...






sssssst!
FTNWO: Gaan ze ook een herdenking doen voor al de slachtoffers die gevallen zijn tijdens koninginnendag????
Op 04-05-2009 20:04:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Gnif, lekker op mn gitaar zitten rammen.
Speciaal gewacht tot 8 uur

Carpe diem homo universalis
Op 04-05-2009 20:14:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
Lanoe:

Gnif, lekker op mn gitaar zitten rammen.
Speciaal gewacht tot 8 uur

Respectloos.. ik hoop dat je dat niet werkelijk gedaan hebt..

Ik heb de herdenking in heerenveen bijgewoond iig.
Op 04-05-2009 20:47:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Lanoe:

Gnif, lekker op mn gitaar zitten rammen.
Speciaal gewacht tot 8 uur


Jeetje, ik had anders van jou verwacht.
I might just be saying that to get you mad...
Op 04-05-2009 21:16:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Ik heb niets tegen dodenherdenking, sterker nog, het is goed als we ons van lijden dat mensen wordt aangedaan bewust zijn. Allen, las ik al dat militaire gedoe eromheen zie, wordt ik nogal onpasselijk, ik zou dan mijn gitaar kunnen grijpen en erop los rammen.
'Don't forget rule number 6'
Op 04-05-2009 21:23:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Gerard:

Ik heb niets tegen dodenherdenking, sterker nog, het is goed als we ons van lijden dat mensen wordt aangedaan bewust zijn. Allen, las ik al dat militaire gedoe eromheen zie, wordt ik nogal onpasselijk, ik zou dan mijn gitaar kunnen grijpen en erop los rammen.


Het is wat theatraal en formeel inderdaad, Gerard, maar tenslotte zijn de mensen "gevallen" zoals dat heet, in oorlogen en dat heeft alles te maken met dat "militair gedoe". Daarmee is de link snel gelegd.

Ik heb daar wel een dubbel gevoel bij, moet ik ook eerlijk bekennen. Mijn vader was altijd zo trots op zijn rang/rol in het leger en dat hij zijn vaderland diende. Maar persoonlijk vind ik dat het oorlogsgeweld hem zoveel littekens heeft bezorgd: o.a. op zijn gezondheid, gemoedsrust en wereldbeeld.

De Dodenherdenking, kranslegging en het hele ritueel eromheen vind ik zelf een heel goed iets. Niet om eeuwig te blijven hangen in het verleden, maar om niet te vergeten dat oorlog zoveel consequenties en invloed heeft. Op zoveel mensen, nog zoveel jaren en zoveel generaties later.


(bericht gewijzigd op 4-5-2009 22:00:31)
Op 04-05-2009 21:54:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Wanneer begrijpen we nu eens dat er geen oorlog meer is als wij ons niet meer voor het karretje laten spannen voor de zieke geesten (leiders, koningen) van deze wereld?

Vechten voor vrede is een zin die niet klopt, want vrede is er pas als het vechten stopt.

Daarbij vecht ik ZEKER niet voor diegene die mijn voorvaderen gemarteld, verkracht en vermoord hebben...zij die zich nu koning(in) en leiders van de wereld noemen.

Jep, dan wordt ik pas pisted!!!
Maar ik uit dat dan door muziek, gedichten, verhalen en door deze zieke geesten bloot te stellen.
Licht te werpen op hun duisternis

Dat maakt mij dan pisted, hoe de mens zich nog steeds laat misbruiken door deze tirannen.

(bericht gewijzigd op 4-5-2009 22:19:32)
Carpe diem homo universalis
Op 04-05-2009 22:15:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Lanoe:

Vechten voor vrede is een zin die niet klopt, want vrede is er pas als het vechten stopt.


Mee eens, Lanoe.
Maar ik toon wél mijn respect voor de mensen die het leven hebben gelaten in de oorlog, door die 2 minuten stilte. In gedachten ben ik dan ook bij de mensen die oorlog(en) wél hebben overleefd, maar nooit meer hetzelfde zijn geworden.

Even een paar minuten stilte om er bewust bij stil te staan. Collectieve stilte, mits bewust beleefd, zegt zoveel meer dan vele woorden. Wat is dan 2 minuten op een mensenleven?
Op 04-05-2009 22:31:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi:
Lanoe:

Wanneer begrijpen we nu eens dat er geen oorlog meer is als wij ons niet meer voor het karretje laten spannen voor de zieke geesten (leiders, koningen) van deze wereld?

Vechten voor vrede is een zin die niet klopt, want vrede is er pas als het vechten stopt.

Daarbij vecht ik ZEKER niet voor diegene die mijn voorvaderen gemarteld, verkracht en vermoord hebben...zij die zich nu koning(in) en leiders van de wereld noemen.

Jep, dan wordt ik pas pisted!!!
Maar ik uit dat dan door muziek, gedichten, verhalen en door deze zieke geesten bloot te stellen.
Licht te werpen op hun duisternis

Dat maakt mij dan pisted, hoe de mens zich nog steeds laat misbruiken door deze tirannen.



Das toch een goeie uitlaatklep Lanoe,. Iets in beeld brengen met bv schrijven, schilderen, zingen, instrumenten etc, items gaan veelal over onrecht, oorlog, politici etc, als jij er op jouw manier vorm aan kan geven, en inspiratie uit kan halen dan moet je dat zeker doen,..;-), Bobby Dylan als protest zanger bv spuwde toen, nu is nu, en daar moet in deze tijd op door geanticipeerd worden,..,...

Ben benieuwd, laat es wat horen ;-)
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 04-05-2009 22:39:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi:
C.:

Lanoe:

Vechten voor vrede is een zin die niet klopt, want vrede is er pas als het vechten stopt.


Mee eens, Lanoe.
Maar ik toon wél mijn respect voor de mensen die het leven hebben gelaten in de oorlog, door die 2 minuten stilte. In gedachten ben ik dan ook bij de mensen die oorlog(en) wél hebben overleefd, maar nooit meer hetzelfde zijn geworden.

Even een paar minuten stilte om er bewust bij stil te staan. Collectieve stilte, mits bewust beleefd, zegt zoveel meer dan vele woorden. Wat is dan 2 minuten op een mensenleven?


Daar haalt Lanoe denk ik Juist de inspiratie uit, in 2 minuten kunnen er hele bijzondere dingen onstaan er heerst dan zowieso een bepaalde sfeer, anders had Lanoe niet om precies 20.00 zijn gitaat te handen genomen,.. Zie het als een indirect collectief wat misschien wel een bijzondere bijdrage kan zijn in de nabije toekomst,..
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 04-05-2009 22:44:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi: Ik praat en denk nu voor Lanoe, Lanoe, excuses voor mijn invulling,... Beetje te impulsief van me,..
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 04-05-2009 22:47:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik kwam eigenlijk net van het muziek centrum weg, had een hele toffe jamsessie gehad, of eigenlijk meerdere en mijn nieuwste compositie was ook een succes. Op weg terug naar huis hoorde ik opeens klassieke muziek, en in mijn benieuwdheid liep ik daar maar op af. Toen vroeg ik iemand wat er eigenlijk aan de hand was en die vertelde mij toen dat er dodenherdenking was, dus ben ik uit respect blijven staan zo'n half uur a drie kwartier. De speeches (in heerenveen) waren heel goed, heel helder. Er werd ook meermalen gehamerd wat nu eigenlijk identiteit is, wat nu eigenlijk vrijheid is. Vooral in deze tijden. Ik weet niet of er ook mee bedoeld werd wat ik dacht maar in conclusie bedacht ik mij, waarom hebben die mensen het eigenlijk overleefd, om nu te zien hoe weinig het iedereen wat interreseert dat hun voor ons gevochten hebben, hoe makkelijk we onze vrijheden en identiteit nu opgeven...
Op 04-05-2009 23:03:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi: ...weet niet of er ook mee bedoeld werd wat ik dacht maar in conclusie bedacht ik mij, waarom hebben die mensen het eigenlijk overleefd, om nu te zien hoe weinig het iedereen wat interreseert dat hun voor ons gevochten hebben, hoe makkelijk we onze vrijheden en identiteit nu opgeven...

Dat is de verwarring alom, als je hem spiritueel onder de loep neemt met bv de leer van Lober, Rulof, dan krijg je op hun wijze een antwoord, vanuit iemand uit het publiek weer en visie, of van een oud gediende weer een andere visie, ...

Niemand die daar een haplklaar antwoord op heeft, je kunt je er willicht bij aansluiten, bij een visie, maar het is en blijft een visie,.. waar voel je je happy bij ?...
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 04-05-2009 23:26:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Mehdi:

...weet niet of er ook mee bedoeld werd wat ik dacht maar in conclusie bedacht ik mij, waarom hebben die mensen het eigenlijk overleefd, om nu te zien hoe weinig het iedereen wat interreseert dat hun voor ons gevochten hebben, hoe makkelijk we onze vrijheden en identiteit nu opgeven...

Dat is de verwarring alom, als je hem spiritueel onder de loep neemt met bv de leer van Lober, Rulof, dan krijg je op hun wijze een antwoord, vanuit iemand uit het publiek weer en visie, of van een oud gediende weer een andere visie, ...

Niemand die daar een haplklaar antwoord op heeft, je kunt je er willicht bij aansluiten, bij een visie, maar het is en blijft een visie,.. waar voel je je happy bij ?...

Bij Rulof voel ik me in ieder geval geenszins happy...
http://www.gebladerte.nl/10399l25.htm
http://tribes.tribe.net/2012the-end-times/thread/cd234f53-1158-4f00-ba11-46f6bc4bc23e
(bericht gewijzigd op 5-5-2009 13:26:14)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 05-05-2009 13:22:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi:
Ja Horus:

Mehdi:

...weet niet of er ook mee bedoeld werd wat ik dacht maar in conclusie bedacht ik mij, waarom hebben die mensen het eigenlijk overleefd, om nu te zien hoe weinig het iedereen wat interreseert dat hun voor ons gevochten hebben, hoe makkelijk we onze vrijheden en identiteit nu opgeven...

Dat is de verwarring alom, als je hem spiritueel onder de loep neemt met bv de leer van Lober, Rulof, dan krijg je op hun wijze een antwoord, vanuit iemand uit het publiek weer en visie, of van een oud gediende weer een andere visie, ...

Niemand die daar een haplklaar antwoord op heeft, je kunt je er willicht bij aansluiten, bij een visie, maar het is en blijft een visie,.. waar voel je je happy bij ?...

Bij Rulof voel ik me in ieder geval geenszins happy...
http://www.gebladerte.nl/10399l25.htm
http://tribes.tribe.net/2012the-end-times/thread/cd234f53-1158-4f00-ba11-46f6bc4bc23e


...Heb je wat op je kerfstok Ja Horus? ;-)
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 05-05-2009 17:56:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: De herdenking en respectbetuiging aan de mensen die om het leven gekomen zijn tijdens wereldoorlog II en anderen in gelijke situaties is meer dan terecht.
Het is nóg maar kort geleden dat er zo'n gruwelijke mensenmassamoord heeft plaatsgevonden hier in Europa.
Onze vaders en moeders en/of oma's en opa's hebben het meegemaakt.
Het leeft nog. ZIJ leven nog!
Ik heb de verhalen gehoord van mijn ouders. En als ik de beelden zie of een film over de gruwelijkheid van de massadeportaties en uitmoording van de Joden en andere minderheden dan kan ik het nog steeds niet helemaal bevatten. Zó verschrikkelijk. Hoe heeft het zover kunnen komen? 50 miljoen ( minimaal) mensen zijn om het leven gekomen tijdens WO II
Dát mag nooit vergeten worden.
De dodenherdenking en twee minuten stilte zijn een symbool. Een krachtig symbool.
Op 05-05-2009 21:44:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Dat zal niet vergeten worden want het word nog een keertje overgedaan.
Op 06-05-2009 1:06:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Hoe heeft het zover kunnen komen?

Kijk nu eens goed rond?
Vervang de Joden eens door de Moslims.

We hebben er niets van geleerd en dat is ook onlosmakelijk verbonden met het in stand houden van dat "trauma".

Waar is de minuut stilte vor de mensen in voormalig Yoegoslavië, Rwanda enz enz.
Als er niemand meer zo'n groen pakje aantrekt voor een stelletje geestelijk zieke "leiders", DAN en pas dan stopt oorlog.
Trek je dat domme groene pakje aan, dan kies je ook voor de gevolgen.
Carpe diem homo universalis
Op 06-05-2009 10:26:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: ik val elke dag wel minimaal 2 minuten stil van wat ik dagelijks op het nieuws zie, maar dat is eerder een moment van bedenking dan herdenking...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 06-05-2009 11:22:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik heb ontzag voor je ron B dat je uberhaupt nog kunt denken bij die moemakende troep op tv. Ik kijk al 3 jaar lang bewust het nieuws niet meer.
Op 06-05-2009 13:24:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: War....

..what is it good for?
Op 06-05-2009 13:38:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: abselutely nothing.
Op 06-05-2009 13:47:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Say it again!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 06-05-2009 16:27:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi: War....

..what is it good for?
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 06-05-2009 16:33:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.: Mooi nummer!
Op 06-05-2009 16:34:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden