk besmet was met verschillende antibiotica."
Dat is geen melk. Dat is chemische oorlogvoering. Slecht.
Zo kun je elk soort voedsel verprutsen, een kropje sla bijvoorbeeld;
Het ras is doorgefokt, de zaden zijn met vergif behandeld, de compost waarop het groeit bevat zware metalen en gifstoffen en een scala aan natuurvreemde stoffen. De sla zelf is ondergespoten met gif, wordt soms verpakt in plastic, wordt -op de markt- nog eens bewalmd door een mensenmassa. Eet smakelijk.
Ik bedoel; Sla is niet slecht. Melk is voor veel mensen slecht omdat ze er niet goed tegen kunnen. En jij vindt het daarbij niet kunnen vanwege de koeien.
CCRider:
beter lezen veteo
Heb ik gedaan, ik las:
" Melk kan koeienbloed, pus, pesticiden, hormonen als BGH (Bovine Growth Hormone) en antibiotica bevatten. Melk van koeien die BGH krijgen toegediend, heeft een grotere kans pus te bevatten door de constante uierontstekingen die deze koeien hebben. Het gebruik van BGH zorgt tevens voor een intolerantie voor antibiotica bij mensen. In de Verenigde Staten ontdekte het Centrum voor Science dat 38 procent van de in tien steden onderzochte melk besmet was met verschillende antibiotica."
Dat is geen melk. Dat is chemische oorlogvoering. Slecht.
Zo kun je elk soort voedsel verprutsen, een kropje sla bijvoorbeeld;
Het ras is doorgefokt, de zaden zijn met vergif behandeld, de compost waarop het groeit bevat zware metalen en gifstoffen en een scala aan natuurvreemde stoffen. De sla zelf is ondergespoten met gif, wordt soms verpakt in plastic, wordt -op de markt- nog eens bewalmd door een mensenmassa. Eet smakelijk.
Ik bedoel; Sla is niet slecht. Melk is voor veel mensen slecht omdat ze er niet goed tegen kunnen. En jij vindt het daarbij niet kunnen vanwege de koeien.
© 2013 Grenswetenschap.nl - Alle rechten voorbehouden - Reageervoorwaarden
-
-
-
-
-
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:















