Vroeger was alles beter. Zo genoot ik vroeger van alle aandacht als doemprofeet met de meest bizarre ideeën. Mijn wilde ideeën, rare gedachtenkronkels en immer bezwerende 2012 doemscenario's riepen weerstand op en gaven voedingsbodem voor heftige discussies. Heerlijk, niets fijners dan iemands veilig gewaande werkelijkheid en vastgeroeste ideeën te ondergraven. Gewoon, omdat het kon. Maar tijden veranderen. Ik ben al lang niet meer de rat die aan uw paradigma knaagt. Niemand kijkt meer op van mijn omgekeerde logica en gedachtensprongen waarmee ik vroeger zo mooi mensen kon wakker schudden. Nee, tegenwoordig kunnen anderen dat veel beter. De ironie wil dat het geen vrije geesten zijn of subversieve internetelementen. Nee, tegenwoordig lijken de rollen omgedraaid en maakt de mainstream u en de onzen gek en moet ik mij inspannen om het balletje bij het paaltje te houden.

"Inenting tegen baarmoederhalskanker zou al op zeer jonge leeftijd moeten, als de meisjes nog baby zijn", krakelen wetenschappers van de Medische Universiteit Wenen. Zo vergezocht en ongegrond heb ik nog nooit durven gaan. De Weense bollebozen gaan met hun stelling zelfs verder dan menig grenswetenschapper zou durven.

"De deskundigen vermoeden dat het virus bij de geboorte wordt overgedragen. Een andere mogelijkheid is besmetting via bijvoorbeeld een handdoek van de moeder. In de meeste gevallen kan het immuunsysteem het virus bestrijden", staat in het bewuste artikel. We moeten baby's dus gaan enten op basis van een 'vermoeden' tegen iets waar het immuunsysteem zich doorgaans prima kan wapenen. En dan noemen ze mij een alu-hoedje (weten hoe het wel zit kan bv hier).

Stond ik jaren geleden al te verkondigden dat volgens de Maya's het pad naar 2012 gekenmerkd zou worden door steeds grotere verschuivingen, mondiale onrusten en andere toenemende ellende: hoon was mijn deel. Nu kan men het nieuws niet aanzetten of de mainstream slaat ons om de oren met pandemieën, kredietcrisissen, oorlogen en Erwin Krol kan bijna dagelijks weer een nieuw klimaatrecord van te heet, te droog of te nat en koud melden. Zelfs vermogensbeheerders voorspellen een zwarter dan zwarte toekomst zoals te lezen viel in dit stukje waar een 'specialist' zegt: "Wereld wacht dure energie en voedselcrisis". Bijna iedere dag krijgen we een nieuw doembeeld dat het vorige overtreft. Daar kunnen zelfs de zwartste Maya-voorspellingen niet aan tippen.

Dat een schaduwregering de globale macht wil, hoeft niet meer opgezocht te worden in schimmige boeken of op obscure internetpagnia's. Nu staat het gewoon op FOK.nl. De bronnen zijn te herleiden tot mainstream onderzoekjournalisten. Dus zelfs daar kunnen we geen doorgedraaide complotdenkers van beschuldigen. Wat moet ik als grensgeval daar nog aan toevoegen?

In London declareren politici inlegkruisjes, porno en godweetwat van het zuur uitgeknepen belastinggeld. In Nederland helpt Balkenende c.s. de democratie vakkundig om zeep; stelt een Irak-commissie samen uit zijn vrienden (waarvan de uitkomst van te voren bekend is) en - als klap op de vuurpijl - weigert hij uit angst voor de Chinezen de Dalai Lama netjes een handje te geven. Als ik dat allemaal 10 jaar geleden voorspeld zou hebben, dan had u mij absoluut voor gek verklaard.

Tegenwoordig kan ik nergens meer de gekke grensverhaler uithangen. Nu is het juist mijn omgeving van brave burgervaders en ander klootjesvolk die mij de meest opzienbare verhalen en theorieën voorhouden. Ze vertellen me verhalen over miljoenen griepdoden die zouden gaan vallen of geven opeens massaal blijk dat ze de overheid absoluut niet vertrouwen.

Het is duidelijk, mijn rol is uitgespeeld. U bent inmiddels helemaal gekneed om - om het even welk - grenzeloos idee te slikken. Vroeger was ik één van de weinigen die over de rand durfde te kijken en tegenwoordig doet iedereen het. Nu nog alleen hopen dat ze de goede kant uitkijken.

tigron: probeer nu mensen van hun stuk te krijgen door te vertellen dat alles een illusie is, en alles goed komt........
Op 29-05-2009 0:31:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sint Joris: Ik denk dat de tijd nu rijp is voor de volgende stap.
Laat het in je voordeel werken dat mensen 'open mindeder' zijn geworden en kijk hoe ver je kunt gaan..
Verleg je geknaag bijvoorbeeld eens van politiek naar filosofie en je komt ongetwijfeld de weerstand tegen die je blijkbaar nodig hebt. Probeer mensen maar eens aan het verstand te peuteren dat we eigenlijk allemaal 1 zijn en dat de fysieke wereld een illusie is.
Volgens mij kun je weer 10 jaar (of iig 3 en een half) vooruit tot de zogenaamde mainstream je ingehaald heeft..
ps; mooi stuk wel, goed geschreven ook.
It would have been better if Newton had contemplated how the apple got up there in the first place
Op 29-05-2009 13:26:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian: Goed blogje. Waarheid als een koe. De media toont veel idiote zaken, omdat de politiek steeds idioter wordt in zijn handelen. Dit wordt natuurlijk gemaskeerd door de media, maar de tegenstrijdigheden hopen zich op en mensen zien dit gelukkig ook steeds meer.
Op 29-05-2009 16:38:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: Heel grappig. ik zei ik toevallig kortgeleden nog tegen mn dochter. Waar ik vroeger voor gek werd verklaard, heb ik nu gelijk gekregen op veel gebieden en nu gaan ze mij voorbij idd. Zelfs het advies van Sint Joris valt niet meer ze vreemd als ik verwachtte. Niet dat ik perse wil shocken, maar ik kon wel altijd totaal verbijsterd zijn over de bekrompen visie va de mensen om me heen. Maar nu denk ik dat het gewoon angst is voor het onbekende. Zoals de mensen die reageren op art. over cropcirkels, 2012 e.d. met de meest groffe scheldwoorden. Gewoon angst.
Op 29-05-2009 17:14:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Ja de mensen lijken beetje-voor-beetje steeds bewuster en kritischer te worden. Goede zaak!
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 29-05-2009 17:46:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pietje: Ook ik werd als gek uitgemaakt nog steeds overigens ,met mijn therorieen maar langzaam aan gaan de mensen die dachten dat ik met een aluhoedje op liep steeds meer begrijpen en zeggen dan ook ja joh misschien heb je wel gelijk ! Ik ben al blij met dat "misschien"dan denk ik jullie denken wel na al is het maar een beetje.

groetjes en keep up the good work !
Op 29-05-2009 19:30:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Nou, daar heb ik geen last van. Als ik mijn collega's een voor mijn doen zeer gematigde andere visie op de huidige mondiale ontwikkelingen voorschotel, dan zien ze me gelukkig gewoon als een raaskallende gek.(op een enkeling, die nog geen zombie is na dan) Bovendien is met het huidige stralingsbombardement een aluminium hoofddeksel onderhand wel serieus aan te bevelen...........
Nee, dank u.
Op 29-05-2009 21:05:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
frans:
tigron:

probeer nu mensen van hun stuk te krijgen door te vertellen dat alles een illusie is, en alles goed komt........

Als ALLES een illusie, hoe kan ALLES dan goed komen? Maar als onze eigen projectie van wat wij de werkelijkheid noemen een illusie noemen, dan is er nog hoop. Een illusie is namelijk niet werkelijk.

De vraag is echter hoe je voorbij die illusie komt zodat je de Werkelijkheid ontwaart en gaat ervaren. Gary Renard zegt daar mooie dingen over in zijn Verdwijning van het universum (lees: illusie) en Jouw onsterfelijke waarheid. Het IS mogelijk, er is nog hoop dat het goed komt...
Op 29-05-2009 21:31:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Als alles een illusie blijkt, blijft altijd de illusie..
Nee, dank u.
Op 29-05-2009 21:52:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Petra: Dit is nou juist het interessante van ouder worden.Ben ik zelf ook verbaast over.
Absolute waarheden bestaan niet meer.Heel herkenbaar.
Op 29-05-2009 22:27:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Wat is waar?, wat is wat?
Nee, dank u.
Op 30-05-2009 0:35:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Geweldig blog!

Klopt als een cynische zwerende vinger of zo...



Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 30-05-2009 1:10:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: bus
Nee, dank u.
Op 30-05-2009 1:53:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Mooi stuk! Chapeau!
*neemt heel even alu-hoedje af voor schrijvert*

Stel je eens voor: een heel land vol met conspriracy-theorists...
Waar je straks ook komt (in de supermarkt, op je sportclub, op je werk, in de trein) zul je straks horen: het is een complot!
Ach, wat wordt de wereld een mooie plek.
Cannot kill the Battery!!!
Op 30-05-2009 0:05:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: Tis mooi dat de mens open minded is, maar het zwabberd nog erg en men doet er weinig tot niets mee (nog steeds laten we dezelfde malloten ons regeren).
Ik denk dat er langzaam een algemene consensus moet komen, wie ons leidt, waarom, wat zijn hun echte motieven en nog belangrijker waar willen zij heen met ons?
Waarom leggen we ons lot in de handen van een kleine groep, die niet eens adviseerd maar domineerd?!
Nog steeds zijn de verhoudingen (hoofdzakelijk door de illusie van de "vrije economie" en de "marktwerking" zwaar uit balans (1/3e leeft (nog) in weelde en 2/3e lijdt euh, leidt een bestaan van diepe armoede).
Maw, we praten idd veel maar doen zo weinig.
Een groot deel gaat nog steeds allemaal als schaapjes naar koniginnendag (onze dictator)
Wat verschillen wij dan van de mensen indertijd in Irak, die feest vierden op de verjaardag van Saddam?
Waarom erkennen we die mensen nog steeds en beter is de vraag, hoe komen we van ze af (zonder ons daarbij tot hetzelfde nivo te verlagen, zonder geweld dus)?


(bericht gewijzigd op 30-5-2009 12:29:00)
Carpe diem homo universalis
Op 30-05-2009 0:27:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Mooi stuk! Chapeau!
*neemt heel even alu-hoedje af voor schrijvert*

Stel je eens voor: een heel land vol met conspriracy-theorists...
Waar je straks ook komt (in de supermarkt, op je sportclub, op je werk, in de trein) zul je straks horen: het is een complot!
Ach, wat wordt de wereld een mooie plek.

als jij een wereld vol paranoïde gekken een mooie plek vind dan ben je zelf waarschijnlijk ook al flink paranoïde

dat Dan Brown een paar films ergens over maakt wil nog niet zeggen dat het ineens geloofwaardig is en mainstream werkelijkheid word, het is alleen maar een nieuw excuus om bepaalde personen onder controle te kunnen krijgen als het "te ver" gaat, of ben ik nu ook paranoïde?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 30-05-2009 14:58:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bontevogel: Ik ben gek, dat is al onomstotelijk bewezen.
Maar gek op een prettige manier.
Mijn denkbeelden stroken niet met de algemene gang van denken.
Ik ben een dromer, en mijn dromen zijn altijd waar, klinkt gek, maar dat ben ik dus ook.
Dus dan is het niet gek meer.
De mensen om mij heen zijn nog gekker, die geloven alles wat er hun gezegd word door anderen ?
Fantasie geloof ik niet in, ik denk abstract.
Als het bewezen is, dan geloof ik het.
Hierin kan je heel ver gaan, zolang doorgaan met denken en bewijzen dat het kan, dat fictie waarheid word.
Ja. Ik weet het, ik kan zo de 2de kamer in.
Mooi geschreven Pino.
Thx.
Op 31-05-2009 10:27:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

Mooi stuk! Chapeau!
*neemt heel even alu-hoedje af voor schrijvert*

Stel je eens voor: een heel land vol met conspriracy-theorists...
Waar je straks ook komt (in de supermarkt, op je sportclub, op je werk, in de trein) zul je straks horen: het is een complot!
Ach, wat wordt de wereld een mooie plek.

als jij een wereld vol paranoïde gekken een mooie plek vind dan ben je zelf waarschijnlijk ook al flink paranoïde

dat Dan Brown een paar films ergens over maakt wil nog niet zeggen dat het ineens geloofwaardig is en mainstream werkelijkheid word, het is alleen maar een nieuw excuus om bepaalde personen onder controle te kunnen krijgen als het "te ver" gaat, of ben ik nu ook paranoïde?


Je kan jezelf zo gek lullen als je zelf wil.
Gewoon ogen open houden moet volstaan, lijkt mij.
Cannot kill the Battery!!!
Op 31-05-2009 15:40:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva: Onlangs zei mijn psychiater toen ik 'm meedeelde dat ik verwacht dat binnen afzienbare tijd iedereen gechipt zal zijn, dat 'ie zoiets ook denkt.

Nou jaaaaaaah zeg...
Op 01-06-2009 21:43:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Eva:

Onlangs zei mijn psychiater toen ik 'm meedeelde dat ik verwacht dat binnen afzienbare tijd iedereen gechipt zal zijn, dat 'ie zoiets ook denkt.

Nou jaaaaaaah zeg...

Heb je 'm gerust kunnen stellen?
ALLES IS WAAR
Op 01-06-2009 22:22:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
ThoTh:

Eva:

Onlangs zei mijn psychiater toen ik 'm meedeelde dat ik verwacht dat binnen afzienbare tijd iedereen gechipt zal zijn, dat 'ie zoiets ook denkt.

Nou jaaaaaaah zeg...

Heb je 'm gerust kunnen stellen?



Hmmm, 'k weenie, 't is nogal een achterdochtig typje, zo ging zijn bezwaar tegen het EPD vlak na het mijne op de bus..
Op 01-06-2009 23:03:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Ach. in ieder geval gaan de gesprekken ergens over
ALLES IS WAAR
Op 01-06-2009 23:07:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
ThoTh:

Ach. in ieder geval gaan de gesprekken ergens over

Tja, zèlfs de psychiatrie kan om sommige zaken niet meer heen, zijn acht voorgangers vermeden altijd angstvallig het bespreken van dergelijke onderwerpen, omdat het mogelijk tot een opleving van een bepaalde....eeh....geestestoestand zou kunnen leiden, maar de huidige nam gewoon zonder morren en met grote interesse het pak printsels over de meest uiteenlopende completterien (zoals bv. HAARP) van me over, zonder mijn dosering tot gigantische hoogte op te schroeven.

(bericht gewijzigd op 1-6-2009 23:30:53)
Op 01-06-2009 23:29:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: 8 psychiaters versleten? Dan heb je aardig je best gedaan Eva. Wat een interessante verandering met nummer 9. Heb je hem ook al wat van Alex Jones en David Icke gegeven of bouw je het langzaam op? En vergeet niet het telefoonnr. van slachtofferhulp en de traumahelicopter.
ech?
Op 02-06-2009 9:31:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva: Eerst rustig opbouwen met wat lichter materiaal: http://www.scribd.com/doc/13971192/On-the-Need-for-New-Criteria-of-Diagnosis-of-Psychosis-in-the-Light-of-Mind-Invasive-Technology, alvorens het zwaardere werk naar voren te schuiven. Ja, 't is inderdaad een aangename wending in hersendokterland; dat doet het feit dat 'ie vrijwel altijd geheel in het zwart gekleed gaat, bijna helemaal vergeten..
Op 02-06-2009 11:08:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Zelfde met het ggz hoor, daar hebben mensen ook de meest voor de televisiesamenleving verregaande denkbeelden. De een praat met bomen de ander gelooft in mensen die negatieve energie absorberen en dat je daarom altijd positief moet zijn. (even in grote lijnen) en zo door.
Nee, ik heb het niet over patienten maar over de hulpverleners.
Op 02-06-2009 0:50:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
eoi:

Zelfde met het ggz hoor, daar hebben mensen ook de meest voor de televisiesamenleving verregaande denkbeelden. De een praat met bomen de ander gelooft in mensen die negatieve energie absorberen en dat je daarom altijd positief moet zijn. (even in grote lijnen) en zo door.
Nee, ik heb het niet over patienten maar over de hulpverleners.


Eind '07 vatte mijn SPV-ster (werkzaam bij een reguliere GGZ-instelling) het plan op om mijn 'geval' voor te leggen aan Rens Hendriks, jawel, de therapeut die Robbert van den Broeke als 'paranormaal begaafd' bestempelde. Zijn antwoord luidde dat hij me graag persoonlijk wilde ontmoeten, maar daar ben ik destijds (gelukkig) niet op ingegaan. Maar goed, het is ook eigenlijk niet zo vreemd dat sommige geestelijke hulpverleners (nog steeds) zo zweverig denken, de jaren van de anti-psychiatrie liggen immers niet zo heel erg ver achter ons..
Op 02-06-2009 16:47:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik vraag me af hoe je na al deze ervaringen nog vertrouwen kunt blijven houden in de psychiatrie? Of blijft het gewoon een nodig ankerpunt om je voeten op aarde te houden?(ben gewoon nieuwsgierig en wil niet opdringerig zijn hoor).
ech?
Op 02-06-2009 17:33:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Mosselman:

Ik vraag me af hoe je na al deze ervaringen nog vertrouwen kunt blijven houden in de psychiatrie? Of blijft het gewoon een nodig ankerpunt om je voeten op aarde te houden?(ben gewoon nieuwsgierig en wil niet opdringerig zijn hoor).

Ach, als je mijn psychiater ziet dat snap je wel waarom ik er wil blijven komen.....*kuch*.....daarbij verstrekt hij Priadel (lithium) die me prima bevalt en zal hij niet goedkeuren dat ik word uitgeschreven, aangezien hij geen herhaling wil van voorgaande floride psychosen, dus inderdaad, een noodzakelijk ankerpunt of een baken op een (soms) stormachtige oceaan..
Excuses voor het hoge offtopic-gehalte.
Op 02-06-2009 18:52:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Oh ja, we zijn nogal offtopic bezig...maar ik zie de reacties van Eva nu al een jaar of 5 of zo(meestal scherp relativerend van aard). Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat alle 8-9 psychiaters een 'lekker ding' zijn waarvan je gewoon aandacht wilt of zo?
Buiten dat: Je weet zelf natuurlijk goed genoeg hoe nodig jij hun kundigheid acht inzake jouw geestelijke gezondheid. Nogmaals: ik wil niet veroordelen in deze, begrijp dat echt niet verkeerd. Vind het verloop van deze situatie gewoon intrigerend.
(bericht gewijzigd op 2-6-2009 19:20:40)
ech?
Op 02-06-2009 19:12:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eva:
Mosselman:

Oh ja, we zijn nogal offtopic bezig...maar ik zie de reacties van Eva nu al een jaar of 5 of zo(meestal scherp relativerend van aard). Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat alle 8-9 psychiaters een 'lekker ding' zijn waarvan je gewoon aandacht wil of zo?
Buiten dat: Je weet zelf natuurlijk goed genoeg hoe nodig jij hun kundigheid acht inzake jouw geestelijke gezondheid. Nogmaals: ik wil niet veroordelen in deze, begrijp dat echt niet verkeerd. Heb nogal een handje van vingerwijzing maar wat betreft 'die Eva' hopelijk niet.

Alleen nr. negen valt in de 'lekker-ding' categorie en dat is uiteraard maar bijzaak.. En over hun kundigheid: in '99 werd ik genezen verklaard en uitgeschreven, in '04 hoorde ik op tv kabouter Plop zingen "dat ik even rustig moest blijven zitten en niet bang hoefde te zijn, want ze veranderden slechts mijn DNA.....lalalalaaaa, DNA......lalalalaaaa" en dacht wederom dat mijn ouders mij hormonen wilden toedienen zodat ik weer bevrucht kon worden door buitenaardsen. Tja, door dat (en vele andere 'belevingen') vonden zowel manlief als mijn ouders het toch verstandig voor mij om terug te keren tot de psychiatrie en zag ik ook in, dat ik aan hun wens gehoor moest geven, daarbij, voor opgroeiende kinderen lijkt het me geen ideale situatie wanneer een ouder zijn/haar kwetsbaarheid tot psychotische recidieven onbehandeld laat.
Maar dat is een persoonlijke keuze die eenieder voor zichzelf dient te maken.

(bericht gewijzigd op 3-6-2009 13:10:31)
Op 02-06-2009 19:44:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden