06-09-2010 - Hallo lieve mensen! Het is maandag en waarschijnlijk zit u zoals gebruikelijk weer verplicht ergens in een grijs kantoorpand opgesloten om uw abonnementsgeld voor Vernederland bij elkaar te sprokkelen, of bevindt u zich op dit moment ergens in een consumeerleerfabriek waar u ingeprent wordt hoe u zich precies dient te gedragen in een wereld die slechts om materialisme draait. Gefeliciteerd! Alvast weer een week van uw leven verspild. De zoveelste week waarin u zwijgzaam buigt voor de wensen en eisen van een minieme minderheid die zich voornamelijk bezighoudt met het verzekeren van hun eigen carrire, die minderheid dus die hier liefkozend ook wel eens de parasitaire kliek genoemd.
Deze GW'er is abonnee
Pieter: Yeah! Power to the people!

Hoe zou de Tweede Kamer er eigenlijk uitzien als er bij de verkiezingen 0% opkomst is?
Door vrijwillig op te dagen, draagt het volk automatisch bij aan het instandhouden van dit systeem.

Wegens diefstal van de uitslagen kunnen de verkiezingen volgende week niet doorgaan.
(bericht gewijzigd op 6-9-2010 19:09:28)
No shit, Sherlock.
Op 06-09-2010 19:07:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Pieter:
You wish...Er zijn altijd mensen die graag slaven willen zijn van het systeem. Hoe harder je ze probeert te overtuigen dat ze niets te zeggen hebben, wie ze ook gaan kiezen, hoe harder zij zich vastklampen aan hun overtuiging.
Ze zijn bang om in te zien dat zij slaven van de maatschappij zijn en dat zij echt niets te zeggen hebben. Ze willen liever de illusie in stand houden.

Ach ja...schapen mentaliteit. Krijg je er met geen mogelijkheid uit.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 07-09-2010 1:02:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Boney M : God zeg wat een onzin vind ik dit. Dude dit is het leven , leef ermee, we moeten allemaal ons werkje of klusje doen om de samenleving draaiende te houden. Iemand in een autofabriek levert spullen aan de monteur die gaat er aan sleutelen en verkoopt het aan een autodealer die het vervolgens verkoopt aan jij of ik. Zo doen we allemaal wat om mensen bijvoorbeeld auto te laten rijden , en zodat jij /u naar het werk of op vakantie kan gaan. Dat is vaak het praktisch nut van werken. Vervolgens krijg je ervoor betaald en onderhoud jij jezelf. Dat heeft niks met slaven te maken of onderdrukking , dat is gewoon functioneren in een samenleving.

Wat wil je dan doen? Alle dagen op de bank zitten en voor je uit staren , of back to basic terug de natuur in trekken? Ik hou je niet tegen trouwens wanneer iemand dat van plan is haha
x
Op 07-09-2010 18:41:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Bleef iedereen maar eens op z'n luie togus op de bank hangen.
Dan was het tenminste eens een keertje lekker stil op de weg en behaal ik eens een mooie gemiddelde snelheid...
Je bent wat je eet
Op 07-09-2010 19:56:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Boney M :

God zeg wat een onzin vind ik dit. Dude dit is het leven , leef ermee, we moeten allemaal ons werkje of klusje doen om de samenleving draaiende te houden. Iemand in een autofabriek levert spullen aan de monteur die gaat er aan sleutelen en verkoopt het aan een autodealer die het vervolgens verkoopt aan jij of ik. Zo doen we allemaal wat om mensen bijvoorbeeld auto te laten rijden , en zodat jij /u naar het werk of op vakantie kan gaan. Dat is vaak het praktisch nut van werken. Vervolgens krijg je ervoor betaald en onderhoud jij jezelf. Dat heeft niks met slaven te maken of onderdrukking , dat is gewoon functioneren in een samenleving.


Helemaal mee eens. Sommige mensen hebben nu eenmaal moeite om de 'big picture' te kunnen zien. Het is modern om louter vanuit het zelf en voor zichzelf te leven. En daaruit vloeien dergelijke waandenkbeelden.

Dergelijke lieden zouden eens wat jaartjes in een land door moeten brengen waar échte onderdrukking is. Dan piepen ze wel anders. Waarom wil de hele wereld ander hier wonen?
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-09-2010 9:55:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Anarchiel: @ Boney M & Clavius

Typisch. De standaard dooddoeners "Moet je eens in een ander land gaan kijken" et cetera, et cetera. Kansloos, echt. Waarom altijd snel wijzen naar een ander land terwijl onze gevangenis net zo dramatisch, misschien zelfs nog dramatischer is? Waarom altijd maar die ongefundeerde Westerse arrogantie wat betreft onze beschamend vernederende samenlevingsvorm? Hebben jullie een beetje gekeken naar wat er zich allemaal op politiek niveau afspeelt op dit moment? Tenenkrommend hypocriet en alles in dienst staand van hare Grajesteit de Koningin?

Slavernij is het. Onvrijwillig worden mensen gedwongen zich te vernederen en zich neer te leggen bij breindode baantjes en het afdragen van 80 a 90% van elke euro die ze verdienen aan een Staat die er oorlogen mee voert en bejaarden mee laat creperen. Ik wil daar niets mee te maken hebben en er helemaal niets aan bijdragen. Maar ik moet. Lang leve de vrijheid... Slavernij it is.

Droom vooral flink verder, beste Clavius en Boney M. Jullie nageslacht is jullie bij voorbaat dankbaar voor de complete corporate hel waarin zij terecht zal komen. Op naar een leven waar echt alles draait om het buffelen voor De Parasiterende Staat!

Tjezus zeg... En dat zit dan op Grenswetenschap... Zelfstandig nadenken blijft blijkbaar verdomde moeilijk.
Op 08-09-2010 14:21:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : En Anarchiel, hoe lang blijf je nog in Nederland wonen?
Ruimte genoeg
Op 08-09-2010 14:26:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Anarchiel:

@ Boney M & Clavius

Typisch. De standaard dooddoeners "Moet je eens in een ander land gaan kijken" et cetera, et cetera. Kansloos, echt. Waarom altijd snel wijzen naar een ander land terwijl onze gevangenis net zo dramatisch, misschien zelfs nog dramatischer is? Waarom altijd maar die ongefundeerde Westerse arrogantie wat betreft onze beschamend vernederende samenlevingsvorm? Hebben jullie een beetje gekeken naar wat er zich allemaal op politiek niveau afspeelt op dit moment? Tenenkrommend hypocriet en alles in dienst staand van hare Grajesteit de Koningin?

Slavernij is het. Onvrijwillig worden mensen gedwongen zich te vernederen en zich neer te leggen bij breindode baantjes en het afdragen van 80 a 90% van elke euro die ze verdienen aan een Staat die er oorlogen mee voert en bejaarden mee laat creperen. Ik wil daar niets mee te maken hebben en er helemaal niets aan bijdragen. Maar ik moet. Lang leve de vrijheid... Slavernij it is.

Droom vooral flink verder, beste Clavius en Boney M. Jullie nageslacht is jullie bij voorbaat dankbaar voor de complete corporate hel waarin zij terecht zal komen. Op naar een leven waar echt alles draait om het buffelen voor De Parasiterende Staat!

Tjezus zeg... En dat zit dan op Grenswetenschap... Zelfstandig nadenken blijft blijkbaar verdomde moeilijk.


Tjah, als je niet wil werken dan ga je toch de bijstand in? Die ene parasiet kunnen wij werkslaven er nog wel bij hebben.

Als IEDEREEN die kàn werken, ook zou werken. En iedereen werkte even veel. Dan hoefden we allemaal slechts 24 uur in de week te werken om dezelfde resultaten te behalen. De parasieten verpesten het voor de werkenden.
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-09-2010 14:54:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Anarchiel: @ ernie

Binnen enkele jaren hoop ik genoeg centen gespaard te hebben om naar een Derdewereldland te kunnen verhuizen waar men corruptie gewoon corruptie noemt en het niet verbergt onder een Westers laagje van eufemistisch gelul waardoor corruptie ineens "beschaving" heet. Het kutte is echter dat ik mij arm betaal aan de misdadigers die ons kokende kikkerlandje verneuken en ik daarom wat langer zal moeten sparen. Helaas. Met dank aan de brave burger die telkens weer voor dit kansloze systeem kiest.

Over die brave burger gesproken:

@ Clavius

Waar staat dat ik niet wil werken? Leer toch eens lezen, mijn beste. Probeer niet je eigen visie direct op mij te projecteren want dat staat zo zielig. Ik wil graag werken, ben er zelfs gek op. Vijftien jaar lang ICT-ondernemer met eigen BV geweest. Echter, ik wil niet meer werken voor een stelletje dictators dat 80 a 90% van mijn verdiende euro gebruikt om oorlogen te voeren of mensen te laten creperen, zoals ik al aangaf. En bijstand? Ga es weg man. Je snapt het echt niet he? Ik wil NIETS met de overheid te maken hebben dus ook geen bijstand vangen. Please stop projecting your own view.

Ik pink trouwens een traantje weg bij zoveel braaf slaafs geneuzel. Arme jongen. Zover gehersenspoeld dat mensen die niet werken de parasieten zijn. Raar hoor, daar was deze welvaartsstaat toch juist voor opgezet? Zodat mensen die buiten de boot vallen gered kunnen worden? En nu zijn dat de parasieten? Raar zeg. Jij en je andere brave slaven kiezen toch allemaal telkens voor "de democratie" en bijbehorende "welvaartsstaat"? Waarom zelf wel afgeven op dit systeem maar als ik het doe meteen hetzelfde kansloze gebeuren gaan verdedigen? Merk je nou echt niet hoe verschrikkelijk tegenstrijdig en vernederend dat is?

Veel succes in je compleet krankzinnige wereldje. Ik ga weer wat nuttigs doen. Niet werken voor de Vernederlandse plunderaars ofzo.
Op 08-09-2010 16:11:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Emie : Al een land op het oog? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk. En blijf je van daaruit wel verder bloggen? Respect voor die keuze trouwens.
Ruimte genoeg
Op 08-09-2010 16:19:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Anarchiel:

Binnen enkele jaren hoop ik genoeg centen gespaard te hebben om naar een Derdewereldland te kunnen verhuizen waar men corruptie gewoon corruptie noemt en het niet verbergt onder een Westers laagje van eufemistisch gelul waardoor corruptie ineens "beschaving" heet. Het kutte is echter dat ik mij arm betaal aan de misdadigers die ons kokende kikkerlandje verneuken en ik daarom wat langer zal moeten sparen. Helaas. Met dank aan de brave burger die telkens weer voor dit kansloze systeem kiest.


Emigreren is zo duur niet hoor. Toch zeker niet naar een derde wereldlandje. Daar heb je echt niet veel spaargeld voor nodig. Ben zelf ooit eens met een paar centen vertrokken naar Ivoorkust en met gevulde zakken weer terug gekomen. En NEE daar noemen ze corruptie ook gewoon 'belastingen'. Er zijn alleen veel meer belastingdiensten. Die rijden daar rond op trucks met ak47's.

En als je daar helemaal eerlijk alles aangeeft bij de regerings-belastingdienst, dan betaal je 231% belasting. Als je daar NIET corrupt handelt, zul je daar HÉÉL snel failliet gaan. Helemaal jou ding dus...

Enfin, ik wens je veel succes in je ideale derdewereldland. En als je terugverlangd naar NL zul je nog eens aan me denken.

Voor de rest van je pleidooi: Wat een woedde zeg. Ik snap al waarom je de waarheid niet kunt zien. Blind van haat en jaloezie.
(bericht gewijzigd op 8-9-2010 16:25:42)
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-09-2010 16:22:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Anarchiel: @ Clavius

Bedankt voor de suggestie! Ik heb zelf wat andere Derdewereldlanden op het oog maar Ivoorkust klinkt ook als erg de moeite waard. In ieder geval windt men er daar ook geen doekjes om wat een goor en hypocriet beleid er precies heerst en daar kan ik alleen maar heel erg blij van worden. Zouden we hier eens een voorbeeld aan kunnen nemen.

En die "woedde" waar jij het over hebt, dat noem ik liever stijlvorm. Je kent mijn weblogje vast wel en weet daarom ook vast wel dat ik heerlijk tekeer kan gaan. Schijnt alleen niet de bedoeling te zijn om je zo te verwoorden. Dat moet met schijnheilig en eufemistisch taalgebruik, want dat zijn we gewend van de losers die ons land verneuken. Triest.

Wat mij dan weer opvalt aan jouw "reactie" is dat je geen enkel echt argument gebruikt maar weer komt met zo'n zinloos voorbeeld van "Hahaha! Kijk eens hoe slecht ze het daar hebben! Hebben wij het toch veel beter he! Hahahaha". Zoals ik al eerder aangaf: compleet gehersenspoeld. Het is maar waar je waarde aan hecht en jij hecht klaarblijkelijk heel veel waarde aan het opgesloten zitten in een gouden kooitje. Waarbij je leven geregisseerd wordt door een stelletje talentloze betweters (soms OOK nog eens op religieuze leest geschoeid, wat natuurlijk helemaal schandelijk is voor een ontwikkelde en Westerse samenleving) die alleen maar in de politiek zitten omdat ze er zelf beter van worden.

Dussssss... welke waarheid bedoel je precies? Die van jou die overduidelijk volledig gebaseerd is op de onzin die je van kinds af aan ingeprent wordt? Nee dank je. Da's geen waarheid, da's een mislukt sprookje. Ik denk liever zelf na.
Op 08-09-2010 16:42:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Anarchiel:

Bedankt voor de suggestie! Ik heb zelf wat andere Derdewereldlanden op het oog maar Ivoorkust klinkt ook als erg de moeite waard.

Dat het een mooi land is, is 100% zeker. Alleen de mensen zijn er net zo als hier, en net zoals overal eigenlijk. Hier is alles wat meer in banen geleid, zelfs de corruptie. Het bevalt me inderdaad wel dat ik vantevoren weet voor hoeveel ik bestolen ga worden. In een derde wereld land heb je die zekerheid niet, en je weet zelfs niet of ze je in leven laten, na het afdragen van belasting.
Anarchiel:

Het is maar waar je waarde aan hecht en jij hecht klaarblijkelijk heel veel waarde aan het opgesloten zitten in een gouden kooitje. Waarbij je leven geregisseerd wordt door een stelletje talentloze betweters.

Is dat wel zo? Feit is dat niemand mij probeerde tegen te houden, toen ik het land verliet. En bij mijn terugkomst was ik weer welkom. Daarin was ik vrij dus. En zo ook in zoveel dingen. Ik kan hier mijn leven indelen zoals ik dat wil. Niemand regisseert dat. Vrijer dan in Nederland ben je alleen in de VS. Ivoorkust was een duidelijkere kooi, dan NL in ieder geval.

Nog een voorbeeldje? Ik heb een vaga via-via kennis die, puur voor de formaliteit een halve dag in de week werkt bij een baas. Dit om verzekerd te zijn. Zijn energie haalt ie uit een windmolen en een gigantisch zonnepaneel en zijn huis stookt ie warm met een houtkachel. Eten haalt ie uit zijn moestuin. Verder is hij een exentriek kunstenaar. Ik bewonder hem, maar zou zoals hij nooit kunnen leven. Teveel, hobbies en interesses en dat kost geld.

En natuurlijk vind ik ook dat we teveel belasting betalen. Maar dat is tóch. Verlagen ze de belasting met 20% dan willen we 30%. En verlagen ze die met 40% dan willen we 50%.

Jou passie is wel datgene wat we missen in de hedendaagse politiek. Idee misschien?
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-09-2010 17:01:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Anarchiel: @ Clavius

Hartelijk dank voor de onderbouwing.

Ik vind je laatste voorbeeld heel mooi. Dat is namelijk wel wat ik wil/al gedeeltelijk doe. Ben ZZP-er en zodra ik zaken moet betalen die ik niet kan ruilen (NUON e.d. doen erg vervelend... die willen helaas geen vers geoogste tomaten). Ik zou echter graag helemaal los geraken van de Vernederlandse staat en dat kan dus niet. Wat ik ook verzin, het gaat niet lukken. Als ik vraag om een stukje grond in the middle of nowhere om daar een eigen onderlandwoning op te gaan bouwen, dan mag dat niet. "Dat kunnen we niet hebben, dadelijk wil iedereen dat". Zo'n soort argument. Alles MOET en ZAL binnen de voorgedefinieerde lijntjes verlopen en er MOETEN bakken geld aan verdiend worden door overheden en corporaties. En dat geldt dus lang niet voor alle landen die onze globe rijk is. Daarom neig ik dus ook zo ernstig naar emigreren.

In Vernederland mag helemaal niets en je moet van alles. Daar ben ik echt helemaal klaar mee. En die belasting: ik wil graag belasting betalen. Echt, geen enkel probleem. Ook best heel erg veel... als ik er maar IETS voor terugkrijg. Dat is nu niet het geval. Belastinggeld wordt verbrand aan oorlog voeren en het "redden" van banken, niet aan het upgraden van de bouwkeet waar mijn oma in ligt dood te gaan. Elk jaar stijgen de belastingen/taksen/accijnzen en elk jaar krijgen wij er minder voor terug. Vrijheden verdampen voor je ogen en toch mag je telkens dieper in de buidel gaan tasten. DAAR ben ik tegen. Niet tegen belasting betalen. Heb al miljoenen euro's afgedragen via mijn BV en er nooit wat aan gehad.

En wat die politiek betreft: nee dank je. Die gaat namelijk nergens over, zoals je misschien reeds opgevallen was. Vooral de laatste weken is het echt dramatisch en blijkt uit alles dat politici helemaal niks in de melk te brokkelen hebben en dat we nog steeds door een monarch onderdrukt worden. Zie ook:

http://www.anarchiel.com/display/bea_s_burgerschennis

Kortom: opzouten met Vernederland
Op 08-09-2010 17:37:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: @Anarchiel

Ik bedoelde maar, je kunt heel ver gaan in het najagen van vrijheid. Zelfs je probleem met NUON kun je oplossen. Je offert een hoop op voor je vrijheid, maar je hebt een bepaalde grens. Je wilt dus wel stroom. Er zijn maar zat mensen die in Nederland wonen en helemaal vrij zijn. Ze zijn bereid verder te gaan, in hun offer. Ze leven op straat.

Ik kende je website nog niet. Het is een interessante site.

De rede dat ik die nog niet kende is omdat mijn interesses elders liggen. Ik ben je tegenpool. Het liefst zou ik Nederland onder leiding zien komen van een héle sterke heerser. Een rechtvaardige dictator.
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-09-2010 10:45:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Tetzmol:
Clavius:

Het liefst zou ik Nederland onder leiding zien komen van een héle sterke heerser. Een rechtvaardige dictator.

Heil Wilders! Heil Wilders! De messias van de dombo's.
Rechtvaardig en dictator is een contraditio in terminae Clavius. Noem eens 1 zo'n type op in onze hele geschiedenis. Ze bestaan niet, rechtvaardige dictators. Laat me niet lachen!
Prijs de dag niet voordat hij voorbij is, er kan er nog 1 komen
Op 09-09-2010 10:56:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Pieter: Als dictator was Caesar zeer gematigd en rechtvaardig, staat er in de historische studies.
Het is ook maar hoe je 'dictator' definieert: als een alleenheerser of als een heerszuchtig persoon.

NB. Ik heb niet het gevoel dat Wilders een dictator wil zijn.
No shit, Sherlock.
Op 09-09-2010 11:05:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Tetzmol:

Clavius:

Het liefst zou ik Nederland onder leiding zien komen van een héle sterke heerser. Een rechtvaardige dictator.

Heil Wilders! Heil Wilders! De messias van de dombo's.
Rechtvaardig en dictator is een contraditio in terminae Clavius. Noem eens 1 zo'n type op in onze hele geschiedenis. Ze bestaan niet, rechtvaardige dictators. Laat me niet lachen!


Drie voor de prijs van 1. Hiervoor werd Ceasar genoemd en ik denk dat jij toch de rechtvaardige Salomon moet kennen? Weliswaar koning, maar zeker een aleenheerser. En nog actuele: Je zal je verbazen hoe geliefd Chavez is bij zijn volk. Een flapdrol is het zeker, maar zijn volk is er blij mee.

Ik denk dat we er in Nederland alleen maar op vooruit kunnen gaan, mocht er een dictator aan de macht komen. Eindelijk duidelijke regelgeving. Eindelijk de mogelijkheid tot versimpeling van regels. Eindelijk slechts 1 visie, die meteen uitgevoerd wordt en niet 1001 conflicterende visies die allemaal besproken moeten worden en waarvoor allemaal compromissen moeten worden gesloten en waaruit een hondervoud aan regeltjes voortvloeien.
(bericht gewijzigd op 9-9-2010 11:39:12)
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-09-2010 11:32:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Ik zie in de moderne communicatiemethoden de mogelijkheid om de mensheid echt een stem te geven. Met een goed en uiteraard eerlijk opgezet systeem zal de mensheid zelf regeren. De meeste levens belangen zijn voor vrijwel iedereen gelijk.
'Don't forget rule number 6'
Op 09-09-2010 11:57:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
© 2012 Grenswetenschap.nl - Alle rechten voorbehouden - Reageervoorwaarden