Hoe weet je dat het einde daar is? Wel, volgens Mattheüs die de woorden uit Jezus mond optekende is het antwoord simpel. Het einde is daar wanneer er:
oorlogen zijn *check*, er onderdrukking is *check*, als het 'goede nieuws' (evangelie) onder alle volkeren verkondigd is *check* en valse profeten zich aandienen euh... *check!*.
De voormalige verkeersagent Sergei Torop had in 1989 een cup-a-soup moment en bedacht dat hij wel eens de zoon van god zou kunnen zijn. In Siberië waar de nieuwbakken messias vertoeft zijn er inmiddels al behoorlijk wat volgelingen.

je zus
(De Jezus lookalike Torop)

Is Torop de nieuwe messias? Volgens bijbelse profetieën niet. Immers, zowel Marcus als Mattheüs claimen dat op het moment dat de messias terugkeert iedereen op aarde het ogenblikkelijk zou weten, en ik durf te wedden dat de meesten onder u nog nooit eerder van de Siberische wereldleraar hadden gehoord.

"Wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven (Matteüs 7:15). Valse leraars zijn vals, niet alleen in hun leer, maar ook in hun verschijning. Zij doen alsof zij iets zijn dat zij niet zijn. Van binnen zijn zij kwaadaardige wolven die de schapen doden en uit elkaar jagen. Maar zij dragen een schapenvacht om de schapen te foppen. Aldus Jezus volgens Matteüs.

Als Jezus Torop niet de beloofde messias is dan blijven er nog drie opties over. De man is oftewel gewoon gestoord, of we hebben te maken met de 'adviseur van de antichrist', of hij is de antichrist zelf. In het rijtje van hoe te weten hoe het einde daar is hoort ook nog de komst van de 'antichrist' en zijn valse profeet. Nu is het natuurlijk zo dat aan 'antichristen' of althans lieden die zich zo gedragen geen gebrek is.


(Volg mij en je zal gered worden... Torop in actie)

Sergei Torop werd geboren op 14 januari 1961 te Krasnodar en is de zoon van een Siberische arbeider. Zijn ouders gingen uit elkaar toen hij nog heel jong was en moeder en zoon verhuisde naar Minussinsk in Siberië. Hij gelooft in een komende eindtijd en natuurlijk zullen zijn aanhangers die overleven. Tenminste volgens Torop. Als we de mogelijkheid dat de man een charlatan even naast ons neerleggen en in samenspraak met Mattheüs en Marcus ervan uitgaan dat hij niet de uitverkorene is, wat is hij dan wel?

Ik wees u hier al eens op het beste gedocumenteerde geval van precognitie. Tijdens de eerste wereldoorlog tekende de Duitse officier Rill de verhalen op uit de mond van een gevangen genomen Franse soldaat. Die brieven zond Rill ter leeringe ende vermaeck naar zijn vrouw en zo werden onbedoeld het kijkje in de toekomst voor het nageslacht gedocumenteerd. De vreemde Fransoos deed opmerkelijke voorspellingen over het verloop van de Eerste en Tweede Wereldoorlog en een stukje over de toekomst daarna. Hoewel het in de oren van Rill op het moment van optekenen bespottelijk klonk wijst de historie nu uit dat de Fransman pijnlijk accuraat was. Enfin... het is met name het laatste stukje van de voorspellingen die nogal vaag klinken. Zo zei de Fransoos dat in de jaren '50 in het uiterste deel van Rusland uit een jodin de antichrist geboren zou worden. Zou er een connectie met Torop zijn?

Het is heel verleidelijk verbanden te zien die er niet zijn. Dat we spannende tijden tegemoet gaan is wel zeker en mochten we onverhoopt op de rand van de eindtijd staan en de bijbelse profetieën kloppen, maakt het eigenlijk niet uit of Torop de messias of juist de de antichrist is. Want voordat het doek valt zal de ware Christus toch wel komen en we zullen het allemaal weten. Halleluja, daar zeggen we amen op!

Lanoe: Deze ken ik niet maar ik ken wel ene Jezus of suburbia....


Carpe diem homo universalis
Op 08-09-2009 9:06:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.
Op 08-09-2009 9:24:15 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
NEO:

Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.

maak dat je kat wijs. zucht.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-09-2009 9:27:20 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
johannez: desalniettemin is het gebazel. godsdienswaanzinnige voorspellingen met totaal onzinnige 'checklist'.. wanneer waren er geen oorlogen en false profeten? waarom wordt er uberhoubt getwijfeld aan de status van een of andere schizofrene siberier? en we gaan "zeker spannende tijden tegemoet"...? hoezo? is de schrijver soms zelf een beetje profeet..? gebazel.
Op 08-09-2009 10:49:38 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
studentje:

NEO:

Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.

maak dat je kat wijs. zucht.

Dat hoef ik mijn kat niet wijs te maken.
Het fijt dat mensen uit naam van iets wat heilig is anderen hun wil opleggen, moorden en oorlog voeren is gewoon not done.
Plus dat men volgzaam doet wat de "leiders" hen opdragen onder het mom van valse beloftes.
Dat geld niet alleen voor standaard religies.
Alles waarbij men zicht groepeert achter een leider of leiders is in mijn ogen een religie.
Op 08-09-2009 10:55:28 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
johannez:

desalniettemin is het gebazel. godsdienswaanzinnige voorspellingen met totaal onzinnige 'checklist'.. wanneer waren er geen oorlogen en false profeten? waarom wordt er uberhoubt getwijfeld aan de status van een of andere schizofrene siberier? en we gaan "zeker spannende tijden tegemoet"...? hoezo? is de schrijver soms zelf een beetje profeet..? gebazel.



Humorloze dag vandaag Johannez? En beetje opgelucht nu? :-)
Op 08-09-2009 10:57:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
NEO:

studentje:

NEO:

Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.

maak dat je kat wijs. zucht.

-knip-
Dat geld niet alleen voor standaard religies.
Alles waarbij men zicht groepeert achter een leider of leiders is in mijn ogen een religie.

als je dat onder religie plaatst heb je wel gelijk
maar het was netjes geweest als je dat direct had gezecht.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-09-2009 11:26:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
johannez:
Ganzfeld:

Humorloze dag vandaag Johannez? En beetje opgelucht nu? :-)


heb ff mn aura laten fotograferen enneh.. Ja, idd! helemaal opgelucht. dankjewel!
Op 08-09-2009 0:09:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
studentje:

NEO:

studentje:

NEO:

Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.

maak dat je kat wijs. zucht.

-knip-
Dat geld niet alleen voor standaard religies.
Alles waarbij men zicht groepeert achter een leider of leiders is in mijn ogen een religie.

als je dat onder religie plaatst heb je wel gelijk
maar het was netjes geweest als je dat direct had gezecht.


Volgens mijn kat hebben erg veel mensen de hondachtige neiging tot het volgen van leiders............
Nee, dank u.
Op 08-09-2009 13:24:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
tjerky:

Volgens mijn kat hebben erg veel mensen de hondachtige neiging tot het volgen van leiders............


Mijn kat volgt mij niet iig hij komt wel bij je zitten maar dat is meer dat hij van tijd tot tijd denkt dat ie de baas is.
Maar dat is katten eigen.
Op 08-09-2009 14:14:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bloemetje: Slimme kat, zal wel een vrouwtje zijn.
Op 08-09-2009 14:31:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
tjerky:

studentje:

NEO:

studentje:

NEO:

Wat een gebazel, als de mensheid nu eens zich niet aan een geloof/religie zo binden zouden we een stuk vrijer zijn en in harmony samen kunnen leven.

maak dat je kat wijs. zucht.

-knip-
Dat geld niet alleen voor standaard religies.
Alles waarbij men zicht groepeert achter een leider of leiders is in mijn ogen een religie.

als je dat onder religie plaatst heb je wel gelijk
maar het was netjes geweest als je dat direct had gezecht.


Volgens mijn kat hebben erg veel mensen de hondachtige neiging tot het volgen van leiders............

de mens ís helaas een kuddedier, en kan niet zonder leiders.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-09-2009 14:46:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
Bloemetje:

Slimme kat, zal wel een vrouwtje zijn.

Nope , hij is een geholpen kater
Op 08-09-2009 14:46:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
studentje:

de mens ís helaas een kuddedier, en kan niet zonder leiders.

Dat is nu juist het punt, de elite wil juist dat iedereen gelooft dat ze niet zonder leider kunnen.
Let goed op het woord geloof in deze zin.
Ik ben van mening dat wij zonder leiders een veel betere wereld kunnen neer zetten.
Op 08-09-2009 14:51:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
NEO:

studentje:

de mens ís helaas een kuddedier, en kan niet zonder leiders.

Dat is nu juist het punt, de elite wil juist dat iedereen gelooft dat ze niet zonder leider kunnen.
Let goed op het woord geloof in deze zin.
Ik ben van mening dat wij zonder leiders een veel betere wereld kunnen neer zetten.

zet 100 mensjes op een eiland, en je zal zien dat er direct groepen worden gevorm, mét leiders.
zonder leiders is het onmogelijk om in een kudde te leven, waar ook kinderen, ouderen en gehandicapten deel van uitmaken. of je moet 'survial of the fittest' als motto kiezen, en de rest laten doodgaan.

soms zijn er gewoon regels nodig, en, mensjes die deze regels maken en nastreven. natuurlijk komt er machtsmisbruik voor, maar zonder leiders zal dit ingeruilt worden voor hele andere vormen van misbruik v/d medemens.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-09-2009 15:06:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bloemetje: Als mensen een groep vormen is dat enkel uit angst om er niet bij te horen.
Dus kortom wie in groep verkeert leeft waarschijnlijk in angst.
Je durft niet te zijn wie je bent en leeft dus naar regels van anderen.
En daar komt meteen het geloof om de hoek kijken, want je gaat geloven dat je niet zonder een groep kunt.
weer die angst, dus eigenlijk zijn we een heel klein beetje zielig.

Op 08-09-2009 15:44:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
Bloemetje:

Als mensen een groep vormen is dat enkel uit angst om er niet bij te horen.
Dus kortom wie in groep verkeert leeft waarschijnlijk in angst.
Je durft niet te zijn wie je bent en leeft dus naar regels van anderen.
En daar komt meteen het geloof om de hoek kijken, want je gaat geloven dat je niet zonder een groep kunt.
weer die angst, dus eigenlijk zijn we een heel klein beetje zielig.


Helemaal mee eens, ik en van mening dat je al van jongs af aan geleerd wordt in hokjes te denken (angst denken)
Je hoort er niet bij dus ben je een nul, etc.
Op 08-09-2009 16:02:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
NEO:

Bloemetje:

Als mensen een groep vormen is dat enkel uit angst om er niet bij te horen.
Dus kortom wie in groep verkeert leeft waarschijnlijk in angst.
Je durft niet te zijn wie je bent en leeft dus naar regels van anderen.
En daar komt meteen het geloof om de hoek kijken, want je gaat geloven dat je niet zonder een groep kunt.
weer die angst, dus eigenlijk zijn we een heel klein beetje zielig.

Helemaal mee eens, ik en van mening dat je al van jongs af aan geleerd wordt in hokjes te denken (angst denken)
Je hoort er niet bij dus ben je een nul, etc.

mensen willen gewoon graag ergens bij horen, en volgens mij moet je doen wat je graag wil. (zonder het anderen daarbij onnodig lastig te maken)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-09-2009 17:44:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lotus:

zet 100 mensjes op een eiland, en je zal zien dat er direct groepen worden gevorm, mét leiders.


Op scholen (vooral middelbare) zie je ook direct groepen kinderen. En ze kijken raar op als je ineens met de andere groep een praatje maakt.
(bericht gewijzigd op 8-9-2009 18:33:26)
Ita est :)
Op 08-09-2009 18:33:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
studentje:

mensen willen gewoon graag ergens bij horen, en volgens mij moet je doen wat je graag wil. (zonder het anderen daarbij onnodig lastig te maken)


Precies, zelf doen wat jij wilt! Daarom noemen ze mij nog wel eens eigenwijs(wijs van je eigen) en recalcitrant. Maarja, boeiend, leef je leven zoals jij wilt toch(binnen de wet).

Wel toevallig dat stukje over mattheus 7:15. Gisteren kwam ik dit tegen in een serie die ik op had genomen. Vanochtend beetje als grap in een reactie er bijgezet. En dan nu dit artikel....
(bericht gewijzigd op 8-9-2009 19:24:47)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 08-09-2009 19:23:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Onderzoek alles en behoudt het goede.
Staat volgens mij ook in een bekend boek...
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-09-2009 19:36:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pietje: Ja Marsepars maar wat is het goede ?
Is dat wat jezelf denkt of is dat wat de massa denkt.
Ik ga op mijzelf af maar dan hoor je van andere mensen nee joh ! Dat is het niet en dan ga ik weer tweifelen het is toch erg moeilijk want niemand weet de waarheid en dan zeggen ze die voel je in je hart !
Ja ja dat zal wel maar wat ik in mijn hart voel is niet wat ik zie om mij heen dus moeilijk !

groetjes
Pietje
Op 08-09-2009 21:44:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
weerman: Ik lees onder die foto: "Jezus lookalike"
En IK maar denken dat alweer een paar jaar geleden een groep wetenschappers duidelijk had gemaakt dat die hele Jesus, zoals wij hem kennen, puur een misvatting was van vroeg-Middeleeuwse kunstenaars... Jesus was geboren in die streek, die zag er ècht niet uit als een westers man, uit de film "Jesus Christ Superstar" gestapt, of van een schilderij van 1300+ ... Deze man is gewoon de zoveelste bedrieger/slimmerik die snapt dat mensen net schapen zijn. Valt leuk aan te verdienen, trouwens. Naast alle aandacht.

Het artikel op:
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001/03/28/2348678/Jezus__ware_gezicht.html

de afbeelding:
Op 08-09-2009 21:44:47 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pietje: Kweenie !
Op 08-09-2009 21:45:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Ons eerste probleem is dat de checklist aan het begin van dit artikel al sinds het begin der geschreven geschiedenis aan alles voldoet en wij nog steeds leven.
Dat het allemaal larie is moet na dik twintig eeuwen nu toch wel duidelijk zijn.
De verhalen zijn niet allemaal letterlijk en zijn gewoon geschiedenis om van te leren,geen wetboek maar een geschiedenis boek.
Stroom moet vloeien.
Op 08-09-2009 21:47:53 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
lotus:



zet 100 mensjes op een eiland, en je zal zien dat er direct groepen worden gevorm, mét leiders.


Op scholen (vooral middelbare) zie je ook direct groepen kinderen. En ze kijken raar op als je ineens met de andere groep een praatje maakt.


Je wordt geprogrammeerd van jongs af aan, op school, thuis, door ouders, tv, boeken, etc.
Het gedrag om een leider nodig te hebben is in mijn ogen aangeleerd.
Op 08-09-2009 22:46:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
http://www.helpfreetheearth.com/DVD-ROP-detail-buy1.html

Grace Powers is de producer en stem van de bijna vijf uur durende dvd-serie Ring of Power; Empire of "The City", waarvan hier 10 minuten:



In haar tweemaandelijkse rondschrijven meldde Grace gisteren enthousiast dat de Engelse kroonprins William uitverkoren is de Antichrist te spelen.

Hi Everybody!

Amenstop Productions has just launched a daring new book.

"William: Antichrist 2015" is the most chilling, controversial, yet freeing book I have ever read! It has convinced me that an apocalypse is NOT inevitable" and that we have the power to choose our own destiny.”
- Eli Beiklou



William: Antichrist 2015
http://www.helpfreetheearth.com/BookAC.htm

Op 17-11-2009 16:44:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: dat hele eindtijd gejengel is enkel gebaseerd op dat het nieuwe testament waar zou zijn, en dat is het niet.

Er is dus geen antichrist, of alles wat tegen het christendom (nieuwe testament) is is antichrist, een zelfverdedigings mechanisme van een doctrine.
Op 17-11-2009 18:47:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Steenslagen:
eoi:

dat hele eindtijd gejengel is enkel gebaseerd op dat het nieuwe testament waar zou zijn, en dat is het niet.

Er is dus geen antichrist, of alles wat tegen het christendom (nieuwe testament) is is antichrist, een zelfverdedigings mechanisme van een doctrine.


De Islam heeft het waarschijnlijk (zoals de omgebrachte, uitgetreden Jezuïet Alberto Rivera zei te hebben gelezen in de bibliotheek van het Vaticaan) overgenomen van het Christendom, maar ook de Islam verwacht de Antichrist: Dajjal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dajjal

Dajjal zal voor het eerst in de toekomst verschijnen in het Oosten, ergens tussen Syrië en Irak, vervolgens zal hij de wereld afreizen en zijn valse leer prediken. Volgens de profeet Mohammed zal zijn rechteroog beschadigd zijn en zal hij daarmee niet kunnen zien, terwijl zijn linkeroog wel zal functioneren. Daarnaast zal hij ook het woord "kafir" op zijn voorhoofd hebben.

Dajjal zal dankzij zijn grote macht en magie zijn leer verspreiden. Later zal hij niet alleen laten weten dat hij de beloofde messias is, maar ook dat hij God is en dat hij op aarde is gekomen om zijn volgelingen te redden. De tijden waarin hij zal komen worden gezien als moeilijk en erg zwaar voor de gelovigen voor wie dit een beproeving zal zijn. Vervolgens zal de profeet Isa (Jezus) terugkomen op aarde voor zijn tweede komst en zal hij de Dajjal verslaan en ten val brengen. In de islam wordt Dajjal gezien als de grootste "beproeving" voor de mensen en voor hun geloof in God.


Op YouTube publiceert nu iemand met een islamitische achtergrond, KodiacFilms, enkele Eurabische ideeën over de NWO-tijd waarin wij leven. Met veel aandacht voor waar deze Masih ad-Dajjal voor zou staan.



















Op 17-11-2009 19:19:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden