In de reeks meneren met een wow-factor komt vandaag Slavisa Pajkic langspiepen. Deze Servische meneer lijkt ongevoelig te zijn voor elektrische schokken. Hij heeft een Guinness World Record voor het, zonder enige fysieke schade, verduren van 20.000 volt. De man beweert dat hij er niets van voelt. Met zijn handen kan Pajkic gloeilampen voeden. Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken. In minder dan twee minuten verwarmt deze elektroman een kopje water tot 97 graden Celsius. 



Toen hij 17 was leerde hij zijn capaciteiten kennen. Hij was met een vriend en ze leunden tegen een hek met een elektrische afrastering. Zijn vriend daverde van de pijn maar Pajkic, een man van ambities, voelde niets. Zijn volgende doel is om een miljoen volt door zijn lijf te jagen. In de afgelopen jaren hebben veel sceptici beweerd dat hij een bedrieger is, maar de man kan hoe dan ook wel enkele schokjes verdragen.




Slavisa Pajkic staat niet alleen met zijn vermeende elektrische capaciteiten. Naast de Serv hebben we het merkwaardige geval van Ma Xiangang. Deze Chinees heeft het opmerkelijke vermogen om voorwerpen onder hoge spanning aan te raken en zonder pijn honderden volts te absorberen. Hij zegt dat dergelijke schokken hem zelfs kracht geven.



Xiangang ontdekte zijn kunnen toen zijn tv op een dag niet werkte en hij die wou repareren. Zijn hand raakte per ongeluk een stroomdraad aan, maar hij voelde niets. Eerst dacht hij dat er geen prik op de draden zat, maar hij kreeg overal hetzelfde resultaat. Tests die op Xiangang zijn uitgevoerd hebben geconstateerd dat, als gevolg van een unieke chemie van zijn lichaam en fysiologie, hij 7 keer de elektrische weerstand van een normaal mens heeft.
hugo: Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 06-06-2014 8:30:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rick S.:
hugo:
Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?

Wat het meeste weerstand levert, wordt het eerst heet. In dit geval dan de worst.
Op 06-06-2014 9:57:32 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
Rick S.:
hugo:
Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?

Wat het meeste weerstand levert, wordt het eerst heet. In dit geval dan de worst.

Minste weerstand bedoel je zeker. : U=I*R
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 06-06-2014 10:02:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Heeft het ene vlees dan beduidend minder weerstand dan het andere? Waarom/hoe?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 06-06-2014 10:18:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
hugo:
Heeft het ene vlees dan beduidend minder weerstand dan het andere? Waarom/hoe?

Chemische samenstelling, hoeveelheid bloed/eiwitten? Ik kan me ook voorstellen dat vet en spieren ook verschillende weerstanden geeft.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 06-06-2014 10:19:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Deze Chinees heeft het opmerkelijke vermogen om voorwerpen onder hoge spanning aan te raken en zonder pijn honderden volts te absorberen.
Als de stroom (ampère) kwasi nul is kan iedereen dat he.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 06-06-2014 11:48:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
Luk:
Deze Chinees heeft het opmerkelijke vermogen om voorwerpen onder hoge spanning aan te raken en zonder pijn honderden volts te absorberen.
Als de stroom (ampère) kwasi nul is kan iedereen dat he.

Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 06-06-2014 11:51:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
stoerecurry:
Luk:
Deze Chinees heeft het opmerkelijke vermogen om voorwerpen onder hoge spanning aan te raken en zonder pijn honderden volts te absorberen.
Als de stroom (ampère) kwasi nul is kan iedereen dat he.

Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.

Taser is gemaakt om pijn te doen. Minder dan 2 milliampère bestaat ook he.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 06-06-2014 11:56:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry: Mijn punt was meer, dat P=U*I.
Het is het vermogen wat pijn doet, dus 50000v*0.002a=100 watt.
1000000000v*0.0000001a=ook 100 watt
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 06-06-2014 12:04:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
Rick S.:
hugo:
Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?

Wat het meeste weerstand levert, wordt het eerst heet. In dit geval dan de worst.

Probeer het dan zelf ook eens?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 06-06-2014 12:34:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
hugo:
Rick S.:
hugo:
Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?

Wat het meeste weerstand levert, wordt het eerst heet. In dit geval dan de worst.

Probeer het dan zelf ook eens?

Ik zou er mee oppassen, straks krijg jij ook een hete worst....
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 06-06-2014 12:35:53 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi:
hugo:
Kras.
'Door vorken vast te houden en zijn lijf als geleider te gebruiken laat hij worsten koken.'
Kan dat ook zonder vorken?
En waarom koken zijn vingers (enz.) niet? Die zijn toch ook van vlees?

He has some kind of odd skin deformation - his skin sample was clinically tested at VMA (Military Medical Center) in Belgrade and was found to have two skin layers less than a normal person. He also has no sweat glands and also no hair, eyelashes, eyebrows, and so on.

His skin is very dry and its electrical resistance is extremely high, which enables him to hold wires under high voltage with practically no current flowing through his body.
http://www.skepdic.com/skeptimedia/skeptimedia105.html
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 06-06-2014 12:48:52 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: It's electrickery.

It's all a figment of imagination!
Op 06-06-2014 13:26:13 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Zo te zien in het filmpje loopt de stroom niet in serie maar parallel. Er gaat dan door zijn lijf een onbepaalde hoeveelheid stroom, heeft dus niets te maken met het kokende water.
Dat water is alleen maar een (spectaculaire) manier om te laten zien dat er elektriciteit is. Veel show dus. Volgens mij.
Maar wel bijzonder.
Ik kende ook een elektriciën die de plus en de aarde tegelijk kon vasthouden. Ik heb hem al jaren niet meer gezien trouwens...

(bericht gewijzigd op 6/6/2014 16:32)
You don't know what you've got until it's gone...
Op 06-06-2014 16:31:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ram: De worstenman bewijst enkel dat zijn lichaam inderdaad een grote elektrische weerstand moet hebben. Voor de rest zijn zijn truukjes gewoon grote show.

Bij mijn leerlingen test ik elk jaar hun elektrische weerstand, het verschil kan echt enkele duizenden ohms oplopen, zeker bij degenen met zweethandjes...

stoerecurry:
Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.


Het gaat hem erom hoeveel stroom er door je lichaam vloeit. Voor een mens is 30mA dodelijk (vandaar verplichte differentiëel van 30mA in vochtige ruimtes) enkele mA gevoel je dus al heel goed. Ik dacht dat een taser tussen de 20 en 40 mA in pulsen gaf... dus dat gevoel je goed. (Je voelt gemiddeld pijn vanaf 5mA)


(bericht gewijzigd op 6/6/2014 19:1)
Op 06-06-2014 19:01:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Vond het vroeger wel een kick om de sporen van de treinbaan of autoracebaan zo vast te houden dat ik de stroom voelde.
En heb regelmatig een 220V schokje mogen oplopen zonder enig probleem.
Toch wel leuk die trucjes, en best makkelijk.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 06-06-2014 22:20:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
DeSchaduw:
Vond het vroeger wel een kick om de sporen van de treinbaan of autoracebaan zo vast te houden dat ik de stroom voelde.
En heb regelmatig een 220V schokje mogen oplopen zonder enig probleem.
Toch wel leuk die trucjes, en best makkelijk.

Het gevaar zit 'm vooral in het vastpakken van iets waar stroom op staat. Dan verkrampt je hand en kun je niet loslaten.
Alleen aanraken is veel minder gevaarlijk.
Leve de aardlekschakelaars!
You don't know what you've got until it's gone...
Op 06-06-2014 22:30:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Veteo:
DeSchaduw:
Vond het vroeger wel een kick om de sporen van de treinbaan of autoracebaan zo vast te houden dat ik de stroom voelde.
En heb regelmatig een 220V schokje mogen oplopen zonder enig probleem.
Toch wel leuk die trucjes, en best makkelijk.

Het gevaar zit 'm vooral in het vastpakken van iets waar stroom op staat. Dan verkrampt je hand en kun je niet loslaten.
Alleen aanraken is veel minder gevaarlijk.
Leve de aardlekschakelaars!

Dat ik niet kon loslaten is nooit gebeurd...ook zonder dat de schakelaar ingreep.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 06-06-2014 22:50:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Ik heb 1 keer schrikdraad echt goed vastgepakt omdat ik dacht dat er geen stroom opstond, maar toen voelde ik het nog in mijn tenen.
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 07-06-2014 0:06:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
Ram:
De worstenman bewijst enkel dat zijn lichaam inderdaad een grote elektrische weerstand moet hebben. Voor de rest zijn zijn truukjes gewoon grote show.

Bij mijn leerlingen test ik elk jaar hun elektrische weerstand, het verschil kan echt enkele duizenden ohms oplopen, zeker bij degenen met zweethandjes...

stoerecurry:
Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.


Het gaat hem erom hoeveel stroom er door je lichaam vloeit. Voor een mens is 30mA dodelijk (vandaar verplichte differentiëel van 30mA in vochtige ruimtes) enkele mA gevoel je dus al heel goed. Ik dacht dat een taser tussen de 20 en 40 mA in pulsen gaf... dus dat gevoel je goed. (Je voelt gemiddeld pijn vanaf 5mA)


Dat klopt niet wat jij hier typt :

http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=940890
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 07-06-2014 10:46:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Is bullshit!,ga ik niet uitleggen maar echt is bullshit! Ik heb ook minder last van stroom maar daarom ben ik nog niet onkwetsbaar! Als stroom eenmaal begint te vloeien is er geen houden meer aan.
Op 07-06-2014 20:04:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Picobyte:
Is bullshit!,ga ik niet uitleggen maar echt is bullshit! Ik heb ook minder last van stroom maar daarom ben ik nog niet onkwetsbaar! Als stroom eenmaal begint te vloeien is er geen houden meer aan.

Vooral windmolenstroom moet je voor uitkijken.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 07-06-2014 20:52:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte:
Veteo:
Picobyte:
Is bullshit!,ga ik niet uitleggen maar echt is bullshit! Ik heb ook minder last van stroom maar daarom ben ik nog niet onkwetsbaar! Als stroom eenmaal begint te vloeien is er geen houden meer aan.

Vooral windmolenstroom moet je voor uitkijken.

Die is extra gevaarlijk ja Kan je overvallen op het moment dat je het minst verwacht.
Op 08-06-2014 10:39:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Volgens mij is Slavisa Pajkic ook op discovery geweest, daarin vertelde hij dat zijn huid extreem droog was en geen zweet produceert en daarom geen vocht had om elektriciteit te geleiden. Volgens mij is hij dat, want er werden dezelfde dingen vertoont.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 11-06-2014 20:26:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ram:
stoerecurry:
Ram:
De worstenman bewijst enkel dat zijn lichaam inderdaad een grote elektrische weerstand moet hebben. Voor de rest zijn zijn truukjes gewoon grote show.

Bij mijn leerlingen test ik elk jaar hun elektrische weerstand, het verschil kan echt enkele duizenden ohms oplopen, zeker bij degenen met zweethandjes...

stoerecurry:
Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.


Het gaat hem erom hoeveel stroom er door je lichaam vloeit. Voor een mens is 30mA dodelijk (vandaar verplichte differentiëel van 30mA in vochtige ruimtes) enkele mA gevoel je dus al heel goed. Ik dacht dat een taser tussen de 20 en 40 mA in pulsen gaf... dus dat gevoel je goed. (Je voelt gemiddeld pijn vanaf 5mA)


Dat klopt niet wat jij hier typt :

http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=940890

De eerste 5 seconden spreken ze hier van 50 000V, daarna 1200V Bij de 1200V loopt er 2mA door het lichaam bij de 50 000 dus ongeveer 40 keer meer.
Ik weet niet of jouw bron echt betrouwbaar is...
Op 15-06-2014 12:33:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
Ram:
stoerecurry:
Ram:
De worstenman bewijst enkel dat zijn lichaam inderdaad een grote elektrische weerstand moet hebben. Voor de rest zijn zijn truukjes gewoon grote show.

Bij mijn leerlingen test ik elk jaar hun elektrische weerstand, het verschil kan echt enkele duizenden ohms oplopen, zeker bij degenen met zweethandjes...

stoerecurry:
Een taser is gemiddeld 50.000 volt, met 2 miliampere, dus die vlieger gaat niet op.


Het gaat hem erom hoeveel stroom er door je lichaam vloeit. Voor een mens is 30mA dodelijk (vandaar verplichte differentiëel van 30mA in vochtige ruimtes) enkele mA gevoel je dus al heel goed. Ik dacht dat een taser tussen de 20 en 40 mA in pulsen gaf... dus dat gevoel je goed. (Je voelt gemiddeld pijn vanaf 5mA)


Dat klopt niet wat jij hier typt :

http://www.natuurkunde.nl/artikelen/view.do?supportId=940890

De eerste 5 seconden spreken ze hier van 50 000V, daarna 1200V Bij de 1200V loopt er 2mA door het lichaam bij de 50 000 dus ongeveer 40 keer meer.
Ik weet niet of jouw bron echt betrouwbaar is...

Ik kan hier heel veel bronnen over vinden, dus ga er maar vanuit dat het waar is.
http://wiki.answers.com/Q/How_many_amps_in_a_police_taser?#slide=2
Ik neem aan dat jij dit ook heb opgezocht , dus discussie gesloten.
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 15-06-2014 13:19:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden