Deze site gebruikt cookies. Is dat ok?
19-08-2012 - Een Australiër voelt zich gediscrimineerd door de vliegmaatschappij Virgin Australia. Toen hij in zijn vliegtuigstoel ging zitten naast twee 10-jarige jongens, werd hij verzocht van plek te wisse... Lees verder...
psixty4:
It's all a figment of imagination!
Op 19-08-2012 9:32:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: 't Is triestig sinds Dutroux. Als je als man vriendelijk durft zijn tegen een kindje wordt je argwanend en boos bekeken. Je wordt zowat sociaal verplicht kinderen te negeren.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 19-08-2012 10:00:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
john36deurne: en dan te bedenken dat er ook genoeg vrouwen zijn die zo ziek zijn dus dat een man bijvoorbaat al voor zo iets word aangezien is een behoorlijk kromme gedachte, ze kunnen beter een regel instellen dat minder jarigen niet zonder begleiding in een vliegtuig mogen.
Op 19-08-2012 12:49:33 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: te idioot voor woorden, mevrouw Dutroux is geen steek beter dan meneer Dutroux. Hoe dom kan men zijn.
Op 19-08-2012 12:54:43 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 19-08-2012 13:32:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo: Slaat inderdaad nergens op, aan andere kant is er niets vervelenders dan naast dreinende kinderen te moeten zitten in een vliegtuig. Nu dus een mooi excuus om andere plek op te eisen:-)
Op 19-08-2012 13:45:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.
(bericht gewijzigd op 19/8/2012 18:44)
Op 19-08-2012 18:43:51 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Socrates:
Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.

Johnny McGirr toch? Ik vat 'm niet, leg 's uit.

(Zie onderschrift ↓ )
'Waarheid' is een niet-overdraagbare aandoening.
Op 19-08-2012 18:55:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Veteo:
Socrates:
Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.

Johnny McGirr toch? Ik vat 'm niet, leg 's uit.

(Zie onderschrift ↓ )

Virgin airlines....
Op 19-08-2012 18:59:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Maagd luchtlijnen. ?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 19-08-2012 19:04:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
hugo:
Maagd luchtlijnen. ?

Maagdelijke luchtlijnen ja, heel apart ...
Op 19-08-2012 19:09:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Veteo:
Socrates:
Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.

Johnny McGirr toch? Ik vat 'm niet, leg 's uit.

(Zie onderschrift ↓ )

"Virgin Australia"
Virgin = Maagd = seksuweel onaangetast.
(bericht gewijzigd op 19/8/2012 19:11)
Op 19-08-2012 19:09:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Socrates:
Veteo:
Socrates:
Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.

Johnny McGirr toch? Ik vat 'm niet, leg 's uit.

(Zie onderschrift ↓ )

"Virgin Australia"
Virgin = Maagd = seksuweel onaangetast.


'Waarheid' is een niet-overdraagbare aandoening.
Op 19-08-2012 19:13:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Veteo:
Socrates:
Veteo:
Socrates:
Ja, wat wil je ook met zo'n naam hè? Het zou toch een blamage zijn als de kindertjes aan boord hun maagdelijkheid verliezen.

Johnny McGirr toch? Ik vat 'm niet, leg 's uit.

(Zie onderschrift ↓ )

"Virgin Australia"
Virgin = Maagd = seksuweel onaangetast.



Op 19-08-2012 19:18:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
hugo:
't Is triestig sinds Dutroux. Als je als man vriendelijk durft zijn tegen een kindje wordt je argwanend en boos bekeken. Je wordt zowat sociaal verplicht kinderen te negeren.

Als je de gedachte van Virgin doortrekt, dan kom je een beetje bij het standpunt van Och Kom uit, dat "mannen die in elkaars stront roeren" niet voor de klas zouden mogen buiten het openbaar onderwijs.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 20-08-2012 2:31:18 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Meneer Glimlach:
hugo:
't Is triestig sinds Dutroux. Als je als man vriendelijk durft zijn tegen een kindje wordt je argwanend en boos bekeken. Je wordt zowat sociaal verplicht kinderen te negeren.

Als je de gedachte van Virgin doortrekt, dan kom je een beetje bij het standpunt van Och Kom uit, dat "mannen die in elkaars stront roeren" niet voor de klas zouden mogen buiten het openbaar onderwijs.

Ik had het idd over christelijk onderwijs. En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.
Als je in overweging neemt hoe wijd verspreid sexueel misbruik in alle geledingen van de maatschappij nog steeds is dan is er wel begrip op te brengen voor het preventieve beleid van Virgin. Tenslotte gaat het hier om onbegeleide kinderen. De schaamte van die man zou zijn volwassen geslachtsgenoten moeten betreffen...
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 20-08-2012 8:02:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Och kom...:
Meneer Glimlach:
hugo:
't Is triestig sinds Dutroux. Als je als man vriendelijk durft zijn tegen een kindje wordt je argwanend en boos bekeken. Je wordt zowat sociaal verplicht kinderen te negeren.

Als je de gedachte van Virgin doortrekt, dan kom je een beetje bij het standpunt van Och Kom uit, dat "mannen die in elkaars stront roeren" niet voor de klas zouden mogen buiten het openbaar onderwijs.

Ik had het idd over christelijk onderwijs. En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.
Als je in overweging neemt hoe wijd verspreid sexueel misbruik in alle geledingen van de maatschappij nog steeds is dan is er wel begrip op te brengen voor het preventieve beleid van Virgin. Tenslotte gaat het hier om onbegeleide kinderen. De schaamte van die man zou zijn volwassen geslachtsgenoten moeten betreffen...

Waarvan het grootste deel in de katholieke kerk en bij de fundamentalistisch gereformeerden.

Overigens vind ik het een redelijk verknipt mensbeeld Och kom. Gefrustreerde hetero's zijn net zo raar bezig als gefrustreerde homo's. Het is je karakter wat goed of slecht is, dat heeft niets met je seksuele geaardheid te maken.

(bericht gewijzigd op 20/8/2012 9:40)
Op 20-08-2012 8:38:49 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Socrates:
Och kom...:

En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.
Als je in overweging neemt hoe wijd verspreid sexueel misbruik in alle geledingen van de maatschappij nog steeds is

Waarvan het grootste deel in de katholieke kerk en bij de fundamentalistisch gereformeerden.

Overigens vind ik het een redelijk verknipt mensbeeld Och kom. Gefrustreerde hetero's zijn net zo raar bezig als gefrustreerde homo's. Het is je karakter wat goed of slecht is, dat heeft niets met je seksuele geaardheid te maken.

Ja, dus ik stel dezelfde eisen aan iedereen...

Over verknipt mensbeeld gesproken. Het misbruik buiten de kerk ligt wel wat hoger. Zoek eens op cijfers op het internet.

http://voorhof.blogspot.nl/2010/02/celibaat-en-sexueel-misbruik.html
Statistisch gezien is het 36 maal waarschijnlijker dat mannen die geen celibaatgelofte hebben afgelegd seksueel misbruik plegen dan dat katholieke priesters dat doen, aldus prof. Kröber. In totaal staan er in Duitsland sinds 1995 ongeveer 210.000 gevallen van seksueel kindermisbruik bij de politie geregistreerd. Verhoudingsgewijs komt er dus weinig misbruik voor in kerkelijke instituten.

http://www.gva.be/nieuws/experts/johndewit/seksueel-misbruik-in-kerk-sport-en-gezin.aspx
Het misbruik buiten de Kerk is veel groter dan dat in de Kerk, zo bleek: in de sport wordt één op de tien atleten seksueel misbruikt door zijn coach.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3248749/2012/05/01/Kinderen-in-jeugdtehuizen-schokkend-vaak-misbruikt.dhtml
Uit de zelfrapportage van jongeren komt een getal van 188 per 1.000 naar voren.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 20-08-2012 10:04:16 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: en het heet: mis-bruik..
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 20-08-2012 10:13:42 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
hugo:
en het heet: mis-bruik..

En niet voor niks hè?
Op 20-08-2012 10:15:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Och kom...:
Meneer Glimlach:
hugo:
't Is triestig sinds Dutroux. Als je als man vriendelijk durft zijn tegen een kindje wordt je argwanend en boos bekeken. Je wordt zowat sociaal verplicht kinderen te negeren.

Als je de gedachte van Virgin doortrekt, dan kom je een beetje bij het standpunt van Och Kom uit, dat "mannen die in elkaars stront roeren" niet voor de klas zouden mogen buiten het openbaar onderwijs.

Ik had het idd over christelijk onderwijs. En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.
*knip*

En er is al een lerarentekort...
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 20-08-2012 11:13:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pleiadian:
Och kom...:
Ik had het idd over christelijk onderwijs. En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.


Ik had altijd begrepen dat de essentie van het geloof vergiffenis was, niet uitsluiting.
Wagners schepnet
Op 20-08-2012 16:11:52 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: Was het niet het huis van Rachab dat bleef staan toen Jericho viel?

Op 20-08-2012 16:19:04 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
pleiadian:
Och kom...:
Ik had het idd over christelijk onderwijs. En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.


Ik had altijd begrepen dat de essentie van het geloof vergiffenis was, niet uitsluiting.

Halleluja.
Op 20-08-2012 16:23:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Och kom...:
Socrates:
Och kom...:

En dus ook geen heren voor de klas die naar de hoeren gaan, overspel plegen, pedofiele neigingen hebben etc.
Als je in overweging neemt hoe wijd verspreid sexueel misbruik in alle geledingen van de maatschappij nog steeds is

Waarvan het grootste deel in de katholieke kerk en bij de fundamentalistisch gereformeerden.

Overigens vind ik het een redelijk verknipt mensbeeld Och kom. Gefrustreerde hetero's zijn net zo raar bezig als gefrustreerde homo's. Het is je karakter wat goed of slecht is, dat heeft niets met je seksuele geaardheid te maken.

Ja, dus ik stel dezelfde eisen aan iedereen...

Over verknipt mensbeeld gesproken. Het misbruik buiten de kerk ligt wel wat hoger. Zoek eens op cijfers op het internet.

http://voorhof.blogspot.nl/2010/02/celibaat-en-sexueel-misbruik.html
Statistisch gezien is het 36 maal waarschijnlijker dat mannen die geen celibaatgelofte hebben afgelegd seksueel misbruik plegen dan dat katholieke priesters dat doen, aldus prof. Kröber. In totaal staan er in Duitsland sinds 1995 ongeveer 210.000 gevallen van seksueel kindermisbruik bij de politie geregistreerd. Verhoudingsgewijs komt er dus weinig misbruik voor in kerkelijke instituten.

http://www.gva.be/nieuws/experts/johndewit/seksueel-misbruik-in-kerk-sport-en-gezin.aspx
Het misbruik buiten de Kerk is veel groter dan dat in de Kerk, zo bleek: in de sport wordt één op de tien atleten seksueel misbruikt door zijn coach.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3248749/2012/05/01/Kinderen-in-jeugdtehuizen-schokkend-vaak-misbruikt.dhtml
Uit de zelfrapportage van jongeren komt een getal van 188 per 1.000 naar voren.

Hm-hm

Sowieso maar de vraag of het verschil tussen de clerus en de leken zo groot is, maar goed AFGEZIEN DAARVAN...

Als je ERKEND in d'n Heere bent, is het schenden van vertrouwen zo veel groter, dat is nooit ter discussie te stellen met welke cijfers dan ook.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 20-08-2012 16:37:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Het huidige misbruik bron : http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=228&Itemid=258

1/3 van de vrouwen en een op de 20 mannen geven aan ooit seksueel geweld te hebben meegemaakt, variërend van kwetsende aanrakingen tot verkrachting;
12% van de vrouwen en 3% van de mannen is ooit verkracht;
Een op de 5 vrouwen en een op de 25 mannen hebben voor hun 16e seksueel geweld meegemaakt;
Bij 98% van de vrouwen was de dader een man, jongen of een groep mannen of jongens;
Bij mannelijke slachtoffers waren er onder de daders zowel mannen of jongens, als vrouwen of meisjes;
Vrouwen en mannen jonger dan 35 jaar lopen het meeste risico op seksueel geweld;
Het merendeel van de plegers is een bekende van het slachtoffer;
Van de vrouwen die zijn verkracht is 7% als gevolg hiervan zwanger geworden;

We hebben het hier niet over een paar priesters maar over een fenomeen op grote schaal dat niets van doen heeft met het Christendom. Door maar te blijven focussen op die paar oude priesters negeer je de hulpkreten van honderdduizenden alleen al in Nederland. Laten we het inderdaad NIET ter discussie stellen !!!

Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 20-08-2012 17:16:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: joh, zwanger worden door een verkrachting kan bijna niet, vlg Todd Akin:
http://www.nu.nl/buitenland/2888214/politicus-vs-niet-overtuigd-van-zwangerschap-verkrachting.html
Op 20-08-2012 17:27:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Och Kom... Je vergeet een ding te vermelden. Het is veel erger dat mensen die anderen de morele maat nemen, zichzelf niet aan die maat menen te moeten houden.
Dan kun je wel met vergelijkingsmateriaal uit de boze buitenwereld komen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.
No shit, Sherlock
Op 20-08-2012 17:54:17 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:
Och Kom... Je vergeet een ding te vermelden. Het is veel erger dat mensen die anderen de morele maat nemen, zichzelf niet aan die maat menen te moeten houden.
Dan kun je wel met vergelijkingsmateriaal uit de boze buitenwereld komen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Op 20-08-2012 18:03:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Gas:
joh, zwanger worden door een verkrachting kan bijna niet, vlg Todd Akin:
http://www.nu.nl/buitenland/2888214/politicus-vs-niet-overtuigd-van-zwangerschap-verkrachting.html

Wat een godvergeten debiel!
En dan: ''... dan moet er absoluut een straf zijn. Maar die straf moet echter voor de verkrachter zijn, niet voor de baby."
Aan het slachtoffer, de vrouw, wordt dus geen woord vuilgemaakt.
Op 20-08-2012 18:06:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
Pieter:
Och Kom... Je vergeet een ding te vermelden. Het is veel erger dat mensen die anderen de morele maat nemen, zichzelf niet aan die maat menen te moeten houden.
Dan kun je wel met vergelijkingsmateriaal uit de boze buitenwereld komen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Helemaal mee eens! Het gaat dan niet over misbruik, maar over een ronduit onbeschofte 'ouderling'.
Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 20-08-2012 18:06:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Pieter:
Och Kom... Je vergeet een ding te vermelden. Het is veel erger dat mensen die anderen de morele maat nemen, zichzelf niet aan die maat menen te moeten houden.
Dan kun je wel met vergelijkingsmateriaal uit de boze buitenwereld komen, maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Hear-hear & nuff said

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 20-08-2012 18:14:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Tuurlijk, het is veel belangrijker het Christendom voortdurend op de hak te nemen en als je daarvoor 10 duizenden gevallen van sexueel misbruik moet negeren dan doe je dat gewoon...
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 20-08-2012 20:43:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: het een sluit het ander niet uit Och kom, niet bij mensen die zelf na kunnen denken.
Het grote verschil is vooral dat bij aangifte van misbruik door een gewoon mens niet zo onder de pet werd gehouden als binnen de RK he, daar hebben ze zich vies mee in de vingers gesneden.
Dat komt nl nog bovenop het misbruik; het ontkennen ervan en de plegers van de ene kinderrijke plek naar de andere overplaatsen, dan ben je als organisatie net zo schuldig als de plegers zelf, lang leve de doofpot en blijf vooral met je vingertje naar anderen wijzen; dan wijzen er nl nog steeds 3 naar jezelf.
Op 20-08-2012 20:56:58 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Och kom...:
Tuurlijk, het is veel belangrijker het Christendom voortdurend op de hak te nemen en als je daarvoor 10 duizenden gevallen van sexueel misbruik moet negeren dan doe je dat gewoon...

Moet je wel een beetje gelijk geven. Heb ook niet het idee dat je het misbruik binnen de kerk wil goedpraten. De cijfers die je aangaf mogen best meegenomen worden in de hetze die mensen zo graag voeren tegen alles wat religieus is. Al te vaak wordt gedaan alsof elke priester een kinderverkrachter is. Persoonlijk zou het me niets verbazen wanneer de paus letterlijk verse babylijkjes voor het ontbijt nuttigt, maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde priester echt niet zo'n verdorven monster is als de fundamentalistisch anti-religieuzen zo graag willen geloven.

edit: gas heeft echter wel weer een sterk punt dat de doofpot-methode van de kerk in deze wel weer beneden alle peil is...
(bericht gewijzigd op 21/8/2012 0:31)
Op 20-08-2012 20:57:06 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Ik denk dat het niet speciaal om het Christendom gaat, maar vooral om voorbeeldfuncties en machtsdragers/machtsmisbruik. Ook vb. van leerkrachten, opvoeders, trainers, agenten, priesters...
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 20-08-2012 20:59:31 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Och kom...:
Tuurlijk, het is veel belangrijker het Christendom voortdurend op de hak te nemen en als je daarvoor 10 duizenden gevallen van sexueel misbruik moet negeren dan doe je dat gewoon...

Lees je relevante postings hierboven terug dan zie je a) dat dat niet waar is b) denk je nou echt dat o.a. ik zo denk?? en c) jij doet aan 'framing'.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Framing

Vandaar dat ik, ondanks jouw gezwaai, terugkom op dat nuff said. Ik laat me niet framen. Dít is mijn mening:

Zolang de Rooms Katholieke Kerk (RKK) niet openlijk spijt betuigt en afstand doet van alle moorden en ellende die in 'Zijn naam' zijn gedaan sinds hun begin - en dat kan best met een beetje juridisch gekunstel - is het anno 2012 inderdaad 'vrij schieten' op deze (a-)morele club.

Doen ze dat wel, toont het Instituut zich menselijk, dan worden de daden van het personeel ook menselijk bekeken. Tot dan kan je misbruik door de clerus niet met lekenmisbruik vergelijken.

De kerk plaatst zich boven de mensen, de kerk moet zich realiseren dat waard te zijn. Als het vertrouwen wordt geschonden, is ook het geloof in God geschaad. Bij de misbruikte, bij de zwijgende omstanders, bij de samenleving die er 40 jaar later van hoort. Dat moeten inhoudelijke volgers van het Kruis ook niet willen.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 20-08-2012 22:45:38 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jozua d.: klinkt als een vliegtuigmaatschappij die zich preventief wapent tegen vervelende handtastelijkheden, heeft natuurlijk niets te maken met imago of verzekering, het welzijn van de kinderen staat bovenaan...
Op 20-08-2012 23:48:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Och kom...:
*knip*

Over verknipt mensbeeld gesproken. Het misbruik buiten de kerk ligt wel wat hoger. Zoek eens op cijfers op het internet.

*knip*

Ik heb je advies even ter harte genomen en op de eerste pagina in google vond ik al 3 berichten van vrij betrouwbare bron, waaruit ik enkel kan opmaken dat de rol van het celibaat bij het misbruik ter discussie staat. Vond het de moeite waard om dat in deze discussie te delen.
http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/oorzaak-van-katholiek-misbruik-is-het-celibaat/

http://www.scientias.nl/wie-mag-blijven-het-celibaat-of-de-foute-priester/6369

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1794256/2010/09/18/Stimuleert-of-be-iuml-nvloedt-het-celibaat-kindermisbruik-Twee-deskundigen-over-pedoseksualiteit.dhtml
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 21-08-2012 0:51:44 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: btw: wie wil er nu op een vlucht naast kinderen zitten?
(dus eigenlijk een goede maatregel, laat mij gerust...)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 21-08-2012 1:26:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas:
Socrates:
Gas:
joh, zwanger worden door een verkrachting kan bijna niet, vlg Todd Akin:
http://www.nu.nl/buitenland/2888214/politicus-vs-niet-overtuigd-van-zwangerschap-verkrachting.html

Wat een godvergeten debiel!
En dan: ''... dan moet er absoluut een straf zijn. Maar die straf moet echter voor de verkrachter zijn, niet voor de baby."
Aan het slachtoffer, de vrouw, wordt dus geen woord vuilgemaakt.


Tjonge, blijken dergelijke debielen ook gewoon in ons parlement te zitten:
http://www.nu.nl/nieuws/2894886/sgp-noemt-kans-zwangerschap-verkrachting-heel-klein.html
Op 28-08-2012 17:47:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Gas:

Tjonge, blijken dergelijke debielen ook gewoon in ons parlement te zitten:
http://www.nu.nl/nieuws/2894886/sgp-noemt-kans-zwangerschap-verkrachting-heel-klein.html

Na een verkrachting zou er door 'een mechanisme' meestal geen zwangerschap volgen.
M.a.w. als je na een verkrachting toch zwanger wordt, wilde je dat eigenlijk gewoon.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 28-08-2012 18:04:31 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Todd Akin heeft gezegd dat vrouwen "dat ding" kunnen afzetten.
Hoog tijd dat iemand eens een paar stiletto-hakken in het "ding" van de mannenbroeders plant.
Dan verkopen we dat als "zaklopen", leuk spelletje.
(bericht gewijzigd op 28/8/2012 18:14)
Op 28-08-2012 18:13:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Arie Slob neemt geen afstand van de woorden van griffo vd. Staay, hij is het het gewoon mee eens! Nog een kandidaat voor zaklopen.
(bericht gewijzigd op 28/8/2012 18:21)
Op 28-08-2012 18:21:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Socrates:
Arie Slob neemt geen afstand van de woorden van griffo vd. Staay, hij is het het gewoon mee eens! Nog een kandidaat voor zaklopen.

Een zakaansteker kan ook uitkomst bieden.
Mijn kennis is een druppel, mijn onwetendheid een oceaan
Op 28-08-2012 18:33:08 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Arme Kees. Volgens mij wilde hij alleen maar zeggen dat het aantal abortussen n.a.v. een verkrachting zodanig klein is in het geheel van abortussen, dat dat geen reden mag zijn om abortus toe te staan.
Hij is er ingeluisd/ingetrapt.
No shit, Sherlock
Op 28-08-2012 18:33:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Tetzmol:
Socrates:
Arie Slob neemt geen afstand van de woorden van griffo vd. Staay, hij is het het gewoon mee eens! Nog een kandidaat voor zaklopen.

Een zakaansteker kan ook uitkomst bieden.

Poef!
Op 28-08-2012 18:33:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Pieter:
Arme Kees. Volgens mij wilde hij alleen maar zeggen dat het aantal abortussen n.a.v. een verkrachting zodanig klein is in het geheel van abortussen, dat dat geen reden mag zijn om abortus toe te staan.
Hij is er ingeluisd/ingetrapt.

Ik zie dergelijke ijzerenheinen liever gaan dan komen.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Nu maar hopen dat hij hard in z'n reet gepakt wordt door een homo en daarna in verwachting raakt van een messias die hij door z'n aars op aarde moet zetten.
Dat zal 'm leren. G-ds wegen zijn ondoorgrondelijk.

Edit: hoofdletters werken niet altijd op m'n computer
(bericht gewijzigd op 28/8/2012 18:39)
Mijn kennis is een druppel, mijn onwetendheid een oceaan
Op 28-08-2012 18:38:20 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Pieter:
Arme Kees. Volgens mij wilde hij alleen maar zeggen dat het aantal abortussen n.a.v. een verkrachting zodanig klein is in het geheel van abortussen, dat dat geen reden mag zijn om abortus toe te staan.
Hij is er ingeluisd/ingetrapt.

Ik dacht eerst ook dat hij dat bedoelde. Maar in het interview heeft hij alle kans gekregen te zeggen wat hij wél bedoelde, en hij liet zijn woorden ongewijzigd.
Hij meent dit gewoon echt.
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 28-08-2012 18:42:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Hetero Sapiens:
Pieter:
Arme Kees. Volgens mij wilde hij alleen maar zeggen dat het aantal abortussen n.a.v. een verkrachting zodanig klein is in het geheel van abortussen, dat dat geen reden mag zijn om abortus toe te staan.
Hij is er ingeluisd/ingetrapt.

Ik dacht eerst ook dat hij dat bedoelde. Maar in het interview heeft hij alle kans gekregen te zeggen wat hij wél bedoelde, en hij liet zijn woorden ongewijzigd.
Hij meent dit gewoon echt.

Ja, ik heb het filmpje inmiddels ook gezien en het is erg onverstandig wat hij zegt.

Inmiddels is er ingegrepen en zegt de SGP wat ik al dacht dat de bedoeling moest zijn.
No shit, Sherlock
Op 28-08-2012 18:47:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hetero Sapiens:
Link van Pieter:
Volgens zijn zegsman baseert Van der Staaij zich op een Amerikaans wetenschappelijk rapport uit de jaren 80: 'Politiek, moraal en grondwet' geheten.

Alleen schijnt dat rapport alleen door een handjevol christenfundamentalisten erkend te worden.
(bericht gewijzigd op 28/8/2012 18:54)
De vingers van de handschoen denken dat ze los van de anderen staan. De handschoen weet beter.
Op 28-08-2012 18:53:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gas: al zou het er maar 1 per jaar zijn (en het zijn er veel meer als je het artikel leest), zo'n vrouw moet zonder commentaar een abortus kunnen krijgen.
Nu kan dat gelukkig ook in Nederland, maar dat hebben we niet aan de christelijke partijen te danken.
Op 28-08-2012 18:55:58 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Gas:
al zou het er maar 1 per jaar zijn (en het zijn er veel meer als je het artikel leest), zo'n vrouw moet zonder commentaar een abortus kunnen krijgen.
Nu kan dat gelukkig ook in Nederland, maar dat hebben we niet aan de christelijke partijen te danken.

Iedere vrouw moet een abortus kunnen krijgen. Er zijn zat redenen te bedenken om een abortus aan te vragen.
Ik denk dat Kees meeweegt dat er misschien vrouwen zijn die abortus als een nabehoedsmiddel zien.
No shit, Sherlock
Op 28-08-2012 19:00:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:
Gas:
al zou het er maar 1 per jaar zijn (en het zijn er veel meer als je het artikel leest), zo'n vrouw moet zonder commentaar een abortus kunnen krijgen.
Nu kan dat gelukkig ook in Nederland, maar dat hebben we niet aan de christelijke partijen te danken.

Iedere vrouw moet een abortus kunnen krijgen. Er zijn zat redenen te bedenken om een abortus aan te vragen.
Ik denk dat Kees meeweegt dat er misschien vrouwen zijn die abortus als een nabehoedsmiddel zien.

Kees denkt dat een abortus net zoiets is als een broodje kaas kopen. Zal ik wel ... zal ik niet ...
Volkomen absurd natuurlijk. Geen enkele vrouw zal daar makkelijk over denken. Maar in die gevallen is het òf abortus, òf je leven lang je verkrachter in de ogen van de je kind moeten zien. Kiezen tussen twee kwaden.
Op 28-08-2012 19:09:34 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Nou, nog maar even deze opmerking en dan is er wel weer lang genoeg aandacht voor de SGP geweest in dit topic (denk ik):

Het abortusstandpunt van de partij is overigens in het geheel niets nieuws. De SGP is altijd al faliekant tegen abortus geweest. Het is alleen toegestaan als het leven van de moeder in gevaar is.


Bron.
No shit, Sherlock
Op 28-08-2012 19:25:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Aquamarijn:
Socrates:
Pieter:
Gas:
al zou het er maar 1 per jaar zijn (en het zijn er veel meer als je het artikel leest), zo'n vrouw moet zonder commentaar een abortus kunnen krijgen.
Nu kan dat gelukkig ook in Nederland, maar dat hebben we niet aan de christelijke partijen te danken.

Iedere vrouw moet een abortus kunnen krijgen. Er zijn zat redenen te bedenken om een abortus aan te vragen.
Ik denk dat Kees meeweegt dat er misschien vrouwen zijn die abortus als een nabehoedsmiddel zien.

Kees denkt dat een abortus net zoiets is als een broodje kaas kopen. Zal ik wel ... zal ik niet ...
Volkomen absurd natuurlijk. Geen enkele vrouw zal daar makkelijk over denken. Maar in die gevallen is het òf abortus, òf je leven lang je verkrachter in de ogen van de je kind moeten zien. Kiezen tussen twee kwaden.

Nee, ik ken geen vrouw die daar over gedacht heeft als een broodje kaas.
Maar ik vind het ook veel te zwart -wit om te zeggen dat je de verkrachter in de ogen van het kind ziet. Sommige vrouwen kunnen het anders zien. Het kind is voor de helft van jezelf, en jij kan het opvoeden.
Ik ben voor abortus. Maar ik ben voor vrije keus, ook door verkrachte vrouwen.
Am I evil? Yes I am! Am I evil? I am man!
Op 30-08-2012 20:29:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
© 2013 Grenswetenschap.nl - Alle rechten voorbehouden - Reageervoorwaarden