Groot was onze verbazing toen we een oude cartoon van de Vlaamse rechtse partij Vlaams Belang, voorheen Vlaams Blok, aanschouwden. De desbetreffende spotprent bevat zaken die het Vlaams Belang in hun handelen tegenwerken. Op zich niets geks, ware het niet dat één van de dingen een passer en winkelhaak waren. Waarmee dus geïnsinueerd werd dat een politieke partij actief geviseerd werd door vrijmetselarij-loges.

Vlaams Belang-Cartoon
Vlaams Belang-Cartoon

We schreven het Vlaams Belang aan, om te verifiëren of het daadwerkelijk om een passer en winkelhaak ging. Het kon bijvoorbeeld ook een sextant zijn. Vlaams Belanger Tom van den Troost beantwoordde onze vraag positief.
"De vrijmetselarij heeft het Vlaams Belang letterlijk verklaard tot een te bekampen vijand, onder meer naar aanleiding van het partijverbod dat het Vlaams Blok in 2004 te beurt viel en de (nog steeds lopende) procedure om de partijfinanciering (=de overheidsdotaties) van het Vlaams Belang af te nemen," aldus Tom van den Troost.

Net zoals in Nederland zitten er in België veel vrijmetselaars in de politiek. Enkele Vlaamse en Waalse klinkende namen zijn Karel De Gucht, Steve Stevaert, Elio Di Rupo, Louis Michel, Laurette Onckelinckx. In Belgie zijn er 4 hoofdloges: de Grand Orient of Belgium (9.000 leden), Woman's Grand Loge of Belgium (1.500 leden), Grand Loge of Belgium (3.000 leden) en de Belgian Federation of Le Droit Humain (6.500 leden). De algemene website van deze vier loges is te vinden op mason.be. In totaal zijn er dus ongeveer zo'n 20.000 vrijmetselaars in Belgie. Dat is slechts 0,2% van de bevolking, maar dan wel een 0,2% die zeggenschap heeft over een grotere massa.

Vlaams Belang

Grootmeester Jacky Goris van de grootste orde, de Grand Orient of Belgium, liet zich in 2004 in het weekblad Knack ontvallen: "Het maatschappelijk concept van het Vlaams Blok is zo tegenstrijdig aan de principes waar wij voor staan, dat die partij te allen prijze bekampt moet worden."
In de krant De Morgen zei Goris: "Maar het Grootoosten van België heeft de strijd tegen het Vlaams Blok als een van zijn voorname doelstellingen gesteld. Iedere broeder moet het als zijn taak zien om daartegen te vechten in zijn eigen sociale of professionele situatie."

Knack: Vraagt u op welke partij de kandidaat (logebroeder, noot) stemt?
Goris: nee.
Knack: Maar als de kandidaat zegt dat hij voor het Vlaams Blok stemt…
Goris:… dan nemen wij meteen afscheid. Het maatschappelijk concept van het Vlaams Blok is zo tegenstrijdig aan de principes waar wij voor staan, dat die partij te allen prijze bekampt moet worden.’

Kortom, wie pro Vlaams Belang is kan het vergeten bij de Belgische vrijmetselaars. Veel Belgische rechters zijn lid van een loge. Indien een rechter die vrijmetselaar is wordt gevraagd te oordelen over een procedure tegen de politieke partij Vlaams Belang, uit het lidmaatschap van de vrijmetselarij vloeit voort dat hij geacht wordt tégen het Vlaams Belang te beslissen.

Niet dat wij enige banden hebben met het Vlaams Belang, noch met andere rechtse of extreem rechtse ideologieën, maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat een loge of ideologie zoals de vrijmetselaars het rechtssysteem penetreert en de wet kan omzeilen? Dat is niet bepaald democratisch...
KC: By the balls!
Ik ben omdat 'ik' is. 'Ik' heeft nooit niks en is voor altijd.
Op 05-12-2008 16:13:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jokero: Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je een probleem hebt (bent) als je extreem rechtse opvattingen hebt en je oke bent als extreem links bent.
Op 05-12-2008 18:56:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Jokero:

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je een probleem hebt (bent) als je extreem rechtse opvattingen hebt en je oke bent als extreem links bent.

extreem van het ene of het ander kan eigenlijk nooit goed zijn, maar ik zie een groot verschil tussen mensen die aanzetten tot bv het behoud van onze planeet, of mensen die aanzetten tot het "opruimen" van gehele bevolkingsgroepen...

voordat ik iemand tegen de schenen schop, ik ben het ook niet eens met mensen die nertsenfokkerijen in de fik steken, of die dieren laten ontsnappen waarna ze nooit in de natuur kunnen overleven, maar ik kan mij goed voorstellen dat er verschil zit tussen een greenpeace activist die een kolencentrale blokkeert, of een rechtse activist die oproept tot het zuiveren van het vaderland...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-12-2008 19:25:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Tim:
maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat een loge of ideologie zoals de vrijmetselaars het rechtssysteem penetreert en de wet kan omzeilen? Dat is niet bepaald democratisch...

Die lui vormen overal ter wereld al schaduwregeringen - niks nieuws onder de zon.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 05-12-2008 19:38:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian:
Ron B.:

Jokero:

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je een probleem hebt (bent) als je extreem rechtse opvattingen hebt en je oke bent als extreem links bent.

extreem van het ene of het ander kan eigenlijk nooit goed zijn, maar ik zie een groot verschil tussen mensen die aanzetten tot bv het behoud van onze planeet, of mensen die aanzetten tot het "opruimen" van gehele bevolkingsgroepen...

voordat ik iemand tegen de schenen schop, ik ben het ook niet eens met mensen die nertsenfokkerijen in de fik steken, of die dieren laten ontsnappen waarna ze nooit in de natuur kunnen overleven, maar ik kan mij goed voorstellen dat er verschil zit tussen een greenpeace activist die een kolencentrale blokkeert, of een rechtse activist die oproept tot het zuiveren van het vaderland...

Hitler was een socialist. Dat weet je toch he? net als Lenin, Stalin, Mao, die koreaanse idioot, Pol Pot, etc.

Bepaalde linkse ideologieën zijn net zo verwerpelijk en slecht als bepaalde rechtse. Veel kwaad vloeit voort uit de dwang goed te doen. Het gemeenschappelijk linkse gedachtengoed is dat het opleggen van het altruïsme ten koste mag gaan van de vrijheid van het individu. En dat is mijns inziens net zo verwerpelijk als het aanzetten tot haat tegen vreemdelingen.

Of het kwaad nou uit naam van het goede gedaan wordt of niet, doet niets af aan het kwade karakter van de betreffende actie.
Op 05-12-2008 21:59:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
yelamdenu:
Libertarian:


Hitler was een socialist. Dat weet je toch he?


God, heb je hem weer.
Op 05-12-2008 22:59:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: In de Verenigde Staten zijn alle advocaten, rechters en aanklagers Vrijmetselaar volgens Eustace Mullins, The Grandmaster of Truth.

The Rape of Justice, prt 1 of 11


Eustace Mullins: "Just remember, everyone of those prisoners had a lawyer! It shows how important those lawyers are."

"I do a lot of legal consultations and the first advise I always give people who have a legal problem is 'Fire your lawyer'. A lawyer is a businessman, who is in business for himself. Whatever a lawyer is gonna do is for his advantage, not for yours. The whole legal profession is a fraternity in which they protect each other and the public is their victim. They look for all the public as a sheep to be shorn."

David Icke in Appendix I van Tales from the Time Loop:
"The government and 'legal' system of the United States is controlled by the 'Crown'. As explained in chapter two, the Crown is not the British monarch as widely believed, but the 'City', an independent state in London. In turn, the 'City' or the 'Crown' is really the Knights Templar Church, also known as the Crown Temple or Crown Templar, and this is located between Fleet Street and Victoria Embankment. The Temple grounds are also home to the Crown Offices at Crown Office Row.

The Crown Temple controls the global 'legal' system, including those in the United States and Canada, because all Bar Associations are franchises of the International Bar Association at the Inns of Court at Crown Temple based at Chancery Lane in London. All Bar Associations' are franchises of the Crown and all Bar Attorneys throughout the world pledge a solemn oath to the Temple, even though some may not be aware that this is what they are doing.

Bar Association 'licensed' Attorneys must keep to their oath, pledge and terms of allegiance to the Crown Temple if they are to be "called to Bar" and work in the 'legal' profession."
Op 05-12-2008 23:36:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Steenslagen:


In de Verenigde Staten zijn alle advocaten, rechters en aanklagers Vrijmetselaar volgens Eustace Mullins, The Grandmaster of Truth.
And then some:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vrijmetselaars_uit_de_Verenigde_Staten
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 06-12-2008 1:48:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Ja Horus:

Steenslagen:


In de Verenigde Staten zijn alle advocaten, rechters en aanklagers Vrijmetselaar volgens Eustace Mullins, The Grandmaster of Truth.
And then some:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vrijmetselaars_uit_de_Verenigde_Staten

Dat zijn er wel heel weinig, Ja Horus.
In de lijstjes waarop Wikipedia zich baseert wordt hier http://bessel.org/presmas.htm en hier http://bessel.org/presfmy.htm melding gemaakt van slechts 14 Amerikaanse presidenten die Vrijmetselaar waren.

Rond 1993 schreef hoofdredakteur David Summers in Exposure, de voorloper van Frontier Magazine, dat álle Amerikaanse presidenten Vrijmetselaar waren, met uitzondering van Eisenhower en Kennedy. Eisenhower was lid van de Jehova's Getuigen, een onderafdeling van de Vrijmetselarij. Ik zal het artikel nog wel eens opzoeken.

Vergeten in de lijstjes van Wikipedia is dat Skull and Bones ook gelieerd is aan de Schotse Rite van de Vrijmetselarij (de heftigste soort) en dat je de leden van het Bush Misdaadsyndicaat in ieder geval dus ook als Vrijmetselaar kunt noteren. Bill Clinton is tegenwoordig ook lid van Skull and Bones en Obama was tot voor kort 32nd degree Prince Hall Freemason, maar zal inmiddels wel ingewijd zijn in de 33ste graad.
Op 06-12-2008 7:12:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: ' border='0' class='userIMG' align='absMiddle' onclick='vUSRImg(this);'>
Juni 2007 Knights of Malta onder aanvoering van hun grootmeester-prins Andrew Bertie bij de voorlaatste paus

Kennedy was Knight of Columbus. Eric Jon Phelps toont in zijn Vatican Assassins aan hoeveel Knights of Malta betrokken waren bij het complot om Kennedy uit de weg te ruimen.

The Knights of Malta zijn net als de Vrijmetselaren en de Knights of Columbus horig aan de RK-kerk, de door keizer Constantijn naar Rome overgehevelde satanische kerk van Babylon, de kerk van Semiramis en Nimrod. En niet te vergeten: de kerk van de Babylonische bloedlijnen die tot op vandaag de touwtjes in handen hebben in onze wereld: de Rothschilds, Rockefellers, Bushes, Windsors, Oranjes, etc. , aan wie wij ons belastinggeld afdragen en aan wie wij via corrupte politici het alleenrecht hebben geschonken dollars en euro's te drukken.

Reken maar dat heel wat, zo niet alle rechters en advocaten graag tot die kliek willen behoren en als ze het niet willen, moet je nog maar eens kijken naar de hierboven door mij aangehaalde tekst van David Icke en met name naar deze regels: "All Bar Associations' are franchises of the Crown and all Bar Attorneys throughout the world pledge a solemn oath to the Temple, even though some may not be aware that this is what they are doing.

Bar Association 'licensed' Attorneys must keep to their oath, pledge and terms of allegiance to the Crown Temple if they are to be "called to Bar" and work in the 'legal' profession."
Op 06-12-2008 7:33:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Je bent wel erg op de hand van Mullins hè Steenslagen? Heb je ooit wel eens werkelijk nagedacht zonder je eigen gedachten te laten bevuilen door andermans gedachtengoed? Moet je eens doen, dan kom je misschien tot ietwat genuanceerdere gedachten.

Don't follow anyone but yourself! Only fools walk in the shade of other fools.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-12-2008 10:03:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Eustace Mullins wordt niet voor niets The Grandmaster of Truthbringing genoemd, Tetzmol. Aan hem hebben we te danken dat vele jodenstreken niet in de vergetelheid terecht zijn gekomen waar de joods-zionistische criminelen ze graag terecht hadden zien komen.

Zijn belangrijkste werken zijn samen met die van zijn goede vriend Antony Sutton nog steeds de basis voor het werk van de huidige generaties onderzoeksjournalisten.

The Secrets of The Federal Reserve, Murder by Injection en The World Order staan online. The Curse of Canaan en The Rape of Justice zullen spoedig volgen.

Heel belangrijk is ook dat New History of The Jews voor iedereen toegankelijk wordt. Paul Mann van de New Yorkse boekhandel Run for Cover! schreef hierover: "Throughout the history of civilization and during times of war and peace, one great empire after another has had to come to grips with the controversial entity known as the Jews. This right wing author addresses the question who are the Jews? their background and goals. Contents: 1. Jew and civilization. 2. The biological Jew. 3. The origin of the Jew. 4. Jews in ancient history. 5. The passion of Jesus Christ. 6. Jews and ritual murder. 7. Jews in Europe. 8. Jews and Communism. 9. Jews in America. 10. The Jew in our future."

Voor mij was het belangrijk te weten wie de Jappen financierden in WWII, die mijn ouders, grootouders, ooms en tantes in verschrikkelijke krijgsgevangen- en burgerkampen bracht op Java. Ook dat bleek een jodenstreek, want de financiers van de Japanners waren Kuhn, Loeb & Co van de Rothschilds, blijkens het onderzoek van Sutton & Mullins.

Ook de tidens de Holocaust omgekomen familieleden van mijn joodse exen hebben dat te danken aan joodse criminelen, die hiervoor nooit berecht zijn en in het door hen opgerichte Israel de Tweede Wereldoorlog nog eens dunnetjes over doen.

Op 06-12-2008 10:41:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: In 1913 werd The Federal Reserve tijdens het kerstreces dankzij omkoping en chantage door het congres goedgekeurd en ook was 1913 het oprichtingsjaar van The Anti-Defamation League, die Eustace Mullins zijn hele leven is bliven stigmatiseren als anti-semiet, om te voorkomen dat zijn pijnlijke onthullingen serieus genomen zouden worden door de massa.

The ADL is een van de troetelkindjes van de Rothschilds.
http://www.adl.org/
Op 06-12-2008 10:45:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ik denk eerlijk gezegd dat het er geen moer toe doet of de Rothschild etc. joods waren. Ze waren net zulke slechte mensen geweest als ze iers, marrokaans of duits waren geweest.
Maar aan de titels van alle boeken die je opnoemt te zien heeft Mullins gewoon last van een groot vooroordeel tegen alles wat joods is.
Loop maar lekker achter deze paranoïde maniak aan. Je moet waarschijnlijk nog een hoop leren voordat je wakker wordt. Zijn visie is gewoon ook maar een door hemzelf gekleurde versie van zijn werkelijkheid. Maar of dat overeenkomt met de objectieve waarheid.... Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-12-2008 10:49:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Tetzmol:

Don't follow anyone but yourself! Only fools walk in the shade of other fools.


Don't folow Leaders, Watch the parkingmeters

Op 06-12-2008 10:54:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Tetzmol:

Ik denk eerlijk gezegd dat het er geen moer toe doet of de Rothschild etc. joods waren. Ze waren net zulke slechte mensen geweest als ze iers, marrokaans of duits waren geweest.
Maar aan de titels van alle boeken die je opnoemt te zien heeft Mullins gewoon last van een groot vooroordeel tegen alles wat joods is.
Loop maar lekker achter deze paranoïde maniak aan. Je moet waarschijnlijk nog een hoop leren voordat je wakker wordt. Zijn visie is gewoon ook maar een door hemzelf gekleurde versie van zijn werkelijkheid. Maar of dat overeenkomt met de objectieve waarheid.... Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Tetzmol.


Knap van jou, Tetzmol, dat je weet waarover Mullins schrijft zonder dat je het bestudeerd hebt. Jij als jood zou toch moeten weten dat je op je hoede moet zijn voor jodenstreken, met name voor Khazaarse jodenstreken!

Dat het joden waren die het woekeren in onze samenleving hebben geïntroduceerd is niet toevallig, zoals Sir Francis Bacon, alias William Shakespeare, alias Saint Germain ons nagelaten heeft in zijn The Merchant of Venice uit 1596.


Op 06-12-2008 11:05:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Destiny:
Tetzmol:

Ik denk eerlijk gezegd dat het er geen moer toe doet of de Rothschild etc. joods waren. Ze waren net zulke slechte mensen geweest als ze iers, marrokaans of duits waren geweest.
Maar aan de titels van alle boeken die je opnoemt te zien heeft Mullins gewoon last van een groot vooroordeel tegen alles wat joods is.
Loop maar lekker achter deze paranoïde maniak aan. Je moet waarschijnlijk nog een hoop leren voordat je wakker wordt. Zijn visie is gewoon ook maar een door hemzelf gekleurde versie van zijn werkelijkheid. Maar of dat overeenkomt met de objectieve waarheid.... Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Tetzmol.

Beste Tetzmol,

Hiermee geef jij toch aan dat jij de waarheid in pacht hebt of niet ? Door te zeggen dat het niet waar is heb jij gelijk. Gaarne een onderbouwing waarom wel of niet juist, discussie weet je wel. En ja ik weet dat het woord Jood gevoelig is.
Op 06-12-2008 14:03:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Destiny:

Tetzmol:

Ik denk eerlijk gezegd dat het er geen moer toe doet of de Rothschild etc. joods waren. Ze waren net zulke slechte mensen geweest als ze iers, marrokaans of duits waren geweest.
Maar aan de titels van alle boeken die je opnoemt te zien heeft Mullins gewoon last van een groot vooroordeel tegen alles wat joods is.
Loop maar lekker achter deze paranoïde maniak aan. Je moet waarschijnlijk nog een hoop leren voordat je wakker wordt. Zijn visie is gewoon ook maar een door hemzelf gekleurde versie van zijn werkelijkheid. Maar of dat overeenkomt met de objectieve waarheid.... Voor jou een vraag, voor mij een weet.

Tetzmol.

Beste Tetzmol,

Hiermee geef jij toch aan dat jij de waarheid in pacht hebt of niet ? Door te zeggen dat het niet waar is heb jij gelijk. Gaarne een onderbouwing waarom wel of niet juist, discussie weet je wel. En ja ik weet dat het woord Jood gevoelig is.


Lezen destiny! Ik zeg niet de objectieve werkelijkheid te kennen. Ik zeg alleen dat de schrijver 'm ook niet kent en waarschuw daarmee voor de valkuil te veronderstellen dat alles wat in God weet wat voor boeken staat, voor waarheden aan te nemen. Onderzoeksjournalisten gebruiken ook gewoon wat in hun straatje past en wat aansluit bij hun politieke voorkeuren.
Trouwens nog een opmerking over antisemitisme. Alle afstammelingen van Sem, één van de zonen van Noah, zijn semieten. Daaronder vallen alle arabische bevolkingesgroepen eveneens. De andere zonen heetten Cham en Japhet.
Maar ik laat dit verder rusten. Geloof wat je goloven wilt, maar denk ook zelf na en slik niet alles voor zoete koek. Er wordt al teveel geluisterd naar zogenaamde experts. Als je maar een witte jas draagt gelooft ook iedereen dat je een dokter bent en alles weet aangaande ziekte en gezondheid. Maar niets is minder waar.

Tetzmol.

P.S. Trouwens ook een rode zee voetganger die Bob Dylan. Robert Zimmermann is zijn eigenlijke naam.

(bericht gewijzigd op 6-12-2008 14:52:25)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-12-2008 14:35:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Tetzmol:


Maar ik laat dit verder rusten.

Tetzmol.


Dat is niet onverstandig als je niet weet waar je het over hebt.
(lees Spreuken 18:13)

Lees vooral niet het bewijsmateriaal van Eustace Mullins en Antony Sutton, want stel je voor dat het allemaal waar is, en dat we daar nu pas op grote schaal achter komen, nu het bijna te laat is en een handvol joods-zionistische criminelen de wereld definitief naar de knoppen aan het helpen is, ondersteund door hun bondgenoten in het Vaticaan.

Het vervelende is alleen dat juist joodse mensen de werken van Mullins, Sutton en Eric Jon Phelps zouden moeten kennen, aangezien zij het zijn die binnenkort de hardste klappen mogen opvangen van wat Rothschilds en Jezuïeten nog voor ogen staat in Israël en het Midden Oosten.

Gelukkig zijn er ook nog intelligente joden, die wél zelf durven nadenken en onderzoeken, zoals Israel Shahak, zie http://iamthewitness.com/
"Israel Shahak is worried that if his fellow Jews continue behaving as they always have, they will get themselves into some really serious trouble -- again."

Of wijlen Benjamin Freedman.
"Freedman, a former Zionist, explains some of the diabolical plots that helped set the stage for the endless wars in the Mid East. Please listen to his speech, and pass this link around. Click here to listen online." http://iamthewitness.com/audio/Benjamin.H.Freedman/index.php?dir=Willard.Hotel.1961

Sowieso zeer interessant studiemateriaal over en door joden op Daryl Bradford Smith's website The French Connection and Zionist Studies Program: http://iamthewitness.com/
(bericht gewijzigd op 6-12-2008 15:52:27)
Op 06-12-2008 15:30:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Destiny: Volgens de Sumerische kleitabletten was noah een reptilian dus ook weer een illusie armer moeten we weer een andere invalshoek gaan zoeken, de meer je ziet de minder je weet.
Op 06-12-2008 17:11:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
Destiny:

Volgens de Sumerische kleitabletten was noah een reptilian dus ook weer een illusie armer moeten we weer een andere invalshoek gaan zoeken, de meer je ziet de minder je weet.

En met mensen die dergelijke dingen beweren moet er discussie worden gevoerd? Bestaan die reptilians toevallig ook uit microwezens en ruimteschepen?
Volgens de midden amerikaanse mythes bestaan de mensen uit de beenderen van de voorouders bekleed met mais. Zullen we dat voor het gemak ook voor waar aannemen? Het zijn MYTHEN, vergeet dat niet. MYTHEN, kan je dat onthouden als je weer eens zo'n kleitabletten verhaaltje leest?

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-12-2008 18:08:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Destiny:
Tetzmol:

Destiny:

Volgens de Sumerische kleitabletten was noah een reptilian dus ook weer een illusie armer moeten we weer een andere invalshoek gaan zoeken, de meer je ziet de minder je weet.

En met mensen die dergelijke dingen beweren moet er discussie worden gevoerd? Bestaan die reptilians toevallig ook uit microwezens en ruimteschepen?
Volgens de midden amerikaanse mythes bestaan de mensen uit de beenderen van de voorouders bekleed met mais. Zullen we dat voor het gemak ook voor waar aannemen? Het zijn MYTHEN, vergeet dat niet. MYTHEN, kan je dat onthouden als je weer eens zo'n kleitabletten verhaaltje leest?

Tetzmol.


lieve tetzmol,

Jij mag dat groot neerzetten MYTHEN zijn het MYTHEN vergeet dat niet(wijzend vingertje). Ik bepaal zoiets zelf wel of ik dat geloof of niet. Net zoals dat inmenging van de DNA met de mens en de anunnaki, was ook gewoon zomaar uit de lucht gegrepen. En trouwens ik ben open minded en sluit niks uit, ik vond\vind jou opmerkingen op grenswetenschap altijd zeer interessant , maar hier maak je toch een zeer zwakke indruk . ik zou graag je mening willen weten van deze meneer http://video.google.nl/videoplay?docid=7839230871595849116
Op 06-12-2008 18:29:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian:
Tetzmol:

Destiny:

Volgens de Sumerische kleitabletten was noah een reptilian dus ook weer een illusie armer moeten we weer een andere invalshoek gaan zoeken, de meer je ziet de minder je weet.

En met mensen die dergelijke dingen beweren moet er discussie worden gevoerd? Bestaan die reptilians toevallig ook uit microwezens en ruimteschepen?
Volgens de midden amerikaanse mythes bestaan de mensen uit de beenderen van de voorouders bekleed met mais. Zullen we dat voor het gemak ook voor waar aannemen? Het zijn MYTHEN, vergeet dat niet. MYTHEN, kan je dat onthouden als je weer eens zo'n kleitabletten verhaaltje leest?

Tetzmol.



Altijd makkelijk om de mythen en legenden van oude culturen af te doen als onzin. Dan hoef je niet naar de realiteit te kijken. Zeker als ze behoorlijke overeenkomsten met mekaar gaan vertonen, terwijl deze culturen volgens sommigen nooit in contact met mekaar stonden.
Op 06-12-2008 18:34:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Libertarian:

Ron B.:

extreem van het ene of het ander kan eigenlijk nooit goed zijn, maar ik zie een groot verschil tussen mensen die aanzetten tot bv het behoud van onze planeet, of mensen die aanzetten tot het "opruimen" van gehele bevolkingsgroepen...

voordat ik iemand tegen de schenen schop, ik ben het ook niet eens met mensen die nertsenfokkerijen in de fik steken, of die dieren laten ontsnappen waarna ze nooit in de natuur kunnen overleven, maar ik kan mij goed voorstellen dat er verschil zit tussen een greenpeace activist die een kolencentrale blokkeert, of een rechtse activist die oproept tot het zuiveren van het vaderland...

Hitler was een socialist. Dat weet je toch he? net als Lenin, Stalin, Mao, die koreaanse idioot, Pol Pot, etc.

Bepaalde linkse ideologieën zijn net zo verwerpelijk en slecht als bepaalde rechtse. Veel kwaad vloeit voort uit de dwang goed te doen. Het gemeenschappelijk linkse gedachtengoed is dat het opleggen van het altruïsme ten koste mag gaan van de vrijheid van het individu. En dat is mijns inziens net zo verwerpelijk als het aanzetten tot haat tegen vreemdelingen.

Of het kwaad nou uit naam van het goede gedaan wordt of niet, doet niets af aan het kwade karakter van de betreffende actie.

het kan best dat hitler links was, maar ze noemen die denkwijze tegenwoordig toch echt extreem-rechts, en ik heb het niet over het verleden, maar over het nu. ik zet voor mijzelf de grens bij schade en leed veroorzaken, of dat nu links of recht gebeurt wat maakt het echt uit?

maar mijn mening (let op, mening!) zijn de meeste rechtse activisten gevaarlijker dan de linkse activisten, ik heb bijvoorbeeld nog niet meegemaakt dat linkse activisten molotovcocktails in een bewoond azc gooien, wat rechts wel deed.

en verder, links of recht? hokjesmentaliteit, meer niet, hoe meer hokjes hoe meer macht de echte klootzakken houden...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 06-12-2008 19:13:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Ron B.:


...

het kan best dat hitler links was, maar ze noemen die denkwijze tegenwoordig toch echt extreem-rechts, en ik heb het niet over het verleden, maar over het nu. ik zet voor mijzelf de grens bij schade en leed veroorzaken, of dat nu links of recht gebeurt wat maakt het echt uit?

maar mijn mening (let op, mening!) zijn de meeste rechtse activisten gevaarlijker dan de linkse activisten, ik heb bijvoorbeeld nog niet meegemaakt dat linkse activisten molotovcocktails in een bewoond azc gooien, wat rechts wel deed.

en verder, links of recht? hokjesmentaliteit, meer niet, hoe meer hokjes hoe meer macht de echte klootzakken houden...


Het enige verschil tussen nationaal socialisten en de socialisten is dat de eerste de nationale hymne zingen en de laatste de internationale....
Beide ideologieën vinden een voorloper in de filosofie van Hegel die o.m. stelde dat de staat belangrijker is dan het individu.
Dit i.t.t. de liberalen die stellen dat een gezonde staat pas kan bestaan als de vrijheden van het individu gewaarborgd zijn. (Ahum...)

Wat betreft het gevaar van beide: kijk eens naar de krakers, anti-globalisten, autonomen, enz. die aan de lopende band in het nieuws zijn met gewelddadige acties... Dit geldt ook voor natuur-extremisten en dierenrechten-activisten die volgens mij ook voor het merendeel komen uit linkse hoek.

(bericht gewijzigd op 6-12-2008 19:42:45)
God... Dat ben je zelluf!
Op 06-12-2008 19:41:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Cultuurmeneer:

Ron B.:


...

het kan best dat hitler links was, maar ze noemen die denkwijze tegenwoordig toch echt extreem-rechts, en ik heb het niet over het verleden, maar over het nu. ik zet voor mijzelf de grens bij schade en leed veroorzaken, of dat nu links of recht gebeurt wat maakt het echt uit?

maar mijn mening (let op, mening!) zijn de meeste rechtse activisten gevaarlijker dan de linkse activisten, ik heb bijvoorbeeld nog niet meegemaakt dat linkse activisten molotovcocktails in een bewoond azc gooien, wat rechts wel deed.

en verder, links of recht? hokjesmentaliteit, meer niet, hoe meer hokjes hoe meer macht de echte klootzakken houden...


Het enige verschil tussen nationaal socialisten en de socialisten is dat de eerste de nationale hymne zingen en de laatste de internationale....
Beide ideologieën vinden een voorloper in de filosofie van Hegel die o.m. stelde dat de staat belangrijker is dan het individu.
Dit i.t.t. de liberalen die stellen dat een gezonde staat pas kan bestaan als de vrijheden van het individu gewaarborgd zijn. (Ahum...)

Wat betreft het gevaar van beide: kijk eens naar de krakers, anti-globalisten, autonomen, enz. die aan de lopende band in het nieuws zijn met gewelddadige acties... Dit geldt ook voor natuur-extremisten en dierenrechten-activisten die volgens mij ook voor het merendeel komen uit linkse hoek.


dat is jouw mening, ik vind aandacht vragen voor zaken die er toe doen gerechtvaardigd, en als men op de normale manier niet wil luisteren, dan maar op de harde manier...

mijn punt, voor de 3de keer, is dat ik een groot verschil zie tussen activisten die proberen deze gehele wereld wat beter te maken, en activisten die proberen gehele bevolkingsgroepen te stigmatiseren, of regelmatig erger dan dat...

of die mensen zich links of rechts willen noemen zal mij worst wezen, hun daden is waar ik hen op beoordeel, of je het er mee eens bent mag je zelf weten, het is dan ook puur mijn mening
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 06-12-2008 20:14:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer: [quote=Ron B.]


...

dat is jouw mening, ik vind aandacht vragen voor zaken die er toe doen gerechtvaardigd, en als men op de normale manier niet wil luisteren, dan maar op de harde manier...

mijn punt, voor de 3de keer, is dat ik een groot verschil zie tussen activisten die proberen deze gehele wereld wat beter te maken, en activisten die proberen gehele bevolkingsgroepen te stigmatiseren, of regelmatig erger dan dat...

of die mensen zich links of rechts willen noemen zal mij worst wezen, hun daden is waar ik hen op beoordeel, of je het er mee eens bent mag je zelf weten, het is dan ook puur mijn



Hoewel ik 'Burgerlijke Ongehoorzaamheid' een legitiem middel vind om de aandacht te vestigen op misstanden, vind ik het gebruik maken van geweld om je wil door te drijven een zeeeeeeer ernstige kwestie; hoe urgent de aanleiding ook is.
(bericht gewijzigd op 6-12-2008 20:20:51)
God... Dat ben je zelluf!
Op 06-12-2008 20:19:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Cultuurmeneer:

Ron B.:

...

dat is jouw mening, ik vind aandacht vragen voor zaken die er toe doen gerechtvaardigd, en als men op de normale manier niet wil luisteren, dan maar op de harde manier...

mijn punt, voor de 3de keer, is dat ik een groot verschil zie tussen activisten die proberen deze gehele wereld wat beter te maken, en activisten die proberen gehele bevolkingsgroepen te stigmatiseren, of regelmatig erger dan dat...

of die mensen zich links of rechts willen noemen zal mij worst wezen, hun daden is waar ik hen op beoordeel, of je het er mee eens bent mag je zelf weten, het is dan ook puur mijn mening



Hoewel ik 'Burgerlijke Ongehoorzaamheid' een legitiem middel vind om de aandacht te vestigen op misstanden, vind ik het gebruik maken van geweld om je wil door te drijven een zeeeeeeer ernstige kwestie; hoe urgent de aanleiding ook is.

als je goed leest dan zie je ook overduidelijk dat ik geen geweld goedkeur, van beide kanten niet. mijn enige punt waarom ik mij beter in sommige groepen in kan leven is omdat ik de logica van hun beweegredenen in kan zien...

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...
(bericht gewijzigd op 6-12-2008 20:27:24)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 06-12-2008 20:25:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Ron B.:
er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Ron is bad, m'kay?! (vrij naar Southpark)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 07-12-2008 0:09:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ron B.:

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Simpel, een onzeker wereldbeeld en/of zelfbeeld.
United as one. Divided by zero.
Op 07-12-2008 0:26:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Touchwood:
3.14po:

Ron B.:

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Simpel, een onzeker wereldbeeld en/of zelfbeeld.

Gewoon een ander logisch wereldbeeld?
Zo bestaan er zo'n 6 miljard verschillende logische wereldbeelden.
Onlogisch om dat niet te zien......
(bericht gewijzigd op 7-12-2008 0:32:54)
Salmay... Dalmay... Adonay.................................... Nothing works!!!
Op 07-12-2008 0:30:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
3.14po:

Ron B.:

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Simpel, een onzeker wereldbeeld en/of zelfbeeld.


Mee eens! Fascisten zijn zwakklingen; hebben een Leider nodig.

(bericht gewijzigd op 7-12-2008 0:40:14)
God... Dat ben je zelluf!
Op 07-12-2008 0:34:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Cultuurmeneer:

3.14po:

Ron B.:

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Simpel, een onzeker wereldbeeld en/of zelfbeeld.


Mee eens! Fascisten zijn zwakklingen; hebben een Leider nodig.


Mensen die een leider nodig hebben als zwakkelingen afserveren.... mee eens.
Wij zijn beter!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 07-12-2008 0:51:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Pffrrt.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 07-12-2008 0:52:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: (...)
Sarcasme + sarcasme = cynisme (?).
(bericht gewijzigd op 7-12-2008 1:04:29)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 07-12-2008 0:58:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Ja Horus:


(...)

Sarcasme + sarcasme = cynisme (?).



LOL!

Maar geef me eens ongelijk: als je kiest voor een systeem waarin je enige opdracht is je leider blind te volgen... Dan blink je mijns inziens niet uit in individuele kracht. Toch?!
En de enige politiek van de fascis is: anderen de schuld geven en hopeloze oorlogen starten.

Dan vraag ik je.........
God... Dat ben je zelluf!
Op 07-12-2008 1:11:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Cultuurmeneer:
als je kiest voor een systeem waarin je enige opdracht is je leider blind te volgen... Dan blink je mijns inziens niet uit in individuele kracht. Toch?!

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan of werkt. Check de sheeple in China of Korea maar.

Niet dat het hier onbestaande is, alleen de politiek is er iets minder van doordringt.
United as one. Divided by zero.
Op 07-12-2008 1:15:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
3.14po:

Cultuurmeneer:
als je kiest voor een systeem waarin je enige opdracht is je leider blind te volgen... Dan blink je mijns inziens niet uit in individuele kracht. Toch?!

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan of werkt. Check de sheeple in China of Korea maar.

Niet dat het hier onbestaande is, alleen de politiek is er iets minder van doordringt.


Sheeple? Explain!
God... Dat ben je zelluf!
Op 07-12-2008 1:17:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Cultuurmeneer:

3.14po:

Cultuurmeneer:
als je kiest voor een systeem waarin je enige opdracht is je leider blind te volgen... Dan blink je mijns inziens niet uit in individuele kracht. Toch?!

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan of werkt. Check de sheeple in China of Korea maar.

Niet dat het hier onbestaande is, alleen de politiek is er iets minder van doordringt.


Sheeple? Explain!

Schapen = sheep
mensen = people

mensen die volgzaam zijn als een kudde schapen = sheeple.

't Is een bekende terminologie. Heb ik niet zelf verzonnen. Helaas.
(bericht gewijzigd op 7-12-2008 1:27:13)
United as one. Divided by zero.
Op 07-12-2008 1:26:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
3.14po:

Cultuurmeneer:
als je kiest voor een systeem waarin je enige opdracht is je leider blind te volgen... Dan blink je mijns inziens niet uit in individuele kracht. Toch?!

Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan of werkt. Check de sheeple in China of Korea maar.

Niet dat het hier onbestaande is, alleen de politiek is er iets minder van doordringt.


Sheeple dus... Hm... Weer wat geleerd. Was nieuw voor mij.

Maar China of Korea... U maakt een grapje!
Als je bij "het kan" incalculeert dat het hele volk gemobiliseerd wordt om elkaar te bespieden en een gedeelte van het volk verdwijnt in 'heropvoedingskampen' en...

Ach... Ik wil niet eens denken aan de sfeer die er in dergelijke staten hangt. Ik wil vannacht nog slapen weet je...

God... Dat ben je zelluf!
Op 07-12-2008 1:52:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Cultuurmeneer:

Maar China of Korea... U maakt een grapje!
Als je bij "het kan" incalculeert dat het hele volk gemobiliseerd wordt om elkaar te bespieden en een gedeelte van het volk verdwijnt in 'heropvoedingskampen' en...

Ach... Ik wil niet eens denken aan de sfeer die er in dergelijke staten hangt. Ik wil vannacht nog slapen weet je...

Tjah, of we het willen is weer wat anders.
United as one. Divided by zero.
Op 07-12-2008 1:54:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kenny: Een aantal zaken :

Als je links en rechts vandaag bekijkt , kunt je dat best zien adhv het politiek compass :



als spreekt over extreem links of extreem rechts , dan heb je het eigenlijk over ofwel extreem veel vrijheid op persoonlijk , en extreem weinig vrijheid op economish vlak => extreem links

of extreem veel vrijheid op economish vlak , en extreem weinig vrijheid op persoonlijk vlak => extreem rechts

Hilter behoort eigenlijk tot een andere categorie , namelijk het totalitarisme , en dat staat voor praktisch geen vrijheid op economish of persoonlijk vlak.

Nu , het Vlaams Belang past is geen van die plaatjes , omdat ze eigenlijk niet extreem zijn. Ze zijn de rechterzijde van de politiek , en dat is waarom die linkerzijde hen extreem vind. Komt ook nog eens bij dat de linkerzijde de media in de hand heeft ,waardoor er een sfeer geschept word dat het om extremisten gaat.

Neem nu bv hun vreemdelingstandpunt. Ze willen 2 dingen : dat de momenteel quasi ongecontroleerde migratie gestopt word , omdat ons klein land het niet aankan , en dat vreemdelingen die hier komen zich aanpassen aan onze waarden en normen , niet omgekeerd. Zo hard is dat allemaal niet , het is in heel wat landen wet.

Het Vlaams Belang heeft trouwens ook mensen met zwarte huidskleur als mandatarissen , zoals Pieter Van Boxel en Karim Van Overmeire.

Verder is het hun nationalistisch standpunt , dat zich volledig richt op de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Als u als Vlaming in de rand woont , zal u dit standpunt niet extreem noemen.

En dan heb je als laatste , het conservatieve standpunt , dat een ietwat slechte naam bezit . Je hebt echter zowel progressieve als conservatieve krachten nodig in een samenleving. Toch wil ik even stellen dat ze in wezen bv niets tegen holebi's hebben , maar zich vragen stellen bij bepaalde voorstellen , zoals olympishe spelen voor holebi's ( waarom moet dat apart ? )
Op 07-12-2008 9:36:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Kenny:


...

Hilter behoort eigenlijk tot een andere categorie , namelijk het totalitarisme , en dat staat voor praktisch geen vrijheid op economish of persoonlijk vlak.

...



Precies zo als ik zei dus: "Het enige verschil tussen nationaal socialisten (Hitler) en de socialisten is dat de eerste de nationale hymne zingen en de laatste de internationale...." Voor de rest zijn ze volkomen gelijk: totale controle van de economie en totale controle van de bevolking.

Verwarring ontstaat o.m. doordat Sociaal Democraten zich onduidelijk opstellen. Aan de ene kant wel wapperen met alle socialistische symbolen maar ondertussen als ondergrens wel een democratische orde voorstaan.

Het echte socialisme / communisme is principieel ondemocratisch. Al was het alleen maar omdat ze de wereld (op religieuze wijze) onderverdelen in 'Het Proletariaat' (= Het Goede/God) en 'De Bourgeoisie' (= Het Kwaad/de Duivel). En die laatsten worden dus buitenspel gezet. En daarmee begint de ellende: want wie is de Bourgeoisie. Die onoplosbare vraag wordt misbruikt om iedereen die maar een beetje afwijkend denkt van de kleine kliek van machthebbers, te elimineren.

Uuugh... Ik heb gesproken.
God... Dat ben je zelluf!
Op 07-12-2008 14:21:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Het is net een ronde tafeldans. Als de revolutionair eenmaal in zetel van de macht zit verandert hij terstond in een contra-revolutionair. Zie bijv. Castro in Cuba.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 07-12-2008 14:31:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Touchwood:

3.14po:

Ron B.:

er is echter nog niemand in geslaagd mij uit te leggen wat de logica is achter racisme, discriminatie, vernedering en al het andere hooggehouden extreem rechtse gedachtengoed...

Simpel, een onzeker wereldbeeld en/of zelfbeeld.

Gewoon een ander logisch wereldbeeld?
Zo bestaan er zo'n 6 miljard verschillende logische wereldbeelden.
Onlogisch om dat niet te zien......

dan heb jij een heel erg ander beeld van logica dan mij
voor mij is logica zoiets als oorzaak en gevolg, rede en beargumentatie, en aan dat soort zaken is er een groot gebrek in bepaalde kringen, die meer heil zien in drogredenen en vooroordelen...

1 plus 1 is geen 2, het blijft 2 keer 1
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-12-2008 14:49:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Of 11.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 07-12-2008 18:10:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Ron B.:
....
dan heb jij een heel erg ander beeld van logica dan mij
voor mij is logica zoiets als oorzaak en gevolg, rede en beargumentatie, en aan dat soort zaken is er een groot gebrek in bepaalde kringen, die meer heil zien in drogredenen en vooroordelen...

1 plus 1 is geen 2, het blijft 2 keer 1


De "rede" en de nodige afspraken hieromtrend zeggen mij toch dat 1 plus 1 2 is hoor.
Uitgaan van de stelling dat 1 plus 1 slechts twee keer 1 is (en niet 2) houdt volgens mij een ondoenbare beperking in in het redeneren, oók in het logisch redeneren.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 07-12-2008 18:16:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Luk:

Ron B.:
....
dan heb jij een heel erg ander beeld van logica dan mij
voor mij is logica zoiets als oorzaak en gevolg, rede en beargumentatie, en aan dat soort zaken is er een groot gebrek in bepaalde kringen, die meer heil zien in drogredenen en vooroordelen...

1 plus 1 is geen 2, het blijft 2 keer 1


De "rede" en de nodige afspraken hieromtrend zeggen mij toch dat 1 plus 1 2 is hoor.
Uitgaan van de stelling dat 1 plus 1 slechts twee keer 1 is (en niet 2) houdt volgens mij een ondoenbare beperking in in het redeneren, oók in het logisch redeneren.

hahahaha, ik zat er op te wachten, oke, nu de verduidelijking:
1 appel en 1 peer is geen 2 appels en ook geen 2 peren, het blijft 1 appel en 1 peer, oftewel 2 maal 1 in plaats van 1 maal 2

maar die zin stond er ook voor de grap onder hoor, en was dus niet geheel serieus

om even in jouw redenatie verder te gaan, het feit is dat jij automatisch al aanneemt dat die beide 1en optelbaar moeten zijn, wat een mogelijkheid is maar niet vast staat...
het is dus wel een feit dat 2 keer 1 altijd 2 keer 1 zal blijven, en alleen maar in bepaalde gevallen 1 keer 2 kan zijn

maar nu gaan we wel heel erg offtopic hoor
(bericht gewijzigd op 7-12-2008 18:46:58)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-12-2008 18:41:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: De vrijmetselaardij is tegen het vlaams belang, oftewel de vrijmetselaardij is een linkse organisatie?

Voor zover ik de vrijmetselaardij ken hangen deze juist erg naar de rechterkant. Er kan natuurlijk een alternatieve reden zijn voor een conflict tussen de twee partijen.

Zomaar een hersenspinsel van de zoon van een weduwe.
I might just be saying that to get you mad...
Op 08-12-2008 11:15:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kenny:
Clavius:

De vrijmetselaardij is tegen het vlaams belang, oftewel de vrijmetselaardij is een linkse organisatie?

Voor zover ik de vrijmetselaardij ken hangen deze juist erg naar de rechterkant. Er kan natuurlijk een alternatieve reden zijn voor een conflict tussen de twee partijen.

Zomaar een hersenspinsel van de zoon van een weduwe.


Het probleem is dat er niet 1 vrijmetselaarsbeweging is , maar meerdere , en dat dit verschillend is . Dat is eenvoudig te verklaren : de vrijmetselarij haalt zijn macht uit het aantal prominenten die erin zitten , en die kunnen de richting dus sturen . In Belgie zijn dat voornamelijk linkse politici , dus is de loge daar links.

Als er in andere landen voornamelijk rechtse prominenten in de loge zitten , zal de richting waarschijnlijk rechts zijn.
Op 09-12-2008 7:01:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Kenny:

Clavius:

De vrijmetselaardij is tegen het vlaams belang, oftewel de vrijmetselaardij is een linkse organisatie?

Voor zover ik de vrijmetselaardij ken hangen deze juist erg naar de rechterkant. Er kan natuurlijk een alternatieve reden zijn voor een conflict tussen de twee partijen.

Zomaar een hersenspinsel van de zoon van een weduwe.


Het probleem is dat er niet 1 vrijmetselaarsbeweging is , maar meerdere , en dat dit verschillend is . Dat is eenvoudig te verklaren : de vrijmetselarij haalt zijn macht uit het aantal prominenten die erin zitten , en die kunnen de richting dus sturen . In Belgie zijn dat voornamelijk linkse politici , dus is de loge daar links.

Als er in andere landen voornamelijk rechtse prominenten in de loge zitten , zal de richting waarschijnlijk rechts zijn.



Dit strookt niet helemaal met de huidige politieke richting, die is namelijk ietwat rechts van het midden, geloof ik. Of de linkse tegenhang moet juist uit vrijmetselaars bestaan...

Werkt U ook dag en nacht?
I might just be saying that to get you mad...
Op 09-12-2008 13:41:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mike Honcho: We hebben geleerd om alles in hokjes te plaatsen, links&rechts blank&zwart.
Een ieder weet wat goed is voor het grote belang.
Al dat onderscheid tussen huidskleur, politieke voorkeur etc. is naar mijn idee gecreeerd om mensen af te leiden van wat echt belangrijk is.
But old habbits die slow. Wij zijn zo getraind dat we onderscheid maken. Als we dat nou wat minder zou doen, zou de wereld al een klein beetje beter zijn.

peace
Op 17-02-2009 13:56:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mike Honcho: deze reply had helemaal niet in dit topic gemoeten??
Excuses.
Pc thuis werkt gelukkig een stuk beter
Op 17-02-2009 13:58:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Ja Horus:

Tim:
maar het mag toch niet de bedoeling zijn dat een loge of ideologie zoals de vrijmetselaars het rechtssysteem penetreert en de wet kan omzeilen? Dat is niet bepaald democratisch...

Die lui vormen overal ter wereld al schaduwregeringen - niks nieuws onder de zon.


Het viel me gisteren ineens op dat het logo van Westmalle verdacht veel overeenkomst vertoont met het Vrijmetselaarslogo.
Vandaag even gezocht op internet en de enige link die ik tussen deze logo's kan vinden is hier op GW. Wat een toeval!

Tot mijn verbazing lijkt het plaatje van Westmalle hier geheel buiten de context van het blog te staan. Kan iemand (misschien JaHorus zelf) uitleggen waarom hier een etiket van Westmalle staat afgebeeld en of er een link is tussen Westmalle en de Vrijmetselarij?
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 08-08-2011 0:25:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Phoenix:
Ron B.:

Jokero:

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je een probleem hebt (bent) als je extreem rechtse opvattingen hebt en je oke bent als extreem links bent.

extreem van het ene of het ander kan eigenlijk nooit goed zijn, maar ik zie een groot verschil tussen mensen die aanzetten tot bv het behoud van onze planeet, of mensen die aanzetten tot het "opruimen" van gehele bevolkingsgroepen...

voordat ik iemand tegen de schenen schop, ik ben het ook niet eens met mensen die nertsenfokkerijen in de fik steken, of die dieren laten ontsnappen waarna ze nooit in de natuur kunnen overleven, maar ik kan mij goed voorstellen dat er verschil zit tussen een greenpeace activist die een kolencentrale blokkeert, of een rechtse activist die oproept tot het zuiveren van het vaderland...

" ..., of mensen die aanzetten tot het "opruimen" van gehele bevolkingsgroepen..."

Wel, dat doet het Vlaams Belang alleszins niet ...

Ik heb ook nooit begrepen waarom Vlaams Belangers 'nazi's' zouden zijn ...
Ardet nec consumitur ... En daar wordt niet mee gelachen eh mannekes ... en madammekes ... !!
Op 08-08-2011 13:37:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Meneer Glimlach:

Kan iemand (misschien JaHorus zelf) uitleggen waarom hier een etiket van Westmalle staat afgebeeld en of er een link is tussen Westmalle en de Vrijmetselarij?

de A en W door elkaar zijn de alpha en de omega, het begin en einde. Dat is een symbool voor het goddelijke uitspansel vol goddelijke goddelijkheid. 't Zijn abdijbieren voor iets, he.
United as one. Divided by zero.
Op 08-08-2011 13:43:05 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Phoenix:
3.14po:

Meneer Glimlach:

Kan iemand (misschien JaHorus zelf) uitleggen waarom hier een etiket van Westmalle staat afgebeeld en of er een link is tussen Westmalle en de Vrijmetselarij?

de A en W door elkaar zijn de alpha en de omega, het begin en einde. Dat is een symbool voor het goddelijke uitspansel vol goddelijke goddelijkheid. 't Zijn abdijbieren voor iets, he.

De "A en W" ..... "symbool voor het goddelijke uitspansel vol goddelijke goddelijkheid".

De "A en W" van Arrie Weggelaar ..... ?

Ardet nec consumitur ... En daar wordt niet mee gelachen eh mannekes ... en madammekes ... !!
Op 08-08-2011 14:21:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
3.14po:

Meneer Glimlach:

Kan iemand (misschien JaHorus zelf) uitleggen waarom hier een etiket van Westmalle staat afgebeeld en of er een link is tussen Westmalle en de Vrijmetselarij?

de A en W door elkaar zijn de alpha en de omega, het begin en einde. Dat is een symbool voor het goddelijke uitspansel vol goddelijke goddelijkheid. 't Zijn abdijbieren voor iets, he.

Die "W" is toch niet helemaal de Omega, maar vooruit, na zoveel abdijbier kan je het niet kwalijk nemen.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 08-08-2011 14:32:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:

Oeioei,

Op het etiket staat "tripel tripel" en dat vat ik dan maar op als 3x tripel.
En het is "trappist", dus feitelijk staat er "tripel, tripel, tripel, trap".
Een verwijzing naar het paard van Sinterklaas!

Amai, we zijn iets op het spoor!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 08-08-2011 14:38:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: En die kleuren van die A en W van Westmalle: Rood, Wit en Zwart.
Dat kan alleen maar verwijzen naar de Kerstman, en die is natuurlijk bedacht door Coca-Cola. Dit is een wereldwijd complot, vandaar die Vrijmetselaars!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 08-08-2011 14:51:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Hmm... en dat 12 a 14 graden C zou dat verwijzen naar de 33 graden van de Vrijmetselarij uit de Schotse Ritus?
En die "C", de 3e (!) letter uit het alfabet. (Bijzonder bij een Tripel.)
Een niet volmaakte cirkel. Vast een verwijzing naar een doel dat nog bereikt moet worden -> wereldheerschappij!


(Ik zou zomaar een goede complotdenker kunnen worden. )
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 08-08-2011 16:26:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Phoenix:
Meneer Glimlach:

Hmm... en dat 12 a 14 graden C zou dat verwijzen naar de 33 graden van de Vrijmetselarij uit de Schotse Ritus?
En die "C", de 3e (!) letter uit het alfabet. (Bijzonder bij een Tripel.)
Een niet volmaakte cirkel. Vast een verwijzing naar een doel dat nog bereikt moet worden -> wereldheerschappij!


(Ik zou zomaar een goede complotdenker kunnen worden. )

't Wordt hier knap gecompliceerd, precies een blog over harrie christus ...
Ardet nec consumitur ... En daar wordt niet mee gelachen eh mannekes ... en madammekes ... !!
Op 08-08-2011 17:50:35 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Vroeger hadden we een heel makkelijke oplossing voor gecompliceerde situaties: als je maar klaarkomt!
No shit, Sherlock
Op 08-08-2011 17:55:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Meneer Glimlach:

En die kleuren van die A en W van Westmalle: Rood, Wit en Zwart.
Dat kan alleen maar verwijzen naar de Kerstman, en die is natuurlijk bedacht door Coca-Cola. Dit is een wereldwijd complot, vandaar die Vrijmetselaars!

Wat te denken van het monogram van Willem-Allexander?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Royal_Monogram_of_Prince_Willem-Alexander_of_the_Netherlands.svg
Is it electrickery?
Op 08-08-2011 17:58:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: En het pentagram op het dopje van Heineken? Vertrouw ik toch ook niet helemaal!!!111!!!
Op 08-08-2011 18:12:12 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:

Vroeger hadden we een heel makkelijke oplossing voor gecompliceerde situaties: als je maar klaarkomt!

Vermoeiende oplossingen kom jij mee aan zeg!
Op 08-08-2011 18:13:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Vrijmetselaars???///???
You don't know what you've got until it's gone...
Op 08-08-2011 19:27:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Veteo:

Vrijmetselaars???///???


Zo kan het ook. Niks mis mee. Staat als een huis. (Toch?) Ik zou zo'n huisje best willen.
Is it electrickery?
Op 08-08-2011 19:37:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Emie :

Meneer Glimlach:

En die kleuren van die A en W van Westmalle: Rood, Wit en Zwart.
Dat kan alleen maar verwijzen naar de Kerstman, en die is natuurlijk bedacht door Coca-Cola. Dit is een wereldwijd complot, vandaar die Vrijmetselaars!

Wat te denken van het monogram van Willem-Allexander?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Royal_Monogram_of_Prince_Willem-Alexander_of_the_Netherlands.svg


Bedenk even dat zijn over-over-over-grootvader (Willem II) nog een zeer hoge vrijmetselaarsgraad heeft gehad. Sindsdien is het niet duidelijk welke leden van de Kon.fam. lid zijn van de Vrijmetselarij, maar duidelijk is wel dat bij de begrafenis van Prins Claus de Soevereine Militaire Orde van de Tempel van Jeruzalem een advertentie met een rouwspreuk hebben geplaatst (‘Non Nobis Domine, Non Nobis; Sed Nomini Tuo da Gloriam.’ “Niet ons, niet ons o Heer, maar Uw Naam zij d’ ere.” . Wellicht geeft dat aan dat er wel degelijk banden zijn met "genootschappen", nog los van "Bilderberg".
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 09-08-2011 0:12:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Veteo:

Vrijmetselaars???///???


Helaas doet je plaatje het niet.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 09-08-2011 0:13:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Veteo:

Vrijmetselaars???///???


Hier wel, ik zie dat de code verandert bij plaatsing. Nogmaals dan.
You don't know what you've got until it's gone...
Op 09-08-2011 0:27:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Meneer Glimlach:

Veteo:

Vrijmetselaars???///???


Helaas doet je plaatje het niet.

'Firefox' is the word.

Edit. Not 'bird': http://www.dumpert.nl/mediabase/408311/5ad1cc5c/haven_t_you_heard_.html


(bericht gewijzigd op 9-8-2011 0:32:41)
No shit, Sherlock
Op 09-08-2011 0:30:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden