Het controversiële HAARP-project wordt op het einde van deze zomer volledig ontmanteld. HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program) is na zijn oprichting in 1993 jarenlang een onderwerp van verschillende samenzweringstheorieën geweest. De officiële doelstellingen van het project zijn het analyseren van de hoogfrequente elektromagnetische (be)straling van de ionosfeer, waardoor deze lokaal tijdelijk wordt vervormd. Andere onderzoeksgebieden zijn inzicht verkrijgen op het gebied van radiogolven, communicatie en navigatie. 

Sommigen geloven dat het HAARP-project in staat is om de hersenen van mensen of het weer te manipuleren. Anderen vermoeden dat HAARP tornado's en aardbevingen kan veroorzaken. 

De officiële reden om het project stop te zetten is een gebrek aan financiële middelen. Na 30 jaar onderzoek en experimenten is de bankrekening leeg, waardoor HAARP uiteindelijk stilgelegd zal worden. Maar volgens David Walker van de US Air Force zullen nieuwe methoden ingeschakeld worden om de ionosfeer te onderzoeken.

Meer informatie via deze link
DeSchaduw: Kunnen we de aluhoedjes af zetten of staat er ergens iets nieuws?
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 16-05-2014 14:24:23 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
DeSchaduw:
Kunnen we de aluhoedjes af zetten of staat er ergens iets nieuws?

Dat nooit !
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 16-05-2014 14:45:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: De ionosfeer heeft effect op het weer, dus beinvloeding van de ionosfeer kan invloed hebben op het weer.
Als het weer na de zomer opeens veranderingen vertoont kan dat misschien wat zeggen over wat haarp deed
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 16-05-2014 14:55:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: HAARP op zon-energie? Scheelt in de kosten :p

HAARP is relatief oude techniek (ongeveer 20 jaar nu). Men is naarstig op zoek naar wat beters/moderners. En lang niet alle technieken, zoals wij die kennen, zijn al openbaar, dus daar zal best een variant beschikbaar zijn die vergelijkbare dingen doet/kan.

En vlak politiek hierbij niet uit. Je geeft het volk iets aan de ene kant terug, om het aan de andere kant dubbel terug te pakken. Alleen zal men dat natuurlijk nooit zeggen. Tijdens de verbouwing moet de verkoop gewoon doorgaan....
(bericht gewijzigd op 16/5/2014 14:59)
Op 16-05-2014 14:58:23 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Ze zullen het stiekum wel verkopen. Aan één of ander bevriend Midden-Oosten-land of zo.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 16-05-2014 15:04:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Dat ze het stopzetten betekent dat ze al iets beter/efficiënter/goedkoper beschikbaar hebben.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 16-05-2014 15:14:32 | Kudos: 6 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: Die oude antennes? Wat moet men daar mee? Ze hebben net flink geinvesteerd in oud schietijzer, dus.......oh wacht, je hebt gelijk
Op 16-05-2014 15:15:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: Ik ben nu net op mn werk een ionenkanon aan het bouwen, misschien kan ik het hier ook wel laten regenen.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 16-05-2014 15:36:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Mark TT:
Die oude antennes? Wat moet men daar mee? Ze hebben net flink geinvesteerd in oud schietijzer, dus.......oh wacht, je hebt gelijk

Ik kan nog wel een antenne gebruiken voor de analoge radio. En misschien nog wel een tweede voor me 27mc bakkie. Hoe duur zouden ze zijn?
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 16-05-2014 16:07:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
rudiev:
Mark TT:
Die oude antennes? Wat moet men daar mee? Ze hebben net flink geinvesteerd in oud schietijzer, dus.......oh wacht, je hebt gelijk

Ik kan nog wel een antenne gebruiken voor de analoge radio. En misschien nog wel een tweede voor me 27mc bakkie. Hoe duur zouden ze zijn?

5 euro per kilo, zelf ophalen.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 16-05-2014 16:16:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Hoe zit het met de soortgelijke installaties in zweden en noordwegen/finland? Zouden die ook opgeheven worden? Mocht het zo zijn dat is het misschien inderdaad het einde van zulk onderzoek, anders krijg ik toch een gevoel van wat hugo al eerder zei, misschien komt er een nieuwe installatie, meer vermogen en misschien ook meer frequenties.
(bericht gewijzigd op 16/5/2014 16:41)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 16-05-2014 16:41:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: 20 jaar. In die sector? Kijk maar eens naar je eigen materiaal.
Hoeveel PC's of radio's had je in die periode?
Dus Haarp is al lang afgeschreven.
Nect generation....
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 16-05-2014 19:15:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
hugo:
20 jaar. In die sector? Kijk maar eens naar je eigen materiaal.
Hoeveel PC's of radio's had je in die periode?
Dus Haarp is al lang afgeschreven.
Nect generation....

Je kan je eigen elektronica en de vervanging ervan echt niet met apparatuur zoals haarp vergelijken, of denk je dat die ook elke 3 jaar alles vervangen?
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 16-05-2014 20:01:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gordon Freeman: het gaat van "wit"budget, naar "zwart" budget..., maar niet "op zwart"...
Quis custodiet ipsos custodes?
Op 16-05-2014 20:07:56 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
rudiev:
hugo:
20 jaar. In die sector? Kijk maar eens naar je eigen materiaal.
Hoeveel PC's of radio's had je in die periode?
Dus Haarp is al lang afgeschreven.
Nect generation....

Je kan je eigen elektronica en de vervanging ervan echt niet met apparatuur zoals haarp vergelijken, of denk je dat die ook elke 3 jaar alles vervangen?

3 jaar? Een PC hier heeft het na 8 jaar begeven, de andere van 6 jaar draait nog vrolijk door.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 16-05-2014 21:25:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: Wat zijn die Amerikanen toch netjes hè, ze ontmantelen het hele zwikkie en ruimen de boel keurig op. Goed bezig. De Russen daarentegen zouden zoiets gewoon laten voor wat het is en dan neemt de natuur het vanzelf wel over.

It's all a figment of imagination!
Op 16-05-2014 22:37:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone:
psixty4:
Wat zijn die Amerikanen toch netjes hè, ze ontmantelen het hele zwikkie en ruimen de boel keurig op. Goed bezig. De Russen daarentegen zouden zoiets gewoon laten voor wat het is en dan neemt de natuur het vanzelf wel over.

Zonder lijk is moord niet bewijsbaar.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 16-05-2014 23:53:54 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
denker: Voor het oog van de wereld gaat men alles netjes opruimen, maar intussen heeft men allang nieuwe en betere apparatuur in gebruik genomen, dus een wassen neus dit verhaal.
Op 17-05-2014 0:00:20 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chriske: goedemorgen allemaal, uit de reacties merk ik dat de Amerikanen onbetrouwbaar blijven wat ze voor de schijn ook proberen om hun imago op te vijzelen.....ik hoop dat er weer een klokkenluider zit aan te komen om een tip van de sluier op te lichten......
(bericht gewijzigd op 17/5/2014 7:43)
Change the being by being the change
Op 17-05-2014 7:42:51 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
chriske:
goedemorgen allemaal, uit de reacties merk ik dat de Amerikanen onbetrouwbaar blijven wat ze voor de schijn ook proberen om hun imago op te vijzelen.....ik hoop dat er weer een klokkenluider zit aan te komen om een tip van de sluier op te lichten......

Niet alleen de Amerikanen hoor. Ik vertrouw de Belgische overheid ook niet
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 17-05-2014 11:55:49 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
DeSchaduw:
rudiev:
hugo:
20 jaar. In die sector? Kijk maar eens naar je eigen materiaal.
Hoeveel PC's of radio's had je in die periode?
Dus Haarp is al lang afgeschreven.
Nect generation....

Je kan je eigen elektronica en de vervanging ervan echt niet met apparatuur zoals haarp vergelijken, of denk je dat die ook elke 3 jaar alles vervangen?

3 jaar? Een PC hier heeft het na 8 jaar begeven, de andere van 6 jaar draait nog vrolijk door.

PC's gaan tegenwoordig langer mee omdat ze snel genoeg zijn voor de taken die een gemiddeld persoon er mee doet, beetje internetten ed. Als je kijkt naar taken die meer eisen, bv gamen, foto/video bewerking, dan is 3 jaar redelijk standaard of al lang.
Zeker als je kijkt naar vroeger, wat hugo ook zegt, dan waren pc's meestal langzaam en ging het vervangen redelijk om de 3 jaar. Ook omdat de vooruitgang snellere hardware nodig had, taken werden intensiever. Internet is ook zeer verandert welke snellere hardware nodig had, meer grafisch geworden en dat vereistte snellere hardware. 20 jaar geleden hadden de mensen net de eerst pentiums 1, die begonnen op 60 MHz, we weten allemaal wel nog hoe langzaam die dingen waren en 3 jaar later had je aardig snellere hardware die veel mensen kochten. Ook in het bedrijfsleven was een afschrijving van 3 jaar normaal.
Tegenwoordig worden phones al na een jaar of 2 jaar afgedaan, vaak afhankelijk van het abbbonement. Tablet gaan ook ongeveer 3 jaar mee. Soms moet je wel want anders heb je een oud OS en kan je sommige nieuwe apps al niet meer draaien omdat die minimaal OS versie x nodig hebben.

Verder ben ik het ook wel met je eens dat sommige elektronica wel langer mee ging, dus 20 jaar haarp vind ik ook niet gek in tengestelling to hugo.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-05-2014 12:11:21 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar:
DeSchaduw:
chriske:
goedemorgen allemaal, uit de reacties merk ik dat de Amerikanen onbetrouwbaar blijven wat ze voor de schijn ook proberen om hun imago op te vijzelen.....ik hoop dat er weer een klokkenluider zit aan te komen om een tip van de sluier op te lichten......

Niet alleen de Amerikanen hoor. Ik vertrouw de Belgische overheid ook niet


Die vertrouw ik al helemaal niet met al die kuilen in de weg... Wat gebeurd er met het Belgische belastinggeld??
Leef niet je droom, maar leef het doorzien van die droom!
Op 17-05-2014 13:42:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Sar:
DeSchaduw:
chriske:
goedemorgen allemaal, uit de reacties merk ik dat de Amerikanen onbetrouwbaar blijven wat ze voor de schijn ook proberen om hun imago op te vijzelen.....ik hoop dat er weer een klokkenluider zit aan te komen om een tip van de sluier op te lichten......

Niet alleen de Amerikanen hoor. Ik vertrouw de Belgische overheid ook niet


Die vertrouw ik al helemaal niet met al die kuilen in de weg... Wat gebeurd er met het Belgische belastinggeld??

Dat gaat naar Brussel.

(het onze ook trouwens)
It's all a figment of imagination!
Op 17-05-2014 14:02:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Sar:
DeSchaduw:
chriske:
goedemorgen allemaal, uit de reacties merk ik dat de Amerikanen onbetrouwbaar blijven wat ze voor de schijn ook proberen om hun imago op te vijzelen.....ik hoop dat er weer een klokkenluider zit aan te komen om een tip van de sluier op te lichten......

Niet alleen de Amerikanen hoor. Ik vertrouw de Belgische overheid ook niet


Die vertrouw ik al helemaal niet met al die kuilen in de weg... Wat gebeurd er met het Belgische belastinggeld??

Dat is nu juist het mooie, een van mijn uitvindingen.
Verkeersdrempels kosten geld, en moeten regelmatig hersteld worden omdat ze afvlakken en het effect afneemt. Verkeerskuilen remmen even goed af en worden alleen maar dieper zodat het effect toeneemt.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 17-05-2014 14:39:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar: Zo diep dat je verzekering vervolgens blij met je declaraties is... kan de premie immers weer omhoog.
Leef niet je droom, maar leef het doorzien van die droom!
Op 17-05-2014 18:50:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Sar:
Zo diep dat je verzekering vervolgens blij met je declaraties is... kan de premie immers weer omhoog.

Of minder hd rijden, of veel harder
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 17-05-2014 18:53:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: HAARP was voer voor aluhoedjes en verder een kleinschalige test met radio energie,De vermogens aan energie die het project de atmosfeer in stuurde waren als een druppel op een gloeiende plaat.Wat al die angst scenario's betreft is dat alsof je een orkaan probeert te maken met een plafond ventilator.
Op 17-05-2014 19:23:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Picobyte:
HAARP was voer voor aluhoedjes en verder een kleinschalige test met radio energie,De vermogens aan energie die het project de atmosfeer in stuurde waren als een druppel op een gloeiende plaat.Wat al die angst scenario's betreft is dat alsof je een orkaan probeert te maken met een plafond ventilator.

Daar kan je alleen een storm in een glas water mee maken.

It's all a figment of imagination!
Op 17-05-2014 19:44:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: HAARP kan dan misschien ontmanteld worden, we hebben ook de EISCAT nog en andere soortgelijke stations.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 17-05-2014 21:08:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Chris de Boden:
HAARP kan dan misschien ontmanteld worden, we hebben ook de EISCAT nog en andere soortgelijke stations.

Ziet er toch beter uit.
https://i.chzbgr.com/maxW500/3498026496/hB9BBC2DF/
(bericht gewijzigd op 17/5/2014 23:43)
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 17-05-2014 23:42:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
niobe:
stoerecurry:
Ik ben nu net op mn werk een ionenkanon aan het bouwen, misschien kan ik het hier ook wel laten regenen.


alleen laten regenen? dan alleen s'nachts a.u.b. ....
Op 24-05-2014 11:57:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone: Rusland is ethnisch verwant aan Servië, een land dat zo'n 20 jaar geleden ook al door de NATO werd verkracht. NATO speelt nu vies spel in Ukraïne, provoceert Rusland. Plotseling gaat het in alleen Servië ongelooflijk regenen met verwoestende overstromingen tot gevolg. Het land (en dus volk) volkomen ontredderd. Even geen tijd om aan Rusland te denken. Die dachten wel aan Servië middels intensieve hulp, waar de EU slechts condoleances overbracht.
Even plotseling als de regen begon hield ze ook weer op, ondanks sombere voorspellingen, toen een Russische IL-76 over Servië kwam vliegen.

En een weekje of wat later wordt HAARP ontmanteld.
Rara.....
Wie zei ook alweer dat toeval niet bestaat?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 25-05-2014 2:44:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Bovenstaande lijkt wel.... een complot....
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 25-05-2014 4:21:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Albert Onestone:
Rusland is ethnisch verwant aan Servië, een land dat zo'n 20 jaar geleden ook al door de NATO werd verkracht. NATO speelt nu vies spel in Ukraïne, provoceert Rusland. Plotseling gaat het in alleen Servië ongelooflijk regenen met verwoestende overstromingen tot gevolg. Het land (en dus volk) volkomen ontredderd. Even geen tijd om aan Rusland te denken. Die dachten wel aan Servië middels intensieve hulp, waar de EU slechts condoleances overbracht.
Even plotseling als de regen begon hield ze ook weer op, ondanks sombere voorspellingen, toen een Russische IL-76 over Servië kwam vliegen.

En een weekje of wat later wordt HAARP ontmanteld.
Rara.....
Wie zei ook alweer dat toeval niet bestaat?

Sinds die marineschepen zijn langs gevaren is het hier ook mooi meer. Toeval bestaat niet.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 25-05-2014 10:23:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone: De Russen mogen vaker komen!
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 25-05-2014 11:54:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden