Meer dan een maand geleden verdween het vliegtuig van vlucht MH370 op mysterieuze wijze. Geen bliep meer op de radar. Geen wrakstuk te vinden. Zelfs de zoektocht van Uri Geller leverde niets op, dus het vliegtuig moet wel héél erg onvindbaar zijn als Remote Viewing niet helpt. Eigenlijk best raar, als een Boeiing 777 met 239 mensen aan boord zomaar verdwijnt en meer dan een maand van de kaart slaagt te blijven. Van die groep inzittenden zal een aanzienlijk deel een mobieltje bij zich hebben gehad. Of een laptop. Mogelijk zelfs met internetverbinding. Met andere woorden: apparaten die te traceren zijn en waarvan we weten dat ze actief afgeluisterd worden. Er zaten enkele topmeneren aan boord, eigenaren van de allernieuwste supertechnologie die onder andere geschikt is voor wapentuig, dus zo ver is dat niet gedacht. Wij zijn blij dat de passagiers zoveel technologie bij zich hadden, want dit wordt de eerste zaak waarbij spionagediensten hun spullen kunnen inzetten in het belang van de bevolking. Als we Snowden mogelijk geloven, dan kan het niet al te moeilijk zijn. De passagierslijst invoeren in hun batterij computers met supersoftware en hup, ze weten precies van de hoed en de rand. Helaas, ons is niet bekend dat de NSA hun diensten daadwerkelijk op deze manier inzet. Snowden heeft er nog niets over verteld en het helpen van burgers blijkt niet bepaald de specialiteit van dit genre overheidsdiensten...
Veteo:
'Mobieltje, laptop, internetverbinding..'
Staan er in die oceaan tegenwoordig ook al zendmasten?
You don't know what you've got until it's gone...
Op 13-04-2014 12:06:18 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Hoe simpel het ook lijkt, deze apparaten zijn niets waard indien zij niet in de buurt van civilisatie zijn.
Uiteraard zullen alle mensen die een familielid met een smartphone hebben proberen of de tracker te achterhalen is, maar ook daar voor geldt dat er zendapparatuur in de buurt moet zijn en een beperkte levensduur van de batterijen.
Een aanvulling aan de zwarte doos zou zijn deze uit te rusten met een GPS zender in plaats van de ping.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 12:37:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 13-04-2014 12:49:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:

Mooi scenario voor een James Bond film. De booswicht stuurt een bericht dat hij alle vliegtuigen onder controle heeft en dit een demonstratie was. Bij controle blijken alle passwords tot dit systeem veranderd.
Bond moet de controlekamer van de booswicht vinden om te verhinderen dat al het vliegverkeer moet worden stilgelegd, en heeft daar 30 dagen de tijd voor.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 13:01:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet: Zakkenvullen, gelegaliseerde moord, zelfbehoud, verantwoordelijkheid afschuiven en orders opvolgen daar zijn overheidsdienaren erg goed in. Overheidsdiensten zijn er niet in het belang van de burger.
Unity in the Heart of Diversity
Op 13-04-2014 13:04:51 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
michael:
DeSchaduw:
Hoe simpel het ook lijkt, deze apparaten zijn niets waard indien zij niet in de buurt van civilisatie zijn.
Uiteraard zullen alle mensen die een familielid met een smartphone hebben proberen of de tracker te achterhalen is, maar ook daar voor geldt dat er zendapparatuur in de buurt moet zijn en een beperkte levensduur van de batterijen.
Een aanvulling aan de zwarte doos zou zijn deze uit te rusten met een GPS zender in plaats van de ping.

Best vreemd dat de zwarte dozen niet zijn uitgerust met GPS, al vraag ik me af er je er onder water veel aan hebt.
the more things change, the more they stay the same
Op 13-04-2014 13:05:12 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
michael:
DeSchaduw:
Hoe simpel het ook lijkt, deze apparaten zijn niets waard indien zij niet in de buurt van civilisatie zijn.
Uiteraard zullen alle mensen die een familielid met een smartphone hebben proberen of de tracker te achterhalen is, maar ook daar voor geldt dat er zendapparatuur in de buurt moet zijn en een beperkte levensduur van de batterijen.
Een aanvulling aan de zwarte doos zou zijn deze uit te rusten met een GPS zender in plaats van de ping.

Best vreemd dat de zwarte dozen niet zijn uitgerust met GPS, al vraag ik me af er je er onder water veel aan hebt.

De mobiele telefoons zijn voornamelijk GPS ontvanger, de locatie wordt dan bevestigd via een data signaal.
Het zou wellicht mogelijk zijn om de ping van de zwarte doos uit te breiden met GPS coordinaten. Probleem blijft dat hoe sterker de zender, hoe sneller de batterij leeg raakt.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 13:24:53 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 13:26:47 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Saljoet:
DeSchaduw:
Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.

Er zit gewoon een knop op de x-ponder, maar geen enkele vlieger zal die tijdens de vlucht zonder dwingende reden op 'off/standby' zetten. Verlies van de elektrische voeding naar het apparaat zou de oorzaak kunnen zijn geweest, maar ook dat is raar omdat er elektrische nood voorzieningen zijn waarmee in elk geval naar een grondstation gecommuniceerd kan worden. Het bleef na die handeling echter doodstil. Schiet mij maar lek.
Op 13-04-2014 14:30:42 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Saljoet:
DeSchaduw:
Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.

Er zit gewoon een knop op de x-ponder, maar geen enkele vlieger zal die tijdens de vlucht zonder dwingende reden op 'off/standby' zetten. Verlies van de elektrische voeding naar het apparaat zou de oorzaak kunnen zijn geweest, maar ook dat is raar omdat er elektrische nood voorzieningen zijn waarmee in elk geval naar een grondstation gecommuniceerd kan worden. Het bleef na die handeling echter doodstil. Schiet mij maar lek.

Daarom snap ik die knop niet. Ik zie geen enkele dwingende reden om die te gebruiken. Als het moet in verband met brandveiligheid bijvoorbeeld zou er een constructie gemaakt kunnen worden dat de knop pas na een ander alarm gebruikt kan worden, en het uitzetten van beide systemen alleen in "mayday" toestand.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 14:54:27 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
DeSchaduw:
Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.

Het schijnt zo gemaakt te zijn om in het geval van brand door kortsluiting de boel uit te zetten (en daardoor de brand te beheersen).
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 13-04-2014 14:54:38 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Saljoet:
DeSchaduw:
Saljoet:
DeSchaduw:
Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.

Er zit gewoon een knop op de x-ponder, maar geen enkele vlieger zal die tijdens de vlucht zonder dwingende reden op 'off/standby' zetten. Verlies van de elektrische voeding naar het apparaat zou de oorzaak kunnen zijn geweest, maar ook dat is raar omdat er elektrische nood voorzieningen zijn waarmee in elk geval naar een grondstation gecommuniceerd kan worden. Het bleef na die handeling echter doodstil. Schiet mij maar lek.

Daarom snap ik die knop niet. Ik zie geen enkele dwingende reden om die te gebruiken. Als het moet in verband met brandveiligheid bijvoorbeeld zou er een constructie gemaakt kunnen worden dat de knop pas na een ander alarm gebruikt kan worden, en het uitzetten van beide systemen alleen in "mayday" toestand.

Die knop zit erop omdat een vliegtuig die aan de grond staat vlak voor of na een vlucht gewoon nog elektrisch gevoed wordt. De x-ponder moet dan uit omdat deze anders gegevens blijft zenden terwijl dat niet nodig is. En dat is zeer storend voor de vluchtleiding. Na de vlucht wordt dit ding in 'standby' gezet en vlak voor de vlucht weer aan.
Op 13-04-2014 15:02:59 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Saljoet:
DeSchaduw:
Saljoet:
DeSchaduw:
Even: wat mij persoonlijk bevreemdt is dat het mogelijk is om de transponder tijdens de vlucht handmatig uit te zetten. Ik zie daar op geen enkele wijze het nut van.

Er zit gewoon een knop op de x-ponder, maar geen enkele vlieger zal die tijdens de vlucht zonder dwingende reden op 'off/standby' zetten. Verlies van de elektrische voeding naar het apparaat zou de oorzaak kunnen zijn geweest, maar ook dat is raar omdat er elektrische nood voorzieningen zijn waarmee in elk geval naar een grondstation gecommuniceerd kan worden. Het bleef na die handeling echter doodstil. Schiet mij maar lek.

Daarom snap ik die knop niet. Ik zie geen enkele dwingende reden om die te gebruiken. Als het moet in verband met brandveiligheid bijvoorbeeld zou er een constructie gemaakt kunnen worden dat de knop pas na een ander alarm gebruikt kan worden, en het uitzetten van beide systemen alleen in "mayday" toestand.

Die knop zit erop omdat een vliegtuig die aan de grond staat vlak voor of na een vlucht gewoon nog elektrisch gevoed wordt. De x-ponder moet dan uit omdat deze anders gegevens blijft zenden terwijl dat niet nodig is. En dat is zeer storend voor de vluchtleiding. Na de vlucht wordt dit ding in 'standby' gezet en vlak voor de vlucht weer aan.

Op zich begrijpelijk, maar het lijkt mij van cruciaal belang dat die functie niet beschikbaar is tijdens de vlucht zonder eerst andere handelingen uit te voeren. Gevalletje kalf en put.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 15:13:37 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Veteo:

'Mobieltje, laptop, internetverbinding..'
Staan er in die oceaan tegenwoordig ook al zendmasten?

Satellieten zijn ook wat waard, toch?
United as one. Divided by zero.
Op 13-04-2014 15:22:11 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
artikel:
Er zaten enkele topmeneren aan boord, eigenaren van de allernieuwste supertechnologie die onder andere geschikt is voor wapentuig, . .

Er zijn natuurlijk minder omslachtige methodes, maar als je dan van ze af wilt, is het uit de lucht halen van hun vliegtuig een optie. Welke schurken(staat) zou tot zoiets in staat zijn?

It's all a figment of imagination!
Op 13-04-2014 15:30:16 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
psixty4:
artikel:
Er zaten enkele topmeneren aan boord, eigenaren van de allernieuwste supertechnologie die onder andere geschikt is voor wapentuig, . .

Er zijn natuurlijk minder omslachtige methodes, maar als je dan van ze af wilt, is het uit de lucht halen van hun vliegtuig een optie. Welke schurken(staat) zou tot zoiets in staat zijn?


Het gebruiken van een methode die onmiddellijk heel de wereld laat weten dat er iets vreemds aan de hand is kan alleen aan een land worden toevertrouwd met een grote filmindustrie.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 15:34:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
DeSchaduw:
psixty4:
artikel:
Er zaten enkele topmeneren aan boord, eigenaren van de allernieuwste supertechnologie die onder andere geschikt is voor wapentuig, . .

Er zijn natuurlijk minder omslachtige methodes, maar als je dan van ze af wilt, is het uit de lucht halen van hun vliegtuig een optie. Welke schurken(staat) zou tot zoiets in staat zijn?


Het gebruiken van een methode die onmiddellijk heel de wereld laat weten dat er iets vreemds aan de hand is kan alleen aan een land worden toevertrouwd met een grote filmindustrie.

India?

It's all a figment of imagination!
Op 13-04-2014 15:39:35 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
psixty4:
DeSchaduw:
psixty4:
artikel:
Er zaten enkele topmeneren aan boord, eigenaren van de allernieuwste supertechnologie die onder andere geschikt is voor wapentuig, . .

Er zijn natuurlijk minder omslachtige methodes, maar als je dan van ze af wilt, is het uit de lucht halen van hun vliegtuig een optie. Welke schurken(staat) zou tot zoiets in staat zijn?


Het gebruiken van een methode die onmiddellijk heel de wereld laat weten dat er iets vreemds aan de hand is kan alleen aan een land worden toevertrouwd met een grote filmindustrie.

India?


Of Rusland
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 15:41:30 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Saljoet:
DeSchaduw:

Op zich begrijpelijk, maar het lijkt mij van cruciaal belang dat die functie niet beschikbaar is tijdens de vlucht zonder eerst andere handelingen uit te voeren. Gevalletje kalf en put.

Misschien dat een 'in-de-vlucht-altijd-aan' functie wel gaat worden ingevoerd, het is niet de eerste keer dat een x-ponder wordt uitgezet en het vliegtuig bijna onvindbaar wordt. De luchtvaart is nog altijd niet uit ontwikkeld.
Zo-ook de beide 'black boxes' de voice recorder kan maar 2 uur opnemen en gaat dan overschrijven. De zender die erop zit is ook uiterst primitief, begint direct te zenden als het water geraakt wordt, met beperkte reikwijdte. Beter kan het ding antwoord geven als het wat gevraagd wordt om zo energie te sparen. Dan kan ook meer vermogen aan de zender gegeven worden. Het zou ook niet moeilijk moeten zijn om dit signaal de laatste geografische positie informatie uit een navigatie computer mee te geven.
Op 13-04-2014 15:53:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Saljoet:
DeSchaduw:

Op zich begrijpelijk, maar het lijkt mij van cruciaal belang dat die functie niet beschikbaar is tijdens de vlucht zonder eerst andere handelingen uit te voeren. Gevalletje kalf en put.

Misschien dat een 'in-de-vlucht-altijd-aan' functie wel gaat worden ingevoerd, het is niet de eerste keer dat een x-ponder wordt uitgezet en het vliegtuig bijna onvindbaar wordt. De luchtvaart is nog altijd niet uit ontwikkeld.
Zo-ook de beide 'black boxes' de voice recorder kan maar 2 uur opnemen en gaat dan overschrijven. De zender die erop zit is ook uiterst primitief, begint direct te zenden als het water geraakt wordt, met beperkte reikwijdte. Beter kan het ding antwoord geven als het wat gevraagd wordt om zo energie te sparen. Dan kan ook meer vermogen aan de zender gegeven worden. Het zou ook niet moeilijk moeten zijn om dit signaal de laatste geografische positie informatie uit een navigatie computer mee te geven.

En een logarithmisch toenemend tijdsinterval van het zendsignaal. Dan kun je de levensduur jaren rekken.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 13-04-2014 15:57:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
3.14po:
Veteo:

'Mobieltje, laptop, internetverbinding..'
Staan er in die oceaan tegenwoordig ook al zendmasten?

Satellieten zijn ook wat waard, toch?

Veel, ja. Maar niet voor mobieltjes enzo. Die halen met moeite 35 km bereik. En die satellieten zitten op een paar honderd km hoogte.
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=27
Het vliegtuig heeft zelf wel een sterke satellietverbinding voor GSM/internet, maar blijkbaar stond die ook uit.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 13-04-2014 16:13:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos: Het blijft een bijzonder verhaal. Wat mij stoort, is dat het zo onmogelijk leek een zoekgebied vast te stellen, omdat ze steeds weer een ander scenario hadden welke kant het vliegtuig zou zijn uitgegaan na uitzetten signaal.
Wat al wordt aangehaald; veel passagiers hadden een gsm met signaal (aanname, maar lijkt mij redelijke). Dit signaal stopt natuurlijk een keer buiten bereik, maar tot die tijd kun je toch een lijn trekken van welke kant ze zich op bewegen en het moment dat ze buiten bereik vallen?

Overigens voor Tim zijn laatste opmerking; overheden doen wel degelijk goeds voor burgers; iedere dag merk jij dit doordat je in een veilige omgeving je ding kunt doen. Alleen al door als een evenwichtige kracht aanwezig te zijn hebben ze gigantisch veel positieve invloed op jouw leven. Ik denk hierbij aan Leviathan theorie van Hobbes.
Terechte vraag wel waarom ze in deze casus niet hun middelen ter beschikking stellen voor eerder duidelijkheid verschaffen. Tenzij ze dit discreet op achtergrond gedaan hebben (wat mij eerder geval lijkt dan openlijk) en de lokale Maleisische overheid er niets mee deed.

Samenvattend; het blijft een apart verhaal, die inefficiënte zoektocht.
Op 13-04-2014 16:19:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Antilochos:
Het blijft een bijzonder verhaal. Wat mij stoort, is dat het zo onmogelijk leek een zoekgebied vast te stellen, omdat ze steeds weer een ander scenario hadden welke kant het vliegtuig zou zijn uitgegaan na uitzetten signaal.
Wat al wordt aangehaald; veel passagiers hadden een gsm met signaal (aanname, maar lijkt mij redelijke). Dit signaal stopt natuurlijk een keer buiten bereik, maar tot die tijd kun je toch een lijn trekken van welke kant ze zich op bewegen en het moment dat ze buiten bereik vallen?

Overigens voor Tim zijn laatste opmerking; overheden doen wel degelijk goeds voor burgers; iedere dag merk jij dit doordat je in een veilige omgeving je ding kunt doen. Alleen al door als een evenwichtige kracht aanwezig te zijn hebben ze gigantisch veel positieve invloed op jouw leven. Ik denk hierbij aan Leviathan theorie van Hobbes.
Terechte vraag wel waarom ze in deze casus niet hun middelen ter beschikking stellen voor eerder duidelijkheid verschaffen. Tenzij ze dit discreet op achtergrond gedaan hebben (wat mij eerder geval lijkt dan openlijk) en de lokale Maleisische overheid er niets mee deed.

Samenvattend; het blijft een apart verhaal, die inefficiënte zoektocht.
Het probleem bij zo een zoektocht is dat iedere melding moet worden nagegaan. Hoe onwaarschijnlijker de melding, hoe later deze wordt onderzocht. Daarom is het ook niet vreemd dat het onderzoek zich verplaatst aan de hand van beschikbare gegevens.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 16:25:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:
Het blijft een bijzonder verhaal. Wat mij stoort, is dat het zo onmogelijk leek een zoekgebied vast te stellen, omdat ze steeds weer een ander scenario hadden welke kant het vliegtuig zou zijn uitgegaan na uitzetten signaal.
Wat al wordt aangehaald; veel passagiers hadden een gsm met signaal (aanname, maar lijkt mij redelijke). Dit signaal stopt natuurlijk een keer buiten bereik, maar tot die tijd kun je toch een lijn trekken van welke kant ze zich op bewegen en het moment dat ze buiten bereik vallen?

Overigens voor Tim zijn laatste opmerking; overheden doen wel degelijk goeds voor burgers; iedere dag merk jij dit doordat je in een veilige omgeving je ding kunt doen. Alleen al door als een evenwichtige kracht aanwezig te zijn hebben ze gigantisch veel positieve invloed op jouw leven. Ik denk hierbij aan Leviathan theorie van Hobbes.
Terechte vraag wel waarom ze in deze casus niet hun middelen ter beschikking stellen voor eerder duidelijkheid verschaffen. Tenzij ze dit discreet op achtergrond gedaan hebben (wat mij eerder geval lijkt dan openlijk) en de lokale Maleisische overheid er niets mee deed.

Samenvattend; het blijft een apart verhaal, die inefficiënte zoektocht.
Het probleem bij zo een zoektocht is dat iedere melding moet worden nagegaan. Hoe onwaarschijnlijker de melding, hoe later deze wordt onderzocht. Daarom is het ook niet vreemd dat het onderzoek zich verplaatst aan de hand van beschikbare gegevens.

Nagaan en steeds van koers veranderen zijn twee dingen. Als ik leiding heb, kies ik een richting op basis van iets en houd hier aan vast. Dat er alternatieven voorbij komen en onderzocht moeten worden is logisch, maar dwingen niet tot veranderen van koers bij ieder nieuwtje. Zo zie ik het althans.
Op 13-04-2014 16:38:34 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:
Het blijft een bijzonder verhaal. Wat mij stoort, is dat het zo onmogelijk leek een zoekgebied vast te stellen, omdat ze steeds weer een ander scenario hadden welke kant het vliegtuig zou zijn uitgegaan na uitzetten signaal.
Wat al wordt aangehaald; veel passagiers hadden een gsm met signaal (aanname, maar lijkt mij redelijke). Dit signaal stopt natuurlijk een keer buiten bereik, maar tot die tijd kun je toch een lijn trekken van welke kant ze zich op bewegen en het moment dat ze buiten bereik vallen?

Overigens voor Tim zijn laatste opmerking; overheden doen wel degelijk goeds voor burgers; iedere dag merk jij dit doordat je in een veilige omgeving je ding kunt doen. Alleen al door als een evenwichtige kracht aanwezig te zijn hebben ze gigantisch veel positieve invloed op jouw leven. Ik denk hierbij aan Leviathan theorie van Hobbes.
Terechte vraag wel waarom ze in deze casus niet hun middelen ter beschikking stellen voor eerder duidelijkheid verschaffen. Tenzij ze dit discreet op achtergrond gedaan hebben (wat mij eerder geval lijkt dan openlijk) en de lokale Maleisische overheid er niets mee deed.

Samenvattend; het blijft een apart verhaal, die inefficiënte zoektocht.
Het probleem bij zo een zoektocht is dat iedere melding moet worden nagegaan. Hoe onwaarschijnlijker de melding, hoe later deze wordt onderzocht. Daarom is het ook niet vreemd dat het onderzoek zich verplaatst aan de hand van beschikbare gegevens.

Nagaan en steeds van koers veranderen zijn twee dingen. Als ik leiding heb, kies ik een richting op basis van iets en houd hier aan vast. Dat er alternatieven voorbij komen en onderzocht moeten worden is logisch, maar dwingen niet tot veranderen van koers bij ieder nieuwtje. Zo zie ik het althans.

Die veranderingen zijn niet zomaar, maar gebaseerd op onderzoek.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 17:46:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:
Het blijft een bijzonder verhaal. Wat mij stoort, is dat het zo onmogelijk leek een zoekgebied vast te stellen, omdat ze steeds weer een ander scenario hadden welke kant het vliegtuig zou zijn uitgegaan na uitzetten signaal.
Wat al wordt aangehaald; veel passagiers hadden een gsm met signaal (aanname, maar lijkt mij redelijke). Dit signaal stopt natuurlijk een keer buiten bereik, maar tot die tijd kun je toch een lijn trekken van welke kant ze zich op bewegen en het moment dat ze buiten bereik vallen?

Overigens voor Tim zijn laatste opmerking; overheden doen wel degelijk goeds voor burgers; iedere dag merk jij dit doordat je in een veilige omgeving je ding kunt doen. Alleen al door als een evenwichtige kracht aanwezig te zijn hebben ze gigantisch veel positieve invloed op jouw leven. Ik denk hierbij aan Leviathan theorie van Hobbes.
Terechte vraag wel waarom ze in deze casus niet hun middelen ter beschikking stellen voor eerder duidelijkheid verschaffen. Tenzij ze dit discreet op achtergrond gedaan hebben (wat mij eerder geval lijkt dan openlijk) en de lokale Maleisische overheid er niets mee deed.

Samenvattend; het blijft een apart verhaal, die inefficiënte zoektocht.
Het probleem bij zo een zoektocht is dat iedere melding moet worden nagegaan. Hoe onwaarschijnlijker de melding, hoe later deze wordt onderzocht. Daarom is het ook niet vreemd dat het onderzoek zich verplaatst aan de hand van beschikbare gegevens.

Nagaan en steeds van koers veranderen zijn twee dingen. Als ik leiding heb, kies ik een richting op basis van iets en houd hier aan vast. Dat er alternatieven voorbij komen en onderzocht moeten worden is logisch, maar dwingen niet tot veranderen van koers bij ieder nieuwtje. Zo zie ik het althans.

Die veranderingen zijn niet zomaar, maar gebaseerd op onderzoek.

Dus jij vind dat ze de zoektocht voortvarend hebben aangepakt?
Op 13-04-2014 18:47:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Antilochos:

Dus jij vind dat ze de zoektocht voortvarend hebben aangepakt?

Niet voortvarend maar grondig. Berichten zijn eerst onderzocht, vervolgend gepubliceerd en tijdens het publiceren is de zoektocht aangepast aan de bevindingen.
Als vergelijking, doe een blinddoek om en schiet met een geweer een speld in het Ijsselmeer. Dan mag je aan de hand van ooggetuigen en beelden van hoe je stond die speld in het water opzoeken.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 19:00:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:

Dus jij vind dat ze de zoektocht voortvarend hebben aangepakt?

Niet voortvarend maar grondig. Berichten zijn eerst onderzocht, vervolgend gepubliceerd en tijdens het publiceren is de zoektocht aangepast aan de bevindingen.
Als vergelijking, doe een blinddoek om en schiet met een geweer een speld in het Ijsselmeer. Dan mag je aan de hand van ooggetuigen en beelden van hoe je stond die speld in het water opzoeken.

Grondig kan ook voortvarend als je een visie hanteert. Nu is grondig zonder visie de werkwijze geweest.
Op 13-04-2014 19:05:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Antilochos:
DeSchaduw:
Antilochos:

Dus jij vind dat ze de zoektocht voortvarend hebben aangepakt?

Niet voortvarend maar grondig. Berichten zijn eerst onderzocht, vervolgend gepubliceerd en tijdens het publiceren is de zoektocht aangepast aan de bevindingen.
Als vergelijking, doe een blinddoek om en schiet met een geweer een speld in het Ijsselmeer. Dan mag je aan de hand van ooggetuigen en beelden van hoe je stond die speld in het water opzoeken.

Grondig kan ook voortvarend als je een visie hanteert. Nu is grondig zonder visie de werkwijze geweest.

Dat kan je de onderzoekers niet verwijten. Ik denk niet dat er een vergelijkbaar geval is geweest, het zonder kenbare aanleiding of aanwijzing plotseling de andere kant uit vliegen is zeker iets wat pas aangenomen kon worden na bevestiging van signalen.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-04-2014 19:32:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gordon Freeman: Waarom horen we niks meer over de mensen die aan boord zijn gegaan met gestolen paspoorten?
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-plane-search-cctv-footage-3274135
Het hele zaakje stinkt...
Quis custodiet ipsos custodes?
Op 14-04-2014 9:08:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Gordon Freeman:
Waarom horen we niks meer over de mensen die aan boord zijn gegaan met gestolen paspoorten?
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-plane-search-cctv-footage-3274135
Het hele zaakje stinkt...

Omdat er dagelijks mensen met gestolen paspoorten reizen?
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 14-04-2014 9:19:06 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cocorico:
DeSchaduw:
...knip...
Een aanvulling aan de zwarte doos zou zijn deze uit te rusten met een GPS zender in plaats van de ping.


Het probleem is natuurlijk dat een "zwarte" of stiekem rode doos ontzettend goed afgesloten is en er geen hitte, water, straling of whatever doorheen kan. Zelfs een akoestische ping heeft maar een bereik van een paar kilometer, terwijl een simpele AM zender als vele tientallen kilometers kan hebben op maar een paar mW. Bij GPS is het zo dat deze signalen van meerdere satelieten moet ontvangen. Als je onder een viaduct door rijdt is het signaal per direct weg, zoals je misschien weet uit je TomTom. Het is dus ontzettend lastig om die signalen wél in de zwarte doos te krijgen, maar verder helemaal niets. Als het simpel was geweest waren die dingen allang van GPS voorzien.

En onder water zou het om dezelfde reden ook niet werken.

Ken uzelf, dan zult u het universum en de goden kennen
Op 14-04-2014 14:54:04 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gordon Freeman:
DeSchaduw:
Gordon Freeman:
Waarom horen we niks meer over de mensen die aan boord zijn gegaan met gestolen paspoorten?
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-plane-search-cctv-footage-3274135
Het hele zaakje stinkt...

Omdat er dagelijks mensen met gestolen paspoorten reizen?

Tsja maar niet elke dag stappen die mensen met een gestolen paspoort (dankzij een gebrekkige controle) in een vliegtuig dat spoorloos verdwijnt.
Quis custodiet ipsos custodes?
Op 14-04-2014 16:41:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
denker: Nog een mogelijkheid, ofschoon deze mensen zich nooit iets van dit soort zaken kunnen herinneren.

http://www.exposingthetruth.co/jacob-rothschild-behind-disappearance-flight-mh370/#axzz2yhJXXSKB

Nog een kleine aanvulling. Zou zo maar kunnen dat op Diego Garcia het raadsel en oplossing liggen
(bericht gewijzigd op 14/4/2014 23:40)
Op 14-04-2014 22:59:35 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: Dat verhaal achter Diego Garcia krijgt nog extra lading als je beseft dat de toenmalige bewoners van dat atol gewoon van hun eiland gejaagd zijn met een oprotpremie van omgerekend 6000 guldens destijds. Een dealtje met Mauritius.

Omdat de engelsen en amerikanen daar zo nodig een militaire (strategische) basis uit de grond moesten stampen. De vraag is of de oorspronkelijke bewoners over 2 jaar terug mogen, want de verdrijving was illegaal. Maar omdat de basis inmiddels de status "landsbelang" had, lieten ze het ongemoeid.

Als je een heel eiland kan kapen als land, dan is dat andere (vliegtuig kapen) een peuleschil. Hogergelegen belangen enzo...Zo rollen wij op deze planeet.
(bericht gewijzigd op 15/4/2014 8:45)
Op 15-04-2014 8:43:49 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden