Bij deze de zeepkist voor week 47. U kent het concept inmiddels wel: dit is dé plaats op GW waar u off-topic kunt gaan om te keuvelen, praten, discussiëren of elkaar naar de digitale keel te grijpen. Wekelijks komt er een nieuw zeepkist-blog online; schoner kunnen we de lei niet maken.

Grenswetenschap Zeepkist
Grenswetenschap Zeepkist

Wij verzoeken u dus vriendelijk om alle beledigingen, liefdesuitingen en alle andere niet op het betreffende blog relevante uitingen hier te plaatsen. Laat u helemaal gaan. Wilt u liever verschoond blijven van fulminaties of liefdesverklaringen dan kunt u met een gerust hart het wekelijkse ZEEPKIST-blog overslaan.

Het bestaan van dit aparte blog zorgt er ook voor dat wij in andere blogs iets strikter zullen zijn wat betreft modereren van vervelende GW-bezoekers. Mocht u zéér off-topic reageren onder een ander blog, bestaat de kans dat u uw reactie hier in de zeepkist terugvindt, waar het thuishoort.
De regels die we hanteren staan in de 7 GW-geboden. Jawohl.

randell: Allemachtig, is de spits nou nog steeds niet afgebeten...
Zitten jullie soms allemaal op mij te wachten ofzo?
Het lijkt wel een complôt. Het ruikt hier naar valstrik!!!
Op 17-11-2008 13:13:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Het is je weer gelukt. Je bent weer de 1e!
Heb jij nog een idee voor een leuk zeepkist onderwerp? Tenslotte is die daarvoor...



Iets zwaars: de doel van het leven of reincarnatie bv. Of wat luchtiger: wat doe jij met kerst en wat vind je van kerst? Of: wat vinden we van GW?

Op 17-11-2008 13:21:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell: Ach zo, fijn je me helpt.

Doel van het leven of reïncarnatie is natuurlijk verlichting, dat weet toch iedereen? En aangezien verlichting iets lichts is begrijp ik niet waarom je het thema voor zwaar aanziet.
Helemaal onbegrijpelijk wordt je als je over de kerst begint. Hoezo luchtiger? De kerstdagen zijn voor mij meestal de zwaarste dagen van het jaar! Heeft iets met voelbare hypocritie te maken.

Wat GW betreft; verslavende bende. Laten het CDA en de CU het maar niet horen...
Op 17-11-2008 13:58:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
randell:

Allemachtig, is de spits nou nog steeds niet afgebeten...
Zitten jullie soms allemaal op mij te wachten ofzo?
Het lijkt wel een complôt. Het ruikt hier naar valstrik!!!

3 letters: NWO !
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 18-11-2008 1:02:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Luk:

randell:

Allemachtig, is de spits nou nog steeds niet afgebeten...
Zitten jullie soms allemaal op mij te wachten ofzo?
Het lijkt wel een complôt. Het ruikt hier naar valstrik!!!

3 letters: NWO !

Ook gij, Brutus?
(bericht gewijzigd op 18-11-2008 1:29:36)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 18-11-2008 1:28:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ja Horus:

Luk:

randell:

Allemachtig, is de spits nou nog steeds niet afgebeten...
Zitten jullie soms allemaal op mij te wachten ofzo?
Het lijkt wel een complôt. Het ruikt hier naar valstrik!!!

3 letters: NWO !

Ook gij, Brutus?


Meus quoque, fili mi.

(Of zoiets, maar dan in het Latijn )
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 18-11-2008 17:03:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Ik zou weleens willen weten wie ervaring heeft met visioenen/herinneringen uit een vorig leven
(bericht gewijzigd op 18-11-2008 17:06:52)
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 18-11-2008 17:06:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell: Dromen in het diepste van je slaap kunnen herinneringen zijn aan vorige levens. Ben er op die manier wel eens achter gekomen dat vrienden in mijn tegenwoordige leven mijn vader en moeder waren in het vorige.
Heb ook eens een kort maar krachtige herinnering gehad/gezien aan een leven waarin ik een welgesteld persoon was, getrouwd met een vrouw waarmee ik in dit leven opnieuw een heel sterke zielsrelatie heb.
Heb nog meer ervaringen maar dat wordt dan een heel verhaal en daar heb ik geen zin in.
Op 19-11-2008 13:53:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Ik durf zelf niet stellig te beweren of bepaalde contacten die ik nu met bepaalde personen heb (of heb gehad) een oorsprong in een eerder leven hadden.

Ik heb het gevoel van wél, ergens wéét ik het ook, maar die 100% stelligheid is er niet helemaal. De laatste paar jaar heb ik in ieder geval 2 maal dat sterke gevoel van herkenning gehad: dat ik die persoon (her)kende, maar dat dit onmogelijk in dit leven kon zijn geweest. De laatste keer had ik het bij een pasgeboren baby.

Een gevoel van diepe verbondenheid en herkenning, die logisch niet valt te verklaren.
Op 19-11-2008 15:07:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: Gnipzat.
Op 20-11-2008 20:22:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: Herinneringen uit een vorig leven...volgens mij heeft iedereen ze wel, zelfs zonder het te weten.Dat je dan een soort gevoel van herkenning hebt bij een persoon, situatie of een voorwerp.

Ik vind het vrij normaal. Het is net zoiets als dat je het gegeven hebt dat iedereen ooit zal sterven; een soort wetenschap, zo je wilt.
Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.
Ik weet dat niet, maar hopelijk wel, als mijn lichaam sterft.
Op 20-11-2008 20:30:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
BeyondPerceptio:

Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.


Volgens zeggen kies je je ouders en zelfs allerlei andere mensen in je leven (broers, zussen, partners etc.) uit om bepaalde lessen van te leren. Ook als spiegels, om wijsheid te vergaren etc...
Op 20-11-2008 20:41:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
C.:

BeyondPerceptio:

Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.


Volgens zeggen kies je je ouders en zelfs allerlei andere mensen in je leven (broers, zussen, partners etc.) uit om bepaalde lessen van te leren. Ook als spiegels, om wijsheid te vergaren etc...


Naar het schijnt is dat allemaal niet waar...
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 20-11-2008 20:45:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

C.:

BeyondPerceptio:

Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.


Volgens zeggen kies je je ouders en zelfs allerlei andere mensen in je leven (broers, zussen, partners etc.) uit om bepaalde lessen van te leren. Ook als spiegels, om wijsheid te vergaren etc...


Naar het schijnt is dat allemaal niet waar...

of misschien ook wel, we weten het niet...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 20-11-2008 21:05:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Ron B.:

Luk:

C.:

BeyondPerceptio:

Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.


Volgens zeggen kies je je ouders en zelfs allerlei andere mensen in je leven (broers, zussen, partners etc.) uit om bepaalde lessen van te leren. Ook als spiegels, om wijsheid te vergaren etc...


Naar het schijnt is dat allemaal niet waar...

of misschien ook wel, we weten het niet...


We kunnen het weten door het contact met onze ziel aan te gaan/ te versterken.

Overigens heeft regressie- en reincarnatietherapeut Hans ten Dam een diep doorwrocht onderzoek op dit thema gedaan met als resultaat een lijvig boekwerk in twee delen: "Ring van licht" getiteld en uitgegeven door Bres. Zeer de moeite waard en stelt in die zin het werk van de nieuwe Frontier award winnaar in de schaduw omdat Hans'onderzoek tevens heel ver voorbij de poorten van de (illusoire) dood reikt...
Op 21-11-2008 0:42:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
randell:

Ron B.:

Luk:

C.:

BeyondPerceptio:

Iedereen komt en gaat, en komt weer.
Ik heb zelfs ooit een keer van een vriendin gehoord dat je als ziel zijnde kan kiezen bij wie je geboren wenst te worden.


Volgens zeggen kies je je ouders en zelfs allerlei andere mensen in je leven (broers, zussen, partners etc.) uit om bepaalde lessen van te leren. Ook als spiegels, om wijsheid te vergaren etc...


Naar het schijnt is dat allemaal niet waar...

of misschien ook wel, we weten het niet...


We kunnen het weten door het contact met onze ziel aan te gaan/ te versterken.

Overigens heeft regressie- en reincarnatietherapeut Hans ten Dam een diep doorwrocht onderzoek op dit thema gedaan met als resultaat een lijvig boekwerk in twee delen: "Ring van licht" getiteld en uitgegeven door Bres. Zeer de moeite waard en stelt in die zin het werk van de nieuwe Frontier award winnaar in de schaduw omdat Hans'onderzoek tevens heel ver voorbij de poorten van de (illusoire) dood reikt...



Naar het schijnt is ook dat niet waar.

("Diep doorwrocht onderzoek door een therapeut" is geen wetenschappelijk onderbouwd objectief bewijs he).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 21-11-2008 7:44:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Luk:

Naar het schijnt is ook dat niet waar.

("Diep doorwrocht onderzoek door een therapeut" is geen wetenschappelijk onderbouwd objectief bewijs he).


Het lastige van dit soort dingen is dat het vaak intuitief is: wéten of iets waar is of dat het als waar aan voelt. Bewijzen kun je het vaak niet, en al helemaal niet op een wetenschappelijk onderbouwde en aangetoonde manier.

Dan kom ik toch weer terug op het werk van Pim van Lommel: hij legt wel een brug tussen bepaalde ervaringen en de medische wetenschap. Met uitgebreid onderzoek heeft hij een aantal zaken aangetoond.

Het mooie is dat hij op die manier verschillende groepen bereikt: de groep die behoefte heeft aan wetenschappelijk aangetoonde feiten. Compleet gestaafd met cijfers en uitkomsten uit onderzoek. M.i. vergroot hij op die manier hun denkwereld en maakt hij voor hun een bredere visie acceptabel of aannemelijk.

De andere groep zijn de mensen, die ofwel bepaalde ervaringen hebben gehad die ze zelf ook niet konden verklaren of begrijpen ofwel de mensen die sowieso geloofden dat er meer was, zonder dat ze dit konden uitleggen. M.i. geeft hij hen een soort bevestiging.
Maar dat is even mijn visie hierop.

Baanbrekend werk van van Lommel, vind ik.
(bericht gewijzigd op 21-11-2008 13:59:46)
Op 21-11-2008 13:58:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Luk:

randell:


We kunnen het weten door het contact met onze ziel aan te gaan/ te versterken.

Overigens heeft regressie- en reincarnatietherapeut Hans ten Dam een diep doorwrocht onderzoek op dit thema gedaan met als resultaat een lijvig boekwerk in twee delen: "Ring van licht" getiteld en uitgegeven door Bres. Zeer de moeite waard en stelt in die zin het werk van de nieuwe Frontier award winnaar in de schaduw omdat Hans'onderzoek tevens heel ver voorbij de poorten van de (illusoire) dood reikt...



Naar het schijnt is ook dat niet waar.

("Diep doorwrocht onderzoek door een therapeut" is geen wetenschappelijk onderbouwd objectief bewijs he).


Vertel mij wat een wetenschappelijk onderbouwd objectief bewijs is en ik zal je verklaren dat ook dat een illusie is.

Iets als de werkelijkheid stoort zich niet aan wel of geen bewijs. Het schijnt gewoon te zijn zoals het is. Te gaan zoals het gaat.
Bewijs zoals door jou opgevat is als een mentaal kader waaraan de dingen moeten voldoen, zo is het tevens achter de feitelijke stroom der gebeurtenissen aan hollen. En dan ben je alweer te laat om de ruimere context in je op te nemen.

Ga trouwens eerst dat boek eens lezen en kom dan terug met je dogmatische krampverschijnselen. ha.
Op 21-11-2008 14:08:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Rond mijn 18e kreeg ik vaak visioenen/dromen over allerlei einde der tijden en heb de wereld toen op vele manier onder zien gaan.
Ik zag mensen die mensen aten, beelden zoals je bij films weleens ziet zoals I am legend van een compleet verlaten en ingestorte beschaving.
Ik werd ijskoud, de wereld was dood, ze had het alleen nog niet door en dat was dan ook mijn visie op de wereld, totdat ik iemand tegen kwam die mij opnam en me liet zien dat het MIJN mindset was en dat ik terug moest naar mijn bron.
Na 1 jaar veranderde ik en mn visie in een visie van haat naar een visie van liefde, dat mijn essentie liefde is en daardoor mijn mindset veranderde en ook mijn dromen.
Beide zijn nog steeds mogelijk, maar ik wens me te richten op liefde, wijsheid en mededogen en al snel ontdek je dan dat je langzaam omringt wordt door mensen die dezelfde richting hebben gekozen, uit alle hoeken kwamen ze ineens aanzetten en nog steeds ben ik hen daar eeuwig dankbaar voor en sta ik voor hen klaar mochten ze me nodig hebben.

(bericht gewijzigd op 21-11-2008 14:15:36)
Carpe diem homo universalis
Op 21-11-2008 14:12:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Lanoe:

Rond mijn 18e kreeg ik vaak visioenen/dromen over allerlei einde der tijden en heb de wereld toen op vele manier onder zien gaan.
Ik zag mensen die mensen aten, beelden zoals je bij films weleens ziet zoals I am legend van een compleet verlaten en ingestorte beschaving.
Ik werd ijskoud, de wereld was dood, ze had het alleen nog niet door en dat was dan ook mijn visie op de wereld, totdat ik iemand tegen kwam die mij opnam en me liet zien dat het MIJN mindset was en dat ik terug moest naar mijn bron.
Na 1 jaar veranderde ik en mn visie in een visie van haat naar een visie van liefde, dat mijn essentie liefde is en daardoor mijn mindset veranderde en ook mijn dromen.
Beide zijn nog steeds mogelijk, maar ik wens me te richten op liefde, wijsheid en mededogen en al snel ontdek je dan dat je langzaam omringt wordt door mensen die dezelfde richting hebben gekozen, uit alle hoeken kwamen ze ineens aanzetten en nog steeds ben ik hen daar eeuwig dankbaar voor en sta ik voor hen klaar mochten ze me nodig hebben.


komt me heel erg bekend voor, maar dan rond mn 12de...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-11-2008 15:44:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
randell:

....

Ga trouwens eerst dat boek eens lezen en kom dan terug met je dogmatische krampverschijnselen. ha.


Ik kies ervoor mijn tijd niet te verspillen aan dergelijke onzin-boeken. Als ik de woorden reïncarnatie- en/of regressie-therapeut zie zegt mijn gezond verstand dat het onzin is.
Reïncarnatie, leven na de dood, noem maar op, volgens mij (en velen met mij) bestaat het niet.
Het besef dat we maar één leven hebben, en dat dat NU bezig is, (en het feit dat ik op korte tijd heel wat dierbaren heb 'mogen' zien overlijden) zet mij ertoe aan zeker geen onzin aan te hangen en daar tijd in te steken.
Als we dood zijn groeit er gras op onze buik en voeren we de wormen (indien begraven toch). That's it. Nog nooit iemand teruggezien om me van het tegendeel te overtuigen.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 21-11-2008 16:15:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Luk:

randell:

....

Ga trouwens eerst dat boek eens lezen en kom dan terug met je dogmatische krampverschijnselen. ha.


Ik kies ervoor mijn tijd niet te verspillen aan dergelijke onzin-boeken. Als ik de woorden reïncarnatie- en/of regressie-therapeut zie zegt mijn gezond verstand dat het onzin is.
Reïncarnatie, leven na de dood, noem maar op, volgens mij (en velen met mij) bestaat het niet.
Het besef dat we maar één leven hebben, en dat dat NU bezig is, (en het feit dat ik op korte tijd heel wat dierbaren heb 'mogen' zien overlijden) zet mij ertoe aan zeker geen onzin aan te hangen en daar tijd in te steken.
Als we dood zijn groeit er gras op onze buik en voeren we de wormen (indien begraven toch). That's it. Nog nooit iemand teruggezien om me van het tegendeel te overtuigen.


Bewijs maar eens dat je gezonde verstand gezond is en verstandig als je dan toch zo aan bewijzen hangt.

Wat doorgaans als gezond verstand wordt opgevat is niks anders dan een overeenstemming die bereikt is na een lang proces van opvoeding, indoctrinatie en lering en dat ons de gewone waarneming als enige waarheid aanpraat. Het is daarom een vooroordeel, een beperkt stuk van heel veel meer dat je kunt gaan vermoeden wanneer je bereid bent buiten de grenzen van die conditionering te kijken.

Zelf heb ik af en toe wel eens contact met overleden dierbaren. Dat ze hun vlees aan de wormen hebben gegeven wil nog niet zeggen dat ze opgehouden zijn te bestaan.

Als gezond verstand zich voor een dergelijke mogelijkheid afsluit dan valt er inderdaad niks te zien. Zo kun je bijvoorbeeld ook ervoor kiezen om met gesloten ogen door het leven te gaan. Het is maar net hoe je het hebben wilt.
Op 21-11-2008 23:52:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Luk:

randell:

....

Ga trouwens eerst dat boek eens lezen en kom dan terug met je dogmatische krampverschijnselen. ha.


Ik kies ervoor mijn tijd niet te verspillen aan dergelijke onzin-boeken. Als ik de woorden reïncarnatie- en/of regressie-therapeut zie zegt mijn gezond verstand dat het onzin is.
Reïncarnatie, leven na de dood, noem maar op, volgens mij (en velen met mij) bestaat het niet.
Het besef dat we maar één leven hebben, en dat dat NU bezig is, (en het feit dat ik op korte tijd heel wat dierbaren heb 'mogen' zien overlijden) zet mij ertoe aan zeker geen onzin aan te hangen en daar tijd in te steken.
Als we dood zijn groeit er gras op onze buik en voeren we de wormen (indien begraven toch). That's it. Nog nooit iemand teruggezien om me van het tegendeel te overtuigen.


Gezond verstand?
Oke, dan maak ik daar nu ff aanspraak op en vraag je ff terug te gaan naar Einstein en wat hij zegt over energie.

Volgens Einstein vergaat energie niet, maar kan het enkel transformeren.
Nu zijn wij mensen ook energie....en tot wat transformeren wij?
Carpe diem homo universalis
Op 22-11-2008 9:45:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Lanoe:

Volgens Einstein vergaat energie niet, maar kan het enkel transformeren.
Nu zijn wij mensen ook energie....en tot wat transformeren wij?



"Zijn wij mensen ook energie"?
Volgens jou (en één of andere mistige theorie?) misschien, maar niet volgens mij (en velen met mij).
De energie die in ons zit (chemisch, fysisch) 'transformeert' in het indrukken van de matras waarop we onze laatste adem uitblazen, in voedsel voor de wormen, compost voor het gras op onze buik, in warmte die we een laatste keer 'afgeven' aan de ons omgevende lucht etc.

En een beetje van 'wie we waren' blijft verderleven in de mensen die ons kenden. Als je dat 'energie' wil noemen is er iets mis met je definitie van energie vrees ik.

"Nu zijn wij mensen ook energie" lijkt me al een standpunt wat je als "een gegeven" beschouwt, en wat ik dus mag proberen te ontkrachten.
Maar het is geen algemeen aanvaard "gegeven" voor zover ik weet.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 22-11-2008 10:37:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell: Wat gezond verstand is weet ik niet, maar een kenmerk ervan lijkt me dat het niet doorslaat in intellectualisering.
Op 22-11-2008 13:52:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
HP:
randell:

Wat gezond verstand is weet ik niet, maar een kenmerk ervan lijkt me dat het niet doorslaat in intellectualisering.


Helemaal mee eens ! , en daar lijkt het inderdaad vaak op.
Op 22-11-2008 14:03:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

randell:

....

Ga trouwens eerst dat boek eens lezen en kom dan terug met je dogmatische krampverschijnselen. ha.


Ik kies ervoor mijn tijd niet te verspillen aan dergelijke onzin-boeken. Als ik de woorden reïncarnatie- en/of regressie-therapeut zie zegt mijn gezond verstand dat het onzin is.
Reïncarnatie, leven na de dood, noem maar op, volgens mij (en velen met mij) bestaat het niet.

ik wil je niet aanvallen, maar als je niet eens bereid bent je in het onderwerp te verdiepen, wat heeft het dan voor zin om wel over datzelfde onderwerp mee te discusseren?

als een automonteur tegen me zegt dat de motor van mn auto gereviseerd moet worden, dan ga ik ook niet zeggen dat dat niet zo is, om daarna toe te geven dat ik geen idee heb waar die beste man het over heeft
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 22-11-2008 17:15:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: We kunnen heel lang door discussïeren hierover....na onze dood kunnen er slechts twee dingen gebeuren:
- Niets
- We gaan ons te buiten aan verbazing.

Luk is voorstander van het eerste. De reden dat hij nog nooit iemand is tegen gekomen die het hem kon vertellen, is simpel.
De doden zijn allemaal dood. Dat heeft niks te maken met gezond verstand, dat is slecht de essentie van de dood: beëindiging.
En dat is tevens het punt waar de discussie der levenden begint: Wat gebeurt er met ons na de dood?

Jongens en meisjes, daar kunnen we slechts op ÉËN manier achter komen.

En dat is doodgaan.

Maar als jullie het niet erg vinden ga ik nog even door met leven....
Op 22-11-2008 21:58:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ron B.:

als een automonteur tegen me zegt dat de motor van mn auto gereviseerd moet worden, dan ga ik ook niet zeggen dat dat niet zo is, om daarna toe te geven dat ik geen idee heb waar die beste man het over heeft


Tja, ik bekijk het eerder als: ik open je motorkap en zie geen motor, dus ga ik ook niet verder in op je vragen over wat er met je motor mis zou kunnen zijn.
En hoef ik er op dat moment ook niet meer van te weten (want er is er geen, dàt zie ik ook zonder handleiding).
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-11-2008 0:06:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Luk:
En een beetje van 'wie we waren' blijft verderleven in de mensen die ons kenden. Als je dat 'energie' wil noemen is er iets mis met je definitie van energie vrees ik.

Doet u mij maar dan de juiste definitie van energie, a.u.b..

Het kosmische beginsel van oneindig sterven en herleven lijkt mij een behoorlijk energetisch gebeuren. Heelaltechnisch, that is.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 23-11-2008 0:12:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
randell:
Luk:

Ron B.:

als een automonteur tegen me zegt dat de motor van mn auto gereviseerd moet worden, dan ga ik ook niet zeggen dat dat niet zo is, om daarna toe te geven dat ik geen idee heb waar die beste man het over heeft


Tja, ik bekijk het eerder als: ik open je motorkap en zie geen motor, dus ga ik ook niet verder in op je vragen over wat er met je motor mis zou kunnen zijn.
En hoef ik er op dat moment ook niet meer van te weten (want er is er geen, dàt zie ik ook zonder handleiding).


Ook een aardige;
Ik loop over straat met een zware tas vol boodschappen. Kom ik iemand als Luk of BeyondPerceptio (die z'n naam eigenlijk nauwelijks eer aan doet) tegen. Gaat die persoon mij DOODleuk vertellen dat er niet zoiets als een supermarkt bestaat...
Ik weet het, ik weet het, ik leef in een fantasiewereld. Zo slecht ben ik tegen de kracht van mijn verbeelding opgewassen dat ik er iedere dag weer boterhammen van eet. Wat is het toch eigenlijk ook een onzin. Dat brood, bedoel ik.

Op 23-11-2008 2:20:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Uno: Stel dat de kans 50/50 is, dat bewustzijn voortleeft na de "dood".
In dat geval is er een mogelijkheid dat je niet meer bewust bent van jouw bestaan en omgeving.
En als je over die mogelijkheid zou gaan fantaseren/visualiseren, dan raak je redelijk snel uitgekeken op die visie.
Je houdt hem misschien voor mogelijk,maar er is in feite niet veel meer over te zeggen/denken.

En op het moment dat je er aan toe bent om te gaan "fantaseren" over die andere "50%" aan mogelijkheden, dan zul je zien dat het alleen maar handig kan zijn om je voor te bereiden op de fascinerende mogelijkheden na het "sterfmoment".

Niet om het leven Nu niet serieus te nemen, maar om de mogelijkheid tot mogelijkheid in acht te nemen.

Sta open voor het onbekende.
Uno Solo
Op 23-11-2008 2:44:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe:
Luk:

Lanoe:

Volgens Einstein vergaat energie niet, maar kan het enkel transformeren.
Nu zijn wij mensen ook energie....en tot wat transformeren wij?



"Zijn wij mensen ook energie"?
Volgens jou (en één of andere mistige theorie?) misschien, maar niet volgens mij (en velen met mij).
De energie die in ons zit (chemisch, fysisch) 'transformeert' in het indrukken van de matras waarop we onze laatste adem uitblazen, in voedsel voor de wormen, compost voor het gras op onze buik, in warmte die we een laatste keer 'afgeven' aan de ons omgevende lucht etc.

En een beetje van 'wie we waren' blijft verderleven in de mensen die ons kenden. Als je dat 'energie' wil noemen is er iets mis met je definitie van energie vrees ik.

"Nu zijn wij mensen ook energie" lijkt me al een standpunt wat je als "een gegeven" beschouwt, en wat ik dus mag proberen te ontkrachten.
Maar het is geen algemeen aanvaard "gegeven" voor zover ik weet.



Ga je nu Einstein tegenspreken?
Alles is energie, daar is het universum uit opgebouwd, weet je nog?
Dat is niet zo bij mij, maar dat is een wetmatigheid dankzij meneer Einstein.
En energie vergaat nooit, maar transformeerd enkel.
Jij, ik, we hebben zelfs al een systeem dat we recycelen noemen, dat daarop gebasseerd is en anders zoek eens op 21 grams die meteen bij het intreden van de dood vergaan (zal ik je nog helpen ook, het is een stof dat in ons zenuwstelsel zit, franse onderzoeker houden er zich nu mee bezig).
Nee, de biochemische approach redt het al een tijdje niet meer en het is een schande dat de psychiatrie het nog steeds hanteerd, vele mensen worden hierdoor gesloopt en weggezet als zombie's.
Luk, in dit geval treft het enkel een simpele optelsom, die zelfs ik kan maken
Dus kom op zeg, dan moet jij al helemaal beter weten

(bericht gewijzigd op 23-11-2008 9:50:48)
Carpe diem homo universalis
Op 23-11-2008 9:40:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: [quote=Lanoe]
Luk:


Ga je nu Einstein tegenspreken?



Nee, waar doe ik dat?


Alles is energie, daar is het universum uit opgebouwd, weet je nog?
Dat is niet zo bij mij, maar dat is een wetmatigheid dankzij meneer Einstein.


Weet ik, ben ik het ook helemaal mee eens.


En energie vergaat nooit, maar transformeerd enkel.
Jij, ik, we hebben zelfs al een systeem dat we recycelen noemen, dat daarop gebasseerd is en anders zoek eens op 21 grams die meteen bij het intreden van de dood vergaan (zal ik je nog helpen ook, het is een stof dat in ons zenuwstelsel zit, franse onderzoeker houden er zich nu mee bezig).
Nee, de biochemische approach redt het al een tijdje niet meer en het is een schande dat de psychiatrie het nog steeds hanteerd, vele mensen worden hierdoor gesloopt en weggezet als zombie's.
Luk, in dit geval treft het enkel een simpele optelsom, die zelfs ik kan maken
Dus kom op zeg, dan moet jij al helemaal beter weten



Tja, "21 gram" is een stof die....

Die 21 gram IS nog steeds NIETS. Niet aangetoond, niet bewezen, noppes.

Het is niet omdat 'onderzoekers ermee bezig zijn' dat het waarheid is.

Dus de "simpele optelsom" is misschien jouw manier om het te laten klinken als "neem dit maar aan als waarheid", maar ik denk dat dit wat voorbarig ig.
Natuurlijk, als je persé iets wíl geloven...
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-11-2008 14:42:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: De optelsom betrof het stuk over Einstein, de 21 gram zijn idd nog in onderzoek.

"Ga je nu Einstein tegenspreken?"

"Nee, waar doe ik dat?"

"Volgens jou (en één of andere mistige theorie?) misschien, maar niet volgens mij (en velen met mij)."

"neem dit maar aan als waarheid"

Nee, hoor, je mag ermee doen wat je wil, ik ken alleen MIJN waarheid en heb niet zo'n behoefte die aan andere op te dringen

Carpe diem homo universalis
Op 23-11-2008 15:41:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

Ron B.:

als een automonteur tegen me zegt dat de motor van mn auto gereviseerd moet worden, dan ga ik ook niet zeggen dat dat niet zo is, om daarna toe te geven dat ik geen idee heb waar die beste man het over heeft


Tja, ik bekijk het eerder als: ik open je motorkap en zie geen motor, dus ga ik ook niet verder in op je vragen over wat er met je motor mis zou kunnen zijn.
En hoef ik er op dat moment ook niet meer van te weten (want er is er geen, dàt zie ik ook zonder handleiding).

je begrijpt mij ook wel, dat jij niet een motor ziet wil niet zeggen dat er geen motor is, wie weet keek jij onder het kofferdeksel in de veronderstelling dat het de motorkap was

voor de rest ieder zijn eigen mening hoor
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 23-11-2008 18:20:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wiborga: we eten= om onze energie aan te vullen
we slapen=om weer nieuwe energie op te doen
we sporten= om energiek te worden
accupunctuur gebruiken we =om onze energie weer in goede banen te leiden
door meditatie= kunnen we blokkades opheffen zodat energie weer vrij kan stromen in ons
door magnetisme=via uitwisseling van energie weer in balans komen (o.a).
we worden ziek= al onze energie richt zich op beter worden
we huilen= om teveel aan positiefe/negatiefe energie kwijt te kunnen
we lachen=en worden hierdoor gevult met goede energie
al deze dingen zijn wij we bestaan eruit energie is dynamisch eeuwig oneindig het is in ons en in alles.
I am visiting houses in motion.
Op 23-11-2008 19:23:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
wiborga:

we eten= om onze energie aan te vullen
we slapen=om weer nieuwe energie op te doen
we sporten= om energiek te worden
accupunctuur gebruiken we =om onze energie weer in goede banen te leiden
door meditatie= kunnen we blokkades opheffen zodat energie weer vrij kan stromen in ons
door magnetisme=via uitwisseling van energie weer in balans komen (o.a).
we worden ziek= al onze energie richt zich op beter worden
we huilen= om teveel aan positiefe/negatiefe energie kwijt te kunnen
we lachen=en worden hierdoor gevult met goede energie
al deze dingen zijn wij we bestaan eruit energie is dynamisch eeuwig oneindig het is in ons en in alles.

Eten en slapen, okee. De rest, daar doe ik niet aan hoor. Vooral het lachen niet.
En waar staat het 'neuken' in je opsomming?
Soms geeft het energie en soms neemt het, maar waar sta jij in deze?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 24-11-2008 0:19:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Ja Horus:

Eten en slapen, okee. De rest, daar doe ik niet aan hoor. Vooral het lachen niet.
En waar staat het 'neuken' in je opsomming?
Soms geeft het energie en soms neemt het, maar waar sta jij in deze?


Dat valt onder de uitwisseling van seksuele energie. Levensenergie dus....Zonder seks geen ontstaan van leven...
Op 24-11-2008 1:08:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wiborga:
Ja Horus:

wiborga:

we eten= om onze energie aan te vullen
we slapen=om weer nieuwe energie op te doen
we sporten= om energiek te worden
accupunctuur gebruiken we =om onze energie weer in goede banen te leiden
door meditatie= kunnen we blokkades opheffen zodat energie weer vrij kan stromen in ons
door magnetisme=via uitwisseling van energie weer in balans komen (o.a).
we worden ziek= al onze energie richt zich op beter worden
we huilen= om teveel aan positiefe/negatiefe energie kwijt te kunnen
we lachen=en worden hierdoor gevult met goede energie
al deze dingen zijn wij we bestaan eruit energie is dynamisch eeuwig oneindig het is in ons en in alles.

Eten en slapen, okee. De rest, daar doe ik niet aan hoor. Vooral het lachen niet.
En waar staat het 'neuken' in je opsomming?
Soms geeft het energie en soms neemt het, maar waar sta jij in deze?
In deze sta ik helemaal niet, maar lig erbij, voor het staande werk ontbreekt mij de energie. Dus jij lacht nooit ? zelfs niet als je in een spiegel kijkt? trouwens wel een goede manier om ziekte te voorkomen(het niet kijken in spiegels) want ook daar doe je niet aan . Het waren gewoon maar een paar voorbeelden de list is endless.
I am visiting houses in motion.
Op 24-11-2008 9:14:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden