Het onderstaande is geen (grens)wetenschappelijk verantwoord onderzoek maar het zijn bevindingen en gedachten die met het normale boerenverstand bij elkaar zijn gezocht. Er zullen wellicht enige hiaten in de aannames en berekeningen zitten maar het gaat om de grote gedachte van het geheel.

In het jaar 2.000 vC bedroeg de maximale actieradius van een mens in zijn hele leven ongeveer 40 jaar x gemiddeld 5 kilometer per dag. Dat is dus lopen in de woestenij, zonder mooi wandelpad of zo. Knots onder de arm, paar besjes plukken en achter de mammoeten aan zo ongeveer.

neander

Dat zou dan maximaal 40 x 365 x 5 = 73.000 kilometer zijn in een mensenleven.Maar de toets der realiteit leert natuurlijk al dat een mens de eerste 10 jaar van zijn leven veel minder mobiel is, evenals de laatste 5 jaar. En natuurlijk zijn er ook zat dagen waarop de gemiddelde mens door regen, storm, ziekte, sneeuw of hitte niet echt vooruit komt op sommige dagen. We kunnen gerust rekenen met 25 jaar x 365 dagen x 5 kilometer oftewel ongeveer 45.625 kilometer (ongeveer 0,5 x 105dus) maximale actieradius in een mensenleven in die tijd. En dan hebben we het dus over het maximaal haalbare, niet wat de gemiddelde mens in werkelijkheid haalde.
In de jaren daarna verdubbelde deze afstand omdat de technieken beter werden, om eten en drinken te bewaren en mee te nemen, beter schoeisel, meer kennis van gezondheid, etc. In die 2.000 jaar verdubbelde de actieradius ongeveer naar 100.000 kilometer per mensenleven. Ja, de vooruitgang ging toen een stuk trager dan tegenwoordig.

Rond het jaar nul hadden sommige volken de beschikking over een kameel of een paard. De actieradius nam daardoor toe tot al gauw 50 kilometer per dag en bovendien was de levensverwachting door nog betere voeding en hygiëne opgelopen tot 50 jaar. Dan moet je op je paardje elke dag 50 kilometer galopperen maar voor een beetje postbesteller te paard was dat wel te doen in die tijd.

peerd

Ook hier weer aftrek van de eerste 10 jaar en de laatste 5 jaar maar dan komen we toch nog vlot uit op 35 x 365 x 50 = 638.750 kilometer (ongeveer 0,6 x 10 6dus). Dat is toch al een stuk verder. Tot aan de 20ste eeuw is dat min of meer niet veranderd. Paard en stoomtrein gingen ongeveer even snel. Dat veranderde pas met de komst van het tijdperk van de moderne mens.

Met een auto in de jaren '50 kun je relatief makkelijk 1.000 km per dag afleggen (als taxichauffeur of koerier) en is de levensverwachting al gestegen tot 70 jaar.

morris

Ook hier weer aftrek van 10 + 5 jaar en dan kom je tot 55 x 365 x 1.000 =20.075.000 oftewel ruim 20 miljoen kilometer (2 x 107), voorwaar een hele prestatie. 

Nog eens 50 jaar later is de actieradius van een mens al meer dan vertienvoudigd! In de huidige tijd (2.000 nC) kan een handige/rijke, reiziger/piloot al vlot een gemiddelde halen van 10.000 kilometer per dag in een trans-Atlantisch vliegtuig en is de levensduur al gestegen naar 90 jaar. 

747

Ook hier weer aftrek van 10 + 5 en dan is de rekensom 273.750.000 kilometer (2,7 x10 8) maximale actieradius in een mensenleven. Da's al een best eind.

Nu gaan we een klein beetje in de toekomst kijken (zeg 2.050) en zien we dat er een project komt waarbij een jongeman van 15 jaar in een ruimteschip gezet wordt dat de ruimte in geschoten wordt. Hij haalt een snelheid van 30.000 kilometer per uur en gaat door tot de leeftijd van 115 jaar. 30.000 km per uur is 720.000 kilometer per dag. Dat is 262.800.000 km per jaar en dat is weer in 100 jaar 26.280.000.000 oftewel 26 miljard kilometer in een mensenleven. (2,6 x1010!). Met de huidige techniek is dit zeker haalbaar, het gaat er niet om of we het ook daadwerkelijk doen maar of we het überhaupt kunnen.

Ter vergelijking: in oktober 2013 was de Voyager 1 al 1,88 × 1010 km van onze zon verwijderd, ofwel 0,002 lichtjaar. Ik bedoel maar...

voyager

In dit ontwikkelingstempo is het zeker niet ondenkbaar dat een mens over 1.000 jaar in staat zal zijn om lichtjaren (9,46 × 1012 kilometer) (of andere in onze huidige ogen absurde afstanden) te bereizen. Iets wat nu volslagen onmogelijk lijkt kan over 1.000 jaar een makkie blijken te zijn door verbeterde techniek. Als ik in de middeleeuwen had gezegd dat ik binnen 24 uur naar Spanje kan reizen hadden ze mij op de brandstapel gegooid. 

Mijn advies:

Denk eens gerust buiten de parameters van uw eigen leventje, onderzoek eens de lijnen uit het verleden en trek ze eens door naar de nabije toekomst. Het zal ons nederig doen voelen en ons realiseren dat we in onze huidige ontwikkelingsfase nog erg onwetend en dom zijn.

Schud de arrogantie van u af, geef toe dat u dom en onwetend bent en hopeloos beperkt in uw actieradius. Accepteer dan ook maar alvast dat onze kinderen en kleinkinderen de grootste ontdekkingen zullen gaan doen die wij op dit moment niet eens kunnen verzinnen.

De beste en meest visionaire sciencefictionschrijvers van 1.000 jaar geleden zijn allemaal meer dan ruimschoots overtroffen in de huidige realiteit en het gaat alleen maar sneller.

Er is niemand op deze wereld die ook maar enige accurate voorspelling kan doen over ons technologische niveau over 1.000 jaar maar ik kan u wel dit zeggen: Onze actieradius is dan ongetwijfeld met minimaal een factor duizend vooruit gegaan.


 Bon voyage!

stoerecurry: Leuk stukje
Misschien dat we in die tijd dan wel via wormgaten reizen en welke afstand neem je dan? Die van de reële dimensies, of de afgelegde afstand?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 12-06-2014 8:53:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Leuke bedenkingen.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 12-06-2014 9:17:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4: Als je snel ga, dan ben je er zo.
Als je langzaam ga, kom je veel tegen.

It's all a figment of imagination!
Op 12-06-2014 9:19:53 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: De uitdrukking was, dacht ik:
als je alleen gaat, ga je sneller,
als je samen gaat, kom je verder.
(Van...?)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 12-06-2014 9:25:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: De "astralen" onder ons zullen nu zeggen; ik kan overal in het universum naar toe. Tot voor kort had ik hier zo enige bedenkingen bij, maar sinds quantum entanglement nu door onze eigen TU Delft bewezen word geacht (zij het nog op korte afstand, maar quantum entanglement zou onafhankelijk zijn van afstand...), denk ik hier iets anders over.

Heeft niets met teleportatie te maken, maar met het bekijken van andere plaatsen in het universum, zonder je fysieke lichaam te verplaatsen, wat je bij fysiek reizen en bij teleportatie wel doet.

Verder een goed leuk stuk, wat je steeds weer bewust maakt van de groei die we doormaken en de snelheid waarmee dit gaat. Denk niet in beperkingen zou ik willen zeggen. Dat afbakenen doen we steeds zelf.

PS over dat quantum entanglement: dit zou de wetten van snelheid van informatie verandering, waarbij lichtsnelheid de maximale snelheid is waarin een verandering kan optreden, wel eens fors kunnen tarten. Hier wil de wetenschap eigenlijk nog niet aan, want dat zou elke bestaand fundament ineens kunnen wegslaan. Als quantum entanglement een gelijktijdige verandering op elke plaats in het universum kan opleveren, dan zou dat inderdaad de lichtsnelheid overschrijden. Wat niet zou kunnen volgens de hedendaagse wetenschap. Ik zeg verder niets, ok?
(bericht gewijzigd op 12/6/2014 10:10)
Op 12-06-2014 9:57:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Alweer iemand die vast zit in het denken in constante groei.
Terwijl er al eerder periodes zijn geweest waarin we makkelijk 1000 jaar op het zelfde niveau bleven.

Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 11:43:06 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
DeSchaduw:
Alweer iemand die vast zit in het denken in constante groei.
Terwijl er al eerder periodes zijn geweest waarin we makkelijk 1000 jaar op het zelfde niveau bleven.


Lijkt mij niet want:
Accepteer dan ook maar alvast dat onze kinderen en kleinkinderen de grootste ontdekkingen zullen gaan doen die wij op dit moment niet eens kunnen verzinnen.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 12-06-2014 13:45:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
LiveTime: Zou de denk fout niet zitten in de snelheid.. Ik bedoel waarom de snelheid bv van het licht al grens van verplaatsing! Je kunt van A naar B zonder dat daarbij de snelheid van te pas komt. Als je denk aan een willekeurige plek, ben je daar ook gelijk (in je hersenpan..), niks geen licht snelheid. Wel de voorbereiding in je hersenpan om het beeld op te roepen maar eenmaal gevorm is daar het beeld en kun je denkbeeldig (!) rondlopen. Sorry erg warm hier (35gr) en mogelijk kookt het een beetje in mijn pan maar wil het jullie toch als opmerking niet onthouden.. Zo kunnen we toch al zeer grote afstanden aflegen....
Op 12-06-2014 13:52:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Dicit:
DeSchaduw:
Alweer iemand die vast zit in het denken in constante groei.
Terwijl er al eerder periodes zijn geweest waarin we makkelijk 1000 jaar op het zelfde niveau bleven.


Lijkt mij niet want:
Accepteer dan ook maar alvast dat onze kinderen en kleinkinderen de grootste ontdekkingen zullen gaan doen die wij op dit moment niet eens kunnen verzinnen.

Dat bedoel ik met vastzitten in groeidenken. Dit soort uitspraken rekent er op dat de groei van de laatste eeuw minimaal gelijk blijft of sneller gaat.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 13:52:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
LiveTime:
Zou de denk fout niet zitten in de snelheid.. Ik bedoel waarom de snelheid bv van het licht al grens van verplaatsing! Je kunt van A naar B zonder dat daarbij de snelheid van te pas komt. Als je denk aan een willekeurige plek, ben je daar ook gelijk (in je hersenpan..), niks geen licht snelheid. Wel de voorbereiding in je hersenpan om het beeld op te roepen maar eenmaal gevorm is daar het beeld en kun je denkbeeldig (!) rondlopen. Sorry erg warm hier (35gr) en mogelijk kookt het een beetje in mijn pan maar wil het jullie toch als opmerking niet onthouden.. Zo kunnen we toch al zeer grote afstanden aflegen....

Helaas werkt het niet met plekken waar je nog nooit iets van hebt gezien.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 13:54:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
DeSchaduw:
LiveTime:
Zou de denk fout niet zitten in de snelheid.. Ik bedoel waarom de snelheid bv van het licht al grens van verplaatsing! Je kunt van A naar B zonder dat daarbij de snelheid van te pas komt. Als je denk aan een willekeurige plek, ben je daar ook gelijk (in je hersenpan..), niks geen licht snelheid. Wel de voorbereiding in je hersenpan om het beeld op te roepen maar eenmaal gevorm is daar het beeld en kun je denkbeeldig (!) rondlopen. Sorry erg warm hier (35gr) en mogelijk kookt het een beetje in mijn pan maar wil het jullie toch als opmerking niet onthouden.. Zo kunnen we toch al zeer grote afstanden aflegen....

Helaas werkt het niet met plekken waar je nog nooit iets van hebt gezien.

Daarom komen we dagelijks op GW kijken!
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 12-06-2014 14:12:04 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
DeSchaduw:
LiveTime:
Zou de denk fout niet zitten in de snelheid.. Ik bedoel waarom de snelheid bv van het licht al grens van verplaatsing! Je kunt van A naar B zonder dat daarbij de snelheid van te pas komt. Als je denk aan een willekeurige plek, ben je daar ook gelijk (in je hersenpan..), niks geen licht snelheid. Wel de voorbereiding in je hersenpan om het beeld op te roepen maar eenmaal gevorm is daar het beeld en kun je denkbeeldig (!) rondlopen. Sorry erg warm hier (35gr) en mogelijk kookt het een beetje in mijn pan maar wil het jullie toch als opmerking niet onthouden.. Zo kunnen we toch al zeer grote afstanden aflegen....

Helaas werkt het niet met plekken waar je nog nooit iets van hebt gezien.

Daarom komen we meermaal per dag op GW kijken!
(bericht gewijzigd op 12/6/2014 16:47)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 12-06-2014 14:12:04 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Zelfs 2x daags.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 12-06-2014 16:42:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Mooi stukkie. Alleen een voetnoot over scheepsvaart. Die was al vroeg ontwikkeld. bv: In het jaar 0 was die immens. duizenden schepen ploegden door de middelandse en zwarte zee. China had een levendige handel met de Arabieren en India. Salomo verkreeg zijn grootste schatten via Afrika. Egypte voer op Ierland. Vikingen gingen door Rusland naar de zwarte zee en India. Scheepvaart !
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 12-06-2014 17:36:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Och kom...:
Mooi stukkie. Alleen een voetnoot over scheepsvaart. Die was al vroeg ontwikkeld. bv: In het jaar 0 was die immens. duizenden schepen ploegden door de middelandse en zwarte zee. China had een levendige handel met de Arabieren en India. Salomo verkreeg zijn grootste schatten via Afrika. Egypte voer op Ierland. Vikingen gingen door Rusland naar de zwarte zee en India. Scheepvaart !

Er zijn nog wel meer kanttekeningen bij te zetten, want paarden en kamelen werden al langer gebruikt, net als olifanten.
En dan hebben we het nog niet eens over de vimana´s en andere mogelijke vervoermiddelen van oude beschavingen.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 17:41:18 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
Atmosfeertje, goed leuk blog!

Of de actieradius van de mens verder zal vergroten en met welke snelheid dat gaat! Dát het zal gebeuren is mij wel zeker, daar is de mens té nieuwsgierig voor, de snelheid, de mate waarin is afwachten.
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 12-06-2014 19:35:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone:
Och kom...:
Mooi stukkie. Alleen een voetnoot over scheepsvaart. Die was al vroeg ontwikkeld. bv: In het jaar 0 was die immens. duizenden schepen ploegden door de middelandse en zwarte zee. China had een levendige handel met de Arabieren en India. Salomo verkreeg zijn grootste schatten via Afrika. Egypte voer op Ierland. Vikingen gingen door Rusland naar de zwarte zee en India. Scheepvaart !

En vergeet niet dat Noah al een superschip bouwde! In de woestijn, n.b. Dat was pas innovatie.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 12-06-2014 20:00:30 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Qvic: het idee dat we niet alleen grotere afstanden aflegde in ons leven, maar ook steeds ouder worden, berust op het school geschiedenis.
In vroege jaren van 2000 jaar v Christus en tot ver in de middel eeuwen werd de mens gemiddeld 120 jaar. Door deze gemiddelde ouderdomsleeftijd in de propaganda geschiedenis te verlagen, lijkt het net als of we steeds ouder worden nu. Terwijl de mens voor het stoomtijdperk al gemiddeld tussen de 80 en 100 jaar werden. En de vergelijking van afstand afleggen is relatief. Want vroeger liep ieder mens nog, om ergens te komen. Tegenwoordig zitten we op onze kont om een afstand af te leggen. Dus onze actieve radius neemt telkens steeds meer af, in plaats van meer. Wat in het boven genoemde artikel beschreven staat.
(bericht gewijzigd op 12/6/2014 20:42)
De waarheid is overal zichtbaar en toch ziet bijna niemand dit.
Op 12-06-2014 20:40:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Qvic:
het idee dat we niet alleen grotere afstanden aflegde in ons leven, maar ook steeds ouder worden, berust op het school geschiedenis.
In vroege jaren van 2000 jaar v Christus en tot ver in de middel eeuwen werd de mens gemiddeld 120 jaar. Door deze gemiddelde ouderdomsleeftijd in de propaganda geschiedenis te verlagen, lijkt het net als of we steeds ouder worden nu. Terwijl de mens voor het stoomtijdperk al gemiddeld tussen de 80 en 100 jaar werden. En de vergelijking van afstand afleggen is relatief. Want vroeger liep ieder mens nog, om ergens te komen. Tegenwoordig zitten we op onze kont om een afstand af te leggen. Dus onze actieve radius neemt telkens steeds meer af, in plaats van meer. Wat in het boven genoemde artikel beschreven staat.

Kan je die leeftijden bewijzen?
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 20:57:40 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Qvic: De leeftijden kun je op google opzoeken, zie o.a bijbel. en de andere leeftijden heb ik via mijn eigen familie stamboom terug kunnen vinden.
De waarheid is overal zichtbaar en toch ziet bijna niemand dit.
Op 12-06-2014 21:38:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Albert Onestone:
Qvic:
het idee dat we niet alleen grotere afstanden aflegde in ons leven, maar ook steeds ouder worden, berust op het school geschiedenis.
In vroege jaren van 2000 jaar v Christus en tot ver in de middel eeuwen werd de mens gemiddeld 120 jaar. Door deze gemiddelde ouderdomsleeftijd in de propaganda geschiedenis te verlagen, lijkt het net als of we steeds ouder worden nu. Terwijl de mens voor het stoomtijdperk al gemiddeld tussen de 80 en 100 jaar werden. En de vergelijking van afstand afleggen is relatief. Want vroeger liep ieder mens nog, om ergens te komen. Tegenwoordig zitten we op onze kont om een afstand af te leggen. Dus onze actieve radius neemt telkens steeds meer af, in plaats van meer. Wat in het boven genoemde artikel beschreven staat.

Een gemiddelde leeftijd van 120 jaar betekent dat er ook mensen veel ouder werden dan die leeftijd. Immers gingen (net als heden) er een heleboel dood als baby, kind of jong-volwassene.
Archeologisch en historisch wordt dit niet gestaafd. Nergens ter wereld werden of worden mensen ouder dan iets minder dan 120 jaar. Als je anders kan bewijzen, dan graag deze data als link?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Op 12-06-2014 21:48:21 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Volgens de Bijbel werd Methusalem 969 jaar oud maar ik vind het een rare gedachte dat "we" vroeger zo oud konden worden en dat dat na de zondvloed gereduceerd is naar 10%... Volgens de bijbel (Genesis 6:3) stelt God, ten tijde van de bouw van Noachs ark, zelf een limiet aan de levensduur van de mens.

Bijbeluitleggers die vasthouden aan een letterlijke opvatting van de (Hebreeuwse) Bijbel zijn van mening dat Metusalem en zijn tijdgenoten inderdaad echt zo oud werden. Zij zoeken de verklaring hiervan in de gunstige levensomstandigheden zo vlak na de veronderstelde zondeval en voordat de zondvloed zich zou hebben voorgedaan. Inderdaad worden de leeftijden in de Bijbel na de zondvloed snel minder.

Volgens een andere verklaring zou dit hoge aantal jaren zijn veroorzaakt door het verwisselen van de zon- en maan-cycli; indien men hiervoor zou corrigeren zou Metusalem maar 78 jaar zijn geworden. Deze verklaring laat echter wel ruimte over voor twijfel, het zou namelijk ook betekenen dat Henoch niet 65, maar 5 jaar oud zou zijn toen hij Metusalem verwekte.

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 12-06-2014 22:07:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Qvic:
De leeftijden kun je op google opzoeken, zie o.a bijbel. en de andere leeftijden heb ik via mijn eigen familie stamboom terug kunnen vinden.

De Bijbel is geen historisch naslagwerk.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 12-06-2014 22:13:49 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Nope is meer sprookjesboek
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 12-06-2014 22:36:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
DeSchaduw:
Qvic:
De leeftijden kun je op google opzoeken, zie o.a bijbel. en de andere leeftijden heb ik via mijn eigen familie stamboom terug kunnen vinden.

De Bijbel is geen historisch naslagwerk.

Er staat wel een compleet geslachtsregister in.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 12-06-2014 22:46:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Mark TT:
De "astralen" onder ons zullen nu zeggen; ik kan overal in het universum naar toe. Tot voor kort had ik hier zo enige bedenkingen bij, maar sinds quantum entanglement nu door onze eigen TU Delft bewezen word geacht (zij het nog op korte afstand, maar quantum entanglement zou onafhankelijk zijn van afstand...), denk ik hier iets anders over.

Waarom nu pas nadat de TU-Delft een experiment heeft gedaan? Het enige nieuwe van de TU-Delft is volgens mij dat ze elektronen op een bepaalde nog korte afstand met elkaar verstrengelt hebben en een 100% data overdracht hebben. Overigens hebben ze het experiment al eerder gedaan, http://www.tudelft.nl/en/current/latest-news/article/detail/tu-delft-legt-fundament-voor-quantum-internet/ .

Het eerst quantum entanglement experiment zou al in 1948 gedaan zijn: http://journals.aps.org/pr/abstract/10.1103/PhysRev.73.1398
Daarbij is de grootste afstand met verstrengelde deeltjes volgens mij 143 km met fotonen: http://www.nature.com/nature/journal/v489/n7415/full/nature11472.html

Nou zit er wel wat verschil tussen hetgeen de TU-Delft gedaan heeft en hoe de fotonen 143 km ver zijn gezonden, maar entanglement is redelijk wat keren gedaan in de wetenschap om zeker van het bestaan te zijn, daarvoor hoef je niet op de TU-Delft te wachten mijn inziens.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 12-06-2014 22:48:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Och kom...:
DeSchaduw:
Qvic:
De leeftijden kun je op google opzoeken, zie o.a bijbel. en de andere leeftijden heb ik via mijn eigen familie stamboom terug kunnen vinden.

De Bijbel is geen historisch naslagwerk.

Er staat wel een compleet geslachtsregister in.

Gebaseerd op "van horen zeggen" en andere verzinsels en vergissingen.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 12-06-2014 23:05:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Nu geef je al gelijk een disclaimer in het artikel, maar volgens mij ben je de bootjes nog vergeten hoe we de zeeën veroverden.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 12-06-2014 23:05:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Och kom...:
DeSchaduw:
Qvic:
De leeftijden kun je op google opzoeken, zie o.a bijbel. en de andere leeftijden heb ik via mijn eigen familie stamboom terug kunnen vinden.

De Bijbel is geen historisch naslagwerk.

Er staat wel een compleet geslachtsregister in.

Niet compleet, slechts een gedeelte van de mannelijke lijn van een enkele stam.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-06-2014 9:59:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden. Sterker toen koning Nabonid (6 eeuw voor Christus) een oude ziggurat herstelde vond ie de hun onbekende naam Ur-Nannu. Ja, daar was het aloude Ur der Chaldeeen.

De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.

Maar een paar idioten hier zijn zo bang van God dat ze alle rede laten varen en alles in hun vermogen doen om de zaken te verdraaien. Soit...
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 13-06-2014 13:03:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden. Sterker toen koning Nabonid (6 eeuw voor Christus) een oude ziggurat herstelde vond ie de hun onbekende naam Ur-Nannu. Ja, daar was het aloude Ur der Chaldeeen.

De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.

Maar een paar idioten hier zijn zo bang van God dat ze alle rede laten varen en alles in hun vermogen doen om de zaken te verdraaien. Soit...

Dus tot 325 na Christus was er geen kennis?
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-06-2014 13:17:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-06-2014 13:23:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Luk:
Och kom...:

De bijbel is precies en altijd waar.

Off topic trouwens...


In de Bijbel staat de actieradius van de mens beschreven, dus on-topic
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-06-2014 13:26:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:

Ach je, je hebt een politiek agitator gevonden...

"Als specialist in het Midden-Oosten filtert Cole een politieke boodschap uit zijn bevindingen: rechtse Israëlische politici die bijbelse verhalen als basis gebruiken om Palestijnen uit hun huizen in Oost-Jeruzalem te zetten, maken historische fouten, naast hun tekortkomingen met betrekking tot de mensenrechten."

http://www.nik.nl/2005/08/archeologe-claimt-vondst-paleis-van-koning-david-in-jeruzalem/

Voor de rest komt ie met niet bestaande kameeltjes. Als ze niet bestonden konden ze ook niet beschreven worden.
(bericht gewijzigd op 13/6/2014 13:40)
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 13-06-2014 13:37:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar: Ik vind de eerste benadering eigenlijk al niet stroken. De radius van de Egyptenaren zal 2000 v.Ch. echt wel hoger hebben gelegen.
Leef niet je droom, maar leef het doorzien van die droom!
Op 13-06-2014 13:40:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
DeSchaduw:
Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden. Sterker toen koning Nabonid (6 eeuw voor Christus) een oude ziggurat herstelde vond ie de hun onbekende naam Ur-Nannu. Ja, daar was het aloude Ur der Chaldeeen.

De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.

Maar een paar idioten hier zijn zo bang van God dat ze alle rede laten varen en alles in hun vermogen doen om de zaken te verdraaien. Soit...

Dus tot 325 na Christus was er geen kennis?

Die vat ik niet
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 13-06-2014 13:41:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Och kom...:
DeSchaduw:
Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden. Sterker toen koning Nabonid (6 eeuw voor Christus) een oude ziggurat herstelde vond ie de hun onbekende naam Ur-Nannu. Ja, daar was het aloude Ur der Chaldeeen.

De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.

Maar een paar idioten hier zijn zo bang van God dat ze alle rede laten varen en alles in hun vermogen doen om de zaken te verdraaien. Soit...

Dus tot 325 na Christus was er geen kennis?

Die vat ik niet

Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen.

De Bijbel is begonnen met de bijeenkomst in Nicea in 325 na Christus. Dat is derhalve volgens jou het beginpunt van de kennis.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 13-06-2014 13:48:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar:
Och kom...:
DeSchaduw:
Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden. Sterker toen koning Nabonid (6 eeuw voor Christus) een oude ziggurat herstelde vond ie de hun onbekende naam Ur-Nannu. Ja, daar was het aloude Ur der Chaldeeen.

De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.

Maar een paar idioten hier zijn zo bang van God dat ze alle rede laten varen en alles in hun vermogen doen om de zaken te verdraaien. Soit...

Dus tot 325 na Christus was er geen kennis?

Die vat ik niet


Ik heb respect voor ieder zijn overtuiging, maar soms lijkt het alsof je ons in de maling neemt. Een zin als 'wat in de bijbel staat is de absolute waarheid...' is blindheid ontstaan vanuit diezelfde waarheidsvorming. In essentie heeft de Bijbel een redelijke en interessante boodschap, maar er is een hoop verhaal omheen gecreëerd om het als een aantrekkelijk ingepakt cadeau te verkopen. Elk woord letterlijk als waarheid aannemen is allerminst hetgeen de schrijvers en samenstellers wilden verkondigen in die tijden.

Ook naïef over de kamelen om te concluderen dat ze niet zouden bestaan. Het gaat om de domesticatie van deze dieren.
Leef niet je droom, maar leef het doorzien van die droom!
Op 13-06-2014 14:57:44 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Och kom...:


Voor de rest komt ie met niet bestaande kameeltjes. Als ze niet bestonden konden ze ook niet beschreven worden.


God wordt toch ook beschreven? En vermits die niet bestaat...

Hier nog wat boeiende (off topic) uitleg:

http://www.positief-atheisme.nl/atheisten/jim_walker/de_duistere_bijbel.html
(bericht gewijzigd op 13/6/2014 15:14)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-06-2014 15:14:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Och kom...:
Onze kennis van vroeger is met de bijbel begonnen. In de Bijbel waren allerlei namen en volken die de Grieken en Romeinen al niet meer kenden....
De bijbel is precies en altijd waar. Als ik moest kiezen tussen een bewering van mensen of wat in de bijbel staat dan is de laatste de optie.


"Al is het praatje nog zo rond, het loopt altijd uit op stront."
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 13-06-2014 21:17:29 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: De bijbel is een boek. Leuk als leidraad, maar meer ook niet.
Zelfkennis is G-dskennis. Ken u zelve.
Van mezelf weet ik dat ik per werkdag zo'n 25km afleg, te voet. Daarbij opgeteld de wandelingen met m'n honden zal dat op ruim 30 km per dag uitkomen. De 4 daagse lopen is een makkie.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 13-06-2014 21:35:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: actieradius vergroten door technologie aan te passen om nog verder te komen, om wat te doen? om niets te ontdekken? alleen dode planeten en sterren. Wij, bovenaardse wezens zijn nog niet in staat het benaderend getal Pi exact te berekenen laat staan het heelal te veroveren want het getal Pi blijkt te groot dus zal het heelal een beetje kleiner zijn dan gedacht en nu , rekenen maar.
Op 19-06-2014 8:56:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Ik gebruik nooit meer dan 4 cijfers achter de komma.
Waarom heb je er meer dan 1.000 nodig?
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 19-06-2014 9:19:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
hugo:
Ik gebruik nooit meer dan 4 cijfers achter de komma.
Waarom heb je er meer dan 1.000 nodig?

Als je gaat rekenen met hele grote afstanden (getallen) is de kleinste afwijking al te groot.
Ik reken normaal gesproken tot 10-13
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 19-06-2014 9:28:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
stoerecurry:
hugo:
Ik gebruik nooit meer dan 4 cijfers achter de komma.
Waarom heb je er meer dan 1.000 nodig?

Als je gaat rekenen met hele grote afstanden (getallen) is de kleinste afwijking al te groot.
Ik reken normaal gesproken tot 10-13

Ik rond altijd alles af, in mijn voordeel.

It's all a figment of imagination!
Op 19-06-2014 9:29:41 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
pirobel:
actieradius vergroten door technologie aan te passen om nog verder te komen, om wat te doen? om niets te ontdekken? alleen dode planeten en sterren. Wij, bovenaardse wezens zijn nog niet in staat het benaderend getal Pi exact te berekenen laat staan het heelal te veroveren want het getal Pi blijkt te groot dus zal het heelal een beetje kleiner zijn dan gedacht en nu , rekenen maar.

Pi blijkt te groot dus zal het heelal een beetje kleiner zijn?
Trouwens, wat is groot. Oneindig veel decimalen maakt het nog steeds geen 4.
Is it electrickery?
Op 19-06-2014 10:18:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Het gaat om vier duizendste van één centimeter, er zijn acht biljoen cijfers gevonden tussen 3,1cm en 3,2cm dus op 1mm lengte, het blijkt dus 3,1375 ipv 3.1415....
Op 19-06-2014 10:57:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Oei, en ik heb pas nog een spitse dakconstructie uitgerekend met pi = 3,1416.
Als daar maar geen lekken van komen.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 19-06-2014 13:02:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
pirobel:
Het gaat om vier duizendste van één centimeter, er zijn acht biljoen cijfers gevonden tussen 3,1cm en 3,2cm dus op 1mm lengte, het blijkt dus 3,1375 ipv 3.1415....

Oh zo. Dat had ik nog niet gehoord of gelezen. Bron aub?
Edit: pi geeft een verhouding weer (tussen omtrek en diameter), dat je het nu over centimeters hebt vind ik verwarrend.
Is it electrickery?
Op 19-06-2014 17:35:47 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
pirobel:
Het gaat om vier duizendste van één centimeter, er zijn acht biljoen cijfers gevonden tussen 3,1cm en 3,2cm dus op 1mm lengte, het blijkt dus 3,1375 ipv 3.1415....

Wat een verschrikkelijke onzin !
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 19-06-2014 18:29:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: een cirkeltje met middellijn 1cm;, omtrek 1x3,1415.... = 1,1415...cm., het getal pi is cm. en wat met die "verschrikkelijke onzin"; men weet best dat het getal pi een BENADERING is , dus niet exact en dat het de hoogste tijd wordt dat pi exact is en dit kan enkel door de kwadratuur van de cirkel te ontdekken, daar moet je wel van op de hoogte zijn natuurlijk en dit is GEEN onzin.
Op 20-06-2014 20:12:28 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: omtrek cirkeltje van 1cm diameter is natuurlijk 3,1415....cm !!! ( niet 1,1415...cm)
Op 20-06-2014 20:14:01 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Pi is een constante, de verhouding tussen omtrek en diameter is bij elke cirkel pi. Ook als de diameter 500 meter is.
Is it electrickery?
Op 20-06-2014 20:16:02 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : De kwadratuur van de cirkel:
Het wiskundige bewijs dat de kwadratuur van de cirkel onmogelijk is, heeft veel vrije geesten er niet van weerhouden om toch vele jaren pogingen te ondernemen om het probleem hoe dan ook op te lossen. De nutteloosheid van dergelijke pogingen om het vraagstuk op te lossen, heeft er voor gezorgd dat het in verband wordt gebracht met zaken die niets met het vraagstuk zelf te maken hebben. Het is dan slechts een manier om een nutteloze of vergeefse onderneming uit te drukken.

Succes ermee, pirobel.
Is it electrickery?
Op 20-06-2014 20:18:49 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
pirobel:
een cirkeltje met middellijn 1cm;, omtrek 1x3,1415.... = 1,1415...cm., het getal pi is cm. en wat met die "verschrikkelijke onzin"; men weet best dat het getal pi een BENADERING is , dus niet exact en dat het de hoogste tijd wordt dat pi exact is en dit kan enkel door de kwadratuur van de cirkel te ontdekken, daar moet je wel van op de hoogte zijn natuurlijk en dit is GEEN onzin.

Ik denk dat je de betekenis/inhoud van pi niet snapt. Als je het beknot (door te kwadrateren) is het niet transcendent meer. Daarom dat kwadrateren van de cirkel niet kan. Een afgeronde pi is geen pi, dat is hoogstens een benadering.
United as one. Divided by zero.
Op 20-06-2014 20:20:24 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
pirobel:
een cirkeltje met middellijn 1cm;, omtrek 1x3,1415.... = 1,1415...cm., het getal pi is cm. en wat met die "verschrikkelijke onzin"; men weet best dat het getal pi een BENADERING is , dus niet exact en dat het de hoogste tijd wordt dat pi exact is en dit kan enkel door de kwadratuur van de cirkel te ontdekken, daar moet je wel van op de hoogte zijn natuurlijk en dit is GEEN onzin.

Spijtig dat jij er niet van op de hoogte bent dan.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 20-06-2014 20:39:39 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: zalig om de reacties te lezen, De redenering van von Lindemann is fout, eerst de kwadratuur vinden want het resultaat van de kwadrauur is het exacte getal, pi is helemaal niet nodig om de omtrek van een cirkel op te meten, bvb; straal delen door acht en de uitkomst vermenigvuldigen met 50,2 en daar is de juiste omtrek..; wie is daarvan op de hoogte?
Op 20-06-2014 22:01:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
pirobel:
zalig om de reacties te lezen, De redenering van von Lindemann is fout, eerst de kwadratuur vinden want het resultaat van de kwadrauur is het exacte getal, pi is helemaal niet nodig om de omtrek van een cirkel op te meten, bvb; straal delen door acht en de uitkomst vermenigvuldigen met 50,2 en daar is de juiste omtrek..; wie is daarvan op de hoogte?

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
In elk geval, hoe je het ook wendt of keert, de uitkomst blijft een benadering.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 20-06-2014 22:05:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Tetzmol:
pirobel:
zalig om de reacties te lezen, De redenering van von Lindemann is fout, eerst de kwadratuur vinden want het resultaat van de kwadrauur is het exacte getal, pi is helemaal niet nodig om de omtrek van een cirkel op te meten, bvb; straal delen door acht en de uitkomst vermenigvuldigen met 50,2 en daar is de juiste omtrek..; wie is daarvan op de hoogte?

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
In elk geval, hoe je het ook wendt of keert, de uitkomst blijft een benadering.

Inderdaad een veel zuiverder methode om de omtrek te weten is een touwtje eromheen binden en knoopje leggen waar die bij het begin komt en dan daarna touwtje langs meetlat leggen.

want: meten is weten.

It's all a figment of imagination!
Op 20-06-2014 22:10:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Pi van Drs. P.
Men leze het kordaat, ritmisch en een weinig nasaal voor het beste resultaat:

Verleden week bezocht ik voor de eerste maal mijn bovenbuur
Het had te maken met lekkage, naar ik meen, of met de huur
Er hing een levensecht portretje van een cirkel aan de muur
En hij ontpopte zich als vreemde en ascetische figuur
Die zich in leven hield met brokjes en augurken in het zuur
Het schikt me slecht, ik moet veel werk verrichten sprak hij overstuur
Ik heb al jaren een obsessie en die geeft mij rust nog duur
Daar ik verslaafd ben aan de cirkelkwadratuur

Als men de omtrek van een cirkel, zo begon hij zijn verhaal
Gaat delen door de doorsnee, uiteraard is die twee maal de straal
Dan komt er een quotient, ja mag ik even stilte in de zaal
Vaak zeg ’k maar twee-entwintig zevende, maar dat is te globaal
In feite is het twee pi er, en dat is lang niet zo banaal
Het blijkt dat pi irrationeel is en daarbij transcendentaal
En een computer heeft het uitgerekend, is dat niet geniaal
Tot in de weet ik veel hoeveelste decimaal

Ja deze pi, dat is te lezen in de encyclopedie
Is eeuwenoud en wetenschappelijk, Grieks en vol magie
Als ik zo pieker over pi spreekt u wellicht van een manie
Maar zijn wij allen niet neuro-, fana-, roman- of mystici
Een ander heeft een kolibri een relikwie of een fobie
Maar ik verdiep mij onophoudelijk en zonder compromis
In dit unieke en verheven wonder der planimetrie
Ik zoek het antwoord op het grote raadsel pi

Na deze woorden onderbrak hij spastisch hijgend zijn gepraat
En er verscheen een onrustbarend kleurenspel op zijn gelaat
Dus ik begon al rond te kijken naar een zuurstofapparaat
Maar hij bedaarde, en hervatte zijn verhandeling kordaat
Er is een andere formule, die is ook niet van de straat
De oppervlakte van een cirkel immers is pi er kwadraat
En om de waarde van die pi nu eens te zien in vol ornaat
Dat is wat mij als ideaal voor ogen staat
You don't know what you've got until it's gone...
Op 20-06-2014 22:26:31 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Aldus vind ik drie komma een vier een vijf negen twee zes vijf
Etcetera, etcetera, ja het heeft heel wat om het lijf
Zodat ik elke morgen na het opstaan eventjes verstijf
Bij de gedachte aan de eindeloosheid van dit tijdverdrijf
Waarna ik mij toch altijd weer verman en in mijn handen wrijf
Ik grijp de rekenliniaal, maar ook wel eens de rekenschijf
Ik zet me neer en calculeer en schrijf, en calculeer en schrijf
En ik zal blijven zoeken tot ik er in blijf. . .

Familie van jou, pirobel?
(bericht gewijzigd op 20/6/2014 22:28)
You don't know what you've got until it's gone...
Op 20-06-2014 22:26:48 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
Pi rima Veteo!
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 20-06-2014 22:42:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
(bericht gewijzigd op 21/6/2014 2:52)
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 21-06-2014 2:52:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Héél mooi en passend op dit moment, doch, geen familie, mijn zoeken heeft volle zeven jaar geduurd, Wetenschappers en Wiskundigen kennen en weten van mijn opzoeking en resultaat maar houden hun hart vast voor de gevolgen, daarom hullen zij zich in stilzwijgen en daarom kom ik naar buiten zoveel ik kan om discussies te openen....
Op 21-06-2014 9:03:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Staat me iets bij dat er al eerder op GW over gediscussieerd werd. Onder een gastblog, ik weet niet meer van wie.
Is it electrickery?
Op 21-06-2014 9:15:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ik krijg een beetje herinneringen aan Harrie Christus.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 21-06-2014 9:22:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Emie :
Staat me iets bij dat er al eerder op GW over gediscussieerd werd. Onder een gastblog, ik weet niet meer van wie.

Ah, hierzo.
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=10010
Is it electrickery?
Op 21-06-2014 9:23:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
pirobel:
Héél mooi en passend op dit moment, doch, geen familie, mijn zoeken heeft volle zeven jaar geduurd, Wetenschappers en Wiskundigen kennen en weten van mijn opzoeking en resultaat maar houden hun hart vast voor de gevolgen, daarom hullen zij zich in stilzwijgen en daarom kom ik naar buiten zoveel ik kan om discussies te openen....

Hullen in stilzwijgen...
lijkt me ook verstandiger dan
lullen over onzin.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 21-06-2014 9:53:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
pirobel:
zalig om de reacties te lezen, De redenering van von Lindemann is fout, eerst de kwadratuur vinden want het resultaat van de kwadrauur is het exacte getal, pi is helemaal niet nodig om de omtrek van een cirkel op te meten, bvb; straal delen door acht en de uitkomst vermenigvuldigen met 50,2 en daar is de juiste omtrek..; wie is daarvan op de hoogte?

50.2/8 is dat niet 2pi? Genie?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 21-06-2014 11:03:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Inderdaad stoerecurry, goed gevonden en er zijn nog meer van die ontdekkingen...te ontdekken laat u maar eens gaan...
Op 21-06-2014 14:10:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: dit is wel degelijk de nieuwe Pi, want 3.1375 (straal) X2 = 6,275 !!!
Op 21-06-2014 14:12:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: De grootste onzin ooit is het getal Pi, de cirkel is nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk bgint de wetenscap en de Wiskunde.
Op 21-06-2014 15:32:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Om het aantal schapen in de wei te tellen moet je het aantal poten tellen en delen door 3.75. Dit om er voor te zorgen dat kippenpoten niet meegeteld worden.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 21-06-2014 16:31:15 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Het gaat hier wel om het belangrijkste getal uit de hele geschiedenis en dit getal ligt vandag op de rooster, misschien belachelijk enerzijds maar voor de toekomst onontbeerlijk zo zal blijken voor het mensDOM.
Op 21-06-2014 17:46:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
pirobel:
dit is wel degelijk de nieuwe Pi, want 3.1375 (straal) X2 = 6,275 !!!

Aha! Dat verandert natuurlijk alles!
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 21-06-2014 17:47:39 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
Het gaat hier wel om het belangrijkste getal uit de hele geschiedenis en dit getal ligt vandag op de rooster, misschien belachelijk enerzijds maar voor de toekomst onontbeerlijk zo zal blijken voor het mensDOM.

Het aantal schapen in de wei is inderdaad belangrijk. Vooral als je geen vakrnes mag eten.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 21-06-2014 17:48:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Hugo en DeSchaduw, Het is inderdaad moeilijk wanneer het begrip beperkt blijkt maar lachen dat doe je met jezelf en zeker niet met zij die zich opofferen voor de mensheid en het goede doel, geef aub kritiek maar zet iets zinnigs in de plaats, dank u.
Op 21-06-2014 20:22:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
Hugo en DeSchaduw, Het is inderdaad moeilijk wanneer het begrip beperkt blijkt maar lachen dat doe je met jezelf en zeker niet met zij die zich opofferen voor de mensheid en het goede doel, geef aub kritiek maar zet iets zinnigs in de plaats, dank u.

Mijn kritiek is even zinnig als de stelling. Ik hou slechts een spiegel voor.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 21-06-2014 20:25:23 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
pirobel:
de cirkel is nooit gesloten geweest in de geschiedenis.

Kun je dit iets meer uitleggen? Of moet ik het zoeken in de hoek van een kapotte passer?
United as one. Divided by zero.
Op 21-06-2014 20:40:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Cirkels bestaan uit ruimtescheepjes. Van die ronde.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 21-06-2014 20:44:04 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Luk:
Cirkels bestaan uit ruimtescheepjes. Van die ronde.

Bemand door ronde microwezens. En zo is de cirkel weer rond.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 21-06-2014 21:28:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
pirobel:
Hugo en DeSchaduw, Het is inderdaad moeilijk wanneer het begrip beperkt blijkt maar lachen dat doe je met jezelf en zeker niet met zij die zich opofferen voor de mensheid en het goede doel, geef aub kritiek maar zet iets zinnigs in de plaats, dank u.

Buiten mezelf is er nog wel meer dat ik lachwekkend vind.
Als je iets wil vertellen, vertel dan iets.
Duidelijk.
Nu bazel je maar wat.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 21-06-2014 22:10:50 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
pirobel:
De grootste onzin ooit is het getal Pi, de cirkel is nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk bgint de wetenscap en de Wiskunde.

De cirkel is altijd gesloten geweest. Alleen is het niet altijd een cirkel. Vandaar de variatie in pi. Maar het mensdom begrijpt dat niet, pietjebel inbegrepen.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 21-06-2014 22:24:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
pirobel:
De grootste onzin ooit is het getal Pi, de cirkel is nooit gesloten geweest . . . .

En soms ook niet helemaal rond, denk maar aan een autoband, die is ook een beetje platter daar waar die het wegdek raakt.

It's all a figment of imagination!
Op 21-06-2014 22:27:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Luk:
pirobel:
De grootste onzin ooit is het getal Pi, de cirkel is nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk bgint de wetenscap en de Wiskunde.

De cirkel is altijd gesloten geweest. Alleen is het niet altijd een cirkel. Vandaar de variatie in pi. Maar het mensdom begrijpt dat niet, pietjebel inbegrepen.

Goh.. Guru zijn is je vast te min ?
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 21-06-2014 23:10:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Een cirkel is ook alleen maar rond als je er recht op kijkt. Van opzij gezien is het een lijn, en overal daartussenin een ellips.
Dan gaat het om de schijnbare lengte van de omtrek, en niet de werkelijke lengte. Maar ja, wat is werkelijk?
Zo bekeken varieert ∏ van 3,14 tot 2.

You don't know what you've got until it's gone...
Op 21-06-2014 23:17:28 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Van actieradius naar de Bijbel naar wiskunde....

What's next? Aliens denk ik?

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 21-06-2014 23:19:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
paps:
Van actieradius naar de Bijbel naar wiskunde....

What's next? Aliens denk ik?


Hebben die dezelfde ∏ als wij, of zouden ze een ander getal gebruiken?
It's all a figment of imagination!
Op 21-06-2014 23:24:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Och kom...:
Luk:
pirobel:
De grootste onzin ooit is het getal Pi, de cirkel is nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk bgint de wetenscap en de Wiskunde.

De cirkel is altijd gesloten geweest. Alleen is het niet altijd een cirkel. Vandaar de variatie in pi. Maar het mensdom begrijpt dat niet, pietjebel inbegrepen.

Goh.. Guru zijn is je vast te min ?

Ik ben die ik ben.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 22-06-2014 0:10:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
paps:
Van actieradius naar de Bijbel naar wiskunde....

What's next? Aliens denk ik?


En dan nazis.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 22-06-2014 0:11:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
psixty4:
paps:
Van actieradius naar de Bijbel naar wiskunde....

What's next? Aliens denk ik?


Hebben die dezelfde ∏ als wij, of zouden ze een ander getal gebruiken?

Ze hebben andere cirkels. Omdat hun begrip van 'tijd' op iets anders gebaseerd is dan het aardse.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 22-06-2014 0:13:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Luk:
psixty4:
paps:
Van actieradius naar de Bijbel naar wiskunde....

What's next? Aliens denk ik?


Hebben die dezelfde ∏ als wij, of zouden ze een ander getal gebruiken?

Ze hebben andere cirkels. Omdat hun begrip van 'tijd' op iets anders gebaseerd is dan het aardse.

Aliens hebben geen cirkels. Daarom zijn veel ufo´s rond.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 22-06-2014 10:02:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1
Op 22-06-2014 15:20:27 | Kudos: -2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1

Of tijd is Pi.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 22-06-2014 15:36:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
pirobel:
Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1

Wat een onzin. Meer kan ik er niet van zeggen.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 22-06-2014 15:40:41 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
Tetzmol:
pirobel:
Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1

Wat een onzin. Meer kan ik er niet van zeggen.

Lever nou eens kritiek op de inhoud in plaats van er om te lachen.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 22-06-2014 15:42:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
DeSchaduw:
Tetzmol:
pirobel:
Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1

Wat een onzin. Meer kan ik er niet van zeggen.

Lever nou eens kritiek op de inhoud in plaats van er om te lachen.

Kon ik er maar om lachen.


(bericht gewijzigd op 22/6/2014 15:56)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 22-06-2014 15:56:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
pirobel:
Aliens hebben geen bestaan, er is enkel leven wanneer er tijd is, tijd is evolutie, is bewegen, er kan slechts beweging zijn als er tijd is en tijd is het heden tussen verleden en toekomst, voorlopig is onze aarde de enige wereld waar beweging is en daarom is er evolutie , voorlopig kennen alle andere planeten geen tijd, anders was er leven.Tijd is een fractie van een seconde, misschien wel 0,01953125 x 51,2 = 1

Maar dat is dan natuurlijk omdat de cirkel nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk bgint de wetenscap en de Wiskunde.

Toch???
It's all a figment of imagination!
Op 22-06-2014 15:59:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
psixty4:

Maar dat is dan natuurlijk omdat de cirkel nooit gesloten geweest in de geschiedenis en iedereen is er achteraan gelopen omdat"hij" het gezegd heeft, pi is gevonden door de Grieken en de Romeinen maar men is de logische leer van de Egyptenaren niet gevolgd en juist daar bij de piramide en de obelisk begint de wetenshcap en de Wiskunde.

Toch???


Of waren het de Chinezen, die hebben de akabus met kralen of ringen. Ronde onderdelen, cirkels, pi-delen dus.

Toch!

Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 22-06-2014 18:27:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Als je in Engeland een stuk uit een taart snijdt heb je een quarter pi(e).
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 22-06-2014 18:30:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
DeSchaduw:
Als je in Engeland een stuk uit een taart snijdt heb je een quarter pi(e).

En als je dat vermenigvuldigt met 50,2 heb je 12,55. Ook niet toevallig.
Moet je wel netjes recht snijden.
(bericht gewijzigd op 22/6/2014 19:2)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 22-06-2014 19:01:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Tja, dit begint echt leuk te worden... zonder piramide geen kwadratuur, of, kent iemand de betekenis van de obelisk?? heeft "iets" te zien met de nog niet volmaakte cirkel ??? én de actieradius van de mens.
Op 22-06-2014 22:05:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:


It's all a figment of imagination!
Op 22-06-2014 22:09:14 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
Tja, dit begint echt leuk te worden... zonder piramide geen kwadratuur, of, kent iemand de betekenis van de obelisk?? heeft "iets" te zien met de nog niet volmaakte cirkel ??? én de actieradius van de mens.

Maak er een blog over zou ik zeggen.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 22-06-2014 22:15:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
pirobel:
Tja, dit begint echt leuk te worden... zonder piramide geen kwadratuur, of, kent iemand de betekenis van de obelisk?? heeft "iets" te zien met de nog niet volmaakte cirkel ??? én de actieradius van de mens.

Proficiat met het achter elkaar schrijven van deze woorden.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 22-06-2014 23:58:55 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: De obelisk heeft een nieuwe betekenis gekregen, dit monument blijkt ,samen met de piramide, één geheel te zijn en onontbeerlijk om de mensheid te tonen dat juist zijn vorm, de straal betekent van de cirkel, wanneer je de obelisk verlengd krijgt men de middellijn, door de hoogte van de obelisk(straal) te delen door 8 krijgt men de basis ervan en juist deze basis vermenigvuldigen met 50,2 krijg je omtrek van de cirkel. Dit is, een van mijn basiselementen die verwijzen naar de cirkel en zijn kwadratuur, de obelisk is juist het verschil tussen omtrek vierkant en omtrek cirkel waarbij het vierkant 51,2 deeltjes telt.
Op 23-06-2014 8:29:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
pirobel:
De obelisk heeft een nieuwe betekenis gekregen, dit monument blijkt ,samen met de piramide, één geheel te zijn en onontbeerlijk om de mensheid te tonen dat juist zijn vorm, de straal betekent van de cirkel, wanneer je de obelisk verlengd krijgt men de middellijn, door de hoogte van de obelisk(straal) te delen door 8 krijgt men de basis ervan en juist deze basis vermenigvuldigen met 50,2 krijg je omtrek van de cirkel. Dit is, een van mijn basiselementen die verwijzen naar de cirkel en zijn kwadratuur, de obelisk is juist het verschil tussen omtrek vierkant en omtrek cirkel waarbij het vierkant 51,2 deeltjes telt.

Voor je verder gaat met je verhaal; Hoe doe je dat, een obelisk verlengen?

En die 51,2 deeltjes, wat voor vorm hebben die? Zijn die ook vierkant?

It's all a figment of imagination!
Op 23-06-2014 9:00:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
De obelisk heeft een nieuwe betekenis gekregen, dit monument blijkt ,samen met de piramide, één geheel te zijn en onontbeerlijk om de mensheid te tonen dat juist zijn vorm, de straal betekent van de cirkel, wanneer je de obelisk verlengd krijgt men de middellijn, door de hoogte van de obelisk(straal) te delen door 8 krijgt men de basis ervan en juist deze basis vermenigvuldigen met 50,2 krijg je omtrek van de cirkel. Dit is, een van mijn basiselementen die verwijzen naar de cirkel en zijn kwadratuur, de obelisk is juist het verschil tussen omtrek vierkant en omtrek cirkel waarbij het vierkant 51,2 deeltjes telt.

Welke obelisk?
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 23-06-2014 9:07:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: De top van de obelisk is stomp en piramidevormig, bij het denkbeeldig én meetkundig verlengen tot een punt krijg je het dubbele (lengte)van de obelisk. De top van de obelisk (kleine piramide)is het middelpunt van de cirkel. De basis van de obelisk of de zijde van het vierkant = één lengte van de omtrek van 50,2 deeltjes. het vierkant 51,2 lengtes. de obelisk verwijst naar het getal Pi en had uiteindelijk Pi moeten zijn. want 1 is deelbaar door 51,2 = 0,01953125 en dit getal is energie nodig om bvb van analoog naar digitaal te komen dus al bij al het deeltje dat de cirkel te weinig heeft moet opgevangen worden door één deeltje energie, dat deltje is Pi. Het is moeilijk om zeven jaar onderzoek in een paar tekstjes te gieten.....
Op 23-06-2014 9:31:42 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Schrijf maar es een duidelijk blog om uit te leggen de Pi een deeltje energie is.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 23-06-2014 9:34:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
pirobel:
De top van de obelisk is stomp en piramidevormig, bij het denkbeeldig én meetkundig verlengen tot een punt krijg je het dubbele (lengte)van de obelisk. De top van de obelisk (kleine piramide)is het middelpunt van de cirkel. De basis van de obelisk of de zijde van het vierkant = één lengte van de omtrek van 50,2 deeltjes. het vierkant 51,2 lengtes. de obelisk verwijst naar het getal Pi en had uiteindelijk Pi moeten zijn. want 1 is deelbaar door 51,2 = 0,01953125 en dit getal is energie nodig om bvb van analoog naar digitaal te komen dus al bij al het deeltje dat de cirkel te weinig heeft moet opgevangen worden door één deeltje energie, dat deltje is Pi. Het is moeilijk om zeven jaar onderzoek in een paar tekstjes te gieten.....

Welke obelisk.... en op de homepage kan je klikken op de optie om zelf een blog te maken. Dan kan je het rustig in een vorm gieten.
Wellicht dat het dan ook duidelijker wordt wat je bedoelt, want eerlijk gezegd klinkt het nu nogal onzinnig.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 23-06-2014 9:35:15 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
DeSchaduw:
pirobel:
De top van de obelisk is stomp en piramidevormig, bij het denkbeeldig én meetkundig verlengen tot een punt krijg je het dubbele (lengte)van de obelisk. De top van de obelisk (kleine piramide)is het middelpunt van de cirkel. De basis van de obelisk of de zijde van het vierkant = één lengte van de omtrek van 50,2 deeltjes. het vierkant 51,2 lengtes. de obelisk verwijst naar het getal Pi en had uiteindelijk Pi moeten zijn. want 1 is deelbaar door 51,2 = 0,01953125 en dit getal is energie nodig om bvb van analoog naar digitaal te komen dus al bij al het deeltje dat de cirkel te weinig heeft moet opgevangen worden door één deeltje energie, dat deltje is Pi. Het is moeilijk om zeven jaar onderzoek in een paar tekstjes te gieten.....

Welke obelisk.... en op de homepage kan je klikken op de optie om zelf een blog te maken. Dan kan je het rustig in een vorm gieten.
Wellicht dat het dan ook duidelijker wordt wat je bedoelt, want eerlijk gezegd klinkt het nu nogal onzinnig.

Welke obelisk zegt u? Die op de rotonde van de 3e Barendrechtse weg en de Dokweg in Barendrecht natuurlijk. Een perfect ronde rotonde (daar kan je met ∏ hele leuke dingen doen) en een piramide-obelisk in het midden.



It's all a figment of imagination!
Op 23-06-2014 9:49:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: www.neermanfernand.com
Op 23-06-2014 10:56:10 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: 1 is dan ook deelbaar door 50.1 .
Dat geeft niet toevallig 0,0199600798403194.

En obelisken denkbeeldig verlengen tot één of andere 'berekening' klopt: je moet het maar doen.

Tja, kunstenaars: de uitleg is meestal kunstiger dan het werk. Zeker als ze zich met 'wetenschap en wiskunde' denken bezig te houden.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-06-2014 11:45:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
pirobel:
www.neermanfernand.com

Weinig zin om een hele website te doorploegen.
Als (de essentie van) een concept of project niet in één (max. 2) A4 kan uitgelegd worden, deugt het niet.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 23-06-2014 12:12:14 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar: Je vraagt je weleens af hoe denkbeelden van elk persoon tot stand komen... Dacht dat ik soms op een dwaalspoor zat...
Leef niet je droom, maar leef het doorzien van die droom!
Op 23-06-2014 14:15:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
hugo:
pirobel:
www.neermanfernand.com

Weinig zin om een hele website te doorploegen.
Als (de essentie van) een concept of project niet in één (max. 2) A4 kan uitgelegd worden, deugt het niet.


Fernand neerman:
vrijdag 7 december 2012 om 11:44

De uiteindelijke keuze uit het gemiddelde van de getallenreeks van Fibonacci is 2584:1597= 1.6180338134..... hetzelfde probleem met het getal Pi 3.1415955...... Had Fibonnaci gestopt bij het delen van zijn getallen in de getallenreeks namelijk 13:8=1.625 dan zou de gulden snede vandaag 1.625 zijn en dat is de zuivere gulden snede en daar draait de hele natuur rond en ook (zonder dat ik hetzelf heb opgemeten) de baarmoeder. Dus, 1.625. Want 28627:17691=1.61816742976..... zo kunnen we nog uren doorgaan, de hoogste tijd om te herbronnen!
Bron: http://www.wiskundemeisjes.nl/20120909/geachte-dr-jaspter-verguts-over-de-gulden-snede/

Duidelijk toch !
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 23-06-2014 14:28:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
A3aan v.d.B.:
hugo:
pirobel:
www.neermanfernand.com

Weinig zin om een hele website te doorploegen.
Als (de essentie van) een concept of project niet in één (max. 2) A4 kan uitgelegd worden, deugt het niet.


Fernand neerman:
vrijdag 7 december 2012 om 11:44

De uiteindelijke keuze uit het gemiddelde van de getallenreeks van Fibonacci is 2584:1597= 1.6180338134..... hetzelfde probleem met het getal Pi 3.1415955...... Had Fibonnaci gestopt bij het delen van zijn getallen in de getallenreeks namelijk 13:8=1.625 dan zou de gulden snede vandaag 1.625 zijn en dat is de zuivere gulden snede en daar draait de hele natuur rond en ook (zonder dat ik hetzelf heb opgemeten) de baarmoeder. Dus, 1.625. Want 28627:17691=1.61816742976..... zo kunnen we nog uren doorgaan, de hoogste tijd om te herbronnen!
Bron: http://www.wiskundemeisjes.nl/20120909/geachte-dr-jaspter-verguts-over-de-gulden-snede/

Duidelijk toch !


"Had Fibonnaci gestopt bij het delen van zijn getallen in de getallenreeks ... dan zou de gulden snede vandaag 1.625 zijn"
't Is haast cabaret.
United as one. Divided by zero.
Op 23-06-2014 15:18:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Baarmoeder?
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 23-06-2014 15:26:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pirobel: Hugo, mijn opmerking was dat alle middellijnen vermenigvuldigd met Pi, fout zijn, en dat alles moet worden overgedaan omdat uw Pi te groot is, basta, en daarvoor heb ik geen twee bladzijden nodig. Bewijs misschien het tegendeel ik zal dan ook eens kunnen memmen. Het Pi sprookje is uit, weinigen kunnen zich daarbij neerleggen en hier stopt voor mij het hele verhaal. Groetjes.
Op 23-06-2014 16:42:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoerecurry:
pirobel:
Hugo, mijn opmerking was dat alle middellijnen vermenigvuldigd met Pi, fout zijn, en dat alles moet worden overgedaan omdat uw Pi te groot is, basta, en daarvoor heb ik geen twee bladzijden nodig. Bewijs misschien het tegendeel ik zal dan ook eens kunnen memmen. Het Pi sprookje is uit, weinigen kunnen zich daarbij neerleggen en hier stopt voor mij het hele verhaal. Groetjes.

Twee bladzijdes zou voor mij ook teveel zijn, probeer het eens met 2000 beschikbare tekens?
Most people do not listen with the intent to understand, they listen with the intent to reply.
Op 23-06-2014 16:45:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Iedere middellijn loopt door het centrum van haar cirkel van rand tot rand.
Wat kan er fout zijn aan een middellijn?

Mij pi is oke hoor.

Als je beweert dat pi een andere waarde heeft, is het aan jou om die pi hard te maken.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 23-06-2014 16:48:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
pirobel:
Hugo, mijn opmerking was dat alle middellijnen vermenigvuldigd met Pi, fout zijn, en dat alles moet worden overgedaan omdat uw Pi te groot is, basta, en daarvoor heb ik geen twee bladzijden nodig. Bewijs misschien het tegendeel ik zal dan ook eens kunnen memmen. Het Pi sprookje is uit, weinigen kunnen zich daarbij neerleggen en hier stopt voor mij het hele verhaal. Groetjes.

Ooit sprak een gelijkaardig iemand de gevleugelde woorden "... dan is het heelal fout!".

Had mijn tante kloten, dan was het mijn nonkel, piro. Tijd om te herbronnen.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-06-2014 16:48:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 23-06-2014 16:56:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
pirobel:
Hugo, mijn opmerking was dat alle middellijnen vermenigvuldigd met Pi, fout zijn, en dat alles moet worden overgedaan omdat uw Pi te groot is, basta, en daarvoor heb ik geen twee bladzijden nodig. Bewijs misschien het tegendeel ik zal dan ook eens kunnen memmen. Het Pi sprookje is uit, weinigen kunnen zich daarbij neerleggen en hier stopt voor mij het hele verhaal. Groetjes.

Een nieuwe morosoof is opgestaan.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 23-06-2014 17:06:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw: Ik vraag me af met welke pi zijn meubels ontworpen zijn, en of dat invloed heeft op de stabiliteit.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 23-06-2014 17:56:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
DeSchaduw:
Ik vraag me af met welke pi zijn meubels ontworpen zijn, en of dat invloed heeft op de stabiliteit.

De stabiliteit is oké, maar de ronde tafels hebben hele scherpe hoeken.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-06-2014 18:33:16 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
Luk:
DeSchaduw:
Ik vraag me af met welke pi zijn meubels ontworpen zijn, en of dat invloed heeft op de stabiliteit.

De stabiliteit is oké, maar de ronde tafels hebben hele scherpe hoeken.


Hmm, dan hoop ik dat zijn fietswielen niet óók zo zijn, da's klote fietsen!
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 23-06-2014 18:52:13 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeSchaduw:
A3aan v.d.B.:
Luk:
DeSchaduw:
Ik vraag me af met welke pi zijn meubels ontworpen zijn, en of dat invloed heeft op de stabiliteit.

De stabiliteit is oké, maar de ronde tafels hebben hele scherpe hoeken.


Hmm, dan hoop ik dat zijn fietswielen niet óók zo zijn, da's klote fietsen!

Niet op de Belgische kasseien, daar is het zelfs comfortabeler.
Ik zeg wat ik denk. Daarom ben ik vaak stil.
Op 23-06-2014 18:58:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A3aan v.d.B.:
DeSchaduw:
A3aan v.d.B.:
Luk:
DeSchaduw:
Ik vraag me af met welke pi zijn meubels ontworpen zijn, en of dat invloed heeft op de stabiliteit.

De stabiliteit is oké, maar de ronde tafels hebben hele scherpe hoeken.


Hmm, dan hoop ik dat zijn fietswielen niet óók zo zijn, da's klote fietsen!

Niet op de Belgische kasseien, daar is het zelfs comfortabeler.


Ach, als de actieradius van de mens fiets(t)er maar voldoende is.
Denkt, aleer gij doende zijt, en doende, denkt dan nog. (Guido Gezelle)
Op 23-06-2014 19:26:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2017Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden