We hebben hier al een tijdje geen aandacht besteed aan het thema 2012. Nadat ik een interview had gegeven voor De Telegraaf en mijn collega Jurgen hetzelfde deed voor Studio Brussel leek het onderwerp stil te liggen. Maar schijn bedriegt, want op de achtergrond draaien we gewoon door. Nadat De Telegraaf mijn woorden redelijk had verdraaid, bracht ik in allerijl het blogje '2012 voor Dummies' uit. Stukje 'damage control' zeg maar.

Niet lang daarna werd ik benaderd door de makers van het NCRV tv-programma 'Man Bijt Hond'. Na een voorgesprek bleek al snel dat ik niet 'geschikt' was voor een uitzending. 'Man Bijt Hond' is een soort etalage waar paradijsvogels in beeld worden gebracht en helaas bleek ik niet de doemdenker in een bunker waar ze op gehoopt hadden. Exit NCRV en het duurde niet lang of de volgende diende zich aan.

frank barkel
(Frank Barkel - aka Bert Vanslagmulders - tijdens een interview)

De jongens van de NFTA (Filmacademie) hadden bedacht om 2012 uberdoemdenker Patrick Geryl eens flink te confronteren met andere visies. De bedoeling was om mensen die iets meer over 2012 konden vertellen te filmen en dan uiteindelijk Patrick met die beelden te confronteren. Ik mocht ook voor de camera mijn zegje doen. Uiteindelijk werd mijn bijdrage uit de eindmontage geknipt omdat ik niet stellig/confronterend genoeg was. Geheel begrijpelijk, mijn inbreng was genuanceerd en breder getrokken dan waarop men had gehoopt en daarbij voelde ik mij niet geroepen om Geryl met pek en veren in te smeren.

Niet lang daarna was er een journaliste van onder andere nrc.next en Revu die contact zocht. Wederom bleek de dame een verwachting te hebben die ik niet kon waarmaken. Ook zij had liever een tot de tanden bewapend het-einde-is-nabij-type gezien. De achtergronden van 2012, de nuances, de fabels en de feiten bleken voor deze journaliste te oninteressant om er verder op in te gaan. En zo verscheen ons verhaal niet in beide tijdschriften.

Voor Holland Doc hebben we onlangs wel wat kunnen betekenen. Zij werken aan een korte documentaire die zich richt op onze persoonlijke visie en ideeën omtrent 2012. Gelukkig voor ons weer eens een heel andere insteek en een kans om te laten zien dat we geen maffe adepten of paranoïde kluizenaars zijn. De productie komt binnenkort uit en ik zal u nog laten weten waar en wanneer u deze kan bekijken.

En terwijl ik enkele malen in het oog van de camera mocht kijken trok mijn collega Jurgen het land in en gaf tot nu toe vijf lezingen over 2012.

Buiten contacten met media en andere geïnteresseerden heb ik niet meer over 2012 geschreven. De reden daarvoor is dat alles wat we u te melden hadden in de afgelopen jaren al naar voren is gebracht. Op onze speciale 2012 pagina kunt u de belangrijkste wetenswaardigheden vinden. Of er geen nieuwe ontwikkelingen zijn? Oh zeker wel. Nog steeds verschijnen er dagelijks allerlei berichten over het magische jaar, maar óf die herhalen wat we al weten, óf het zijn verhalen die niet te verifiëren zijn. Het blijven wijzen op ontwikkelingen waaruit lijkt of de Mayavoorspelling bewaarheid wordt is iets waar u waarschijnlijk niet vrolijk van wordt. We zwijgen gewoon liever dan dat we u bestoken met angstverhalen, halve waarheden of onjuiste gegevens. Dat is een taak waar regeringen veel beter in zijn.


(Leuke bijkomstigheid, mevrouw Vanslagmulders mocht even ervaren hoe het is om achter de camera te staan)

Dat wil niet zeggen dat we geen belang hechten aan de Mayavoorspelling over 2012. Maar ergens belang aan hechten is heel wat anders dan er onvoorwaardelijk in geloven. En daar komt dan nog eens bij: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Anderzijds staat er een enorme druk op de ketel die we de wereld noemen. Geheel volgens de lijn der verwachting volgen ontwikkelingen elkaar steeds sneller op en is de impact daarvan ook steeds groter.

Maar rekening houden met het feit dat 2012 wel eens het jaar van de grote omwenteling zou kunnen worden, wil nog niet zeggen dat we met helmen op achter zandzakken gaan zitten. In feite kruipen we elke dag door het oog van de naald en iedereen weet diep van binnen dat alles tijdelijk is. Alles wat we hebben is slechts voor een korte tijd in bruikleen en niets blijft. Als het concept van 'de grote zuivering', zoals de Hopi indianen het omslagpunt in 2012 noemen, ons één ding leert dan is het wel om eens goed naar onszelf en onze rol in de wereld te bekijken.

In 2012, 2020 of voor mijn part 2050 kan de bom mondiaal barsten, er kan dood en verderf gezaaid worden of we worden, zoals sommigen menen, 'verlicht'. Maar het kan nog erger. Er kan helemaal niets gebeuren en dat zou betekenen dat de lijn die de wereld nu bewandeld gewoon doorgezet zou worden. Meer consumeren, meer mensen, meer vervuiling, meer onderdrukking, meer werken, meer vervreemden en natuurlijk de tegenhangers; minder ruimte, minder vrijheid en uiteindelijk minder als mens leven zoals het bedoeld is.

Misschien krijgen de Maya's gelijk en misschien krijgen de sceptici gelijk, voor ons persoonlijk maakt het niets uit. We zijn hier maar tijdelijk en proberen ons zo min mogelijk te laten 'lijden' door de illusies die de westerse wereld ons voorhouden. Geluk zit in het kleine, in de liefde en de wetenschap dat niets blijvend is. U kunt deze boodschap negeren of u kunt er eens over nadenken, de keus is geheel aan u. Ondertussen zitten we allemaal in het theater en we zullen zien hoe het verhaal zich ontvouwt. Of het achteraf bezien een drama of komedie bleek is een keus die u zelf mag maken.

eoi: Een stuk naar mijn hart, vooral de gedachte zou er niks gebeuren. Dat zou een klap in het gezicht zijn, of nog erger. Zo zou dat voelen. Niet om ongelijk niet dat je al die tijd in onzin geloofd zou hebben, maar dat de huidige rampenkoers gewoon door zou gaan.. met alle desinteresse, nee.. onverschilligheid van de mens op het leven.
Toch blijf ik hopen, je moet tenslotte één doel in je leven kunnen hebben. Voor mij is dat 2012. Anders had ik allang tussen planken gelegen want het was voor mij heel simpel, opgeven of doorgaan tot dat jaar. Ik heb er ook geen romantisch beeld vol buitenaardse wezens of plotselinge bewustzijns verhoging van de hele wereldpopulatie bij (wat overigens een nog grotere ramp zou zijn dan een botsing met een tiende planeet, aangezien mensen niet zouden weten hoe met al dat inzicht om te gaan, er zullen nogal wat zelfmoorden volgen dan vanwege spijt van daden bijv. ok ok nou achteraf is dat mischien ook alleen maar goed want dat krimpt de wereldbevolking en wast de aarde wat schoon van de nu zittende corrupte macht maar chaos zou het wezen.)

Nee ik hoop op die zonne 'flares' die alle electriciteit wegvegen, ik hoop op dat het wennen van het lichaam aan electronica een evolutionair proces (geen darwin nee) forceerd en dat dat een bewustzijn triggered, voor mij doet dat niks, ik ben al pijnlijk bewust in een wereld waar dat eigenlijk onderdrukt wordt. Dat voel je elke dag, dat veld. Mischien valt dat veld weg. En heeft dat effect.
Daar blijf ik iig voor leven, hoe moeilijk het ook is, om dat te ervaren.

Sommige mensen die in de dagelijkse sleur leven van werk en feest, zouden wel denken 'wat een onzin om je daar mee bezig te houden'
Maar het leven zelf is al wonderlijk genoeg met alle relativiteit, en dimensies van. Wat is nou onzin, wat is nou onmogelijk. uiteindelijk niks. Er is geen groter goed dan de optie van mogelijkheid. En een laag pitje als het huisje boompje beestje is toch niks voor mij.
Op 25-05-2009 14:36:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Ook een mooi 2012 verhaal: Adolf Hitler is na w.o.2 naar het stelsel Aldebaran gegaan, en nu is hij op de weg terug om samen met ontelbare Greys eens flink orde op zaken te gaan stellen op ons planeetje. (verwachte aankomsttijd 21-12-2012)
Nee, dank u.
Op 25-05-2009 14:54:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik denk eerlijk gezegd dat een zo gelukkig mogelijk 'huisje boompje beesje' 1 van de grootste levenskunsten is. Gewoon met elkaar van de goede en positieve dingen genieten. Praten met elkaar en luisteren naar de mening van een ander. Elkaar andere inzichten en steun geven in moeilijke tijden. Oprechte liefdevolle aandacht zullen we maar zeggen.

On topic:
Goed stuk. Grappig om te lezen dat oom Bert niet 'hardcore' genoeg is voor de meeste media. Verbaast me voor geen meter dat ze uiteindelijk afhaken omdat de verwachte/gewenste paradijsvogel een stuk nuchterder blijkt dan gehoopt. Niet sensationeel genoeg dus.
En die camera.....zucht...kwijl....met mattebox(voor filters)...kwijl...slechts 8500 euro exclusief BTW. Verneem graag wanneer het op Holland Doc te zien is.
ech?
Op 25-05-2009 15:02:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
johannez:
Mosselman:

Verbaast me voor geen meter dat ze uiteindelijk afhaken omdat de verwachte/gewenste paradijsvogel een stuk nuchterder blijkt dan gehoopt. Niet sensationeel genoeg dus.


het is waar dat frank barkel de eindmontage van de film over patrick geryl niet heeft gehaald, maar dat dat was vanwege zijn 'genuanceerdheid' of 'nuchterheid' is niet helemaal waar... Franks commentaar op zijn theorie heeft wel goede diensten bewezen bij het interview met patrick, maar voor de eindfilm was het eigenlijk juist niet nuchter genoeg... ik zou zeggen, wacht op de film alvorens commentaar klaar te hebben staan, ongetwijfeld tzt hier terugt te vinden!
Op 25-05-2009 16:53:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ok Johannez, daar heb je gelijk in.
Maar ik ben wel benieuwd hoe jij de tendensen in de(geschreven) media ziet aangaande dit soort onderwerpen, zoals de andere gegeven voorbeelden in het artikel?

(bericht gewijzigd op 25-5-2009 19:32:50)
ech?
Op 25-05-2009 17:03:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antoine: Als ik om mij heen kijk zou het mij om de duur verwonderen mocht het nog zo lang (tot 2012) duren eer de mensheid zichzelf naar de verdoemenis helpt. Maar stilaan begint het een redelijke datum te worden. Misschien gaan we wel na die datum net als in 1914 al zingend en met bloemen ten oorlog?
Op 25-05-2009 18:41:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Dit schokt mij en hier zou weleens WOIII door kunnen gaan ontstaan.
25 mei is een datum wat al weken door mijn hoofd spookt.

Past prima in het 2012 verhaal evenals het huidige economische theater en de onrust die hierdoor ontstaan.

In principe zit er toch nog een klein beetje intelligentie bij de mens:
De mens wil een einde, dus creëerd het gewoon een einde
(bericht gewijzigd op 25-5-2009 19:11:18)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 25-05-2009 19:04:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik denk dat het een complete dogreden is dat de wereld steeds maar slechter wordt. Aan de ene kant wordt de reguliere media met al hun negatief nieuws vervloekt, aan de andere kant is deze beinvloeding merkbaar in vele reacties van mensen die het niet meer zien zitten en deze media als 'gestuurd door de NWO' en weet ik wat zien.
Ook wordt er altijd (in)direct gerelateerd aan die -klaarblijkelijk- valse media. Want dan is het(slecht nieuws) in 1 keer wel waar omdat het beter uitkomt in het wereldbeeld van de doemdenker...

Dus het medium wat vervloekt wordt, wordt ook gebruikt als toetsing van de staat waarin de wereld verkeerd. En dat is dus complete KUL.

Slecht nieuws verkoopt gewoon stukken beter. De consument vreet het negatieve nieuws met graagte. Wet van vraag en aanbod.

Bijv: Enkele jaren geleden werden er zo'n 250 mensen per jaar in Nederland doelbewust vermoord. Nu zijn dat er maar 150. Op een bevolking van dik 16 miljoen mensen is dat een uiterst summier aantal moorden. Criminaliteit slinkende.
En de manier waarop de oorlogen worden belicht in de media: Dat zijn sterk beinvloedde visies vanuit een West-Europeesche en/of Amerikaanse gedachte en mentaliteit.

Waardoor men al snel verondersteld dat de hele wereld ook zo denkt en ook nog eens in lichterlaaie staat: NOOOOT. Onze Westerse visie en meer niet.
Het zogenaamde dagelijkse nieuws in onze Westerse wereld verschilt compleet met het nieuws van andere regio's op de wereld.

Is het nu werkelijk allemaal zoveel slechter en erger aan het worden? Of is het de drang van de consument van deze berichten om maar lekker 'oooh' en 'aaah' te kunnen roepen? Ik vrees dat het laatste het geval is.

De wereld is gewoon keihard beter aan het worden. Maar dit mag nooit gezegd in doemdenkerij-land. Positief slaat gewoon niet aan, doemdenkerij leent zich veel makkelijker om aan te relateren: 'Het is allemaal rot en we verdienen het als mens'...en zo. Dus inderdaad: Wanneer worden wij wakker? omtrent onze nieuwsgeving.
(bericht gewijzigd op 25-5-2009 19:39:52)
ech?
Op 25-05-2009 19:16:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Sorry mosselman maardat is een waan, ik weet niet waar jij woont maar criminaliteit is er overal behoorlijk, en die cijfers; tegenwoordig worden mensen vermist ipv op klaarlichte dag midden in de stad doodgeschoten zoals vroeger. Omdat criminelen ook steeds slimmer worden. En de politie loopt er wat achteraan en de lokale politiek sjoemelt met cijfers om andere projecten voor te kunnen laten gaan. Media IS corrupt, politiek IS corrupt dat hoor je zelfs van binnenuit. Mensen in alle lagen van de samenleving kun je daarover uithoren. Volgens mij heb jij daar nog niet genoeg levenservaring van of leef je in een glazen huisje, of mischien heb je ontkennigsverschijnselen ofzo.

De jeugd zuipt zich kapot aan de energy drinks waar iedereen de schouders bij ophaalt, en komt terecht in crimineel milieu als dealertje of zulks. Ouderen durven hun huis niet meer uit, van vervuiling of baldadig gedrag wordt niks meer gezegd, de ouden van dagen trekken je ook niet meer aan je oor mee naar je ouders. De politiek zal het wel oplossen maar die zit er voor het geld en niet voor de sociale samenleving.

Nee hoor, er is niks aan de hand, allemaal media mosselman.
(bericht gewijzigd op 25-5-2009 20:09:14)
Op 25-05-2009 20:05:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Chris de Boden:


Dit schokt mij en hier zou weleens WOIII door kunnen gaan ontstaan.
25 mei is een datum wat al weken door mijn hoofd spookt.

Past prima in het 2012 verhaal evenals het huidige economische theater en de onrust die hierdoor ontstaan.

In principe zit er toch nog een klein beetje intelligentie bij de mens:
De mens wil een einde, dus creëerd het gewoon een einde

En weet je wat een mooie grap is? Dikke kans dat met een ev. poolverschuiving zowel Nrd korea alswel Afghanistan de dans ontspringen.....
Op 25-05-2009 20:20:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
sufi:

En weet je wat een mooie grap is? Dikke kans dat met een ev. poolverschuiving zowel Nrd korea alswel Afghanistan de dans ontspringen.....


Ik geloof niet dat ik ooit een goede bron heb gevonden die wetenschappelijk kon beschrijven waarom een eventuele vorige verschuiving zou hebben plaatsgevonden zoals deze zou hebben plaatsgevonden.

Wat is je bron?

on-topic:
de media-aandacht voor 2012 begint enigszins op gang te komen en neemt uiteraard gelijk de meest extreme standpunten onder de loep om de kijker te fascineren en gelijk het in het absurdistische te trekken. Echte goede docu's heb ik in Nederland nog niet gezien.
Daarbuiten ook zelden.

Van mij mag een aspect van het 2012 verhaal best de krankzinnige variaties beschrijven, maar interessanter is natuurlijk gewoon proberen te achterhalen wat de Maya's nou echt bedoelden en welke andere tekenen er daadwerkelijk op wijzen dat iets dergelijks aan de hand zou zijn.

De meeste mensen gaan uit van het lichtknop-effect, waarbij er opeens iets gebeurt die december dag/nacht. Little do they know...
('t is een dimmer ... shhhhht)
ALLES IS WAAR
Op 25-05-2009 21:00:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: @thoth

Ik zei: dikke kans...Afghanistan ligt hoog
en op de site van huton Commentaries, die een comp. model hebben gemaakt van een ev, poolverschuiving according to Edgar Cayce, zag ik dat N Korea voor het grote deel boven water blijft. Is ook tamelijk hoog.
Maar natuurlijk is dat maar een veronderstelling. Voor hetzelfde gel zakken alle twee die landen omlaag en vliegen wij 1000 meter omhoog.
Op 25-05-2009 21:52:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: Dat moet zijn: Hutton Commentaries
Op 25-05-2009 21:54:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Broeikul: Kijk net op mijn kalender, kom tot de schokkende ontdekking dat ie al op 2 januari 2010 ophoudt.........
Op 25-05-2009 22:43:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
sufi:

@thoth

Ik zei: dikke kans...Afghanistan ligt hoog
en op de site van huton Commentaries, die een comp. model hebben gemaakt van een ev, poolverschuiving according to Edgar Cayce, zag ik dat N Korea voor het grote deel boven water blijft. Is ook tamelijk hoog.
Maar natuurlijk is dat maar een veronderstelling. Voor hetzelfde gel zakken alle twee die landen omlaag en vliegen wij 1000 meter omhoog.


'Dikke kans' aan de ene kant en 'voor hetzelfde geld' aan de andere kant laat weinig ruimte voor een derde optie

Maar heb je een directe link ernaar, want vond het niet terug op de site..

Vind Cayce altijd wel interessant.
ALLES IS WAAR
Op 25-05-2009 23:30:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Mijn 50 cents voor 2012:

Edgar Cayce alike ziener James Dougles Cotrell heeft een visie over dat er eigenlijk al een nieuw tijdperk aan de gang is sinds de komst van het internet.

Vooral dankzij het internet hebben we veel meer en gemakkelijker toegang tot nieuwe informatie en we kunnen ook vrij gemakkelijk uitvoerige discussies voeren met mensen over heel de wereld. Hij stelt daarbij dat kennis tevens "licht" is. Veel ellende komt dan ook voor het onbegrip voor elkaar. Je kan je natuurlijk voorstellen dat door internet allerlei informatie bijzonder gemakkelijk toegankelijk is voor de gewone man en dat dat ook heeft bijgedragen aan het stijgende bewustzijn.

Maar zoals de positieve krachten groeien zullen als tegeneffect ook de negatieve tegenkrachten groeien. Het uitbuiten en misbruiken (Noord Korea) van de aarde zal logischerwijs leiden tot natuurrampen. Ik weet echter niet waar dit dan precies naar toe zal leiden, maar we zullen gewoon beter om MOETEN gaan met de aarde want anders hebben we straks geen aarde meer en dat wil natuurlijk niemand (inclusief de grootste zakkenvullers.)

Hoe dan ook, de laatste tijd zijn er wat omwentelingen. Persoonlijk vind ik de kredietcrisis een positieve gebeurtenis die ons hopelijk wat minder materialistisch en meer spiritueel maakt. En nogmaals, ik heb ook veel vertrouwen in Obama als huidige "wereldleider" die momenteel ook heel wat zakkenvullende/corrupte "heilige huisjes" aan het omgooien is. Ik denk we door deze gebeurtenissen nieuwe wegen ingegaan zijn en denk niet dat we terug zullen of kunnen gaan naar, zeg maar, het oude systeem.


(bericht gewijzigd op 26-5-2009 0:25:30)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 26-05-2009 0:21:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jeebee: Benieuwd wat na 1 januari 2013 de volgende datum is; gillen dat zoveel mensen wakker liggen van een Maya prophecy. Nog zo'n drie en een half jaar opgefokt en verwachtingsvol te gaan. Doe mij maar de realiteit van alledag; vandaag was het prachtig weer.
Op 26-05-2009 0:55:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Jeebee:

Benieuwd wat na 1 januari 2013 de volgende datum is; gillen dat zoveel mensen wakker liggen van een Maya prophecy. Nog zo'n drie en een half jaar opgefokt en verwachtingsvol te gaan. Doe mij maar de realiteit van alledag; vandaag was het prachtig weer.

Wie gelooft in het cyclische van 2012, die weet dat het proces eigenlijk van 1980 tot 2016 gaat. Ik wacht 2017 af.
United as one. Divided by zero.
Op 26-05-2009 1:09:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22: Wat je overtuiging ook is, wat je ook denkt, het universum zal je daarmee supporten, zorgen dat je gedachten waarheid worden, door omstandigheden te creeeren, die jouw overtuiging en jouw gedachten, werkelijheid doen worden!
Nieuw Bewust Zijn
Op 26-05-2009 7:38:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
janh: " Dit schokt mij en hier zou weleens WOIII door kunnen gaan ontstaan"

WO IV ondertussen, met de war on terror?
(bericht gewijzigd op 26-5-2009 15:06:19)
Op 26-05-2009 15:05:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sa2_hidup: Goed stuk!

Tijd voor een donatie (Y)

Op 26-05-2009 21:55:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: er gaat het gerucht, dat de 3e t.m. de 6e eeuw verzonnen zijn. Dus 2012 moet 2312 zijn.
Nee, dank u.
Op 26-05-2009 22:09:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
janh:

" Dit schokt mij en hier zou weleens WOIII door kunnen gaan ontstaan"

WO IV ondertussen, met de war on terror?


Durf je dat theater toneel wat zich War on terror noemt een WOIII te noemen???
Ik neem dat met een korreltje zout.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 26-05-2009 23:45:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Op 21-12-2012 gaan we ALLEMAAL DOOD!!!
AAAAAAAAAHHHHH!!!!

En zo niet, dan niet...
Ik vind het wel mooi, al dat gespeculeer over de Mayakalender.
Er zijn zoveel theoriën in omloop dat je op een gegeven moment niet meer weet, wat je nou voor waar moet aannemen en wat niet.
Ik denk bij mezelf: Mars, sit back, relax and enjoy the show.
We gaan het allemaal meeemaken.
O, ja.
Het eind van het ene tijdperk betekent meestal het begin van een nieuwe.
Dus na 21-12 komt meestal 22-12...
En dat de aarde vergaat is een feit. De vraag is: wanneer?
Het antwoord is: ooit.
Elke generatie is er heilig van overtuigd dat de mensheid vergaat in zijn/haar leven.
Het is nooit anders geweest en zal ook nooit veranderen.
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-05-2009 7:31:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
phx: Doomdenken is een miljarden business! Mensen die in paniek op vakantie gaan (want het kan zo maar over zijn), of gaan hamsteren dan wel hele vreemde dingen aanschaffen voor hun "veiligheid". Ik denk aan de VS 2001 dat gasmaskers in grote getalen werden aangeschaft.

2012 is een theorie gebaseerd op een Maya kalender. Hoe veel niets zeggender wil je het hebben. Een volk dat niet eens hun eigen ondergang heeft kunnen voorspellen zou de ondergang van de gehele wereld moeten voorspellen. Ik dacht het niet.

Ik adviseer iedereen om op 22 December 2012 lekker een vakantie geboekt te hebben staan want die kunnen nog wel een lekker goedkoop zijn dan.

Op 27-05-2009 7:48:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Er bestaat gewoon een nederlands woord hoor phx; doemdenken.
Verder ben je een beetje kort door de bocht met de maya's. Mischien maar eens een boek lenen uit de bibliotheek?
Op 27-05-2009 7:50:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Marsepars:

Op 21-12-2012 gaan we ALLEMAAL DOOD!!!
AAAAAAAAAHHHHH!!!!

En zo niet, dan niet...
Ik vind het wel mooi, al dat gespeculeer over de Mayakalender.
Er zijn zoveel theoriën in omloop dat je op een gegeven moment niet meer weet, wat je nou voor waar moet aannemen en wat niet.
Ik denk bij mezelf: Mars, sit back, relax and enjoy the show.
We gaan het allemaal meeemaken.
O, ja.
Het eind van het ene tijdperk betekent meestal het begin van een nieuwe.
Dus na 21-12 komt meestal 22-12...
En dat de aarde vergaat is een feit. De vraag is: wanneer?
Het antwoord is: ooit.
Elke generatie is er heilig van overtuigd dat de mensheid vergaat in zijn/haar leven.
Het is nooit anders geweest en zal ook nooit veranderen.

Mijn moeder zegt altijd: "Het zal mijn tijd wel duren "
Maar de laatste tijd zegt ze dat niet meer.
Op 27-05-2009 19:37:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Sorry, weer een zeer wazige theorie, maar je weet maar nooit. In 2012 gebeurt er helemaal niets, behalve dat 21 december het begin van het 4e rijk is.
Nee, dank u.
Op 27-05-2009 20:02:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Met het hele 2012-debacle hebben een paar mensen een middel gevonden om een heleboel mensen angst aan te praten.
'De Aarde vergaat', 'De aliens komen', 'De wereld gaat geregeerd worden door de NWO', 'De Antichrist komt' en nog meer van dat soort doemscenarios.
Al die angstpraatjes kun je maar beter langs je laten gaan en als je met je boerenlullenverstand eens goed gaat nadenken, zul je tot de de conclusie komen dat je op gegeven moment gaat zeggen: "Vergaat de wereld? Alweer?".
Het zijn allemaal stormen in glazen water.

Maar het is wel leuk om al die aanstellers bezig te zien!
Cannot kill the Battery!!!
Op 28-05-2009 9:40:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: http://projectcamelot.org/patrick_geryl.html
(bericht gewijzigd op 27-11-2009 15:39:06)
Op 27-11-2009 15:38:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden