Wie had ooit gedacht dat onder de huidige wetgeving er toch nog een deel 3 zou volgen op deze reeks? Ik niet, maar bloed kruipt kennelijk waar het niet gaan kan. Op basis van onwetendheid en stemmingmakerij, wist een Kamermeerderheid (CDA, VVD, CU, PVV) de hallucinerende paddenstoelen per 1 december 2008 op de lijst van verboden middelen te krijgen. Aanleiding daarvoor was het overlijden van een 17-jarig Frans meisje dat, nadat ze onder andere paddo's had gegeten, haar dood in Amsterdam tegemoet sprong. Welke rol de paddo's in dat drama gespeeld hebben bleef onduidelijk, vond ook Freek Polak, psychiater en bestuurslid van de Stichting Drugsbeleid (bron). In dit deel begeven we ons via een piepklein gaatje in de wet weer in de wondere wereld van de paddo's. Gewoon, omdat het kan en misschien wel omdat het beter is dan alternatieven zoals doornappels uit plantsoenen eten of comazuipen.


(Onder invloed van paddo's is dit prentje redelijk realistisch. Nou ja... )

Tijdens een vakantie in Frankrijk (of all places) vond een vriend van ons het perfecte souvenirtje. Hij kocht in Parijs sporen van de Psilocybe cubensis, gewoon in een doodnormale winkel. Kennelijk zijn in Frankrijk de 'zaden' van hallucinerende paddenstoelen gewoon te koop. In Nederland blijken sporen in ieder geval niet onder de rigide wetgeving te vallen en dus kon hij zonder gevaar van vervolging het presentje aan ons overhandigen. Onze vriend waarschuwde ons dat zodra de we de sporen zouden laten ontkiemen tot paddenstoelen onszelf opeens wel strafbaar zouden maken aan het in bezit zijn van 'verboden middelen'.

Het gerenommeerde Engelse medische tijdschrift The Lancet publiceerde in maart 2008 een nieuwe lijst van twintig roesmiddelen, gerangschikt naar gevaar. Bovenaan staan heroïne en cocaïne. Alcohol is nummer 5, tabak staat 9de, cannabis op 11, LSD op 14 en ecstasy op 18. Paddo’s worden niet genoemd, maar behoren tot dezelfde groep als LSD. Het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs, nu onderdeel van de Inspectie Volksgezondheid) zag in 2000 geen noodzaak voor een totaalverbod (zie: Risicoschattingsrapport betreffende
paddo’s (psilocine en psilocybine) PDF). Maar VVD-Kamerlid Fred Teeven wist het beter: „Het zijn gewoon harddrugs. Mensen denken dat ze kunnen vliegen. Dus moeten we dat spul niet meer verkopen.” Bron

Maar aangezien 'hun' wetten de mijne niet zijn, dook ik toch in het wel en wee van paddo's kweken. Paddenstoelen blijken nogal gevoelig voor allerlei invloeden en met name schimmels kunnen een succesvolle kweek om zeep helpen. Het was dus zaak om alles zo steriel mogelijk te doen. Voor de benodigde spullen hoefde ik niet ver te zoeken; hier en meer specifiek hier kon ik alles vinden wat ik nodig had.


(Thuiskweek in de zak. Binnen een paar weken brandstof genoeg om te vliegen)

Het duurde niet lang of ik had mijn plastic bakje, zak en een mengsel van voedingsbodem en vochtvasthouders. Zorgvuldig had ik de sporen op het substraat geënt, en natuurlijk water gegeven, de hele handel in een zak gedaan en gewoon uit de zon op het aanrecht gezet.

En toen was het wachten geblazen. Er ging een dikke week voorbij zonder ook maar één paddenstoel te zien. Na tien dagen waren er wat piepkleine paddenstoeltjes zichtbaar en na 15 dagen stond er een indrukwekkende bos paddo's in het bakje en was het tijd voor de oogst.

Met een draai- en trekbeweging kwamen de paddenstoelen los van hun grond. Ik legde ze op een bord op een stukje keukenrol. Hoewel ze niet echt smakelijk zijn, kan men paddo's zo rauw eten maar gezien de sociale verplichtingen van die week leek het me beter om ze te drogen en te bewaren. En dus legde ik ze in de oven met alleen de ventilator aan (hoge temperaturen beïnvloeden de werking van paddo’s nadelig). In twee dagen tijd met zo nu en dan de ventilator aan en af en toe omdraaien waren mijn paddo's keurig droog.

Op verzoek van minster Klink bracht het CAM (Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs) opnieuw een risicoanalyse uit in 2007, daarin werden de risico’s van het gebruik van paddo’s zelfs kleiner geschat dan in een eerder rapport uit 2000, de belangrijkste punten uit het 2007 rapport waren:

Gezondheid individu: geen risico
Volksgezondheid/samenleving: gering risico
Openbare orde en veiligheid: gering risico
Criminele betrokkenheid: geen risico

Voor de volledige conclusie zie hier, een PDF van het Ministerie van Volksgezondheid.

Hierna legde ik de gedroogde paddo's op een snijplank en met mijn hakbijltje maalde ik ze fijn tot piepkleine stukjes. Ondertussen smolt ik een reep pure chocolade om uiteindelijk de fijngehakte paddo's toe te voegen. Chocolade en paddo's schijnen goed samen te gaan. Al in 1502 schonk de Azteekse koning Montezuma II een brouwsels van cacao en paddo's aan zijn gasten. De chocolade zou de werking versterken en is natuurlijk ook een goeie manier om de paddo's luchtdicht te verpakken. Enfin, het eindresultaat schoof ik in de koelkast en toen was het afwachten tot een geschikt moment zich zou aandienen.


(Ab Klink, minister van verboden, verbieden en uitbannen. Dankzij hem werd de auteur onder gelijke omstandigheden opeens crimineel)

Het grootste probleem van paddo's is het juist kunnen inschatten van de dosering. Grofweg kan men het volgende aanhouden van mild, medium tot sterk respectievelijk 6-15, 11-29 en 16-42 gram verse paddenstoelen per persoon. Het is dan wel zaak om te weten welke paddenstoelen je neemt, er bestaan krachtige en minder krachtige soorten, dus informeer jezelf.

Andere belangrijke zaken zijn:

1) Nuttig geen paddo's in combinatie met medicijnen, alcohol en drugs.
2) Voel je jezelf niet lekker, heb je problemen of ben je depressief neem dan GEEN paddo's.
3) Een lege maag is zeer aan te bevelen.
4) Nuttig paddo's ALLEEN in een rustige en vertrouwde omgeving.
5) Als je nog geen ervaring hebt, zorg dan dat er iemand in de buurt is die je vertrouwd en over je kan waken.
6) Vitamine C remt de werking, een fles verse jus d'orange onder handbereik kan handig zijn.

We hadden de zeven bovengenoemde punten in acht genomen en we togen met mijn zelf gemaakte paddoreep naar een stil plekje in het bos. De reep smaakte erg lekker en behalve een aangenaam geknisper was er niets van de toegevoegde paddo's te merken. Op basis van het gewicht en de soort had ik voor een geschatte dosis 'gemiddeld' gekozen. Na een half uurtje genieten van de avondzon begon de reep zijn invloed te laten gelden.


(Drogen onder de ventilator van de oven gaf een goed en snel resultaat)

Er was een aangenaam licht gevoel in het hoofd, ik zag langzaam aan een keurig patroon van vierkantjes in het gras verschijnen en de pluimen van het riet leken te dansen. Het licht werd intenser en de kleuren sterker. Toen kwam de lachkick. Onbedaarlijk lachen, als een volslagen krankzinnige lag ik op mijn rug te schateren. Alles was ook zo mooi en leuk.

Het leuke van paddo's, in tegenstelling tot bijvoorbeeld alcohol, is dat je rationeel blijft (ik wel). Oké motorisch gezien sla je nog geen deuk in een pakje boter en visueel lijkt de werkelijkheid een geheel eigen leven te lijden. Maar hoewel deze kenmerken die lijken op dronkenschap de overhand hebben, blijf je heel bewust.

Mijn reep bleek krachtiger dan ik dacht. Als ik mijn ogen sloot kwam ik in een felgekleurde wereld van symmetrische caleidoscoopachtige figuren. Ik zag lotusbloemen, Zuid-Amerikaanse afgodsbeelden en emeraldgroene jungles met watervallen en vlinders. Liggend op mijn rug en met de ogen open leken de wolken te transformeren tot mythische figuren die een prachtig schouwspel gaven. De stralend witte wolken hadden een gouden rand en de achtergrond was glanzend paars tot diep blauw. Er was geen spoor van fysiek onbehagen en ik wist instinctief dat deze trip nog maar het begin was.

Bijna gewichtloos ging ik op in mijn wereld, ik bleef maar lachen om al dat moois. Ik had het gevoel al dagen daar te zo liggen maar toen ik naar mijn horloge keek bleken er pas 50 minuten na het eten van de reep verstreken te zijn. Paddo's hebben de eigenschap om ieder besef van tijd compleet weg te vagen en dat was wat mijn paddo's dan ook deden.

Na twee uur verbazen en verwonderen over de meest vreemde effecten die de reep teweegbracht, besloten we om terug te keren naar de auto en daar wat muziek te gaan luisteren. Zwaaiend op mijn benen die van rubber leken en nog steeds in een technicolor werkelijkheid pakte ik onze spullen in. Ik controleerde of we niets vergeten waren en we gingen op pad. Hoewel ik exact de weg terug wist, was de wandeling zelf nog niet zo eenvoudig. Mijn motoriek was verstoord en ik liep als een soort Jack Sparrow, de hoofdrolspeler uit de film 'Pirates of the Carribean' door het bos. Het vreemde effect was uiterst vermakelijk. Omdat ieder tijdsbesef weg was leek het alsof ik al uren aan het lopen was, maar mijn horloge zei dat ik nog maar een paar minuten onderweg was. Die vaststelling gaf weer aanleiding tot een onbedaarlijke lachbui.

Let op: De aard van de trip is afhankelijk van de persoon en de stemming waarin die persoon verkeert. Jouw ervaringen kunnen dus heel anders zijn dan wat je hier leest of hoort van anderen.

Eenmaal terug in de auto deed ik de muziek aan die zo intens klonk dat het leek alsof ik een high-tech dolby surround system had in plaats van het blikken doosje dat er werkelijk was. Of het door de muziek kwam weet ik niet, maar toen ik mijn ogen sloot bleek ik in staat terug te kunnen reizen naar mijn herinneringen. Als in een film bleek ik in staat om herinneringen naar keuze op te roepen, om vervolgens als een toeschouwer er naar te kijken. Ik zag mijzelf en anderen in situaties die ik ooit eens beleefd had.


(Een herkenbaar beeld voor de paddogebruiker)

Het waren een soort interactieve herinneringen in groot detail, alles klopte en ik besloot bepaalde kleine details te onthouden om later te controleren aan de hand van foto's of er overeenkomsten waren. Als een tijdreiziger skipte ik door mijn herinneringen en bleef daar observeren waar ik meer wilde zien of horen. Het was een feest van herkenning en soms werden mij ook dingen duidelijk waarom iets op een bepaalde manier was verlopen, dat was best wel confronterend maar maakte ook veel duidelijk.

Het vreemde van deze 'tijdreizen' was dat ik mijzelf en de situatie zag alsof ik daar boven zweefde. Hoe kon ik vanuit die hoek herinneringen aan iets hebben? Was het mijn fantasie die zorgde voor de beelden? Het leek allemaal zo ontzettend echt. Ik maakte hoe dan ook dankbaar gebruik van de mogelijkheid om lang vergeten herinneringen opnieuw te bekijken en er van te leren. Het was ontroerend en en soms zelfs emotioneel, twee gevoelens die mij doorgaans vreemd zijn.

Toen er ongeveer zes uur na inname waren verstreken, hoorde ik een stem in mijn hoofd zeggen dat het genoeg was en dat ik klaar was. Nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen stemmen te horen en ook in boeken en films komt het fenomeen nog wel eens aan bod. Maar zelf had ik nog nooit zo een ervaring gehad en het was voor mij de allereerste keer, ik vond het heel bizar. Ik opende de ogen en het struikgewas voor me wuifde nog wat na en toen stond de wereld opeens weer gewoon stil. Ik had mijn motoriek weer terug en ook visueel klopte alles weer al hadden lichtpunten nog steeds een mooie krans.

Ik voelde me fit, uitgerust, helder en had het gevoel iets over mijzelf geleerd te hebben. Ik probeerde mijn reactievermogen uit liet mijn partner wat voorwerpen naar me toe gooien; oog-handcoördinatie en reactiesnelheid waren weer als vanouds. Ik kon weer met gesloten ogen op één been blijven staan en ik had honger.

Dit is het einde van deze reeks en ook van mijn experimenten met paddo’s. Ik heb u in de voorgaande twee delen (zie hier en hier) zo veel mogelijk persoonlijke als algemene informatie gegeven. Het bezit en gebruik van hallucinerende paddenstoelen is nu bij wet verboden en in die zin raadt ik eenieder af paddo’s te bezitten of te gebruiken.

Wie maling aan de wet heeft en toch besluit hallucinerende paddenstoelen te gebruiken, wijs ik met klem op de hierboven genoemde zes veiligheidspunten. Wie binnen de wet wil trippen, kan kijken naar alternatieven zoals de nog vrij te verkrijgen Sclerotia-Sclerotium of ‘Philosopher Stones’ of de veel heftigere San Pedro cactus (Trichocereus Pachanoi).

Hoe dan ook, vermijd onder alle omstandigheden zaken zoals doornappels, nootmuskaat of andere alternatieven waarvan de uitwerking onzeker en de kans op een slechte ervaring heel groot is.

majriM: De link bij Sclerotia-Sclerotium klopt niet met de link eronder... die verwijst naar de Philosopher Stones.
Philosophers Stones heten Psilocybe Tampanensis of truffel. Een hele fijne paddo met prachtige visuele en auditieve effecten (met 5 gram verse opgelost in cup-a-soup) ik kreeg geen lachkick overigens.
Op 11-07-2009 11:12:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Link:
majriM:

De link bij Sclerotia-Sclerotium klopt niet met de link eronder... die verwijst naar de Philosopher Stones.
Philosophers Stones heten Psilocybe Tampanensis of truffel. Een hele fijne paddo met prachtige visuele en auditieve effecten (met 5 gram verse opgelost in cup-a-soup) ik kreeg geen lachkick overigens.


de sclerotia is de philosopher stone (mexicana A of Tampansis), en is zeker geen paddo, het is wel een schimmel

http://www.sclerotia.nl/sclerotia/
Op 11-07-2009 11:52:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
majriM:
Link:

majriM:

De link bij Sclerotia-Sclerotium klopt niet met de link eronder... die verwijst naar de Philosopher Stones.
Philosophers Stones heten Psilocybe Tampanensis of truffel. Een hele fijne paddo met prachtige visuele en auditieve effecten (met 5 gram verse opgelost in cup-a-soup) ik kreeg geen lachkick overigens.


de sclerotia is de philosopher stone (mexicana A of Tampansis), en is zeker geen paddo, het is wel een schimmel

http://www.sclerotia.nl/sclerotia/


Ah oke, i stand corrected )
Op 11-07-2009 0:04:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Haha.. leuke blog! Wel moeten lachen, vooral het jack sparrow stukje haha..Zo te lezen een hele goede ervaring met paddo's!
Ik heb ooit 2x ofsow vroeger paddo's op. Een keer thee, maar eigenlijk niets van gemerkt, andere wel. Andere keer eerst op een verjaardag geweest, nodige bier op, toen ff tussendoor een gele(25 gulden) aan paddo's opgegeten en op die fiets naar iemand anders. Later daar ongeveer een lachkick van 2 uur gehad, 1,5 uur gedaan over een blow draaien, maar verder niets. Ik zou het nog wel eens een keer willen doen, en we hebben wel eens naar zo'n kweeksetje zitten kijken op internet.
Vraagje nog wel aan de schrijver. Je zeg dat warmte een slechte invloed heeft op de paddo, maar hoe heb je dit met chocola vermengt dan, deze chocola was toch warm?

Een alternatief om te proberen is misschien salvia. Dit is nog legaal te verkrijgen in smartshops. Soort van wiet en je moet het ook roken met een pijpje. Je heb normale en extracten.
Volgend Dr. Phil(bedankt voor de tip) een groot probleem in Amerika, waar het in sommige staten ook legaal is. De jeugd schijnt het grootschaals te doen, op Youtube is er het een over te vinden ook.
Iemand ervaring met salvia?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salvia_divinorum
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 11-07-2009 14:29:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
rudiev:

Haha.. leuke blog! Wel moeten lachen, vooral het jack sparrow stukje haha..Zo te lezen een hele goede ervaring met paddo's!
Ik heb ooit 2x ofsow vroeger paddo's op. Een keer thee, maar eigenlijk niets van gemerkt, andere wel. Andere keer eerst op een verjaardag geweest, nodige bier op, toen ff tussendoor een gele(25 gulden) aan paddo's opgegeten en op die fiets naar iemand anders. Later daar ongeveer een lachkick van 2 uur gehad, 1,5 uur gedaan over een blow draaien, maar verder niets. Ik zou het nog wel eens een keer willen doen, en we hebben wel eens naar zo'n kweeksetje zitten kijken op internet.
Vraagje nog wel aan de schrijver. Je zeg dat warmte een slechte invloed heeft op de paddo, maar hoe heb je dit met chocola vermengt dan, deze chocola was toch warm?

Een alternatief om te proberen is misschien salvia. Dit is nog legaal te verkrijgen in smartshops. Soort van wiet en je moet het ook roken met een pijpje. Je heb normale en extracten.
Volgend Dr. Phil(bedankt voor de tip) een groot probleem in Amerika, waar het in sommige staten ook legaal is. De jeugd schijnt het grootschaals te doen, op Youtube is er het een over te vinden ook.
Iemand ervaring met salvia?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salvia_divinorum


salvia is nogal wat sterker dan paddo's hoor, alleen duurt het veel korter
salvia 5 minuten, paddo's 5 uur... (het langste wat ik meegemaakt heb zal een uur of 8 geweest zijn, pfff)

en wb paddo's, als je wat wilt dan moet je toch echt drogen hoor, ik heb lang geleden ook zo ongeveer elke soort paddo's gehad maar de enigen waar ik echt tevreden over was zijn gedroogde en dan niet die grote dingen maar die kleine met lange dunne steel, al de andere soorten nauwelijks wat van gemerkt (in mijn geval dan)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-07-2009 16:17:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a: mocht je echt geintereseerd zijn in entheogene middelen dan zou je eens in je leven dmt moeten roken.
Say what your soul is singing
Op 11-07-2009 16:21:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a: nu is het toch allemaal even illigaal
Say what your soul is singing
Op 11-07-2009 16:21:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
priori a:

mocht je echt geintereseerd zijn in entheogene middelen dan zou je eens in je leven dmt moeten roken.

voor zover ik weet is dmt chemisch, en in mijn lijf geen chemische polonaise
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-07-2009 16:33:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
priori a:

nu is het toch allemaal even illigaal

en dat houd bv de rest van de wereld ook tegen om wiet te roken?
echt niet
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-07-2009 16:34:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a:
Ron B.:

priori a:

mocht je echt geintereseerd zijn in entheogene middelen dan zou je eens in je leven dmt moeten roken.

voor zover ik weet is dmt chemisch, en in mijn lijf geen chemische polonaise

dmt is chemisch net zo als je lichaam chemisch is ,,
het is een lichaams eigen neurotransmitter die actief wordt wanneer je slaapt of bij grote pieken van stress , zoals het moment dat je dood gaat . daarnaast zijn er theorieen dat dmt verantwoordelijk is voor bijnadood ervaringen , buitenaardese wezens onvoeringen, en spirituele ervaringen .
als je het dmt inneemt kun je het alleen roken omdat je lichaam mao enzymen heeft die het direct afbreken zo gouw het in je bloed baan komt
Say what your soul is singing
Op 11-07-2009 16:38:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
priori a:

Ron B.:

priori a:

mocht je echt geintereseerd zijn in entheogene middelen dan zou je eens in je leven dmt moeten roken.

voor zover ik weet is dmt chemisch, en in mijn lijf geen chemische polonaise

dmt is chemisch net zo als je lichaam chemisch is ,,
het is een lichaams eigen neurotransmitter die actief wordt wanneer je slaapt of bij grote pieken van stress , zoals het moment dat je dood gaat . daarnaast zijn er theorieen dat dmt verantwoordelijk is voor bijnadood ervaringen , buitenaardese wezens onvoeringen, en spirituele ervaringen .
als je het dmt inneemt kun je het alleen roken omdat je lichaam mao enzymen heeft die het direct afbreken zo gouw het in je bloed baan komt

natuurlijke dmt zit oa in je lichaam en in paddo's, dus "pure dmt" is chemische synthetische rotzooi.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine

anders eet je toch gewoon paddo's als het daar ook in zit, of breng je jezelf in een staat waarbij dit natuurlijk vrijkomt...

en zaken als verwant aan schizofrenie klinkt nou ook weer niet echt aanlokkelijk

nee, ik heb die tijd gehad, zodra je ophoud met studeren moet je ook met dit soort spul ophouden, vind ik
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-07-2009 16:51:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a: wat ik weet is dat het niet synthetisch is , je kunt het extraheren uit planten en dieren ,bv rietgras .of een pad maar dat is zielig .
omdat het zo verwant is aan psychose en schizofrenie is het des te belangrijker dat het wordt onder zocht en dat betekent dat het wordt gebruikt .alleen is de drugs vrees in deze samenleving zo groot dat men liever het afdoet als schadelijk dan dat men het als een middel ziet om psychische aandoeningen te onderzoeken.
maargoed ik heb de vrijwaring ben nog een student.
Say what your soul is singing
Op 11-07-2009 17:01:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
priori a:

wat ik weet is dat het niet synthetisch is , je kunt het extraheren uit planten en dieren ,bv rietgras .of een pad maar dat is zielig .
omdat het zo verwant is aan psychose en schizofrenie is het des te belangrijker dat het wordt onder zocht en dat betekent dat het wordt gebruikt .alleen is de drugs vrees in deze samenleving zo groot dat men liever het afdoet als schadelijk dan dat men het als een middel ziet om psychische aandoeningen te onderzoeken.
maargoed ik heb de vrijwaring ben nog een student.


dank voor de tip, ik zal meteen een pad uitkoken

(en mijn mening is de relatie met schizofrenie voldoende om genoeg te weten over zo'n stofje, dat behoeft geen verder onderzoek, door mijn iig niet. of en hoe schadelijk het is weet ik niet, maar voor mij is er wel een grens, en zo zijn er veel meer van dit soort stoffen die ook echt wel bewezen gevaarlijk zijn, dat heeft niets met drugsvrees te maken)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-07-2009 17:22:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maraatje:
Ron B.:

priori a:

mocht je echt geintereseerd zijn in entheogene middelen dan zou je eens in je leven dmt moeten roken.

voor zover ik weet is dmt chemisch, en in mijn lijf geen chemische polonaise


Je hebt ook natuurlijke DMT wat ze oa uit boomschors halen. DMT noemen ze ook wel eens 'de oerbouwsteen', omdat het in alles zit... in alle mensen, dieren, planten, stenen etc.

Je kunt er een fantastische trip mee maken naar andere dimensies en daar zelfs buitenaardse wezens ontmoeten :-D

DMT rook je, en je merkt het vrijwel meteen dus zorg dat je lekker languit zit op de bank en iemand hebt die het pijpje uit je handen kan nemen. Een trip duurt gemiddeld 20 minuten en je komt er als herboren weer uit :-)
(bericht gewijzigd op 11-7-2009 17:35:39)
Op 11-07-2009 17:32:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Whyme: DMT kun je ook eten, alleen moet je dan van tevoren MAO-remmers eten omdat anders de dmt meteen wordt afgebroken Het probleem is dat de MAO-enzymen ook heel veel andere (giftige) stoffen afbreken, en je dan dus heel erg moet opletten met wat je eet wil je niet een hele pijnlijke dood sterven
pluk de nacht, slapen kan altijd nog.
Op 12-07-2009 15:02:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Het is niet verboden knaapjes. Je kan nog steeds legaal de truffels kopen. Samengeperste paddo`s. Deze zijn nog sterker ook.
.......
Op 12-07-2009 18:04:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Draconian:

Het is niet verboden knaapjes. Je kan nog steeds legaal de truffels kopen. Samengeperste paddo`s. Deze zijn nog sterker ook.

truffels zijn geen paddo's!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paddenstoel_(schimmel)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Truffel

en daar heb je ook meteen je reden waarom truffels nog te krijgen zijn, terwijl paddo's wel degelijk verboden zijn...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-07-2009 19:18:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Princje: Ik heb nog steeds 2 kruiden uit de Amazone op me liggen wachten die samen als ingrediënt voor het sjamanistische brouwsel Ayahuasca dienst doen.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee dus kan het niet vergelijken met paddo's. Maar zeker lijkt mij dit een mooi alternatief, en het is legaal (hoewel dat geen belemmering voor mij zou zijn, mafketels)
Maar mijn intentie is dan ook om een bewustzijnsverruiming hopelijk te mogen ervaren met dit drankje.

http://www.ayahuasca-info.com/nl/
De realiteit van vandaag is de illusie van morgen.
Op 12-07-2009 23:50:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bramsan: Geweldig uiteengezet verhaal Bert! mooie ervaring geweest!

Ik mis eigenlijk nog enkele uren van je trip

p.s. ayahuasca zou ik wel onder 'begeleiding' doen met ervaringsdeskundige...
Op 14-07-2009 0:31:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mamagroupie: Heee Bert!

Geweldig beschreven hoor. Kon me er helemaal in vinden. Vooral die wandeltocht van uren die minuten lang was. Wij wonwn aan het bos en toen de mushrooms nog welig te kopen waren, waren we vaak s`nachts in het bos te vinden om een paar kabouters dakloos te maken.Als we dan terug moesten en eindelijk weer in onze achtertuin waren. Had ik het gevoel Indiana Jones te zijn geweest.
Ook dat rubbere gevoel herken ik goed. Als we besloten een heftige trip te maken zetten we op de tafel alles wat nodig zou zijn omdat we van te voren wisten dat opstaan bijna onmogelijk was. En een w.c. bezoek werd als heldhaftig ervaren.......Maar vooral dat lachen lachen lachen het is een zo bevrijdende ervaring. Alsof je je brein reset. Wij zien het altijd als vakantie in je hoofd. Maar nu zijn de tijden anders van verse paddo`s wordt ik alleen maar misselijk.
Dit week eind proberen we de eerste keer eens Philosopher Stones’ ben benieuwd hoe dat valt.........wellicht later meer
Op 30-07-2009 19:54:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden