Oké, boekverbrandingen zijn niet meer van deze tijd, maar er zijn meer manieren om 'verderfelijke' lectuur zoveel mogelijk uit te bannen. Zo zijn er nogal wat boeken die domweg niet te leen zijn in Amerikaanse bibliotheken, omdat ze een ban hebben gekregen. Wie dan toch het aanstootgevende schrijfsel wil lezen zal naar de boekhandel moeten. Ja, de Amerikaanse bibliotheken waken over de morele normen en waarden. Onlangs werd bekend dat het meest gebande boek gaat over een paar pinguïns. Het is een waar gebeurd verhaal en in het hele boek komt geen enkel onvertogen woord voor. Het is slechts een kinderboek, maar wel eentje waar sommige moraalridders slapeloze nachten van krijgen.

aaaah

Enkele jaren geleden kwamen de oppassers van de New Yorkse dierentuin erachter dat een paartje pinguïns bij gebrek aan een ei probeerde om een steen uit te broeden. Als snel bleek dat het koppeltje beide tot het mannelijke geslacht behoorden. De pinguïns, Roy en Silo, kregen daarna een echt ei om hun broedlust op bot te vieren en dat deden ze dan ook met volle overgave. Het resultaat was een schattig klein pinguïnnetje die de naam Tango kreeg. Tango groeide dankzij haar twee vaders uit tot een prachtige struise pinguïn.

De gewezen Amerikaanse president George W. Bush wilde de Britse schrijfster J.K. Rowling een presidentiële medaille van vrijheid schenken, een erg hoge onderscheiding in de Verenigde Staten. Zijn adviseurs spoorden hem achter aan om dat niet te doen, want Rowlings Harry Potterverhalen zouden aanzetten tot hekserij. Bron

Het verhaal van Roy en Silo werd door de auteurs Peter Parnell en Justin Richardson opgepakt om er een mooi en educatief kinderboek over te maken onder de titel "And Tango Makes Three". Het boekje kan ouders een handvat bieden om aan kinderen uit te leggen dat er ook gezinnen zijn met twee vaders of twee moeders. Niets meer en niets minder. Gewoon een vriendelijk boekje dat aan de hand van de lotgevallen van Roy en Silo laat zien dat ouderlijke liefde niet alleen voorbehouden is aan traditionele gezinnen.

En daar wringt de schoen. Waar normale mensen menen van doen te hebben met gewoon een mooi en lief verhaal zien de censoren subversieve thema's zoals homo-huwelijken en vermeende homoseksualiteit in het dierenrijk. En dat kan niet en dat mag niet want dergelijke informatie is schadelijk voor kwetsbare kinderzieltjes. En dus... een ban.

De Amerikaanse bibliotheken hebben het er maar druk mee. Om een beetje een indruk te krijgen kunt u hier een lijstje zien met boektitels die een ban hebben of met de nodige argwaan bekeken worden. Opvallend genoeg gaat het vooral om literaire werken van veelgeprezen auteurs zoals Hemingway, Tolkien of James Joyce.

Gelukkig smaken verboden vruchten het lekkerst, dus...

johannez: OEH ik kan me zo kwaad maken om dat soort anaal beknepen types! onlangs was nog het zelfde aan de hand met het nl boekje "koning & koning".. http://www.tegenwicht.org/34_tegen/sprookje.htm
Op 16-10-2009 9:11:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: Toch altijd weer jammer om te zien dat de angst en het ego regeren bij het mens zijn.....
Wat dan wel weer mooi is is dat vroeg of laat je er toch tegen aan loopt, karma doet haar werk wel.
Op 16-10-2009 10:00:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.
United as one. Divided by zero.
Op 16-10-2009 10:00:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Waarom moeten die kinderzieltjes eigenlijk bescherm worden, als ze later toch het slachtveld van de oorlog of de slavernij van de economie ingestuurd worden?
'Don't forget rule number 6'
Op 16-10-2009 10:20:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
W: Wel handig zo'n lijstje. Weet ik gelijk welke boeken ik vooral moet lezen. Heb ook zo'n mooie lijst van onze vrienden uit het Vaticaan gekregen.
Op 16-10-2009 10:36:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
3.14po:

Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.

Wat dan te denken van dat moorddadige dubbele moraal boek de bijbel dat veel christen kindjes moeten lezen. Waarin David de vrouw van een ander kaapt, de echtgenoot van Batsheba laat ombrengen en vervolgens nog door God wordt beloond met het koningschap. Dat noem ik nou dubbele moraal.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 16-10-2009 10:39:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: roodkapje is verdisney-tiseerd, dat was nog donkerder eerst namelijk, zelfde met alice in wonderland trouwens, geweldige sprookjes voor volwassenen in hun originele vorm.
Op 16-10-2009 0:00:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: http://www.listentoastory.com/rumpelstiltskin.htm

When the little man realized that the Queen knew what he was called, he flew into such a rage that smoke came out of his ears and he stamped his foot through the floorboards. In his effort to pull himself out, he split into two. And that was the end of him!
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-10-2009 0:45:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Florine: Zelfs mijn geliefde boeken van the lord of the rings staan erbij! Een prachtig verhaal over vriendschappen en hoe het slechte door middel van deze vriendschap overwonnen wordt. Gekke jongens die Amerikanen.
Op 16-10-2009 13:40:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Tetzmol:

3.14po:

Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.

Wat dan te denken van dat moorddadige dubbele moraal boek de bijbel dat veel christen kindjes moeten lezen. Waarin David de vrouw van een ander kaapt, de echtgenoot van Batsheba laat ombrengen en vervolgens nog door God wordt beloond met het koningschap. Dat noem ik nou dubbele moraal.

Tetzmol.

david word niet beloond hoor!
beter lezen Tetzmol:

2 samuel 12:
9 Waarom hebt gij dan het woord des HEEREN veracht, doende wat kwaad is in Zijn ogen? Gij hebt Uria, den Hethiet, met het zwaard verslagen, en zijn huisvrouw hebt gij u ter vrouwe genomen; en hem hebt gij met het zwaard van de kinderen Ammons doodgeslagen.

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 16-10-2009 14:48:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Bijna allemaal gelezen!
Hier is nog een lijstje van auteurs die studenten niet op hun boekenlijst mogen zetten:
http://www.angelfire.com/vt2/UnitedStudents/authors.html
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 16-10-2009 14:58:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
studentje:

Tetzmol:

3.14po:

Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.

Wat dan te denken van dat moorddadige dubbele moraal boek de bijbel dat veel christen kindjes moeten lezen. Waarin David de vrouw van een ander kaapt, de echtgenoot van Batsheba laat ombrengen en vervolgens nog door God wordt beloond met het koningschap. Dat noem ik nou dubbele moraal.

Tetzmol.

david word niet beloond hoor!
beter lezen Tetzmol:

2 samuel 12:
9 Waarom hebt gij dan het woord des HEEREN veracht, doende wat kwaad is in Zijn ogen? Gij hebt Uria, den Hethiet, met het zwaard verslagen, en zijn huisvrouw hebt gij u ter vrouwe genomen; en hem hebt gij met het zwaard van de kinderen Ammons doodgeslagen.

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


Oh nee?! Denk je dat ik koning zou worden na zo'n lafhartige moord? Gestraft? Het is maar hoe je ertegen aankijkt. Ik vind gewoon van niet dus.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 16-10-2009 16:03:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Tetzmol:

3.14po:

Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.

Wat dan te denken van dat moorddadige dubbele moraal boek de bijbel dat veel christen kindjes moeten lezen. Waarin David de vrouw van een ander kaapt, de echtgenoot van Batsheba laat ombrengen en vervolgens nog door God wordt beloond met het koningschap. Dat noem ik nou dubbele moraal.

Tetzmol.


En de moord van Kaïn op Abel.
Vraag me af uit welke hoek deze beperkingen komen.. kuch.. religieuze ..kuch...
Gelukkig daalt het misdaad cijder door deze boeken te bannen.

Maar... gelukkig mogen ze wel allemaal een geweer kopen

je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 16-10-2009 16:35:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Volgens alrtikel:

'De gewezen Amerikaanse president George W. Bush wilde de Britse schrijfster J.K. Rowling een presidentiële medaille van vrijheid schenken, een erg hoge onderscheiding in de Verenigde Staten. Zijn adviseurs spoorden hem achter aan om dat niet te doen, want Rowlings Harry Potterverhalen zouden aanzetten tot hekserij. Bron'

Is dat diezelfde meneer van skull & bones die naar Bohemian Grove is geweest waar ze Molech vereren en (zogenaamde) offers brengen en een ritueel uitvoeren dat the cremation of care heet?

Laat maar...
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-10-2009 17:13:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Tetzmol:

studentje:

Tetzmol:

3.14po:

Dat Roodkapje eigenlijk mocht, met die driedubbele moord enzo.

Wat dan te denken van dat moorddadige dubbele moraal boek de bijbel dat veel christen kindjes moeten lezen. Waarin David de vrouw van een ander kaapt, de echtgenoot van Batsheba laat ombrengen en vervolgens nog door God wordt beloond met het koningschap. Dat noem ik nou dubbele moraal.

Tetzmol.

david word niet beloond hoor!
beter lezen Tetzmol:

2 samuel 12:
9 Waarom hebt gij dan het woord des HEEREN veracht, doende wat kwaad is in Zijn ogen? Gij hebt Uria, den Hethiet, met het zwaard verslagen, en zijn huisvrouw hebt gij u ter vrouwe genomen; en hem hebt gij met het zwaard van de kinderen Ammons doodgeslagen.

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


Oh nee?! Denk je dat ik koning zou worden na zo'n lafhartige moord? Gestraft? Het is maar hoe je ertegen aankijkt. Ik vind gewoon van niet dus.

Tetzmol.

de gemiddelde (westerse) koning brengt er meer om per dag. en hoe je er tegen aan kijkt? ik vind ''het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid'' redelijk zuur.


(bericht gewijzigd op 16-10-2009 17:40:12)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 16-10-2009 17:39:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Studentje lees de bijbel maar eens goed en vorm je dan maar een oordeel over die zogenaamde God die het volk van Israel oproept hele steden uit te moorden en kind noch oude van dage te sparen. Mensen die dat boek als heilig beschouwen verbieden met dat boek in hun handen anderen om onschuldige boeken te lezen. Vind je dat ook niet een beetje te ver gaan? Ik wel.... "Geloven is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging", zou ik die lui willen zeggen. Waarom moeten zij bepalen wat wij onze kinderen willen laten lezen.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 16-10-2009 18:54:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hoff: Ik heb ze bijna allemaal ...
En niet eens expres :-)
Op 16-10-2009 19:21:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-10-2009 21:29:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Ach ja, de tijden veranderen... Vroeger heette het "Waar boeken verbrand worden, zullen ook mensen verbrand worden", maar nu heet dat gebanned.
Nee, dank u.
Op 17-10-2009 0:29:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Ron B.:

studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...

"Tot in eeuwigheid", notabene.
Ja, laten we zo'n verzuurde, bittere, vergiffenisarme en wraakzuchtige god eren en aanbidden.

Ik ben nog zeer verbaasd dat Bukowski niet op zo'n beknepen lijstje voorkomt (geweld; alcoholisme; seksisme; anti-autoriteit en vrijheidsdrang).
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 17-10-2009 0:48:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rowynn: Waar kan ik dit boek voor mijn kind bestellen?
Op 17-10-2009 8:29:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Ja Horus:

Ron B.:

studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...

"Tot in eeuwigheid", notabene.

en dat zien andere mensen (geloven) weer als de perfecte reden om een ander volk maar weer "te laten boeten voor hun zonden" om god weer een pleziertje te doen, want dan zijn ze waarlijk een werktuig van god als je in zijn naam andere mensen leed bezorgd...

zucht!
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-10-2009 13:24:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;

david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...

leuk? ik vind het best sneu. en wat ze er zelf van vonden?

Mattheüs 27 "En al het volk, antwoordende, zeide: Zijn bloed kome over ons, en over onze kinderen."
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-10-2009 20:45:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ja Horus:

Ron B.:

studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...

"Tot in eeuwigheid", notabene.
Ja, laten we zo'n verzuurde, bittere, vergiffenisarme en wraakzuchtige god eren en aanbidden.
-knip-

wat jullie hier doen raakt nog kant nog wal. eerst stellig beweren dat David beloont wordt, rechtstreeks uit de grote duim, om even later -noodgedwongen- het standpunt aan te passen en te beweren dat hij te zwaar gestraft is. maar als jullie daar lol in hebben, gaan jullie toch met z'n allen een verzuurde, bittere, vergiffenisarme en wraakzuchtige god aanbidden? mij niet gezien.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-10-2009 20:49:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

Ja Horus:

Ron B.:

studentje:

10 Nu dan, het zwaard zal van uw huis niet afwijken tot in eeuwigheid;


david word niet gestraft, maar zijn nageslacht, leuk zo'n familie-erfenis waar je nooit voor gekozen hebt...

"Tot in eeuwigheid", notabene.

en dat zien andere mensen (geloven) weer als de perfecte reden om een ander volk maar weer "te laten boeten voor hun zonden" om god weer een pleziertje te doen, want dan zijn ze waarlijk een werktuig van god als je in zijn naam andere mensen leed bezorgd...

zucht!

ik kan niets anders doen dan je gelijk geven.
-helaas-
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-10-2009 20:49:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Tetzmol:

Studentje lees de bijbel maar eens goed en vorm je dan maar een oordeel over die zogenaamde God die het volk van Israel oproept hele steden uit te moorden en kind noch oude van dage te sparen. Mensen die dat boek als heilig beschouwen verbieden met dat boek in hun handen anderen om onschuldige boeken te lezen. Vind je dat ook niet een beetje te ver gaan? Ik wel.... "Geloven is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging", zou ik die lui willen zeggen. Waarom moeten zij bepalen wat wij onze kinderen willen laten lezen.

Tetzmol.

nooit meer zeggen 'studentje lees dat boek nog eens goed' want ik heb het boek al heel vaak gelezen, en ik ken de teksten die jij bedoelt van voor naar achter. ik heb ze woord voor woord gelezen.
zonder oogkleppen.

dan wil ik nog iets zeggen tegen jou en al die andere lui:
''"Atheïsme is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging"

ennuh.. ik vind het Boek heilig, maar verbied jou niet een boek, onschuldig of niet, te lezen. foutieve redenatie dus
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-10-2009 20:55:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

dan wil ik nog iets zeggen tegen jou en al die andere lui:
''"Atheïsme is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging"

zadel ons dan ook niet op met jou onzin, je bent in de minderheid hoor, en wat zegt dat meestal?

zolang jij jou woord verkondigd verkondig ik het mijne
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 18-10-2009 15:54:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
studentje:

Tetzmol:

Studentje lees de bijbel maar eens goed en vorm je dan maar een oordeel over die zogenaamde God die het volk van Israel oproept hele steden uit te moorden en kind noch oude van dage te sparen. Mensen die dat boek als heilig beschouwen verbieden met dat boek in hun handen anderen om onschuldige boeken te lezen. Vind je dat ook niet een beetje te ver gaan? Ik wel.... "Geloven is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging", zou ik die lui willen zeggen. Waarom moeten zij bepalen wat wij onze kinderen willen laten lezen.

Tetzmol.

nooit meer zeggen 'studentje lees dat boek nog eens goed' want ik heb het boek al heel vaak gelezen, en ik ken de teksten die jij bedoelt van voor naar achter. ik heb ze woord voor woord gelezen.
zonder oogkleppen.

dan wil ik nog iets zeggen tegen jou en al die andere lui:
''"Atheïsme is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging"

ennuh.. ik vind het Boek heilig, maar verbied jou niet een boek, onschuldig of niet, te lezen. foutieve redenatie dus

1. Ik ben geen atheist. Maar ik denk graag zelf na zonder dat ik een rabbi, dominee, pastoor of whatever mijn gedachten laat voorkauwen en/of dicteren.
2. Ik bedoel het niet persoonlijk tegen jou. Maar het zijn wel weer ?gelovigen¿ die niet/anders gelovige mensen dicteren wat ze wel/niet mogen lezen.
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

(bericht gewijzigd op 18-10-2009 16:43:27)
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 18-10-2009 16:42:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

dan wil ik nog iets zeggen tegen jou en al die andere lui:
''"Atheïsme is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging"

zadel ons dan ook niet op met jou onzin, je bent in de minderheid hoor, en wat zegt dat meestal?
-knip-


weet u het zeker?
Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Niet-religieus 1,1 miljard
voor een volledig overzicht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie#Algemeen
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 19-10-2009 7:58:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Tetzmol:

-knip-
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

deze doen het heel goed in schaduw / halfschaduw
http://www.groen.net/artikel.asp?id=10922

maar jij denkt het zonder rabbi, dominee of pastoor te kunnen doen?
ik hoop dat je gelijk hebt Tetzmol, maar weet dat die mensen er zijn om je te helpen. moet ook niet denken dat ik ieder woord van meneer de dominee voor waar aan neem. hij is ook maar een mens. maar wél iemand die ik kan vertrouwen, en waarvan ik weet dat datgene wat hij zegt ook zijn diepste overtuiging is, en geen praatje is wat hij mij of wie dan ook voorhoud.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 19-10-2009 8:06:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

Ron B.:

studentje:

dan wil ik nog iets zeggen tegen jou en al die andere lui:
''"Atheïsme is prima, maar hou het lekker voor jezelf en zadel anders denkenden niet op met je eigen overtuiging"

zadel ons dan ook niet op met jou onzin, je bent in de minderheid hoor, en wat zegt dat meestal?
-knip-


weet u het zeker?
Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Niet-religieus 1,1 miljard
voor een volledig overzicht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie#Algemeen


in nederland is een 30 tot 40 procent christelijk, en daarvan is ongeveer de helft echt actief, de rest is het alleen door afkomst en doet er weinig mee, ja de christenen zijn dus in de minderheid
grote kans dat ik door mijn demografische lokatie ook nog als christen gerekend word, maar dat al heel wat jaren niet meer ben...

(ook denk ik niet dat je christendom zo simpel onder 1 naam kan duwen, zo zijn er in mijn omgeving diverse christelijke stromingen die elkaar het licht niet in de ogen gunnen, maar dat terzijde)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 19-10-2009 0:42:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

Tetzmol:

-knip-
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

deze doen het heel goed in schaduw / halfschaduw
http://www.groen.net/artikel.asp?id=10922

maar jij denkt het zonder rabbi, dominee of pastoor te kunnen doen?
ik hoop dat je gelijk hebt Tetzmol, maar weet dat die mensen er zijn om je te helpen. moet ook niet denken dat ik ieder woord van meneer de dominee voor waar aan neem. hij is ook maar een mens. maar wél iemand die ik kan vertrouwen, en waarvan ik weet dat datgene wat hij zegt ook zijn diepste overtuiging is, en geen praatje is wat hij mij of wie dan ook voorhoud.


een dominee kunnen vertrouwen?
in mijn herinnering heb ik dus heel andere ervaringen met dominee's, en vertrouwen is daar geen onderdeel van...

jou onvoorwaardelijke geloof in je voorganger lijkt een fundament van je geloof te zijn, terwijl je wel inziet dat hij een gewoon mens is?
sorry hoor, daar kan ik niet bij, hij is mens maar hij heeft wel onvoorwaardelijk gelijk, dat noem ik met oogkleppen op rondlopen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 19-10-2009 0:47:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Lijkt me echt een leuk, goedaardig boek hoor!! Zo kun je kinderen die op hetzelfde geslacht vallen , inderdaad vertellen dat het niet raar is...
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 19-10-2009 14:04:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

Tetzmol:

-knip-
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

deze doen het heel goed in schaduw / halfschaduw
http://www.groen.net/artikel.asp?id=10922

maar jij denkt het zonder rabbi, dominee of pastoor te kunnen doen?
ik hoop dat je gelijk hebt Tetzmol, maar weet dat die mensen er zijn om je te helpen. moet ook niet denken dat ik ieder woord van meneer de dominee voor waar aan neem. hij is ook maar een mens. maar wél iemand die ik kan vertrouwen, en waarvan ik weet dat datgene wat hij zegt ook zijn diepste overtuiging is, en geen praatje is wat hij mij of wie dan ook voorhoud.


een dominee kunnen vertrouwen?
in mijn herinnering heb ik dus heel andere ervaringen met dominee's, en vertrouwen is daar geen onderdeel van...

jou onvoorwaardelijke geloof in je voorganger lijkt een fundament van je geloof te zijn, terwijl je wel inziet dat hij een gewoon mens is?
sorry hoor, daar kan ik niet bij, hij is mens maar hij heeft wel onvoorwaardelijk gelijk, dat noem ik met oogkleppen op rondlopen...

l e r e n l e z e n R o n B
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 19-10-2009 21:56:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

Ron B.:

studentje:

Tetzmol:

-knip-
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

deze doen het heel goed in schaduw / halfschaduw
http://www.groen.net/artikel.asp?id=10922

maar jij denkt het zonder rabbi, dominee of pastoor te kunnen doen?
ik hoop dat je gelijk hebt Tetzmol, maar weet dat die mensen er zijn om je te helpen. moet ook niet denken dat ik ieder woord van meneer de dominee voor waar aan neem. hij is ook maar een mens. maar wél iemand die ik kan vertrouwen, en waarvan ik weet dat datgene wat hij zegt ook zijn diepste overtuiging is, en geen praatje is wat hij mij of wie dan ook voorhoud.


een dominee kunnen vertrouwen?
in mijn herinnering heb ik dus heel andere ervaringen met dominee's, en vertrouwen is daar geen onderdeel van...

jou onvoorwaardelijke geloof in je voorganger lijkt een fundament van je geloof te zijn, terwijl je wel inziet dat hij een gewoon mens is?
sorry hoor, daar kan ik niet bij, hij is mens maar hij heeft wel onvoorwaardelijk gelijk, dat noem ik met oogkleppen op rondlopen...

l e r e n l e z e n R o n B

jij ook, en je toon begint wat irritant te worden, ik begrijp je ook prima zonder dat je mij als een debiel aanspreekt, dank u vriendelijk...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 20-10-2009 19:27:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

Ron B.:

studentje:

Tetzmol:

-knip-
3. Wijsheid: een overschaduwde boom groeit niet maar sterft elke dag meer al naar gelang de overschaduwing duurt.
Kortom, laat je niet overschaduwen door anderen en zoek zelf je plaats in het licht. Geen rabbi, dominee, pastoor of heilg boek kan je daarbij helpen.

Tetzmol

deze doen het heel goed in schaduw / halfschaduw
http://www.groen.net/artikel.asp?id=10922

maar jij denkt het zonder rabbi, dominee of pastoor te kunnen doen?
ik hoop dat je gelijk hebt Tetzmol, maar weet dat die mensen er zijn om je te helpen. moet ook niet denken dat ik ieder woord van meneer de dominee voor waar aan neem. hij is ook maar een mens. maar wél iemand die ik kan vertrouwen, en waarvan ik weet dat datgene wat hij zegt ook zijn diepste overtuiging is, en geen praatje is wat hij mij of wie dan ook voorhoud.


een dominee kunnen vertrouwen?
in mijn herinnering heb ik dus heel andere ervaringen met dominee's, en vertrouwen is daar geen onderdeel van...

jou onvoorwaardelijke geloof in je voorganger lijkt een fundament van je geloof te zijn, terwijl je wel inziet dat hij een gewoon mens is?
sorry hoor, daar kan ik niet bij, hij is mens maar hij heeft wel onvoorwaardelijk gelijk, dat noem ik met oogkleppen op rondlopen...

l e r e n l e z e n R o n B

jij ook, en je toon begint wat irritant te worden, ik begrijp je ook prima zonder dat je mij als een debiel aanspreekt, dank u vriendelijk...

sorry ron, zo was het niet bedoeld. maar je reactie suggereert dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. kleine toevoeging: reactie had betrekking op mijn dominee(s), dat jij slechte ervaringen met je voorganger hebt gehad is me inmiddels wel duidelijk
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 20-10-2009 21:27:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Even on-topic:
Boeken verbieden is een beetje achterhaald in mijn ogen.
Als je op bepaalde ideeën gebracht wilt worden, kan je gewoon de tv aanzetten...
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-10-2009 21:40:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

Ron B.:

studentje:

l e r e n l e z e n R o n B

jij ook, en je toon begint wat irritant te worden, ik begrijp je ook prima zonder dat je mij als een debiel aanspreekt, dank u vriendelijk...

sorry ron, zo was het niet bedoeld. maar je reactie suggereert dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. kleine toevoeging: reactie had betrekking op mijn dominee(s), dat jij slechte ervaringen met je voorganger hebt gehad is me inmiddels wel duidelijk

elke dominee is ook maar een mens...
en ik heb die ervaring niet met 1 dominee hoor, ik ken er wel meer met oogkleppen en een zelfingenomen mening, bijna allemaal hebben ze daar last van...
degenen die het echt begrepen hebben zitten bv in afrika, niet om zieltjes te winnen maar om mensen te helpen, zonder daar maar wat voor terug te willen, en leven puur en alleen van giften, dat is waar het uiteindelijk om gaat, mooie woorden bouwen geen toekomst, een groep mensen die elkaar helpen wel...
(bericht gewijzigd op 21-10-2009 12:35:10)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-10-2009 0:34:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Even on-topic:
Boeken verbieden is een beetje achterhaald in mijn ogen.
Als je op bepaalde ideeën gebracht wilt worden, kan je gewoon de tv aanzetten...

ik had op het vmbo (zo heet het nu) een meisje in mijn klas die nog nooit tv of radio gehoord had, en dan ineens tussen een groep tieners gegooid werd die allemaal naar take that en noem maar op luisterden, en ze was doodongelukkig, er zijn ook tegenwoordig nog zat mensen die geen tv hebben of m alleen op zondags voor de eo kerkdienst gebruiken, en waarbij ander gebruik zelfs verboden is..

muziek mag al helemaal niet, tenzij het geestelijke liederen zijn...
(bericht gewijzigd op 21-10-2009 12:38:13)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-10-2009 0:37:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

Ron B.:

studentje:

l e r e n l e z e n R o n B

jij ook, en je toon begint wat irritant te worden, ik begrijp je ook prima zonder dat je mij als een debiel aanspreekt, dank u vriendelijk...

sorry ron, zo was het niet bedoeld. maar je reactie suggereert dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. kleine toevoeging: reactie had betrekking op mijn dominee(s), dat jij slechte ervaringen met je voorganger hebt gehad is me inmiddels wel duidelijk

elke dominee is ook maar een mens...
en ik heb die ervaring niet met 1 dominee hoor, ik ken er wel meer met oogkleppen en een zelfingenomen mening, bijna allemaal hebben ze daar last van...
degenen die het echt begrepen hebben zitten bv in afrika, niet om zieltjes te winnen maar om mensen te helpen, zonder daar maar wat voor terug te willen, en leven puur en alleen van giften, dat is waar het uiteindelijk om gaat, mooie woorden bouwen geen toekomst, een groep mensen die elkaar helpen wel...

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard
(bericht gewijzigd op 22-10-2009 10:37:14)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 10:36:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Als de kwaliteit van het onderwijs in hetzelfde tempo achteruit blijft hollen zullen er binnen een paar decennia nog maar erg weinig mensen zijn die überhaupt kunnen lezen.
Nee, dank u.
Op 22-10-2009 11:14:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard


En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....
ALLES IS WAAR
Op 22-10-2009 11:46:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard


En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 11:51:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard


En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.
ALLES IS WAAR
Op 22-10-2009 0:11:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard

En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.

oke! maar wanneer wel dan?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 14:53:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard

En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.

oke! maar wanneer wel dan?

Ik neem het je verre van persoonlijk kwalijk studentje, maar ik heb een grote hekel aan in een kerk zitten en horen wat het goede werk allemaal oplevert, zakje rond, muntje erin, af en toe een speciale middag in de kerk om de vruchten van de voortgang te bewonderen of een dia-reeks te bekijken, nog een pepermuntje en dan weer naar huis....blegh
ALLES IS WAAR
Op 22-10-2009 17:57:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard

En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.

oke! maar wanneer wel dan?

Ik neem het je verre van persoonlijk kwalijk studentje, maar ik heb een grote hekel aan in een kerk zitten en horen wat het goede werk allemaal oplevert, zakje rond, muntje erin, af en toe een speciale middag in de kerk om de vruchten van de voortgang te bewonderen of een dia-reeks te bekijken, nog een pepermuntje en dan weer naar huis....blegh

ik kan heel goed begrijpen dat dat niet jou ding is, maar wat er mis mee is? dat zie ik niet zo duidelijk. als je doelgericht bezig bent, wil je toch ook weten of je doelstellingen behaald zijn? of hou je gewoon niet van pepermuntjes?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 18:05:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten. niet het makkelijkste volkje!
inmiddels is daar een school en een kerk gebouwd (kon ook niet anders:p) , en leren ze efficiënt het land bebouwen. bovendien maken ze traditioneel Afrikaanse producten die hier in Nederland via de kerk worden verkocht. alle winst gaat terug naar de san uiteraard

En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.

oke! maar wanneer wel dan?

Ik neem het je verre van persoonlijk kwalijk studentje, maar ik heb een grote hekel aan in een kerk zitten en horen wat het goede werk allemaal oplevert, zakje rond, muntje erin, af en toe een speciale middag in de kerk om de vruchten van de voortgang te bewonderen of een dia-reeks te bekijken, nog een pepermuntje en dan weer naar huis....blegh

ik kan heel goed begrijpen dat dat niet jou ding is, maar wat er mis mee is? dat zie ik niet zo duidelijk. als je doelgericht bezig bent, wil je toch ook weten of je doelstellingen behaald zijn? of hou je gewoon niet van pepermuntjes?

Punt is dat een groepje heel dedicated bezig is, en de rest en in katzwijm achteraan hobbelt en net doet of ze bijdragen. (alleen bidden is tenslotte ook goed)
ALLES IS WAAR
Op 22-10-2009 18:13:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ja, quoot u maar!
Kan het misschien iets minder jongens?

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 22-10-2009 18:32:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: De truc is om behalve sommige boeken ook sommige websites in de ban te doen
Nee, dank u.
Op 22-10-2009 19:12:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

De truc is om behalve sommige boeken ook sommige websites in de ban te doen

Ga ze nou niet op ideeën brengen!
Soms is het wijsheid om sommige kennis voor je te houden. ;-)
Cannot kill the Battery!!!
Op 22-10-2009 19:15:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ThoTh:

studentje:

ik denk niet dat je het éne van het andere los kan zien ron. als een zendeling naar donker Afrika gaat is dat een daad die voortkomt uit zijn geloof. anderzijds, als hij niet gelovig was, had hij/zij het misschien ook gedaan. wij hebben in onze gemeente ook twee zendelingen bij de San zitten.
-knip-

En jullie je in jullie kerkje maar betrokken voelen....

is daar iets mis mee?

Als jullie er beter door slapen om te weten dat er mensen uit jullie gelederen de wereld aan het redden zijn, dan niet hoor.

oke! maar wanneer wel dan?

Ik neem het je verre van persoonlijk kwalijk studentje, maar ik heb een grote hekel aan in een kerk zitten en horen wat het goede werk allemaal oplevert, zakje rond, muntje erin, af en toe een speciale middag in de kerk om de vruchten van de voortgang te bewonderen of een dia-reeks te bekijken, nog een pepermuntje en dan weer naar huis....blegh

ik kan heel goed begrijpen dat dat niet jou ding is, maar wat er mis mee is? dat zie ik niet zo duidelijk. als je doelgericht bezig bent, wil je toch ook weten of je doelstellingen behaald zijn? of hou je gewoon niet van pepermuntjes?

Punt is dat een groepje heel dedicated bezig is, en de rest en in katzwijm achteraan hobbelt en net doet of ze bijdragen. (alleen bidden is tenslotte ook goed)

bidden is heel belangrijk, en misschien wel het belangrijkste. maar er is meer. net doet of ze bijdragen?(!) 26% van de gaven gaan naar ontwikkelingshulp. maar niet iedereen is zo rijk als jou en zal het dus bij bidden moeten laten
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 19:39:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Bidden heeft hooguit zin voor jezelf. Voor G-d is er niks nieuws aan, die weet al hoe jij sterft lang voordat je geboren bent. Alpha en omega, weet je nog wel?

Tetzmol.
PS: probeer dat quoten een beetje binnen de perken te houden. Het lezen wordt er niet prettiger van.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 22-10-2009 19:50:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Tetzmol:

Bidden heeft hooguit zin voor jezelf. Voor G-d is er niks nieuws aan, die weet al hoe jij sterft lang voordat je geboren bent. Alpha en omega, weet je nog wel?

Tetzmol.
PS: probeer dat quoten een beetje binnen de perken te houden. Het lezen wordt er niet prettiger van.

voor G_d is er ook niks nieuws aan, maar G_d weet dat je bid.
G_d weet óók of je bid, lang voor je geboren bent
PS: ik zal er aan denken tetzmol.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 20:09:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: het kruipend macaronidier maakt het niet uit of je bid of niet zolang je maar genoeg eet.

wat mij betreft een superieure god.
(bericht gewijzigd op 22-10-2009 20:13:42)
Op 22-10-2009 20:12:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
eoi:

het kruipend macaronidier maakt het niet uit of je bid of niet zolang je maar genoeg eet.

wat mij betreft een superieure god.

macaroni is lekker!
maar ik hoef er geen beestjes in..(aa)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 20:16:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Even het lijstje bekeken, en zag ook naked lunch erbij staan terwijl dit toch echt een aanrader is, terwijl een ander boek wat hele volksstammen van hun verstand berooft heeft er niet bij staat! (bijbel)
Nee, dank u.
Op 23-10-2009 18:45:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
tjerky:

Even het lijstje bekeken, en zag ook naked lunch erbij staan terwijl dit toch echt een aanrader is, terwijl een ander boek wat hele volksstammen van hun verstand berooft heeft er niet bij staat! (bijbel)

Inderdaad een aanrader. Trouwens William S. Burroughs is sowieso een schrijver die je niet mag missen.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 23-10-2009 19:41:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Als je de 'Harry Potter en de Relieken van de Dood' gelezen hebt is er op een gegeven moment sprake van een bepaald symbool.
Dit symbool vertegenwoordigd de onzichtbaarheidsmantel, de Zegevlier (is een toverstok) en een steen waarmee je de doden weer mee tot leven kan roepen.
Dit symbool ziet er zo uit:


Ziet er een beetje uit als het alziende oog van de Illuminati, nietwaar?

Cannot kill the Battery!!!
Op 23-10-2009 23:20:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: wel waar..........
Nee, dank u.
Op 23-10-2009 23:49:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: komt me bekent voor ja..(a)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 26-10-2009 9:31:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Harry Potter is niet zo populair omdat het zo goed is, maar omdat het in opdracht gemaakt is en zeer goed inspeelt op het kwetsbare onderbewuste van kinderen (en grote mensen) Dit geldt ook voor de zg. hollywood blockbusters en veel popmuziek. Ik kan wel begrijpen dat reli-fanaten dit als werk van de satan zien, want dat het niet fris is, kan iedereen die er zich voor openstelt gewoon voelen. De vraag blijft: waarom?
Nee, dank u.
Op 26-10-2009 11:34:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

Harry Potter is niet zo populair omdat het zo goed is, maar omdat het in opdracht gemaakt is en zeer goed inspeelt op het kwetsbare onderbewuste van kinderen (en grote mensen) Dit geldt ook voor de zg. hollywood blockbusters en veel popmuziek. Ik kan wel begrijpen dat reli-fanaten dit als werk van de satan zien, want dat het niet fris is, kan iedereen die er zich voor openstelt gewoon voelen. De vraag blijft: waarom?

Net wat je zegt, het moet je maar net opvallen.
En het viel mij net toevallig op.

En wat te denken van het oog van Sauron in de 'Lord of the Rings'-trilogie?
En het eiland Numenor uit de Silmarillion? Verzwolgen door de zee nadat de mensen zich van de Valar (goden) hadden afgewend.
Hoor ik daar Atlantis?

Maar ik denk dat de hang naar magie ook te maken heeft met dingen die je niet kan, toch willen kunnen.
Wie wil er nou niet toveren?
Het spreekt sowieso hele volksstammen aan en daarom verkopen die boeken zo enorm goed.

En, moet ik eerlijk bekennen) ze lezen lekker weg.
Cannot kill the Battery!!!
Op 26-10-2009 20:02:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Deze toren lijkt wel erg op die van Sauron. (the lord of the rings staat ook op het lijstje, net als 1984)
kijk maar..

(bericht gewijzigd op 26-10-2009 21:18:58)
Nee, dank u.
Op 26-10-2009 21:15:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Burj Dubai = Barad Dur?
OMG!!!

Zijn wij nou zo gek, of valt het nou gewoon op?
Deze vraag hoeft niet serieus beantwoord te worden...
Cannot kill the Battery!!!
Op 26-10-2009 21:33:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Als je de 'Harry Potter en de Relieken van de Dood' gelezen hebt is er op een gegeven moment sprake van een bepaald symbool.
Dit symbool vertegenwoordigd de onzichtbaarheidsmantel, de Zegevlier (is een toverstok) en een steen waarmee je de doden weer mee tot leven kan roepen.
Dit symbool ziet er zo uit:


Ziet er een beetje uit als het alziende oog van de Illuminati, nietwaar?



dan vind je dit ook vast wel interessant



dit is een zg benben-stone, of een replica daarvan, en zoiets was de topsteen van de piramide, mag jij zelf de relatie tussen beide uitzoeken

vergelijkbare symbolen vind je ook in zuid-amerika bij de piramides, en nog leuker, die wingend disk die er bij staat vind je ook in bijna elk continent weer terug, als een voertuig van de goden
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 0:33:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Nee, dank u.
Op 27-10-2009 19:13:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
tjerky:




haha, leuk gevonden

het zou zomaar kunnen hoor, het zou niet het eerste bedrijf zijn wat dit soort symboliek in logo's en aanverwanten verwerkt...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 19:28:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

Als je de 'Harry Potter en de Relieken van de Dood' gelezen hebt is er op een gegeven moment sprake van een bepaald symbool.
Dit symbool vertegenwoordigd de onzichtbaarheidsmantel, de Zegevlier (is een toverstok) en een steen waarmee je de doden weer mee tot leven kan roepen.
Dit symbool ziet er zo uit:


Ziet er een beetje uit als het alziende oog van de Illuminati, nietwaar?



dan vind je dit ook vast wel interessant



dit is een zg benben-stone, of een replica daarvan, en zoiets was de topsteen van de piramide, mag jij zelf de relatie tussen beide uitzoeken

vergelijkbare symbolen vind je ook in zuid-amerika bij de piramides, en nog leuker, die wingend disk die er bij staat vind je ook in bijna elk continent weer terug, als een voertuig van de goden

Interessant?
Nou en of!

Een tijdje terug heb ik op JoepTjoep een docu gezien over symboliek van de NASA.
Dat ging over het cijfer zeven en de letter l en dat die vaak op badges van de astronauten voorkomen.
En dat had weer te maken met een v-vorm en die v-vorm had weer betrekking tot een of andere deltawing of zo.

Dit was 'm geloof ik, met Mike Bara.
Ik weet niet of ik 'm via GW heb ontdekt.
Volgens de URL wel...
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 19:42:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:





Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 19:44:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:





Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 19:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: in verband met nummer 7 of letter V, nog een paar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevron_%28insignia%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Petrosomatoglyph

dit zal je misschien later nog tegenkomen, of je bent het al tegengekomen, en is ter aanvulling op andere zaken die je dan zeker nog tegen gaat komen...

en waar ik bijna een halleluja moment bij had:
http://en.wikipedia.org/wiki/Winged_sun

en dan het laatste plaatje:


en dan vooral de begeleidende tekst:
"a winged sun hovers over a sepulchre filled with water (from Rosary of the Philosophers).

The illustration is of the illuminatio stage. It is captioned with
-"Here Sol plainly dies again,
-And is drowned with the Mercury of the Philosophers."
in the 18th century English translation."

wat zeg je daar van?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 20:18:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Ron B.

Ik ken wel de versie van dat de gevleugelde zon de representatie is van Nibiru.
Zou het dan toch waar zijn?

Of dat het eigenlijk een vliegende schotel is die de Anunnaki gebruikten.

Ik zit teveel op internet, denk ik...

Maar die link naar die petrosomatoglyph: doel je daarmee op ooparts?
Want die ben ik zeker tegengekomen, want interessant!
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 20:29:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

tjerky:







moet je hier eens tussen kijken, er staan nog wel een paar tussen die er erg veel op lijken:
http://www.purplehell.com/riddletools/carlogos.htm
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 20:30:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Ron B.

Maar het valt niet op hoor!
Helemaal niet!
We beelden ons maar wat in...

Vooral die van Alfa Romeo is eng.

Links het Tempelierskruis en rechts een slang (reptiel) die een mens opeet.
Mmmmm... Suggestief...
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 20:38:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

@ Ron B.

Ik ken wel de versie van dat de gevleugelde zon de representatie is van Nibiru.
Zou het dan toch waar zijn?

Of dat het eigenlijk een vliegende schotel is die de Anunnaki gebruikten.

Ik zit teveel op internet, denk ik...

Maar die link naar die petrosomatoglyph: doel je daarmee op ooparts?
Want die ben ik zeker tegengekomen, want interessant!

ik raad je oa de docu's van nassim haramein aan
(het technische/wiskundige deel mag je overslaan als je niet geinteresseert bent, maar zijn visie over oude culturen enz zeker niet, daar komen oa deze zaken uitgebreid naar voren)

de winged disk of sun is een vliegend voertuig of een manier om het principe er achter uit te beelden, denk ik tenminste.
zo is er een beschrijving van de sungods die in hun winged disk door de zon zn horizon vlogen, nee ik heb mijn volle verstand nog wel hoor

wb die petrosomatoglyphs, oa die eerste foto heeft heel erg veel van de piramide met het oog, maar dat is denk ik toeval, wat ik wel opvallend vind is dat je ook daar weer het chefron als 1 van de meest voorkomende symbolen ziet, en er zijn meer connecties op dat vlak...

de link over chefrons, dan weet je wat die V of 7 is, dat zijn chefrons, tenminste dat denk ik.

en dat laatste stukje over dat plaatje met die winged disk over dat water, en daar een cryptische boodschap bij, die kan ik je nu nog niet uitleggen ben ik bang
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 20:44:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: 'en dat laatste stukje over dat plaatje met die winged disk over dat water, en daar een cryptische boodschap bij, die kan ik je nu nog niet uitleggen ben ik bang'

K*dt.
Moet ik weer gaan puzzelen.
Ach, het houdt je van de straat...
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 20:52:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

@ Ron B.

Maar het valt niet op hoor!
Helemaal niet!
We beelden ons maar wat in...

Vooral die van Alfa Romeo is eng.

Links het Tempelierskruis en rechts een slang (reptiel) die een mens opeet.
Mmmmm... Suggestief...

die wou ik nou net niet aanhalen, want die is zo overduidelijk

ik vind het aantal winged disks, piramideachtig en egyptische wel een beetje opvallend ja, kijk oa ook eens naar autobianci, lloyd en magna steyr, dat symbool zie je ook in andere zaken weer terugkomen.
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 20:55:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

'en dat laatste stukje over dat plaatje met die winged disk over dat water, en daar een cryptische boodschap bij, die kan ik je nu nog niet uitleggen ben ik bang'

K*dt.
Moet ik weer gaan puzzelen.
Ach, het houdt je van de straat...

waarom niet? omdat het achterliggende verhaal je nog niet bekent is heb ik zo het idee, en daarvoor raad ik je dus haramein aan

en anders zwerf je ook maar wat nutteloos over straat, zeg je zelf
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 20:58:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

@ Ron B.

Maar het valt niet op hoor!
Helemaal niet!
We beelden ons maar wat in...

Vooral die van Alfa Romeo is eng.

Links het Tempelierskruis en rechts een slang (reptiel) die een mens opeet.
Mmmmm... Suggestief...

die wou ik nou net niet aanhalen, want die is zo overduidelijk

ik vind het aantal winged disks, piramideachtig en egyptische wel een beetje opvallend ja, kijk oa ook eens naar autobianci, lloyd en magna steyr, dat symbool zie je ook in andere zaken weer terugkomen.

En dat op een topic dat verhaalt over een boek dat verboden is, omdat het gaat over een homosueel vögeltje.

Oftewel: we dwalen een beetje af, geloof ik.
Niet dat het niet interessant is, hoor. Integendeel!
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 21:00:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Ron B.

Dan moet ik maar Haramein kijken.
Heeft die toevallig ook boeken die verboden zijn?
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 21:02:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

En dat op een topic dat verhaalt over een boek dat verboden is, omdat het gaat over een homosueel vögeltje.

Oftewel: we dwalen een beetje af, geloof ik.
Niet dat het niet interessant is, hoor. Integendeel!

ik dwaal wel vaker af, niets vreemds voor mij...
nou, dan moeten we maar weer naar de zeepkist denk ik
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 27-10-2009 21:19:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Ron B.:

Marsepars:

En dat op een topic dat verhaalt over een boek dat verboden is, omdat het gaat over een homosueel vögeltje.

Oftewel: we dwalen een beetje af, geloof ik.
Niet dat het niet interessant is, hoor. Integendeel!

ik dwaal wel vaker af, niets vreemds voor mij...
nou, dan moeten we maar weer naar de zeepkist denk ik

LOL!!!
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-10-2009 21:33:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden