Laat ik gelijk maar met de deur in huis vallen; ik ben niet boos, maar woest. Terwijl de één waarschijnlijk ligt te knarsetanden om mijn schrijfstijl, presenteer ik u een andere schrijfstijl: namelijk mijn woeste schrijfstijl. Ik heb beloofd om een blogreeks te gaan schrijven over hoe u kunt survivallen met de planten, kruiden en bomen uit uw eigen tuin en omgeving en over wat deze planten voor u kunnen betekenen aan vitamines en zelfhulpmiddel bij genezing. Maar helaas wordt dit in de toekomst onmogelijk gemaakt door de "Codex Alimentarius". Mijn collega-redacteur Draakje heeft al het één en ander uitgelegd in een uitstekend blog, maar ik vertel het toch nog even in het kort in mijn schrijfstijl.

De codex Alimentarius

De gevolgen van de wet zullen vanaf 31 december 2009 niet ongemerkt aan u voorbij gaan. Tenminste, als u uw hoofd niet in het zand van onwetendheid steekt. Vanaf die datum zal de EU-commissie van de Codex Alimentarius gaan bepalen wat er op uw bord komt te liggen. De commissie bestaat uit:

- De farmaceutische industrie
- De medische industrie
- De chemische industrie
- De biotechnische industrie
- De landbouw

Natuurlijk mag u nog kiezen, maar wel uit de voeding die de Codex u voorschrijft:

1. Elk gewas dat voor consumptie bedoeld is, moet zijn behandeld met pesticiden.
2. Al het voedsel en alle voedingsmiddelen moeten worden bestraald.
3. Voedingssupplementen zoals vitaminen en mineralen zullen in de huidige samenstelling verboden zijn. De samenstelling wordt qua inhoud verminderd. Zo wordt bijvoorbeeld vitamine C van 500 mg verlaagd naar 30 mg, voor een hogere dosis moet u een recept halen.
4. Alle alternatieve medicijnen worden als geneesmiddelen beschouwd en zijn alleen nog verkrijgbaar via de reguliere arts op recept.
5. Elk dier dat voor de voedselindustrie gebruikt wordt, inclusief de biologische sector, moet zijn behandeld met antibiotica en exotische groeihormonen.
6. Kruiden zullen niet meer verkocht mogen worden met de nodige medische omschrijving.

Als u biologisch voedsel eet, hoe biologische zal uw voedsel dan nog wel zijn?

De codex AlimentariusVitamines, mineralen en kruiden zoals we ze nu nog kunnen krijgen zullen bij wet verboden zijn. Vitamine B6 is recent door de FDA al verboden. De hogere doses vitamine, die u alleen nog op recept bij de reguliere arts kunt krijgen, zullen naar alle waarschijnlijkheid van anorganische (niet plantaardig of dierlijk) en synthetisch stoffen zijn. Deze worden door het lichaam veel moeilijker opgenomen dan de natuurlijke vitamines.

U kunt niet meer zomaar zonder enige kennis naar een reformwinkel stappen om een natuurlijk vochtafdrijvend middel te kopen als brandnetelthee. Want als er wel kruiden te koop zijn, dan is het niet toegestaan dat de werking van dit kruid op de verpakking staat. Als u nu een reformwinkel binnen loopt, zult u merken dat op de meeste verpakkingen de beschrijving van het kruid al ontbreekt, omdat dit straks verboden is.
België is helaas een van de landen die het initiatief neemt. De eerste gedupeerden van de Codex Alimentarius zijn er al. In België is een supplement (een grassoort) in beslag genomen en verboden voor verkoop. Zie hier en hier.

Het komt er hier op neer dat ik per 31 december niet meer kan vertellen waar een kruid, plant of boom goed voor is. Waarom niet? Omdat het weleens gevaarlijk zou kunnen zijn. Gevaarlijk? Is het gevaarlijk om kennis te hebben over planten, kruiden en bomen? Sinds de schepping van elk dier en mens, leeft en overleeft men op kennis die de natuur ons biedt. De kennis die de mens en dier heeft doen overleven in goede en slechte tijden. En nu is deze kennis ineens gevaarlijk? Is het niet zo dat de meeste medicijnen uit de natuur ontsprongen zijn? Diezelfde natuur die we aan het vernietigen zijn? Wat zijn ze van plan? Waarom willen ze ons deze kennis ontnemen?


Als u naar het rijtje kijkt van mensen die de commissie vertegenwoordigen komt u al gauw terecht in een wirwar van belangenverstrengelingen. Belangenverstrengeling van geld, macht en globalisering. Als u naar het rijtje kijkt van zaken die de Codex Alimentarius u voorschrijft, moet u ook beslist iets opgevallen zijn. Voedsel dat bestraald wordt en bespoten, is bepaald niet goed voor u gezondheid. Maar daar weten de farmaceutische industrie en de medische wereld wel raad mee. Want voor elke ziek mens hebben zij de het geschikte medicijn dat u kunt kopen. Zo heb je een mooi doorschuifsysteem. De chemische industrie maakt u ziek en de farmaceutische industrie maakt u weer beter. Dat hoopt u in ieder geval. Maar geen nood, voor iedere vervelende bijwerking hebben ze ook wel weer een medicijn.

Kortom, alles wat u in eigen tuin en omgeving kunt plukken levert geen geld op. Ze verdienen er tenslotte geen eurocent aan. De oplossing: beknot de vrijheid van alternatieve zelfgenezing. Ontneem het bestaans-, kennis- en gebruiksrecht van natuurlijke middelen. Ontneem de mens de individuele zelfbeschikking op gezond natuurlijk leven en het recht op natuurlijke genezing. En zet alles onder de reguliere geneeskunde, waar de farmaceutische industrie heer en meester is.

Stelt u zich eens voor dat u uw eigen gezondheid gratis kunt verkrijgen via uw eigen onbespoten tuin. Het is eigenlijk te gek voor woorden hoe anderen kunnen bepalen wat u en ik moeten eten en drinken. Voor u het weet staan ze met een gerechtelijk dwangbevel voor uw deur of ze eens in u koelkast mogen kijken. En dat mogen is dan slechts voor de vorm. Weigert u, dan volgt er waarschijnlijk een straf in de vorm van een boete of u mag een paar dagen gaan zitten. Vindt u dit futuristisch? Dat was de Codex ook. De Codex Alimentarius is oorspronkelijk een "gentlemen's agreement”. Het is dus geen bindende overeenkomst, maar..... indien een land niet aan deze regels voldoet wordt het uitgesloten. Bij een geschil, ongeacht wie er gelijk heeft, krijgt het bij de Codex aangesloten land automatisch gelijk. Hoe dwingend kan men zijn?

Wilt u meer weten? Bekijk dan deze film hieronder, gemaakt tijdens een conferentie in 2005. De Amerikaanse Dr. Laibow legt u uit wat de impact zal zijn als de Codex Alimentarius in werking wordt gesteld. Wat het verder inhoudt, klik hier en hier. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar het weerhoudt GW er voorlopig niet van om in het volgende blog weer een kruid onder de loep te nemen.

-->
Gerelateerd aan deze publicatie:
NEO: Ik heb over de Codex Alimentarius gelezen en ook video's bekeken.
Het si gewoon de volgende stap in de onderdrukking van de mens.

Al bij het woord Codex Alimentarius gaat mijn bloed koken.

De bedrijven die er achter zitten zijn alleen maar uit op meer macht en door de algehele voedsel en drug imperium als alleen recht te krijgen zitten wij als klootjes volk als ratten in de val.
De grote bedrijven (zoals Monsanto) hebben alleen oog voor eigen belangen en niet voor het wel zijn van de mensen waar ze hun producten aan verkopen/opdringen.
Op 04-03-2009 0:47:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Djo: Dat kunnen ze toch niet maken? Alle regels die ze opstellen zijn ontzettend slecht voor plant , dier en uiteindelijk ook mens. Werden al die methodes niet met ethische kritieken bestreden? Weet niet iedereen dat pesticiden slecht zijn voor de geteelde producten. En weet ook niet iedereen dat hormonen en andere rotzooi in dieren spuiten uiteindelijk ook op ons bord komen en wij dit ook binnen krijgen? Ik begrijp je woede, want het is complete waanzin! Wat denken ze wel niet.. I'm utterly stunned
Op 04-03-2009 14:24:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: mensen de codex zat eraan te komen en nu is het bijna zover.
Dit is erger dan de meest zwarte scenario's die men kan bedenken.
Op 04-03-2009 14:28:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: Wat ook wel weer typisch is, is dat je er niets over hoort in de MSM.

Die codex is trouwens uitermate geschikt om de wereld bevolking in te dammen.
Aangezien de mannen achter de schermen kunnen dicteren over wat de (wereld)bevolking gevoerd wordt.
Op 04-03-2009 14:49:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Yiha: alles weten is alles vergeven (tout savoir est tout pardonner)

Wat ik wil zeggen is, als je alles wilt weten moet je ook in staat zijn om de fouten van die mensen te vergeven. Je lost dit niet met haat op. Die mensen aan de top zijn de grootste haters.
Op 04-03-2009 14:57:08 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
artofnemesis: *kuch* Dit klinkt mij in de oren als een kwaadaardig Kyoto-protocol bedacht door de meest zwartgallige conspiristen die je bedenken kan..

.. maar voor het geval dat het toch allemaal zo ernstig blijkt te zijn, ga ik gewoon lekker mijn eigen groentjes verbouwen in m'n achtertuin :-)

[edit]Ik kan overigens nergens in de standaard voor (bijvoorbeeld) mais vinden dat dat persé bespoten moet zijn.. dus puntje 1 kan sowieso voor mais al geschrapt worden.[/edit]
(bericht gewijzigd op 4-3-2009 16:51:04)
Op 04-03-2009 16:40:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pizza: aha, het is al definief? en er is niks waar wij met zn miljarden tegen kunnen doen om die paar hoge heren te dwarsbomen? En wie zegt dat nederland aangesloten is bij de landen die het toestaan? Anders doet de regering eens even waar deze voor bedoeld is en beschermt ons door ons hierbuiten te laten.

Ik vind het ook heel apart dat zoiets zover heeft kunnen komen, waar zijn jullie oude generaties mee bezig geweest:S Het spreekt voor zich dat dit natuurlijk in strijd met de mensenrechten is. Maar wie zijn die lastpakken achter de schermen eigenlijk. Als er nou eens een lijst ozu verschijnen met alle namen en adressen van de gene die hierachter zitten zou verschijnen... Zou het probleem vanzelf opgelost worden lijkt mij omdat ze niks meer stiekem kunnen uitvoeren en anders het volk wel maatregelen neemt. Misschien 1 reden om die privacy beperking toch toe te laten. Vooral bij dat soort mensen.
(bericht gewijzigd op 4-3-2009 17:01:23)
Op 04-03-2009 17:00:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MareJane: http://www.thebestofrawfood.com en dan onder codex-alimentarius-nederland. Kijk maar eens, petitie). Ik wil even wat zeggen: De WTO is potverdorie een Handelsporganisatie, die onder valse voorwendselen het is gelukt om de codex geregeld te krijgen. En dan is WHO en de schijnheilige VN ook nog bij betrokken, haha. Monsanto, Bayer, Dow Chemical en nog een paar grote jongens, zijn betrokken bij deze codex toestand. Liever nog, zij bepalen alles. Alles waar zij geen patent of macht op en over hebben moet verboden worden. Zij willen bepalen wat je eet en dat jij hen betaalt daarvoor. Wie de voedselketen beheerst, heeft de macht. Bovendien zijn alle regeringsleiders erbij betrokken. Ze zitten bijna allemaal in de 3.000 personen elite. En dan kom ik weer bij de NWO. Iedereen met maar een beetje verstand zoekt alles uit en kan dan verbanden leggen. En laten we eerlijk zijn, deze regering heeft nog helemaal niets fatsoenlijks gedaan voor zijn eigen bevolking. Graaigraaigraai en de schapen die betalen wel. Als deze codex met zijn onzinnige wetten (wie kan ze verzinnen???) doorgaat breekt er opstand uit. Zolang het richtlijnen zijn natuurlijk niet en dat wil het Min WSV (heet dat gedrocht zo?) ons graag doen geloven, zodat we op voorhand niet gaan protesteren. Ik stel voor alle petities te tekenen die er op het web zijn., Zoek en ze zijn gemakkelijk te vinden.Maar je moet er wel wat voor je, en dit is nog het minste in mijn ogen.
(bericht gewijzigd op 4-3-2009 17:20:37)
Op 04-03-2009 17:15:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Er was, als ik me goed herinner, een tijdje terug een actie gaande om dit tegen te gaan. Je kon toen een petitie steunen als protest. Jammer dat dit niet heeft gewerkt.

Edit: inmiddels heeft MareJane bovenstaand bericht gepost...
(Mijn toetsenbord heeft kuren: hij pakt de letters alleen, als ik hard op de toetsen ram..het duurt eeuwen zo... )
(bericht gewijzigd op 4-3-2009 17:22:41)
Op 04-03-2009 17:17:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Hive Queen, waar haal je deze bullshit toch vandaan? Niets berust op feiten.
Als ik dit lees van de site zelf klopt er geen reet van jouw verhaal.
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/codex/meest_gestelde_vragen.shtml#vraag4

.......
Op 04-03-2009 18:20:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Dit is toch waanzinnig. Eerst waren we op weg om pesticiden te verbieden en nu gaan ze het volop weer toestaan. Het was me inderdaad al opgevallen dat op sommige reform kruidenproducten zoals losse kamille, geen informatie meer opstond over de werking.
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 04-03-2009 18:29:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: België ligt verdorie vlak langs de deur. Het gebeurt al onder onze ogen en dan zijn er nog steeds mensen die graag blind blijven. Hoe onnozel kan de mens zijn. Je denkt toch niet dat de officiele site gedeponeerd door aanhangers van de codex iets negatiefs zouden zeggen? Mensen die niet willen zien, zullen ook niets zien. Ze zullen zich meelaten voeren als schapen. Ze doen maar. Voor die mensen is het toch te laat. Die zijn alleen maar verspilling van energie.Mensen die wel willen horen kunnen zich er iedergeval bewust mee bezig houden om niet te afhankelijk te worden van de opgelegde maatschappij. Dus Hive Queen, ik sta te popelen op de tips van wat je wel en niet kunt verorberen uit de natuur. Ik zorg wel voor mijn eigen onbespoten vitamines.
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 04-03-2009 18:50:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Draconian:

Hive Queen, waar haal je deze bullshit toch vandaan? Niets berust op feiten.
Als ik dit lees van de site zelf klopt er geen reet van jouw verhaal.
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/codex/meest_gestelde_vragen.shtml#vraag4



Print het uit en hang het bovenje bed... over twee a drie jaar praten we verder en als je gelijk blijkt te hebben krijg je van mij een fles onbespoten whiskey (als dat tegen die tijd nog mag)

Zoals Colijn in zijn tijd al tot het volk sprak: 'ga nu gerust slapen, de regering waakt en doet de rest'.

Op 04-03-2009 19:55:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: Toen ik nog op curacao woonde en mijn groenten lekker bij de (onbespoten)chinezen haalde, kon ik me niet voorstellen dat er mensen waren die 2012 als een oplossing voor veel problemen vonden.
Vlgs. veel mensen moest de aarde maar eens goed schoongespoeld worden, want het zou allemaal toch maar een troep zijn.
Nu zit ik sinds een jaar in Nederland en als ik niet van die schattige kleinkinderen had, zou ik ze bijna gelijk geven. Baarmoedervaccinatie, verplicht gif eten en ga zo maar door. Nederland lijkt onderhand meer op een politiestaat als het vrije socialistische land waar men zo trots op is. De tolerante vrije mensen hebben niets te vertellen en we zitten met zijn allen vast aan zoveel regels en voorschriften, protesteren heeft geen nut, het lijkt wel een zuidamerikaanse dictatuur. Bijna. En als je denkt: veel meer zal niet geaccepteerd worden, dan komt er zoiets als dit....
Op 04-03-2009 20:33:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lemetje:
Ganzfeld:

Draconian:

Hive Queen, waar haal je deze bullshit toch vandaan? Niets berust op feiten.
Als ik dit lees van de site zelf klopt er geen reet van jouw verhaal.
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/codex/meest_gestelde_vragen.shtml#vraag4



Print het uit en hang het bovenje bed... over twee a drie jaar praten we verder en als je gelijk blijkt te hebben krijg je van mij een fles onbespoten whiskey (als dat tegen die tijd nog mag)

Zoals Colijn in zijn tijd al tot het volk sprak: 'ga nu gerust slapen, de regering waakt en doet de rest'.


Zeker synisch bedoeld?

Als je op de regering moet vertrouwen, ben je een arm schaap. Zorg goed voor je eigen hachie, want van hen kun je alleen regels en plichten verwachten.
We hebben straks geen voeding meer, maar vulling waar je goed ziek van wordt! Bleke kindertjes die een chronisch vitaminen en mineralen tekort zullen hebben, zwangere vrouwen en ouderen die hetzelfde lot ondergaan met gevolg een zwaar ondervoedde bevolking die geen puf meer heeft en door vitamine C tekort aan scheurbuik zal lijden.
Op 04-03-2009 20:34:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
KC: Beetje Offtopic, maar toch:

Je mag tegenwoordig niet meer kiezen tussen boete OF zitten. Het is nu allebei. Dus nadat je hebt gezeten, zit je nog op een boete... Dat je het ff weet..
Ik ben omdat 'ik' is. 'Ik' heeft nooit niks en is voor altijd.
Op 04-03-2009 20:56:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince: V for Vendetta.
Religion, a placebo which causes damage.
Op 04-03-2009 22:24:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: klagen klagen... Maar wat doen we eraan? Niks, zoals altijd lol
Op 05-03-2009 0:53:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Fik2000:

klagen klagen... Maar wat doen we eraan? Niks, zoals altijd lol

Ik voel het "terrorisme" onder mijn bescheiden balletjes anders al kriebelen.
Doe zo mijn best zo bewust mogelijk met voedsel om te gaan en dan dit.
Net zo iets als dat ze eerst een 'crisis' forceren met massa-ontslagen en vervolgens werkelozen willen dwingen elke aangebode baan te accepteren, al betaalt het minder dan een uitkering.
http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/weer-aan-het-werk/passend-werk/index.aspx
Iemand een leuke emigratie-tip?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 05-03-2009 1:34:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vananem: Dit klinkt toch echt als paniekzaaierij. Ik heb inmiddels al meer gelezen over de Codex Alimentarius. De codex is niet meer dan een richtlijn voor Nederland. We wonen nog altijd in een democratie, en als wat in de codex staat tot wetten zouden worden, dan zou dat toch niet zomaar door de Tweede Kamer komen. Ik ben heus niet iemand die het volste vertrouwen heeft in onze regering, maar wat in de codex staat, zou ook in onze regering op weerstand stuiten. Ik kan me niet voorstellen dat alle kamerleden zomaar zouden toestaan dat biologische koeien opeens anti-biotica ingespoten krijgen of dat er lukraak pesticiden worden gebruikt. Er zijn meer mensen zoals wij (ik bedoel liefhebbers van natuur en natuurlijke wijzen), in de regering, die er tegen zouden zijn.
zie ook de beschrijving van wikipedia: "De Codex Alimentarius (Latijn voor "voedselboek" is een verzameling standaards en richtlijnen met betrekking tot voedsel, productie van levensmiddelen en voedselveiligheid."
"Er wordt soms beweerd dat de Codex Alimentarius een napoleontische wet is, wat in zou houden dat alles wat niet expliciet door" het Codex-reglement" is goedgekeurd automatisch verboden is. Echter, Codex normen zijn geen wetten. Codex normen zijn voornamelijk niet wettelijk geldende, handelsnormen, waar internationaal consensus over bestaat."
"Codex normen worden soms overgenomen door landen wanneer nationale wetgeving met betrekking tot voedselveiligheid ontbreekt of wanneer landen zelf geen mogelijkheden hebben een eigen beleid te ontwikkelen."
Het kan zijn dat mensen er niet op vertrouwen dat de codex enkel richtlijnen zijn, maar als er iets in onze wetgeving veranderd moet worden, dan is dat algemeen bekend, en dat is nu niet het geval. Ik eet nog steeds heerlijk biologisch vlees, en kan nog steeds zelfgemaakte jam op de markt kopen. We moeten alert blijven, dat is zeker, maar er is volgens mij geen reden tot paniek en het inslaan van alternatieve geneesmiddelen.
Greetz, Vananem
Op 05-03-2009 13:26:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
artofnemesis:
Vananem:

Dit klinkt toch ... alternatieve geneesmiddelen.
Greetz, Vananem


Kijk, zo is het nog eens goed verwoord!
Op 05-03-2009 15:15:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: De Codex is één van de grootste bedreigingen voor de mensheid.

Schandalig dat de massa media dit weer volledig aan zich voorbij laten gaan.... Nee, laten we lekker Bananasplit blijven kijken en maximaal 3 IQ puntjes boven hersendood blijven steken, precies de natte droom van elke bestuurder... brave en volgzame burgers.

BAH! Fuck de Codex!

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 05-03-2009 15:58:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MareJane: Vananem, democratie??? Laat me niet lachen. Onze 1e en 2e kamer hebben geen enkel tegenwicht wanneer er weer eens een onzinnig voorstel door een van onze inadequate ministers wordt gedaan. EPD/EKD/vaccinatie voor het o zo gevaarlijke baarmoederhalskanker.......; etc. Hoor ik ergens iets van kritiek?? Nee, wij worden opgeofferd en ook in de volksvertegenwoordiging zitten alleen maar schapen. Bovendien, wanneer de 2e kamer het er niet mee eens is, gaat de desbetreffende minister gewoon door. Volgens mij moet je als volksvertegenwoordiger dan maar meteen een motie van wantrouwen indienen en eisen dat die man of vrouw meteen met zijn/haar werk stopt. Waar heb je anders die dikbetaalde volksvertegenwoordiging voor. Maar droom maar lekker verder. Richtlijnen Codex worden in een mum van tijd wetten. In de EU zitten trouwens alleen maar mensen die zich willen verrijken en de paar eerlijke mensen moeten afhaken omdat ze door datzelfde instituut weggehoond worden. Maar waar blijft biologisch/alternatief Nederland eigenlijk? Daar is het erg stil. Geloven die ook in onze regering en de Codex-wetten??? Sorry, richtlijntjes... hahaha, zielig.
(bericht gewijzigd op 5-3-2009 21:43:52)
Op 05-03-2009 21:41:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: We kunnen hier uren over discusies voeren maar dat lost niets op.
Ik denk dat je meer kans hebt als we zo veel mogelijk mensen binnen en buiten Nederland hier van op de hoogte stellen.

Je kunt niets doen en blijven slapen tot dat de eeuwigheid je ontmoet, de Nederlands roverheid denkt toch niet aan zijn burgers, zijn vinden het al lang goed dat wij brave burgers gewoon liggen te slapen.
Op 05-03-2009 22:32:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Mee eens, Neo.
Het is prettig om hier over dit soort dingen te hebben, maar beter om zoveel mogelijk mensen in te lichten. Doe ik sowieso al.
Op 05-03-2009 22:52:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: Doe ik ook, ik praat er wel eens over met mensen en zet ze aan het denken.

Sommigen willen het trouwens ook niet horen, ignorance is bliss....with a smile on it's face
Op 05-03-2009 23:12:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MareJane: Ik informeer ook mensen, alleen ze reageren erop of ik gek ben. Ze hebben liever hun chips en spelen. Maar als ik van de 10 mensen er een bewust van kan maken is het ook goed. De rest moet maar lekker doorslapen, ze willen het niet weten, maar let op, die piepen straks het hardst.
(bericht gewijzigd op 5-3-2009 23:13:47)
Op 05-03-2009 23:13:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Stella: Vananem, Dit is geen paniekzaaierij, dit is werkelijkheid !! het feit dat mensen er zo weinig van weten is omdat wij door de media onwetend worden gehouden. Wij mogen niet teveel weten. De Codex Alimentarius is in 1962 opnieuw leven ingeblazen door via project paperclip overgekomen NAZI's. Weer een oorlog verloren, dus nu een andere aanpak. Wie het voedsel beheerst, beheerst de wereld. Google eens naar AntiMonsanto bv. , een dikke maatjes met de C.A.
Dit gebeurt allemaal in het kader van een Nieuwe Wereld Orde ! Yes, we can !!! En ze kunnen dat omdat ze de machtigste mensen ter wereld achter zich hebben: de Bilderberg-groep, de Bush-familie, de Clinton's, Rockefeller, het Engelse koningshuis en veel meer.

Ook Nederland speelt daar een grote rol in; van democratie is allang geen sprake meer. Wij zeiden toch NEE tegen de EU-grondwet? Die is er toch gekomen onder de naam Lisbon-Treaty. nee , klopt, dat staat niet in de krant want nogmaals, we hoeven niet alles te weten.

Als je alles wilt weten en begrijpen, moet je onderzoek doen. GMO's worden ons opgedrongen zonder dat wij het weten. Er is niets gaande, wat werkelijk onze gezondheid betreft, integendeel. De HPV-vaccins voor meisjes van 12 tot 16 jaar is nog lang niet veilig gebleken, maar een flinke subsidie voor Minister Klink was welkom.

Ik heb 7 site's gemaakt over deze onderwerpen, uitgespit, onderzocht, gecontroleerd voordat ik ook maar iets plaats.

KC heeft het juiste symbool geplaatst. Het Alziend Oog: Big brother.

George Orwell fantaseerde niet, hij wist !!!

Het artikel hierboven is bijna juist. Landen die aangesloten zijn bij de C.A. en die zich niet aan hun regels willen houden krijgen zeer hoge geldelijke sanctie's, maar worden niet uitgesloten. Dat is de macht van de C.A.

Als je het heden wilt begrijpen, zul je het verleden moeten weten.
Op 09-03-2009 3:31:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Debsy: Ik schrok in eerste instantie ook erg van het filmpje van Dr Laibow.
Maar goed, Dr Laibow is geen zuivere koek. Het filmpje is gemaakt om mensen psychologisch lam te leggen. Kijk op de website van Dr Rath voor de achtergrond van Laibow en haar man.
http://www4nl.dr-rath-foundation.org/extras/codex/codex-moderngeneral.html
Ik geloof zeker wel in krachten die dit willen bewerkstelligen maar denk dat dit echt niet zo makkelijk gaat, vandaar dit filmpje. Veel mensen moeten er vooral in geloven.
Ik heb destijds contact opgenomen met Van Nature, de nieuwe band, natuurdietisten, NvF ed. ER moet namelijk wel nog heel wat gebeuren wil al het voedsel bestraald worden, alle vitamines verboden, alle dieren met hormonen voor het einde van het jaar?
Maar goed veel paniekzaaierij idd. Maar denk dat we wel scherp moeten blijven. Onderschat de tegenkrachten niet. Er is bv geen boer die met gentech wil werken in Nederland. De Biologisch-Dynamische tak groeit met de dag. Opkomst van Transition Towns. Duurzame financieringsbedrijven (slow money) voor het opzetten van lokale BD-landbouwbedrijven in de Benelus (Woody Tasch). Talloze beroepsverenigingen in de alternatieve sector. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
En by the way...er zijn goeroes die leven op enkelt zonlicht
(bericht gewijzigd op 9-3-2009 17:52:38)
Op 09-03-2009 17:38:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian:
pizza:

aha, het is al definief? en er is niks waar wij met zn miljarden tegen kunnen doen om die paar hoge heren te dwarsbomen? En wie zegt dat nederland aangesloten is bij de landen die het toestaan? Anders doet de regering eens even waar deze voor bedoeld is en beschermt ons door ons hierbuiten te laten.

Ik vind het ook heel apart dat zoiets zover heeft kunnen komen, waar zijn jullie oude generaties mee bezig geweest:S Het spreekt voor zich dat dit natuurlijk in strijd met de mensenrechten is. Maar wie zijn die lastpakken achter de schermen eigenlijk. Als er nou eens een lijst ozu verschijnen met alle namen en adressen van de gene die hierachter zitten zou verschijnen... Zou het probleem vanzelf opgelost worden lijkt mij omdat ze niks meer stiekem kunnen uitvoeren en anders het volk wel maatregelen neemt. Misschien 1 reden om die privacy beperking toch toe te laten. Vooral bij dat soort mensen.

De regering is niks meer dan een verlengstuk van corporaties en banken. Het is sinds 1945 alleen iets meer verstopt. Een regering doet niet voor niets alles op basis van onvrijwilligheid oftewel dwang.
Op 11-03-2009 11:37:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
MareJane:

Ik informeer ook mensen, alleen ze reageren erop of ik gek ben. Ze hebben liever hun chips en spelen. Maar als ik van de 10 mensen er een bewust van kan maken is het ook goed. De rest moet maar lekker doorslapen, ze willen het niet weten, maar let op, die piepen straks het hardst.

geef hints en wacht tot ze bij je komen met vragen, op dat moment zal er wel geluisterd worden, tot die tijd verspil je helaas grotendeels je tijd hoe goed je het ook bedoelt. wie niet wil horen hoort niets en hoe harder je roept hoe meer men je dood wil zwijgen...

zij die weten spreken niet, en zij die spreken weten niet
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-03-2009 20:05:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Vananem: Hoi, ben even op vakantie geweest en lees nu alle reacties. Misschien hebben jullie ook gelijk, en is deze harde toon van het artikel nodig om mensen wakker te schudden. We moeten in ieder geval wel op blijven letten natuurlijk. Het is belangrijk geinformeerd te blijven, zodat we alert kunnen reageren als men er wel iets door wil douwen dat we niet willen. Toch denk ik nog altijd dat de regering zien als een stelletje marionetten wat vergezocht is. Er zijn nog altijd 16 miljoen burgers en maar een klein aantal machtshebbers. WE hebben de meerderheid en zijn echt niet allemaal makke schapen! Kijk maar op deze site! En naar wat Debsy noemde, dat zijn goede voorbeelden van groepen mensen, waaruit blijkt dat de stroming die zich bezig houdt met natuur en harmonieus leven steeds groter wordt.
Op 18-03-2009 9:23:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Link:
Ik kan me niet voorstellen dat alle kamerleden zomaar zouden toestaan dat biologische koeien opeens anti-biotica ingespoten krijgen of dat er lukraak pesticiden worden gebruikt. Er zijn meer mensen zoals wij (ik bedoel liefhebbers van natuur en natuurlijke wijzen), in de regering, die er tegen zouden zijn.


In Belgie kom je het slachthuis niet in als uw vee niet is ingespoten met de verplichte vaccinaties, de vaccinaties bevatten vooral antibiotica!
en uiteraard is het bij wet verboden om zelf te slachten, dus hier (Be) is het al zo!!!
(mijn schoonvader is een kleine boer met 2 beesten)
Op 26-03-2009 13:58:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tigron: LAAT JE STEM HOREN !!!!
We willen het niet geloven of kunnen het niet geloven en denken dat het allemaal wel mee zal vallen maar...
de medische industrie is zeer doelgericht bezig om zich van de steeds groter wordende concurrentie van alternatieve geneesmiddelen te ontdoen en als we niet opkomen voor ons recht om zelf te kunnen kiezen waarmee we onze gezondheid willen ondersteunen, dan gaat door wat als wet al helemaal klaar ligt voor de EU om volgend jaar te worden uitgevoerd. Het gaat hier over de Codex Alimentarius en de wet die per 31 dec 2009 ingaat.

De site waarop handtekeningen actie gevoerd wordt: http://www.eliant.eu/new/lang/en/?p=4

Ze hebben 1 miljoen handtekeningen nodig en ze hebben er nu nog maar iets meer dan
300 000. Klik bovenaan op de Nederlandse vlag dan komt er een Nederlands pop-up scherm waar je kunt tekenen.

De handtekeningenlijst is volgens mij niet erg bekend bij de mensen, dus het zou mooi zijn als daar wat aandacht aan besteed wordt. Stuur hem door naar zoveel mogelijk mensen.
Een voorbeeld uit de praktijk:

"Als voorproefje op deze wet is onlangs in Belgie met een distributeur het volgende gebeurd:
In Belgie hebben ze de Europese wet vervroegd in laten gaan omdat ze geen geschikte wet hadden.
Bijna alle produkten, waaronder vloeibare vitamines, Psylium (wat gewoon een grassoort is tegen koliek) zijn in beslag genomen om te worden vernietigd of wat dan ook. De distributeur is verhoord en heeft een proces verbaal gekregen.
De tijd dringt dus."

Link naar een zeer informatieve site:
http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=1184

Op 17-07-2009 17:30:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mrbill:
Draconian:

Hive Queen, waar haal je deze bullshit toch vandaan? Niets berust op feiten.
Als ik dit lees van de site zelf klopt er geen reet van jouw verhaal.
http://www2.minlnv.nl/lnv/algemeen/vvm/codex/meest_gestelde_vragen.shtml#vraag4

Leuke hype voor de Nieuwe Goedgelovigen en andere angstverslaafden. Get a life.
Op 15-04-2011 8:06:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden