Nieuws aangebracht door de Grenswetenschap.nl-bezoekers
Meer recent aangebracht nieuws:
- 22-05-2013 | Bemesting in Afrika fataal voor bodemvruchtbaarheid
- 22-05-2013 | “Mammoeten toch uitgestorven door kosmische inslag”
- 22-05-2013 | Astronomen zien mega-sterrenstelsel geboren worden
- 22-05-2013 | Vooroordelen: zonder zouden we sterven!
- 22-05-2013 | Sea water could corrode nuclear fuel
- 22-05-2013 | Sea Lion Mystery Solved?
- 22-05-2013 | Top 10 ergste nucleaire ongelukken
- 22-05-2013 | elektriciteit van levende plant
- 22-05-2013 | World of skulls
- 21-05-2013 | Walvissen stranden niet meer op Canarische...
- 21-05-2013 | Stalen van eerste maanmissie liggen ruim 40 jaar...
- 21-05-2013 | Het voordeel van marihuana
- 21-05-2013 | Wat als Neil Armstrong een iPhone had
- 21-05-2013 | Uitvinding studente: in 20 seconden gsm opladen
- 20-05-2013 | Een broodje aap
08-08-2012 - De Europese leiders die de open markt en de euro invoerden, wisten dat dit zou leiden tot een crisis die alleen met een federale staat kon worden opgelost. Dat betoogt Thierry Baudet.
Er gaat geen week voorbij of de Europese leiders lanceren nieuwe plannen voor de verdere integratie van Europa. Die zou namelijk strikt noodzakelijk zijn - anders zouden ons hel en verdoemenis wachten. Toen ze begonnen aan de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt zou de huidige eurocrisis niet te voorzien zijn geweest. Er zaten 'weeffouten' in het oorspronkelijke plan, zegt men dan; maar met de kennis van nu, worden die fouten hersteld.
Het zijn schandelijke leugens. Toen de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt werden ingevoerd, wisten alle beslissers precies wat dit op termijn zou betekenen. Een politieke unie. Een federale staat. Maar ze wisten ook dat de bevolkingen er nooit in mee zouden gaan. Daarom zeiden ze het niet. Het moest eerst crisis worden - en dan konden ze doorpakken
Er gaat geen week voorbij of de Europese leiders lanceren nieuwe plannen voor de verdere integratie van Europa. Die zou namelijk strikt noodzakelijk zijn - anders zouden ons hel en verdoemenis wachten. Toen ze begonnen aan de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt zou de huidige eurocrisis niet te voorzien zijn geweest. Er zaten 'weeffouten' in het oorspronkelijke plan, zegt men dan; maar met de kennis van nu, worden die fouten hersteld.
Het zijn schandelijke leugens. Toen de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt werden ingevoerd, wisten alle beslissers precies wat dit op termijn zou betekenen. Een politieke unie. Een federale staat. Maar ze wisten ook dat de bevolkingen er nooit in mee zouden gaan. Daarom zeiden ze het niet. Het moest eerst crisis worden - en dan konden ze doorpakken

K.Zwellever:
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.
hugo:
Waar Karel de Grote, Napoleon en Hitler faalden zal uiteindelijk Herman Vanrompuy slagen!?
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.


Patrick NL: Wellicht dat Hitler het wel gelukt en dit zijn na weeen zijn.
zie link:
In het kort zie link:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/07/nazi-fundament-onder-europese-unie/#.UB59p6OQM4d
zie link:
In het kort zie link:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/07/nazi-fundament-onder-europese-unie/#.UB59p6OQM4d

Gas: tjonge mensen, ken je geschiedenis, ik weet niet beter of het is áltijd de bedoeling geweest om er uiteindelijk een politieke unie van te maken, daar is in de jaren 50 zelfs een heus referendum over gehouden in Nederland, in 2 gemeentes die een goede afspiegeling zouden zijn van heel Nederland, en de uitslag was destijds voor meer dan 90% een JA.
Mja, die mensen hadden dan ook WOII en de voorliggende crisis nog héel goed in het geheugen, dat is inmiddels wel anders.
edit: http://www.europa-nu.nl/id/vgxzl29bnwyv/referendum_in_delft_en_bolsward_in
(bericht gewijzigd op 9/8/2012 16:2)
Mja, die mensen hadden dan ook WOII en de voorliggende crisis nog héel goed in het geheugen, dat is inmiddels wel anders.
edit: http://www.europa-nu.nl/id/vgxzl29bnwyv/referendum_in_delft_en_bolsward_in
(bericht gewijzigd op 9/8/2012 16:2)


bizarro:
Bedankt voor het filmpje, erg interessant!
Waar kan ik nog meer van dit soort informatie vinden? (vind meestal alleen maar onzin theorien)
Patrick NL:
Wellicht dat Hitler het wel gelukt en dit zijn na weeen zijn.
zie link:
In het kort zie link:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/07/nazi-fundament-onder-europese-unie/#.UB59p6OQM4d
zie link:
In het kort zie link:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2012/07/nazi-fundament-onder-europese-unie/#.UB59p6OQM4d
Bedankt voor het filmpje, erg interessant!
Waar kan ik nog meer van dit soort informatie vinden? (vind meestal alleen maar onzin theorien)

Patrick NL:
Samen werken Oke!
Alleen ik zie geen 1 Europa nu niet nooit niet.
je kunt in Nederland tot je 67 {en hoor al soms tot je 70e} gaan werken en ik zie niet dat Z.Europa van 8 tot 7uur gaan werken en in de file gaan staan en tot met 67 jaar.
Bovendien hebben 5 eeuwen met 1 munt heel goed gedaan we werden rijk en we konden niet zonder europa Maar hebben we de unie niet voor nodig gehad Dat is 5 eeuwen al bewezen.
Sterker nog ik zie afgelopen 25 jaar Naar de unie en nu in de unie alleen maar slechter gaan Mij moeder van bijna 80 zegt ook al dat zij vroeger veel beter was en dat wij het heel moelijk gaan krijgen.
Niet dat ik alles mee eens ben Maar Daarom al stem ik op PVV Weg met dat eu. Geld wat geld kost is mislukt!
Yochem:
1 Europa is goed voor ons allen, alleen is Rutte de verkeerde persoon om ons te leiden, want die bemoeid zich niet met Europa, terwijl dat het belangrijkste politieke orgaan is waar je dingen in het voordeel van Nederland kunt veranderen...
Samen werken Oke!
Alleen ik zie geen 1 Europa nu niet nooit niet.
je kunt in Nederland tot je 67 {en hoor al soms tot je 70e} gaan werken en ik zie niet dat Z.Europa van 8 tot 7uur gaan werken en in de file gaan staan en tot met 67 jaar.
Bovendien hebben 5 eeuwen met 1 munt heel goed gedaan we werden rijk en we konden niet zonder europa Maar hebben we de unie niet voor nodig gehad Dat is 5 eeuwen al bewezen.
Sterker nog ik zie afgelopen 25 jaar Naar de unie en nu in de unie alleen maar slechter gaan Mij moeder van bijna 80 zegt ook al dat zij vroeger veel beter was en dat wij het heel moelijk gaan krijgen.
Niet dat ik alles mee eens ben Maar Daarom al stem ik op PVV Weg met dat eu. Geld wat geld kost is mislukt!

@Rob: @Patrick,
Vroeger was Nederland inderdaad sterk met een eigen munt, maar die situatie is er al lang niet meer. Nederland is een klein landje wat afhankelijk is van andere landen. Voor de Euro was de Gulden gekoppeld aan de Duitse mark, dus toen kon er ook moeilijk gesproken worden over een eigen munt. De EU is erg goed voor Nederland, als handelsland levert de EU Nederland veel geld op.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/next-checkt-europa-kost-230-euro-per-persoon-per-jaar-maar-levert-1-500-tot-2-000-euro-op/
Meer samenwerken levert voordelen op en ik zou het goed vinden als we naar een politieke unie zouden gaan. De dingen die jij noemt kloppen niet. De verschillen in pensioenleeftijd in Europa zijn klein.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioenleeftijd
Nederlanders werken het minste van alle Europeanen, terwijl Grieken het meeste werken.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/06/next-checkt-de-nederlander-werkt-de-minste-uren-van-europa/
Vroeger was Nederland inderdaad sterk met een eigen munt, maar die situatie is er al lang niet meer. Nederland is een klein landje wat afhankelijk is van andere landen. Voor de Euro was de Gulden gekoppeld aan de Duitse mark, dus toen kon er ook moeilijk gesproken worden over een eigen munt. De EU is erg goed voor Nederland, als handelsland levert de EU Nederland veel geld op.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/next-checkt-europa-kost-230-euro-per-persoon-per-jaar-maar-levert-1-500-tot-2-000-euro-op/
Meer samenwerken levert voordelen op en ik zou het goed vinden als we naar een politieke unie zouden gaan. De dingen die jij noemt kloppen niet. De verschillen in pensioenleeftijd in Europa zijn klein.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioenleeftijd
Nederlanders werken het minste van alle Europeanen, terwijl Grieken het meeste werken.
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/06/next-checkt-de-nederlander-werkt-de-minste-uren-van-europa/

Gas: tja, het is natuurlijk maar wat je 'beter' vindt, mijn grootouders hebben 2 wereldoorlogen en een flinke crisis doorgemaakt en voor die tijd was het ook armoe troef.
En dan bedoel ik armoe, niet omdat ze in een file moesten staan of tot hun 67e moesten werken, maar simpelweg omdat ze nauwelijks te eten hadden, ondanks 12 uren arbeid per dag gedurende 6 dagen in de week.
Mijn ouders hebben slechts 1 wereldoorlog meegemaakt en hebben het in hun volwassen leven inderdaad alleen maar steeds beter zien worden.
Maar voor de twee grote oorlogen was het niet veel beter gesteld met de vrede in Europa, dat heeft Europa nog nooit zo lang volgehouden als sinds de unie bestaat.
En dan bedoel ik armoe, niet omdat ze in een file moesten staan of tot hun 67e moesten werken, maar simpelweg omdat ze nauwelijks te eten hadden, ondanks 12 uren arbeid per dag gedurende 6 dagen in de week.
Mijn ouders hebben slechts 1 wereldoorlog meegemaakt en hebben het in hun volwassen leven inderdaad alleen maar steeds beter zien worden.
Maar voor de twee grote oorlogen was het niet veel beter gesteld met de vrede in Europa, dat heeft Europa nog nooit zo lang volgehouden als sinds de unie bestaat.

Patrick NL: Als handelsland levert de EU in Nederland inderdaad veel geld dat op Dat is altijd zo geweest
De unie moet nu niet doen als of men dat uitgevonden hebben en dat is niet zo.
En het zou goed zijn die munt Waarom zit we dan crisis?
Door geen goeie fundament!
voorbeeld:
Als ik in Nederland een bekeuring kreeg van ome agent en gaf hem Handje contantje geld Dan mag ik meteen naar het buro komen en zitten Voor omkooping.enz enz.
Als ik dit Zuid Eu. zou doen en ome agent geld handje contantje geven dan word bon verscheurd en klaar is keer geen probleem! is heel normaal daar.
En dit is op Eu politiek nivo ook aan de gang
Dit is zeker helemaal verkeerd fundament om een unie te vormen En zeker nu.
En mede hier mee gaat Nederland treug naar de jaren 30 en de rest van de eu en kost het alleen maar geld
En de vraag is dan komen we er uit.... NOT! zie maar de Romeinse Rijk ten onder door corruptie enz De Eu begin nu al.
We hadden met de Neuro moet gaan De noordelijk landen.
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
(bericht gewijzigd op 9/8/2012 23:19)
De unie moet nu niet doen als of men dat uitgevonden hebben en dat is niet zo.
En het zou goed zijn die munt Waarom zit we dan crisis?
Door geen goeie fundament!
voorbeeld:
Als ik in Nederland een bekeuring kreeg van ome agent en gaf hem Handje contantje geld Dan mag ik meteen naar het buro komen en zitten Voor omkooping.enz enz.
Als ik dit Zuid Eu. zou doen en ome agent geld handje contantje geven dan word bon verscheurd en klaar is keer geen probleem! is heel normaal daar.
En dit is op Eu politiek nivo ook aan de gang
Dit is zeker helemaal verkeerd fundament om een unie te vormen En zeker nu.
En mede hier mee gaat Nederland treug naar de jaren 30 en de rest van de eu en kost het alleen maar geld
En de vraag is dan komen we er uit.... NOT! zie maar de Romeinse Rijk ten onder door corruptie enz De Eu begin nu al.
We hadden met de Neuro moet gaan De noordelijk landen.
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
(bericht gewijzigd op 9/8/2012 23:19)

Yochem: @ Patrick,
Je praat als mijn pa, die is geboren na de oorlog en denkt dat de wereld daarna is stil blijven staan...
Vroeger, in de tijd dat je in de Verenigde Staten "the American Dream" had en Europa in opbouw was vanuit een gruwelijke oorlog.
Toen had nederland een soort van communistisch systeem. Er werd door de één misschien wel meer geld verdiend, maar de verschillen waren niet zo heel gek groot. De een reed misschien in een Mercedes en de ander in een Simca, maar we hadden allemaal een bank in de huiskamer, tv en een koelkast.
In de jaren '90, toen de Sovjet-Unie viel en China open ging, ging alle industrie die we hadden en dus ook de werkkracht die kant op. Die zijn we kwijt en er kwam een computer ervoor terug...
De wereld veranderd en de mens wordt steeds ouder, jij als PVV stemmer wil het oude houden, maar dat is helaas vervlogen tijd. Ik ben een D'66 stemmer en ik denk dat we als blok tegenover Rusland, China, Azië moeten gaan staan.
Wat er gebeurd in Zuid-Europa is de laatste adem vanuit de Verengde Staten, want daar zijn ze al zo goed als gevallen, die proberen door Zuid-Europa voor schut te zetten, hun "ass" te redden.
En je doorwerk beleid is niks mis mee, vroeger werden de mensen 70, 75 jaar en lieten ze je de laatste 5 á 10 jaar thuis zitten, omdat je vanaf je 14de was begonnen met werken, als het zo gaat, kan het betaald worden. Nu gaan ze tot hun 25ste naar school, willen dan nog een back-pack reis rond de wereld maken en willen de laatste 20 á 25 jaar thuis zitten met een opgehouden hand...
Gewoon lekker werken tot je 70ste als je nog mee kunt, da's ook gezonder voor de mens en de mensheid...
(bericht gewijzigd op 10/8/2012 8:1)
Je praat als mijn pa, die is geboren na de oorlog en denkt dat de wereld daarna is stil blijven staan...
Vroeger, in de tijd dat je in de Verenigde Staten "the American Dream" had en Europa in opbouw was vanuit een gruwelijke oorlog.
Toen had nederland een soort van communistisch systeem. Er werd door de één misschien wel meer geld verdiend, maar de verschillen waren niet zo heel gek groot. De een reed misschien in een Mercedes en de ander in een Simca, maar we hadden allemaal een bank in de huiskamer, tv en een koelkast.
In de jaren '90, toen de Sovjet-Unie viel en China open ging, ging alle industrie die we hadden en dus ook de werkkracht die kant op. Die zijn we kwijt en er kwam een computer ervoor terug...
De wereld veranderd en de mens wordt steeds ouder, jij als PVV stemmer wil het oude houden, maar dat is helaas vervlogen tijd. Ik ben een D'66 stemmer en ik denk dat we als blok tegenover Rusland, China, Azië moeten gaan staan.
Wat er gebeurd in Zuid-Europa is de laatste adem vanuit de Verengde Staten, want daar zijn ze al zo goed als gevallen, die proberen door Zuid-Europa voor schut te zetten, hun "ass" te redden.
En je doorwerk beleid is niks mis mee, vroeger werden de mensen 70, 75 jaar en lieten ze je de laatste 5 á 10 jaar thuis zitten, omdat je vanaf je 14de was begonnen met werken, als het zo gaat, kan het betaald worden. Nu gaan ze tot hun 25ste naar school, willen dan nog een back-pack reis rond de wereld maken en willen de laatste 20 á 25 jaar thuis zitten met een opgehouden hand...
Gewoon lekker werken tot je 70ste als je nog mee kunt, da's ook gezonder voor de mens en de mensheid...
(bericht gewijzigd op 10/8/2012 8:1)

Yochem: Aanvulling:
Hier één van de grootste schuldige van de val van Zuid-Europa, samen met de rating bureau's...
http://www.nu.nl/economie/2880894/goldman-sachs-niet-vervolgd.html
Hier één van de grootste schuldige van de val van Zuid-Europa, samen met de rating bureau's...
http://www.nu.nl/economie/2880894/goldman-sachs-niet-vervolgd.html

Meneer Glimlach:
Samen werken Oke!
Alleen ik zie geen 1 Europa nu niet nooit niet.
je kunt in Nederland tot je 67 {en hoor al soms tot je 70e} gaan werken en ik zie niet dat Z.Europa van 8 tot 7uur gaan werken en in de file gaan staan en tot met 67 jaar.
Bovendien hebben 5 eeuwen met 1 munt heel goed gedaan we werden rijk en we konden niet zonder europa Maar hebben we de unie niet voor nodig gehad Dat is 5 eeuwen al bewezen.
Sterker nog ik zie afgelopen 25 jaar Naar de unie en nu in de unie alleen maar slechter gaan Mij moeder van bijna 80 zegt ook al dat zij vroeger veel beter was en dat wij het heel moelijk gaan krijgen.
Niet dat ik alles mee eens ben Maar Daarom al stem ik op PVV Weg met dat eu. Geld wat geld kost is mislukt!
Ha Patrick, ik bedoel het niet vervelend, maar meer even als reflectie: Ik merk dat ik erg word afgeleid door de fouten in je taalgebruik en daarom moeite heb om in één keer je boodschap uit je tekst te vissen. Besef je dat je tekst zo over komt? Hoofdletters enkel aan het begin van de zin en bij namen, en een paar extra leestekens zouden het al veel leesbaarder maken.
Patrick NL:
Yochem:
1 Europa is goed voor ons allen, alleen is Rutte de verkeerde persoon om ons te leiden, want die bemoeid zich niet met Europa, terwijl dat het belangrijkste politieke orgaan is waar je dingen in het voordeel van Nederland kunt veranderen...
Samen werken Oke!
Alleen ik zie geen 1 Europa nu niet nooit niet.
je kunt in Nederland tot je 67 {en hoor al soms tot je 70e} gaan werken en ik zie niet dat Z.Europa van 8 tot 7uur gaan werken en in de file gaan staan en tot met 67 jaar.
Bovendien hebben 5 eeuwen met 1 munt heel goed gedaan we werden rijk en we konden niet zonder europa Maar hebben we de unie niet voor nodig gehad Dat is 5 eeuwen al bewezen.
Sterker nog ik zie afgelopen 25 jaar Naar de unie en nu in de unie alleen maar slechter gaan Mij moeder van bijna 80 zegt ook al dat zij vroeger veel beter was en dat wij het heel moelijk gaan krijgen.
Niet dat ik alles mee eens ben Maar Daarom al stem ik op PVV Weg met dat eu. Geld wat geld kost is mislukt!
Ha Patrick, ik bedoel het niet vervelend, maar meer even als reflectie: Ik merk dat ik erg word afgeleid door de fouten in je taalgebruik en daarom moeite heb om in één keer je boodschap uit je tekst te vissen. Besef je dat je tekst zo over komt? Hoofdletters enkel aan het begin van de zin en bij namen, en een paar extra leestekens zouden het al veel leesbaarder maken.

ThoTh:
Bedankt voor dat filmpje....zeker niet het hele verhaal, maar wel een verfrissend inzicht.
Overigens snap ik dan niet dat je de volgende twee opmerkingen met elkaar kan verenigen:
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
Kan je dat eens uitleggen?
Bedankt voor dat filmpje....zeker niet het hele verhaal, maar wel een verfrissend inzicht.
Overigens snap ik dan niet dat je de volgende twee opmerkingen met elkaar kan verenigen:
Patrick NL:
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
Patrick NL:
We hadden met de Neuro moet gaan De noordelijk landen.
Kan je dat eens uitleggen?

@Rob:
De crisis is niet ontstaan door de Euro of door iets met de Europese Unie. De crisis is in Amerika ontstaan en toen naar Europa verspreid.
De EU en de Euro zijn inderdaad niet perfect. Het is voor het eerst dat meerdere landen een gezamelijke munt hebben en het is logisch dat dan niet meteen alles perfect gaat. Dit betekent niet dat de hele Euro slecht is en hieraan wordt gewerkt. Het hebben van een gezamelijke munt heeft grote voordelen voor de handel tussen de landen, omdat je dan geen last hebt van veranderende wisselkoersen.
Het klopt dat in sommige landen sommige dingen minder goed geregeld zijn dan in Nederland, maar daar wordt aan gewerkt en juist deelname van die landen met de EU/euro levert Nederland geld op.
De Euro en de Europese unie leveren Nederland veel geld op. Dit zou veel minder zijn als Zuid-Europese landen niet mee zouden doen. Door de Euro hadden Zuid-Europese landen lage rentes en gingen ze lenen en veel kopen in bijvoorbeeld Nederland. Hier profiteert Nederland dus van. Nu in de crisis hebben zuidelijke landen hoge rentes en Nederland erg lage of zelfs een negatieve rente. Nederland leent veel goedkoper en profiteert hiervan dus.
Dat Nederland veel moet bezuinigen ligt niet aan de EU, maar aan de crisis en aan de vergrijzing.
Patrick NL:
Als handelsland levert de EU in Nederland inderdaad veel geld dat op Dat is altijd zo geweest
De unie moet nu niet doen als of men dat uitgevonden hebben en dat is niet zo.
En het zou goed zijn die munt Waarom zit we dan crisis?
Door geen goeie fundament!
De unie moet nu niet doen als of men dat uitgevonden hebben en dat is niet zo.
En het zou goed zijn die munt Waarom zit we dan crisis?
Door geen goeie fundament!
De crisis is niet ontstaan door de Euro of door iets met de Europese Unie. De crisis is in Amerika ontstaan en toen naar Europa verspreid.
De EU en de Euro zijn inderdaad niet perfect. Het is voor het eerst dat meerdere landen een gezamelijke munt hebben en het is logisch dat dan niet meteen alles perfect gaat. Dit betekent niet dat de hele Euro slecht is en hieraan wordt gewerkt. Het hebben van een gezamelijke munt heeft grote voordelen voor de handel tussen de landen, omdat je dan geen last hebt van veranderende wisselkoersen.
Patrick NL:
En dit is op Eu politiek nivo ook aan de gang
Dit is zeker helemaal verkeerd fundament om een unie te vormen En zeker nu.
En mede hier mee gaat Nederland treug naar de jaren 30 en de rest van de eu en kost het alleen maar geld
En de vraag is dan komen we er uit.... NOT! zie maar de Romeinse Rijk ten onder door corruptie enz De Eu begin nu al.
We hadden met de Neuro moet gaan De noordelijk landen.
Dit is zeker helemaal verkeerd fundament om een unie te vormen En zeker nu.
En mede hier mee gaat Nederland treug naar de jaren 30 en de rest van de eu en kost het alleen maar geld
En de vraag is dan komen we er uit.... NOT! zie maar de Romeinse Rijk ten onder door corruptie enz De Eu begin nu al.
We hadden met de Neuro moet gaan De noordelijk landen.
Het klopt dat in sommige landen sommige dingen minder goed geregeld zijn dan in Nederland, maar daar wordt aan gewerkt en juist deelname van die landen met de EU/euro levert Nederland geld op.
De Euro en de Europese unie leveren Nederland veel geld op. Dit zou veel minder zijn als Zuid-Europese landen niet mee zouden doen. Door de Euro hadden Zuid-Europese landen lage rentes en gingen ze lenen en veel kopen in bijvoorbeeld Nederland. Hier profiteert Nederland dus van. Nu in de crisis hebben zuidelijke landen hoge rentes en Nederland erg lage of zelfs een negatieve rente. Nederland leent veel goedkoper en profiteert hiervan dus.
Dat Nederland veel moet bezuinigen ligt niet aan de EU, maar aan de crisis en aan de vergrijzing.

@Rob:
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
De Europese Unie heeft niets met Hitler te maken. De wereldoorlogen laten juist het succes van de EU zien, want sinds de EU bestaat zijn er niet meer zo'n grote oorlogen geweest.
Patrick NL:
De unie is niet te vertrouwen zie het heeft 2 wereld oorlogen gekost en nu zonder wapens Maar wel Door laten koken van problemen tot dat de gernalen gaar zijn
Deze Unie is een water merk van hitler en ww1 en zijn consorten.
De Europese Unie heeft niets met Hitler te maken. De wereldoorlogen laten juist het succes van de EU zien, want sinds de EU bestaat zijn er niet meer zo'n grote oorlogen geweest.


ThoTh: @@Rob,
Je klinkt als een echte Eurofiel.
Dat is natuurlijk geen leuke titel, maar ik doel daarmee op iemand die alle verhaaltjes van politici als zoete broodjes aanhoort en na kan praten, maar vermoedelijk zich nooit echt in de materie heeft verdiept.
Stem je D66 toevallig?
Hoe dan ook, echt niet lullig bedoelt, maar de nadelen van het huidige europa zijn echt groter dan de voordelen van het huidige europa.
Dit verhaal kunnen ze echt niet blijven maskeren door te schermen met het gedroomde effect van europa.
In processmanagement kennen ze de term/werkwijze: "First time right"
De achterliggende gedachte is, dat door op het echte speelveld te experimenteren (ipv op de achtergrond) er onnodige waste is. Deze waste gaat ten koste van je geloofwaardigheid bij je klanten en ten koste van je cash-flow.
Wellicht had Europa hier iets van kunnen leren?
Ik ben niet per se tegen een federaal Europa, maar leg dan gewoon aan Jan met de pet uit waarom je dat wil en sleur hem niet door 20 aanloopfases heen. Ze vragen er zelf om... ;-)
Daar komt bij dat het grootste probleem van het Europese systeem nou juist de financiën betreft, of liever gezegd, het financieel systeem.
Een Centrale bank (niet in handen van die EU-staat) die op basis van handel tussen banken en staten en een mening daarover van ratingbureau's keuzes maakt over rentetarieven en daarmee over de in- en outflow van het valuta? Da's wel echt veel vertrouwen in de onzichtbare hand he? Wishful thinking noemen ze dat...of toch zwendel en bedrog?
(bericht gewijzigd op 13/8/2012 22:13)
Je klinkt als een echte Eurofiel.
Dat is natuurlijk geen leuke titel, maar ik doel daarmee op iemand die alle verhaaltjes van politici als zoete broodjes aanhoort en na kan praten, maar vermoedelijk zich nooit echt in de materie heeft verdiept.
Stem je D66 toevallig?

Hoe dan ook, echt niet lullig bedoelt, maar de nadelen van het huidige europa zijn echt groter dan de voordelen van het huidige europa.
Dit verhaal kunnen ze echt niet blijven maskeren door te schermen met het gedroomde effect van europa.
In processmanagement kennen ze de term/werkwijze: "First time right"
De achterliggende gedachte is, dat door op het echte speelveld te experimenteren (ipv op de achtergrond) er onnodige waste is. Deze waste gaat ten koste van je geloofwaardigheid bij je klanten en ten koste van je cash-flow.
Wellicht had Europa hier iets van kunnen leren?
Ik ben niet per se tegen een federaal Europa, maar leg dan gewoon aan Jan met de pet uit waarom je dat wil en sleur hem niet door 20 aanloopfases heen. Ze vragen er zelf om... ;-)
Daar komt bij dat het grootste probleem van het Europese systeem nou juist de financiën betreft, of liever gezegd, het financieel systeem.
Een Centrale bank (niet in handen van die EU-staat) die op basis van handel tussen banken en staten en een mening daarover van ratingbureau's keuzes maakt over rentetarieven en daarmee over de in- en outflow van het valuta? Da's wel echt veel vertrouwen in de onzichtbare hand he? Wishful thinking noemen ze dat...of toch zwendel en bedrog?
(bericht gewijzigd op 13/8/2012 22:13)

ThoTh:
Dat is echt wel een valide punt wat je inbrengt Gas.
Alleen toen de heren technocraten erachter kwamen dat niemand op zo'n europa zat te wachten hebben ze dit verhaal grotendeels verzwegen en stapsgewijs alsnog ingevoerd.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich dan bedrogen voelen...iets wat niet ten goede komt van het beeld wat je volgens hen zou moeten hebben van het eindresultaat
Wat dat betreft bewijst dit geval waarschijnlijk dat "waarheid duurt het langs" nog steeds erg waar is...
(bericht gewijzigd op 13/8/2012 22:17)
Gas:
Het feit dat de doelstelling van Europa al sinds begin jaren 50 luid en duidelijk bekend was past niet in het complotplaatje?
Het is niet omdat het voor je geboortejaar is dat het niet bekend was en nu ineens een complot is.
Het is niet omdat het voor je geboortejaar is dat het niet bekend was en nu ineens een complot is.
Dat is echt wel een valide punt wat je inbrengt Gas.
Alleen toen de heren technocraten erachter kwamen dat niemand op zo'n europa zat te wachten hebben ze dit verhaal grotendeels verzwegen en stapsgewijs alsnog ingevoerd.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich dan bedrogen voelen...iets wat niet ten goede komt van het beeld wat je volgens hen zou moeten hebben van het eindresultaat

Wat dat betreft bewijst dit geval waarschijnlijk dat "waarheid duurt het langs" nog steeds erg waar is...
(bericht gewijzigd op 13/8/2012 22:17)

Yochem:
Dat is echt wel een valide punt wat je inbrengt Gas.
Alleen toen de heren technocraten erachter kwamen dat niemand op zo'n europa zat te wachten hebben ze dit verhaal grotendeels verzwegen en stapsgewijs alsnog ingevoerd.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich dan bedrogen voelen...iets wat niet ten goede komt van het beeld wat je volgens hen zou moeten hebben van het eindresultaat
Wat dat betreft bewijst dit geval waarschijnlijk dat "waarheid duurt het langs" nog steeds erg waar is...
Juist nu moeten we met Europa doorpakken. Ja, ik stem D '66... Zoals ik boven al heb aangegeven is de wereld veranderd, met landen als Rusland, Brazilië, China, India, die allen een uurloon hebben waarbij de gemiddelde Nederlander gaat janken, moeten we als Europa een sterk binnenlandse handel gaan voeren en politiek één blok gaan staan t.o.v. van deze landen... De VS gaat een financiële oorlog aan met deze landen, omdat ze daar alleen goed in zijn en Europa moet als blok inspelen op wat er op ons afkomt.
Nederland kennende zullen ze de VS niet zomaar loslaten en zullen langzaam China en Rusland de hand gaan rijken, omdat daar geld te halen valt en heel toevallig heeft Nederland als op en top handelsland daar een neusje voor...
Wat heeft Nederland als zijn zuidelijke buurlanden zo goed als failliet zijn...?? Helemaal niks, samen staan we sterk!!
ThoTh:
Gas:
Het feit dat de doelstelling van Europa al sinds begin jaren 50 luid en duidelijk bekend was past niet in het complotplaatje?
Het is niet omdat het voor je geboortejaar is dat het niet bekend was en nu ineens een complot is.
Het is niet omdat het voor je geboortejaar is dat het niet bekend was en nu ineens een complot is.
Dat is echt wel een valide punt wat je inbrengt Gas.
Alleen toen de heren technocraten erachter kwamen dat niemand op zo'n europa zat te wachten hebben ze dit verhaal grotendeels verzwegen en stapsgewijs alsnog ingevoerd.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich dan bedrogen voelen...iets wat niet ten goede komt van het beeld wat je volgens hen zou moeten hebben van het eindresultaat

Wat dat betreft bewijst dit geval waarschijnlijk dat "waarheid duurt het langs" nog steeds erg waar is...
Juist nu moeten we met Europa doorpakken. Ja, ik stem D '66... Zoals ik boven al heb aangegeven is de wereld veranderd, met landen als Rusland, Brazilië, China, India, die allen een uurloon hebben waarbij de gemiddelde Nederlander gaat janken, moeten we als Europa een sterk binnenlandse handel gaan voeren en politiek één blok gaan staan t.o.v. van deze landen... De VS gaat een financiële oorlog aan met deze landen, omdat ze daar alleen goed in zijn en Europa moet als blok inspelen op wat er op ons afkomt.
Nederland kennende zullen ze de VS niet zomaar loslaten en zullen langzaam China en Rusland de hand gaan rijken, omdat daar geld te halen valt en heel toevallig heeft Nederland als op en top handelsland daar een neusje voor...
Wat heeft Nederland als zijn zuidelijke buurlanden zo goed als failliet zijn...?? Helemaal niks, samen staan we sterk!!

ThoTh: Wederom haal je meerdere zaken door elkaar, en bovendien houd je er een -in mijn ogen- eng wereldbeeld op na, wat alleen uitgaat van welvaart en productie en natuurlijk consumptie...een echte neo-liberaal dus 
Dat samenwerking goed is staat buiten kijf (mijns insziens). Op welke manier je dat doet en met welk doel is de discussie.
Een sterk blok denken te vormen, terwijl je ingewanden wegrotten is natuurlijk niet erg slim. Een blok willen opwerpen tegen andere landen die -na een valse start- dezelfde welvaart verlangen als wij ons hebben toegeëigend (over hun rug), is een keuze, maar ik vermoed dat als mensen hier wat langer over nadenken hier niet zo snel voor zouden kiezen. Altijd maar de beste willen zijn, ten koste van de rest, is per definitie niet de beste kunnen zijn. Tenslotte geef je in je eigen argumenten al aan dat samenwerking essentieel is. Waarom dan stoppen bij de grenzen van Europa?
Uit angst een tweede wereldland te worden al je zelfbeschikkingsrecht in een federatie -gevuld met zakkenvullers en enge technocraten- laten oplossen, is dan ook niet de weg.
Dat er desondanks een platform nodig is om het WEL goed aan te pakken is duidelijk, maar wellicht doen we er dan beter aan iets nieuws op te starten, met een nieuw paradigma, onder de gedachte: “We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.”
Slimme man hoor, die Einstein

Dat samenwerking goed is staat buiten kijf (mijns insziens). Op welke manier je dat doet en met welk doel is de discussie.
Een sterk blok denken te vormen, terwijl je ingewanden wegrotten is natuurlijk niet erg slim. Een blok willen opwerpen tegen andere landen die -na een valse start- dezelfde welvaart verlangen als wij ons hebben toegeëigend (over hun rug), is een keuze, maar ik vermoed dat als mensen hier wat langer over nadenken hier niet zo snel voor zouden kiezen. Altijd maar de beste willen zijn, ten koste van de rest, is per definitie niet de beste kunnen zijn. Tenslotte geef je in je eigen argumenten al aan dat samenwerking essentieel is. Waarom dan stoppen bij de grenzen van Europa?
Uit angst een tweede wereldland te worden al je zelfbeschikkingsrecht in een federatie -gevuld met zakkenvullers en enge technocraten- laten oplossen, is dan ook niet de weg.
Dat er desondanks een platform nodig is om het WEL goed aan te pakken is duidelijk, maar wellicht doen we er dan beter aan iets nieuws op te starten, met een nieuw paradigma, onder de gedachte: “We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.”
Slimme man hoor, die Einstein



Yochem: Europa is altijd een veel socialere continent geweest als de VS, maar welvaart heeft wel altijd de hoogste prioriteit gehad...
Waar wil jij de welvaart vandaan halen zonder economie in deze wereld?
We hebben nu nog een voorsprong op de opkomende landen en voorlopig zal dat ook wel zo blijven, maar op dit moment emigreren er al Europese wetenschappers en architecten naar China, omdat daar massa's werk is en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Nederland op zicht stelt niks voor in de wereld en zal op zichzelf geen potten breken, als "blok Europa" kunnen we wel iets op de wereldkaart zetten, maar dan moeten we politiek wel op één lijn zitten en het liefste met Nederland samen met Duitsland voorop. Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...
Waar wil jij de welvaart vandaan halen zonder economie in deze wereld?
We hebben nu nog een voorsprong op de opkomende landen en voorlopig zal dat ook wel zo blijven, maar op dit moment emigreren er al Europese wetenschappers en architecten naar China, omdat daar massa's werk is en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Nederland op zicht stelt niks voor in de wereld en zal op zichzelf geen potten breken, als "blok Europa" kunnen we wel iets op de wereldkaart zetten, maar dan moeten we politiek wel op één lijn zitten en het liefste met Nederland samen met Duitsland voorop. Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...


freddy-:
Is dat systeem er? Hoe ziet dat er uit?
Yochem:
Europa is altijd een veel socialere continent geweest als de VS, maar welvaart heeft wel altijd de hoogste prioriteit gehad...
Oei, is dat zo? Er werd niet voor niets zoveel geemigreerd..
Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...
Oei, is dat zo? Er werd niet voor niets zoveel geemigreerd..
Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...
Is dat systeem er? Hoe ziet dat er uit?

Yochem: Het Duitse rijnland systeem is sparen...
Het Engelse angelsaksische is meer gebaseerd op schulden...
http://www.rijnlandmodel.nl/modellen/rijnland/algemeen.htm
Het Engelse angelsaksische is meer gebaseerd op schulden...
http://www.rijnlandmodel.nl/modellen/rijnland/algemeen.htm

ThoTh:
Welvaart is toch echt een stuk breder dan alleen economie.
En inderdaad kan ik me een welvaart voorstellen zonder economie, aangezien economie zich richt op de schaarsheid van goederen, niet op het behoudend gebruik ervan, noch op creativiteit mbt de spullen gebruiken die dicht bij je te vinden zijn.
De wereld is afhankelijk gemaakt van spullen die we niet zelf kunnen maken, waarvan de grondstoffen niet in je eigen omgeving worden gedolven en die het liefst net na de garantieperiode kapot gaan, zodat je altijd afhankelijk blijft.
Realiteit..ja? Wenselijk...zeker niet als je weet dat het ook anders kan.
Maar dat onderwerp is verder off-topic. (sorry, mijn fout
)
Ook off topic (sorry, mijn fout
) is jouw wereldbeeld, waar je het grootste recht op hebt, maar waar ik nooit een handtekening onder zal zetten en waarvan ik hoop dat het snel uitsterft, omdat we in gaan zien dat we onszelf en onze omgeving(oh nee, die van de landen "onder" ons) grandioos aan het verpesten zijn. Verder vraag ik me af of je deze "haantje-de-voorste-mentaliteit" ook predikt als het om vrienden en familie gaat, want met twee maten meten mag, maar blijkt altijd weer niet te werken over de lange lijn.
On-topic is of de weg die Europa inslaat altijd even eerlijk en duidelijk aan iedereen is medegedeeld, of dat er -om eigen belangen en agenda's te behartigen- selectief is gecommuniceerd.
Ik vermoed het laatste, maar hoor graag jouw variant op die stelling.
(en nou niet weer de loftrompet gaan schallen he?
)
Yochem:
Europa is altijd een veel socialere continent geweest als de VS,
{knip}
Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...
{knip}
Persoonlijk zie ik liever een Duits systeem als een Engels en/of Frans systeem om Europa te leiden...
Welvaart is toch echt een stuk breder dan alleen economie.
En inderdaad kan ik me een welvaart voorstellen zonder economie, aangezien economie zich richt op de schaarsheid van goederen, niet op het behoudend gebruik ervan, noch op creativiteit mbt de spullen gebruiken die dicht bij je te vinden zijn.
De wereld is afhankelijk gemaakt van spullen die we niet zelf kunnen maken, waarvan de grondstoffen niet in je eigen omgeving worden gedolven en die het liefst net na de garantieperiode kapot gaan, zodat je altijd afhankelijk blijft.
Realiteit..ja? Wenselijk...zeker niet als je weet dat het ook anders kan.
Maar dat onderwerp is verder off-topic. (sorry, mijn fout
)Ook off topic (sorry, mijn fout
) is jouw wereldbeeld, waar je het grootste recht op hebt, maar waar ik nooit een handtekening onder zal zetten en waarvan ik hoop dat het snel uitsterft, omdat we in gaan zien dat we onszelf en onze omgeving(oh nee, die van de landen "onder" ons) grandioos aan het verpesten zijn. Verder vraag ik me af of je deze "haantje-de-voorste-mentaliteit" ook predikt als het om vrienden en familie gaat, want met twee maten meten mag, maar blijkt altijd weer niet te werken over de lange lijn.On-topic is of de weg die Europa inslaat altijd even eerlijk en duidelijk aan iedereen is medegedeeld, of dat er -om eigen belangen en agenda's te behartigen- selectief is gecommuniceerd.
Ik vermoed het laatste, maar hoor graag jouw variant op die stelling.
(en nou niet weer de loftrompet gaan schallen he?
)
@Rob:
Ik als D66'er zie het woord eurofiel niet als een belediging. Het is echt niet zo dat ik alles geloof wat er (door politici) gezegd wordt, aangezien ik dan weinig op grenswetenschap te zoeken zou hebben.
Ik geloof dat de Europese Unie en de Euro zorgen voor meer geld en welvaart. Zeker voor een handelsland als Nederland geld dit. Dit blijkt steeds weer uit onderzoeken.
Op dit moment met de crisis is het van groot belang dat er een Europa bestaat met gemeenschappelijk handel. Hierdoor nemen landen geen protectionistische maatregelen zoals in andere crises. De crisis laat vooral zien dat er geen gemeenschappelijke munt kan zijn zonder verdere gemeenschappelijke samenwerking. Het is erg slecht dat hiernaar bij de invoering van de Euro niet naar gekeken is, maar dat betekent niet dat de Euro zelf slecht is.
ThoTh:
@@Rob,
Je klinkt als een echte Eurofiel.
Dat is natuurlijk geen leuke titel, maar ik doel daarmee op iemand die alle verhaaltjes van politici als zoete broodjes aanhoort en na kan praten, maar vermoedelijk zich nooit echt in de materie heeft verdiept.
Stem je D66 toevallig?
Hoe dan ook, echt niet lullig bedoelt, maar de nadelen van het huidige europa zijn echt groter dan de voordelen van het huidige europa.
Dit verhaal kunnen ze echt niet blijven maskeren door te schermen met het gedroomde effect van europa.
Je klinkt als een echte Eurofiel.
Dat is natuurlijk geen leuke titel, maar ik doel daarmee op iemand die alle verhaaltjes van politici als zoete broodjes aanhoort en na kan praten, maar vermoedelijk zich nooit echt in de materie heeft verdiept.
Stem je D66 toevallig?

Hoe dan ook, echt niet lullig bedoelt, maar de nadelen van het huidige europa zijn echt groter dan de voordelen van het huidige europa.
Dit verhaal kunnen ze echt niet blijven maskeren door te schermen met het gedroomde effect van europa.
Ik als D66'er zie het woord eurofiel niet als een belediging. Het is echt niet zo dat ik alles geloof wat er (door politici) gezegd wordt, aangezien ik dan weinig op grenswetenschap te zoeken zou hebben.
Ik geloof dat de Europese Unie en de Euro zorgen voor meer geld en welvaart. Zeker voor een handelsland als Nederland geld dit. Dit blijkt steeds weer uit onderzoeken.
Op dit moment met de crisis is het van groot belang dat er een Europa bestaat met gemeenschappelijk handel. Hierdoor nemen landen geen protectionistische maatregelen zoals in andere crises. De crisis laat vooral zien dat er geen gemeenschappelijke munt kan zijn zonder verdere gemeenschappelijke samenwerking. Het is erg slecht dat hiernaar bij de invoering van de Euro niet naar gekeken is, maar dat betekent niet dat de Euro zelf slecht is.

@Rob:
Ik ben het met je eens dat het beter is om duidelijk te zijn om waar je naar toe wil met Europa. In plaats van steeds een stap verder te gaan. D66 doet dit dan ook door gewoon te benoemen dat ze naar een Europese politieke unie willen. Dit is anders dan andere politieke partijen die zeggen dat ze niet willen dat Europa een politieke unie wordt, maar toch steeds stemmen voor meer europese integratie.
Je hebt ook gelijk dat de macht van de financiele markten te groot is, het is echter de vraag hoe ervoor gezorgd kan worden dat dit minder wordt.
ThoTh:
@@Rob,
In processmanagement kennen ze de term/werkwijze: "First time right"
De achterliggende gedachte is, dat door op het echte speelveld te experimenteren (ipv op de achtergrond) er onnodige waste is. Deze waste gaat ten koste van je geloofwaardigheid bij je klanten en ten koste van je cash-flow.
Wellicht had Europa hier iets van kunnen leren?
Ik ben niet per se tegen een federaal Europa, maar leg dan gewoon aan Jan met de pet uit waarom je dat wil en sleur hem niet door 20 aanloopfases heen. Ze vragen er zelf om... ;-)
Daar komt bij dat het grootste probleem van het Europese systeem nou juist de financiën betreft, of liever gezegd, het financieel systeem.
Een Centrale bank (niet in handen van die EU-staat) die op basis van handel tussen banken en staten en een mening daarover van ratingbureau's keuzes maakt over rentetarieven en daarmee over de in- en outflow van het valuta? Da's wel echt veel vertrouwen in de onzichtbare hand he? Wishful thinking noemen ze dat...of toch zwendel en bedrog?
In processmanagement kennen ze de term/werkwijze: "First time right"
De achterliggende gedachte is, dat door op het echte speelveld te experimenteren (ipv op de achtergrond) er onnodige waste is. Deze waste gaat ten koste van je geloofwaardigheid bij je klanten en ten koste van je cash-flow.
Wellicht had Europa hier iets van kunnen leren?
Ik ben niet per se tegen een federaal Europa, maar leg dan gewoon aan Jan met de pet uit waarom je dat wil en sleur hem niet door 20 aanloopfases heen. Ze vragen er zelf om... ;-)
Daar komt bij dat het grootste probleem van het Europese systeem nou juist de financiën betreft, of liever gezegd, het financieel systeem.
Een Centrale bank (niet in handen van die EU-staat) die op basis van handel tussen banken en staten en een mening daarover van ratingbureau's keuzes maakt over rentetarieven en daarmee over de in- en outflow van het valuta? Da's wel echt veel vertrouwen in de onzichtbare hand he? Wishful thinking noemen ze dat...of toch zwendel en bedrog?
Ik ben het met je eens dat het beter is om duidelijk te zijn om waar je naar toe wil met Europa. In plaats van steeds een stap verder te gaan. D66 doet dit dan ook door gewoon te benoemen dat ze naar een Europese politieke unie willen. Dit is anders dan andere politieke partijen die zeggen dat ze niet willen dat Europa een politieke unie wordt, maar toch steeds stemmen voor meer europese integratie.
Je hebt ook gelijk dat de macht van de financiele markten te groot is, het is echter de vraag hoe ervoor gezorgd kan worden dat dit minder wordt.


@Rob: Dat ik voor een Europese politieke unie ben betekent niet dat er aan Europa geen dingen verandert moeten worden. Het is erg belangrijk dat Europa democratischer wordt, want op dit moment worden de beslissingen over Europa in achterkamertjes door de leiders van de landen gedaan. Dit terwijl er met het Europees parlement een gekozen orgaan is dat die beslissingen zou kunnen maken.

Gas: naja, ik heb niet de indruk dat het op landelijk, provinciaal of zelfs plaatselijk niveau heel veel beter is.
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)
Yochem:
Lobbyisten zijn voor mij ook een gruwel en persoonlijk zie ik het liefst alleen professoren en hoogleraren op departementen, die hun aangaan. Mensen met echt kennis van zaken. Maar we zitten met zijn allen aan partijen vast.
De raad van 12 en die iedere 4 jaar vervangen door intellectuelen... (Één opgegooid balletje!!)...
Gas:
naja, ik heb niet de indruk dat het op landelijk, provinciaal of zelfs plaatselijk niveau heel veel beter is.
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)Lobbyisten zijn voor mij ook een gruwel en persoonlijk zie ik het liefst alleen professoren en hoogleraren op departementen, die hun aangaan. Mensen met echt kennis van zaken. Maar we zitten met zijn allen aan partijen vast.
De raad van 12 en die iedere 4 jaar vervangen door intellectuelen... (Één opgegooid balletje!!)...

Yochem:
Vroeger hadden we zo'n systeem, machines zaten veel simpeler in elkaar en waren buiten slijtage bijna niet kapot te krijgen. Was het kapot, dan was het door het vervangen van een bepaald onderdeel weer volop te gebruiken, maar met de intrede van de computerchips is het allemaal veranderd.
Ik zou ook wel een wereld willen zonder macht en geld en waar iedereen gelijk is, maar helaas is dat in ons huidige systeem een utopie...
Rangorde naar arbeid, kennis en opleiding, dan krijg je een Star trek systeem (ik durf "systeem" nu nauwelijks meer te gebruiken...
)
ThoTh:
De wereld is afhankelijk gemaakt van spullen die we niet zelf kunnen maken, waarvan de grondstoffen niet in je eigen omgeving worden gedolven en die het liefst net na de garantieperiode kapot gaan, zodat je altijd afhankelijk blijft.
Realiteit..ja? Wenselijk...zeker niet als je weet dat het ook anders kan.
Realiteit..ja? Wenselijk...zeker niet als je weet dat het ook anders kan.
Vroeger hadden we zo'n systeem, machines zaten veel simpeler in elkaar en waren buiten slijtage bijna niet kapot te krijgen. Was het kapot, dan was het door het vervangen van een bepaald onderdeel weer volop te gebruiken, maar met de intrede van de computerchips is het allemaal veranderd.
Ik zou ook wel een wereld willen zonder macht en geld en waar iedereen gelijk is, maar helaas is dat in ons huidige systeem een utopie...
Rangorde naar arbeid, kennis en opleiding, dan krijg je een Star trek systeem (ik durf "systeem" nu nauwelijks meer te gebruiken...
)



ThoTh:
Lobbyisten zijn voor mij ook een gruwel en persoonlijk zie ik het liefst alleen professoren en hoogleraren op departementen, die hun aangaan. Mensen met echt kennis van zaken. Maar we zitten met zijn allen aan partijen vast.
De raad van 12 en die iedere 4 jaar vervangen door intellectuelen... (Één opgegooid balletje!!)...
Waarom zou intellect oververtegenwoordigd moeten zijn, en bijvoorbeeld niet inlevingsvermogen, of creativiteit?
Yochem:
Gas:
naja, ik heb niet de indruk dat het op landelijk, provinciaal of zelfs plaatselijk niveau heel veel beter is.
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)
De leden van de eerste kamer, die uiteindelijk bepaalde wetgeving moet goed- of afkeuren, hebben we ook niet echt gekozen en ik heb de stellige indruk dat het bedrijfsleven een veel te dikke, achterkamerse vinger in de regeringspap heeft.
(en onder regeringspap komt niet eens een spellingcontrolestreepje te staan.
)Lobbyisten zijn voor mij ook een gruwel en persoonlijk zie ik het liefst alleen professoren en hoogleraren op departementen, die hun aangaan. Mensen met echt kennis van zaken. Maar we zitten met zijn allen aan partijen vast.
De raad van 12 en die iedere 4 jaar vervangen door intellectuelen... (Één opgegooid balletje!!)...
Waarom zou intellect oververtegenwoordigd moeten zijn, en bijvoorbeeld niet inlevingsvermogen, of creativiteit?

Yochem: Dat is een goede vraag, ik bedenk me zo wel eens wat en dan denk ik, Professoren en hoogleraren worden al door ons betaald en worden heel vaak geraadpleegd, maar als de uitkomst niet goed uitkomt, wordt de raad in de wind geslagen...
Intellectuelen komen vaker met de juiste oplossingen, maar dan moeten ze geen anderen belangen hebben...
Als volksvertegenwoordiger zouden ze in mijn ogen ook geen tweede of derde baan mogen hebben, ze verdienen voldoende...
Hier nog een video, dat je zal interesseren en dan komt D'Haene voorbij, die ook meerdere petten opheeft en wat dat voor gevolgen kan hebben...
Intellectuelen komen vaker met de juiste oplossingen, maar dan moeten ze geen anderen belangen hebben...
Als volksvertegenwoordiger zouden ze in mijn ogen ook geen tweede of derde baan mogen hebben, ze verdienen voldoende...
Hier nog een video, dat je zal interesseren en dan komt D'Haene voorbij, die ook meerdere petten opheeft en wat dat voor gevolgen kan hebben...




Yochem:
Economie moet groeien, omdat er inflatie is. Economen zijn als de dood voor deflatie, omdat dat de economie nog meer stokt.
Misschien ligt hier een kans om oud-minister Vermeend eens uit te nodigen voor een interview...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deflatie
hugo:
Hoe kunnen mensen nu nog zo dom zijn te denken dat economie altijd maar kan blijven groeien? En dat het bovendien een oplossing zou zijn voor ons welzijn?
Economie moet groeien, omdat er inflatie is. Economen zijn als de dood voor deflatie, omdat dat de economie nog meer stokt.
Misschien ligt hier een kans om oud-minister Vermeend eens uit te nodigen voor een interview...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deflatie



wdawn: Aangezien mensen van nature slecht zijn, gaat geen 1 systeem werken. Dus het kan mij allemaal geen ene drol meer schelen. of je nu van boven of van onder genaaid wordt, het is allebij niet lekker.
extreme:
intellectuele met hun opsessies en regeltjes gaan de wereld geen betere plek maken.
Anarchistische tokkies, met hun chaos ook niet.
Zolang mensen dieren blijven inplaats van mensen veranderd er niks. Alleen als mensen ZELF hun verandwoordelijkheid nemen en geen vingerswijzen en parasiteren (op ieder gebied, ook de gebieden die niet bewezen kunnen worden) kan er iets veranderen.
vrijheid = alles mogen doen, alleen je draagd zelf de consequentie die aan je gedrag zitten.
extreme:
intellectuele met hun opsessies en regeltjes gaan de wereld geen betere plek maken.
Anarchistische tokkies, met hun chaos ook niet.
Zolang mensen dieren blijven inplaats van mensen veranderd er niks. Alleen als mensen ZELF hun verandwoordelijkheid nemen en geen vingerswijzen en parasiteren (op ieder gebied, ook de gebieden die niet bewezen kunnen worden) kan er iets veranderen.
vrijheid = alles mogen doen, alleen je draagd zelf de consequentie die aan je gedrag zitten.

Yochem:
Er zijn gewoon teveel belangen... Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet het beste systeem is, maar alles is er wel op gebaseerd...
Jij doet mijn tuin en krijgt € 10,= per uur.
Ziekenhuizen, openbaar vervoer, banken, graan, vlees, melk, boter en zo nog vele anderen zaten vroeger bij de overheid, of de overheid had een hele dikke vinger in de pap en misschien was dat beter.
Wij kennen eigenlijk pas sinds begin jaren 90 echt het kapitalisme en misschien is dat een korter leven beschoren als het het communisme...
Gas:
en toch Yochem, is het mi niet mogelijk dat dit systeem blijft bestaan, hoe hard economen ook gillen.
Er zijn gewoon teveel belangen... Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet het beste systeem is, maar alles is er wel op gebaseerd...
Jij doet mijn tuin en krijgt € 10,= per uur.
Ziekenhuizen, openbaar vervoer, banken, graan, vlees, melk, boter en zo nog vele anderen zaten vroeger bij de overheid, of de overheid had een hele dikke vinger in de pap en misschien was dat beter.
Wij kennen eigenlijk pas sinds begin jaren 90 echt het kapitalisme en misschien is dat een korter leven beschoren als het het communisme...


Phoenix:
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.
Besef je dan niet dat Van Rompuy slechts een marionet is die aan de touwtjes van o.a. Merkel hangt ?
K.Zwellever:
hugo:
Waar Karel de Grote, Napoleon en Hitler faalden zal uiteindelijk Herman Vanrompuy slagen!?
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.
hugo:
Waar Karel de Grote, Napoleon en Hitler faalden zal uiteindelijk Herman Vanrompuy slagen!?
Besef je dan niet dat Van Rompuy slechts een marionet is die aan de touwtjes van o.a. Merkel hangt ?


pleiadian:
Je klinkt teleurgesteld...
Ik geloof werkelijk in de aangeboren goedheid van de mens. Het komt er echter door de omstandigheden van het dagelijkse bestaan niet altijd uit.
Tevens wil ik ook echt geloven in het beste van de mens. Zonder dat geloof word ik cynisch en voed alleen maar de gedachte dat het allemaal naar de klote gaat.
En zo denk ik er ook over als het gaat om de "elite/illuminatie/etc". Ik ontken het bestaan niet, maar door je te daarop blind te staren, ontken je je eigen kracht en soevereiniteit.
Richt je niet op wat anderen verkeerd doen, focus je op wat je zelf goed kan doen.
wdawn:
Aangezien mensen van nature slecht zijn, gaat geen 1 systeem werken. Dus het kan mij allemaal geen ene drol meer schelen.
Je klinkt teleurgesteld...
Ik geloof werkelijk in de aangeboren goedheid van de mens. Het komt er echter door de omstandigheden van het dagelijkse bestaan niet altijd uit.
Tevens wil ik ook echt geloven in het beste van de mens. Zonder dat geloof word ik cynisch en voed alleen maar de gedachte dat het allemaal naar de klote gaat.
En zo denk ik er ook over als het gaat om de "elite/illuminatie/etc". Ik ontken het bestaan niet, maar door je te daarop blind te staren, ontken je je eigen kracht en soevereiniteit.
Richt je niet op wat anderen verkeerd doen, focus je op wat je zelf goed kan doen.

Gas: ik geloof meer in de heelheid van de mens, hij is zowel slecht als goed, groot als klein, slim en dom.
Geeft me een doel in het leven; het beste uit mezelf proberen te halen en me niet te laten leiden door mn slechtheid, kleinheid en domheid.
Maar aangezien goed en slecht, klein en groot vooral subjectieve waarden zijn, zullen er altijd uitbuiters blijven, zullen er altijd mensen zijn die menen dat ze de lijnen voor anderen tot op het puntje uit mogen zetten, zullen er machtsmisbruikers blijven, zowel in de lokale als in de Europese politiek.
Geeft me een doel in het leven; het beste uit mezelf proberen te halen en me niet te laten leiden door mn slechtheid, kleinheid en domheid.
Maar aangezien goed en slecht, klein en groot vooral subjectieve waarden zijn, zullen er altijd uitbuiters blijven, zullen er altijd mensen zijn die menen dat ze de lijnen voor anderen tot op het puntje uit mogen zetten, zullen er machtsmisbruikers blijven, zowel in de lokale als in de Europese politiek.

pleiadian: Da's mooi Gas. En nog waar ook! Ik heb mijn roze bril teveel op 
De mens is alles en het is inderdaad belangrijk te onderkennen dat we allemaal mensen zijn. Onze minder mooie kanten horen daar ook bij. Het is belangrijk om je hiervan bewust van te worden en dit om te buigen naar iets positiefs.
Ik denk dat de veranderingen in de wereld hier ook mee te maken hebben... integratie van ons gehele mens-zijn. Accepteren dat je zelf fouten maakt en anderen fouten maken, zonder daarbij de ander direct neer te sabelen of in een #fail hokje te plaatsen.
(bericht gewijzigd op 17/8/2012 12:30)

De mens is alles en het is inderdaad belangrijk te onderkennen dat we allemaal mensen zijn. Onze minder mooie kanten horen daar ook bij. Het is belangrijk om je hiervan bewust van te worden en dit om te buigen naar iets positiefs.
Ik denk dat de veranderingen in de wereld hier ook mee te maken hebben... integratie van ons gehele mens-zijn. Accepteren dat je zelf fouten maakt en anderen fouten maken, zonder daarbij de ander direct neer te sabelen of in een #fail hokje te plaatsen.
(bericht gewijzigd op 17/8/2012 12:30)

ThoTh: Jullie hebben blijkbaar Yochems filmpje nog niet gezien ;-)
Natuurlijk zit er een grote kracht in positief denken en je niet te laten vergiftigen door negativiteit (pleiadian) en te beseffen dat mensen duale wezens zijn en de kracht van geluk in makkelijker te vinden is als je die objectief relativeert (Gas), maar besef je wel dat die houdingen voornamelijk zijn opgelegd en in je hersens gepropt sinds de jaren '70.
De mens verdient een vrije wereld, waarin bescherming is tegen duidelijke misdaden.
Maar aangezien nu (een groot deel van) de misdaden (tegen de menselijkheid) worden uitgevoerd door hen die ons leiden, hebben ze ons ongevoelig gemaakt en afgeleid. De slimmere onder ons hebben ze leren relativeren.
edit: typo
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 1:49)
Natuurlijk zit er een grote kracht in positief denken en je niet te laten vergiftigen door negativiteit (pleiadian) en te beseffen dat mensen duale wezens zijn en de kracht van geluk in makkelijker te vinden is als je die objectief relativeert (Gas), maar besef je wel dat die houdingen voornamelijk zijn opgelegd en in je hersens gepropt sinds de jaren '70.
De mens verdient een vrije wereld, waarin bescherming is tegen duidelijke misdaden.
Maar aangezien nu (een groot deel van) de misdaden (tegen de menselijkheid) worden uitgevoerd door hen die ons leiden, hebben ze ons ongevoelig gemaakt en afgeleid. De slimmere onder ons hebben ze leren relativeren.
edit: typo
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 1:49)

degriezels: kijk even voor het gemak van de tijdslijn op rtl4 voor een soort omgekeerde werkelijkheid voor de Jager:
14:24;11 we komen langzaam uit de crisis, griekenland is een probleemkind maar spanje en italië trekken het boetekleed aan en trekken de boel op orde
maar even daarvoor
13.55 Spanje voorziet snel verzoek om een bailout voor de bankensector.
13.49 Roemer heeft ondertussen volgens de Jager zijn stelling in moeten trekken terwijl de Jager niet eens weet wat er gebeurt. Dat was 6 minuten voordat Spanje om 13.55 de noodklok luidde
De vierde dimensie; tijd en dat is misschien ook wat er ontbreekt maar er speelt zich ook wat af in die dimensie. Binnen een half uur kan de werkelijkheid omgedraaid worden. Althans voor degenen die ons leiden
Veel plezier met de vierde dimensie, kunnen we de vijfde dimensie tenminste fatsoenlijk inrichten? Zonder de reguliere blamages? aub, aub, aub
14:24;11 we komen langzaam uit de crisis, griekenland is een probleemkind maar spanje en italië trekken het boetekleed aan en trekken de boel op orde
maar even daarvoor
13.55 Spanje voorziet snel verzoek om een bailout voor de bankensector.
13.49 Roemer heeft ondertussen volgens de Jager zijn stelling in moeten trekken terwijl de Jager niet eens weet wat er gebeurt. Dat was 6 minuten voordat Spanje om 13.55 de noodklok luidde
De vierde dimensie; tijd en dat is misschien ook wat er ontbreekt maar er speelt zich ook wat af in die dimensie. Binnen een half uur kan de werkelijkheid omgedraaid worden. Althans voor degenen die ons leiden
Veel plezier met de vierde dimensie, kunnen we de vijfde dimensie tenminste fatsoenlijk inrichten? Zonder de reguliere blamages? aub, aub, aub

Buddah67:
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.
Besef je dan niet dat Van Rompuy slechts een marionet is die aan de touwtjes van o.a. Merkel hangt ?
imho is Merkel ook maar een marionet...
Phoenix:
K.Zwellever:
hugo:
Waar Karel de Grote, Napoleon en Hitler faalden zal uiteindelijk Herman Vanrompuy slagen!?
Misschien wel,genoemde personen gingen iig veel minder geniepig en geslepen te werk als de krachten die nu aan een superstaat werken,met Nosferatu v.Rompuy als trekpop aan de top.
hugo:
Waar Karel de Grote, Napoleon en Hitler faalden zal uiteindelijk Herman Vanrompuy slagen!?
Besef je dan niet dat Van Rompuy slechts een marionet is die aan de touwtjes van o.a. Merkel hangt ?
imho is Merkel ook maar een marionet...

Gas:
het leven gaat helemaal niet over 'verdienen', niet voor de mensheid, niet voor de individuele mens.
We zouden het misschien eerlijker en leuker vinden, als iedereen kreeg wat hij verdient, maar zo werkt het in de praktijk gewoonweg niet.
Sowieso worden al, zolang de mens al bestaat, de grootste misdaden juist gepleegd door de zgn 'leiders', de machtigen, al dan niet met verkregen of genomen macht.
Dat is echt niet iets van de laatste eeuw.
En ook de kracht van positief denken is al zo oud als de wereld en heus niet in de jaren 70 uitgevonden, het boeddhisme bv, staat er bol van.
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 12:26)
ThoTh:
Jullie hebben blijkbaar Yochems filmpje nog niet gezien ;-)
Natuurlijk zit er een grote kracht in positief denken en je niet te laten vergiftigen door negativiteit (pleiadian) en te beseffen dat mensen duale wezens zijn en de kracht van geluk in makkelijker te vinden is als je die objectief relativeert (Gas), maar besef je wel dat die houdingen voornamelijk zijn opgelegd en in je hersens gepropt sinds de jaren '70.
De mens verdient een vrije wereld, waarin bescherming is tegen duidelijke misdaden.
Maar aangezien nu (een groot deel van) de misdaden (tegen de menselijkheid) worden uitgevoerd door hen die ons leiden, hebben ze ons ongevoelig gemaakt en afgeleid. De slimmere onder ons hebben ze leren relativeren.
edit: typo
Natuurlijk zit er een grote kracht in positief denken en je niet te laten vergiftigen door negativiteit (pleiadian) en te beseffen dat mensen duale wezens zijn en de kracht van geluk in makkelijker te vinden is als je die objectief relativeert (Gas), maar besef je wel dat die houdingen voornamelijk zijn opgelegd en in je hersens gepropt sinds de jaren '70.
De mens verdient een vrije wereld, waarin bescherming is tegen duidelijke misdaden.
Maar aangezien nu (een groot deel van) de misdaden (tegen de menselijkheid) worden uitgevoerd door hen die ons leiden, hebben ze ons ongevoelig gemaakt en afgeleid. De slimmere onder ons hebben ze leren relativeren.
edit: typo
het leven gaat helemaal niet over 'verdienen', niet voor de mensheid, niet voor de individuele mens.
We zouden het misschien eerlijker en leuker vinden, als iedereen kreeg wat hij verdient, maar zo werkt het in de praktijk gewoonweg niet.
Sowieso worden al, zolang de mens al bestaat, de grootste misdaden juist gepleegd door de zgn 'leiders', de machtigen, al dan niet met verkregen of genomen macht.
Dat is echt niet iets van de laatste eeuw.
En ook de kracht van positief denken is al zo oud als de wereld en heus niet in de jaren 70 uitgevonden, het boeddhisme bv, staat er bol van.
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 12:26)


Gas: Ken je jouw geschiedenis wel?
De wijze van onderdrukking is zelfs niet nieuw, niks is nieuw, alles is steeds een eindeloze herhaling van zetten.
De middelen die gebruikt worden zijn misschien nieuw, qua technologie en zo. Maar het woord slavernij zou ik niet in mn mond durven nemen als je wist hoe met slaven daadwerkelijk werd omgegaan.
Vrijheid zit in je eigen hoofd en als je die af laat pakken doe je dat in 99 van de 100 gevallen helemaal zelf.
ALS je al ergens slaaf van bent, is het van de luxe die ons omgeven is, want met al dat mooie gepraat, zitten wij hier op zaterdagmorgen wel achter een dure pc of laptop ipv als een stelletje slaven in de brandende zon aan het werk te zijn.
De wijze van onderdrukking is zelfs niet nieuw, niks is nieuw, alles is steeds een eindeloze herhaling van zetten.
De middelen die gebruikt worden zijn misschien nieuw, qua technologie en zo. Maar het woord slavernij zou ik niet in mn mond durven nemen als je wist hoe met slaven daadwerkelijk werd omgegaan.
Vrijheid zit in je eigen hoofd en als je die af laat pakken doe je dat in 99 van de 100 gevallen helemaal zelf.
ALS je al ergens slaaf van bent, is het van de luxe die ons omgeven is, want met al dat mooie gepraat, zitten wij hier op zaterdagmorgen wel achter een dure pc of laptop ipv als een stelletje slaven in de brandende zon aan het werk te zijn.

ThoTh: Ik snap de (relatieve) felheid van je reactie niet.
Ik begrijp dat je al wat langer meegaat en om die reden hebt geleerd het leven te berelativeren om je geluk op peil te houden, maar dat doet imho niets af aan het feit dat we beperkter zijn dan wellicht nodig is.
Slavernij duidt erop dat je beperkt bent in je vrijheid en gebruikt wordt om een ander meer vrijheid te geven. Uiteraard zijn er veel ergere en vooral fysiekere vormen van slavernij denkbaar.
Dat de grootste sleutel naar vrijheid in je hoofd zit, betekent nog niet dat als je hem gevonden hebt je ook per se het slot hebt geopend, de deur hebt opengeslagen en de vrijheid in bent gewandeld.
Vrijheid moet in de werkelijkheid zoals we die kennen constant beschermd en bevochten worden.
Dat sommige mensen daar zo in kunnen doorschieten, dat ze weer een nieuwe gevangenis voor zichzelf optuigen, is nog geen argument om werkeloos de sleutel in je hoofd te bewonderen en het daar bij te laten toch?
maw, een valide gespreksonderwerp, wat niet constant weg gerelativeerd hoeft te worden.
Ik begrijp dat je al wat langer meegaat en om die reden hebt geleerd het leven te berelativeren om je geluk op peil te houden, maar dat doet imho niets af aan het feit dat we beperkter zijn dan wellicht nodig is.
Slavernij duidt erop dat je beperkt bent in je vrijheid en gebruikt wordt om een ander meer vrijheid te geven. Uiteraard zijn er veel ergere en vooral fysiekere vormen van slavernij denkbaar.
Dat de grootste sleutel naar vrijheid in je hoofd zit, betekent nog niet dat als je hem gevonden hebt je ook per se het slot hebt geopend, de deur hebt opengeslagen en de vrijheid in bent gewandeld.
Vrijheid moet in de werkelijkheid zoals we die kennen constant beschermd en bevochten worden.
Dat sommige mensen daar zo in kunnen doorschieten, dat ze weer een nieuwe gevangenis voor zichzelf optuigen, is nog geen argument om werkeloos de sleutel in je hoofd te bewonderen en het daar bij te laten toch?
maw, een valide gespreksonderwerp, wat niet constant weg gerelativeerd hoeft te worden.


Gas: Ik snap niet dat je mn reactie (relatief) fel vindt. 
De mens is zo vrij als de moed die hem gegeven is, ik ken teveel mensen die echt vrij zijn, hier in Nederland, die niet meedoen aan het systeem, maar die ook niet zo vastgebakken zitten aan de luxe die onze 'slavernij' oplevert.
Geen baan, geen uitkering, geen geld, het is gewoon mogelijk hier in Nederland alleen heb je er wel iets meer moed en doorzettingsvermogen voor nodig, en iets minder vrije tijd om het op het wereldwijde web allemaal leuk in theorie te gaan zitten weten, hoe slecht het allemaal is geregeld hiero.
Heb zelfs ooit een collega gehad die na 10 jaar buiten te hebben geleerd, in de bossen, toch weer terug wilde naar die slavernij hier in Nederland, omdat de luxe die hem dat opleverde in ene toch aantrekkelijker werd dan al die vrijheid die hij in zijn vrije leven had.
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 12:58)

De mens is zo vrij als de moed die hem gegeven is, ik ken teveel mensen die echt vrij zijn, hier in Nederland, die niet meedoen aan het systeem, maar die ook niet zo vastgebakken zitten aan de luxe die onze 'slavernij' oplevert.
Geen baan, geen uitkering, geen geld, het is gewoon mogelijk hier in Nederland alleen heb je er wel iets meer moed en doorzettingsvermogen voor nodig, en iets minder vrije tijd om het op het wereldwijde web allemaal leuk in theorie te gaan zitten weten, hoe slecht het allemaal is geregeld hiero.
Heb zelfs ooit een collega gehad die na 10 jaar buiten te hebben geleerd, in de bossen, toch weer terug wilde naar die slavernij hier in Nederland, omdat de luxe die hem dat opleverde in ene toch aantrekkelijker werd dan al die vrijheid die hij in zijn vrije leven had.
(bericht gewijzigd op 18/8/2012 12:58)


Gas: Als jij een leven zonder laptop en internet, zonder geld en kant en klare spullen een armoedig, schraal bestaan vindt, dan stel ik dat inderdaad.
Maar vrijheid betekent voor mij heel iets anders dan het bezit van allerlei spullen, die jou afhankelijk maken van derden.
Zoals gezegd, ik heb alleen mn hoofd maar nodig om me vrij te voelen. Zelfs mn armen en benen hoeven daar niet voor te functioneren.
Maar vrijheid betekent voor mij heel iets anders dan het bezit van allerlei spullen, die jou afhankelijk maken van derden.
Zoals gezegd, ik heb alleen mn hoofd maar nodig om me vrij te voelen. Zelfs mn armen en benen hoeven daar niet voor te functioneren.







© 2013 Grenswetenschap.nl - Alle rechten voorbehouden - Reageervoorwaarden
-
-
-
-
-
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:















