Onze huidige volksvertegenwoordiging wordt gekenmerkt door lieden waarvan we ons terecht kunnen afvragen wat we fout hebben gedaan om ze te verdienen. Terwijl de ene met flauwe prutsfilmpjes door de wereld trekt (ik vond onze eigen papieren versie beter), probeert een ander alles, tot het schaamhaar aan toe, van uw kroost te digitaliseren. Weer een ander kopstuk pleegt fraude, luistert de pers af, pleit voor schooluniformen, wil de sharia invoeren en kwam doodleuk weer in de kamer nadat hij eerder gedwongen moest aftreden. Een andere idioot dumpt massaal uw en mijn geld in falende banken en dus ook in de graaiende handen van lachende bankiers. Als klap op de vuurpijl loopt er een despoot rond die ieder democratisch principe aan zijn wereldvreemde laars lapt en zelfs een gehandicaptenzorginstelling tot de rand van de afgrond bracht.

pek en veren
(1794, woedende menigte heeft een federale official met pek en veren overgoten, omdat de regering de euvele moed had om belasting op whisky te gaan heffen)

We hebben het natuurlijk over figuren als Rouvoet, Wilders, Donner, Bos en Hirsch Ballin. O, ik vergat er nog bijna eentje, het heilige boontje dat liever niet heeft dat u zich verdiept in de kwestie Irak. Balkenende kan sowieso niet tegen kritiek en kan niet begrijpen hoe een andere uitgerangeerde regent, die hij hoogstpersoonlijk aan een mooie post bij de NAVO hielp, hem in de hand beet. Dezelfde Jan Peter Balkenende die uw massale en democratische 'NEE' tegen de Europese grondwet omdraaide in een totalitair 'JA'. En nu u de kosten laat betalen voor eigen en andermans falen.

Herinvoeren identificatieplicht, afluisteren en monitoren van uw bel- en surfgedrag, verbieden van gloeilampen, uw privacy compromitteren door middel van het EPD en EKD, een EU-grondwet door uw strot duwen, de Codex Alimentarius opdringen, invoeren rookverbod, uw vrijheid van meningsuiting op de helling, doorwerken tot hoogbejaarde leeftijd, armoede toegenomen, gezondheidszorg weer duurder, zinloze acties in Afghanistan en ga zo maar door. Kwam er eigenlijk ook iets positiefs uit Den Haag of Brussel?

Deze lui, dames en heren, die alles verbieden en uitbannen wat niet in hun persoonlijke straatje past, liegen, bedriegen en beknotten en van Nederland een politiestaat maken, zijn onze volksvertegenwoordigers.

Hoeveel beerputten zouden er nog open gaan en hoeveel blijven er gesloten? Men kan er alleen maar naar gissen, al ben ik bang dat het aantal gesloten beerputten de geopenden fors zal overtreffen. Ondertussen wacht ons een onzekere toekomst, maar spannend wordt het wel.

Wat te doen?

Emigreren is de meest voor de hand liggende optie, maar is het gras wel groener bij de buren?. Ook in Australië kent men een falend multiflauwecult-beleid en vliegen bevolkingsgroepen elkaar regelmatig in de haren.

Canada dan? Oké, net als Australië is er ruimte, maar wat moet je ermee als ook daar de armoede om zich heen grijpt. De tijd dat men rustig in een blokhut op bevervellen kon jagen is al lang voorbij.

Misschien is het toch beter om gewoon in Nederland te blijven, maar dan moet er wel iets veranderen. 'Anarchie!' hoor ik u roepen. Ja, dat zou misschien kunnen werken. Maar, zo houdt men ons voor, anarchie is vreselijk gevaarlijk.

Als er gesproken wordt over anarchie, dan schetst men al snel een beeld dat zo afkomstig lijkt van de post-apocalyptische film Mad Max. Een wereld in totale chaos waar alleen het recht van een klein clubje sterken geldt. Met geweld onderdrukken 'de sterksten' de rest en leggen de goedwillenden hun ijzeren wil op.

In dat opzicht leven we dus eigenlijk al in een post-apocalyptische Mad Max wereld. Immers door het geweldsmonopolie van een klein eliteclubje in Den Haag worden we beknot in onze vrijheden en moeten de massa's dansen naar de grillige pijpen van deze geweldenaars. Van democratie is geen sprake, tenzij u het eens in de vier jaar mogen stemmen democratie noemt.

nou is het genoeg

In Mexico is men wat dat betreft al flink bezig met 'onvrijwillige hervormingen' of zoals socioloog Jimenez zegt: “De staat verliest over veel gebieden controle”, doelend op de drugsoorlog die het land uiteen scheurt, “en de burgers pikken het niet langer. We gaan een nieuwe fase in van het conflict; geweld wordt altijd gewraakt met meer geweld.” Misschien zal Mexico de stelling dat alleen uit chaos een utopie kan ontstaan bewijzen of ontkrachten.

Ach, we laten emigreren en anarchie maar even voor wat het is. We moeten er gewoon voor zorgen dat de huidige regenten en de absurdistische EU-bureaucratie een toontje lager gaan zingen. Wat dat betreft voldoet pek, veren en een heleboel boze mensen. Het alternatief is om, net als al die 50.000 andere wakkere Nederlanders, lekker verder te slapen.
eoi: Bedankt voor weer een echo van mijn eigen denken pino, jouw blogs zijn altijd in mijn straatje.
Op 15-03-2009 0:19:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MareJane: En in de mijne Pino, bravo. Ik wou dat er weer eens iemand kwam met feeling en hart voor Nederland en haar bevolking. Die niet om te kopen is, geen zinloze uitgaven doet en doet waarvoor die benoemd is: Regeren in naam en voor het volk en die het volk haar macht weer terugggeeft. Het lijkt wel onderhand een dictatuur aan het worden, hier in dit "lieflijke" Nederland dat verkwanseld is aan de EU ten koste van haar eigen bevolking. Ik wil Nederland weer terug, uit de EU (Zwitserland kan ook heel goed zonder de geldverslindende, corrupte en machtswellustige mannetjes en vrouwtjes die in het EU-parlementje zich zitten vol te vreten en hun zakken zitten vol te stoppen met ons geld). Sorry moest het zeggen. Maar Sophie, dit geldt niet voor jou en ook niet voor Paul van Buitenen.
(bericht gewijzigd op 15-3-2009 13:50:11)
Op 15-03-2009 13:49:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
weerman: Leuk blog, scherp gezien. De pest is helaas, dat een ruime meerderheid van het electoraat zich iedere keer wéér in de luren laat leggen, en braaf een hokje rood gaat kleuren in de hoop dat DAN toch einnndelijk die beloofde verbetering zal komen. We blijven namelijk graag leven in de zachte illusie dat wij, die hardwerkende burgers, macht hebben om zaken te veranderen. Zo'n half jaar vóór die onzin-verkiezingen begint de propaganda op gang te komen; ons worden 'meningen' via folders geopenbaard, tv-programma's, posters op grooote houten stellages... "Stem op Piet", "Kies voor Truus"... en ja hoor; driekwart van het electoraat trapt er weer in en komt braaf opdraven.
Daarna is het weer afgelopen met de democratie en gaat de supergeheime rondedans beginnen; Truus wil niet werken met Piet, want Piet heeft heeeele andere ideeën... En dan krijg je van die absurde kabinetten warin NIET de grote winnaar zit, maar WEL een extreem-fundamentalistische religieuze splintergroep, die het dan later ook doodleuk heeft over het schaamhaar van onze kinderen.

Verandering zullen deze carrièrejagers en RoofRidders altijd tegenhouden, want ze zitten veel te lekker op dat pluche. Als er al een verandering kan komen (want dit economisch systeem is oppermachtig!) dan zal die van onderaf moeten komen, of van buitenaf. Dit waanzinnige systeem is niet via een mallotige verkiezingsronde te veranderen. De dikke, brede asfaltweg die leidt naar "Nog-meer-Winst en Nog-meer-macht" ligt er al jaren. Wij mogen slechts zeggen dat we aan de linkerkant willen lopen, of op de middenstreep of helemaal rechts. Maar het uiteindelijke doel is allemaal hetzelfde: meer macht en geld bij een kleine groep, ten koste van de overgrote meerderheid.
En dan denk ik nog niet eens aan de Nederlandse burger; ik kijk naar de derde wereld die nog steeds honger kent. Ik kijk naar Afghanistan met een recordoogst van papaver, terwijl er al jaren een westerse bezettingsmacht opereert..
We worden beduveld, al vele jaren!
Op 15-03-2009 13:51:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ALLES IS WAAR
Op 15-03-2009 14:17:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
phx: Alsof ik mij zelf hoor denken! Grappig Canada stond in de picture om er een nieuw leven te beginnen maar dat is ook een drol van een regering.

Ik ben zelf liberalist naar hetzelfde probleem dat ik heb met socialisme is het feit dat "isms" alles behalve practisch zijn.

Wat wij als nederlanders wel mee zouden mogen doen is meer onze bek opentrekken en ingevoerde wetten collectief boycotten zoals de belgjes en de fransen dat zo mooi doen. In je eentje sta je zwak tegen de grote boze regenten wolven maar wanneer wij collectief de verbale middelvinger opsteken kunnen ze niets doen.

Het verdrag van Lissabon is iets waar ik zo verschrikkelijk kwaad op ben en mijn geloof van een Demoncratisch Nederland is vergaan als sneeuw voor de zon. Zoals Pim Fortuyn ooit zei: "Als een keer in de 4 jaar naar een stemhokje gaan een democratie is, dan wonen wij in een democratisch land".

Tijd om ons eens collectief te laten horen bij de amoebes in Den Haag.
Op 15-03-2009 15:20:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Mooi, kritisch geschreven blog!

Dit zijn nu het soort blogs dat GW een bepaalde kwaliteit geeft. Inhoudelijk sterk en ook informatief, geen oppervlakkig gezwets maar iets wat je aan het denken zet!

Behoud s.v.p. deze kwaliteit, beste redactie! Laat het niet afglijden naar een minder niveau.
Op 15-03-2009 15:43:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 15-03-2009 16:36:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nemesis: Wat zouden wij kunnen doen tegen die graaiers? Tegen de grote bedrijven en multinationals?
Is er een lijst met "foute" producten,bedrijven en instellingen en kunnen we als consumenten invloed uitoefenen?
Bv. wat is de minst slechte bank,creditcard enz.
Of is het allemaal een pot nat?
Dus waar beginnen we van onderaf om de boel proberen te veranderen.
Op 15-03-2009 16:59:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
merlin: Be the change you want to see in the world...

Alleen jammer dat er maar weinig mensen zo leven...

merlin
Op 15-03-2009 17:06:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: @Nemesis en Merlin.

Inderdaad, wat kunnen we doen? En zeker, de verandering ligt bij jezelf.

Oneerlijke, onzuivere praktijken kun je genoeg vinden: ook in je eigen omgeving. Egoistische, op macht beluste egotrippers zijn er genoeg. Op kleine schaal kun je al best wat doen: er domweg niet aan meewerken, niet meegaan in angst, manipulatie en dreigementen. Voor jezelf opkomen, en het juiste voorbeeld geven.

Het lijkt een druppel op een gloeiende plaat, maar ik ben er vast van overtuigd dat het verschil maakt.
Op 15-03-2009 17:16:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: Goed Blog!!!! Complimenten
Toevallig (nou toevallig?) ben ik een boek aan het lezen dat ook in dat straatje hoort..... "Worden wij wakker". Is al enige jaren "oud" maar nog steeds actueel en er is al eens een blog over geschreven op GW.. Zie:

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=927
Op 15-03-2009 19:28:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:


Eerlijk gezegd vindt ik dat Venus project echt best wel enge club. Klinkt allemaal wel mooi op eerste gezicht, maar in feite komt het op het volgende neer: mens en machine moeten een eenheid worden. Alle steden op de wereld zullen er hetzelfde uitzien en alle mensen zullen gechipt worden en op andere manieren gerobotiseerd worden. Typisch een geval dus van misstanden aangrijpen om een nog grotere misstand te realiseren.
Op 15-03-2009 21:47:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Wij burgers kunnen altijd nog collectief zelfmoord plegen, dan hebben die varkenskoppen in Den Haag ook niks meer om macht op uit te oefenen.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 15-03-2009 21:49:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Samblo:



Eerlijk gezegd vindt ik dat Venus project echt best wel enge club. Klinkt allemaal wel mooi op eerste gezicht, maar in feite komt het op het volgende neer: mens en machine moeten een eenheid worden. Alle steden op de wereld zullen er hetzelfde uitzien en alle mensen zullen gechipt worden en op andere manieren gerobotiseerd worden. Typisch een geval dus van misstanden aangrijpen om een nog grotere misstand te realiseren.

'resistance is futile'
"We're all mad here."
Op 15-03-2009 21:56:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Chris de Boden:

Wij burgers kunnen altijd nog collectief zelfmoord plegen, dan hebben die varkenskoppen in Den Haag ook niks meer om macht op uit te oefenen.


Ehhh...even denken, nee toch maar liever niet Chris. En dan al helemaal niet collectief.

Bewustzijn of bewustwording werkt aanstekelijk en besmettelijk, dus er zal ergens een ommekeer moeten komen (al gaande??). Schud de slapende burgers, partners, buren, familie, vrienden, kennissen, collega's maar een beetje wakker.

Ondanks alle gebeurtenissen in de wereld, op grote schaal, zijn er toch nog mensen voor wie bv. X-factor (of een ander zéér "belangrijk" programma of bezigheid) het middelpunt of hoogtepunt van hun week is. Da's toch jammer?

Op 15-03-2009 21:57:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
Cheshire Cat:

Samblo:



Eerlijk gezegd vindt ik dat Venus project echt best wel enge club. Klinkt allemaal wel mooi op eerste gezicht, maar in feite komt het op het volgende neer: mens en machine moeten een eenheid worden. Alle steden op de wereld zullen er hetzelfde uitzien en alle mensen zullen gechipt worden en op andere manieren gerobotiseerd worden. Typisch een geval dus van misstanden aangrijpen om een nog grotere misstand te realiseren.

'resistance is futile'


Ja precies! Venus Project = the Borg!
Op 15-03-2009 22:01:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
C.:

Chris de Boden:

Wij burgers kunnen altijd nog collectief zelfmoord plegen, dan hebben die varkenskoppen in Den Haag ook niks meer om macht op uit te oefenen.


Ehhh...even denken, nee toch maar liever niet Chris. En dan al helemaal niet collectief.

Bewustzijn of bewustwording werkt aanstekelijk en besmettelijk, dus er zal ergens een ommekeer moeten komen (al gaande??). Schud de slapende burgers, partners, buren, familie, vrienden, kennissen, collega's maar een beetje wakker.

Ondanks alle gebeurtenissen in de wereld, op grote schaal, zijn er toch nog mensen voor wie bv. X-factor (of een ander zéér "belangrijk" programma of bezigheid) het middelpunt of hoogtepunt van hun week is. Da's toch jammer?


Niet dat ik dat zelf van plan was(ik wil nog van het andere geslacht genieten zolang mijn 6e zintuig daar nog zin in heeft)
Anderzijds, als het straks zo doorgaat met het uitmelken van de burgers, dan komen we vanzelf wel om van de honger uiteindelijk en is zelfmoord overbodig zelfs

Idd, wakker schudden en motiveren, maar ik ben bang dat het nu al rijkelijk te laat is en dat er geen weg meer terug is.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 15-03-2009 22:12:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: @ Chris

Nee joh, ben je mal. Het is nooit te laat.
Daar geloof ik niet in. Soms gaan dingen gewoon zoals ze moeten gaan.
Op 16-03-2009 0:43:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: De Nederlandse burgers zijn de kikker die in een koud glas water zit.
En het water wordt langzaam aan de kook gebracht.

Slaap lekker, en rust zacht lieve brave burgers.
Op 16-03-2009 9:00:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sacroes:
merlin:

Be the change you want to see in the world...

Alleen jammer dat er maar weinig mensen zo leven...

merlin


Daar ben ik het dus echt helemaal mee eens...Leef en gedraag je zoals je wilt dat anderen dat ook doen en je brengt het over naar je kinderen en die weer over en zo komt er toch hopelijk een verandering
Zeker een hele goede blog ..
Brake the rules, forgive quickly and kiss slowly.
Op 16-03-2009 13:38:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
C.:
Soms gaan dingen gewoon zoals ze moeten gaan.

Dingen gaan altijd zoals ze moeten gaan.
United as one. Divided by zero.
Op 16-03-2009 13:47:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
3.14po:

C.:
Soms gaan dingen gewoon zoals ze moeten gaan.

Dingen gaan altijd zoals ze moeten gaan.


Oké dan...jij je zin...
Op 16-03-2009 15:18:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Samblo:

Cheshire Cat:

Samblo:



Eerlijk gezegd vindt ik dat Venus project echt best wel enge club. Klinkt allemaal wel mooi op eerste gezicht, maar in feite komt het op het volgende neer: mens en machine moeten een eenheid worden. Alle steden op de wereld zullen er hetzelfde uitzien en alle mensen zullen gechipt worden en op andere manieren gerobotiseerd worden. Typisch een geval dus van misstanden aangrijpen om een nog grotere misstand te realiseren.

'resistance is futile'


Ja precies! Venus Project = the Borg!


Gelukkig kom je gelijk met een goed alternatief...
(bericht gewijzigd op 16-3-2009 21:25:49)
ALLES IS WAAR
Op 16-03-2009 21:19:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: Dingen gaan zoals ze "gestuurd worden.
En iedereen kan sturen. Ze kunnen in Den Haag hoog springen of laag, als het volk iets echt niet wil, gebeurt het niet, punt uit. Probleem is dat de grote massa al gauw zegt: resistance is futile, we hebben toch niets te zeggen enz. enz. Het is ook moeilijk om je rustige leventje omver te gooien. In mijn verre omgeving is er niemand die ook maar iets wil horen over welk GW topic dan ook. Laat staan dat ze in beweging willen komen. Maar het kan wel. Er zijn wel eerder regeringen geweest die moesten buigen voor ""de macht van het volk""
Op 16-03-2009 21:39:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
sufi:

Dingen gaan zoals ze "gestuurd worden.
En iedereen kan sturen. Ze kunnen in Den Haag hoog springen of laag, als het volk iets echt niet wil, gebeurt het niet, punt uit. Probleem is dat de grote massa al gauw zegt: resistance is futile, we hebben toch niets te zeggen enz. enz. Het is ook moeilijk om je rustige leventje omver te gooien. In mijn verre omgeving is er niemand die ook maar iets wil horen over welk GW topic dan ook. Laat staan dat ze in beweging willen komen. Maar het kan wel. Er zijn wel eerder regeringen geweest die moesten buigen voor ""de macht van het volk""

Ik ben bekend met dat fenomeen.
Mensen in mijn omgeving zijn ook vaak te goedgelovig ook en geloven in de "goedheid" van vadertje overheid. Geloven ook niet dat er achter de schermen gemanipuleerd en gelogen en bedrogen wordt. Mensen die wel wakker zijn worden afgedaan als : doemdenkers en aluhoedjes figuren.
Maarja ik hou toch mijn mond niet hoor. Maar loop er ook niet mee te leuren.
Als de mensen écht wisten wat er gaande is dan zouden ze wel in actie komen. Maar ze slapen.......willen liever niet wakker worden.
Maar het bewustzijn groeit wel... dus : vooral doorgaan met wat schudden en rammelen van de mensen om ons heen :
Wakker worden...............
Op 16-03-2009 22:35:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Samblo:
ThoTh:

Samblo:

Cheshire Cat:

Samblo:



Eerlijk gezegd vindt ik dat Venus project echt best wel enge club. Klinkt allemaal wel mooi op eerste gezicht, maar in feite komt het op het volgende neer: mens en machine moeten een eenheid worden. Alle steden op de wereld zullen er hetzelfde uitzien en alle mensen zullen gechipt worden en op andere manieren gerobotiseerd worden. Typisch een geval dus van misstanden aangrijpen om een nog grotere misstand te realiseren.

'resistance is futile'


Ja precies! Venus Project = the Borg!


Gelukkig kom je gelijk met een goed alternatief...


Nou persoonlijk zou ik het in de richting van kleinschaligheid zoeken. Ik wil best discussie aangaan over alternatieven, maar daar gaat het mij nu niet om. Ik wil mensen enkel waarschuwen dat het Venus Project zich presenteert als alternatief en dat op het eerste gezicht geloofwaardig doet, maar dat er een behoorlijk addertje onder het gras zit. Ik zeg ook niet dat ThoTh voor een gechipte bevolking en een centrale computer als dictator van de mensheid is (ik hoop het toch niet ThoTh!), maar dat is wel de achterliggende agenda van Venus Project en ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich daar van bewust zijn, zeker omdat het Zeitgeist verhaal in eerste instantie zo aantrekkelijk klinkt.
Op 16-03-2009 23:11:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Isis:

sufi:

Dingen gaan zoals ze "gestuurd worden.
En iedereen kan sturen. Ze kunnen in Den Haag hoog springen of laag, als het volk iets echt niet wil, gebeurt het niet, punt uit. Probleem is dat de grote massa al gauw zegt: resistance is futile, we hebben toch niets te zeggen enz. enz. Het is ook moeilijk om je rustige leventje omver te gooien. In mijn verre omgeving is er niemand die ook maar iets wil horen over welk GW topic dan ook. Laat staan dat ze in beweging willen komen. Maar het kan wel. Er zijn wel eerder regeringen geweest die moesten buigen voor ""de macht van het volk""

Ik ben bekend met dat fenomeen.
Mensen in mijn omgeving zijn ook vaak te goedgelovig ook en geloven in de "goedheid" van vadertje overheid. Geloven ook niet dat er achter de schermen gemanipuleerd en gelogen en bedrogen wordt. Mensen die wel wakker zijn worden afgedaan als : doemdenkers en aluhoedjes figuren.
Maarja ik hou toch mijn mond niet hoor. Maar loop er ook niet mee te leuren.
Als de mensen écht wisten wat er gaande is dan zouden ze wel in actie komen. Maar ze slapen.......willen liever niet wakker worden.
Maar het bewustzijn groeit wel... dus : vooral doorgaan met wat schudden en rammelen van de mensen om ons heen :
Wakker worden...............


Ja hoor, we geven niet zomaar op. Come on!
Als de eerste schil er maar af is: je hoeft nog niet eens met dramatische ontboezemingen te komen. Laat ze eerst eens bewust kijken naar hun eigen leven, dat is al een begin.
Op 16-03-2009 23:20:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Samblo:

Ik wil mensen enkel waarschuwen dat het Venus Project zich presenteert als alternatief en dat op het eerste gezicht geloofwaardig doet, maar dat er een behoorlijk addertje onder het gras zit. Ik zeg ook niet dat ThoTh voor een gechipte bevolking en een centrale computer als dictator van de mensheid is (ik hoop het toch niet ThoTh!), maar dat is wel de achterliggende agenda van Venus Project en ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich daar van bewust zijn, zeker omdat het Zeitgeist verhaal in eerste instantie zo aantrekkelijk klinkt.


Heb je daar wat meer info en een paar links over dan? Het klinkt alsof je veel meer weet en aangezien je in de waarschuwingmodus verkeerd heb je vast een goede bronverwijzing.
ALLES IS WAAR
Op 07-04-2009 11:32:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Die informatie is onwaar. Het venus project is voor een zelfsufficiente samenleving, alwel in communes en ik begrijp dat mensen dat eng vinden klinken maar dat is volstrekt natuurlijk. Dat de toekomst een samengaan van technologie en spiritualiteit betreft is onontkombaar, het is gezien egoistische platforms zelfs nodig omdat de aarde al teveel belast wordt door de zich alles toeeigenende mens, de balans is al ver van zoek. Hoe fijn die nepvrijheid ook voelt, verantwoordelijkheid is wat mensen zullen MOETEN nemen.

Chips komen absoluut niet voor in het venus project, het is namelijk niet de bedoeling dat mensen dingen verhandelen, alles is voor iedereen beschikbaar dus is die beveiliging helemaal niet nodig. Laat staan voor mensen zelf. In een samenleving als in het venus project zouden mensen elkaar toch niks aan willen doen, er is totaal geen rede toe. Zelfs verveling zal er niet zijn want er is genoeg om jezelf in te expressioneren.
Op 07-04-2009 15:40:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden