Mogen de Amerikanen eens politieagentje van de wereld spelen, doen ze het niet. Heeft de NAVO eens nut, laten ze die kans liggen. Kan de VN eindelijk iets doen waarvoor zij is opgericht, kijken ze liever een andere kant uit. We hebben het natuurlijk over Tibet.

Tibet is een volkomen autonoom land dat al sinds 1950 door China bezet en onderdrukt wordt. Waarom? Simpel. Tibet heeft geen olie zoals Koeweit die wél door een blitzkrieg werd ontzet uit klauwen van haar Iraakse bezetter. Tibet is economisch gezien geen factor van belang en politiek brokkelen ze ook al geen melk in de pap. En misschien wel het ergste van allemaal, het ligt ver van ons bed. Vlogen er nog NAVO-jachtbommenwerpers boven een uiteengevallen Joegoslavië en maakte onze blauwhelmen zich voorgoed ongeloofwaardig, aan Tibet durft niemand zijn grijpgrage vingertjes te branden.

lekker ding

( Nog een goede reden... mooie Tibetaanse meisjes )

O, ja de rest van de wereldbevolking draagt Tibet een warm hart toe. En eenieder die ik spreek is van mening dat de Chinezen moeten oprotten uit dat grappige landje. Maar de wereldleiders doen het dun in de broek bij het idee een vuist tegen China te maken. Onder druk van het electoraat en met de nodige tegenzin wordt zo nu en dan de Chinese ambassadeur op het matje geroepen. Tenminste, zo heet het in de pers. Een beetje steggelen over mensenrechten en een vermanend vingertje en dat was het dan. Natuurlijk met de nodige tact, stel je voor zeg. Als we teveel druk op China zetten zouden ze wel eens de handel in plastic Smurfen stop kunnen zetten, of kopen en kappen ze onze bossen niet meer (PDF alert)

Waarom moeten die Chinezen eigenlijk weg uit Tibet? Simpel, om dezelfde redenen dat wij ooit eens vonden dat de Spanjaarden, Fransen en Duitsers uit Nederland moesten. Niet genoeg redenen? Nou vooruit nog een paar:

  • Omdat Chinezen Tibetanen martelen en doden.
  • Omdat Chinezen Tibetanen in werkkampen en 'collectieve boerderijen' opsluiten.
  • Omdat Chinezen kernafval in Tibet dumpen en andere landen dat tegen betaling ook laten doen.
  • Omdat Chinezen alle bomen daar kappen.
  • Omdat Chinezen kloosters slopen.
  • Omdat Chinezen oude geschriften verbranden.
  • Omdat Chinezen een paar miljoen etnische Han-Chinezen naar Tibet overbrachten.
  • Omdat Chinezen daar niets te zoeken hebben.
  • Omdat iedereen die Tibetanen steunt rekening moet houden met malware attacks.
    [bron]



( ze schreeuwen het zelfs van de toppen, zoals hier op de mt. Everest)

Eens in de zoveel tijd komt Tibet als een vervelende oprisping omhoog uit de buik van de internationale politiek. Nu veroorzaken de op handen zijnde Olympische spelen in China behoorlijke maagkrampen. En voor heel even zijn de camera's weer gericht op Tibet. Dat je het ijzer moet smeden als het heet is weet iedere Tibetaan die al vanaf 1950 vruchteloos op internationale deuren klopt.

Zullen we met z'n allen eens proberen om die Tibetanen een handje te helpen om die deuren te openen? Nee u hoeft niet te wapen te gaan maar slechts van u te laten horen. Feestneuzen zijn bijvoorbeeld van harte welkom op het 'Ticket for Tibet' festival op zondag 20 april 2008 in Amsterdam. Filantropen kunnen hier knaken doneren. De meer spirituele lezers kunnen hier aanschuiven om over Tibet te mediteren. En voor onze immer vurige en rap van de tongriem gesneden reaguurders de tip: schijf uw favoriete volksvertegenwoordiger aan om ze tot actie te manen.


( Chinees volksleger in Tibet maakt zeer slechte karma )

Want laten we eerlijk zijn... hoe zou u het gevonden hebben als in 1940-45 de geallieerden slechts de Duitse ambassadeur op 'het matje' geroepen hadden?

En nu we het toch over Tibet hebben, lees onze vorige blogjes nog eens na.

Over het Chinese verbod te reïncarneren en Panchen Lama
Over 17 de Gyalwa Karmapa Trinley Thaye Dorje
Over Nazi's in Tibet
Over Bardo Thödol (Tibetaans dodenboek)

 

Ja Horus: Kusje voor Pino voor het aanroeren van dit onderwerp maar (daar is die maar weer) zo kun je elk land/regime wel beschuldigen van zaken die met het oorspronkelijke onderwerp slechts indirect van doen hebben.
Waar was de internationale pers toen wij hier in NL een binnenbrandje in een asielzoekercentrum hadden?
Oja, een oneven jaartal (2005) - dus geen EK; WK of OS..?

Laat die sporters lekker sporten.
En de media-aandacht is toch mooi meegenomen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 24-03-2008 4:58:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dilettante Emme:
Ja Horus:

Kusje voor Pino voor het aanroeren van dit onderwerp maar (daar is die maar weer) zo kun je elk land/regime wel beschuldigen van zaken die met het oorspronkelijke onderwerp slechts indirect van doen hebben.
Waar was de internationale pers toen wij hier in NL een binnenbrandje in een asielzoekercentrum hadden?
Oja, een oneven jaartal (2005) - dus geen EK; WK of OS..?

Laat die sporters lekker sporten.
En de media-aandacht is toch mooi meegenomen.

Hoezo " INDIRECT van doen met het onderwerp"?! We hebben het hier wel degelijk over CHINA dat Tibet binnenviel, niet over een ANDER land dat het de gele handen boven het hoofd houdt. Inderdaad, er zijn genoeg landen waarover het kunnen hebben, maar China is hét beschamende uithangbord van imperialistische machtswellust in Azië, wedijverend met grote tegenhanger VS (Irak nodigde de Amerikanen in 2003 ook niet zelf uit op de thee...). De politieke leiders voelen zich gewoon superieur aan het Tibetaanse volk - zei de Chinese premier niet tegen Sarkozy dat hij de Tibetanen wilde verlossen van hun "achterlijke cutluur"? Tja, ze zijn goed bezig met hun 'superieure cultuur": en wij maar leuk verder vergiftigd speelgoed voor onze pagadders kopen, want dat is zo lekker goedkoop, nietwaar? En wie van ons laat principieel dat "made in China" tuig in de winkel liggen? We hebben allemaal wel wat yakboter op het hoofd, vrees ik... Wie wat centjes op de bank heeft, en belegt in groeiaandelen moet maar eens de statistieken napluizen: inderdaad, grote kans dat u onze Gele Broeders wat financiele steun biedt in hun strijd tegen de "achterlijke" Tibetaanse cultuur. Ik weet het, China is niet uniek. Birma (ik weiger gewoon Myanmar te zeggen, m'n eigen manier om die junta wat tegen de schenen te schoppen) is ook zo'n jammerlijk geval, misschien kan daar ook eens een blog aan gewijd worden - maar dan zijn we misschien teveel over POLITIEKE GRENZEN bezig ipv over grensWETENSCHAPPELIJKE... LEVE VRIJ TIBET!!
Op 24-03-2008 7:01:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: Onze leiders zijn na 60 jaar nog steeds bang voor het 'gele gevaar'.

We moeten ons diep schamen dat zelfs waterhoofdprins en IOC kluns Willem Alexander vrolijk op de China tentoonstelling Keukenhof geen geen woord laat vallen over Tibet. (en maar grijnzen).

(zie beschamend filmpje hier http://www.nu.nl/rubriek/100/10# )

Op 24-03-2008 8:33:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Mensen gillen moord en brand om een snee in hun vinger. Maar als met het zwaard van onrecht in een land grote wonden worden toegebracht wat "economische" geen belang heeft wendt men het hoofd af. schande.
(bericht gewijzigd op 24-3-2008 8:59:05)
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 24-03-2008 8:58:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: De nieuwe generatie in Tibet interesseerd het niet en weten helemaal niet meer waar het over gaat en boeit het dus ook helemaal niet, zij willen gewoon verder groeien.

Het zijn hoofdzakelijk de oudjes nog die dat willen, zoals de Dalai lama.

Zou hij gaan samenwerken met Amerika (Bush) dan zou hij zichzelf wel erg bloot geven en zou getuigen van weinig nivo.

Nope, deze en als ik het zo bekijk de volgende rondes zal Tibet niet winnen en de nieuwe generatie boeit het niet meer, dus ik ben bang dat het er niet meer van komt.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 24-03-2008 9:20:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Lanoe:

De nieuwe generatie in Tibet interesseerd het niet en weten helemaal niet meer waar het over gaat en boeit het dus ook helemaal niet, zij willen gewoon verder groeien.

Het zijn hoofdzakelijk de oudjes nog die dat willen, zoals de Dalai lama.

Carpe diem homo weetus beterus


O gelukkig. wat dom dat we ons druk maken om een paar ouwe tandeloze en seniele Tibetanen die uit een wereldvreemd nostalgische idee vasthouden aan een waan dat vrij Tibet heet.

Misschien kan je de stelling dat de nieuwe generatie Tibetanen het geen zak intresseerd ook onderbouwen? Misschien met een linkje naar bijvoorbeel Tibetan Youth Congres? http://www.tibetanyouthcongress.org/
Op 24-03-2008 9:49:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Ganzfeld:

Lanoe:

De nieuwe generatie in Tibet interesseerd het niet en weten helemaal niet meer waar het over gaat en boeit het dus ook helemaal niet, zij willen gewoon verder groeien.

Het zijn hoofdzakelijk de oudjes nog die dat willen, zoals de Dalai lama.

Carpe diem homo weetus beterus


O gelukkig. wat dom dat we ons druk maken om een paar ouwe tandeloze en seniele Tibetanen die uit een wereldvreemd nostalgische idee vasthouden aan een waan dat vrij Tibet heet.

Misschien kan je de stelling dat de nieuwe generatie Tibetanen het geen zak intresseerd ook onderbouwen? Misschien met een linkje naar bijvoorbeel Tibetan Youth Congres? http://www.tibetanyouthcongress.org/


Wederom algemene ontwikkeling.
Pauw en Witteman van de week, man (fotograaf) die daar was geweest en dat kwam vertellen.

Dat zooitje is zowiezo niet veel anders dan de katholieke kerk enz.
Allemaal zwaar verouderde zooi die aan het oude vast willen houden.
Maar dan zul je je wat moeten verdiepen in het Boeddhisme.
Blavatsky noemde hen ook schriftgeleerde, zoals Jezus de farizeers.

Al komt Amerika, ook die kunnen niets want China heeft hen bij de ballen

Er speelt veel meer waar wij allemaal geen notie van hebben.

Denk dat veel mensen een beetje een waanvoorstelling hebben van het Tibetaanse sprookje.

Lang, lang geleden was er eens een land en dat heette Tibet....

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 24-03-2008 16:56:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Rene van Zalk--Nunspeet:

U KUNT HELPEN !!!

Boycot Chinese producten !!!,,, dus alles wat in China is gemaakt niet meer kopen !


Heb je China daarmee en misschien is het je ontgaan, maar wij beginnen aardig afhankelijk te worden van hen.
Amerika kan het zowiezo niet meer, want dan doet China hetzelfde en erger nog, ze zetten hun petro-dollar meteen om naar de petro-euro, zoals Iran al heeft gedaan en dan valt het westerse kaartenhuisje in elkaar

India en China worden de nieuwe grootmachten en China zal samen gaan werken met Japan en zo ook daar de Amerikaanse invloed weghalen.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 24-03-2008 17:04:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dr. Phil:
peter:

Behalve op de nodige Blogs een reactie geven, kan je ook je eigen aanmelden bij www.Project Aware.NL.
Een eenvoudige manier om je steun te betuigen. Ik heb het in ieder geval gedaan en met mij al vele anderen.
Volgen jullie ook??? Of blijft het bij praten.

Be Aware.!!

Ik heb vanavond Chinees gegeten als wraak.
(bericht gewijzigd op 24-3-2008 22:44:08)
Op 24-03-2008 22:44:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Lanoe:


Wederom algemene ontwikkeling.
Pauw en Witteman van de week, man (fotograaf) die daar was geweest en dat kwam vertellen.

Dat zooitje is zowiezo niet veel anders dan de katholieke kerk enz.
Allemaal zwaar verouderde zooi die aan het oude vast willen houden.
Maar dan zul je je wat moeten verdiepen in het Boeddhisme.
Blavatsky noemde hen ook schriftgeleerde, zoals Jezus de farizeers.

homo moetus en zallus mijn zinnus krijgus


Paul en Witteman... oooh daar komt jouw alwetendheid vandaan ( ik vroeg me al af) . Als algemene ontwikkeling tegenwoordig bepaald moet worden door twee talking heads die voor eigen eer en glorie op de buis komen.... tssss maar goed. Kennelijk werkt TV kijken voor jouw ontwikkeling.

Wel raar. als er tig mensen zijn die een negatieve ervaring hebben met Char en daar melding van maken geloof jij Char.
Als er 1 fotograaf negatief over Tibet is dan geloof jij die over al die anderen die het tegendeel beweren. Maar goed.

En omdat Tibet toch maar een theocratie was verliezen we er niets aan... Blavatsky ..jah...instant wisdom.

Natuurlijk was Tibet een theocratie en ongetwijfeld zal ook in dat land wel zaken scheef zitten. Maar het was hun land. Een autonoom land met recht op eigen ups en downs. En China viel binnen. En China schendt mensenrechten (zowel in als buiten Tibet). En China woont Tibet uit.

Kijk gerust nog wat TV en slaap lekker verder.
Op 25-03-2008 0:06:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Broh-Koh Lee:
Deva:

agent 327:

Ik zou ook wel een willen weten welke belangen voor de chinezen en de cia Tibet heeft.


Uranium business !Tibet.... met haar enorme uranium-mijnen, toen die werden ontdekt 1949 werd Tibet gelijk bezet door China (1950)

google als je nog iets vindt .

Dat is de voorsnaamste reden !


"Nuclear and other toxic wastes

China is reported to have stationed approximately 90 nuclear warheads in Tibet. The Ninth Academy, China's North-west Nuclear Weapons Research and Design Academy in Tibet's north-eastern area of Amdo, is reported to have dumped an unknown quantity of radioactive waste on the Tibetan plateau.

According to a report released by International Campaign for Tibet, a Wastington, DC- based organisation:

Waste disposal methods were reported to be casual in the extreme. Initially, waste was put in shallow, unlined landfills ... The nature and quantity of radioactive waste generated by the Ninth Academy is still unknown. ... During the 1960s and 1970s, nuclear waste from the facility was disposed of in a roughshod and haphazard manner. Nuclear waste from the Academy would have taken a variety of forms - liquid slurry, as well as solid and gaseous waste. Liquid or solid waste would have been in adjacent land or water sites. [Nuclear Tibet, Washington, DC, 1993, p.18]

Official Chinese pronouncements have confirmed the existence in Tibet of the biggest uranium reserves in the world. Reports say that uranium is processed in Tibet itself and that many local Tibetans died after drinking contaminated water near a uranium mine in Ngapa, Amdo.

The local Tibetans have also reported the birth of deformed humans and animals. Given the fact that ....."

http://www.tibet.com/WhitePaper/white9.html
(bericht gewijzigd op 25-3-2008 11:45:27)
Fruit dan?
Op 25-03-2008 11:44:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: "Paul en Witteman... oooh daar komt jouw alwetendheid vandaan ( ik vroeg me al af) . Als algemene ontwikkeling tegenwoordig bepaald moet worden door twee talking heads die voor eigen eer en glorie op de buis komen.... tssss maar goed. Kennelijk werkt TV kijken voor jouw ontwikkeling."

Algemene ontwikkeling staat voor de mainstream, maar er zijn meer lagen op deze planeet/realiteit en ik hou ze alle 4 tegelijk bij (het geheel?), fysiek (algemene ontwikkeling), emotioneel (Daar werkt Geert Wilders goed op in), mentaal (Mensen die daarin blijven hangen gaan op Ghislain/Roland lijken, alles wordt gerationaliseerd) en dan nog de Geest (Maar daar komen er maar weinig).

"Wel raar. als er tig mensen zijn die een negatieve ervaring hebben met Char en daar melding van maken geloof jij Char."

Tig mensen?
En dat ligt dan natuurlijk altijd bij Char en zij zijn zelf helemaal vrij van blaam, zoals je al aangaf met Antonie Kamerling, de werkeloze acteur die smacht naar elk minuutje zendtijd/aandacht die die kan krijgen.

Zoals je boven kon lezen is het niet alleen die man bij Pauw en Witteman, maar bekijk ik dat vanuit alle 4 die lagen en ben ik bekend met het boeddhisme en de stromingen daarin en drink daarbij geregeld Thee met een Tibetaanse Monnik (from the horses mouth ).

"Natuurlijk was Tibet een theocratie en ongetwijfeld zal ook in dat land wel zaken scheef zitten. Maar het was hun land. Een autonoom land met recht op eigen ups en downs. En China viel binnen. En China schendt mensenrechten (zowel in als buiten Tibet). En China woont Tibet uit."

En wat gaat er precies veranderen als dat niet meer zo is of erger nog, ze "bevrijdt" worden door Amerika?
Het compenseerd misschien een beetje het gevoel van ons westerlingen dat we toch nog IETS doen voor de 2/3e van de wereld die verhongeren zodat wij in weelde kunnen blijven leven.

Ik zorg dr dan liever voor dat die verkeerde verhouding (1/3e weelde 2/3e verhongerd) in essentie aangepakt wordt.
Carpe diem homo universalis
Op 25-03-2008 16:12:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Tibet is een leuk zoethoudertje om onze gefragmenteerde hersens weer ff bezig te houden met een detail uit het geheel en wat ons daar weer mooi van afleidt.
Zo houdt men ons nu al duizenden jaren bezig.

Zoals Michael Tsarion het zo mooi zegt; Never leave Consciousness
at the door.
Maar ja, wanneer ben je Zelf bewust?

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 25-3-2008 16:19:17)
Carpe diem homo universalis
Op 25-03-2008 16:18:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Lanoe:


Maar ja, wanneer ben je Zelf bewust?

homo moetus en zallus een stemepelus drukkus



Als je Hans Teeuwen weet te citeren of Paul-Witteman kan nawauwelen?
Op 25-03-2008 16:31:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Lanoe:

"

Zoals je boven kon lezen is het niet alleen die man bij Pauw en Witteman, maar bekijk ik dat vanuit alle 4 die lagen en ben ik bekend met het boeddhisme en de stromingen daarin en drink daarbij geregeld Thee met een Tibetaanse Monnik (from the horses mouth ).

Ik zorg dr dan liever voor dat die verkeerde verhouding (1/3e weelde 2/3e verhongerd) in essentie aangepakt wordt.



Misschien moet je de vijfde laag ook eens meenemen en dat is respect hebben voor andere meningen/ervaringen. Net zoals jij heeft ook een ander recht op een zelf gefabriekte visie die in essentie net zo goed/slecht is als de jouwe...Niemand weet het beter en dat is wat ons allemaal gelijk maakt. het verschil is dat niet iedereen dat begrijpt en meent meer gelijk te moeten hebben.

Ik zou graag eens samen met jou thee drinken met je monnik op voorwaarde dat jij dan met mij een thee gaat drinken bij de Tibetanen die ik ken.
Mijn adres is bij de redactie bekend.
Op 25-03-2008 16:40:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF:
Chi Tah:

peter:

Behalve op de nodige Blogs een reactie geven, kan je ook je eigen aanmelden bij www.Project Aware.NL.
Een eenvoudige manier om je steun te betuigen. Ik heb het in ieder geval gedaan en met mij al vele anderen.
Volgen jullie ook??? Of blijft het bij praten.

Be Aware.!!

Ik heb vanavond Chinees gegeten als wraak.

een Chinees?

btw:
http://www.projectaware.com/index.php?nl
(bericht gewijzigd op 25-3-2008 18:54:28)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 25-03-2008 18:54:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: .
Nvdr: Ik had de reactie naar de zeepkist verplaatst wegens off topic.
Dat is niet helemaal goed gegaan (wat met mijn technische vaardigheid wel te verwachten was) . Excuus daarvoor. Ook aan meneer Ganzfeld het verzoek om de discussie voort te zetten in de zeepkist.

Carpe diem homo universalis
Op 26-03-2008 9:47:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Lanoe:

.


Ok, duidelijk

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 26-03-2008 16:44:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Tibet

Eigenlijk worden de ultra-politieke bedoelingen simpel weggeven als Nancy Pelosi bij de Dalai Lama op bezoek komt, Merkel de Olympische Spelen gaat boycotten en Sarkozy het overweegt. Wat is er nu aan de hand in Tibet? Een oprechte opstand of een national endowment for democracy-achtige operatie? Timing speelt een rol: de Olympische Spelen komen eraan en Tibettanen staan in het spotlicht van de wereldpers. Valt er wat te halen in Tibet? De zuiverste uranium op de planeet, gas, olie en meer bodemschatten. Aha….dat is meestal een weggevertje. China dan? Opkomende economische supermacht, concurrent op de grondstoffenmarkt, houder van erg veel dollars en Amerikaans waardepapier, doet zaken met Iran. Dalai Lama dan? Hey, CIA-verleden.

Pakistan

Een nieuwe premier. En opvallende uitspraken van Musharraf over China en Tibet. Of zou de president dit commentaar hebben gelezen?

Bron:

http://zapruder.nl/portal/artikel/de_maandagmorgen_briefing_week_131/

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 31-3-2008 11:19:43)
Carpe diem homo universalis
Op 31-03-2008 11:14:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RF: http://www.nu.nl/news/1512331/24/China_intensiveert_%27heropvoeding%27_Tibetanen.html

heropvoeding? welke eeuw leven ze daar eigenlijk?
(bericht gewijzigd op 5-4-2008 17:54:21)
blaat het niet dan schaapt het niet
Op 05-04-2008 17:54:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat Amerika hier achter zit en dit gebruikt om China in diskrediet te brengen (alsof het op dit moment beter is met de mensenrechten in Amerika?:S) omdat deze Amerika nu in hun zak hebben en dat ook hebben laten weten, net als Iran, Venezuela en Rusland...ook japan is zich los aan het maken van Amerika en de Dalai lama en zijn gevolg laten zich mooi gebruiken voor de politieke doeleinde.
Zo verlicht is die beste man dus ook niet, want dan had hij dit wel doorzien en een verlicht iemand laat zich niet (mis)bruiken door deze vernietigende kracht...hij zou beter moeten weten.

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 12-4-2008 8:41:34)
Carpe diem homo universalis
Op 12-04-2008 8:41:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Ebony:

Lanoe:

Inmiddels wordt het steeds duidelijker dat Amerika hier achter zit en dit gebruikt om China in diskrediet te brengen (alsof het op dit moment beter is met de mensenrechten in Amerika?:S) omdat deze Amerika nu in hun zak hebben en dat ook hebben laten weten, net als Iran, Venezuela en Rusland...ook japan is zich los aan het maken van Amerika en de Dalai lama en zijn gevolg laten zich mooi gebruiken voor de politieke doeleinde.
Zo verlicht is die beste man dus ook niet, want dan had hij dit wel doorzien en een verlicht iemand laat zich niet (mis)bruiken door deze vernietigende kracht...hij zou beter moeten weten.

Carpe diem homo universalis

En hoe zou de Dalai Lama dan moeten reageren, zich opstellen als ie verlicht is...?



Ik ben niet verlicht en maak ook geen beweringen in die richting
Maar van wat ik heb gehoord trekt een "verlicht" (kheb er zelf niets mee) iemand zijn energie terug van zulke gebieden, zodat ze langzaam ontdaan worden van hun energie en zoals we nu met Amerika zien, steeds verder ontdaan worden van hun krachten, maar dat heb ik ook maar gehoord

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 12-04-2008 0:41:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
LSM:
Lanoe:
Ik ben niet verlicht en maak ook geen beweringen in die richting
Maar van wat ik heb gehoord trekt een "verlicht" (kheb er zelf niets mee) iemand zijn energie terug van zulke gebieden, zodat ze langzaam ontdaan worden van hun energie en zoals we nu met Amerika zien, steeds verder ontdaan worden van hun krachten, maar dat heb ik ook maar gehoord

Een land doet niets, alleen mensen doen wat. Energie wegtrekken van mensen omdat ze in een land wonen is onzin. Het enige waar we te maken hebben is de universele harmonie - de Tao, Dharma, de Weg, de Wet van God. Ga je als individu tegen die wet in, dat zal je daar individueel voor boeten. Handel je als individu volgens de dharma, dan zal je daarvoor beloond worden. Maar de Dharma is altijd overal aanwezig, en kan niet zomaar weggetrokken worden. Je kunt dan ook hooguit stellen dat er in een land een tendens is dat individuen niet volgens de dharma handelen, en deze zich daarom tegen hen keert.

De Dalai Lama is trouwens niet verlicht.
Op 12-04-2008 18:17:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
LSM:

Lanoe:
Ik ben niet verlicht en maak ook geen beweringen in die richting
Maar van wat ik heb gehoord trekt een "verlicht" (kheb er zelf niets mee) iemand zijn energie terug van zulke gebieden, zodat ze langzaam ontdaan worden van hun energie en zoals we nu met Amerika zien, steeds verder ontdaan worden van hun krachten, maar dat heb ik ook maar gehoord

Een land doet niets, alleen mensen doen wat. Energie wegtrekken van mensen omdat ze in een land wonen is onzin. Het enige waar we te maken hebben is de universele harmonie - de Tao, Dharma, de Weg, de Wet van God. Ga je als individu tegen die wet in, dat zal je daar individueel voor boeten. Handel je als individu volgens de dharma, dan zal je daarvoor beloond worden. Maar de Dharma is altijd overal aanwezig, en kan niet zomaar weggetrokken worden. Je kunt dan ook hooguit stellen dat er in een land een tendens is dat individuen niet volgens de dharma handelen, en deze zich daarom tegen hen keert.

De Dalai Lama is trouwens niet verlicht.


Ik had het over een vernietigende kracht, die op dit moment nu eenmaal zn polarisatie vind in Amerika (maar ook Israel en England, the REAL axes of evil) en die voed je niet, om het ff simplistisch te brengen (niet in je denken, voelen of doen), alles wat je in die richting doet geeft hen energie (en ze zuigen je leeg als ze de kans krijgen, wat ik in het geval van een mooie lieftallige dame helemaal niet erg vind, maar heb je al gezien hoe lelijk ze zijn, incl de dames (Condaleeza Rice )
Wat je zegt over de werking van het universum (dharma) klopt natuurlijk ook en door jou energie terug te trekken kunnen zij zich daarmee dan niet meer voeden en sterk je hun tegenkracht tegen het universum dan iig niet.
Door hen te voeden geef je hen dus energie die zij dan weer zullen misbruiken tegen het universum (Dharma).
Ik zat meer wat te kloten met de Dalai Lama (hekel aan heilige huisjes ), maar als je het hem vraagt krijg je.......
Carpe diem homo universalis
Op 13-04-2008 9:43:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: waarschijnlijk hetzelfde antwoord.
Hij heeft het ook wel door, maar dr wordt een groot spel gespeeld achter de schermen waar wij geen weet van hebben.
Dus het hoe en waarom van de Dalai Lama, daar kunnen wij enkel naar gissen

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 13-04-2008 9:45:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: [quote=Lanoe]

Ik had het over een vernietigende kracht, die op dit moment nu eenmaal zn polarisatie vind in Amerika (maar ook Israel en England, the REAL axes of evil) en die voed je niet, om het ff simplistisch te brengen (niet in je denken, voelen of doen), alles wat je in die richting doet geeft hen energie (en ze zuigen je leeg als ze de kans krijgen, wat ik in het geval van een mooie lieftallige dame helemaal niet erg vind, maar heb je al gezien hoe lelijk ze zijn, incl de dames (Condaleeza Rice )
Wat je zegt over de werking van het universum (dharma) klopt natuurlijk ook en door jou energie terug te trekken kunnen zij zich daarmee dan niet meer voeden en sterk je hun tegenkracht tegen het universum dan iig niet.
Door hen te voeden geef je hen dus energie die zij dan weer zullen misbruiken tegen het universum (Dharma).
Ik zat meer wat te kloten met de Dalai Lama (hekel aan heilige huisjes ), maar als je het hem vraagt krijg je....

[quote]

Net of de dames in ons kabinet knap zijn, of was je gewoon Nederland vergeten in je lijstje (REAL Axes of Evil) te zetten?
"We're all mad here."
Op 13-04-2008 11:38:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: [quote=Cheshire Cat]
[quote=Lanoe]

Ik had het over een vernietigende kracht, die op dit moment nu eenmaal zn polarisatie vind in Amerika (maar ook Israel en England, the REAL axes of evil) en die voed je niet, om het ff simplistisch te brengen (niet in je denken, voelen of doen), alles wat je in die richting doet geeft hen energie (en ze zuigen je leeg als ze de kans krijgen, wat ik in het geval van een mooie lieftallige dame helemaal niet erg vind, maar heb je al gezien hoe lelijk ze zijn, incl de dames (Condaleeza Rice )
Wat je zegt over de werking van het universum (dharma) klopt natuurlijk ook en door jou energie terug te trekken kunnen zij zich daarmee dan niet meer voeden en sterk je hun tegenkracht tegen het universum dan iig niet.
Door hen te voeden geef je hen dus energie die zij dan weer zullen misbruiken tegen het universum (Dharma).
Ik zat meer wat te kloten met de Dalai Lama (hekel aan heilige huisjes ), maar als je het hem vraagt krijg je....



Net of de dames in ons kabinet knap zijn, of was je gewoon Nederland vergeten in je lijstje (REAL Axes of Evil) te zetten?


Nederland heeft niet die macht, alhoewel het blauwe bloed ook hier loopt, maar dat is gewoon een verlengstuk van England.
En, nee, idd hier is het ook niet veel in het kabinet.

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 13-04-2008 23:45:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: [quote=Duh]
[quote=Lanoe]
Cheshire Cat:

Lanoe:


Nederland heeft niet die macht, alhoewel het blauwe bloed ook hier loopt, maar dat is gewoon een verlengstuk van England.
En, nee, idd hier is het ook niet veel in het kabinet.

Carpe diem homo universalis


Ìk kom hier nog niet zo lang maar het valt op dat jij (lanoe) het:

A. altijd standaard oneens bent met de strekking van het verhaaltje.
B. massas irrelvante linken dumpt (vooral van zapurder.
C. je eigen heilige wijsheid als enige waarheid uitdraagt.
D. zodra iemand je aanspreekt zegt dat je een eigen koers heb en moet niemand wat te maken enzo

ben je een trol? of werk je voor de AIVD om bewust de boel te stangen? Indien beide niet.. waarom begin je niet lekker zelf een site als je het zo goed weet?


Duhu

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 14-04-2008 17:34:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: @Lanoe,

Dus Nederland is geen onderdeel van de as, maar draait er maar wat omheen (net het kabinet!).

O ja, je mag van mijn het standaard oneens zijn, massa's inrelevanten linken dumpen, je wijsheid als waarheid uitdragen (hoewel het dan geen wijsheid meer is :-), Hier volgt dan vanzelf punt D uit, HaHa.

"We're all mad here."
Op 14-04-2008 18:08:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince:






(bericht gewijzigd op 14-4-2008 18:18:08)
Religion, a placebo which causes damage.
Op 14-04-2008 18:14:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: @Duh,

Ik denk Lanoe een trol is die bij de AIVD werkt en geen zin heeft om in zijn vrije tijd zelf een site te maken.

Zo, een net zo serieuse antwoord als op uw serieuse vraag.
"We're all mad here."
Op 14-04-2008 18:53:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Edmund:
Cheshire Cat:

@Duh,

Ik denk Lanoe een trol is die bij de AIVD werkt en geen zin heeft om in zijn vrije tijd zelf een site te maken.

Zo, een net zo serieuse antwoord als op uw serieuse vraag.


Lanoe bij AIVD, Ronald een professionele debunker... Ik vraag me af wie er straks met de illuminati geassocieerd zal worden. Misschien de redactie? Of zijn dat vrijmetselige Bilderbergers?
(bericht gewijzigd op 14-4-2008 20:03:38)
Op 14-04-2008 20:03:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Mao Jung Toch:

Cheshire Cat:

@Duh,

Ik denk Lanoe een trol is die bij de AIVD werkt en geen zin heeft om in zijn vrije tijd zelf een site te maken.

Zo, een net zo serieuse antwoord als op uw serieuse vraag.


Lanoe bij AIVD, Ronald een professionele debunker... Ik vraag me af wie er straks met de illuminati geassocieerd zal worden. Misschien de redactie? Of zijn dat vrijmetselige Bilderbergers?


En paars/lila gestreepte kat, die in dunne lucht kan oplossen, dat moet wel buitenaards zijn.
Zou ik dan niet van de illumati zijn? of toch de GW redaxi???
"We're all mad here."
Op 14-04-2008 20:15:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Oops, even terug op topic:

FREE TIBET!!
"We're all mad here."
Op 14-04-2008 20:16:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 7:43:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: @ Duh

Reversed psychology
It ain't gonna work my friend.
I know the guide

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 7:46:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Broh-Koh Lee:
Lanoe:

I know the guide

Crap die homo vanzichzelfovertuigis


Wat denk jij níet te weten?
Die Duh heeft nog gelijk ook.
(bericht gewijzigd op 15-4-2008 9:30:46)
Fruit dan?
Op 15-04-2008 9:30:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Broh-Koh Lee:

Lanoe:

I know the guide

Crap die homo vanzichzelfovertuigis


Wat denk jij níet te weten?
Die Duh heeft nog gelijk ook.


Dat wat hier totaal langs jou heengaat, maar dat is voor de meeste zo.
Ik weet dat ik niets weet, ik heb enkel hypotheses en laat die horen, dat anderen dat dan meteen als mijn "waarheid" zien en dit zielige gedrag gaan vertonen daar kan ik niets mee.
Ik ken geen waarheid, maar vind het wel leuk om met dat wat men dan waarheid noemt te spelen en ga dan is mee en dan weer eens niet, afhankelijk van wat mn intuitie me ingeeft, want zoals Socrates al zo wijs zei:

Ik kan niemand iets leren, ik kan iemand alleen laten denken

Kom met argumenten en niet met dit soort zielige praat.
En als het je niet bevalt lees het dan niet.
Daar ben je vrij in en zeker bij mij.
Mensen irl weten dat en hebben vaak juist moeite met die vrijheid
Er zijn hier al vele pogingen gedaan en ik doe er geen enkele moeite voor want het is het lied van mijn leven.
Men kan geen hoogte krijgen van mij bla bla bla.
Dit zijn dan ook mensen die het nog nodig hebben om hoogte te krijgen cq mensen te plaatsen enz, maar helaas, ik denk dat mijn hokje nog niet is gebouwd.
Of erger nog, er zijn een heel zooitje mafkezen zoals moi onderweg, vanaf de jaren 70, daarvoor was er ook al een vlaag die de basis heeft gezet, maar vanaf de jaren 70 kwamen er steeds meer, wat in de jaren 90 uit liep tot bijna 90% en nu aardig naar de 100% begint te lopen.
In de oude geschriften heeft men het dan over de Heerscharen, maar men heeft er nooit aan gedacht dat die uit onze eigen moeders zouden komen

Men heeft hier ooit gezegd dat je niet met mensen speelt, maar wat doen we dan hier?
Zoals ik het zie zijn we allemaal zieltjes met een joypad in onze hand waarvan de kabel ingeplugged is in deze "realiteit" en lachen we onszelf daar soms dood:
Ik ga vreemd en dan kom jij er morgen achter....lachuuhhh!!

(bericht gewijzigd op 15-4-2008 10:26:22)
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 10:16:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Misschien nemen we onszelf iets te serieus?

Ow en als ik speel en met spelen bedoel ik dan wel fair play, niet het spel dat sommige machten hier op deze planeet spelen, zij hebben zich dan ook losgemaakt van de rest, want zij hebben iets te verbergen.

Als je mijn eerdere post in de zeepkist gericht aan de redaxie had gelezen had je hier misschien iets van begrepen, maar ook Marga heeft een reactie geplaatst in dat opzicht, maar dat ligt bij Marga

http://zapruder.nl/portal/artikel/internet_trollen_centrale_zoekt_aankomend_talent_m_v/

Maar ook dit is allemaal maar een hypothese
En hou dat nu in je achterhoofd!!!

Carpe diem homo universalis
(bericht gewijzigd op 15-4-2008 10:40:46)
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 10:24:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Broh-Koh Lee:
Lanoe:

Broh-Koh Lee:

Lanoe:

I know the guide

Crap die homo vanzichzelfovertuigis


Wat denk jij níet te weten?
Die Duh heeft nog gelijk ook.


Dat wat hier totaal langs jou heengaat, maar dat is voor de meeste zo.

I rest my case.
Duh ook denk ik.

Helderder had je je berichtje niet kunnen beginnen Lanoe.
De spijker op de kop. :-D
Fruit dan?
Op 15-04-2008 10:54:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Broh-Koh Lee:

Lanoe:

Broh-Koh Lee:

Lanoe:

I know the guide

Crap die homo vanzichzelfovertuigis


Wat denk jij níet te weten?
Die Duh heeft nog gelijk ook.


Dat wat hier totaal langs jou heengaat, maar dat is voor de meeste zo.

I rest my case.
Duh ook denk ik.

Helderder had je je berichtje niet kunnen beginnen Lanoe.
De spijker op de kop. :-D


Het gaat niet om jou, of om duh, nog om mij, maar het geheel en hoe dingen daarin te passen en dan moet je voorbij gaan aan jezelf of andere persoonlijke dingen.
Opgaan in het geheel of zoiets?
Ik vind mezelf in deze dus niet zo interessant, de draagkracht die het heeft of krijgt ligt bij derde.
Voor mij is alles hypothese.
Wijze les van Michael Baigent
Dus je maakt er maar van wat jij denkt dat het is

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 11:04:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Bramsan:

The Role of the CIA: Behind the Dalai Lama’s Holy Cloak

This incisive article by Michael Backman outlines the relationship of the Dalai Lama and his organization to US intelligence.

The Dalai Lama has been on the CIA payroll since the late 1950s. He is an instrument of US intelligence.

An understanding of this longstanding relationship to the CIA is essential, particularly in the light of recent events.

In all likelihood US intelligence was behind the protest movement, organized to occur a few months prior to the Beijing Olympic games.

Rarely do journalists challenge the Dalai Lama.

Partly it is because he is so charming and engaging. Most published accounts of him breeze on as airily as the subject, for whom a good giggle and a quaint parable are substitutes for hard answers. But this is the man who advocates greater autonomy for millions of people who are currently Chinese citizens, presumably with him as head of their government. So, why not hold him accountable as a political figure?

No mere spiritual leader, he was the head of Tibet’s government when he went into exile in 1959. It was a state apparatus run by aristocratic, nepotistic monks that collected taxes, jailed and tortured dissenters and engaged in all the usual political intrigues. (The Dalai Lama’s own father was almost certainly murdered in 1946, the consequence of a coup plot.)

The government set up in exile in India and, at least until the 1970s, received $US1.7 million a year from the CIA.

lees verder op
http://inpursuitofhappiness.wordpress.c ... oly-cloak/



Wow, thnx bramsan

Carpe diem homo universalis
Carpe diem homo universalis
Op 15-04-2008 11:53:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:


Nu vondt ik gisteren in een andere GW blog een link (ben hem kwijt, maar dacht te herinderen dat het een reactie was van Bramsan) met daarin het verhaal dat China en US gesamelijk een oorlog aan het plannen waren.
Wie weet gaat het wel over de ruggen van de Tibetanen?
Of is na het bezetten van Babylon ook Shangri-la (Chang Shambala) aan de buurt?
"We're all mad here."
Op 15-04-2008 18:40:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
quest:

Bramsan:

Hier stond het Cherise;
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1127&p=1#reactie34192

wat betreft de beweringen/verhalen die ik (tot zover) gelezen/gezien heb via Project Camelot, weet ik ook niet in hoeverre ze betrouwbaar zijn, waaronder ook het intervieuw met 'Henry Deacon', maar bepaalde gebeurtenissen zoals die heisa op dit moment met Tibet zet je wel te denken... het blijft natuurlijk speculeren, maar ik houd liever de puzzelstukjes in het zicht...
ook al blijken ze later niet te passen...
om het zo maar even te zeggen...

nou ja, op die zelfde site staat dan weer dat scenario's (gelukkig) aan verandering onderhevig zijn. met ons bewustzijn valt ook nog wat uit te richten ja..

http://www.projectcamelot.org/t1v83.html


Dan weten we wat we moeten doen.

bedankt quest
"We're all mad here."
Op 17-04-2008 2:02:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Bramsan:

Hier stond het Cherise;
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1127&p=1#reactie34192

wat betreft de beweringen/verhalen die ik (tot zover) gelezen/gezien heb via Project Camelot, weet ik ook niet in hoeverre ze betrouwbaar zijn, waaronder ook het intervieuw met 'Henry Deacon', maar bepaalde gebeurtenissen zoals die heisa op dit moment met Tibet zet je wel te denken... het blijft natuurlijk speculeren, maar ik houd liever de puzzelstukjes in het zicht...
ook al blijken ze later niet te passen...
om het zo maar even te zeggen...

nog een aardig linkje

Why Washington Plays 'Tibet Roulette' With China
http://www.rense.com/general81/tibetrou.htm


Dat is de link, bedankt Bramsan.

PS, Ik hou de puzzelstukjes ook liever in zicht,... maar het zijn er wel veel!
"We're all mad here."
Op 17-04-2008 2:05:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden