What goes up must come down. Een keiharde werkelijkheid op onze wereld. In het geval van de 737 van Turkish Airways liep dat 'come down' op een tragische manier af. Vlak voor de Polderbaan van Schiphol sloeg het vliegtuig tegen de grond. Nog vers in het geheugen lag de onvrijwillige duik van de Airbus van US Airways in de Hudson. Vandaag duiken we ook even naar beneden, naar de schimmige wereld van helderziendheid versus statistiek.

Neerstorten in een vliegtuig is het angstscenario van veel mensen. We stappen achteloos in auto's of klimmen onbevreesd op motoren, maar er zijn er maar weinig die geen onaangename kriebel of pure angst voelen zodra ze een vliegtuig betreden. Natuurlijk weet iedereen dat vliegen in vergelijking tot bijvoorbeeld rijden vele malen veiliger is, maar iets weten en iets voelen zijn twee verschillende dingen. We voelen ons als mens gewoon prettiger als we contact met de aarde houden. De kans op een vliegtuigcrash blijft namelijk altijd aanwezig.


(Kansen tijdens vlucht)

Nog drie maanden en de zomervakanties beginnen weer. Velen onder u hebben al tickets geboekt. Vaak voor verre bestemmingen. Ik kan me zo voorstellen dat er onder die mensen personen zijn die met gemengde gevoelens naar die tickets kijken. Als u geboekt heeft bij één van de top 25 van veiligste maatschappijen dan is de kans dat u slachtoffer wordt van een ongeluk met minstens één dodelijk slachtoffer 1 op 8,47 miljoen. Boekte u bij de top 25 van minst veilige maatschappijen dan is diezelfde kans 1 op 830.428 (bron). Over kansberekening valt veel te zeggen en soms ook veel af te dingen. Voor de cijferaars onder ons hier een visie met hoe dodelijke ongevallen per soort voertuig zich met elkaar verhouden.

Mogelijk zitten er Grenswetenschappelijke kanten aan de vliegtuigcrash van de 737 van de Turkish Airlines in Schiphol. Hoewel op dit moment niet alle gegevens beschikbaar zijn, en niet alle bronnen gecontroleerd zijn, doe ik een schot voor de boeg met het bericht dat Henk Westbroek aan de ramp wist te ontsnappen door een vliegtuig later te nemen. Henk WestbroekEen 737 kan maximaal 170 passagiers vervoeren. De gecrashte 737 had 134 personen aan boord. Misschien was het toestel niet volgeboekt of misschien waren er meer mensen die toch maar van die bewuste vlucht af hadden gezien. De redenen waarom ik het mij afvraag is deze:

Omstreeks 1956 deed W.E. Cox een wetenschappelijke studie naar precognitieve waarnemingen van spoorwegrampen. Hij onderzocht 28 treinrampen waarbij minstens 10 personen zware verwondingen hadden opgelopen. Met behulp van statistiek kon hij bewijzen dat, in de 4 weken voorafgaande aan de rampen het aantal reserveringen op deze treinen significant kleiner was dan normaal. Cox verklaarde dit verschijnsel door onderbewuste precognitie, die door ieder mens op een andere manier wordt verwerkt.

Zou Henk Westbroek en mogelijk anderen in een moment van 'onderbewuste precognitie' de vlucht hebben veranderd of niet geboekt hebben? En gaat het de overlevenden dan net zo af als in de films 'Final Destination'? Fans van Henk Westbroek hopen van niet. De rest...

Feng Shui: Volgens mij komt het doordat Henk Westbroek 's ochtends zijn bed niet uit kan komen (kater)....daarom heeft hij zich laten omboeken naar een middagvlucht.
Onderschriften zeggen niets
Op 26-02-2009 9:32:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation: Het uur van publicatie van dit blog mag ik beschouwen als grenswetenschappelijke toevalligheid?
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 26-02-2009 9:57:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cool: Ik denk eerder (vooral omdat turkish airlines en nog meer van die turkse vliegmaatschappijen zo'n slechte naam hebben) dat het dus kan komen door of heel slecht onderhoud of sabotage.
Op 26-02-2009 10:09:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stephan224:
Radiation:

Het uur van publicatie van dit blog mag ik beschouwen als grenswetenschappelijke toevalligheid?


Ja opmerkelijk, dat kan geen toeval zijn.
Op 26-02-2009 10:36:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
cootje: Hahahaha 911, moet niet gekker worden idd

Ook opvallend is dat die maatschappij ongeveer om de 10 jaar een ongelukje heeft...
...
Op 26-02-2009 11:25:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
cootje:

...
Ook opvallend is dat die maatschappij ongeveer om de 10 jaar een ongelukje heeft...


En de zonnewind heeft een cyclus van om en bij de 11 jaar.

Kan géén toeval zijn!
De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 26-02-2009 0:35:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Invasion: Intuïtie, telepathie en het zesde zintuig.

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]

[/yt]

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]
(bericht gewijzigd op 26-2-2009 13:08:27)
Op 26-02-2009 0:43:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden