Onlangs kwam het bericht naar buiten dat een Iman getracht zou hebben een scholier te verkrachten. Vakmatige gerelicapten (mensen die als handicap een religie aanhangen) komen wel vaker met seksschandalen in opspraak (zie bijvoorbeeld hier en hier). Wat dat betreft zijn geestelijk leiders net als mensen, niets nieuws onder de zon dus.

Wel nieuw is dat het in dit geval een Iman betrof. Het is maar zelden dat dergelijke smeuïge schandalen de de moskee verlaten. Seksualiteit is in de Christelijke als Islamitische geloofsleer toch al een heikel en moeilijk bespreekbaar punt. Toch heeft de voormalige Iraanse Sjiitische Ayatollah (hoge geestelijk leider) Ruhollah Khomeini in zijn boek Tahrirolvasyleh zijn zeer controversionele denkbeelden over seksualiteit geopenbaard.


( De Ayatollah wist precies waar de Islamitische grenzen lagen )

Het in het Arabisch geschreven boekwerk (dat u hier kunt downloaden) bestaat uit twee delen. De Arabische titel luidt 'Tahrir al Wasilah' en handelt over islamitische jurisprudentie. De uitspraken die de Ayatollah in zijn boek doet zijn nou niet bepaald subtiel te noemen en zullen zeker in de westerse samenleving vol onbgrip gelezen worden. Ik zal u niet langer in spanning houden, hieronder enkele van de opmerkelijkste teksten (vertaald vanuit het engels):


( Vertaalde Khomeini zijn eigen voorkeuren naar Islamitische mores?)

Een man mag seksueel plezier hebben met een kind hebben vanaf zo jong als een baby. Echter, hij mag niet vaginaal penetreren, sodomie (anale seks dus) is wel toegestaan. Als een man toch penetreert en het kind beschadigd dan is hij verantwoordelijk voor haar onderhoud voor de rest van haar leven. Dit kind zal dan niet gelden als zijnde één van zijn permanente vrouwen en de man mag niet haar zuster trouwen.
Het is voor en meisje beter te trouwen op een vroeg tijdstip zodat haar eerste menstruatie bij haar echtgenoot thuis zal zijn. Een vader die zijn jonge dochter voor haar eerste menstruatie uithuwt zal een permanente plaats in de hemel wachten. ["Tahrirolvasyleh", vierde editie, Qom, Iran, 1990]

Een man mag gemeenschap hebben met dieren zoals schapen, koeien, kamelen en dergelijke. Echter hij moet het dier doden na zijn orgasme. Het is hem dan niet toegestaan om het vlees in zijn eigen dorp te verkopen, het vlees in een ander dorp verkopen is acceptabel.

Als iemand sodomie pleegt met een koe, ooi of kameel wordt hun urine en hun uitwerpselen onrein en ook de melk kan niet meer gebruikt worden. Het dier moet dan zo snel mogelijk worden gedood en verbrand.

Wijn en bedwelmende dranken zijn onrein, opium en hasj zijn dat niet.

Als een man sodomie pleegt met de zoon, broer of vader van zijn vrouw na hun huwelijk, dan blijft het huwelijk geldig.

Als tijdens de gemeenschap de penis geheel of gedeeltelijk de vagina van een vrouw of de anus van een man in gaat worden beide partners onrein, zelfs als zij de puberteit hebben bereikt. Bijgevolg moeten zij rituele wassingen uitvoeren.

Een vrouw die een voortdurend huwelijk heeft aangegaan heeft niet het recht het huis zonder de toestemming van haar echtgenoot te verlaten; zij moet te zijner beschikking blijven voor de vervulling van zijn wensen blijven, zijn wensen ontzeggen mag alleen als daar een dringende godsdienstige reden voor is.

Als zij aan hem totaal onderdanig is, is de echtgenoot verplicht haar van haar voedsel, kleding, en onderdak te voorzien, of hij nu wel of niet de middelen heeft om dat te doen. Een vrouw die zichzelf aan haar echtgenoot weigert is schuldig, en kan van hem geen voedsel, kleding, onderkomen, of seksuele omgang eisen; Echter, zij behoudt het recht voor schadevergoedingen als zij niet wordt erkend.

Als een man overspel met een ongehuwde vrouw begaat en later haar huwt, zal het kind geboren van dat huwelijk bastaard zijn tenzij de ouders zeker kunnen zijn het werd verwekt na het huwelijk. Een kind geboren van een overspelige vader is wettig.


( Dikke knuffels )

Aldus enkele uitspraken uit de Tahrirolvasyleh. Volgens de visie van wijlen Khomeini zijn zaken zoals pedofilie, bestialiteit en zelfs homofilie best wel acceptabel zolang men zich maar aan bepaalde regels houdt. Natuurlijk is de visie van de Ayatollah

En of men het nu wel of niet eens is met de auteur het is in ieder geval prettig dat een geestelijke eens glasheldere uitspraken heeft gedaan en man en paard noemt. Daar kunnen andere al dan niet religieuze 'kat-in-het-donker-knijpers' nog een puntje aan zuigen.

The Sayings of Ayatollah Khomeini, Political, Philosophical, Social and Religious" (The Little Green Book), ISBN number 0-553-14032-9. zeker niet bepalend voor alle moslims.
I. Gorewitz: Zo blijkt maar weer,
Moslims zijn ook maar gewoon mensen.
Net als niet- of andersgelovigen.
(bericht gewijzigd op 28-8-2007 0:10:18)
Op 28-08-2007 0:10:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Geen woorden voor en blij dat die man opgerot is in Iran, maar laten we niet vergeten dat ayatollah's nog steeds veel macht hebben in Iran en dat ook Ahmadinejad nog steeds met die mensen en hun "wetten" te maken heeft.
Ahmadinejad werd zwaar bekritiseerd door die mensen omdat hij de hand van zn oude juf kuste bv.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 10:12:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: Heftige kost vroeg op de morgen zeg... wat ben ik toch ontzettend blij dat ik in Nederland woon. pfff
Op 28-08-2007 10:35:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: @ Sten Oomen

"Theo van Gogh had dus gelijk met zijn "geitenneukers"."

Dan is het nog geen geitenneukers maar geitenneuker (enkelvoud) want het betreft hier ayatollah en niet de gehele moslimgemeenschap.

"Wat een primitief geloof."

Dit is een persoonlijk schrijven van ayatollah en staat los van geloof of de Qo'ran, net zoals de sharia en al die nonsens die sommige leiders gebruiken om hun burgers op te hitsen.

"Wilders heeft een punt."

Je kunt ook doorschieten.
Dit soort lui of de AIPAC waar Wilders voor werkt zijn 1 pot nat.

Carpe diem homo universalis

(bericht gewijzigd op 28-8-2007 11:21:13)
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 11:13:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Sten Oomen:

Lanoe:

@ Sten Oomen

"Theo van Gogh had dus gelijk met zijn "geitenneukers". Weerzinwekkend gewoon.
Wat een primitief geloof.
Wilders heeft een punt."

Je kunt ook doorschieten.
Dit soort lui of de AIPAC waar Wilders voor werkt zijn 1 pot nat.

Carpe diem homo universalis



Je kunt je afvragen wie er doorschiet en of die personen geen halt toegeroepen moet worden.
Ik heb medelijden met de kleine kinderen van nu, als ze groot zijn, leven ze in de moslimstaat Nederland.

Heb je gezien hoe veel kinderen islamieten krijgen, en op welke jonge leeftijd, en hoe weinig kinderen Nederlands-culturige vrouwen krijgen en op welke late leeftijd? Tel uit je 'winst'.



Kwas nog niet klaar Sten, mar dat kon jij niet zien, want ik was het nog aan het verbeteren.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 11:22:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Hebben zij die macht?
Geloof je nu echt dat bv Iran dat zou doen en niet zou beseffen daarmee hun eigen ruiten in te gooien?
1 dag later zou Iran in puin liggen, geen slimme zet dus

Vraag jezelf liever af wie WEL de macht heeft een globaal totalitair regime te realiseren?

Zijn dat de moslims of de machtselite van de wereld globaal verdeelt en vertegenwoordigt in hoge positie's (the Rothschilds, Rockefellers, ons koningshuis enz)?

Wie is er nu daadwerkelijk een gevaar om zoiets te realiseren?
Een kromme scheet van een moslimland is al genoeg om het binnen te vallen (vooral als er dan ook nog olie te halen is en zij de olie dollar net om willen gaan zetten naar de euro en dan is amerika failliet) zoals indertijd Irak en men nu Iran wil binnenvallen om dezelfde redenen met dezelfde slappe excuses wat ze nu maar niet wil lukken want de rest van de wereld heeft het nu gelukkig WEL door.



http://www.yayabla.nl/nieuws.asp?article=13165

"Dat kan best zo zijn, Lanoe, maar dit soort gekken"

Het betreft hier nog steeds maar de woorden van 1 man.

Beetje naief, Sten, had ik niet van je verwacht:-(

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 28-8-2007 11:41:30)
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 11:39:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: We hebben het kennelijk over iets anders. Ik heb het over het gedachtegoed van islamitische primitievelingen dat ook in Nederland terrein wint.

Hoeveel Islamieten ken jij?
Dan weet je dat je het over een kleine 10% hebt zoals wij die ook hebben (neo cons, balkenende enz) en het van belang is voor ons dat wij die 10% van ons aanpakken en zij hun 10%

Je begeeft je op hetzelfde generaliserend gebied als Wilders nu en dat doet je geen goed in mijn ogen.

Balkenende geeft ze een aii over hun bol om ze vervolgens keihard te naaien (zie de massamoord in Irak waar balkenende en kornuiten hun medewerking aan verleend hebben in naam van Nederland)

Het is niet zo simpel al mensen als Wilders je willen doen geloven.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 13:03:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: lol @ weerman
Op 28-08-2007 13:24:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
weerman:

Maus:

weerman:

Maus:

weerman:

Maus:

weerman:

Maus:

*zucht*

*zucht*

*zucht*

*zucht*

*zucht*

*zucht*

*zucht*

*zucht*

Kortom...
Is er een objectief iemand met kennis van de Arabische taal in de zaal?
(bericht gewijzigd op 28-8-2007 14:26:11)
Op 28-08-2007 14:20:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Als iemand de letterlijke tekst ff kan geven laat ik het wel vertalen.

Maus heeft nml wel een punt want men heeft dit bij Ahmadinejad toespraak waar men van beweerd dat hij gezegd zou hebben dat Israel van de kaart geveegd moet worden ook gedaan.

Amerika zoekt op het moment naar een excuus om Iran binnen te vallen en nu ze dat niet meer lukt op de oude manier omdat men hen doorheeft, proberen ze op allerlei mogelijke manieren Iran zwart te maken, maar helaas...

Ooit zullen we begrijpen wat de rollen zijn van mensen als Ahmadinejad, Chavez en Poetin en dan zullen we blij zijn dat zij tegenwicht boden tegen de gevestide macht, anders waren we nu allang gechipt, ontsmet en geknipt

@ Sten Oomen.

Nee, ik bedoel in de turks/marrokaanse centra's een bakkie doen of nog mooier bij moslims thuis (of thee, want de marrokaanse thee is zeer lekker!!)
Ik ben ermee en erin opgegroeid, ben nog steeds overal welkom, tot in de moskee en zie steeds maar weer hoe men alles wat de enkele (zieke) moslim zegt geprojecteerd worden op de hele gemeensschap en trek dat dan eens door.
Hoe zou jij het vinden als jij afgerekend werd op iemands andere troebele visie op de astrale wereld?
Het is helaas niet zo simpel als het eruit ziet en het gaat dieper en smeriger dan menigeen weet en geloof mij, wat ayatollah hier schrijft is nog schril vergeleken met de praktijken van oa de bohemian groove (kinderen worden daar misbruikt op manieren waar ayatollah nog niet eens op zou komen)

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 28-8-2007 15:39:07)
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 14:30:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:

Nou nou, vol op de mond...

:S
(bericht gewijzigd op 28-8-2007 15:16:45)
Op 28-08-2007 15:16:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: en waar gaat dat handje heen?

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 15:30:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Carpe diem homo universalis
Op 28-08-2007 15:36:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: Haantjes.. whiiiii ^^
Op 28-08-2007 16:28:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Maus:

Neemt GW nu ook al de Amerikaanse propaganda over. Wat een onzin zeg.


Het staat u natuurlijk geheel vrij om de gewraakte uitspraken te debunken alszijde gedaan door Khomeini.

(bericht gewijzigd op 28-8-2007 16:39:13)
Op 28-08-2007 16:39:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Bramsan:

"Natuurlijk is de visie van de Ayatollah ZEKER niet bepalend voor alle moslims."

trouwens het is wel vaker zo dat 'geestelijke leiders' de grote viezerikken zijn...

toch vind ik dit bericht vooral leunen op 'stemmingmakerij'
Stigmatiseren die moslims...

ben benieuwd wie er hier allemaal meeloopt de 11de in Brussel??



hoezo stigmatiseren.. de schrijvert noemt niet de moslims als groep maar khomeini als individu. de basis van het stuk zijn de sexuele uitspattingen van geestelijken. Zie ook de hier en hier linken in de kop van het stuk waar hij verwijst naar de misstanden in de gristelijke hoek.

meelopen de 11de in Brussel? alleen meelopers lopen mee. ik ben geen meeloper en betuig zeker geen steun aan zaken waar ik eigenlijk geen reet verstand van heb. Dat laat ik wel over aan mensen die overal verstand van denken te hebben en ultracomplexe materie met slechts een mening in één klap kunnen beredeneren.


(bericht gewijzigd op 28-8-2007 20:40:34)
Op 28-08-2007 20:40:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: [quote=Tapper]
Bramsan:

"Natuurlijk is de visie van de Ayatollah ZEKER niet bepalend voor alle moslims."

trouwens het is wel vaker zo dat 'geestelijke leiders' de grote viezerikken zijn...

toch vind ik dit bericht vooral leunen op 'stemmingmakerij'
Stigmatiseren die moslims...

ben benieuwd wie er hier allemaal meeloopt de 11de in Brussel??



Moslims (en alle anderen groeperingen) stigmatiseren zichzelf. Iedereen die behoort tot een groep die denkt op basis van lectuur goed en fout te kunnen onderscheiden en waardeoordelen uit te spreken plaatsen zichzelf in het spotlight.

Wat is er dan op de 11de in Brussel? Is het dan "Moslims zijn lief dag" ofzo?
Op 29-08-2007 0:15:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt: [quote=Ganzfeld]
Tapper:

Bramsan:

"Natuurlijk is de visie van de Ayatollah ZEKER niet bepalend voor alle moslims."

trouwens het is wel vaker zo dat 'geestelijke leiders' de grote viezerikken zijn...

toch vind ik dit bericht vooral leunen op 'stemmingmakerij'
Stigmatiseren die moslims...

ben benieuwd wie er hier allemaal meeloopt de 11de in Brussel??



Moslims (en alle anderen groeperingen) stigmatiseren zichzelf. Iedereen die behoort tot een groep die denkt op basis van lectuur goed en fout te kunnen onderscheiden en waardeoordelen uit te spreken plaatsen zichzelf in het spotlight.

Mee eens.

:S
Op 29-08-2007 0:30:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: Wat me zo verbaasd is dat er op een site genaamd GRENS-WETENSCHAP nog altijd domme mensen het lef hebben om ergens over te praten wat ze nooit gezien, gehoord, geproefd, gevoeld, begrepen hebben. Vreemd aangezien ik hier wijs volk verwacht. Laat staan sommige kunnen niet eens begrijpend lezen. Misschien moeten we eens kijken naar de grenswetenschappelijke feiten over domme figuren(ooit eens). Zo blijft er jammer genoeg voor de wijzen onder elkaar weinig tijd om een zinnige discussie te voeren over de waarheid der grenswetenschappen.

Ik zal uw duisternis verlichten;

Punt 1. Het gaat hier om een krankzinnige zieke psychopaat waarvan zeker 8 op de 10 reaguurders nooit iets over gelezen heeft dan alleen het stukje hier boven of een stukje in de krant. Google doet wonderen. En bibliotheken bestaan NOG STEEDS!!

Punt 2. Ga naar een moskee en citeer de woorden van deze homo. En kijk wat ze je te vertellen hebben! als je toch benieuwd bent wie Moslims zijn en hoe ze hier over denken kan je ze beter meteen hier op aanspreken. Als ze eens zijn met deze man zullen ze lekker geil worden van zijn verhalen, zo niet? Zullen ze je haarfijn de waarheid vertellen wat hun Allah hier van vind.

Punt 3. 99.9 % van de Iraniers zou graag deze man in z'n anus willen verkrachten. Er heerst daar een regime waarvan velen onder lijden. Maar met huursoldaten heb je snel al je eigen bevolking onder je hoede Money talks he? Zoek is op hoe de Ayatollah aan de macht is gekomen..

Punt 4. Wie weer de moslims of de Islam erbij haalt terwijl het HIER gaat over de FANTASIE VAN een ÉÉNLING is in mijn ogen een "PIEP" in wetenschappelijke termen zo dom als de achterkant van een "vul zelf in"

Punt 5. Het heeft mij 2 sec. gekost om de volgende site voor u te vinden http://www.moslim.org/islam/pos_vrouw.htm

Punt 6. Kunnen de onwetende haat zaaiers mij vertellen wat Wilders en Theo met dit onderwerp te maken hebben?

Punt 7. ik haat domme mensen.
Op 29-08-2007 0:57:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: [quote=Ganzfeld]
Tapper:

Bramsan:

"Natuurlijk is de visie van de Ayatollah ZEKER niet bepalend voor alle moslims."

trouwens het is wel vaker zo dat 'geestelijke leiders' de grote viezerikken zijn...

toch vind ik dit bericht vooral leunen op 'stemmingmakerij'
Stigmatiseren die moslims...

ben benieuwd wie er hier allemaal meeloopt de 11de in Brussel??



Moslims (en alle anderen groeperingen) stigmatiseren zichzelf. Iedereen die behoort tot een groep die denkt op basis van lectuur goed en fout te kunnen onderscheiden en waardeoordelen uit te spreken plaatsen zichzelf in het spotlight.

Wat is er dan op de 11de in Brussel? Is het dan "Moslims zijn lief dag" ofzo?


Het goed en fout is ook in onze huidige systeem vast gelegd in literatuur. Neem het WETBOEK. Waarom zou de koran niet een wetboek kunnen zijn voor de mensen van toen? Weet jij wat er zich in die tijd allemaal afspeelde in de maatschappij?
Domme mensen kan je niet hun gang laten gaan. Die moet je onderwijzen en soms letterlijke teksten voor de neus stoppen.
Niet iedereen kan vanuit zichzelf het licht vinden. Er zijn mensen in het verleden geweest die hier een oplossing op hebben bedacht. Fijn als er miljoenen hierin rust en vrede kunnen vinden. Dat er mensen zijn die uit zijn op kwaad en eigen belangen hebben in zaken zich mengen in grote groepen en vanuit daar opereren om hun doel te bereiken is duidelijk als wat. Het gaat hier om niet eens 1% als je de hele groep moslims erbij haalt om zwart te maken.
Hoeveel procent gekke, gevaarlijke dwazen hebben wij hier in NL? Hoeveel zetels had Wilders ook al weer? Precies zoveeel!
Op 29-08-2007 1:12:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 29-08-2007 10:50:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva: Misschien zouden wij Westerlingen, een genuanceerder beeld van de gemiddelde Moslim krijgen, wanneer ze massaal de straat op zouden gaan, om zich openlijk te distanciëren van dergelijke teksten. En zich tevens en masse ferm uitspreken tegen vrouwenonderdrukking, haat tegen homosexualiteit en anders/nietgelovigen.
Het lijkt mij voor beide partijen bijzonder heilzaam.
Op 29-08-2007 11:06:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: Wat wil je dan rellen net als in Frankrijk? Demonstreren tegen wie? Zij die ongeletterd zijn?
Op 29-08-2007 14:18:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz:
Magnentius:

Waarom heeft het Christendom moeite met seks? Omdat het blijkens Leviticus 20:15-16 de doodstraf stelt op seks met dieren? Omdat het blijkens Deuteronomium 23:17 de seksuele exploitatie van kinderen verbiedt? Blijkbaar bent u het met deze verboden niet eens. Of bent u boos omdat het Christendom porneia verbiedt? Zodat u zich niet meer kan verlustigen aan perversiteiten?

Oww ja vandaar al die priesters die massaal zwakzinnige gelovigen sexueel misbruiken
Op 29-08-2007 14:20:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Oz:

Wat wil je dan rellen net als in Frankrijk? Demonstreren tegen wie? Zij die ongeletterd zijn?

Massale, beschaafde protesten van miljoenen gematigde Moslims over de gehele wereld met veel media-aandacht, zal dat piepkleine handjevol fanatici wel het zwijgen opleggen.
Toch..?!
Op 29-08-2007 14:28:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz:
Eva:

Oz:

Wat wil je dan rellen net als in Frankrijk? Demonstreren tegen wie? Zij die ongeletterd zijn?

Massale, beschaafde protesten van miljoenen gematigde Moslims over de gehele wereld met veel media-aandacht, zal dat piepkleine handjevol fanatici wel het zwijgen opleggen.
Toch..?!



Ik zou er wel een voorstander van zijn. Maar de vraag is of dit daadwerkelijk ook nut heeft en nodig is. Zijn we zo ver gezakt, gemanipuleerd door de media met onze nuchtere kijk dat we dit van moslims verwachten? Neem nou Nederland als vb, overdrijven is ook een kunst. Van hoeveel moslims hebben wij hier ooit last gehad buiten de Hofstad groep en tientallen Kut marokkanen? Een religie als de Islam keurt geen enkel wangedrag goed. Over grote deel van de moslims neemt de koran ook niet letterlijk op. Zelfs meneer Wilders durft geen gesprek aan met de Moslimorganisties. Er lopen in NL hooguit 20 mensen die een ander geslacht geen hand willen geven. En 1 miljoen andere moslims doen dit wel.
Men spreekt over een probleem maar ik kan de probleem niet zien bij de groep die wordt aangewezen.
Op 29-08-2007 14:55:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: @ Eva Waarom niet zelf het goede voorbeeld geven en een demonstratie pro-gemiddelde-moslim aanvoeren?

Het is net zozeer onze verantwoordelijkheid als die van Moslim's.
Op 29-08-2007 15:02:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Ivory^:

@ Eva Waarom niet zelf het goede voorbeeld geven en een demonstratie pro-gemiddelde-moslim aanvoeren?

Het is net zozeer onze verantwoordelijkheid als die van Moslim's.



Met de massale Anti-Irakoorlog demonstraties, waar wereldwijd miljoenen mensen aan deelnamen, hebben zeer veel mensen zich reeds uitgesproken tegen de groeiende de anti-Islamhouding van 'het Westen', Ivory.

Organisaties als bijvoorbeeld NVU blijven ook zeer actief:

NVU:
Gemeenschappelijk tegen US-Imperialisme en Zionisme!Solidariteit met Iran!
Demonstratie zaterdag 4 augustus 2007 in Den Haag

Na op 1 juli 2006 succesvol te hebben gedemonstreerd in Den Haag onder het thema Gemeenschappelijk tegen US-Imperialisme en Zionisme, Solidariteit met Iran, vinden wij het weer tijd om dit op 4 augustus a.s. wederom te herhalen. Nu al in Irak zijn er meer dan 650.000 Iraakse slachtoffers te betreuren door de Anglo-Amerikaanse agressie politiek! Ook zijn er de laatste tijd ter ondersteuning van de Anglo-Amerikaanse krachten al enige Nederlandse militairen gesneuveld in Afghanistan. Daarom moeten wij blijven waarschuwen voor de eventuele gevolgen van een (wereld)oorlog met Iran.


http://www.nvu.info/pers/040807/1.html

(bericht gewijzigd op 29-8-2007 16:40:05)
Op 29-08-2007 16:22:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
aaivoorie:
... en nu een antwoord op de vraag van Ivory

Zoals ik al zei, zijn er reeds zeer veel intiatieven gaande waar wij onze steun kunnen betuigen aan de Moslimsgemeenschap.
M.i. maakt het echter veel meer indruk wanneer het de Moslims zelf zijn, die zich massaal uitspreken tegen dergelijke teksten.
Wíj kunnen de revolutie niet voor hen beginnen, dat zal vanuit hun eigen gemeenschap moeten opbloeien.
edit: Geestig trouwens, dat redaxieleden zich zo actief mengen in de discussies..
(bericht gewijzigd op 29-8-2007 17:16:28)
Op 29-08-2007 17:07:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I. Gorewitz:
Eva:


edit: Geestig trouwens, dat redaxieleden zich zo actief mengen in de discussies..

u bedoelt?
(bericht gewijzigd op 29-8-2007 19:08:45)
Op 29-08-2007 19:07:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Redaxie:
u bedoelt?

Gewoon zoals ik het zeg, dat ik het leuk vind dat hier redactieleden zich ook in de discussies mengen.
Verder doet het eigenlijk niet ter zake.

(bericht gewijzigd op 29-8-2007 19:44:05)
Op 29-08-2007 19:10:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
:

die vertaling komt 'indirect' van wikipedia...

nog steeds betrouwbaar?


http://zapruder.nl/portal/artikel/wikipedia_voor_al_uw_propaganda/

http://www.nujij.nl/koninklijk-huis-vervalste-wikipediastuk-mabel.864916.lynkx

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 30-8-2007 8:18:41)
Carpe diem homo universalis
Op 30-08-2007 8:15:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: Er zullen in diezelfde demonstraties als jij noemt vast ook wel moslim's meelopen eva

Maargoed, je punt heeft wel een beetje gelijk, maar dan nog, waarom stap je dan zelf niet naar de moslim's en raai je ze op?

En ja dat zou ieder ander ook kunnen doen, ook ik, maar twas jouw idee
Op 30-08-2007 10:23:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Ivory^:
Maargoed, je punt heeft wel een beetje gelijk, maar dan nog, waarom stap je dan zelf niet naar de moslim's en raai je ze op?

En ja dat zou ieder ander ook kunnen doen, ook ik, maar twas jouw idee


Hmm, dus ik, als Westerse vrouw zijnde, moet ze gaan vertellen wat ze moeten gaan doen..?!
Tja, de kans dat ze dan hun kont tegen de krib gooien, lijkt me niet onaanzienlijk en ik kan niks anders dan ze daarin groot gelijk geven
als ik heel eerlijk ben; het merendeel van ons laat zich
hoogstwaarschijnlijk liever ook niet door anderen vertellen wat goed voor ons is.
De enige kans op vernieuwing/verandering/hervorming is, wanneer ze zélf gaan inzien dat bepaalde ideeën die hun geloof (op papier) predikt, toch ècht niet meer door de beugel kunnen en zich daar massaal en krachtig tegen verzetten.

(bericht gewijzigd op 30-8-2007 14:14:36)
Op 30-08-2007 13:07:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz: Binnen de Islam heerst een grote druk op mensen die het geloof anders interpreteren dan hun eigen Imam. Binnen de moskee is de Imam de enige die de koran heeft bestudeerd, de rest is een domme luie schaap. Het feit is dat er zelfs tot nu toe binnen de Islam geen eenheid bestaat. Er zijn tientallen vertakkingen binnen de Islam zelf al. Daar buiten zijn de Islam geleerden het met elkaar tot de dag van vandaag nooit helemaal eens geworden over de Koran. Zolang de moslims hun eigen geloof niet helemaal snappen(naar mijn idee gaat het om 90%) hebben ze dus ook weinig boodschap naar de buitenkant toe te brengen.
Zelfs in NL zijn er maar een heel klein aantal mensen die de Koran helemaal uit hebben gelezen. En denk nou niet dat die gasten die wekelijks de moskee bezoeken de Koran in zijn volledigheid hebben gelezen. De meeste moslims weten niet eens over welk kwaad Wilders het heeft in de koran. Simpel weg omdat ze helemaal niet eens weten wat er in de koran staat. GELOOF ME MAAR. Dit is echt zo. De meeste moslims weten alleen dat ze 5 keer per dag moeten bidden en 1 maand tijdens de ramadan moeten vasten.
Men kijkt dus vanuit de moslimgemeenschap heel vreemd naar al dat discussie rond om hun geloof. Ze denken dat ze gediscrimeneerd worden omdat ze alleen ANDERS zijn. Ze weten niet waar de media en Wilders het over heeft. Ze zien het als een regel rechte persoonlijke aanval op alle allochtonen. Snappen jullie?
Op 30-08-2007 17:08:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Op 31-08-2007 9:38:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
atilla:

Zijn jullie helemaal gek geworden, de foto's die boven gepresenteerd staan hebben helemaal niets te maken met het sexuele shit die jullie erbij hebben geschreven. Jullie varkens maken er zelf een knip en plak werk van.

ayatollah is een hoog geleerd imam en zelfs meer dan dat. blijkbaar had het een bepaalde doel, zoals het blazen van lucht na een lezing van een kind man vrouw etc etc.

Dat jullie het gelijk samenhangen met sex zegt meer over jullie stelletje kafirs.

Door zulk soort onzin te presenteren plegen jullie nog meer zondes, Jullie zijn al de brandstof voor hel..


Kun jij dan misschien uitleggen hoe hij het wel bedoelde?

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 15-06-2008 14:32:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
atilla:

Zijn jullie helemaal gek geworden, de foto's die boven gepresenteerd staan hebben helemaal niets te maken met het sexuele shit die jullie erbij hebben geschreven. Jullie varkens maken er zelf een knip en plak werk van.

ayatollah is een hoog geleerd imam en zelfs meer dan dat. blijkbaar had het een bepaalde doel, zoals het blazen van lucht na een lezing van een kind man vrouw etc etc.

Dat jullie het gelijk samenhangen met sex zegt meer over jullie stelletje kafirs.

Door zulk soort onzin te presenteren plegen jullie nog meer zondes, Jullie zijn al de brandstof voor hel..


Ik zou het ook wel willen weten, wat die rituelen zijn.
Verder vind ik je manier van omgaan met mensen die anders over dingen denken dan de overtuiging die je zelf aanhangt niet echt getuigen van iets hoogs in dat wat je aanhangt.
Verder hebben wij het begrip zonde, dat ook in het traditionele christelijke geloof een grote rol heeft gespeeld en hier en daar nog wel voorkomt, zich zelfs weer uitbreidt, ontmanteld als zijnde een manier om mense te onderdrukken, tenminste, zo is het door de zware kerken gebruikt, evenals de kinderen door die zelfde zware kerken werden gebruikt, maar dat terzijde. Wat wij nu onder zonde verstaan is als een mens door een bepaalde overtuiging of gedrag niet tot zijn / haar recht komt, dat is zo zonde...
Goed, als je het leuk vindt of handig om de hel voor jezelf in ere te houden, ga je gang, wij geloven daar niet meer in net als we niet meer in sinterklaas geloven, dus succes ermee.
'Don't forget rule number 6'
Op 15-06-2008 15:25:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gebakken Plasse: Nou nou, Atilla, beeldbevestiging is jou niet vreemd...
(bericht gewijzigd op 15-6-2008 21:34:21)
Op 15-06-2008 17:00:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gebakken Plasse: Ik hoop dat je reactie komt omdat je 'pas' 20 bent. Grafkinderen? Je bent zelf net uit de luiers...! En als jij op je 12e al klonk zoals je nu klinkt, zul je zelf ook wel een grafkind geweest zijn.

Begrijp me niet verkeerd, de Islam is geen echte godsdienst, daar ben ik van overtuigd. De meeste moslims weten niet eens waar ze in geloven omdat ze ongeschoold zijn en dus niet kunnen lezen. Daarom zijn ze afhankelijk van de imams. Zoist ook begonnen, als supressiemiddel.

Dat betekent dan natuurlijk niet dat iedere onvolgroeide puber met haar op hun tanden hun gal kunnen spuwen zonder commentaar. Ook dat is gebrek aan respect.
Op 15-06-2008 21:25:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
anouk:

ja last van?
moslims die hoier wonen zijn anders wel naar school geweest en weten dondersgoed waar ze over praten
en in die zandbak zouden ze dat ook kunnen als ze elkaar niet telkens aflschaten omdat allah dat zegt

ik heb ook niks met christenen en andere geloven, en christenen hebben ook veel in de naam van jezus verkeerd gedaan, hun hebben ook hele volken uitgeroeid, omdat ze zich niet bekeerden en god dat wou. en ik hou ook niet van "ik kom jezus brengen" op zondagochtend. maar ik moet toegeven net als die wiccans enzo, ze hebben wel respect voor andere geloven, en moslims simpelweg niet

er zijn er daar maar een paar tussen, waarbij het kwartje is gevallen en die "normaal" zijn. en ja het zijn grafkinderen. weet je ik werk in een winkel, fulltime tijdelijk, moet ik eerlijk zijn, er worden alleen maar buitenlandse kinderen gedumpt, zodat ma en pa ze kwijt zijn, (een speelgoedwinkel) en geen nederlanders! echt geen 1. als het zo was mag je het ook weten.ik weet het ik ben er geen type voor vandaar tijdelijk nog maar een week, maar als jij ziet hoe die kinderen zich gedragen en kinderen van amper 2 met hun moeders met theedoeken om en 'praat geen nederlands tenzij het me uitkomt" iedereen uitschelden voor k*nker (sorry) nederlander of blanke of allah verrader zijn het grafkinderen, ik weet dat het ook door de ouders komt, maar niet alleen. en nee ik zeg niet dat nederlanders heilig zijn want ik heb ook luie mensen in de familie zitten die te lui zijn dat ze dag aan kijken, dat hoort ook niet!


Alweer deze discussie?

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 16-06-2008 7:32:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gebakken Plasse: De ene uitzondering na de andere bevestigt de regel hier... hahaha
Op 16-06-2008 20:55:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dilettante Emme:
Ivory^:

Heftige kost vroeg op de morgen zeg... wat ben ik toch ontzettend blij dat ik in Nederland woon. pfff


Ja, hoef je je arme schaap niet te doden nadat je ... :-p
Op 11-12-2008 14:31:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dilettante Emme:
Ringding:

Eva:

Misschien zouden wij Westerlingen, een genuanceerder beeld van de gemiddelde Moslim krijgen, wanneer ze massaal de straat op zouden gaan, om zich openlijk te distanciëren van dergelijke teksten. En zich tevens en masse ferm uitspreken tegen vrouwenonderdrukking, haat tegen homosexualiteit en anders/nietgelovigen.
Het lijkt mij voor beide partijen bijzonder heilzaam.


Wellicht spreekt het uitblijven van dergelijke acties boekdelen? Als ze zich werkelijke distancieren van dergelijke teksten en gebruiken hadden ze dat al reeds lang geleden gedaan.

Het wordt moeilijk ageren tegen iets waar je zelf in gelooft (of MOET geloven)...
Op 11-12-2008 14:35:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dilettante Emme:
Ivory^:

@ Eva Waarom niet zelf het goede voorbeeld geven en een demonstratie pro-gemiddelde-moslim aanvoeren?

Het is net zozeer onze verantwoordelijkheid als die van Moslim's.



Al ooit gehoord van een pro-gemiddelde-Christen/Jood/Boeddhist/atheïst-demonstratie in moslimlanden? Niet, dus...
Op 11-12-2008 14:39:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden