Jeremy Clarkson, fasten your seatbelts, hier is de Tesla Roadster van Tesla Motors. In tegenstelling tot de doek-BMW is dit geen oude wijn in een nieuwe zak, maar spreken we over 100% elektrische auto die er ook nog eens superstrak uitziet. Bijna 400 km met één tank, geen olieverbranding en van nul naar honderd in 3,4 seconden. Sjwoeffff!

Tesla Roadster
(De Tesla Roadster)

Helemaal olievrij is de bolide niet. Voor een vlotte transmissie wordt toch een beetje van het zwarte goud gebruikt. Niet erg, het wordt niet verbrand dus is verder onschadelijk voor longen en milieu.

Momenteel is de auto nog niet leverbaar, maar u kunt hem wel alvast reserveren. Voor een basisprijs van nog geen 85.000 €uro kunt u ermee de blits maken.


Ja Horus: Nou die prijs heb je er zo uit, als de benzineprijzen zo blijven stijgen...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 09-12-2008 18:01:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Deze auto is een aanfluiting vergeleken bij de auto die door naamgever Nikola Tesla zelf 77 jaar geleden ontworpen is.

Benjamin Adamah (=Kluter) schrijft in zijn boek Nulpunt Revolutie uit 2006 dat Tesla al in 1931 met zijn neef Peter Savo een week heeft rondgereden in Buffalo (NY) met een auto die voor honderd procent werd aangedreven door een radiant energy-convertormotor. In 1895 was Tesla al in staat om elektriciteit, olie en gas volledig overbodig te maken door ze te vervangen door zijn schone en vrijwel kostenloze radiant energy. De beruchte JP Mogan heeft dat toen voorkomen, omdat hij niet wou dat dure investeringen zinloos zouden worden en de beoogde vele triljarden winst in rook zouden opgaan.

The Secret of Nikola Tesla (1980)


Op investeren in vrije energie rust een embargo, ondervinden talloze uitvinders nog heden ten dage, zoals Tom Bearden (als eerste een patent toegekend voor een door vrije energie aangedreven elektromotor) en ook Timothy Thrapp & wijlen Bruce DePalma, wier laboratoria al verschillende keren kort en klein geslagen zijn door Amerikaanse overheidsdienaren(!) (bron: Atlantis Rising # 52, July 2005).
(bericht gewijzigd op 9-12-2008 18:41:07)
Op 09-12-2008 18:38:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Begrijp me svp niet verkeerd, prima zo'n Tesla sportwagen, goede actieradius, acceleratie en dergelijke maar die stroom moet nog steeds ergens opgewekt worden en eer die stroom in de accu's zit is er ook flink wat verlies opgetreden.
Er komt dan misschien geen vuiligheid uit de uitlaat maar dan moet die stroom wel in een nette schone kerncentrale opgewekt worden, anders schieten we er nog niks mee op :-)
[of we vinden het geheim van Tesla en lossen het zo op, maar wie weet wat je daar weer onbedoeld mee vervuilt!]
Op 09-12-2008 19:58:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Beeblebrox:

Begrijp me svp niet verkeerd, prima zo'n Tesla sportwagen, goede actieradius, acceleratie en dergelijke maar die stroom moet nog steeds ergens opgewekt worden en eer die stroom in de accu's zit is er ook flink wat verlies opgetreden.
Er komt dan misschien geen vuiligheid uit de uitlaat maar dan moet die stroom wel in een nette schone kerncentrale opgewekt worden, anders schieten we er nog niks mee op :-)
of we vinden het geheim van Tesla en lossen het zo op, maar wie weet wat je daar weer onbedoeld mee vervuilt!

kerncentrales, en jij hebt het over "schone energie"?
wat dacht je van zonne-energie, getijdencentrales, windenergie enz...
kernenergie is even onhaalbaar als kolencentrales, ook is uranium over een 50 jaar ook al op, we kunnen het zelfs met olie nog langer dan dat uithouden...

en daarnaast is het een stuk efficienter om de elektriciteit voor zo'n auto in een centrale op te wekken, omdat een centrale een veel beter rendement heeft dan de gemiddelde automotor (ook bij elektrisch) en er dus minder verlies is, wat ook weer extra besparing betekend.

deze auto is btw ook voornamelijk gemaakt om te laten zien wat er mogelijk is, om voor eens en altijd te ontkrachten dat elektrische auto's nooit goed genoeg zouden presteren, wat ze dus prima gelukt is.
(bericht gewijzigd op 9-12-2008 20:05:35)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 09-12-2008 20:04:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Beeblebrox:

of we vinden het geheim van Tesla en lossen het zo op, maar wie weet wat je daar weer onbedoeld mee vervuilt!


Dit geheim van Tesla, radiant energy, is allang grotendeels opgelost door onder (vele) anderen Tom Bearden, zie het boek van Benjamin Adamah, Nulpuntrevolutie. Dit kunstwerk uit 2006 is meer dan terecht genomineerd voor de Frontier Award 2008.



(bericht gewijzigd op 9-12-2008 21:41:22)
Op 09-12-2008 21:40:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Beeblebrox:


Er komt dan misschien geen vuiligheid uit de uitlaat maar dan moet die stroom wel in een nette schone kerncentrale opgewekt worden, anders schieten we er nog niks mee op :-)


Tom Bearden:
"Amerika's burgerlijke nucleaire technologie kost in totaal een triljoen dollar aan gemeenschapsgeld, maar levert nog minder energie dan hout. The Economist zegt over kerncentrales dat er in de hele wereld niet één is die vanuit een commercieel perspectief ergens op slaat."
Op 09-12-2008 21:54:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Zelfs met de omzettingsverliezen in de accu's heeft stroom nog een hoger rendement dan bv een diesel motor.
Maar de grote vraag is moeten we wel zo blij zijn met die accu's die er in zitten.
Lithium ligt nu niet echt voor het oprapen en is allerminst milieuvriendelijk.
Ennuh een embargo op vrije energie zoals steenslagen hierboven noemd,sorry hoor maar das echt onzin.
Vrije energie zoals wind zon en water wordt al veel toegepast en daar komt in de nabije toekomst nog kernfusie bij ook.
En zelfs als je een compleet nieuwe "nulpunts" reactor oid weet uit te vinden dan nog is dat een machine die daar wat bruikbaars van maakt (stroom en warmte bijvoorbeeld)en die zal net als een windmolen of zonne paneel nog steeds door iemand gemaakt moeten worden en dus geld kosten.
Voor niets gaat de zon op,om er vervolgens wat mee te doen zal je altijd moeten betalen of zelf aan de slag gaan.
Stroom moet vloeien.
Op 09-12-2008 22:09:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Ik had gehoopt dat het lachebekje aangaf dat ik het niet helemaal serieus meende.

Maar blijft het feit dat de energie voor electrische auto's ook ergens opgewekt moet worden en ik zou wel eens een feitelijke onderbouwing willen zien dat die opwekking aldaar plus het transport en omzetting naar de accu's efficienter is en uiteindelijk voor minder vervuiling zorgt.

Voor wat betreft kernenergie, als het waar zou zijn dat er geen enkele kerncentrale is die vanuit een commercieel perspectief ergens op slaat, hoe komt het dan dat wij zoveel kernenergie uit Frankrijk importeren? Als je alle kosten mee gaat rekenen (cradle to cradle) dan is wellicht geen enkele energievorm commercieel interessant. Is dat al eens onderzocht?

Gewoon vragen van iemand die nieuwsgierig is, zelf niet het antwoord heeft (en niet beweert de waarheid in pacht te hebben) maar graag een onderbouwd antwoord hoort. Als iemand dat heeft hoor ik het graag :-) (dat is weer een lachebekje dus voel je svp niet meteen op de tenen getrapt door een uitspraak van mij)
Op 09-12-2008 22:22:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Johannus Wardenier, de uitvinder van een benzineloze motor, werkend op lucht
http://www.stelling.nl/kleintje/363/Wardeel2.htm

Benjamin Adamah noemt in Nulpunt Revolutie ook de Duitse ingenieur Greichen die in 1933 met zijn auto, die werd aangedreven door een door hemzelf ontworpen resonantietrillingmotor, zonder benzine van Neurenberg naar Berlijn reed om zijn uitvinding daar als 'Volksautomobil' voor te stellen. Samen met zijn auto werd Greichen uit de weg geruimd.

Wat Edwin Vincent Gray, Wilhelm Reich, Hans Coler, Viktor Schauberger en Thomas Henry Moray is overkomen, staat eveneens in het prachtige Nulpunt Revolutie.
Op 09-12-2008 22:38:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Een deel uit een artikel van Benjamin Adamah voor Frontier Magazine van januari dit jaar, over Supermagneetstroomconverters in Hongarije. Met één zo'n supermagneetstroomconverter kan een middelgrote stad 40 jaar achtereen van onbeperkte en schone energie worden voorzien.

Nulpunt revolutie

De hele energiecrisis en alle apocalyptische spookverhalen over een toekomst waarin de olie opraakt stoelen voor de volle 100% op misinformatie. Sinds Tesla al meer dan een eeuw geleden ontdekte dat je overal ter wereld onbeperkt gratis energie uit het vacuüm kunt tappen en om kunt zetten in koude stroom, vallen alle verhalen over energietekorten onder de kop 'vakkundig georkestreerde leugen'. Overheden vangen astronomische bedragen door energie te belasten met accijnzen. Deze inkomsten willen overheden koste wat kost niet kwijt. En dus worden alle uitvindingen die substantieel het wereldenergieprobleem kunnen oplossen, maar tegelijkertijd de burger meer overheid- en industrieonafhankelijk maken, de kop ingedrukt. Vaak met behulp van blackshelving (het opkopen van uitvindingen om ze aan het publiek te onttrekken) en niet minder vaak met behulp van grof geweld. Toen ik het plan had gevat om mijn boek Nulpunt Revolutie te schrijven en naast andere zaken dit feitelijk grootste schandaal uit onze geschiedenis aan de kaak te stellen heb ik om die reden twee-en-een-half jaar geaarzeld of ik het wel zou doen. Nog in 1996 was volgens een internetbron de laatste uitvinder van een vacuüm- of tachyonconverter in Engeland doodgeschoten door de Britse geheime dienst. Frontier Magazine berichtte net nog over het afschuwelijke lot van de uitvinder van de Joe-cel. Als iemand de verboden geschiedenis van de twintigste eeuw zo langzamerhand kent als zijn broekzak weet ik dat dit soort ellende schering en inslag is zodra iemand het olieafhankelijkheidscitaat van J.P. Morgan/Rockefeller durft te trotseren.



(bericht gewijzigd op 9-12-2008 22:55:04)
Op 09-12-2008 22:52:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Vervolg artikel Benjamin Adamah:

Denk ook aan de tegenwerking van Edwin Gray. Deze laatste had in 1974 zijn vacuümenergie-aangedreven auto klaar voor massaproduktie en als dank voor zijn CO2-uitstootvrije wagen werd het ding in beslag genomen en door de shredder gehaald.




De illegaal vernietigde brandstofvrije auto van Edwin Gray uit 1974
Toch ondanks alles lijken dingen nu eindelijk de goede kant op te gaan. De zoektermen 'free energy' en 'tachyon' stegen in de afgelopen 3,5 jaar tijd van 30.000 vermeldingen bij Google naar 13 miljoen. 'Tesla' was zelfs goed voor een stijging van 40.000 naar 17 miljoen in oktober vorig jaar. De belangstelling voor vrije energie groeit ongekend en de voordelen zijn in het informatietijdperk ook niet meer onder de pet te houden.


(bericht gewijzigd op 9-12-2008 22:56:18)
Op 09-12-2008 22:54:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Nou, Steenslagen, je hebt je zin: ik ga het boek zeker kopen en zelfs lezen. Ik hoop alleen dat ik er een paar miljoen extra hersencellen bijgeleverd krijg, want "Adamah is ingewijd in de Toledaanse Kaballah, een oude mystiek joodse traditie waarvan de kwamtumgestructureerde cosmogonie annex metapsychologie de laatste visies op "het nulpuntveld" van Ervin Laszo en Lynne MacTaggard overlappen", eist nogal wat van zowel mijn IQ alsook EQ, waarschijnlijk.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 09-12-2008 23:23:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Benieuwd overigens of het nu 's doorzet met die autootjes, want:
http://www.groenopweg.nl/weblog.php?id=1494
Revenge of the electric car:
http://revengeoftheelectriccar.com/
(bericht gewijzigd op 9-12-2008 23:40:46)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 09-12-2008 23:37:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Hieronder nog twee aardige links, Ja Horus. Benjamin's tweede boek Nulpunt Psychologie vind ik een afrader, maar Nulpunt Revolutie is een van de beste Nederlandstalige werken die ik gelezen heb. Vergelijkbaar met Het Veld van Lynne McTaggart, maar eigenlijk dit wel overtreffend. Ook bijzonder informatief op het gebied van UMTS.

Supermagneetstroomconverters in Hongarije
http://www.gammamanager.com

Over Benjamin Kluter, alias Benjamin Adamah
http://www.zakenmenu.nl
(bericht gewijzigd op 9-12-2008 23:47:52)
Op 09-12-2008 23:45:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: @Steenslagen: heb je die ook allemaal gelezen of slechts gegooglebrowsed? Want ik zal er een 'sabbatical' voor moeten nemen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 10-12-2008 0:14:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian:
Picobyte:

Zelfs met de omzettingsverliezen in de accu's heeft stroom nog een hoger rendement dan bv een diesel motor.
Maar de grote vraag is moeten we wel zo blij zijn met die accu's die er in zitten.
Lithium ligt nu niet echt voor het oprapen en is allerminst milieuvriendelijk.
Ennuh een embargo op vrije energie zoals steenslagen hierboven noemd,sorry hoor maar das echt onzin.
Vrije energie zoals wind zon en water wordt al veel toegepast en daar komt in de nabije toekomst nog kernfusie bij ook.
En zelfs als je een compleet nieuwe "nulpunts" reactor oid weet uit te vinden dan nog is dat een machine die daar wat bruikbaars van maakt (stroom en warmte bijvoorbeeld)en die zal net als een windmolen of zonne paneel nog steeds door iemand gemaakt moeten worden en dus geld kosten.
Voor niets gaat de zon op,om er vervolgens wat mee te doen zal je altijd moeten betalen of zelf aan de slag gaan.

Voor niets gaat de zon op. Voor niets adem jij je zuurstof en voor niets kan je elke dag licht benutten om je omgeving te interpreteren. Je vergelijkt het met een broodje kroket i.p.v. met een theorie over de ether die door enorm veel wetenschappers werd en wordt gestaafd.

Einstein's thoughts on the ether:
http://www.tu-harburg.de/rzt/rzt/it/Ether.html

Er zijn talloze bewijzen die de nul-punt theorie staven. Je moet ze alleen vinden.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7365305906535911834
(bericht gewijzigd op 10-12-2008 2:04:58)
Op 10-12-2008 1:58:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
truckdriver: Eerlijk gezegd hoop en denk ik dat Elektrisch rijden nog wel eens een grote toekomst tegemoet kan gaan. Niet alleen is het schoon, het maakt het gebruik van wind en zonne-energie een stuk rendabeler. Er is in NEderland al een Elektrische Golf te koop met een range van 200-300 km en Essent werkt momenteel aan een netwerk van snellaadpunten langs de grote wegen, zodat de actieradius ook geen probleem meer is. Bovendien, en dat hadden de grenswetenschappers eigenlijk wel moeten weten, hebben we een Nederlandse elektrische sportwagen, die de concurrentie met de Tesla makkelijk aan kan: een elektrisch aangedreven Lotus Elise, gebouwd door ondermeer Tim de Lange (TU Delft en Luna 1 solar racer). Kijk anders hier maar eens:
Filmpjes op youtube:


en bij Essent:


Enjoy.
Op 10-12-2008 4:18:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
truckdriver: Oops link weggevallen:


bij deze
Op 10-12-2008 4:19:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
truckdriver: Krijg nou wat, je mag niet naar commerciele websites linken?
Waarom niet?
Op 10-12-2008 4:20:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Waterstof is als energieopslag een mogelijkheid, is prima brandstof voor de brandstofcel, hiermee heb je bij een elektrische auto geen accu nodig.
'Don't forget rule number 6'
Op 10-12-2008 8:28:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Ja Horus:

Nou, Steenslagen, je hebt je zin: ik ga het boek zeker kopen en zelfs lezen. Ik hoop alleen dat ik er een paar miljoen extra hersencellen bijgeleverd krijg, want "Adamah is ingewijd in de Toledaanse Kaballah, een oude mystiek joodse traditie waarvan de kwamtumgestructureerde cosmogonie annex metapsychologie de laatste visies op "het nulpuntveld" van Ervin Laszo en Lynne MacTaggard overlappen", eist nogal wat van zowel mijn IQ alsook EQ, waarschijnlijk.

Wie heeft dat geschreven, Ja Horus ? Niet Benjamin Adamah in ieder geval, want die weet heel goed hoe je Kabbala en McTaggart schrijft, ook al denkt hij dat er geen buitenaardse ruimteschepen bestaan.
Op 10-12-2008 9:00:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Steenslagen:

Ja Horus:

Nou, Steenslagen, je hebt je zin: ik ga het boek zeker kopen en zelfs lezen. Ik hoop alleen dat ik er een paar miljoen extra hersencellen bijgeleverd krijg, want "Adamah is ingewijd in de Toledaanse Kaballah, een oude mystiek joodse traditie waarvan de kwamtumgestructureerde cosmogonie annex metapsychologie de laatste visies op "het nulpuntveld" van Ervin Laszo en Lynne MacTaggard overlappen", eist nogal wat van zowel mijn IQ alsook EQ, waarschijnlijk.

Wie heeft dat geschreven, Ja Horus ? Niet Benjamin Adamah in ieder geval, want die weet heel goed hoe je Kabbala en McTaggart schrijft, ook al denkt hij dat er geen buitenaardse ruimteschepen bestaan.


http://www.energieregie.nl/blog/boeken/nulpunt-revolutie.html
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 10-12-2008 9:12:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Ja Horus:

Steenslagen:

Ja Horus:

Nou, Steenslagen, je hebt je zin: ik ga het boek zeker kopen en zelfs lezen. Ik hoop alleen dat ik er een paar miljoen extra hersencellen bijgeleverd krijg, want "Adamah is ingewijd in de Toledaanse Kaballah, een oude mystiek joodse traditie waarvan de kwamtumgestructureerde cosmogonie annex metapsychologie de laatste visies op "het nulpuntveld" van Ervin Laszo en Lynne MacTaggard overlappen", eist nogal wat van zowel mijn IQ alsook EQ, waarschijnlijk.

Wie heeft dat geschreven, Ja Horus ? Niet Benjamin Adamah in ieder geval, want die weet heel goed hoe je Kabbala en McTaggart schrijft, ook al denkt hij dat er geen buitenaardse ruimteschepen bestaan.


http://www.energieregie.nl/blog/boeken/nulpunt-revolutie.html

Merci, Ja Horus! Ze vragen nog 2,60 euro teveel ook voor het boek, dat maar 19,90 hoort te kosten! http://www.fsf.nl/nfsf/shop/
Op 10-12-2008 9:17:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Dat hele verhaal over de supermagneetstroomconverters in Hongarije is een mooi verhaal maar er is nog helemaal niets publiekelijk bewezen. Er is nu een Nederlander mee bezig, een gepensioneerd werktuigbouwkundig ingenieur geloof ik. Hij wil ze in Nederland gaan distribueren als alles door de keuring is.
Prachtig al die theorieen en fascinerend ook. Wil dolgraag een lopend/draaiend alternatief zien. Dan pas geloof ik het voor 100%. Voorlopig blijven het mooie en hoopgevende verhalen - en meer niet. Werkend bewijs is beter(een Geet processor bijv.). Dus als iemand mij behalve de Geet nog andere tips kan geven van werkende zaken in de Benelux/Duitsland dan verneem ik het graag, ga ik er met een camera op af.
ech?
Op 10-12-2008 0:08:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
adenis: inderdaad wat mosselman zegt. er doen heel veel verhalen de ronde op i-net dat het al lang werkt en dat iedereen er gebruik van kan maken. Ik zelf heb zo'n nulpuntenergie generator (oid) nog nooit in de winkel gezien.

Als iemand zo'n ding heeft, waarom doen ze dan niet mee met "het beste idee"? dan win je die wedstrijd met gemak! je verkoopt er meteen duizenden, zo niet miljoenen. tel uit je winst.

maar waarschijnlijk zijn alle uitvinders die claimen een nulpuntenergie generator te hebben niet zo commercieel ingesteld. jammer.

uiteraard hoop ik dat het echt werkt en dat we binnen 5 jaar allemaal kunnen beschikken over dit soort dingen.
Op 10-12-2008 0:43:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen: Nog een citaat uit Nulpunt Revolutie uit 2006 van Benjamin Adamah, pagina's 12 en 13:

[quote] De waarheid van het wereldenergievraagstuk zal de komende jaren hoe dan ook boven water komen. En dan kan het gebeuren dat zelfs George W. Bush al wat nattigheid gaat voelen en, hopelijk als voorafje, op 30 juni 2005 voor de Deense televisie een voor hem opmerkelijke uitspraak doet: 'We moeten ons op iets anders dan fossiele brandstoffen richten (...) olie uit het Midden-Oosten is een nationaal veiligheidsprobleem.'

Het antwoord van de meest vooruitstrevende wetenschapper van de VS, vacuümenergie-pionier Thomas Bearden, luidt hierop: 'Dit zou onmiddellijk te verwezenlijken zijn als er ontwikkelingsgelden voor energie uit het vacuüm vrij zouden komen.' [bron: http://www.cheniere.org ]

T(h)om(as) Bearden, ex-kolonel uit het Amerikaanse leger, voorzitter van de vereniging van onafhankelijke Amerikaanse wetenschappers en briljant deskundige in alles waar Tesla zich ook voor interesseerde, neemt dan zelf maar het voortouw door hopelijk zeer binnenkort de door zijn eigen team gebouwde vacuümenergiegenerator, de MEG (Motionless Electromagnetic Generator) op de markt te brengen. Zijn enige wachten is op de tien tot vijftien miljoen startkapitaal, nodig om de MEG in massaproductie te kunnen nemen. Beardens filosofie is dat hoe meer huishoudens dit ultra-stroomkostendrukkende apparaat in huis halen, hoe moeilijker het voor energiekartels en overheden wordt om te blijven ontkennen dat vacuüm- of tachyon-energie bestaat en dat je er net zo concreet een motor of elkektrisch apparaat mee kunt aandrijven als met destructieve, milieu- en geldverspillende brandstoffen. [/quote]


The Tom Bearden Website
http://www.cheniere.org/
(bericht gewijzigd op 10-12-2008 13:36:51)
Op 10-12-2008 13:34:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Beeblebrox:

(knip)

op de korte termijn is kernenergie ideaal, zolang je maar geen rekening houd met de generaties die daarna komen, wist je wel dat bv het beton gebruikt in een kerncentrale met gemak 10.000den jaren gevaarlijk radioactief blijft? dit soort info is eenvoudig via google te vinden, leef je uit zou ik zeggen
(en het is ook zo dat kerncentrales zeer inefficient werken, veel gevaarlijk afval en onderhoud, en de opgewekte energie drijft slechts een stoomturbine aan, een dam of getijdengemaal kan hetzelfde en dan geheel zonder kernenergie)

accu's gaan echter nog steeds vooruit, en die waren 10 jaar terug al bruikbaar voor elektrische auto's en zullen dat nu nog steeds wel zijn, het word alleen maar beter.

zonnepanelen hetzelfde, met de tijd worden de nasa kwaliteit panelen betaalbaar, en weer hetzelfde, met de huidige kwaliteit zijn ze al prima bruikbaar.

wat voor energiecentrale je ook neemt, die hebben een rendement van 90% of hoger, terwijl een gewone automotor de 50% efficiëntie niet eens haalt.
pak daarbij supergeleiding (wat in bv engeland al gebruikt word in centrales) en centrales kunnen letterlijk 100% efficiëntie halen, vervang de transportkabels uiteindelijk ook door supergeleiding en ook het transport heeft geen verlies meer, en als laatste stap uiteindelijk de electromotor en accu's zelf ook vervangen en je kan van energiecentrale tot aan het voertuig zelf tot aan die 100% behoud komen, nu is het nog deels onhaalbaar, maar ik gok 10 a 20 jaar hooguit.

pak daar dan later nog de techniek van tesla/bearden bij, en we kunnen zelfs meer energie opwekken dan wat er ingepompt word, de zogenaamde overunity/capacity systemen, en ook dit word al toegepast in bepaalde gevallen, oa in polen meende ik.

voor de onderbouwing moet je google er maar eens bij pakken, maar hier op deze website kom je ook een heel eind, in ieder geval de basis word hier wel behandeld
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 10-12-2008 16:08:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BTtje:
Gerard:

Waterstof is als energieopslag een mogelijkheid, is prima brandstof voor de brandstofcel, hiermee heb je bij een elektrische auto geen accu nodig.

dan kan je beter benzine rijden..
waterdamp houd veel meer warmte vast dan CO2, het moet ook nog eens eerst uit elkaar gepeuterd worden.
daarom zijn kerncentrales ook nog eens slecht. het verwarmt water teveel en je houd er afval aan over.
elektrisch rijden is milieuvervuilend, omdat de accu niet oneindig is.
ik ben nu bezig net een CO2 test:
ik post hem op verschillende sites als hij klaar is op 10januari

dat 0punt gebeure bekijk ik ook nog wel
Op 10-12-2008 17:35:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
BTtje:

Gerard:

Waterstof is als energieopslag een mogelijkheid, is prima brandstof voor de brandstofcel, hiermee heb je bij een elektrische auto geen accu nodig.

dan kan je beter benzine rijden..
waterdamp houd veel meer warmte vast dan CO2, het moet ook nog eens eerst uit elkaar gepeuterd worden.
daarom zijn kerncentrales ook nog eens slecht. het verwarmt water teveel en je houd er afval aan over.
elektrisch rijden is milieuvervuilend, omdat de accu niet oneindig is.
ik ben nu bezig net een CO2 test:
ik post hem op verschillende sites als hij klaar is op 10januari

dat 0punt gebeure bekijk ik ook nog wel

yes, maar het grootste gebrek is het opwekken, waterstof kost veels te veel energie om op te wekken, bv door elektrolyse, dan kan je veel beter die elektriciteit direct benutten...
elektrisch is misschien vervuilend, ach eigenlijk is alles wel vervuilend, het gaat erom wat het minst vervuilend is en dan maakt elektriciteit zeker een goede, zo niet de beste kans.
accu's worden ook steeds beter en milieuvriendelijker, om het nog maar niet over fuelcells te hebben, wat accu's geheel kan vervangen...

het is gewoon heel simpel, alles wat we nu kennen is niet perfect, maar er zijn zat opties die beter zijn dan benzine, dat is wel zeker, hybride en biogas enz enz zijn ook niet de oplossing, ze vullen maar de helft van het probleem op en houden nog steeds de olieboeren aan de macht.

kijk eens naar monorail achtige systemen en inductieve overbrenging, en je hebt bijvoorbeeld geen accu's meer nodig, het kan zoveel verschillende kanten nog uit, mogelijkheden te over
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 10-12-2008 18:51:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox:
Ron B.:

(knip)


Mijn opmerking over kernenergie is blijkbaar niet overgekomen, het nadeel van korte tekstjes tikken.

Onderbouwen is een kunst apart :-). Voor wat betreft electriciteitscentrales, daarvan is het rendement maximaal 58.4% (aldus wikipedia, al kun je het rendement verhogen door warmtekracht koppeling toe te passen). Kerncentrales hebben een nog lager rendement (en die leveren ook veel warmte op).
Dat er in de toekomst allerlei verbeteringen plaats kunnen vinden vwb transportverliezen zou best kunnen maar het gaat om het hier en nu. Benzine (en andere verbrandings) motoren verbeteren ook gedurende de tijd.
Nu levert een benzinemotor ook (afval)warmte voor in de auto. Zou je die warmte met de accu van de electrische auto moeten produceren dan kom je niet zo ver meer.
Ik kan uit ervaring vertellen dat moderne dieselmotoren ook al weinig warmte meer produceren voor verwarming gedurende een koude winterdag, ze worden veel te efficient om zelf op temperatuur te blijven en de auto te verwarmen.

Meer energie opwekken dan we erin stoppen wordt kennelijk angstvallig verborgen gehouden anders had iemand het wel op de markt gebracht, was die er stinkend rijk van geworden en had iedereen het nu en reed iedereen op electriciteit.

Overigens staan er in het nationaal automuseum in Raamsdonksveer ook een paar electrische auto's van bijna 100 jaar oud die toen al beter presteerden dan benzine auto's uit diezelfde tijd. Als we toen al meteen verder waren gegaan met electrische auto's was het wellicht allemaal heel anders gelopen.......
Op 10-12-2008 19:49:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte:
Libertarian:

blahblah...

Ik vergelijk helemaal niets ik stel gewoon dat zelfs waarneer de bron van de energie gratis is de machine die er iets bruikbaars van maakt als stroom en of warmte gewoon geld kost of minimaal de moeite van het zelf in elkaar knutselen.
Moeilijk he, lezen.
Stroom moet vloeien.
Op 10-12-2008 22:29:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Beeblebrox:

Ron B.:

(knip)

Onderbouwen is een kunst apart :-). Voor wat betreft electriciteitscentrales, daarvan is het rendement maximaal 58.4%

Dat er in de toekomst allerlei verbeteringen plaats kunnen vinden vwb transportverliezen zou best kunnen maar het gaat om het hier en nu. Benzine (en andere verbrandings) motoren verbeteren ook gedurende de tijd.

Meer energie opwekken dan we erin stoppen wordt kennelijk angstvallig verborgen gehouden anders had iemand het wel op de markt gebracht, was die er stinkend rijk van geworden en had iedereen het nu en reed iedereen op electriciteit.


ik voel mij niet zo genoodzaakt alles te gaan onderbouwen, ik heb ook nog andere dingen te doen, en maar al te vaak zijn het paarlen voor de zwijnen, google is u vriend, gebruik hem dan ook

het rendement van wat tegenwoordig gebruikt word ligt niet al te hoog, maar als je naar zonne en windenergie kijkt dan ligt dat rendement echt wel hoger dan ca. 60%.
de warmte in een kerncentrale is juist wat gebruikt word voor de energieomzetting, de meeste kerncentrales hebben een zwaar verouderd stoomturbinesysteem, en de hitte die daarvoor nodig is word opgewekt door de kernreactie.

kerncentrales, kolencentrales enz zijn geen optie, en het rendement van de gemiddelde verbrandingsmotor zit wel redelijk op het maximum, rendement is de verhouding tussen input en output, dat een motor zuiniger word in verbruik wil niet zeggen dat het rendement ook meteen beter is, bv dingen als overbrenging hebben evenveel invloed.
juist in het hier en nu kunnen die verbeteringen al plaatsvinden, als we het opschuiven naar de toekomst dan blijft het altijd "zien we morgen wel", en zoals gezegd, het word al toegepast, dus het is al in het hier en nu... (en dat geld ook voor "meer uit dan in" systemen, dus waar wachten we op?)

de verbrandingsmotoren zitten wel ongeveer op hun maximum hoor, en al was dat niet zo, zonder olie doen ze heel erg weinig, hoe goed ze ook zijn...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-12-2008 16:03:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox:
Ron B.:

ik voel mij niet zo genoodzaakt alles te gaan onderbouwen, ik heb ook nog andere dingen te doen, en maar al te vaak zijn het paarlen voor de zwijnen, google is u vriend, gebruik hem dan ook


Ik voel mij gelukkig niet als zwijn aangesproken, maar, indien u uw waarheden beweert en vervolgens door mijn vriend Wikipedia onderuit gehaald wordt, stellen dat u zich niet genoodzaakt voelt alles te onderbouwen, wekt op mijn lachspieren. Hilarisch :-)

U hoeft uw paarlen niet te werpen als u het te druk heeft om op alle berichten te antwoorden, ik kan vast ook wel zonder. Neemt niet weg dat u uw paarlen zo kwistig mag strooien als u wilt, al dan niet tot mijn vermaek (de oplettende lezer merkt op dat ik 'lering' achterwege heb gelaten).

Stiekem heb ik uw steeds vager wordende paarlen toch bekeken en merk ik op dat ze zichzelf tegen spreken en steeds meer vlekjes krijgen maar dat ga ik hier niet onderbouwen want mijn onbeduidend getik wordt niet erg zorgvuldig gelezen merk ik.

Concluderend stel ik dat ik erg geniet van uw paarlen, ook al zijn ze niet voor mij bedoeld (ik ben nu eenmaal geen zwijn) :-)

Op 11-12-2008 18:31:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Beeblebrox:

Ik voel mij gelukkig niet als zwijn aangesproken, maar, indien u uw waarheden beweert en vervolgens door mijn vriend Wikipedia onderuit gehaald wordt, stellen dat u zich niet genoodzaakt voelt alles te onderbouwen, wekt op mijn lachspieren. Hilarisch :-)

U hoeft uw paarlen niet te werpen als u het te druk heeft om op alle berichten te antwoorden, ik kan vast ook wel zonder. Neemt niet weg dat u uw paarlen zo kwistig mag strooien als u wilt, al dan niet tot mijn vermaek (de oplettende lezer merkt op dat ik 'lering' achterwege heb gelaten).

Concluderend stel ik dat ik erg geniet van uw paarlen, ook al zijn ze niet voor mij bedoeld (ik ben nu eenmaal geen zwijn) :-)

dit bedoel ik, welk inhoudelijk antwoord ik ook zal geven, het maakt toch niet uit, want u bent er al van overtuigd dat ik uit mijn nek zit te zwetsen

supergeleiding word gebruikt in een centrale in engeland, overunity word gebruikt in een centrale in polen of 1 van de omringende landen, de auto uit de docu "who killed the electric car" toont aan dat accu's 10 jaar terug al ruim goed genoeg waren voor elektrische auto's enz (en dit had ik in eerdere reacties ook al gezegd) leef je uit zou ik zeggen...

wat u bijvoorbeeld zegt over dat rendement, dat is van toepassing op een kolencentrale, geef me de cijfers ook even als u over een windturbine spreekt bijvoorbeeld.

en dat u nu puur zit te zeuren over die paarlen, zegt mij dat u het wel een beetje persoonlijk neemt, anders wel u wel gewoon echt inhoudelijk gereageerd (even ter verduidelijking, dat sloeg niet op u, maar terzijde)

maar zoals ik al zei, ik heb ook andere dingen te doen, en als u van mening bent dat ik slechts geschikt ben voor u vermeak (ende leering niet aan u besteed is) dan kan ik mijn tijd ook beter besteden...
(bericht gewijzigd op 12-12-2008 19:28:28)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-12-2008 19:27:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Rendement is een leuke vraag, direct zonnestralen omzetten naar stroom tegen 14 tot 22% of bv warmte voor huis en tapwater tegen rendementen van wel 40 tot 80% per ingestraalde kilowatt zonlicht.
Of die zon indirect benutten via olie gas wind waterkracht en steenkool.
Waarneer je heel simpel denkt is direct opvangen van onze zonne energie gewoon de beste optie.
Nu nog een wereld wijd stroomnet om dat mogelijk te maken
Of nog een tweede zon erbij
Stroom moet vloeien.
Op 12-12-2008 23:44:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox:
Tim:

"Jeremy Clarkson, fasten your seatbelts"


Dat deed ie dus gisteren avond in Top Gear. En Jeremy kennende, op de bekende manier :-)
Het ding trekt behoorlijk sneller op dan de benzine Lotus waar hij op gebaseerd is maar door de zware accu's verliest ie het in de bochten. Al met al toch een hele prestatie maar toen bleek dat hij na 55 mijlen er plotseling mee ophield. Lege batterijen.
Natuurlijk geen normale omstandigheden gezien de toegepaste rijstijl maar vervolgens zijn er 16 uur nodig om hem op een 13Amp aansluiting weer op te laden (of 600 uur via de huis tuin en keuken windmolen, als het waait tenminste :-) ). Oh ja, er zijn er tijdens het testen 2 kapot gegaan, oververhitte motor en de remmen hielden het ook niet.

Top Gear conclusie: Leuk, bloedsnel in de rechte lijn, bijzonder maar nog niet praktisch bruikbaar, tenzij je het opladen net zo snel kunt doen als het tanken van nu. De Honda met brandstofcel (H2) die ze daarna onder handen namen beviel wat dat betreft beter, niks geen accu's, gewoon brandstof erin pompen en klaar.
Dit was puur vanuit de eindgebruiker bekeken, je doet als consument namelijk niet graag een stap terug. Hoe je dan aan die waterstof komt werd helaas niet verteld.

Op 15-12-2008 14:53:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ManischCreatief: Tesla is The Man!
Op 15-12-2008 23:47:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
ManischCreatief:

Tesla is The Man!

Nou hèhè, eindelijk zeg je eens iets zinnigs i.p.v. eindeloos op elk willekeurig topic naar je website te linken.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 16-12-2008 0:12:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ManischCreatief:
Ja Horus:

ManischCreatief:

Tesla is The Man!

Nou hèhè, eindelijk zeg je eens iets zinnigs i.p.v. eindeloos op elk willekeurig topic naar je website te linken.

Manisch ?
Op 23-12-2008 0:33:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Invasion: Conceptcar die 100 jaar mee gaat.



De Cadillac World Thorium Fuel is een conceptcar. De auto heeft een nucleaire aandrijving en is zo ontworpen dat het 100 jaar mee kan.



http://www.idealize.nl/2009/01/conceptcar-die-100-jaar-mee-gaat/
Op 23-01-2009 22:29:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Beeblebrox:
...
Hoe je dan aan die waterstof komt werd helaas niet verteld.
...


Tja, eenvoudigste manier is met water en (veel) electriciteit.

En dan is het cirkeltje rond vrees ik.
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 24-01-2009 11:52:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
TMTNSP: De meeste mensen reageren op problemen door om zich heen te kijken naar een oplossing. En als zij iets ontdekken, dan juichen zij het uit en gaan onmiddellijk over tot het exploiteren van hun oplossing...

Maar het gebruik van nieuwe natuurkundige mogelijkheden is uiteraard net zo gevaarlijk als het toepassen van nieuwe chemische producten. De grote vraag is niet of ons leventje in luilekkerland voorlopig weer ongestoord kan voortduren, maar wat de ongedachte gevolgen zullen zijn van het grootschalig toepassen van de nieuwe mogelijkheden. En wat dit laatste betreft, ben ik absoluut niet onder de indruk van al die gouden bergen die overal op het internet in het vooruitzicht worden gesteld t.a.v. "nieuwe mogelijkheden". Laat er eerst maar eens een behoorlijk theoretisch kader ontwikkeld worden hoe alles in ons heelal nu eigenlijk functioneert. Want om heel eerlijk te zijn: ik denk dat het voor ons allemaal heel gezond zal zijn om weer eens - door omstandigheden gedwongen - op onze hurken met een dotje gras onze gat af te vegen.

Vrijwel de gehele bevolking in de geïndustrialiseerde landen heeft de nuchtere kijk op de werkelijkheid al jaren geleden verloren. Het voorstellingsvermogen en de zelfverwerkelijking zijn gefixeerd op het maken en kopen van industriële producten. Die kaalslag op de aanwezige grondstoffen houdt onze aarde nog maar een beperkt aantal jaren vol.
Op 24-01-2009 14:05:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:

Aikido-acteur Steven Seagal houdt zich tegenwoordig ook bezig met het verspreiden van informatie over alternatieve energiebronnen. Men probeert dit filmpje zoveel mogelijk te verspreiden.

Op 14-07-2010 22:13:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Welk zin heeft het dit te verspreiden, velen verstaan het toch niet.
Waarom komt alles toch uit amerika "engels" ? pfff ...
Op 15-07-2010 0:34:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
Kat:

Welk zin heeft het dit te verspreiden, velen verstaan het toch niet.
Waarom komt alles toch uit amerika "engels" ? pfff ...


Veel Belgen en Nederlanders beheersen het Engels uitstekend. Als je er moeite mee hebt, pak een woordenboekje erbij en je zult zien dat het in korte tijd niet meer zo moeilijk is als je had gedacht.

Misschien zijn in de Verenigde Staten meer mensen gesteld op hun vrijheid. Zeker is dat in de VS veel meer onderzoeksjournalistiek en conspiracy research is dan hier, waardoor er ook veel meer belangstelling is voor nulpuntenergie en hoe dat vanaf Tesla's radiant energy onderdrukt is vanwege de belangen van de grote bankiers en hun investeringen in olie, gas, elektriciteit, etc. Als je daar meer over wilt weten in het Nederlands, Benjamin Adamah heeft er een uitstekend boek over samengesteld, 'Nulpunt-Revolutie'.
Op 15-07-2010 16:16:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik denk dat het bekijken van de docu 'Who Killed the Electric Car'?

http://video.google.com/videoplay?docid=1405611374523233913#

aardig wat verheldering kan brengen.
ech?
Op 15-07-2010 17:28:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Plakband:

Ik denk dat het bekijken van de docu 'Who Killed the Electric Car'?

http://video.google.com/videoplay?docid=1405611374523233913#

aardig wat verheldering kan brengen.




Goeie, ja.
United as one. Divided by zero.
Op 15-07-2010 17:32:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden