Hebben we nu eindelijk officieel buitenaardse levensvormen in handen? Ja. Daar lijkt het wel op. In 2001 viel in delen van India een roodkleurige regen. Men dacht dat de regen iets van doen had met meteorieten die in dezelfde periode gespot waren. Wat volgde was gesteggel over de herkomst van de rode regen en wat voor soort spul het zou zijn. Nu bijna acht jaar later denken Dr. Godfrey Louis en Dr. Santhosh Kumar het antwoord te hebben. De cellen die uit de rode regen zijn geïsoleerd vermenigvuldigen zich zelfs onder extreem hoge temperaturen en overleven op de meest onwaarschijnlijke voedingsbodems. De voorlopige conclusie luidt dan ook: :"de cellen uit de rode regen zijn mogelijk buitenaardse levensvormen".

Op 25 juli 2001 viel er ‘rode regen’ in delen van de Indiase provincie Kerala. Aanvankelijk nam men aan dat deze rode regen veroorzaakt zou zijn door een toevallig langskomende meteoor. Maar deze hypothese zou geen stand houden omdat onderzoekers hadden aangetoond dat er ook organische stoffen in de bewuste regen hadden gezeten. Om een lang verhaal kort te maken, het 'Centre for Earth Science Studies' (CESS) maakte een uitgebreide analyse van de monsters die van de regen waren genomen. De chemische analyse toonde diverse elementen zoals koolstof, silicium, calcium, magnesium, aluminium, ijzer, natrium en kalium. Het bevatte significante sporen (voor een deel per miljoen) van fosfor, titanium, chromium, mangaan, koper en nikkel. De biologische studie - die gedeeltelijk door CESS en door het Tropische Botanische Onderzoekinstituut (TBGRI) werd uitgevoerd openbaarde een roodgekleurde celstructuur. Dit is voorlopig geïdentificeerd als sporen van sommige paddenstoelsoorten en worden nu gecultiveerd door TBGRI. De rode kleur van de regen schijnt hoofdzakelijk door de sporen van de paddenstoelen veroorzaakt te zijn.

Op 13 januari 2006 kwam de Engelse krant The Sun met dit bericht:

Wetenschappers menen dat er sporen van buitenaards leven is gevonden in de mysterieuze rode regen. Volgens de wetenschappers werd de regen veroorzaakt toen een meteoriet op de aardse atmosfeer botste. Na jaren van onderzoek blijkt dat de 'rode deeltjes’ in het regenwater een 'biologische cel-achtige' structuur hebben. De onderzoekers zijn er bijna zeker van dat de rode deeltjes geen aardse oorsprong hebben en vragen zich af of het om een alternatieve levensvorm uit de ruimte gaat. Geschat wordt dat er minsten 5 ton aan rode deeltjes (die voor een deel bestaan uit koolstof en zuurstof) in het regenwater mee naar beneden is gekomen. Onderzoekers Dr Godfrey Louis en Dr Santhosh Kumarat, van de Mahatma Gandhi University in Kottayam, India, zegt dat de rode deeltjes niet afkomstig kunnen zijn van een of andere storm ergens in een woestijn. Er werd geen DNA aangetroffen in de monsters van de 'rode regen'. Professor Chandra Wickramasinghe, van de Cardiff University’s astrobiology centre, meent dat we voor het eerst aanwijzingen zien die mogelijk in relatie staan met buitenaards leven.

En nu, aan het einde van 2008, eindelijk een wetenschappelijke publicatie die u hier kunt downloaden (PDF alert)

Ganzfeld: Gelovigen en denailisten kom er maar in.... we zijn het product van panspermia en dus zelf aliens
Op 27-11-2008 16:22:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ganzfeld:

Gelovigen en denailisten kom er maar in.... we zijn het product van panspermia en dus zelf aliens

Mee eens.
United as one. Divided by zero.
Op 27-11-2008 16:23:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
(bericht gewijzigd op 27-11-2008 16:24:18)
United as one. Divided by zero.
Op 27-11-2008 16:24:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
3.14po:

Ganzfeld:

Gelovigen en denailisten kom er maar in.... we zijn het product van panspermia en dus zelf aliens

Mee eens.

De logica zelve.
niets is iets, niet?
Op 27-11-2008 16:33:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Ganzfeld:

Gelovigen en denailisten kom er maar in.... we zijn het product van panspermia en dus zelf aliens


Begrijp me aub niet verkeerd. Zelf geloof ik ook graag in de hele pasnspermia-theorie. Maarre... moet er niet eerst bewezen worden dat het rode goedje ook écht uit de ruimte komt.

Er is namelijk nogal een groot probleem met deze theorie: Als bv een meteoriet die voornamelijk uit ijs bestaat de dampkring binnendringt, dan gaat het ook niet daardoor regenen. Nee, want de vloeistoffen verdampen bij de extreem hoge temperaturen die de wrijving oplevert. Dit geld dus niet voor de rode vloeistof? Lijkt me redelijk sterk.

Simpel gezegd, als zelfs steen soms al niet de aardkorst weet te bereiken omdat ze volledig opgesmolten en verdampt is voordat ze landen, hoe gaat dat dat wel niet met een rood vloeistofje?

Ik denk meer aan afvalproduct uit een vliegtuig. Of iets dat door een een sterke windhoos het luchtruim in gegaan is om elders te landen. Beetje zoals de regenenden padden/vissen/noten verhalen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 27-11-2008 16:34:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JaccoV: Wij zijn niet als eencellige/bacterieel organisme gestart (Darwin's theorie is naar mijn idee onmogelijk)! Zoals hier het idee wordt gewekt maar zeker wel buitenaards. Het menselijk ras is een veel voorkomend ras in het universum!

Google maar eens naar:

Loyd Pye (Voor afkomst mens zeer interessant voor iedereen)
Allex Collier (Info rassen en planeten, niet weggelegd voor de mensen welke het per definitie niet geloven/ geen open mind hebben ).
Homo sapiens non urinat in ventum
Op 27-11-2008 16:48:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
JaccoV:
Het menselijk ras is een veel voorkomend ras in het universum!

Sterk.
(bericht gewijzigd op 27-11-2008 16:51:33)
United as one. Divided by zero.
Op 27-11-2008 16:51:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
Clavius:

Als bv een meteoriet die voornamelijk uit ijs bestaat de dampkring binnendringt, dan gaat het ook niet daardoor regenen. Nee, want de vloeistoffen verdampen bij de extreem hoge temperaturen die de wrijving oplevert.


inderdaad, waardoor die als waterdamp in de atmosfeer komt, en daarna terug afkoelt, zakt, sublimeert en neerregent, snappie ?


niets is iets, niet?
Op 27-11-2008 16:52:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
ourobouros:

Clavius:

Als bv een meteoriet die voornamelijk uit ijs bestaat de dampkring binnendringt, dan gaat het ook niet daardoor regenen. Nee, want de vloeistoffen verdampen bij de extreem hoge temperaturen die de wrijving oplevert.


inderdaad, waardoor die als waterdamp in de atmosfeer komt, en daarna terug afkoelt, zakt, sublimeert en neerregent, snappie ?





Met andere woorden, kan het ook goed mogelijk zijn dat een bepaalde rode substantie door de wind meegenomen is en daarna pas neerregende. Dat is een nog altijd de logischere verklaring dan meteen maar te roepen dat het om aliens gaat.

Er is gewoonweg geen bewijs dat het spul daadwerkelijk van buiten de dampkring komt. En dat is jammer natuurlijk.
I might just be saying that to get you mad...
Op 27-11-2008 17:01:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Uno:
ourobouros:

3.14po:

Ganzfeld:

Gelovigen en denailisten kom er maar in.... we zijn het product van panspermia en dus zelf aliens

Mee eens.

De logica zelve.

Panspermia is nog steeds een hypothese.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Panspermia

De Gaia hypothese zou volgens sommige ook "Logisch" kunnen zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gaia-hypothese

Wat is eigenlijk de definitie van leven?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leven
(bericht gewijzigd op 27-11-2008 18:05:17)
Uno Solo
Op 27-11-2008 17:59:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
janh: doet een beetje denken aan terence mckenna zijn ideeën over de paddestoel als levensvorm van buitenaardse oorsprong, inclusief intergalactische kennis (verboden intergalactische kennis vanaf overmorgen ;-) )
Op 28-11-2008 8:52:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Erg interessant, mooi dat dit zo naar buiten is gekomen, het zou de pan-spermia theorie inderdaad kunnen ondersteunen.

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 28-11-2008 9:54:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Ik ben het met Paps eens. Als bewezen kan komen dat deze organische stoffen daadwerkerlijk van buiten de aardse atmospheer komen dan heeft dat grote implicaties.

Maar...
artikel:

Dit is voorlopig geïdentificeerd als sporen van sommige paddenstoelsoorten en worden nu gecultiveerd door TBGRI.

Als de organische stof geidentificeerd werd als sporen van paddenstoelen dan valt het hele buitenaardse idee wel in duigen. Bovendien, ze zijn dat rode spul al sinds 2001 aan het cultiveren. Zover ik weer kun je een paddenstoel binnen een paar dagen van spoor naar volgroeid exemplaar aanschouwen. Zijn er nog geen resultaten bekend?
I might just be saying that to get you mad...
Op 28-11-2008 0:39:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart: Wat is eigenlijk de bron van al deze informatie?
Op 28-11-2008 21:11:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
janh:

doet een beetje denken aan terence mckenna zijn ideeën over de paddestoel als levensvorm van buitenaardse oorsprong, inclusief intergalactische kennis (verboden intergalactische kennis vanaf overmorgen ;-) )

En dat doet dan weer denken aan "Hothouse" van Brian Aldiss, waarin de "morel" (een fungus) een denkend, wereldomspannend wezen is dat symbiotisch samenleeft met de mensen, maar ook gedachten stuurt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hothouse_(novel)

Overigens: http://www.abc.net.au/science/news/enviro/EnviroRepublish_828525.htm
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 28-11-2008 22:11:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden