Het heeft even geduurd, maar hier is dan het derde deel van de videoreeks over de GEET fuel processor. Niet nodig om deel 1 en 2 te herbekijken, in deeltje 3 wordt alles nog eens mooi samengevat. Service van de zaak...

Wat nog mooier is: we hebben contact met David Pantone, de zoon van GEET-ontdekker van Paul Pantone. Als u in de reaxies intelligente vragen stelt, dan beloven wij dat we ze doorgeven aan David en dus Paul. Met wat geluk krijgt u dus antwoord van Mr. GEET himself.

Robert Boerman
(Robert Boerman van Eco Lodge(ic) Technologies)

Het moet gezegd, Robert Boerman levert goed werk af. Met zijn Eco Lodge(ic) Technologies werkt hij aan concrete oplossingen. Verspreiden van informatie - technologische open source - staat hoog in het vaandel. Zo kunt u het bouwplan van de GEET fuel processor gratis online bekijken en downloaden. Niets houdt u tegen om zelf aan de slag te gaan.

Wie zelf niet aan het werk wil, maar toch wil bijdragen kan de portemonnee trekken. Doneren kan via de website GEET.nl. Met de groeten van GW!

Mnakkie: Klinkt allemaal prachtig en ik hoop echt dat dit geen lucht-kasteel is. Ik heb wat kanttekeningen her en der gelezen dus wou ik via deze weg een paar vragen stellen.

We hebben cijfers nodig, anders blijft het enkel bij een leuke video.
1. Hoe loopt het geheel onder een belasting? Hang er eens een auto-dynamo achter en dan, om te beginnen twee 50watt koplampen ofzo om wat cijfers te krijgen bij een 100watt belasting.
2. Hoeveel benzine en water verbruikt ie per kwartier of uur?
3. en hoeveel benzine/water onder de bij 1 genoemde belasting.

Pas als hierop een paar antwoorden op komen om berekeningen op los te kunnen laten, pas dan kan je er wat zinnigs over zeggen. Ik zie overal op internet prachtige clipjes maar nergens wordt echt een last verzet. Het is mij allemaal veel te vaag en onduidelijk.

Hopelijk kunnen jullie en Robert hier wat helderheid in verschaffen.

(bericht gewijzigd op 30-3-2009 18:19:59)
Op 30-03-2009 18:12:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Mnakkie: Je hebt gelijk. Als je erbij staat en het filmt dan komt het niet in je op om die draaiende as vast te grijpen om te kijken of er wel druk op staat want het komt aardig overtuigend krachtig over.
We hopen hier zeker helderheid in te verschaffen in de toekomst. Voor nu moeten we het even met dit testmodel doen. Ik blijf de ontwikkelingen van de GEET volgen met grote interesse. Maar hoe mooi het ook lijkt: het moet zichzelf machinaal wel bewijzen ja.
ech?
Op 30-03-2009 19:44:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chef: @Mnakkie: precies,

Zelf denk ik dat dat je brandstoffen wel kan verdunnen met cola of koffie, maar het is waarschijnlijk toch de benzine die het werk doet. En de cola en koffie in de verbrandingskamer zullen door de hitte verdampen. Waardoor het lijkt dat de motor op cola loopt. Je zal uit 1 liter geetbrandstof minder nuttige energie halen dan uit 1 liter benzine.

Het is beter om de benzine op de meest efficiëntie manier om te zetten naar elektrische energie. En deze elektrische energie op te slaan in accu's. Want elektrische energie is vaak met 90% rendement om te zetten in andere vormen zoals warmte, beweging (elektromotor), licht (LEDs).

bv: Een verbrandingsmotor heeft gemiddeld 25 % rendement(chemische energie --> bewegingsenergie). Op zijn meest efficiënte punt geeft hij misschien 50 % rendement. En hier maak je elektrische energie van die je weer omzet naar beweging dus haal je een rendement van gemiddeld 45%. Zie hier het principe van de hybride motor. Probeer t maar een beter te doen.

Er bestaat niet zoiets als vrije energie. Het moet altijd ergens vandaan komen. Zoiets als 'perpetual motion' zal er nog wel een keer komen, maar dit apparaat haalt dan zijn energie uit de tot nu toe nog onbekende 'dark energy' http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_energy of 'dark matter'.

Maar pas op voor zulke soorten apparaten: wij mensen verbranden de aarde dan letterlijk door onze ontembare drang naar energie.

Het beste blijft nog altijd renewable/duurzame energie (het in balans houden van de input en output van energie). Zon, waterkracht centrales, getijde centrales en geothermische bronnen.
Op 30-03-2009 20:29:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Kan me in veel zaken vinden die je meldt Chef. En natuurlijk bestaat het uit hele grote vraagtekens of het niet simpelweg de rest van de benzine is die het hem doet? Dat blijft - voorlopig nog - in onderzoekende fase. Overslag van die energie naar een electronisch model is op zich al een mooie zaak.
Electrisch aangedreven auto's zijn een uiteindelijke(en wederom voorlopige?) optie voor de toekomst. Kijk 'Whatever happened to the electric car?' op internet. GM lijkt te lopen klooien en manipuleren voor olie.

Wat de GEET extra interessant voor me maakt is dat het hier schijnbaar een 'overgangs-model' betreft. Tot wie weet autarkisch leven(zelfvoorzienend) en dus meer autonomie voor de consument aangaande zelfstandige energie-opwekking per huishouden.

En dan krijg je een probleem in ons huidig economische model.
Wat vooral drijft op olie en (over)consumptie.
De overconsumptie is voorbehouden aan 1/5de van de wereld, de rest is blij met dagelijks brood en drinken.
Vergeet zeker niet de factor 'oorlog' - lees wapens maken en verkopen wereldwijd. Oorlog zwengelt een economie aan en kan zelfs een economie uit een recessie helpen.

Da's erg. En schept tegelijkertijd 2(eigenlijk veel meerdere) vraagstukken:

- is het 1/5de deel(wij!) werkelijk bereid om die 3e dvd-speler en 2de auto op te geven? Om de airco op te geven in grote gebieden van intense hitte(USA)? Weinig bereidheid vrees ik.

- hoe handig is het om een compleet nieuwe on-ontdekte vorm van energie, gratis en tot ieders' beschikking als je maar weet hoe, te introduceren? Onze economie zou compleet in elkaar klappen denk ik.

Als de zooi in elkaar klapt is niemand daarbij gebaat. Krijg je echt 'Mad Max' en het recht van de sterkste - hoewel genoeg gasten dit als een ideaal lijken te zien 'omdat de mensheid het zo verdiend'.

Overgang als smeermiddel lijkt me een betere weg. Een 'omkatting' die via bewezen modellen zou kunnen werken. Vandaar dat ik de GEET zo geweldig vind. Hoop dat het bewezen wordt.


(bericht gewijzigd op 30-3-2009 21:18:53)
ech?
Op 30-03-2009 21:11:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arjen12345: Ik kan weinig anders dan mijn steun en respect te betuigen aan deze mannen. Waarbij het natuurlijk fijn zou zijn als de heer Paul Pantone de vrijheid krijgt die hij verdiend. )ikwet niet of dit verhaal de enige reden is dat hij vast zit, of dat hij mischien volgens het rechtssysteem of een deze burocratie vast word gehouden, maar deze man moet vrij komen, om zijn onderzoek voort te zetten.
Waarschijnlijk zitten de olie maatschappijen te diep verwikkeld in deze wereld van coruptie waarin wij leven.
Op 30-03-2009 21:21:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Arjen:
Ik vrees dat je het niet bij grote maatschappijen hoeft te houden: 1 mens met kwade bedoelingen is al genoeg om de zaak compleet te verstieren. Dat is vrees ik meer de waarheid dan die vermaledijde grote maatschappijen en zo. Het gaat om gierigheid, hebzucht en macht: Degeen die het patent en de meerder patentrechten krijgt over deze uitvinding, gaat simpelweg goed binnenlopen. Daar is geen hebzucht van een grote maatschappij voor nodig: de hebzucht van 1 persoon op een juiste plek kan al genoeg zijn. En zo zit de mens nu eenmaal in elkaar vrees ik. Kan je het per persoon trekken. Maakt het nog veel 'leuker'.
(bericht gewijzigd op 30-3-2009 21:29:39)
ech?
Op 30-03-2009 21:28:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Nuchtere cijfers dienen dit project te onderstrepen, datis zeker waar.

Als je met een gewone motor 1:14 rijdt met een scooter, rij je dan met een GEET processor met dezelfde snelheden 1:20 of zo qua benzineverbruik..?

Welke rol speelt de cola in de verbrandingsprocessen? Of de koffie?

Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook op bezoek bij Robert voor een interview voor Sureline GW Radio dus een aantal zinnige vragen zijn zeker welkom.

Chef, Arjan, zet hem op! Geef me munitie!
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 30-03-2009 22:59:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mnakkie: Nou paps, zoals ik in de eerste reactie al zei: Een erg zinnige vraag is of ze een test-opstelling willen neerzetten.

Zoals gezegd: bijvoorbeeld met een autodynamo met twee 50watt koplampen en het ding belasten gedurende een 10 minuten (dat is wiskundig dan wel te extrapoleren naar een uur). totale brandstof-verbruik meten bij die 10 minuten belasting van 100watt aan lampen (eventueel ook bij 10min. vrijloop). Als extra eventueel ook de temperatuur van de uitlaat, Geet-buis en bubbelbad opnemen en zeker een ampere- en een voltmeter op het dynamo en lampen circuit. Daarna moeten we iemand vragen met een natuurkunde-diploma die de berekeningen kan en wil opstellen en doorrekenen.

Dit is hopelijk niet te veel gevraagd maar zal des te meer een hele berg vragen eindelijk eens beantwoorden. Anders blijft het weer enkel bij het -verhaal- hangen achter de Geet dat we allemaal eigenlijk al redelijk kennen.

Als het principe werkend in zo'n experiment wordt aangetoond met harde cijfers dan kan het niet anders of de gewone media zal er uiteindelijk ook voor te porren zijn en dat maakt weer eerder de weg vrij naar een heleboel mogelijkheden.
(bericht gewijzigd op 31-3-2009 1:02:41)
Op 31-03-2009 0:58:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: In Frankrijk schijnen er al een hele zooi auto's en brommers mee rond te rijden..
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 31-03-2009 8:30:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 31-03-2009 8:34:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Mnakkie:

Als het principe werkend in zo'n experiment wordt aangetoond met harde cijfers dan kan het niet anders of de gewone media zal er uiteindelijk ook voor te porren zijn en dat maakt weer eerder de weg vrij naar een heleboel mogelijkheden.


Precies, dat de reguliere media daarin mee zou werken is een feit. Onlangs zagen we op RTL-nieuws de eerste auto's op perslucht voorbij komen. Deze gaan namelijk op Schiphol ingezet worden om personen te vervoeren.

Auto's op perslucht zijn DE oplossing, naar mijn idee. Geen gezeur met accu's, supersnel 'opgeladen', brandstofkosten extreem laag, milieuvriendelijk, simpele techniek, er wordt niets verbrand/vernietigd, in tegenstelling tot de GEET-motor, en ga zo maar verder... Waarom wordt er totaal GEEN aandacht besteedt aan een dergelijke technologie?

Waarom de 'werkende' voorbeelden van de GEET-motor alleen op youtube schijnen te werken, en niet functioneel zijn in de aanwezigheid van reguliere media en/of wetenschappers, spreekt mijns inziens voor zich. En de versies op youtube, tja die werken wel, maar echt maar nét. Het is altijd een hoop gepruts. Veel afslaan, veel opstart pogingen voor het echt start, en de motor belasten durft men niet.

Dat er in Frankrijk all auto's op rijden wordt hier al meer geroepen. Maar waarom is hier dan zo weinig over te vinden??
I might just be saying that to get you mad...
Op 31-03-2009 9:47:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik vraag me ook af waarom daar zo weinig over te vinden is. Een Geet inbouwen is te doen maar niet makkelijk. Je moet technisch echt wel onderlegd zijn en de middelen hebben natuurlijk. De fine-tuning luistert nogal nauw.
Die auto op perslucht is hier geloof ik al eens aangehaald? 1 of 2 jaar geleden? Of ik heb het ergens anders gelezen. Ook een prachtige vinding. Zou het liefst onze autowegen vol zien met die dingen. Maar ja, met een 2CV rijdt je die nog plat geloof ik. Er zal ongetwijfeld een scala aan regels zijn die het vooralsnog onmogelijk maken om dat ding in het verkeer te introduceren. Mensen nemen er kennis van en laten het voor wat het is. Als onze politieke leiders stemmen kunnen winnen dan doen ze dat met suggestieve uitspraken in bepaalde takken van sport waarvan ze weten dat dit het volk aanspreekt. Nu vind het gros het wel fijn om mee te bleren over dat verschrikkelijke CO2 gebeuren, maar daadwerkelijk massaal acties en maatregelen eisen omtrent echte verbetering zit er niet in. Het zal ze worst wezen lijkt wel. En ik vrees dat dit ook zo is. Totdat de burgers en of hun kinderen duidelijk aanwijsbare last krijgen van vervuiling. Dat is er al lang natuurlijk, maar nog lang niet op die schaal waardoor men gaat protesteren.

p.s. Je ziet dergelijke eenvoudige mechanismen van onze nieuwsgierigheid vaak al snel terug op GW. Als het woord 'sex' in de kop van een artikel zit levert dat sneller veel hits en reacties op.
(bericht gewijzigd op 1-4-2009 10:20:02)
ech?
Op 31-03-2009 19:23:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden