2012 komt steeds dichterbij en de speculaties (door geloofsfanaten, Mayas, Hopis, Niburianen, spirituelen etc.) over wat gaat gebeuren houden niet op. Van invasies door aliëns tot aan poolshiften en het einde van de wereld. Van een overgang naar de vijfde dimensie tot aan een nieuwe tijd waarin we allemaal lief zullen zijn voor elkaar en de planeet...etc etc.

GW is benieuwd naar wat U denkt dat er gaat gebeuren richting of rond het jaar 2012 en staat open voor alle filosofieën en theorieën omtrent deze profetieën. Laat het ons weten.

Chris de Boden: Kom je in een andere dimensie
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-09-2007 2:24:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio: @Weerman
na veel lezen, interviews, denken, meer lezen, praten, filosoferen, loslaten, NLP, een film maken over het onderwerp en vooral veel om me heen kijken....denk ik dat je gelijk hebt. De tijd/eolutie lijkt te versnellen. Als je ziet wat er in korte tijd veranderd is op deze planeet, kom ik niet anders dan tot de conclusie dat de mensheid een flinke sprong(overgang naar een dimensie?) aan het maken is in bewustwording. vele mensen willen en doen het anders momenteel. Uiteraard zitten er ook nog velen in de klei/materie maar ja, wat houdt ze tegen? Angst, verdriet, boosheid etc. En daar kom je niet zo makkelijk vanaf, behalve wanneer je aan jezelf gaat werken en dat is eng want dan zul je iets anders moeten doen dan wat je altijd deed. Angst is een slechte raadgever. edoch zie ik een enorme beweging van mensen die het anders aan het doen zijn. Op emotioneel, relationeel, financieel, spiritueel, politiek etc. vlak
De mayas zeggen dat we in de jaren voor 2012 in de apocalypse zitten(de openbaring waarin alle shit van alle levens hiervoor(karma) naar boven komt met 1 doel...maak jezelf ervan vrij.
van jongs af aan geloof ik heilig in reincarnatie en dat we als ziel hier zijn om te leren. lang waren we onbewust onbekwaam en we zitten nu in de fase dat we van bewust onbekwaam naar bewust bekwaam aan het transformeren zijn. Althans velen van ons. Vele anderen zitten(en blijven) in de ontkenningsfase en zullen strijdend ten onder gaan. 1 vd dingen die we los moeten laten is de dualiteit(strijd) en als je dat hebt kunnen achterlaten zul je gaan zien/voelen hoe bijzonder deze tijd is waarin we leven...
Ik zou nog uren door kunnen gaan, maar wil ook weten wat anderen over het onderwerp te melden hebben.

Respect. Dan.
(bericht gewijzigd op 22-9-2007 5:17:38)
Op 22-09-2007 5:17:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Ik denk dat het niet zozeer om 2012 gaat maar om de weg daarna toe.
NU dus.
Wat Dan al zei word steeds transparanter.
De oude die het niet meer bijbenen en angstvallig vast proberen te houden aan dat wat ze kennen en de nieuwe die doorhebben dat het oude niet werkt en ons uiteindelijk tot de ondergang zal leiden (wat dan ook in 2012 zal zijn).

De keuze is aan ons.


Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 22-9-2007 8:48:34)
Carpe diem homo universalis
Op 22-09-2007 8:47:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Dan:

@Weerman

Huh..
waar schrijft die dan wat hier..?!
Op 22-09-2007 10:07:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Eva:

Dan:

@Weerman

Huh..
waar schrijft die dan wat hier..?!


Zoho jij bent uitgeslapen...ik dacht een Pelleboer is een Weerman, maar ja was ook 5 uur toen ik achter de computer zat.

(bericht gewijzigd op 22-9-2007 10:10:28)
Op 22-09-2007 10:10:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Feit is dat in 2012 de zonne cyclus op zijn hoogtepunt is.
http://www.sec.noaa.gov/SolarCycle/SC24/index.html
Dat kan de voorspelde drie dagen duisternis in de die oude verhalen verklaren.
Als de zon echt zwaar uitbarst zal onze moderne techniek wel eens compleet kunnen falen.
Wiki over magnetische storm en stroomuitval: http://en.wikipedia.org/wiki/Geomagnetic_storm
Verder kunnen we wereldwijd aurora verwachten omdat het magneisch veld van de aarde ook aan het veranderen is en dat in combinatie met de te verwachten magnetische stormen het wel eens heel snel zou kunnen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_magnetic_field
Statistisch gezien had de aarde al omgepoold moeten zijn.
Verder zou de eigenfrequentie van de aarde in de aanloop naar 2012 omhoog gaan een proces dat dan op zijn snelst gaat en de jaren daarna weer gestaag minder snel maar wel doorlopend omhoog.
Dit laatste daar heb ik echter geen wetenschappelijk bewijs voor.

(bericht gewijzigd op 22-9-2007 13:02:14)
Stroom moet vloeien.
Op 22-09-2007 0:58:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CSM: Ik denk dat na 2012 er een hele hoop Riagg-'klanten' bijkomen en de Slegte er een boel restpartijen New Age boeken bijkrijgt.
Op 22-09-2007 13:37:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: het ligt eraan vanuit welke invalshoek je kijkt.

Hierboven beschrijft Frank in feite wat McKenna zegt en is in ieder geval in theorie een aanvaardbare optie.

Voor de liefhebber van the Secret hebben de Hopi's al gezegt dat wijzelf de eindtijd 2012 initieren door het zelf te willen. We denken onze doem dus dat zal realiteit worden.

Mensen die liever wat meer tastbare aanwijzingen willen kunnen hun hart ophalen bij de astrofycici.. de zon vertoont in toenemerde mate kuren. Men verwacht voor de komende jaren toch wel een paar flinke uitbarstingen die voor de nodige aardse ellende gaan zorgen.

De man in de straat heeft geen 2012 theorie nodig, zij zien overal verval, 2012 is in dat geval een aardige datum voor een revolte.

gerelicapten doen hun uiterste best voor 2012 Jeruzalem in handen te krijgen dan wel te vernietigen (zie iraanse pres. Achemdiniad of hoe die knakker ook heet)

De boom in China en India zal in de komende jaren voor een heleboel ellende zorgen. het is niet ondenkbaar dat 2012 voor deze landen wel eens een keerpunt zou kunnen zijn.

Enfin... vanuit ieder oogpunt lijkt 2012 een acceptabel jaar om een bepaald breekpunt te bereiken. Natuurlijk kan dat net zo goed 2013 zijn maar de nabije toekomst is er wel één om met spanning naar uit te kijken.

O, ja de Maya's.... de Maya's bedachten geen kalender ze bewaarde slechts de kalender. De fameuze kalender komt stamt uit oudere tijden en komt vermoedelijk van een volkje dat weet had van: What goes up must come down... en dat in een vast patroon.

(bericht gewijzigd op 22-9-2007 15:12:40)
Op 22-09-2007 15:10:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: ow... euh wat ik persoonlijk denk van 2012?

Ik zit op 21 december 2012 met een zakje borrelnootjes en een pijpje pils voor het raam. Blik gericht op het oosten (enkele ouwe boeken zeggen dat de ondergang vanuit het oosten zal komen)

Onder het mom van beter een verschrikkelijk einde dan een eindeloze verschrikking zal ik drinken op dat wat is.

Als op 24 december blijkt dat er niets in de wereld veranderd is dan zullen we helaas moeten accepteren dat het toch een eindeloze verschrikking gaat worden.
Op 22-09-2007 15:19:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell: Het "gedenk te sterven" is van alle tijden. Het komt door de 2012- ideeën nu in versterkte mate onder de aandacht.

Zelf kan ik me mateloos bezighouden met mijn eigen dood en deze belangstelling heeft me bepaald geen windeieren gelegd. Het zal wel één van de redenen zijn waarom ik me niet al te veel zorgen maak.

Merkwaardig genoeg is het alsof 2012 meer poorten opent dan het gebruikelijke sterven doet.

Tegelijk vraag ik me af of deze collectieve aandacht de geestelijke rijping der volkeren bespoedigd. Het heeft er wel wat van weg. Maar laat ik me daarbij haasten te vertellen dat je dan niet op de buitenwereld gefixeerd moet zijn.
Op 22-09-2007 21:43:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Dan:

Eva:

Dan:

@Weerman

Huh..
waar schrijft die dan wat hier..?!


Zoho jij bent uitgeslapen...ik dacht een Pelleboer is een Weerman, maar ja was ook 5 uur toen ik achter de computer zat.



Het zij je vergeven..
Op 22-09-2007 22:41:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez: Zelfde heisa als 't jaar 2000, alleen meer theorieën... Ondergetekende wil echt wel hopen op een moment waarop we met z'n allen eens 'normaal' gaan worden
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 23-09-2007 22:47:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
CrystalEyez:

Zelfde heisa als 't jaar 2000, alleen meer theorieën... Ondergetekende wil echt wel hopen op een moment waarop we met z'n allen eens 'normaal' gaan worden

Lots of people have crystals in their eyez...2012 has already begun. There are people that are open for it and people that are closed from everything, like they are used to...
(bericht gewijzigd op 23-9-2007 23:01:39)
Op 23-09-2007 23:01:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Oz:
Azraël:

Hoewel het grappig is te zien hoe deze massahysterie zich aanwakkert en hoewel de 2012 theorieën allen interessant zijn op hun eigen wijze gebeurt er mijn insziens helemaal niets.


Helemaal mee eens. Uiteindelijk komen we toch aan ons eind. Hetzij door een meteoriet,vulkaan, zon, wind, etc etc hetzij door elkaar af te slachten.
Op 24-09-2007 11:56:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
christal: Beste allen,
ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zou kunnen zijn in 2012 maar dat lukt me slecht.Soms vliegt de angst me even aan omdat ik de grootsheid van dit alles maar niet kan bevatten.Misschien moet ik het ook niet proberen.Ik hoop op een nieuwe kans voor de wereld met of zonder mensheid.Het liefste met.Om weer in harmonie te komen met de natuur en zijn inwoners.
Om dichter tot elkaar te komen.Misschien idealistisch maar ik hoop het wel.
Ik zal er zolang ik besta alles aan doen om het zo "licht" mogelijk te houden.
Op 24-09-2007 19:02:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
christal:

Beste allen,
ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zou kunnen zijn in 2012 maar dat lukt me slecht.Soms vliegt de angst me even aan omdat ik de grootsheid van dit alles maar niet kan bevatten.Misschien moet ik het ook niet proberen.Ik hoop op een nieuwe kans voor de wereld met of zonder mensheid.Het liefste met.Om weer in harmonie te komen met de natuur en zijn inwoners.
Om dichter tot elkaar te komen.Misschien idealistisch maar ik hoop het wel.
Ik zal er zolang ik besta alles aan doen om het zo "licht" mogelijk te houden.

'Licht houden' en 'loslaten' is het wachtwoord naar de Nieuwe Tijd. Sterkte met je angst...als je dat kan loslaten zorg je er automatisch voor dat je uit de strijd(dualiteit) loskomt en dan ben je al een heel eind.
(bericht gewijzigd op 24-9-2007 19:33:06)
Op 24-09-2007 19:33:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vladimir:
the outside:

Wanneer alles maar de hele tijd blijft veranderen,
dan is ook `niets` een verandering van gebeurtenissen,
kortom, er gebeurd waarschijnlijk niets,al hoop ik van wel...
Altijd al heeft men het einde der tijden gevreesd,
waarschijnlijk als je leven een beetje saai is ga je dit soort dingen
hopen...groetjes Frans

uhuh. Beetje makkelijk naar mijn mening.

Over 10 a 15 jaar, misschien vroeger want alles versnelt, zul je bijvoorbeeld pas echt merken dat olie schaars is. Alles is afhankelijk van olie, wat denk je dat de economische/sociale impact zal zijn als er geen alternatief beschikbaar is? Dan worden we bewust van wat we echt hebben. Heeft niets te maken met je ergens op richten, maar wel bewust zijn van de toekomst die nu al feitelijk is.

Hetzelfde geldt voor het klimaat dat in een versnelling is. Zaken versnellen en gaan naar grote veranderingen. 2012-geinteresseerden zijn geinteresseerd in de verandering en de mogelijke gevolgen, zo feitelijk mogelijk, los van de profetieen en voorspellingen. Wie blind is zal nooit zien, zelfs niet als het recht voor zijn neus staat.
(bericht gewijzigd op 24-9-2007 21:21:22)
Op 24-09-2007 20:41:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
christal:

Beste allen,
ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zou kunnen zijn in 2012 maar dat lukt me slecht.Soms vliegt de angst me even aan omdat ik de grootsheid van dit alles maar niet kan bevatten.Misschien moet ik het ook niet proberen.Ik hoop op een nieuwe kans voor de wereld met of zonder mensheid.Het liefste met.Om weer in harmonie te komen met de natuur en zijn inwoners.
Om dichter tot elkaar te komen.Misschien idealistisch maar ik hoop het wel.
Ik zal er zolang ik besta alles aan doen om het zo "licht" mogelijk te houden.

Idealisme is nodig. Je maakt mee wat iedereen meemaakt tijdens het realiseren van het 2012-vraagstuk, denk ik.

:S
Op 24-09-2007 21:53:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CrystalEyez:
gast:


Lots of people have crystals in their eyez...2012 has already begun. There are people that are open for it and people that are closed from everything, like they are used to...


Aan de Gast:

I really loved the pun ;-). But my perception of 'normal' is probably a bit different than the common meaning of 'normal'...

In 't vloams: met 'normaal' bedoel ik eigenlijk een terugkeer naar onze gemeenschappelijke bron. Ik zie onze geschiedenis een beetje als het ontgroeien uit de moederschoot, maar dan in een ongecontroleerde richting. Hoe meer geschiedenis er ontstaat, hoe verder wij weggroeien van het geheel. Misschien beseffen we dat daar ergens in 2012? Ons bewustzijn is reeds aan het verruimen, dat merken we aan de val van religies en aanverwanten. Ik durf me enigszins wel aansluiten bij wat mijn semi- naamgeno(o)te schreef:

christal:

... Om weer in harmonie te komen met de natuur en zijn inwoners.
Om dichter tot elkaar te komen...
| Ik weet niet wat ik niet weet |
Op 24-09-2007 23:53:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:


Zojuist deel 1 gevolgd. Zéééééér interessant!
Dankjewel.
Op 25-09-2007 13:25:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivory^: wat het ook zal zijn, laat het maar komen, de mensheid heeft het nodig.
Op 25-09-2007 14:14:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: In theorie zou het verhaal van pelleboer weleens kunnen kloppen, temminste in theorie.
Ik denk dat het in de praktijk echter wel los zal lopen, vergeet niet als er geen tijd meer is dat niks meer kan voortbestaan of dat de tijd zo snel gaat dat je in principe in 1 seconde 1 miljard jaar oud zult zijn. Lijkt mij een beetje onvoorstelbaar.

In een ramp op 21-12-2012 geloof in ook niet direct aangezien een ramp ook over enkele seconden kan plaatsvinden, sterker nog, een ramp kan ieder moment plaatsvinden.

Ik denk dat we wel in een proces van veranderingen zitten aangezien sommige veranderingen wel heel duidelijk opvallen. Het meest onmogelijk blijkt ineens wel tot de normaalste zaken te behoren.
Echter veranderd er een hele boel als je er bij stil staat, maar ik denk tevens dat iemand die er nog nooit van gehoord zult hebben er ook erg weinig van merkt, toch gaat diegene ook mee in het proces.

Ondanks alles geloof ik niet in een directe ondergang van de wereld in 2012, ik denk wel dat de mens onbewust meer bewust van zichzelf wordt, maar het leven zal gewoon doorgaan, zo zal ik gewoon moeten blijven werken tot mijn dood, want tegen de tijd dat ik met pensioen zou mogen, bestaat er geen pensioen meer terwijl niemand meer weet wat er met al dat betaalde geld gebeurd is (deze ramp voorspel ik pas voor 2042 als ik 65 wordt).

De ondergang van de mensheid wordt door de mensheid zelf veroorzaakt.
Zet 100 schapen op een eiland=Dit gaat prima, maar zodra de populatie zich verdubbeld en nogmaals verdubbeld en het eiland te krap wordt breken er plotseling ziekten uit die vele schapen het leven zullen kosten. Sterker nog, die ziekte kost zoveel levens dat het overbevolkingsprobleem vanzelf wordt opgelost. Bij de mensheid gebeurt een soortgelijk iets denk ik, het is allen een kwestie van tijd wanneer de aarde te krap wordt.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 25-09-2007 21:21:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CSM:

David wilCock, what's in a name?
Op 25-09-2007 21:43:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Life is a playg: Ik zie het fenomeen 2012 vooral als een bewustzijns expansie. Ik onderschrijf de exponentiële versnelling van vernieuwingen/informatie zoals beschreven door ‘Pelleboer’ en ik geloof ook dat deze rond 2012 off scale gaan. Deze bewustzijns expansie heeft een gevolg in de 3D realiteit en zou derhalve best voor wat meer concrete veranderingen op aarde kunnen zorgen.
Onze 3D realiteit blijkt volgens de kwantumfysica in relatie te staan met waarneming en heeft daarmee naar mijn idee alles te maken met bewustzijn.
Je individuele bewustzijnservaring is verantwoordelijk voor je persoonlijke realiteitservaring (je zelfbeeld/wereldbeeld). Simpel voorbeeld: Mijn vriendin ervaart een toeterende automobilist als iemand die zich aan haar verkeersgedrag stoort (resultaat: irritatie), ik ervaar hetzelfde getoeter als een compliment voor mijn uiterlijk (resultaat: blijheid). Dit individuele bewustzijn is te gebruiken om je persoonlijke realiteit te creëren zoals momenteel wereldwijd bekender wordt o.m. door The Secret. Toch gelden hierbij vaak nog de beperkingen van het menselijk groepsbewustzijn. Zoals in mijn geval die 600 Euro nog door een onbekende in m’n brievenbus gestopt worden, maar nog niet 3D verschijnen in het moment van creëren.
Het menselijke groepsbewustzijn lijkt daarvoor nog over een bepaalde kritische grens heen te moeten gaan. Daarin zie ik 2012 als een mogelijk moment.
Het is zeker dat door de uitgebreide interesse in b.v. het Hindoeïsme/Boeddhisme en door films als ‘What the bleep’ of hypes als ‘The Secret’ steeds meer mensen zich bewust worden van de beperking van de 3D waarneming. Hoe meer mensen hun bewustzijn expanderen, hoe makkelijker het voor een volgende groep wordt om in te ‘tappen’ en daarmee wordt het voor een volgende groep ook weer makkelijker.
Het is door de channels tegenwoordig niet meer nodig om vele levens te mediteren alvorens tot deze bewustzijnsexpansie te komen. Wereldwijde groepen zoals de Crimson Council bieden geïnteresseerden gratis de nodige bronnen aan. De eerste groep pioniers is volgens hen op 18 september jl. al in het nieuwe bewustzijn gestapt.
Op 26-09-2007 0:04:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sir Wicked III:
Chris de Boden:

In theorie zou het verhaal van pelleboer weleens kunnen kloppen, temminste in theorie.
Ik denk dat het in de praktijk echter wel los zal lopen, vergeet niet als er geen tijd meer is dat niks meer kan voortbestaan of dat de tijd zo snel gaat dat je in principe in 1 seconde 1 miljard jaar oud zult zijn. Lijkt mij een beetje onvoorstelbaar.


Tijd is niets anders dan een defenitie van een voortdurent momentverandering. In werkelijkheid bestaat er geen tijd, aangezien deze door de mens is gecreerd. Want als tijd bestaat, hoe laat is het dan in het oneindige?
Al met al, een leuke verhalen over de te komen gebeurtenissen van 2012, maar ga er zelf van uit dat het een dag zoals alle anderen zal zijn. Zowiezo zal het niet de dag zijn dat er alleen maar liefde is, want zonder haat bestaat er geen liefde, zoals geen dag zonder nacht.
Dus kort samengevat: Bullsh*t
(bericht gewijzigd op 26-9-2007 14:11:43)
quark, dat is toch een zuivelproduct?
Op 26-09-2007 14:10:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik ben het daar niet geheel mee eens.
Onze tijd, de kunstmatige tijd die iedere klok ter wereld aan geeft is idd door de mensen gedefineerd, een strak schema waar ieder mens zich aan dient te houden.

Maar zou er helemaal geen tijd bestaan, dan zou er helemaal niks bestaan.
Tijd bestaat langer dan de mensheid, tijd is ontstaan op het moment dat de oerknal begon. Sterker nog: Tijd is ontstaan op het moment dat er plots "iets" aanwezig was waaruit de oerknal is ontstaan.
Zou tijd nou niet bestaan hebben, zou er ook nooit "iets" in het "niets" zijn ontstaan en zouden wij nu dus ook niet hebben bestaan.

Een klok heeft een vaste snelheid en kan in principe nooit sneller gaan lopen en toch lijkt het wel alsof de tijd veel sneller en steeds sneller gaat. De natuurlijke tijd waar onze biologische klok ook op gebaseerd is past zich volstrekt volgens de natuurregels wel aan terwijl onze kunstmatige klok nog steeds op hetzelfde (langzamere) tempo loopt en wij steeds meer tijd te kort komen wat stress en andere chaotische taferelen met zich mee brengt, puur door de verandering van ons tijdsbewustzijn.

De versnelling van de tijd is in een fasé terecht gekomen dat wij mensen het ook daarwerkelijk merken, maar de natuurlijke tijd expandeerde echter al vanaf het ontstaan van tijd.

Tijd is door de mens ontdekt, Onze tijd is door de mens uitgevonden .
(bericht gewijzigd op 26-9-2007 21:39:53)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 26-09-2007 21:21:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Als mens heb je tijd nodig om de 3D wereld waar te nemen.
Als er geen tijd zou zijn zou alles en iedereen op het zelfde moment op dezelfde plaats bevinden.
Tijd smeert de gebeurtenissen uit en maakt er een georganiseerde puinhoop van
Stroom moet vloeien.
Op 27-09-2007 0:29:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Dat gebeurt idd als de tijd komt stil te staan, maar als er nooit tijd bestaan zou hebben, zou er ook nooit iets bestaan.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 27-09-2007 22:27:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Rik:

Als je denk dat het einde nadert, sta je feitelijk pas aan het begin.

Geweldige quote!!!
Op 28-09-2007 9:42:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lampie:
Chris de Boden:

...
Maar zou er helemaal geen tijd bestaan, dan zou er helemaal niks bestaan.
...


Tijd is iets wat alleen in onze perceptie bestaat. We kunnen ons er daarom ook geen voorstelling van maken als er geen tijd bestaat (die dus ook niet bestaat). Dit kun je alleen zelf ervaren als het in het moment bent, dus NU. Dan bestaat er geen tijd.
Op 28-09-2007 13:15:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vladimir:
Lampie:

Chris de Boden:

...
Maar zou er helemaal geen tijd bestaan, dan zou er helemaal niks bestaan.
...


Tijd is iets wat alleen in onze perceptie bestaat. We kunnen ons er daarom ook geen voorstelling van maken als er geen tijd bestaat (die dus ook niet bestaat). Dit kun je alleen zelf ervaren als het in het moment bent, dus NU. Dan bestaat er geen tijd.


Fysica onderzoekt de deiningen van het nu.
Op 28-09-2007 13:28:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Lampie:

Chris de Boden:

...
Maar zou er helemaal geen tijd bestaan, dan zou er helemaal niks bestaan.
...


Tijd is iets wat alleen in onze perceptie bestaat. We kunnen ons er daarom ook geen voorstelling van maken als er geen tijd bestaat (die dus ook niet bestaat). Dit kun je alleen zelf ervaren als het in het moment bent, dus NU. Dan bestaat er geen tijd.



Dit is dus één van die dingen waarom ik die interviews met David Wilcock zo interessant vind. (Zie de quest quote een aantal reacties eerder: david wilcock's verhaal:
http://www.nibu...?articleID=16990 )

Hoe hij, David dus, een duidelijk onderscheid maakt tussen tijdruimte en ruimtetijd. Hoe een poort tussen deze twee dimensies via dat "bijzondere nu" als 0-punt frequentie mogelijk is.

Voor de theoretici onder ons; het verhaal berust op praktijkervaringen.
Op 28-09-2007 18:48:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Over fractals gesproken en herkenbare vormen die telkens terug komen.
Een paar filmpjes:





Je kan het overal in terug zien als je er oog voor hebt.
Er is echt een formule voor alles de wereld de sterren en het leven.
Stroom moet vloeien.
Op 08-10-2007 19:41:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
Picobyte:

Over fractals gesproken en herkenbare vormen die telkens terug komen.
Een paar filmpjes:





Je kan het overal in terug zien als je er oog voor hebt.
Er is echt een formule voor alles de wereld de sterren en het leven.

Eens. Het woord van de schepper staat vast.

:S
Op 08-10-2007 19:44:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Nou als de creatie echt een fractaal geheel is dan is alle leven deel van het geheel en kan er geen god als individu bestaan.
Dan is er geen god of duivel slechts licht en leven.

We zijn een getalletje in een formule en ja aan de andere kant van het is gelijk aan(=) teken staat iets dat voor ons zelfs al kenden we de complete formule alleen omschreven kan worden als(even versimpeld)
Alle materie de universum(s)+alle leven overal=god
Dan kan god niet als individu bestaan zolang de creatie bestaat.

Dus bidden tot god heeft geen zin bid naar jezus of een andere hoge engel of bid tot naaste mens... degene die je veroordeelt.
Stroom moet vloeien.
Op 08-10-2007 20:07:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
Picobyte:

Nou als de creatie echt een fractaal geheel is dan is alle leven deel van het geheel en kan er geen god als individu bestaan.
Dan is er geen god of duivel slechts licht en leven.

We zijn een getalletje in een formule en ja aan de andere kant van het is gelijk aan(=) teken staat iets dat voor ons zelfs al kenden we de complete formule alleen omschreven kan worden als(even versimpeld)
Alle materie de universum(s)+alle leven overal=god
Dan kan god niet als individu bestaan zolang de creatie bestaat.

Dus bidden tot god heeft geen zin bid naar jezus of een andere hoge engel of bid tot naaste mens... degene die je veroordeelt.


Je maakt van God iets anders dan wat je zelf omschrijft. Maar voor sommigen is God net dát wat je omschrijft: een formule gaande van Alpha naar Omega.

:S
Op 08-10-2007 20:48:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Picobyte:

Over fractals gesproken en herkenbare vormen die telkens terug komen.
Een paar filmpjes:





Je kan het overal in terug zien als je er oog voor hebt.
Er is echt een formule voor alles de wereld de sterren en het leven.



Over fractals gesproken, hoe ga ik straks in 2012 mijn weg vinden in al die parallele universa?
Oh, had ik maar beter opgelet tijdens de wiskundelessen...
Op 08-10-2007 21:32:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bleep: 21-12-2012 is mijns inziens voor iedereen wishfull thinking.
Degene die deze theorie aanhangen gaan uit hiun dak bij de gedachte dat er grote veranderingen, rampen of poolverschuivingen plaatsvinden.
Degene die hier helemaal niets met heeft zal uit zijn vel springen als er helemaal niets gebeurd. In de vorm van 'zie je wel' en zei ik het niet' zal deze luidkeels zijn gelijk als boodschap aan die het maar horen wil verkondigen.
De mensheid is lamgeslagen door allerlei theorieën en verklaringen hiervoor.
Als je het in de kwantumfysica plaatst, zijn we één met alles, bestaat er geen materie. Zelfs een atoom bestaat uit 99,9 % uit niets, de cel is niets. We creèren met onze gedachten de werkelijk die we zien.
Maar op het moment dat we door onze ogen zien is dat niets meer of minder dan een reflectie onze gedachten die we in onze hersenen creèren en vertalen naar materie, het zien dus.
In deze teheorie kunnen we dus met onze gedachten alles manipuleren omdat alles subwerkelijkheid is. Er zijn proeven gedaan met water waarbij flessen gevuld met gewoon water als het ware ingestraald werden met gedachten. Elke fles een andere gedachte.
Wonderbaarlijk genoeg bleek na te invriezen van dit water kristallen te ontstaan die japanse lettertekens uitbeelden.
Dus een liefdevolle gedachte toegvoegd aan het water gaf een heel ander kristalbeeld dan een fles water waaraan negatieve gedachten aan werden toebedeeld.
Met andere woorden, als we allen maar genoeg gedachten op submaterièle zaken afvuren zal het zeker invloed hebben, hoe dan ook.
Dus....wishfull thinking !!!

bleep bleep bleep bleep bleep

Op 05-11-2007 11:30:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva: Morphogenic Resonance or a Plethora of Galactic Center Disinformation?

http://www.bibliotecapleyades.net/universo/esp_cinturon_fotones_15.htm

Op 15-02-2008 8:49:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clark Kendt:
Gast:

Als die 2012 nonsense: Pseudowetenschap.

Sinds wanneer is iets onderzoeken nepwetenschap?

:S
Op 15-02-2008 20:17:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden