Goedemorgen! Deeltje 2 van de GEET-reportage door onze GW-camerajournalist is gemonteerd en binnen. Kostte hem een nachtje geen slaap, maar dat hoort bij het arbeiten bij GW. In dit nieuwe deel ziet u de GEET-motor in werking. Hij draait op basis van benzine, water, koffie en oude cola. Robert Boerman licht een woordje toe en demonstreert de zuiverheid van de uitlaat.

Robert Boerman
(Robert Boerman)

U krijgt in dit deel ook wat meer informatie over de uitvinder van de GEET fuel processor: Paul Pantone. Kortom, een must see voor wie geïnteresseerd is in de zoektocht naar schonere, duurzame motoren van eigen bodem.


(Robert Boerman en de GEET-motor. Deel 1 hier.)
3.14po: Cliffhanger.
United as one. Divided by zero.
Op 02-02-2009 0:28:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer: Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?
God... Dat ben je zelluf!
Op 02-02-2009 0:41:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Touchwood:
Cultuurmeneer:

Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?

Omdat dan de olie bijna onverkoopbaar wordt, en daar zullen bepaalde partijen niet zo blij mee zijn?
Salmay... Dalmay... Adonay.................................... Nothing works!!!
Op 02-02-2009 14:00:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Animal: Wat kunnen we doen om Paul Pantone te helpen?
Op 02-02-2009 14:10:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
adenis:
Touchwood:

Cultuurmeneer:

Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?

Omdat dan de olie bijna onverkoopbaar wordt, en daar zullen bepaalde partijen niet zo blij mee zijn?


autofabrikanten hebben toch vrij weinig te maken met oliemaatschappijen. Als Iemand een auto kan leveren die op water loopt, zal die fabrikant dat gewoon doen. puur omdat deze auto juist heel veel verkocht zal worden. Ik neem wel aan dat ze eerst de oude voorraad willen verkopen of het nieuwe type haast onbetaalbaar maken.
Op 02-02-2009 14:53:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
touchwood:

Cultuurmeneer:

Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?

Omdat dan de olie bijna onverkoopbaar wordt, en daar zullen bepaalde partijen niet zo blij mee zijn?


Nee Touchwood, daar ligt het niet aan. De praktijk wijst namelijk uit producenten die alternatieve energiebronnen aanwenden niets te vrezen hebben. Kijk maar naar de electrische auto's die momenteel de markt en masse aan het betreden zijn.

Ik denk dat het eerder komt door het feit dat een auto die een motor heeft die bij de geringste belasting steeds afslaat, gewoonweg niet goed zal verkopen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 02-02-2009 14:53:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Clavius:

touchwood:

Cultuurmeneer:

Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?

Omdat dan de olie bijna onverkoopbaar wordt, en daar zullen bepaalde partijen niet zo blij mee zijn?


Nee Touchwood, daar ligt het niet aan. De praktijk wijst namelijk uit producenten die alternatieve energiebronnen aanwenden niets te vrezen hebben. Kijk maar naar de electrische auto's die momenteel de markt en masse aan het betreden zijn.

Ik denk dat het eerder komt door het feit dat een auto die een motor heeft die bij de geringste belasting steeds afslaat, gewoonweg niet goed zal verkopen.



De benzine / diesel / etc. -motor waren toch ook niet in één jaar ofzo uitontwikkeld. Heeft deze motor technisch gezien dan helemaal geen potentie; ook niet voor de toekomst?
God... Dat ben je zelluf!
Op 02-02-2009 15:04:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Cultuurmeneer:

Clavius:

touchwood:

Cultuurmeneer:

Waarom pikken grote motorbouwers dit niet op en produceren het ding niet en masse?

Omdat dan de olie bijna onverkoopbaar wordt, en daar zullen bepaalde partijen niet zo blij mee zijn?


Nee Touchwood, daar ligt het niet aan. De praktijk wijst namelijk uit producenten die alternatieve energiebronnen aanwenden niets te vrezen hebben. Kijk maar naar de electrische auto's die momenteel de markt en masse aan het betreden zijn.

Ik denk dat het eerder komt door het feit dat een auto die een motor heeft die bij de geringste belasting steeds afslaat, gewoonweg niet goed zal verkopen.



De benzine / diesel / etc. -motor waren toch ook niet in één jaar ofzo uitontwikkeld. Heeft deze motor technisch gezien dan helemaal geen potentie; ook niet voor de toekomst?



Natuurlijk wel... Zodra alle verontreinigdheden uit de brandstof gehaald zijn, zal die motor vele malen beter presteren. Maar dan hou je iets over dat al uitgevonden was.
I might just be saying that to get you mad...
Op 02-02-2009 15:51:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
dude: Het grappige is dat men steeds in de weer is met het witte doekje,
ik vraag me af wat ze met de drap uit de container doen, niet meer opdrinken lijkt me.
Op 02-02-2009 16:20:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Leek me niet verstandig om ook een slok te nemen uit het bubbelvat. Die cola was al pittig genoeg.
Voor degene die nog twijfelt of het nou echt werkt of niet;

Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

Pantone heeft nog voor zijn gevangenschap les kunnen geven aan een internationaal gezelschapje studenten. Van de Europeesche deelnemers kwamen de meeste uit Frankrijk. Vandaar.
ech?
Op 02-02-2009 18:16:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Mosselman:

Leek me niet verstandig om ook een slok te nemen uit het bubbelvat. Die cola was al pittig genoeg.
Voor degene die nog twijfelt of het nou echt werkt of niet;

Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

Pantone heeft nog voor zijn gevangenschap les kunnen geven aan een internationaal gezelschapje studenten. Van de Europeesche deelnemers kwamen de meeste uit Frankrijk. Vandaar.


C'est magnefique!!!
Production de masse, vite!!!
(bericht gewijzigd op 2-2-2009 19:07:53)
God... Dat ben je zelluf!
Op 02-02-2009 19:01:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Mosselman:
...
Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

...

Bij één van die wagens (de laatste, Peugeot 505) staat dat die tijdens de test 6.38 liter brandstof per 100km verbruikte. En 22 liter water.

Wel, dat is dan die extra 22 liter water MEER dan mijn gewone auto.
Waar het voordeel dan nog zit wil er bij mij niet in hoor.

't Geet er bij mij niet in .
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 02-02-2009 19:06:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ach Luc, het is gewoon nog in ontwikkeling. Als Pantone vrijkomt(mocht ie het overleven), dan wordt het denk ik vele malen leuker. Maar je geeft in ieder geval een redelijk antwoord.
Stomtoevallig ben ik op het idee gekomen om mijns inziens(totaal arbitrair dus), een woord te gebruiken voor een 'onzin-argument-alleen-maar-om-het-debunken' en een beter onderbouwd argument. Dat laatste noem ik een soort van 'conclusie'. De categorie 'niet-onderbouwde-azijnpisserij' noem ik een 'Conclavius'. Geen idee waar ik dat nu vandaan heb maar af en toe komen er gewoon dingen in je hoofd he . Met dergelijke gasten kan je maar beter niet in Conclavius gaan .
(bericht gewijzigd op 2-2-2009 19:37:59)
ech?
Op 02-02-2009 19:36:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Heeft iemand de autoweek gelezen met daarin een (aangepaste) Opel waarmee ze in de begin jaren '70 een zuinigheidswedstrijd gewonnen hebben? 1 op 160 reed het ding en er zat een verdamper op zodat de brandstof niet op de 'normale' manier de motor in ging.

Is GEET op hetzelfde principe gebaseerd of zijn het gewoon 2 volledig verschillende zaken?
Op 02-02-2009 20:01:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Beeble, zijn verschillende zaken. Waar je aan refereert was een onderling wedstrijdje tussen Shell-technoloci. En een deel uit een docu van ik geloof de serie 'Tegenlicht' die in 4 delen belichtten over de toekomst van olie en ons gebruik daarvan.

De olie-industrie en auto-industrie zijn extreem met elkaar vervlochten. Aldus elkanders belangen sterk behartigend. Dat werd in die docu wel duidelijk. Google:'whatever happened to the electronic car?'. Reeds meerdere keren aangegeven via deze site. Dan kun je zien dat er 13 jaar geleden al een zeer goede en slik uitziende electrische gezinsauto ontwikkeld was door General Motors. De animo en bestellijsten waren groot. En plots hebben ze alles teruggetrokken. Weg met die handel. Want de olie industrie vondt het niet leuk dat ze dat deden. Gek he? .

Het is dus niet alleen een simpele 'samenzwering'. De complexiteit van onze economie werkt dergelijke dingen ook in de hand. En dat is helemaal niet gek. Wat wel een beetje gek is dat zoveel mensen zoveel meer weten en een beetje bang zijn om dat rond te strooien.
(bericht gewijzigd op 2-2-2009 20:27:52)
ech?
Op 02-02-2009 20:22:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Mosselman:

...
De olie-industrie en auto-industrie zijn extreem met elkaar vervlochten. Aldus elkanders belangen sterk behartigend.
...


Als deze motor inderdaad goed werkt zou hij - in theorie - de genoemde spiraal van olieindustrie- & autobouwers-belangen moeten kunnen doorbreken omdat het patent 'open source' is... En iedereen met een beetje geld 'm op grotere schaal zou kunnen produceren.
(bericht gewijzigd op 2-2-2009 20:35:13)
God... Dat ben je zelluf!
Op 02-02-2009 20:34:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: [quote=Beeblebrox]
Heeft iemand de autoweek gelezen met daarin een (aangepaste) Opel waarmee ze in de begin jaren '70 een zuinigheidswedstrijd gewonnen hebben? 1 op 160 reed het ding en er zat een verdamper op zodat de brandstof niet op de 'normale' manier de motor in ging.

Ja en weet niemand meer hoe je een Stirlingmotor moet maken? En waar is meneer Elsbeth uit Australië gebleven met zijn dieselmotor die 1:100 liep en zo zuinig was dat hij geen radiator nodig had?

Allemaal zuinige oplossingen die maar om één reden geen doorgang vinden: de keiharde afspraak aan de top van de piramide, dat zolang de autofabrikanten onzuinige auto's maken, de oliemaatschappijen en overheden scheppen met geld verdienen. Simpel.
Op 02-02-2009 21:14:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
todo: Over olie gesproken: http://www.niveauplus.nl/levelplus/producten/6/peilstok_chip/ ... ook via de GEET-website gevonden.
En als ik dit motortje zo zie draaien in de schuur bij meneer Boerman dan bekruipt mij het gevoel dat ik zelf ook wel zoiets kan bouwen, echt ingewikkeld ziet het er allemaal niet uit.
Errrg interessant dit.
Op 02-02-2009 21:38:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps:
Luk:

Mosselman:
...
Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

...

Bij één van die wagens (de laatste, Peugeot 505) staat dat die tijdens de test 6.38 liter brandstof per 100km verbruikte. En 22 liter water.

Wel, dat is dan die extra 22 liter water MEER dan mijn gewone auto.
Waar het voordeel dan nog zit wil er bij mij niet in hoor.

't Geet er bij mij niet in .


Een Peugeot 505 gebruikt normaal 10 liter per 100km.
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 02-02-2009 23:46:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Maar wat denk je van de kosten van al dat water paps! Klauwen met geld.

Ik stel een leuke test voor. Gaat beslist spectaculair materiaal opleveren voor deze site(en de rest v.d. wereld):
Er zijn nog mensen die twijfelen aan de werking van het systeem en dat is prima.
Ik heb ook ergens een conclavius gelezen dat zodra deze motor iets moet aan gaan drijven, hij gewoon af zal slaan. Oh ja? Die 125 pk viertakt cartmotor gaat afslaan?
Pak ik mijn camera, gaan we met wat twijfelaars bij de Geet staan, laten de motor lopen en geven flink wat gas bij terwijl hij op het Geet-mengsel draait.
Terwijl ik film pakt de twijfelaar met een stevige greep die snel draaiende as vast. EN HARD KNIJPEN HE?!

Volgens de twijfelaar kan er niets gebeuren omdat dat ding geen enkele kracht zou hebben. Mwahaha. Lijkt me best leuk. Maar eerst even een papiertje ondertekenen dat die persoon het uit vrije wil doet en derden niet verantwoordelijk zijn voor eventueel lichamelijk letsel.
Vrijwilligers ?

(bericht gewijzigd op 3-2-2009 7:24:45)
ech?
Op 03-02-2009 7:23:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
paps:

Luk:

Mosselman:
...
Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

...

Bij één van die wagens (de laatste, Peugeot 505) staat dat die tijdens de test 6.38 liter brandstof per 100km verbruikte. En 22 liter water.

Wel, dat is dan die extra 22 liter water MEER dan mijn gewone auto.
Waar het voordeel dan nog zit wil er bij mij niet in hoor.

't Geet er bij mij niet in .


Een Peugeot 505 gebruikt normaal 10 liter per 100km.


Kan best zijn.

Maar de technologie is dan ondertussen toch verbeterd, zodat de wagens van nu minder verbruiken.

En de vraag is dan nog maar of dit geet-gedoe NU nog iets uithaalt bij de op zich al zuinigere motors in de hedendaagse autos....
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 03-02-2009 7:46:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
GM: Electromagnetisme, straling, mechanische electrolyse(?)..... Allemaal mooie termen die met magie zijn omhuld en graag gebruikt worden om 'ons' te beinvloeden.
Helaas gaat in die pot behalve koffie nog steeds benzine. Een beetje nadenken levert al snel op dat ie dus op het damp van die benzine loopt. Een deel van de uitlaatgassen borrelt immers door dat mengsel. Onbelast gebruikt dat ding nix en dan zal die pot ook niet snel leeg zijn.
Paul Pantone zal ongetwijfeld de 'vader' zijn van deze uitvinding(?) maar het lijkt me erg ongeloofwaardig dat er nergens op de wereld een minstens net zo slim mens loopt die dit ding niet kan verbeteren/afbouwen.
En waarom moet iemand die as vasthouden mosselman? Als men geloofwaardig wil overkomen dan hadden ze allang een ronderecord gereden....
Op 03-02-2009 10:05:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Ik ben niet overtuigd dat het werkt maar ik ben zeker ook niet overtuigd dat het NIET werkt...

Het sterke er aan is dat je het gewoon kunt zien functioneren. Het blijft niet bij een mooie tekening en een vage theorie, nee, het is echt een apparaat en hij doet het ook nog.

Beste resultaat op afgewerkte olie met zout water....

Dan draait hij dus niet op dampen van benzine...?
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 03-02-2009 10:12:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
GM:
paps:

Ik ben niet overtuigd dat het werkt maar ik ben zeker ook niet overtuigd dat het NIET werkt...

Het sterke er aan is dat je het gewoon kunt zien functioneren. Het blijft niet bij een mooie tekening en een vage theorie, nee, het is echt een apparaat en hij doet het ook nog.

Beste resultaat op afgewerkte olie met zout water....

Dan draait hij dus niet op dampen van benzine...?

Het is wel een vage theorie omdat men komt met een verklaring als 'mechanische electrolyse'.
Men kan stellen dat het beste resultaat bereikt wordt met olie en zout water, maar waarom dan een demonstratie met benzine?
Op 03-02-2009 11:17:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
dude:
GM:

Onbelast gebruikt dat ding nix en dan zal die pot ook niet snel leeg zijn.
En waarom moet iemand die as vasthouden mosselman? Als men geloofwaardig wil overkomen dan hadden ze allang een ronderecord gereden....


@mosselman, inderdaad een as met de hand tegenhouden lukt niet, sterker nog, dat lukt zelfs niet met een 50cc brommermotortje,....

De verbranding motor is een oude uitvinding uit begin 1800, net als de elektronenbuis die in de jaren '60 is vervangen door de transistor en later door de IC en vervolgens door de chip is ook de verbranding motor aan vervanging toe.

In de auto-industrie zijn ze al jaren bezig met alternatieve energiebronnen hierdoor is oa de hybride auto ontstaan zoals de Toyota Prius en enorm populair aangezien je veel minder wegenbelasting hoeft te betalen en dus ook aantrekkelijk gemaakt door de overheid.
Honda en Lexus hebben ook deze auto, Citroen en Peugot komen in 2010 met een soortgelijke hybride.
De verbranding motor zal in de toekomst vervangen worden door een elektromotor in combinatie met accu's en brandstofcellen.

Zelfs de olie industrie is al jaren bezig met het investeren in alternatieve energiebronnen, zij weten als geen ander dat de olie voorraad opraakt en moeten wel investeren, bv zonnecellen zie ook BP SOLAR,
http://www.bp.com/genericcountryjump.do?categoryId=9070&contentId=7038143

(bericht gewijzigd op 3-2-2009 12:05:43)
Op 03-02-2009 0:00:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Dit draaiende model is een 'proof of concept' om te laten zien dat het principe werkt. Robert gebruikt zelf het woord 'mechanische electrolyse' als een soort vergelijking om het een beetje duidelijker te maken. Hij zegt gewoon doodeerlijk; 'weet het niet precies, ben geen chemicus'. Pantone weet het wel.
De Geet is al verder ontwikkeld. Veel meer kan en mag ik er niet over zeggen. Ga verder ook niet meer proberen te overtuigen, men vindt ervan wat men vindt. De toekomst zal het uitwijzen.
ech?
Op 03-02-2009 0:12:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Even een copy-paste van een reactie bij eerste Geet artikel:

Mox zei:

"@ dude of marcel,

De dampen van het water, de koffie, de benzine en cola gaat door de reactor. Buis in een buis met een staaf ijzer in de binnenste buis.
Dampen er in, elektries gelagen gas (plasma) aan de andere kant er uit.
Beetje zuurstof er bij en je motor loopt.

Dus geen benzine-gasmengsel. Anders zou de zakdoek zwart blijven in jou geval, en dat is ie niet.

De container ontploft niet als je er 100% benzine in gooit, ik weet niet hoe. Ik spreek uit ervaring.

Vervuiling is er niet, hij loopt op plasmagas. Cola-koffie-water-benzinemengsel wordt ontleed en om gezet.

Zelfs CO2 wordt brandbaar!

En het fabeltje dat je de motor niet kan belasten mag je wel vergeten.

Vanmiddag een 2,1 kW aggregaat getest met GEET. 1000 Watt kachel er aan, en blijven lopen met 250 Volt.
Daarna de kachel op 2000 Watt gezet en nog steeds lopen met 200 Volt.

Dus met belasting doet hij het ook, het is nu een kwestie van beter afstellen en automatiseren."

dat dus...
ech?
Op 03-02-2009 0:22:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
dude:
Mosselman:

Even een copy-paste van een reactie bij eerste Geet artikel:

Mox zei:

"@ dude of marcel,
Dus geen benzine-gasmengsel. Anders zou de zakdoek zwart blijven in jou geval, en dat is ie niet.

De container ontploft niet als je er 100% benzine in gooit, ik weet niet hoe. Ik spreek uit ervaring.

Vervuiling is er niet, hij loopt op plasmagas. Cola-koffie-water-benzinemengsel wordt ontleed en om gezet.



De verbrande uitlaatgassen lopen door de uitlaat de container in en zijn heet, ongeveer 260 graden, het vlampunt van benzine, lees verdamping naar gas en gasvorming ontstaat al bij -45 tot -18 graden
deze uitgestoten verbrande gassen hebben dus al lang de ontbranding temperatuur van bezine bereikt, dus 100% bezine in de container is LEVENSGEVAARLIJK.
Daarom heeft men water of een andere vloeistof in de container, de bezine is lichter dan water en drijft altijd bovenop het water, en gaat gemakkelijk door verwarming over in een gas vorm, het water koelt ook de uitgestoten gassen na verbranding, de benzine verdampt dus wel naar een gas vorm maar koffie, cola resten en suiker bereiken nooit de temperatuur die nodig is om te verdampen, alleen
zal waterdamp meekomen.
Dus die resten komen nooit uit het vat en zullen een steeds grote dikkere pap gaan vormen.

Dat de zakdoek niet vuil wordt is logisch de benzine is over gegaan in een gas vorm en heeft dezelfde eigenschappen zoals bv LPG en die uitstoot is schoner, echter de verbranding is niet sterk genoeg aangezien het bezine -gas mengsel aan explosie kracht heeft verloren doordat het een veel grote weg moet afleggen, daardoor zie je ook dat de motoren onregelmatig blijven lopen en steeds moet bijstellen.

(bericht gewijzigd op 3-2-2009 13:46:43)
Op 03-02-2009 13:37:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Luk:

paps:

Luk:

Mosselman:
...
Er is een pagina op de website geet.nl te zien waarop boven een hoop foto's o.a. deze regel staat "In Frankrijk rijden al diverse auto's rond met een GEET reactor aan boord. Bij deze enkele voorbeelden:"

http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=109

...

Bij één van die wagens (de laatste, Peugeot 505) staat dat die tijdens de test 6.38 liter brandstof per 100km verbruikte. En 22 liter water.

Wel, dat is dan die extra 22 liter water MEER dan mijn gewone auto.
Waar het voordeel dan nog zit wil er bij mij niet in hoor.

't Geet er bij mij niet in .


Een Peugeot 505 gebruikt normaal 10 liter per 100km.


Kan best zijn.

Maar de technologie is dan ondertussen toch verbeterd, zodat de wagens van nu minder verbruiken.

En de vraag is dan nog maar of dit geet-gedoe NU nog iets uithaalt bij de op zich al zuinigere motors in de hedendaagse autos....


Dan is zo'n GEET motor nog erg gulzig ook nog, als ik die vergelijk met mijn vw polo blue motion. Die verbruikt 1 litertje diesel op 33 kilometer. En als ik héél goed mijn best doe, nog zuiniger. Maar ik kan de verleiding van het doorrijden vaak niet weerstaan.
(bericht gewijzigd op 3-2-2009 14:52:43)
I might just be saying that to get you mad...
Op 03-02-2009 14:51:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk: Mij lijkt dit uiteindelijk allemaal "veel geblaat en weinig vroemvroem"....

(Als er nog Vlamingen zijn die zich die kampagne herinneren?)
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 03-02-2009 18:49:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Touchwood: Jammer dat je nét niet zag hoe het benzinekraantje werd dichtgedraaid.
(bericht gewijzigd op 7-2-2009 12:00:32)
Salmay... Dalmay... Adonay.................................... Nothing works!!!
Op 07-02-2009 0:00:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Terecht commentaar gast. Bekende van me zei dat ook al. Stom om dat te vergeten. Maar we kunnen altijd nog in de rebound. En dat gaat ook wel gebeuren.
ech?
Op 07-02-2009 13:36:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden