De onderzoekers van de Amerikaanse overheid troffen in iedere onderzochte vis sporen van het giftige kwik aan. Volgens de voedsel en waren autoriteit kan men 'probleemloos' vis blijven eten zolang een volwassen persoon niet meer dan 1,6 microgram per kilo lichaamsgewicht per week tot zich neemt. Dat zou uitkomen op niet meer dan 1 of 2 keer per week vis eten. Een beetje sleutelen aan een norm, een wazig advies en daarmee is de kous af. Onze Haagse hoeders onder druk van de visserijlobby en andere belanghebbenden hullen zich verder in stilzwijgen.


(Kijken naar de parel van Gods schepping mag niet, maar andermans eigendommen besmeuren weer wel. Fotocredit: Men's Health.)

Aan de andere kant blijken henneptelers nogal eens te gebruik maken van giftige pesticiden die een gevaar kunnen opleveren voor zowel de wietroker, de teler en natuurlijk de politie. En wat zien we gebeuren? Alle alarmbellen gaan af en wil de 'Taskforce aanpak georganiseerde hennepteelt' snel extra onderzoek naar de gevaren voor wietrokers en medewerkers in de plantages. Groot alarm dus want er dreigt een ramp. Tenminste zo doet men het voorkomen. Gek genoeg is het 'nieuws' zo oud als de weg naar Rome. Al in 2001 wist het Trimbos instituut dat er bestrijdingsmiddelen in cannabis worden aangetroffen. 'Maar,' zo concluderen de onderzoekers, 'de hoeveelheden zijn zo laag dat er geen sprake is van een gevaar voor de gezondheid van consumenten'. Natuurlijk moet iedere vorm van pesticiden vermeden worden maar de bleriehoera van het 'Taskforce' en de media is een beetje 'overdone'.

Als we ons dan toch druk gaan maken over pesticide is het misschien een idee om eerst te beginnen bij het gewone groente en fruit waarbij nog steeds dagelijks de normen worden overschreden. Kwik in vis, pesticide in groente en fruit en hormonen en antibiotica in vlees het is te triest voor woorden maar gelukkig zet de overheid een 'Taskforce' op de wietteelt. Niet dat er wat uit zal komen want het hele wietcircus pompt jaarlijks volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 0,8 miljard euro in het rond. En u weet het, uiteindelijk is uw geld belangrijker dan uw gezondheid.

Onze gerelicapte medemensen wisten ook weer het nieuws te halen. Wat blijkt: de lingeriereclame van het merk Sapph grieven de christenfundamentalisten tot op het bot. Een afbeelding van een model in onderbroek en bustehouder zou garant staan voor seksverslaving en gebroken huwelijken.

De christenen zijn van mening dat "De Bijbel leert dat seksualiteit binnen het huwelijk hoort en niet open en bloot op straat moet plaatsvinden. Christenen worden onnodig gekwetst.", aldus de klagers over de pikante lingeriefoto's (bron).

Volgens mij zijn een pikante modellen op billboards minder schadelijk dan godsdienstwaanzinnigen zelf. Zo bood de Anglicaanse Kerk in Australië in 2004 al jankend haar excuses aan voor het feit dat meer dan een eeuw lang honderden, zo niet duizenden kinderen in tehuizen en instellingen van de kerk waren misbruikt of op andere manieren mishandeld. Nergens komt zoveel seksueel en vaak pervers misbruik voor als in kerkelijke sfeer. Misschien zouden de religiedwepers beter voor eigen parochie kunnen preken in plaats van hun ziekelijke frustraties aan de maatschappij op te leggen.

Rationeel weet iedereen echt wel waar de schoen wringt, maar sommigen kunnen nu eenmaal heel moeilijk prioriteiten stellen. Helaas voor de wat helder denkende mens worden prioriteiten juist door die groepen bepaald die verblind zijn door macht, geld of geloof. Het zou dus eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben om die groepen voor eens en altijd het zwijgen op te leggen zodat we de juiste keuzes kunnen maken.

Bassie22: Tjee zus.... Wat een geweldig stuk is dit!!! Uitstekend geschreven en de oplossing ook nog gegeven in de laatste alinea.

Helemaal mee eens!

Groet,

Bassie
Nieuw Bewust Zijn
Op 05-09-2009 9:22:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Geweld wordt verheerlijkt, maar het tonen van een blote borst is verboden.

Tragisch...
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-09-2009 10:52:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Nitro71: Als ze op religie nou eens fijn de syndroom stempel zouden drukken die het verdient dan is er voor al die zieke mensen tenminste een diagnose te stellen en kunnen we ze gaan behandelen. Autist, Asperger, Gelovig, Psychotisch. Symptoom van het religie syndroom is dat de persoon geen rationele beslissingen meer kan nemen maar zich laat sturen door waandenkbeelden en fictieve verzinsels.
Op 05-09-2009 0:10:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: "De christenen zijn van mening dat "De Bijbel leert dat seksualiteit binnen het huwelijk hoort en niet open en bloot op straat moet plaatsvinden."

het valt me nog 1000 keer mee dat christenen sex mogen hebben
als het geen grote gezinnen vol godsvrezende kinderen opleverde dan hadden ze dat ook nog verboden...
(bericht gewijzigd op 5-9-2009 12:56:21)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-09-2009 0:53:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lemetje: @ Ron B.
Christenen mogen het huwelijk consumeren en het liefst ziet meneer pastoor dat mevrouw meteen zwanger raakt. Zo niet, mag er alleen gemeenschap plaats vinden als het tot doel heeft om een kindje te maken. Goed oefenen is uit den boze.
Het licht mag niet aan, dus moet alles in het donker gebeuren. Stel je voor dat je elkaars lichaam ziet! Alleen recht op en neer en verder geen poespas. Het vrouwenlichaam verleidt de man tot onzedige gedachten en handelen. Dat is verboden! De vrouw is als de slang in het paradijs; een grote verleidster die de man van het rechte/goede pad brengt.

Geloof me maar, Ron, deze onzin gelooft nagenoeg geen enkele katholiek meer. Vroeger was er na de carnaval en de plaatselijke kermis een babyboom, gevolg van gerotzooi in de struiken en de bosjes.
Door gebrek aan geboorteregeling waren er idd grote gezinnen, maar de gemiddelde boer had ook veel knechten en meiden nodig. Wat is er dan beter dan eigen volk?
Wat gebeurt er als het vroeg donker is? Juist, kijk maar naar een paar jaar geleden op de plek waar de helicopter neerstortte; negen maanden later waren er meer babies geboren dan normaal.
Op 05-09-2009 14:05:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Inderdaad heerlijk stuk(op die poster) en leuk geschreven.

@Ron B.
Volgens mij waren er in het verleden genoeg orgies tussen een groep mensen. Dus binnen het huwelijk, jaja tuuuuurlijk Volgens mij is de monogamie pas iets van 150 jaar geleden ingeslagen, maar corrigeer me als ik het hier fout heb.

@Lemetje
Die verhalen dat je na het huwelijk gelijk zwanger moest raken ken ik ook. En als het niet snel genoeg gebeurde kwam de pastoor nog vragen of er misschien niet iets mis was.
En er wordt gedaan of de vrouw niet sexueel gekleed mag om de man niet te verleiden. Hoeveel vrouwen worden er wel niet warm van sexie mannen met bijv ontbloot bovenlichaam.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 05-09-2009 18:55:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Lemetje:

@ Ron B.
Christenen mogen het huwelijk consumeren en het liefst ziet meneer pastoor dat mevrouw meteen zwanger raakt. Zo niet, mag er alleen gemeenschap plaats vinden als het tot doel heeft om een kindje te maken. Goed oefenen is uit den boze.
Het licht mag niet aan, dus moet alles in het donker gebeuren. Stel je voor dat je elkaars lichaam ziet! Alleen recht op en neer en verder geen poespas. Het vrouwenlichaam verleidt de man tot onzedige gedachten en handelen. Dat is verboden! De vrouw is als de slang in het paradijs; een grote verleidster die de man van het rechte/goede pad brengt.

dat hoef je mij echt niet te vertellen hoor, ik woon in zo'n nogal "traditioneel" gebied, al zal je hier zo goed als geen enkele katholiek vinden, de 10+ kinderen-gezinnen zijn er nog genoeg...

mijn ouders zijn dan redelijk ruim nog (in verhouding), maar alles wat je hierboven zegt is nog heel normaal bij mijn opa's en oma's

(en god is btw in dat geval een gigantische viezerik, want hij kijkt mee in elke slaapkamer )
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 05-09-2009 20:22:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: wat geeft religie?

mensen die worstelen met emoties en hun gevoelens onderdrukken (wegdrukken)

Als beloning is daar de makkelijke weg van het afschuiven.. immers het is allemaal de wil van god....

tenzij er blote billboards komen.. dat is dan opeens het werk van de duivel.... Duh..
Op 05-09-2009 20:54:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ganzfeld:

wat geeft religie?

mensen die worstelen met emoties en hun gevoelens onderdrukken (wegdrukken)

Als beloning is daar de makkelijke weg van het afschuiven.. immers het is allemaal de wil van god....

tenzij er blote billboards komen.. dat is dan opeens het werk van de duivel.... Duh..

Je scheert nu voor het gemak natuurlijk wel iedereen over dezelfde kam. Religie is als een pistool: de gevaarlijkheid hangt helemaal van de drager af.
United as one. Divided by zero.
Op 05-09-2009 21:37:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
3.14po:


Je scheert nu voor het gemak natuurlijk wel iedereen over dezelfde kam.



Idd .. neten worden luizen
Op 05-09-2009 21:49:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Meisjes van 12, die er uit zien als ras temeiers, leve de vrijheid!
(bericht gewijzigd op 5-9-2009 22:10:11)
Nee, dank u.
Op 05-09-2009 21:58:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Onze bloot reclame cultuur is bijzonder vrouw-onvriendelijk, en heeft niets met vrijheid te maken. Het zorgt ervoor dat de meeste vrouwen zich minderwaardig voelen omdat ze niet kunnen voldoen aan een "schoonheids ideaal". Dit is een net zo nare onderdrukking als bij veel moslims. (balk en splinter verhaal)
(bericht gewijzigd op 5-9-2009 22:26:10)
Nee, dank u.
Op 05-09-2009 22:01:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Libertarian: Leuk artikel. De hypocrisie is enorm. Er wordt dan ook alleen in eigen straatje gepraat. Marihuana is natuurlijk extra problematisch, omdat het de geest verruimd, en niet vernauwd zoals de "overheidsgesanctioneerde drugs".

P.s. www.vrijheidsparade.nl

Trek een keer je bek open!
Op 06-09-2009 3:58:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22:

(en god is btw in dat geval een gigantische viezerik, want hij kijkt mee in elke slaapkamer )


Kan iemand mij vertellen wat er vies is aan seks????

Het is iets wat ons door de natuur (God, Brahma, Bron, whatever...) is gegeven. Alleen 'wij' hebben elkaar geleerd , dat we tegen onze natuur in moeten gaan... En dat niet alleen met seks hoor!
Nieuw Bewust Zijn
Op 06-09-2009 8:41:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DeEne: Toen Wilhelm Reich iets langer dan enkele jaren geleden opperde dat wij met z'n allen in een geleide sekseconomie leven werd hij als beloning voor zijn heldere zienswijze opgesloten in een inrichting en werden zijn boeken als ketterij aangemerkt en verbrand.

Zolang er nog zo moeilijk over seksualiteit wordt gedaan wordt er giga veel aan verdiend dmv prostitutie, hulpverlening bij sexuele problemen, viagra, de verkoop van substituten in de vorm van exclusieve goederen, spelletjes en drugs en niet te vergeten de wapenhandel om al die machtshonger te voeden die is ontstaan vanuit seksuele onderdrukking en emotionele ondervoeding.
Op 06-09-2009 11:51:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IkWilOokWatZegg: Wanneer je dingen ziet en hoort die er niet zijn, dan ben je toch psychotisch?
Dus alle religieuzen zijn dan per definitie psychotisch.
Want we nemen hier als voorbeeld het gristendom, maar natuurlijk is dit iets van alle geloven.
Op 06-09-2009 0:26:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Broeikul: mij valt dit dan weer op

'De onderzoekers van de Amerikaanse overheid troffen in iedere onderzochte vis sporen van het giftige kwik aan"

Als je het in iedere onderzochte vis aantreft kan dan twee dingen betekenen 1 : je onderzoeksmethode deugt niet, want als dit een probleem is moet je ergens ook vis zonder kwik aantreffen. Het gaat er bij niet in dat alle vis op aarde vergiftigd is met kwik. Elke analysemethode is waardeloos zonder een 'blanco'.
2 : De hoeveelheid kwik is van nature aanwezig, iedereen heeft van nature b.v. miniscule hoeveelheden van lood en andere metalen nodig om biologisch goed te kunnen functioneren.

In beide gevallen gaat het dan vooralsnog om een non-probleem
(bericht gewijzigd op 6-9-2009 14:07:47)
Op 06-09-2009 13:19:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Bassie22:

Ron B.:

(en god is btw in dat geval een gigantische viezerik, want hij kijkt mee in elke slaapkamer )


Kan iemand mij vertellen wat er vies is aan seks????

Het is iets wat ons door de natuur (God, Brahma, Bron, whatever...) is gegeven. Alleen 'wij' hebben elkaar geleerd , dat we tegen onze natuur in moeten gaan... En dat niet alleen met seks hoor!

arggg, wat zijn jullie allemaal fanatiek serieus, ooit van humor gehoord? tjee...
(bericht gewijzigd op 6-9-2009 13:51:39)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 06-09-2009 13:51:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bounty:
[/quote]
Je scheert nu voor het gemak natuurlijk wel iedereen over dezelfde kam. Religie is als een pistool: de gevaarlijkheid hangt helemaal van de drager af.
[/quote]

Beste vergelijking ooit! :-D
De kwaliteit van je leven wordt bepaald door de zaken waar jij onbewust bekwaam goed in bent !
Op 07-09-2009 8:20:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: wat een geweldig artikel weer!

-knip-
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 07-09-2009 10:06:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Bassie22:


(en god is btw in dat geval een gigantische viezerik, want hij kijkt mee in elke slaapkamer )


Kan iemand mij vertellen wat er vies is aan seks????

Het is iets wat ons door de natuur (God, Brahma, Bron, whatever...) is gegeven. Alleen 'wij' hebben elkaar geleerd , dat we tegen onze natuur in moeten gaan... En dat niet alleen met seks hoor!

het is een van de grootste geschenken die aan de mens gegeven zijn, aldus de kerk der reformatie. binnen het huwlijk welteverstaan.
gezinnen met 10+ hebben de bijbel trouwens niet goed begrepen
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 07-09-2009 10:09:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ivoryke^:
studentje:

gezinnen met 10+ hebben de bijbel trouwens niet goed begrepen

Dat vind jij, zij vinden wellicht het tegenovergestelde. Wie heeft de waarheid in pacht?
Moeten is een keuze...
Op 07-09-2009 11:15:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stephan224:
Ivoryke^:

studentje:

gezinnen met 10+ hebben de bijbel trouwens niet goed begrepen

Dat vind jij, zij vinden wellicht het tegenovergestelde. Wie heeft de waarheid in pacht?


"Gaat heen en vermenigvuldig u..." Dat staat toch in de Bijbel?

Op 07-09-2009 16:34:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
stephan224:

Ivoryke^:

studentje:

gezinnen met 10+ hebben de bijbel trouwens niet goed begrepen

Dat vind jij, zij vinden wellicht het tegenovergestelde. Wie heeft de waarheid in pacht?


"Gaat heen en vermenigvuldig u..." Dat staat toch in de Bijbel?


inderdaad dat zegt God zelf.

maar wanneer zegt God dat, en tegen wie?
''juist, tegen Noach, die op dat moment met 7 anderen de totale wereld bevolking is.
beetje zonde he, zo'n groot universum met maar 8 mensjes
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 07-09-2009 19:08:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ivoryke^:

studentje:

gezinnen met 10+ hebben de bijbel trouwens niet goed begrepen

Dat vind jij, zij vinden wellicht het tegenovergestelde. Wie heeft de waarheid in pacht?


God.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 07-09-2009 19:08:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Onze gerelicapte medemensen wisten ook weer het nieuws te halen.


Het zou dus eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben om die groepen voor eens en altijd het zwijgen op te leggen zodat we de juiste keuzes kunnen maken.


[quote]Volgens mij zijn een pikante modellen op billboards minder schadelijk dan godsdienstwaanzinnigen zelf.[quote]

Rationeel weet iedereen echt wel waar de schoen wringt, maar sommigen kunnen nu eenmaal heel moeilijk prioriteiten stellen. Helaas voor de wat helder denkende mens worden prioriteiten juist door die groepen bepaald die verblind zijn door macht, geld of geloof.


Als in jouw prioriteitenlijst afzeiken en beledigen boven aan de kaak stellen en scherpzinnigheid staat, is je topic geslaagd.

ALLES IS WAAR
Op 07-09-2009 21:34:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Onze gerelicapte medemensen wisten ook weer het nieuws te halen.


Het zou dus eigenlijk de hoogste prioriteit moeten hebben om die groepen voor eens en altijd het zwijgen op te leggen zodat we de juiste keuzes kunnen maken.


Volgens mij zijn een pikante modellen op billboards minder schadelijk dan godsdienstwaanzinnigen zelf.


Rationeel weet iedereen echt wel waar de schoen wringt, maar sommigen kunnen nu eenmaal heel moeilijk prioriteiten stellen. Helaas voor de wat helder denkende mens worden prioriteiten juist door die groepen bepaald die verblind zijn door macht, geld of geloof.


Als in jouw prioriteitenlijst afzeiken en beledigen boven aan de kaak stellen en scherpzinnigheid staat, is je topic geslaagd.


(bericht gewijzigd op 7-9-2009 21:36:08)
ALLES IS WAAR
Op 07-09-2009 21:35:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Boognish: Georganiseerde religie is per definitie gericht op gedachte controle en op het creeren van geestelijke afhankelijkheid. De priester is de intermediar tussen jouw en God en hij weet precies wat jij moet doen om in een goed blaadje te komen bij de Big G. (en dat is meestal ook gunstig voor de financiele situatie van een klein clubje).
Op 17-09-2009 9:12:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
The Boognish:

Georganiseerde religie is per definitie gericht op gedachte controle en op het creeren van geestelijke afhankelijkheid. De priester is de intermediar tussen jouw en God en hij weet precies wat jij moet doen om in een goed blaadje te komen bij de Big G. (en dat is meestal ook gunstig voor de financiele situatie van een klein clubje).


Georganiseerde religie is per definitie gericht tot eer van God en de zaligheid van de mens. er is niemand tussen jou en God, God komt tot ieder mens persoonlijk. die priester weet precies dat waar hij voor geleerd heeft. net als een advocaat, voetbaltrainer of metselaar.

(ik krijg ieder jaar netjes een overzicht met daarin alle gemaakte kosten & inkomsten, op twee decimalen nauwkeurig. ieder gemeente lid kost de kerk 52,50 per jaar, iets wat de meeste leden NIET opbrengen.
de (protestante) kerk word geleid door de synode, die bestaat uit afgevaardigde dominees. salaris is vrij inzichtbaar.)

LUL NIET ZO GEBRUIK JE VERSTAND
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-09-2009 10:22:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

The Boognish:

Georganiseerde religie is per definitie gericht op gedachte controle en op het creeren van geestelijke afhankelijkheid. De priester is de intermediar tussen jouw en God en hij weet precies wat jij moet doen om in een goed blaadje te komen bij de Big G. (en dat is meestal ook gunstig voor de financiele situatie van een klein clubje).


Georganiseerde religie is per definitie gericht tot eer van God en de zaligheid van de mens. er is niemand tussen jou en God, God komt tot ieder mens persoonlijk. die priester weet precies dat waar hij voor geleerd heeft. net als een advocaat, voetbaltrainer of metselaar.

(ik krijg ieder jaar netjes een overzicht met daarin alle gemaakte kosten & inkomsten, op twee decimalen nauwkeurig. ieder gemeente lid kost de kerk 52,50 per jaar, iets wat de meeste leden NIET opbrengen.
de (protestante) kerk word geleid door de synode, die bestaat uit afgevaardigde dominees. salaris is vrij inzichtbaar.)

LUL NIET ZO GEBRUIK JE VERSTAND


moet m toch echt wel gelijk geven (grotendeels)
een flink deel van de georganiseerde religies gaan er nogal prat op om voor hun volgelingen te bepalen wat god van ons wil, en als alle stroming nou eens hetzelfde zouden verkondigen dan zou het nog enige kern van waarheid kunnen hebben, maar dat gaat vind ik ook niet meer op zodra elke stroming er een andere uitleg bij heeft...

al is de onderlaag grotendeels bezig ter ere van god, er zit ook echt wel ergens een groepje mensen die de zakelijke belangen behartigen, dat heb je in elk bedrijf en ook in vrijwilligersorganisaties, ook een kerk heeft commerciële belangen, en hoe groter het overkoepelend orgaan erboven hoe groter die belangen worden per laag die je omhoog gaat...

dat is gewoon basis economie...
en geen enkele club verlies graag leden, en al helemaal niet als het betalende leden zijn.
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-09-2009 0:33:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: @ronB

inderdaad, maar basis economie hoort ook bij een gezonde organisatie. mischien én mischien zijn er ook wel mensen die geld verdienen over de rug van anderen, maar boognish stelt dat dat monny naast gedachtecontrole het doel is van religie. en dat is niet waar, weet jij ook.


(bericht gewijzigd op 17-9-2009 19:05:34)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-09-2009 19:04:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

@ronB

inderdaad, maar basis economie hoort ook bij een gezonde organisatie. mischien én mischien zijn er ook wel mensen die geld verdienen over de rug van anderen, maar boognish stelt dat dat monny naast gedachtecontrole het doel is van religie. en dat is niet waar, weet jij ook.

ik durf dat ten zeerste te betwijfelen, zo ken ik heel wat religieuze vertegenwoordigers die toch echt heel wat beter dan mij wonen, om maar even iets te noemen...

en het verleden verteld ook een ander verhaal, er waren 2 groepen die zich over de ruggen van de burgers verrijkten, en dat was de staat en de kerk, daar zijn zelfs nog een paar hele mooie verhalen van bewaard gebleven, dus aantoonbaar.

en zou dat nu zo heel erg anders zijn?
ik ken bijvoorbeeld mensen die hulptransporten hebben gedaan naar het voormalig oostblok en rusland voor kloosters enz, en die persoon kwam nogal geschokt terug van de geestelijke mishandeling die er door de kerk gebruikt werd om bepaalde denkbeelden in stand te houden.

ik ga echt niet roepen dat alle kerken (of religies) zo zijn, maar ik weet met heel erg grote zekerheid dat dit ook in deze tijd echt nog wel gebeurd, al zou dat niet zo moeten zijn...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-09-2009 19:15:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

@ronB

inderdaad, maar basis economie hoort ook bij een gezonde organisatie. én mischien zijn er ook wel mensen die geld verdienen over de rug van anderen, maar boognish stelt dat dat monny naast gedachtecontrole het doel is van religie. en dat is niet waar, weet jij ook.

ik durf dat ten zeerste te betwijfelen, zo ken ik heel wat religieuze vertegenwoordigers die toch echt heel wat beter dan mij wonen, om maar even iets te noemen...

-knip-

ik ga echt niet roepen dat alle kerken (of religies) zo zijn, maar ik weet met heel erg grote zekerheid dat dit ook in deze tijd echt nog wel gebeurd, al zou dat niet zo moeten zijn...


religieuze vertegenwoordigers (?) worden betaald naar het werk dat ze doen. de te meer verantwoordelijkheid, des te hoger het loon.

en op je tweede punt, ben ik het 100% met je eens!! je begrijpt/begreep me niet helemaal denk ik?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-09-2009 19:27:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

religieuze vertegenwoordigers (?) worden betaald naar het werk dat ze doen. de te meer verantwoordelijkheid, des te hoger het loon.

en op je tweede punt, ben ik het 100% met je eens!! je begrijpt/begreep me niet helemaal denk ik?


meningen verschillen
je maakt mij niet wijs dat een dienaar van god in een huis ter grote van een paleis moet wonen, vroeger legde je zelfs vaak een eed van armoede af als monnik/priester zijnde...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 18-09-2009 19:16:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

religieuze vertegenwoordigers (?) worden betaald naar het werk dat ze doen. de te meer verantwoordelijkheid, des te hoger het loon.

en op je tweede punt, ben ik het 100% met je eens!! je begrijpt/begreep me niet helemaal denk ik?


meningen verschillen
je maakt mij niet wijs dat een dienaar van god in een huis ter grote van een paleis moet wonen, vroeger legde je zelfs vaak een eed van armoede af als monnik/priester zijnde...

een huis ter grote van een paleis is inderdaad redelijk vreemd, je bedoelt de paus denk ik? maar een dominee/pastoor hoeft niet minder te verdienen dan een timmerman,banketbakker of ambtenaar denk ik? weet je welke studie er bij de functie voor dominee hoort?
een academische theologische opleiding, voortgezet met een predikantsopleiding +grieks/latijns/aramees

ik ken mensen met minder niveau die ver boven de Balkenendenorm zitten
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 19-09-2009 22:38:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden