Soms zijn er van die momenten waarop een vleeseter bewust merkt een dier op te eten. Te kauwen op een stuk dij van een koe of varken die een paar dagen of weken geleden nog leefde. Voor die momenten, én natuurlijk als herinnering voor de vegetariers onder de GW bezoekers, zijn er onderstaande redenen om vegetarier te worden:

Dalmatier niet te eten
Dalmatier niet te eten
( Niet te eten... )

Los van dat een dalmatier niet te vreten is...

Omdat vlees slecht is voor de longen.

Omdat vlees slecht is voor kankerpatiënten.

Omdat dieren ook rechten hebben.

Omdat de vleesindustrie mede verantwoordelijk is voor slecht drinkwater.

Omdat we niet gedwangvoederd willen worden.

Omdat er zoiets bestaat als ‘infectueuze prionen’.

Omdat eiwitten in ganzenleverpastei ziek maken.

Omdat Bush vlees eet.

Omdat barbecuen niet meer is wat het geweest is.

Omdat er antibiotica aan koeien met hoofdpijn wordt gegeven.

Omdat je er BSE van kan krijgen.

Omdat je er de ziekte van Creutzfeld-Jacob van kan krijgen.

Omdat je er het milieu mee spaart.

Elkaar opetenOmdat er paardenvlees in onze snacks zit.

Sexy om niet te etenOmdat we, bij gebrek aan, elkaar gaan opeten.

Omdat er idioten zijn die theater maken over varkenspest.

Omdat het sexy is om geen vlees te eten.

Omdat een vegetarisch dieet misschien wel het beste is.

Slager van vleesHoewel er natuurlijk mensen zijn die alles doen voor een stukje vlees...

En uiteraard zijn er ook mensen die het tegendeel beweren. Dat het in dit geval slagers zijn, tsja...

Hoe het ook zij, laat het ons weten hoe het u vergaat zonder vlees en waarom het wel of niet goed of slecht zou zijn voor lichaam en geest...

 

3.14po: Yummie, koe.

(bericht gewijzigd op 25-7-2007 0:08:00)
United as one. Divided by zero.
Op 25-07-2007 0:07:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vladimir:
Maan:

Ik ben zelf sinds 4 jaar vegetariër. We hebben geen vlees nodig, hoogstens moet je je eetgewoonte een beetje veranderen. Ik walg trouwens van de bio-industrie. Waarom dat dierenleed? Is $$$ nu echt alleen waar de mensen aan kunnen denken?

P.s. het beroven van het licht in de ogen van die beste lieve dieren vind ik zeker dierenleed.


Dat dieren elkaar ook opeten en dat geheel natuurlijk is, iets waar de mens zich occasioneel graag van distantieert, zegt je niets?

Geef mij maar een lekkere lap vlees. Geen plant of bloem die zo lekker smaakt als een sappig biefstukje. Om van de bearnaisesaus die erbij hoort maar te zwijgen. Laat mij dan maar barbaar zijn.
Op 25-07-2007 1:13:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Ik ben sinds mijn 8e vegetarier, en sommige mensen denken dat ik daarom zwakker ben dan vleeseters, dikke fuck dus, ik doe aan gewichtheffen en kweek net zo goed spieren.

Ik drink ook geen melk (lactose intolerant) ik kan geen vis en eieren eten, en ook geen boter en kaas.

Nergens last van dat ik het niet eet, mensen kunnen je er zo raar op aan kijken van "je eet dat allemaal niet?!?! dat kan toch niet?!?"

Nu dan, ik eet vlees dan ook wel niet niet omdat ik het in essentie zielig vondt, maar als ik naar de schappen met vlees kijk komt er best een misselijkheid in me op, dat plaatje met die vent met een hoofd van een dier in zn armen vind ik dan ook net zo schokkend als iemand met een mensenhoofd in zn armen.

Mischien komt het omdat ik dieren niet als voedsel zie maar als volwaardig wezen.
Op 25-07-2007 5:22:27 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
BaajGuardian:


Nu dan, ik eet vlees dan ook wel niet niet omdat ik het in essentie zielig vondt, maar als ik naar de schappen met vlees kijk komt er best een misselijkheid in me op, dat plaatje met die vent met een hoofd van een dier in zn armen vind ik dan ook net zo schokkend als iemand met een mensenhoofd in zn armen.

Mischien komt het omdat ik dieren niet als voedsel zie maar als volwaardig wezen.

Zo vind ik het ook.
'Don't forget rule number 6'
Op 25-07-2007 6:55:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: @ ringding, binnenkrijgen wat je nodig hebt vind ik persoonlijk een rare gedachte, want wat heeft een mens nodig als men zich tegenwoordig volvreet met de meest chemische troep waar zowat geen voedingswaarde aanzit, sterker nog de vetten en onnodige callorien rijzen de pan uit, zowat letterlijk... en men zit maar op zn/haar reet.

Als dat een mens al zijn levenlang in leven kan houden, waarom zou je dan bepaalde dingen wel moeten eten..

Zoals ik al zei ben ik aan het gewichtheffen en ik heb nú na 2 weken al een bonk spieren gekweekt zonder dat ik in jaren vlees heb gegeten.
Op 25-07-2007 9:53:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @ baajguardian,ben al 13 jaar bezig met bodybuilding en heb nog nooit gehoord van iemand die in twee weken (een bonk spieren kan laten ontstaan) en als je wat meer van spiermassa weet dan staat het als een paal boven water dat daar dielijke eiwitten voor nodig zijn om de spieren te laten groeien!
Op 25-07-2007 10:27:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Ik heb ze geteld en kom maar tot 19 redenen. Die andere 982 zelf bedenken is zeker ons grenswetenschappelijk huiswerk?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 25-07-2007 11:27:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vladimir:
Ja Horus:

Ik heb ze geteld en kom maar tot 19 redenen. Die andere 982 zelf bedenken is zeker ons grenswetenschappelijk huiswerk?


En, hoever ben je er al mee?
Op 25-07-2007 11:30:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF: genoeg redenen voor mij om geen vegetariers te worden:
-de mens is omnivoor en ons lichaam is dus gemaakt voor het eten van oa vlees, zonder is onze spijsvertering zeer onefficient.
-dan eet je vleesvervangers, hee hallo VLEESvervanger, je eet iets onnatuurlijks om een natuurlijk deel van je dieet te vervangen?

de andere 999 mogen jullie zelf bij bedenken
let wel ik ben ten zeerste tegen bioindustrie, legbatterijen enz, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat die industrie verdwijnt door vegetarier te worden, die industrie verdwijnt door bewustwording van wat die industrie veroorzaakt, kijk ook naar veeziekten.
een goede oplossing hiervoor zou in plaats van een groenafvalcontainer een varken zijn, of een schaap of geit, ruimt afval op, maait je tuintje netjes, brengt je enig dierbewustzijn bij en aan het einde van het jaar heb je een heerlijk en stuk natuurlijker kerstdiner dan nu met een kunstmatig vetgemeste gans (bijvoorbeeld)
(bericht gewijzigd op 25-7-2007 12:25:21)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 25-07-2007 0:25:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Je zou je eigen bijna schamen dat je een vleeseter bent.
Maar ik bijt graag in een stukje vlees
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 25-07-2007 13:01:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: http://www.kutwereld.nl/

IEDER DIER HEEFT EEN ZIEL! EET SMAKELIJK!
(bericht gewijzigd op 25-7-2007 15:10:23)
Op 25-07-2007 15:10:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CSM: Hypocrieten. Wel lekker plantjes opeten he....?
Op 25-07-2007 15:56:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: http://www.scienceguide.nl/article.asp?articleid=101141
(bericht gewijzigd op 25-7-2007 16:35:34)
Op 25-07-2007 16:35:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
LSM: Het intereseert me niets wat anderen eten. Wel en niet vlees eten is mijn inziens volstrekt gelijkwaardig. Ik heb 20 jaar vlees gegeten, ben enige weken terug gewoon gestopt. Niet meer nodig, geen zin meer in. Klaar. Voer er geen discussie over ook.
Op 25-07-2007 17:49:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
LSM:

Het intereseert me niets wat anderen eten. Wel en niet vlees eten is mijn inziens volstrekt gelijkwaardig. Ik heb 20 jaar vlees gegeten, ben enige weken terug gewoon gestopt. Niet meer nodig, geen zin meer in. Klaar. Voer er geen discussie over ook.

Niet mee eens.
Op 25-07-2007 18:26:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF:
CSM:

Hypocrieten. Wel lekker plantjes opeten he....?

dat heb ik mij dus ook heel vaak afgevraagt, en die planten dan?
ik kan met grote zekerheid zeggen dat planten ook wel degelijk iets van een ziel hebben, en ook gewoon een aura, ga eens kijken wat er gebeurt met het aura van een plant als je er een stuk vanaf haalt, pure mishandeling, toch hebben we er geen probleem mee een plant levend in kokend water te gooien
(ook geven planten elkaar waarschuwwingssignalen als er bijvoorbeeld een planteter in de buurt is, in bepaalde gevallen maakt de plant zelfs een stof aan waardoor bepaalde dieren de plant niet meer lekker vinden en dus overslaan)
Bramsan:

En het sterkste (zoog)dier ter wereld is de olifant... een planteneter...

zoek eens even op waarom een olifant zo groot is, als een olifant kleiner zou zijn dan had hij vleeseter moeten worden, omdat zijn formaat en dieet een gigantisch spijsverteringssysteem nodig heeft, dat is de grootste reden waarom een olifant dus zo groot is.
was de olifant een vleeseter dan had hij dezelfde kracht kunnen hebben met een kleiner spijsverteringssysteem, en was hij dus een stuk lichter
Bramsan:

Wat we eten, is eenvoudigweg niet enkel een zaak van het individu. Vleeseten en vegetarisme zijn niet een vrijblijvende flipflop tussen twee kanten van dezelfde munt. Het ene brengt miljoenen dieren ter dood na een leven vol lijden, schaadt de planeet en is doorgaans erg ongezond voor de mens. Het andere doet dat allemaal niet.

pertinent niet waar! voor vleesvervangers word veel soja gebruikt, en om die soja te kweken word per dag diverse hectares oerwoud vernietigd. en dat is ook slecht voor de dieren. daarbij komt ook nog dat een (volledig) vegetarisch dieet nooit genoeg voedingsstoffen kan leveren, en dan vooral op het vlak van waar moeten wij al dat vegetarische voedsel verbouwen? er is minimaal 3 keer zoveel landbouwgrond als nu nodig om dat tekort op te vullen.
(bericht gewijzigd op 25-7-2007 18:50:21)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 25-07-2007 18:50:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @bramsan,lekker bijdehand;0
Op 25-07-2007 19:19:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Ron Brandstichter:

pertinent niet waar! voor vleesvervangers word veel soja gebruikt, en om die soja te kweken word per dag diverse hectares oerwoud vernietigd. en dat is ook slecht voor de dieren. daarbij komt ook nog dat een (volledig) vegetarisch dieet nooit genoeg voedingsstoffen kan leveren, en dan vooral op het vlak van waar moeten wij al dat vegetarische voedsel verbouwen? er is minimaal 3 keer zoveel landbouwgrond als nu nodig om dat tekort op te vullen.


Wel eens van veevoer gehoord?
Het nederlandse vee eet jaarlijks zo'n 16 miljoen ton geïmporteerd veevoer, naar schatting is dat ongeveer 40% van alles wat ze eten.
Om je een beeld te vormen; dit is een hoeveelheid die 4 keer zo groot is als de hele jaarlijkse produktie van huisafval(inclusief groenafval) in Nederland.
Het overgrote deel wordt door de beestjes weer uitgepoept en geeft het enorme mestoverschot met als gevolg oververzadigde landbouwgronden hier, terwijl elders in de wereld de bodems raken uitgeput want duurzame landbouwmethoden zijn in de arme landen,
jeweetwel, de plundergebieden, niet mogelijk. Stukje woestijn erbij? Derde wereld boertjes kapot gemaakt ? Sloop je toch gewoon nog wat regenwoud!

Minder vleesproduktie betekent minder veevoerproduktie. De hoeveelheid plantaardig voedsel dat de mens ter compensatie van vlees dan zal eten is AANZIENLIJK minder dan die hoeveelheid veevoer.
Op 25-07-2007 21:19:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
denisdemenis:

Randell heeft voor de volle 100% gelijk! Iedere afgestudeerde van de landbouwhogeschool in Wageningen zal het volledig beamen. En dan hebben wij het nog niet over de toevoegingen gehad aan het diervoer om de kleur van het vlees te beïnvloeden, veeziekten te voorkomen, etc. Vanuit de ruimte is goed zichtbaar hoe de kaalslag en woestijnvorming van het landoppervlak van de aarde de laatste tientallen jaren schrikbarend is toegenomen.

En er is nog iets... Ooit wel eens met een levend lammetje in je handen gestaan en een scherp mes om 'm te slachten? Nee natuurlijk! Dat moet een ander voor jou doen... Weinig tot geen vlees eten is zo slecht nog niet!


En dan hebben we het ook nog niet gehad over de gigantische energieverspilling en milieuvervuiling die al dat nodeloze transport van het vee, het voeder en het vlees met zich meebrengt omdat een stelletje criminelen zonodig van Nederland een doorvoerland moesten maken.
Op 25-07-2007 23:00:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: Hebben planten geen ziel? Mag een leeuw straks ook geen hert doden om van te eten? Of moeten we straks alle carnivoren omnivoren etc etc plaatsen in heropvoeding kampen om ze te dwingen van planten te eten. Trouwens is het niet zielig om een plant te eten? Oww nee die bloed niet en gilt niet als het een mes krijgt in ze nek In ieder geval.. Ik begrijp best dat de hele bio-indrustie suckss.. Maar om vleeseters zo te veroordelen? Tjahh Als jullie voorouders geen vleeseters waren hadden jullie nu niet eens de mogelijkheid of de kans om vegetarier te worden

Op 25-07-2007 23:53:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Weet je wat het is?.
Wij hebben geen echte honger er zijn genoeg andere producten voorhanden.
Maar als er oorlog zou zijn en er is zelfs geen gras om op te eten verdwijnen zelf alle trouwe met liefde gehouden huisdieren.
In de tijd van mao, verdwenen zelfs jonge kinderen.
Als een mens echte honger heeft denkt de mens aan een ding en dat is overleven.
En alle onder drukte overlevings instinkten komen boven water of je het wilt of niet.
Maar zolang wij het goed hebben en verwend zijn met de luxe van keuzes maken in deze overvloedige (westerse) wereld, is het inderdaad verstandig om eens na te denken bij wat we eten.
Want voor je het weet heb je deze luxe niet meer.
(bericht gewijzigd op 26-7-2007 8:21:20)
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 26-07-2007 8:14:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: W8 even jullie zijn ook zeker mensen die geloven in een 'beter milieu begint bij jezelf?"

Ik dacht het niet..
Op 26-07-2007 10:48:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic:
Oz:

W8 even jullie zijn ook zeker mensen die geloven in een 'beter milieu begint bij jezelf?"

Ik dacht het niet..

Dan begin jij bij je buurvrouw of buurman
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 26-07-2007 11:41:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Oz:

W8 even jullie zijn ook zeker mensen die geloven in een 'beter milieu begint bij jezelf?"

Ik dacht het niet..


Bij de ander zie ik het ook niet direct gebeuren.
Op 26-07-2007 11:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF:
randell:

Wel eens van veevoer gehoord?
Het nederlandse vee eet jaarlijks zo'n 16 miljoen ton geïmporteerd veevoer, naar schatting is dat ongeveer 40% van alles wat ze eten.
Om je een beeld te vormen; dit is een hoeveelheid die 4 keer zo groot is als de hele jaarlijkse produktie van huisafval(inclusief groenafval) in Nederland.
Het overgrote deel wordt door de beestjes weer uitgepoept en geeft het enorme mestoverschot met als gevolg oververzadigde landbouwgronden hier, terwijl elders in de wereld de bodems raken uitgeput want duurzame landbouwmethoden zijn in de arme landen,
jeweetwel, de plundergebieden, niet mogelijk. Stukje woestijn erbij? Derde wereld boertjes kapot gemaakt ? Sloop je toch gewoon nog wat regenwoud!

Minder vleesproduktie betekent minder veevoerproduktie. De hoeveelheid plantaardig voedsel dat de mens ter compensatie van vlees dan zal eten is AANZIENLIJK minder dan die hoeveelheid veevoer.


veevoeder voor veeteelt is een stuk efficienter dan het zelf direct innemen van diezelfde voedingsstoffen, een koe (bijvoorbeeld) kan die stoffen omzetten en eet dat dieet meerdere jaren, die stoffen kunnen wij weer opnemen uit dat vlees. diezelfde stoffen hadden wij niet zelf uit dat gras kunnen halen.

de kwestie landbouwgrond gaat puur over de hoeveelheid ruimte die nodig is om genoeg groenten/fruit te verbouwen voor de mensheid om een konstante voorzienende aanvoer te hebben. er zijn nu al problemen om aan voldoende grond te komen, boeren worden steeds meer verdrongen door wegen en steden, er komen steeds meer mensen, steeds meer gebieden zijn onbruikbaar voor landbouw, maar de vegetariers denken de oplossing te hebben. en dan komt nog het punt van de hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die nodig zijn om die akkers eetbaar (en chemisch) te houden.

maar ik heb deze discussie al vaker gevoerd, en de vegetariers heeft (volgens henzelf) altijd gelijk, ik zeg dat de gehele levenswijze moet veranderen en niet alleen ons consumptiepatroon...
(bericht gewijzigd op 26-7-2007 12:31:36)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 26-07-2007 0:31:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell: [quote Ron Brandstichter]
veevoeder voor veeteelt is een stuk efficienter dan het zelf direct innemen van diezelfde voedingsstoffen, een koe (bijvoorbeeld) kan die stoffen omzetten en eet dat dieet meerdere jaren, die stoffen kunnen wij weer opnemen uit dat vlees. diezelfde stoffen hadden wij niet zelf uit dat gras kunnen halen.

de kwestie landbouwgrond gaat puur over de hoeveelheid ruimte die nodig is om genoeg groenten/fruit te verbouwen voor de mensheid om een konstante voorzienende aanvoer te hebben. er zijn nu al problemen om aan voldoende grond te komen, boeren worden steeds meer verdrongen door wegen en steden, er komen steeds meer mensen, steeds meer gebieden zijn onbruikbaar voor landbouw, maar de vegetariers denken de oplossing te hebben. en dan komt nog het punt van de hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die nodig zijn om die akkers eetbaar (en chemisch) te houden.

maar ik heb deze discussie al vaker gevoerd, en de vegetariers heeft (volgens henzelf) altijd gelijk, ik zeg dat de gehele levenswijze moet veranderen en niet alleen ons consumptiepatroon...
[/quote]

Het is maar waar je de nadruk op legt als het gaat om efficiëntie...

Verder kan een mens gek worden van de hoeveelheid tegenstrijdige inzichten van voedingsexperts.

"en de vegetariers heeft (volgens henzelf) altijd gelijk"...
Oef Ron, je bedoeld te zeggen dat omnivoren en carnivoren inschikkelijker zouden zijn?

Ben het met je eens dat gehele levenswijze moet veranderen en niet alleen het consumptiepatroon.

En nu ga ik op vakantie.
Op 26-07-2007 13:08:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
mika2002:

@ baajguardian,ben al 13 jaar bezig met bodybuilding en heb nog nooit gehoord van iemand die in twee weken (een bonk spieren kan laten ontstaan) en als je wat meer van spiermassa weet dan staat het als een paal boven water dat daar dielijke eiwitten voor nodig zijn om de spieren te laten groeien!

Dan is die informatie of fout of ik ben een superwezen oid.
Want ik lul niet uit mn nek.
Op 26-07-2007 15:24:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
BaajGuardian:

mika2002:

@ baajguardian,ben al 13 jaar bezig met bodybuilding en heb nog nooit gehoord van iemand die in twee weken (een bonk spieren kan laten ontstaan) en als je wat meer van spiermassa weet dan staat het als een paal boven water dat daar dielijke eiwitten voor nodig zijn om de spieren te laten groeien!

Dan is die informatie of fout of ik ben een superwezen oid.
Want ik lul niet uit mn nek.

Show us the picture..?
Op 26-07-2007 15:36:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Vooruit:




Ik had voorheen totaal niks daar zitten, was zo plat als een plank, sterker nog je kunt zelfs zien dat het snel gegroeid is door de streep op mijn linkerarm aan de onderkant, ik krijg wel eiwitten binnen door de valess schnitzels en sommige soja producten maar vlees vis eieren boter en kaas eet ik totaal niet, ik span op de fotos mijn armen matig, ik heb enkel mijn arm gebogen zodat je de ronding volledig ziet, spieren zijn ook hard. En ja het is ook van bovenaf gezien zo dik en rond.
Ik doe zon 10 x per dag afwisselend 2 en 3 oefeningen en heb nu net na 2 weken het gewicht verhoogd van 5 kilo naar 6 per hand.

Ik lift 30x vertikaal en 10x horizontaal.

Ik doe niet aan bodybuilding, maar let wel goed op dat ik veel vitamines en vezels binnenkrijg, ik ben best een grote vent verder.
1 meter 89 en heb een gemiddeld voorraadje vet. (niet dik wel buikje)

Nog iets?
Op 26-07-2007 16:29:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @baajguardian, sorry maar als mijn vrouw d'r biceps aanspant heeft ze net zo veel,ik zou zeggen blijf lekker trainen en als er vorderingen zijn zie ik ze graag! (verder alle respect voor je...maar kon het niet laten
Op 26-07-2007 19:54:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
mika2002:

@baajguardian, sorry maar als mijn vrouw d'r biceps aanspant heeft ze net zo veel,ik zou zeggen blijf lekker trainen en als er vorderingen zijn zie ik ze graag! (verder alle respect voor je...maar kon het niet laten

Dan is je vrouw een manwijf, verder alle respect voor je...maar kon het niet laten
Op 27-07-2007 0:03:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
mika2002:

@baajguardian, sorry maar als mijn vrouw d'r biceps aanspant heeft ze net zo veel,ik zou zeggen blijf lekker trainen en als er vorderingen zijn zie ik ze graag! (verder alle respect voor je...maar kon het niet laten

Whahahaha, ik lag dubbel

:S
Op 27-07-2007 1:06:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Ik ben te moe om dubbel te liggen om zijn vrouw haar omvang, wel kan ik onderbouwen dat het een echte boerin moet zijn als ze zulke armen heeft:




(bericht gewijzigd op 27-7-2007 23:02:51)
Op 27-07-2007 23:02:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: He,jij gebruikt ool nivea en andrelon.
IJdel tuit
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 28-07-2007 8:16:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @baai,laten we het gezellig houden, en als je geen opbeurende kritiek kunt hebben val je me toch een beetje tegen...en wat m'n vrouw betreft prachtige indische schoonheid van 1.65 groot en 54 kilo dus niks boerin maar een lekkere pindarots!!!
Op 28-07-2007 10:46:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF:

je bent me net voor, als ik een tip aan dierproefvrij mag geven, zie dit nieuws zo uitgebreid mogelijk in het verdere nieuws te krijgen. hoe meer aandacht hoe meer het gaan gebruiken, hoe betaalbaarder het word, hoe meer bedrijven willen en kunnen overstappen, het idee mag duidelijk zijn...

de testresultaten zijn met deze kunsthuid zelf betrouwbaarder dan met echte huid (dieren!) dus welk groot lab of groot merk durft zichzelf als vooruitstrevend en dierbewust neer te zetten? alleen maar punten te winnen lijkt mij...
(bericht gewijzigd op 28-7-2007 17:49:23)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 28-07-2007 17:49:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Ik koop gewoon wat ik het eerst zie staan op dat gebied, en de nivea kwam het eerst in mijn bliksveld dus ga nu niet huillie doen omdat ik 1 keertje nivea in mijn douche heb staan.

Lekker boeiend, ik ben niet vegetarisch omdat de arme diertjes ervoor moeten sterven dus zit niet te zeiken.
Op 28-07-2007 20:08:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: Net bij de Macrommels geweest met kind. Hoe lang zou dat vlees al dood zijn denk je..? Als het al geleefd heeft..
Getver, hoef ik weer een jaar niet!
(bericht gewijzigd op 29-7-2007 14:02:13)
Op 29-07-2007 14:02:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF:
Ebony:

Net bij de Macrommels geweest met kind. Hoe lang zou dat vlees al dood zijn denk je..? Als het al geleefd heeft..
Getver, hoef ik weer een jaar niet!

moet je het ook niet een jaar laten liggen
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 29-07-2007 16:02:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Ik schaar vlees onder melk, en melk heb je ook niet nodig.
Op 30-07-2007 13:41:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CSM:
BaajGuardian:

Ik schaar vlees onder melk, en melk heb je ook niet nodig.

Eh.
Op 30-07-2007 14:10:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
CSM:

BaajGuardian:

Ik schaar vlees onder melk, en melk heb je ook niet nodig.

Eh.

zie bijv. http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174
Op 30-07-2007 17:31:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 31-07-2007 10:44:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
SAmmy TANghe: Nieuw-Zeelandse vegetariërs weigeren seks met vleeseters: http://www.stuff.co.nz/AAMB4/aamsz=300x44_MULTILINK/4147483a6009.html
Op 31-07-2007 13:46:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz: Ben vegetariër geweest en heb ontzettende zin in een Barbeque!
(maar dan wel vlees van de Biologische slager).
Wanneer iedereen nu ens wat Minder vlees zou eten, bijv 1-2 x per week...
Dan nog zou het nix uitmaken, gezien het eet- en leefgedrag daar aan de andere kant van de Atlantische oceaan.

McDonalds maakt meer kapot dan 1 miljoen Nederlandse vegetariërs kunnen goedmaken...
Op 31-07-2007 15:36:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^:
BaajGuardian:

Ik ben te moe om dubbel te liggen om zijn vrouw haar omvang, wel kan ik onderbouwen dat het een echte boerin moet zijn als ze zulke armen heeft:



Das nou eens een buikje die je flink kan meppen ^^
verders on topic; Er is zo ontzettend veel tegenstrijdigheid over voeding. Op de ene plek lees je dat je maar 1 a 2 keer per week vlees nodig hebt. En op de andere lees je dat mijn lieve kinderkes iedere dag 50 gram? geloof ik uit mn hoofd vlees nodig hebben. Nu stelt dat op week basis natuurlijk niet achterlijk veel voor maar toch.

En biefstuk is bah btw
Op 31-07-2007 19:39:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: buikje? meppen?
Is dat een afspraak? Volgens mij heb jij een mooi gebit dat je goed kan meppen namelijk.
Op 31-07-2007 20:38:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

buikje? meppen?
Is dat een afspraak? Volgens mij heb jij een mooi gebit dat je goed kan meppen namelijk.


stoer



:S
(bericht gewijzigd op 31-7-2007 20:59:46)
Op 31-07-2007 20:59:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF: als er koeien op dat weiland lopen dan word dat weiland natuurlijk bemest, als er graan staat lopen er geen koeien, maar word er wel gemest, wat voor mest is dat? kunstmest...

lekker natuurlijke genmais, aangepaste soja en gemodificeerd zetmeel is helemaal niet zo natuurlijk
het klopt dat veeteelt (of vleeseten) nadelen heeft, maar wie zegt dat dat bij landbouw (vegetarisch eten) niet zo is heeft nog nooit met een echte boer gesproken...

landbouwtechnisch kan je misschien langer met een stukje grond als je gewassen teelt, maar als je alles van dat land afhaalt blijft er geen enkele bemesting over, dat gewas zou normaal ook bemesting zijn voor die grond, effect: na langere tijd word de grond arm en groeit er niets meer. een koe laat zijn mest achter, ook als je m opeet

er zijn altijd voors en tegens...
(bericht gewijzigd op 2-8-2007 19:21:15)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 02-08-2007 19:21:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Nog een reden om vegetarier te worden.
Niet voor gevoelige kijkers: http://www.totallycrap.com/videos/squeal_piggy_squeal/NL
United as one. Divided by zero.
Op 03-08-2007 16:38:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^:
BaajGuardian:

buikje? meppen?
Is dat een afspraak? Volgens mij heb jij een mooi gebit dat je goed kan meppen namelijk.

Oehlala, ik hou wel van een uitdaging... ik durf te wedden dat het je niet lukt

En mn gebit is idd wel mooi, redelijk wit, netjes in een rij, en geen enkel gaatje, ik wil het wel bewijzen door je even te bijten als je dat net zo leuk vindt als ik Ik ben toch geen vegetarier

gna gna gna...
(bericht gewijzigd op 3-8-2007 19:33:36)
Op 03-08-2007 19:33:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: Bitch-fight! Bitch-fight!...?
Op 03-08-2007 21:18:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: http://www.nu.nl/news/1185400/21/Brussel_verbiedt_Britse_dier-_en_vleesexport.html

Mond en klauwzeer. Nog een reden om te stoppen met vlees eten..
Op 06-08-2007 14:42:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
Ron Brandstichter:


landbouwtechnisch kan je misschien langer met een stukje grond als je gewassen teelt, maar als je alles van dat land afhaalt blijft er geen enkele bemesting over, dat gewas zou normaal ook bemesting zijn voor die grond, effect: na langere tijd word de grond arm en groeit er niets meer. een koe laat zijn mest achter, ook als je m opeet


Wat een kul!
Zeker uit de stad?
Voor landbouw geldt gedoseerd mesten. Boeren gaan ook met de tijd mee, en teveel bemesten betekent geld weggooien.

En daarnaast: hoe armer de grond hoe rijker de natuur. krijg je er gratis bij.
(bericht gewijzigd op 6-8-2007 15:34:06)
Op 06-08-2007 15:34:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @ vega-fit zelfs mensapen eten andere apen...dus vlees,en aminozuren uit dielijke eiwitten zijn gewoon niet te evenaren met plantaardige,deze heb je gewoon nodig om spiermassa op te bouwen.
Op 11-08-2007 9:26:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Oh en trouwens onze darmen zoals iemand zei zouden het bewijs zijn dat we alleseter zijn, nu dan, onze darmen passen zich aan aan ons eetpatroon, net zoals je lactose intolerant wordt als je een tijdje geen melkproducten meer tot je neemt, zullen darmen vlees niet meer behoeven/aankunnen als je als vegetarier door het leven gaat.
Het is dus een bewijs van niks, enkel de keuze van het invidu bij type.
Op 11-08-2007 14:26:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...


En hoe beweegtie dan Pinda?
Op 11-08-2007 20:56:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Meteen schelden. tss tss, in welk achterhoekje ben jij opgevoed?

:S
Op 11-08-2007 21:08:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
Clark Kendt:

BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Meteen schelden. tss tss, in welk achterhoekje ben jij opgevoed?

:S

Sinds wanneer is eikel schelden?
Op 13-08-2007 18:25:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

Clark Kendt:

BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Meteen schelden. tss tss, in welk achterhoekje ben jij opgevoed?

:S

Sinds wanneer is eikel schelden?


Altijd al geweest, tenzij je het over de noot of het lichaamsdeel hebt zonder dat je het gebruikt als naamgeving van een persoon. Maar als je normen al wat vervaagd zijn kan ik begrijpen dat je 'eikel' inmiddels gewoontjes vindt.

:S
Op 13-08-2007 19:32:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
Clark Kendt:

BaajGuardian:

Clark Kendt:

BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Meteen schelden. tss tss, in welk achterhoekje ben jij opgevoed?

:S

Sinds wanneer is eikel schelden?


Altijd al geweest, tenzij je het over de noot of het lichaamsdeel hebt zonder dat je het gebruikt als naamgeving van een persoon. Maar als je normen al wat vervaagd zijn kan ik begrijpen dat je 'eikel' inmiddels gewoontjes vindt.

:S

Wat is je probleem man? Je zit op zowat elk nieuwsbericht op mij te zeiken, als er iemand normen heeft ben ik het wel, ik gebruik geen terminale ziektes in mijn vocabulaire, ben beleefd naar ouderen, ruim troep op straat op die de rest van de bevolking gewoon op de grond mieterd terwijl er 298249815897 vuilnisbakken staan en werk aan de wereld.

Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.
Op 14-08-2007 17:03:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

Clark Kendt:

BaajGuardian:

Clark Kendt:

BaajGuardian:

Een mier heeft geen spierweefsel eikel...

Meteen schelden. tss tss, in welk achterhoekje ben jij opgevoed?

:S

Sinds wanneer is eikel schelden?


Altijd al geweest, tenzij je het over de noot of het lichaamsdeel hebt zonder dat je het gebruikt als naamgeving van een persoon. Maar als je normen al wat vervaagd zijn kan ik begrijpen dat je 'eikel' inmiddels gewoontjes vindt.

:S

Wat is je probleem man? Je zit op zowat elk nieuwsbericht op mij te zeiken, als er iemand normen heeft ben ik het wel, ik gebruik geen terminale ziektes in mijn vocabulaire, ben beleefd naar ouderen, ruim troep op straat op die de rest van de bevolking gewoon op de grond mieterd terwijl er 298249815897 vuilnisbakken staan en werk aan de wereld.

Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.


Sorry dat ik zovele kilometers verderop toch nog op je tenen kon staan.

:S
Op 14-08-2007 18:04:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
BaajGuardian:


Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.

Voor mij heeft "eikel" dezelfde betekenis als lul, hufter, kankerlijer, hoerenzoon of klootzak. Tenzij je het over een boomvrucht of een mannelijk lichaamsdeel hebt.
Uit welke vrijgevochten omgeving kom jij?

En om hier nu het woord "lef" bij te halen....??

(ps. ik woon (ook) niet in een refodorp)
(bericht gewijzigd op 14-8-2007 19:04:29)
Op 14-08-2007 19:03:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
Inkoppertje:

"1001 redenen om vegetarisch te worden"

ik weet er nog 1...

reden 1002:
"om de lieve vrede te bewaren in de reacties op een artikel"
wat een geneuzel!

1003:
Omdat ik een lekke band had.
Zo ken ik er ook nog een paar, zaadje.
:-D
(bericht gewijzigd op 14-8-2007 21:40:05)
Op 14-08-2007 21:40:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
I. Gorewitz:

BaajGuardian:


Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.

Voor mij heeft "eikel" dezelfde betekenis als lul, hufter, kankerlijer, hoerenzoon of klootzak. Tenzij je het over een boomvrucht of een mannelijk lichaamsdeel hebt.
Uit welke vrijgevochten omgeving kom jij?

En om hier nu het woord "lef" bij te halen....??

(ps. ik woon (ook) niet in een refodorp)


Eikel met terminale ziektes vergelijken, waar zit jij met je hoofd man..
Op 14-08-2007 22:16:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

Eikel met terminale ziektes vergelijken, waar zit jij met je hoofd man..

Een persoon nodeloos vergelijken met een deel van het mannelijke geslachtsdeel, waar zit het jouwe?

Het is dat soort verloedering van normen en waardes dat aan de basis ligt van het algemeen respectverlies. Beetje zoals spugen op een willekeurige voorbijganger, maar dan alleen met getypte woorden. En ja, dat is moralistisch, maar dat maakt het niet minder waar.

:S
Op 14-08-2007 23:11:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
BaajGuardian:

I. Gorewitz:

BaajGuardian:


Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.

Voor mij heeft "eikel" dezelfde betekenis als lul, hufter, kankerlijer, hoerenzoon of klootzak. Tenzij je het over een boomvrucht of een mannelijk lichaamsdeel hebt.
Uit welke vrijgevochten omgeving kom jij?

En om hier nu het woord "lef" bij te halen....??

(ps. ik woon (ook) niet in een refodorp)


Eikel met terminale ziektes vergelijken, waar zit jij met je hoofd man..

Je weet nu hoe hier over het woord "eikel" wordt gedacht.
Waar zit jouw hoofd, by the way?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1007
(bericht gewijzigd op 15-8-2007 8:06:54)
Op 15-08-2007 8:06:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian:
Redaxie:

BaajGuardian:

I. Gorewitz:

BaajGuardian:


Waar haal je het lef vandaan mij zo aan te vallen om een woordje dat zo speels is als "kerel"
Mischien dat jij in refodorp woont ofzo maar dat woord is gewoon normaal.

Voor mij heeft "eikel" dezelfde betekenis als lul, hufter, kankerlijer, hoerenzoon of klootzak. Tenzij je het over een boomvrucht of een mannelijk lichaamsdeel hebt.
Uit welke vrijgevochten omgeving kom jij?

En om hier nu het woord "lef" bij te halen....??

(ps. ik woon (ook) niet in een refodorp)


Eikel met terminale ziektes vergelijken, waar zit jij met je hoofd man..

Je weet nu hoe hier over het woord "eikel" wordt gedacht.
Waar zit jouw hoofd, by the way?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1007


Dus je mag mensen gerust persoonlijk aanvallen op hun uiterlijk maar niet een plantennaam typen, zet dan meteen in de banner dat deze site van de amish is ofzo.
Op 16-08-2007 15:34:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BaajGuardian: Stelletje godverdomde amateurs hier, ban me maar dan ik ga geen minuut meer aan deze kutsite besteden, blijkbaar mag je hier mensen gewoon op hun uiterlijk aanvallen, en dan te denken dat ik bijna blogger was geworden hier, jullie zijn mijn tijd niet waard, en de "lichtwerkende" imbecielen die denken dat ze jomanda zijn op deze site komen zichzelf nog wel eens tegen.

Jullie zijn stuk voor stuk zielige failures in het leven, jullie weten geen ene fuck buiten het internet om. Have fun met die informatie en ik gooi nu mijn bookmark uit mn lijst.
Op 16-08-2007 15:39:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
BaajGuardian:

Jullie zijn stuk voor stuk zielige failures in het leven, jullie weten geen ene fuck buiten het internet om.

Alles wat je zegt ben je lekker zelf.
(bericht gewijzigd op 16-8-2007 15:49:26)
Op 16-08-2007 15:49:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
Ron Brandstichter:

Broh-Koh Lee:

<BR>
Ron Brandstichter:
of een chemische reactie die getriggerd word door iets van een bewustzijn is dus de vraag, en het lijkt erop dat we die vraag evenmin kunnen beantwoorden net zoals de vraag wat de menselijke geest nou echt is...
<BR><BR>Begin eens met "The Field", van Lynne McTaggart....<BR>enne..:<BR>Kijk maar eens wat er in je lichaam gebeurt wanneer je bewust naar een lekker wijf (knip) kijkt..

dank voor de tip, wat ik er zo van begrijp zijn hij en ik het redelijk eens, zolang je je niet al te vast houd aan wat voor naam je het wilt geven

Hij is een zij (Lynne)
(bericht gewijzigd op 16-8-2007 20:47:28)
Op 16-08-2007 20:47:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
Lauren:

Ik ben al 4 jaar vegetarier. Ik snap niet dat iemand vlees nog kan binnenkrijgen als je weet wat er met die dieren zijn gebeurt.. ze zijn gewoon gemaakt om op te eten.. die dieren hebben toch ook recht op een leven? Ik ben helemaal tegen de bio industrie. En wat ik ook niet snap als mensen zeggen 'ik ben helemaal een dierenvriend' en toch vlees eten.. net hetzelfde als mensen met een konijn als huisdier maar toch konijn eten =/ Ik ben nu 13 jaar en veel mensen vinden het een slecht idee om al van zo jong vegetarisch te eten, maar het is mijn eige keuze en volgens mij hebben mensen helemaal geen vlees nodig anders zou ik nu al niet meer leven (:


Maak je je eten zelf klaar?

:S
Op 12-10-2007 15:04:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
F.Floor (61):


Meest bekende veganist: Folkert vd.Graaf de moordenaar van Pim.


Twee fouten:
de ene is Volkert met een V

Ward
(bericht gewijzigd op 30-10-2007 20:15:01)
Op 30-10-2007 20:15:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
Ysr Rf@:

melk gezond? (of beter, de kalk die er inzit)

hoe kan het dan dat een zuivelland als nederland zwakkere botten heeft dan bijvoorbeeld japan, waar weinig zuivelproducten gebruikt worden?

http://www.gezondheidsplein.nl/discussiepunt/320/Melk-goed-voor-elk.html

http://www.afvallen-weblog.nl/item/85

http://joanlog.web-log.nl/joanlog/2005/04/melk_niet_goed_.html

http://www.gezonderworden.nl/2005/04/melk-goed-voor-iedereen.html

en dit is het resultaat van hooguit 5 minuten google.nl...

5 minuten bevooroordeeld goog.ln?

Ward
(bericht gewijzigd op 31-10-2007 23:29:22)
Op 31-10-2007 23:29:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cappuccino: Wat een gezeik zeg. Ik zie het nut van vegetarier worden niet in. Voor iedere koe die ik niet opeet, worden er tien andere wel opgegeten.

Dieren eten is iets wat de mens nu eenmaal doet. Daar zijn we omnivoren voor. Zo gaat het al duizenden jaren.

De vegetariers hebben gelijk als ze zeggen dat het vlees heden ten dage te chemisch is. Ik heb ook liever een stukje vlees dat zijn hele leven in de schone gezonde lucht in de wei heeft gestaan. Smaakt een stuk beter als het 'vers van het land komt', zoals mijn opa op de boerderij plachtte te zeggen.
Op 01-11-2007 15:14:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
schelpje: The greatness of a nation and its moral progress can be judged
by the way its animals are treated. (Gandhi)

(bericht gewijzigd op 16-12-2007 14:36:11)
Op 16-12-2007 14:36:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ward Aal:
F.Floor (61):

Dit bevestigt de zg. 'kleine evolutie' van de monnik Mendels.

Mendels???

Als je iets schrijft, schrijf het dan goed.
de beste man heette Mendel.
En van een "kleine evolutie" van Mendel heb ik nog nooit gehoord. De man bewees de overerving, en niet de evolutie.

Ward
Op 16-12-2007 18:46:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cappuccino: En toch heb ik vanavond een lekker mals stuk stoofvlees op tafel staan. heerlijk.
Op 08-01-2008 14:21:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic:
Ringding:

Tim:

De aanleidingsfactor van suikerziekte is door maag en darm.
Ooit gehoord honing geneest suikerziekte?
Honing met gemalen camel geneest ook andere ziektes.


?????

Proef op de som nemen is erg makkelijke, als je iemand kent met suikerziekte... Een kennis van me, die deze nare ziekte dus heeft, drinkt iedere avond voor het slapen warme melk met honing. Om wat makkelijker in te kunnen slapen. En wat denk je?? Die suikerziekte is nooit weg gegaan.

Tim, ben je niet bang dat je met dergelijke uitlatingen sommige mensen valse hoop geeft? Ik zou last krijgen van mijn geweten, als ik jou was.

Wat voor de één werk kan voor de ander niet werken.
Daarom is het belangrijk dat er persoonlijk gericht gekeken word voor wat voor medicatie de persoon nodig heeft. Je moet een persoonlijk profiel van iemand hebben voor je een behandeling aan iemand kan voor schrijven.
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 14-01-2008 0:14:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: We kunnen heel moeilijk doen over wel of niet vegetarisch eten, wat gezond is en wat niet. Wij, als mensheid, zijn nogal geneigd moeilijk te doen, wat uiteindelijk veel lijden oplevert.
Als we het eens heel makkelijk zouden doen, wat blijken we dan te eten?
We leven dan niet in een klimaat waarin je moeilijke moet doen, dus verhuizen we naar gebieden waar je de hele dag en nacht in je blootje kan lopen, want dat is de natuurlijke staat van de mens. Kleren maken is moeilijk, dus dat doen we niet. Jagen en planten verbouwen doen we ook niet, ook een hoop gedoe. Wat blijft er over? Welnu, dat wat je zo plukken kan en opeten: Fruit en noten, misschien nog een wortel of een knol, wat zaden, maar dan heb je het wel gehad. Een biologieleraar legde eens uit dat de mens qua gebit een typische fruit-eter is, dat stemt aardig overeen met het idee dat ik hier schrijf. Daarnaast is het zo dat fruit erg makkelijk voor ons verteerbaar is, het is hooguit 15 minuten in de maag.
Fruit en Noten zijn zonder bewerking lekker om te eten. Alle natuurlijk etende dieren eten alleen wat ze zonder bewerking kunnen eten. Voor mij is de natuur nog altijd het sterkste bewijs.
'Don't forget rule number 6'
Op 14-02-2008 7:47:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Michel:

Ontrek je niet aan de verantwoording die we hebben.
Ik begrijp vegetariërs, een koe of varken wat een paar maanden in een hok zit is zielig. Maar dieren zijn handel (net als mensen, maar dat is een heel andere discussie). Ik ben het met die handel niet eens. Dat is de respectloosheid voor leven in het algemeen(dieren, planten, mensen, de wereld).

Nu heb je ook een verantwoording naar je zelf en je omgeving. Ik woon op een dorp en mijn vader is jager(lees !jager! geen schutter!!!!), hij brengt meer tijd door in de natuur zonder jachtkleding, wapens, kogels, bazooka’s ^_^ of alle ander dingen die onwetenden hierbij indenken. Het gaat om een balans. Die balans is met 18 miljoen mensen in Nederland weg. We kunnen de natuur niet aan het lot overlaten.
Ook hebben wij onze eigen koeien(voor de slacht) en kippen(voor eieren en de slacht). Hier kunnen we heel goed van genieten omdat er geen mishandeling plaats vindt. Geen slecht voer bij komt en alles biologisch is. Is het dan ethisch zo onverantwoord om dat te zijn wat je bent? Een mens. Als je er zelf voor zorgt dat wild wat geschoten word, een zo kort mogelijke lijdensweg heeft, in plaats van verhongeren omdat er geen eten is. Mag ik dan zelf van de smaak (over smaak valt niet te twisten) van vlees genieten. Ik zal nooit een vegetariër vragen waarom hij geen vlees meer eet, maar waarom proberen sommige vegetariërs mij bezwaart te laten voelen dat ik het wel doe, terwijl al het vlees wat ik eet een goed en beter leven heeft gehad dan de meeste mensen op aarde.
Ik zie in dat dit niet voor het gros telt, maar met het eten van vlees zelf is niks mis.

P.S.: Ik heb zelf ook geslacht en van een beetje bloed of ingewanden zien is nog nooit iemand doodgegaan. Als je zelf niet het lef hebt om het toe doen, reageer dat niet af op de mensen die het wel doen. Jou baan, als je er goed over na denkt, brengt net zo veel schade aan de wereld als die van hun. Ook voor hen is het werk.



100% mee eens!
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 26-02-2009 0:10:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Hierbij 674.475 redenen om gewoon lekker vlees te eten:

368.379 dode kinderen en 306.096 kinderen die blijvend letsel hebben overgehouden, aan een door hun ouders opgelegd vegetarisch dieet. Dit zijn de door whatstheharm geregistreerde gevallen ALLEEN NOG MAAR IN AMERIKA!
Bron: http://whatstheharm.net/childvegetarianism.html

Het is dus onweerlegbaar dat een menselijk lichaam vlees nodig heeft om goed te functioneren. Als er uitzonderingen zijn, fijn voor ze, maar ze bevestigen alleen maar de regel.
I might just be saying that to get you mad...
Op 16-11-2010 16:34:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden