De één noemt het 'helderzien', de ander 'waarzeggen' en weer een ander spreekt over 'ESP' of 'extra scensory powers'. In alle gevallen gaat het om mensen die buiten de gebruikelijke kanalen om informatie kunnen oppikken. Doorgaans duiden we die mensen aan als 'mediums' omdat we ervan uitgaan dat ze tussen deze en 'andere werelden' in kunnen staan. Wat die 'andere werelden' zijn ligt aan uw eigen denkbeelden, zo denken sommige aan het hiernamaals of andere dimensie's terwijl anderen meer geloof hechten aan een vorm van collectief bewustzijn. Is er meer tussen hemel en aarde of zit het meer tussen ons linker en rechter oor?
Marisa Bottenheft is zelfbenoemd medium en paragnost, via stichting Enigma zet zij zich in voor kwaliteitsmetingen binnen de paranormale branche en... schreef het boek 'Hogere Machten' waarin een paragnost op zoek gaan naar het vermiste meisje Madeleine McCann.



Onlangs doken er in de media wat vermeldingen op van vormen van precognitie (heldervoelendheid.) Zo is het slachtoffer van de vermeende aanslag op de koniging in Apeldoorn ervan overtuigd dat ze in een droom het voorval 'gezien' had voordat het gebeurde. Ook medium Jan C. van der Heide voorzag dat Willem Alexander "in een kwestbare situatie zou komen met een vervoermiddel". Na Apeldoorn weten we wat hij met die cryptische voorspelling bedoelde.

Er zijn nogal wat mensen die zichzelf medium of paragnost noemen. We zien op Tv maar al te vaak lieden die door middel van zogenaamde 'cold readings' de indruk wekken met overledenen te kunnen communiceren. Char is bijvoorbeeld zo iemand. Een ander 'medium' waarbij de nodige vraagtekens gezet kunnen worden is Robbert van den Broeke. Deze knaap viel door de mand door zogenaamde 'gechannelde informatie' gewoon van het Internet te plukken inclusief de taalfouten zoals 'genverbrander'. Weer andere 'paragnosten' hebben meer affiniteit met uw portemonee dan met 'andere werelden' en hocuspocussen uw zakken leeg.

Aan de andere kant van goedgelovigheid staan onze vrienden van de SS Zij gruwelen van alles wat niet op de klassieke wetenschappelijke manier is te toetsen en scheren alle paragnosten over de kam van oplichters. De werkelijkheid is natuurlijk niet zo zwart/wit. Dat er veel kaf onder het paragnostisch koren zit is duidelijk maar we moeten ervoor waken om niet het kind met het badwater weg te gooien. De kunst is alleen om statistsich goed gokken te onderscheiden van daadwerkelijk op ongebruikelijke wijze verkregen informatie.

Hogere machten

In het boek 'Hogere Machten' beschrijft Marisa een waargebeurd verhaal van een paragnost op zoek naar het vermiste meisje Madeleine McCann. Mijn eerste gedachte toen ik het boek in handen kreeg was; "wacht eens even, Madeleine is nog steeds vermist dus kennelijk heeft de 'paragnostische zoektocht' ook niets opgeleverd". En met enige tegenzin begon ik toch maar te lezen.

Het boek neemt je gelijk mee in de persoonlijke belevingswereld van het medium en de lezer krijgt een beetje een idee hoe brokjes paranormaal verkregen informatie op hun plaatsen vallen. De lezer krijgt ook een goed idee van hoe wars de wereld is van de mogelijk potentie van mensen die meer gevoelig zijn dan anderen.
Zelf omschrijft Marisa het op de achterflap van het boek als volgt:

De kosmische wetten van oorzaak en gevolg waarbinnen ook de macht van geld, media en de macht van religie een rol spelen. De schrijfster sleept u mee in de belevingswereld van een paragnost, waarbij alle gebeurtenissen gedurende deze bijzondere zoektocht leiden tot een waarschijnlijke en mogelijke conclusie over de verdwijning van Madeleine McCann.

Marisa werkt sinds enige jaren professioneel als medium en paragnost. Zij zet zich in voor de medemens die even een steuntje in de rug nodig heeft. Naast het geven van medium trainingen heeft zij zich gespecialiseerd in kwaliteitsmetingen binnen de paranormale branche en heeft daarmee een paranormaal keurmerk en belangenorganisatie opgericht, Stichting Enigma. Samen met de ?paratroepers? van stichting Enigma zet ze zich in voor vermiste kinderen en jonge vrouwen.


Wat er precies gebeurt is met Madeleine McCann blijft vooralsnog een raadsel maar dat het laatste woorde over de verdwijning nog niet is gevallen is zeker. De toekomst zal ons leren of de wetenswaardigheden in het boek 'Hogere Machten' hout zullen snijden of niet.

Webstrijd

Uit naam van Marisa Bottenheft mogen wij drie exemplaren van haar boek verloten onder de lezers van Grenswetenschap. Meedoen is simpel. Geef hieronder kort weer wat u denkt dat er met Madelaine McCann gebeurt is. Vergeet niet om uw naam en adres te vermelden want ik voorvoel dat er drie winnaars zullen zijn.

Bezoek ook de website van Marisa Bottenheft: www.mediummarisa.nl.

Winnaars

De drie winnaars zijn bekend en inmiddels op de hoogte gebracht. Wij danken u voor het meespelen in dit macaber spel.
Emie : Tja, om met Herman Finkers te spreken: weet alles maar eens achteraf...
Vanwaar eigenlijk die 18+ waarschuwing? (verloting? gokken? nee toch zeker!)
Is it electrickery?
Op 12-10-2009 15:11:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
Emie :

Tja, om met Herman Finkers te spreken: weet alles maar eens achteraf...
Vanwaar eigenlijk die 18+ waarschuwing? (verloting? gokken? nee toch zeker!)

Waarschijnlijk wel.....
Op 12-10-2009 15:22:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
NEO:

Emie :

Tja, om met Herman Finkers te spreken: weet alles maar eens achteraf...
Vanwaar eigenlijk die 18+ waarschuwing? (verloting? gokken? nee toch zeker!)

Waarschijnlijk wel.....

Waarschuwing is nu weg. Alerte redactie zeg!
Is it electrickery?
Op 12-10-2009 15:30:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Ik hoef in elk geval niet mee te doen, want ik weet al dat ik niet win.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 12-10-2009 16:04:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Ja v/d Broeke is flink door de mand gevallen daar is geen twijfel over mogelijk. Maar nu lees ik hier echter weer eens dat Char zogenaamde "cold readings" geeft en wat als feit wordt neergezet; Ik kan me niet herinneren dat Char eens door de mand is gevallen, ze heeft al zoveel readings gegeven dat de kans groot is dat ze door de mand zou vallen als ze inderdaad cold readings zou geven. Ik geef toe dat ze vaak wel een beetje vaag is (daarom is ze in vergelijking naar mijn mening nu ook weer niet zo heel erg goed), maar soms slaat ze toch behoorlijk de spijker op de kop.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 12-10-2009 16:13:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lemetje: De waarschuwing 18+ is zo gek nog niet, want de meeste paragnosten en mediums zien liever niet dat er (kleine)kinderen betrokken raken bij een 'reading'. Puur om het feit dat zij veel te open staan en zo vanalles kunnen oppikken waar ze op een later tijdstip last van kunnen krijgen.
Ouderen zijn veel evenwichtiger en goed geaard.
Op 12-10-2009 16:21:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Maan:

Ja v/d Broeke is flink door de mand gevallen daar is geen twijfel over mogelijk. Maar nu lees ik hier echter weer eens dat Char zogenaamde "cold readings" geeft en wat als feit wordt neergezet; Ik kan me niet herinneren dat Char eens door de mand is gevallen, ze heeft al zoveel readings gegeven dat de kans groot is dat ze door de mand zou vallen als ze inderdaad cold readings zou geven. Ik geef toe dat ze vaak wel een beetje vaag is (daarom is ze in vergelijking naar mijn mening nu ook weer niet zo heel erg goed), maar soms slaat ze toch behoorlijk de spijker op de kop.

Char is al vaker door de mand gevallen omdat gasten van haar uit de biecht praatten. Henk Westbroek heeft er bijvoorbeeld een column over geschreven, hoe een medewerkser van Char info verzamelde die Char later uit de andere wereld doorkreeg.
United as one. Divided by zero.
Op 12-10-2009 16:24:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
3.14po:

Maan:

Ja v/d Broeke is flink door de mand gevallen daar is geen twijfel over mogelijk. Maar nu lees ik hier echter weer eens dat Char zogenaamde "cold readings" geeft en wat als feit wordt neergezet; Ik kan me niet herinneren dat Char eens door de mand is gevallen, ze heeft al zoveel readings gegeven dat de kans groot is dat ze door de mand zou vallen als ze inderdaad cold readings zou geven. Ik geef toe dat ze vaak wel een beetje vaag is (daarom is ze in vergelijking naar mijn mening nu ook weer niet zo heel erg goed), maar soms slaat ze toch behoorlijk de spijker op de kop.

Char is al vaker door de mand gevallen omdat gasten van haar uit de biecht praatten. Henk Westbroek heeft er bijvoorbeeld een column over geschreven, hoe een medewerkser van Char info verzamelde die Char later uit de andere wereld doorkreeg.


Oke, goede referentie; Heb zijn column gelezen en ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Char_Margolis Toch niet helemaal zuivere koffie dus.
(bericht gewijzigd op 12-10-2009 17:47:46)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 12-10-2009 17:45:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Antoine: Redaxie, is dit misschien een wat goedkope manier om onze e-mailadressen te verzamelen? Zonder uw integriteit in twijfel te trekken, gelieve ons toch volledigheidshalve mee te delen wat u daarmee gaat aanvangen AUB? Ik heb bv. echt geen zin om een massa spam in de mailbox te krijgen...
Op 12-10-2009 18:27:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
angel: Ik heb ergens een verhaal gezien op internet over een engels gezin,dat vanwege de stijgende criminaliteit naar denemarken verhuisde,wat bleek na een niet te lange tijd dat hun dochter spoorloos verdwenen was,daar heb een politie agent(waar ik me pet voor afneem 100 helderziende op losgelaten),zonder ze dossier info te geven,en de laatste had het meer dan goed,waar ze lag hoe ze was meegenomen wat ze achter heb gelaten in de auto als bewijs in de hoop dat het later gevonden zou worden,heeft die hond daarna naar de politie gestuurd(en daar wist echt niemand iets vanaf)wist zij ook te vertellen,tot de auto aan toe waar ie in reed zijn gezin situatie zijn werk alles bij het juiste eind,ik wil niemand kwetesen of beledigen of naar beneden halen maar dat zijn de mensen waar we wat aan hebben,en nu dacht ik zo om die helderziende op te sporen en die eens los te laten op dat engelse meisje Madeleine McCann.
Op 12-10-2009 18:32:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: "Geef hieronder kort weer wat u denkt dat er met Madelaine McCann gebeurt is."

ben ik nou echt de enige die dit zeer onsmakelijk en zeer ongepast vind???
van zoiets een wedstrijdje maken, te ziek voor woorden...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 12-10-2009 19:02:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Antoine:

Redaxie, is dit misschien een wat goedkope manier om onze e-mailadressen te verzamelen? Zonder uw integriteit in twijfel te trekken, gelieve ons toch volledigheidshalve mee te delen wat u daarmee gaat aanvangen AUB? Ik heb bv. echt geen zin om een massa spam in de mailbox te krijgen...

Welk deel van "Deze gegevens worden niet met derden gedeeld" snap je niet?
United as one. Divided by zero.
Op 12-10-2009 19:52:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Verkracht en vermoord.
Stroom moet vloeien.
Op 12-10-2009 20:52:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hoff: ze is terug naar haar planeet..
Op 12-10-2009 21:43:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje: Ze is een zeemeermin geworden, zo voel ik aan m'n water..
(bericht gewijzigd op 12-10-2009 22:01:14)
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 12-10-2009 21:59:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: opgegeten door d'r ouders
ALLES IS WAAR
Op 12-10-2009 22:16:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Joran heeft der verkocht
United as one. Divided by zero.
Op 12-10-2009 22:49:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB): Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.
Op 13-10-2009 1:52:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Mensen die in bijvoorbeeld in Char geloven zijn zwakzinnig. Bij mediums moet je altijd vragen beantwoorden met ja of nee. Als je zou liegen krijgt het verhaal een hele andere wending. Het is net zoals illusionisten of goochelaars. Wow, hoe doen ze dat.
.......
Op 13-10-2009 6:49:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Bert(AWRvB):

Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.


Sorry, maar genverbrander kan je echt niet verwarren met jeneverbrander. En zowat al zijn foto's zijn ook verklaard en gedebunked. (Foto van een non was tevens van internet gehaald en zo ook een zgn "mudman".)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 13-10-2009 7:05:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MBR: Ik denk dat ze nog leeft en wordt vastgehouden.
Ergens in Frankrijk in een hutje in de pyreneën.
toevallig..?
Op 13-10-2009 8:20:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Bert(AWRvB):

Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.
Dat ene woord is nog een van zijn minst erge bedriegerijen geweest. Als je in Robbert gelooft, dan wil je wel heel graag geloven.
United as one. Divided by zero.
Op 13-10-2009 10:01:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
3.14po:

Joran heeft der verkocht

Nee joh, ze is geofferd door een stel van die satanistische reptilians en daarna als banket opgediend voor een aantal europese reptilian vorstenhuizen. De restjes zijn daarna opgehaald door een ufo van de intergalactische federatie van vuilophalers.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 13-10-2009 10:54:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maraatje: Ik denk dat Madeleine door een noodlottig ongeval om het leven is gekomen, al voordat ze als vermist werd opgegeven. Misschien een overdosis aan slaapmiddelen? De ouders hebben hele machtige vrienden en kennissen en horen bij een elite club. Ik denk dat hun aanzien te belangrijk was en ze daarom het hele ontvoerders verhaal in scene hebben gezet. En misschien hebben ze daar (voor geld?) wel hulp bij gehad...
Op 13-10-2009 0:14:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hippie: " Ook medium Jan C. van der Heide voorzag dat Willem Alexander "in een kwestbare situatie zou komen met een vervoermiddel"

Daar kun je geen kant mee op nee, iedereen krijgt wel in zijn leven een akkefietje met een vervoermiddel.

En ik voorspel dat de redactie in een kwetsbare situatie komt met technologie....

Dus niet vergeten als er volgend jaar eens een server crasht.

En uiteindelijk beland het toch weer in de commerciële hoek namelijk de verkoop van een boek.
Op 13-10-2009 0:24:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
angel: Robbert van den Broeke is getest door een journaliste bij hem thuis en die stond er van te kijken wat ie allemaal wist van haar,vroeger werden heksen op de brandsstapel gegooid,nu worden ze media kaltgesteld.
Op 13-10-2009 23:17:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
angel:

Robbert van den Broeke is getest door een journaliste bij hem thuis en die stond er van te kijken wat ie allemaal wist van haar,vroeger werden heksen op de brandsstapel gegooid,nu worden ze media kaltgesteld.

Journalisten zijn gewoon mensen die zich makkelijk laten bedotten. Waarom laat de man zich niet testen in gecontroleerde omstandigheden?
United as one. Divided by zero.
Op 13-10-2009 23:23:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
angel:

Robbert van den Broeke is getest door een journaliste bij hem thuis en die stond er van te kijken wat ie allemaal wist van haar,vroeger werden heksen op de brandsstapel gegooid,nu worden ze media kaltgesteld.

Bron?
Heeft vdB die journaliste vooraf aan het interview misschien gegoogleld?
We raken off topic.
En eigenlijk was ik op dit draadje met Ron B.
Is it electrickery?
Op 13-10-2009 23:25:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Emie :

angel:

Robbert van den Broeke is getest door een journaliste bij hem thuis en die stond er van te kijken wat ie allemaal wist van haar,vroeger werden heksen op de brandsstapel gegooid,nu worden ze media kaltgesteld.

Bron?
Heeft vdB die journaliste vooraf aan het interview misschien gegoogleld?
We raken off topic.
En eigenlijk was ik op dit draadje met Ron B.

De GW dating service voor tinfoil lovers begint voorzover ik weet pas op 21 december 2012.
Ondertussen is het best wel beangstigend dat ik totnutoe nog steeds gelijk heb met mijn eerdere bewering dat ik dat boek niet ga winnen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 14-10-2009 2:05:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
3.14po:

Bert(AWRvB):

Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.
Dat ene woord is nog een van zijn minst erge bedriegerijen geweest. Als je in Robbert gelooft, dan wil je wel heel graag geloven.


Robbert van den Broeke heeft ook de vrijheid om zijn mening te uiten. De toekomst zal uitwijzen wat wel of niet klopt van zijn verkaringen. Wat ik vooral zie is dat die zogenaamde sceptici voortdurend verklaringen van anderen verkrachten en dat is met die verklaringen van Robbert precies hetzelfde die verklaringen worden worden ook verkracht.
Op 14-10-2009 21:46:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB): Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.
Op 16-10-2009 2:19:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Bert(AWRvB):

3.14po:

Bert(AWRvB):

Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.
Dat ene woord is nog een van zijn minst erge bedriegerijen geweest. Als je in Robbert gelooft, dan wil je wel heel graag geloven.


Robbert van den Broeke heeft ook de vrijheid om zijn mening te uiten. De toekomst zal uitwijzen wat wel of niet klopt van zijn verkaringen. Wat ik vooral zie is dat die zogenaamde sceptici voortdurend verklaringen van anderen verkrachten en dat is met die verklaringen van Robbert precies hetzelfde die verklaringen worden worden ook verkracht.


Dit is al sinds jaren lang en breed bekend; Doe wat onderzoek op 't net en overtuig je zelf.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 16-10-2009 4:49:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 16-10-2009 0:23:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
Maan:

Bert(AWRvB):

3.14po:

Bert(AWRvB):

Robbert van den Broeke viel niet door de mand maar de sceptici verkrachtten zoals gewoonlijk weer een stel woorden die allemaal het moderne woord jenever betekenen. Vroeger werd jenever op verschillende manieren uitgesproken en dat verschilde meestal per dialect. Kijk eens in een ethymologisch woordenboek. De onwetende massa huppelt zo blind als een paard achter een stel schreeuwers aan, schreeuwers die zichzelf hebben uitgeroepen tot de deskundigen van onbekende en of buitengewone zaken! Heel ziekelijk.
Dat ene woord is nog een van zijn minst erge bedriegerijen geweest. Als je in Robbert gelooft, dan wil je wel heel graag geloven.


Robbert van den Broeke heeft ook de vrijheid om zijn mening te uiten. De toekomst zal uitwijzen wat wel of niet klopt van zijn verkaringen. Wat ik vooral zie is dat die zogenaamde sceptici voortdurend verklaringen van anderen verkrachten en dat is met die verklaringen van Robbert precies hetzelfde die verklaringen worden worden ook verkracht.


Dit is al sinds jaren lang en breed bekend; Doe wat onderzoek op 't net en overtuig je zelf.


Of nu 99 of 99 tot de macht 99 sceptici lopen te schreeuwen dat ze het beter weten dan Robbert dat maakt niets uit want het blijven sceptici die schreeuwen. Robbert maakt foto's en begrijpt niet alles en dan zijn ineens die foto's vals enzovoort enzovoort.

Sceptici zouden al moeten beginnen om onderscheidt te maken tussen een foto en de uitspraak van de maker en dan nog eens opnieuw moeten beginnen met de onderzoeken en aan de hand daarvan proberen om een uitspraak te doen en niet zoals nu elkaar na te lopen kakelen en daarbij de bron waar het om gaat te vergeten.
Op 17-10-2009 3:50:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
Ron B.:

Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...


En Uw bron is?

Vergeet niet dat ik met wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde op universiteitsniveau zit en me al vele jaren me bezig hou met sterrenkunde, ruimtevaart, geologie en archeologie.

Op 17-10-2009 3:56:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Bert(AWRvB):

Ron B.:

Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...


En Uw bron is?

Vergeet niet dat ik met wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde op universiteitsniveau zit en me al vele jaren me bezig hou met sterrenkunde, ruimtevaart, geologie en archeologie.

Dus u heeft problemen om uzelf op 1 ding te focussen en bent daarom een generalist met lacunes in diverse kennisgebieden?
United as one. Divided by zero.
Op 17-10-2009 9:33:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Bert(AWRvB):

Ron B.:

Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...


En Uw bron is?

Vergeet niet dat ik met wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde op universiteitsniveau zit en me al vele jaren me bezig hou met sterrenkunde, ruimtevaart, geologie en archeologie.

en wat dacht je wat ik in mn vrije tijd doe? ik had rond mijn 12de de lokale bibliotheek al uitgelezen, so what the f*ck?

als u btw zoveel kennis en titels heeft, dan bent u wel uitzonderlijk goedgelovig voor een zo uitgebreid onderwezen persoon, ik ben een domme boerenlul en ik weet al met grote zekerheid vast te stellen dat het nep is

en nogmaals, OFFTOPIC
(bericht gewijzigd op 17-10-2009 13:29:41)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-10-2009 13:28:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paragnostwillem: Marisa Bottenheft is zelfbenoemd medium en paragnost, via stichting Enigma zet zij zich in voor kwaliteitsmetingen binnen de paranormale branche

bovenstaand is toch echt een grote leugen en puur bedriegerij daar die dame een deel is van astrotv en dus enkel bezig is met het uitzuigen van mensen daarbij weet enigma niet het verschil tussen een begaafde en een kaartlegger(ster) zoek een bij ko van dijk en anders kijk eens goed voor welke lmijnen deze dame een zogenaamde stichting is
de enigma bescherming door grenswetenschap is echt een groot negatief gebeuren ze is juist de koppelpersoon tussen de twee foute hoofdfiguren in de paranormale wereld
Op 17-10-2009 18:05:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
paragnostwillem:

Marisa Bottenheft is zelfbenoemd medium en paragnost, via stichting Enigma zet zij zich in voor kwaliteitsmetingen binnen de paranormale branche

bovenstaand is toch echt een grote leugen en puur bedriegerij daar die dame een deel is van astrotv en dus enkel bezig is met het uitzuigen van mensen daarbij weet enigma niet het verschil tussen een begaafde en een kaartlegger(ster) zoek een bij ko van dijk en anders kijk eens goed voor welke lmijnen deze dame een zogenaamde stichting is
de enigma bescherming door grenswetenschap is echt een groot negatief gebeuren ze is juist de koppelpersoon tussen de twee foute hoofdfiguren in de paranormale wereld

Dit moest ik 3 maal lezen, een beetje interpunctie kan geen kwaad. Bij quotes graag aanhalingstekens, zodat de lezer weet wie wat beweert enzo.
Tot zover commentaar op de vorm. Inhoudelijk heb ik eigenlijk niks te melden. Hahaa :-D
Is it electrickery?
Op 17-10-2009 18:23:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Linda: @paragnostwillem,

Marisa Bottenheft werkt niet voor de Astro TV.
Op 17-10-2009 19:20:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paragnostwillem:
Linda:

@paragnostwillem,

Marisa Bottenheft werkt niet voor de Astro TV.

Beetje google naar kovandijk vertelt en je zal lezn dat ze bij byteplanet werkt en het hele verhaal ervan ja ze is wel degegelijk betrokkenbij astrotv ze heeft ook de screenng gedaan voor astrocontact het programma van vtm in belgie door juist byteplanet zie www.astro-willem.com en lees er ook eens http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2417&p=1#startPag op na je zal zien dat ze wel ervoor werkt dus enigma is letterlijk ik bedonder de boel met haar op de voorgrond

dus is het wel degelijk een zooitje bij enigma zoals ik al jaren vertel
Op 18-10-2009 10:44:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
paragnostwillem:

Linda:

@paragnostwillem,

Marisa Bottenheft werkt niet voor de Astro TV.

Beetje google naar kovandijk vertelt en je zal lezn dat ze bij byteplanet werkt en het hele verhaal ervan ja ze is wel degegelijk betrokkenbij astrotv ze heeft ook de screenng gedaan voor astrocontact het programma van vtm in belgie door juist byteplanet zie www.astro-willem.com en lees er ook eens http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2417&p=1#startPag op na je zal zien dat ze wel ervoor werkt dus enigma is letterlijk ik bedonder de boel met haar op de voorgrond

dus is het wel degelijk een zooitje bij enigma zoals ik al jaren vertel

Ko van Dijk? Die kerel die uit enigma is getrapt en nu overal natrapt? Goeie bron heb je.
(bericht gewijzigd op 18-10-2009 11:08:14)
United as one. Divided by zero.
Op 18-10-2009 11:08:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
paragnostwillem:

Linda:

@paragnostwillem,

Marisa Bottenheft werkt niet voor de Astro TV.

Beetje google naar kovandijk vertelt en je zal lezn dat ze bij byteplanet werkt en het hele verhaal ervan ja ze is wel degegelijk betrokkenbij astrotv ze heeft ook de screenng gedaan voor astrocontact het programma van vtm in belgie door juist byteplanet zie www.astro-willem.com en lees er ook eens http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2417&p=1#startPag op na je zal zien dat ze wel ervoor werkt dus enigma is letterlijk ik bedonder de boel met haar op de voorgrond

dus is het wel degelijk een zooitje bij enigma zoals ik al jaren vertel


Paragnost Willem. Jij zou toch wel de insight moeten hebben dat interpunctie er niet voor niets is! En dat veel mensen zich kapot ergeren aan bovenstaande onleesbare tekstjes (zoals Emie hierboven ook al aangeeft). Man je lijkt Kouwes wel!
Alsjeblieft... Poot er hier en daar ff een puntje, een kommaatje of puntkommaatje tussen!
Tsssssss.....
God... Dat ben je zelluf!
Op 18-10-2009 11:08:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Triest en hilarisch tegelijkertijd.

Triest omdat er hier een prijsvraag gehouden wordt zodat reaguurders een 'boek' kunnen winnen als ze denken te weten wat er met een vermist kind gebeurd is, heel triest.
Hilarisch omdat er naivelingen zijn die met hun 'universitaire' kennis niveau de waarheid in pacht menen te hebben en als verdediging iedere andere (onderbouwde) mening verlagen tot een hoop geschreeuw.

Waarschijnlijk is dat 'boek' onverkoopbaar en moeten ze het wel weggeven.....
Vriendelijk verzoek aan de redaxie, niet meer van die smakeloze wedstrijdjes organiseren.

Op 18-10-2009 0:50:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Beeblebrox:

Triest omdat er hier een prijsvraag gehouden wordt zodat reaguurders een 'boek' kunnen winnen als ze denken te weten wat er met een vermist kind gebeurd is, heel triest.

geen woord aan toe te voegen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 18-10-2009 16:45:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
pietje: Madeleine haar vader of moeder was anesthesioloog ik denk dat zij de kinderen een tabletje Dormicum hebben gegeven en dat madeleine het niet heeft kunnen verdragen misschien de dosis te hoog ! Want de ouders die elders zaten te eten wilden zeker weten dat de kinderen sliepen dat is mijn opinie ! En ja dan het fatale moment het kindje is ingeslapen en ja wat doe je dan ????
Vul dat zelf maar in !! Hoop zo dat ik het fout heb !
Op 18-10-2009 20:30:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paragnostwillem:
Stefaan:

paragnostwillem:

Linda:

@paragnostwillem,

Marisa Bottenheft werkt niet voor de Astro TV.


dus is het wel degelijk een zooitje bij enigma zoals ik al jaren vertel

Ko van Dijk? Die kerel die uit enigma is getrapt en nu overal natrapt? Goeie bron heb je.

misschien is de bron op mijn site duidelijker ze sceende de mensen voor astrocontact.be zie naar www.astro-willem.com nee zowel deze dame als velle andere zijn voor het grote geld gevallen is niet spiritueel maar ik vertel met bewijsmateriaal al jaren dat enigma een nepzooi is
Op 18-10-2009 20:51:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : ik voel het aan mijn water paragnostwillem doet het gewoon expres hij denkt natuurlijk als ze wat meer moeite moeten doen om mijn tekst te lezen dan blijft het beter hangen nou paragnostwillem ik kan je vertellen dat dat dus niet zo is sterker nog ik heb geen flauw idee wie je bent of wat je boodschap is en zojuist krijg ik door dat de juffrouw van je basisschool je weet wel degene van wie je nederlands leerde dat die zich omdraaide in haar graf hemeltjelief
Is it electrickery?
Op 18-10-2009 21:05:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Willem de Zwijger?
Is it electrickery?
Op 18-10-2009 21:46:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DekayONE: Ik denk dat de redaxie misschien een beetje ver is gegaan met de ontvoering van Madeleine puur om een webstrijd op te starten. Dus bij deze, laat haar maar gauw vrij uit de Grenswetenschap locker!
Op 18-10-2009 21:55:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
3.14po:

Bert(AWRvB):

Ron B.:

Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...


En Uw bron is?

Vergeet niet dat ik met wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde op universiteitsniveau zit en me al vele jaren me bezig hou met sterrenkunde, ruimtevaart, geologie en archeologie.

Dus u heeft problemen om uzelf op 1 ding te focussen en bent daarom een generalist met lacunes in diverse kennisgebieden?


Bij archeologie is kennis van bv sterrenkunde, scheikunde, biologie en geologie een voordeel.

Bij sterrenkunde en ruimtevaart is kennis van wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde en geologie en archeologie een voordeel.

Zo kan ik wel doorgaan!
Op 19-10-2009 0:44:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
Ron B.:

Bert(AWRvB):

Ron B.:

Bert(AWRvB):

Op bv Zone Reality is een serie documentaires onder de naam 'Ghost Hunt' http://www.realitytv.pl/shows.php?program=134193
Die mensen maken dezelfde foto's als Robbert van den Broeke op plaatsen waar verschijningen van geesten voorkomen die ook al vaak door anderen zijn vastgelegd op foto/film. Die onderzoekers zijn soms flink bang. Er zijn honderden van die 'ghost' foto's en of films.

offtopic en nep...


En Uw bron is?

Vergeet niet dat ik met wiskunde, natuurkunde, biologie en scheikunde op universiteitsniveau zit en me al vele jaren me bezig hou met sterrenkunde, ruimtevaart, geologie en archeologie.

en wat dacht je wat ik in mn vrije tijd doe? ik had rond mijn 12de de lokale bibliotheek al uitgelezen, so what the f*ck?

als u btw zoveel kennis en titels heeft, dan bent u wel uitzonderlijk goedgelovig voor een zo uitgebreid onderwezen persoon, ik ben een domme boerenlul en ik weet al met grote zekerheid vast te stellen dat het nep is

en nogmaals, OFFTOPIC

Als ik jouw was zou ik eens beginnen om van universiteiten boeken en onderzoeken te gaan lezen over dat onderwerp. Die wetenschappers denken er heel anders over dan jij uitschreeuwt en hoe zou dat toch komen? Je hebt het blijkbaar duidelijk mis.
Op 19-10-2009 0:51:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: hee bert, bespaar jezelf de moeite, ik ben niet onder de indruk van je moeilijke woorden

het gemak waarmee je alweer aanneemt dat ik niets van het onderwerp zou weten, sorry hoor maar dat alleen al is voor mij voldoende reden om je geheel niet serieus te nemen...

als je echte informatie hebt dan onderbouw je je eigen mening in plaats van op de man te gaan spelen en de werkelijke vragen te ontwijken.
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 19-10-2009 0:34:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox:
Bert(AWRvB):


Als ik jouw was zou ik eens beginnen om van universiteiten boeken en onderzoeken te gaan lezen over dat onderwerp. Die wetenschappers denken er heel anders over dan jij uitschreeuwt en hoe zou dat toch komen? Je hebt het blijkbaar duidelijk mis.



Van iemand met een universitaire achtergrond verwacht ik fautleaus Nederlands.....
Neen, Beeblebrox heeft zelf geen universitaire achtergrond.
Op 19-10-2009 18:41:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
DekayONE:

Ik denk dat de redaxie misschien een beetje ver is gegaan met de ontvoering van Madeleine puur om een webstrijd op te starten. Dus bij deze, laat haar maar gauw vrij uit de Grenswetenschap locker!

Dat vind ik nou ook!
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-10-2009 18:50:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bert(AWRvB):
Ron B.:

hee bert, bespaar jezelf de moeite, ik ben niet onder de indruk van je moeilijke woorden

het gemak waarmee je alweer aanneemt dat ik niets van het onderwerp zou weten, sorry hoor maar dat alleen al is voor mij voldoende reden om je geheel niet serieus te nemen...

als je echte informatie hebt dan onderbouw je je eigen mening in plaats van op de man te gaan spelen en de werkelijke vragen te ontwijken.

Je vergeet dat jij een mening hebt over dat onderwerp net zoals anderen er een mening hebben en daar horen die universiteiten ook bij die wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan over dat onderwerp. Universiteiten zijn tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk onverklaarbare verschijnselen voorkomen. En omdat universiteiten nog steeds bezig zijn met onderzoeken op dat gebied is te verwachten dat er nog meer informatie beschikbaar komt.
Op 21-10-2009 0:05:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Bert(AWRvB):

Ron B.:

hee bert, bespaar jezelf de moeite, ik ben niet onder de indruk van je moeilijke woorden

het gemak waarmee je alweer aanneemt dat ik niets van het onderwerp zou weten, sorry hoor maar dat alleen al is voor mij voldoende reden om je geheel niet serieus te nemen...

als je echte informatie hebt dan onderbouw je je eigen mening in plaats van op de man te gaan spelen en de werkelijke vragen te ontwijken.

Je vergeet dat jij een mening hebt over dat onderwerp net zoals anderen er een mening hebben en daar horen die universiteiten ook bij die wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan over dat onderwerp. Universiteiten zijn tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk onverklaarbare verschijnselen voorkomen. En omdat universiteiten nog steeds bezig zijn met onderzoeken op dat gebied is te verwachten dat er nog meer informatie beschikbaar komt.


jij vergeet dat jij helemaal niets over mij weet, en mij dus ook niet kan vertellen wat ik vergeet ja of nee, ga even iemand anders de les lezen, ik ken jou versie en deel je mening niet, waar ik het maar bij wou laten

en nog steeds offtopic...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-10-2009 0:44:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Dit topic van een paar weken oud heeft so far 58 reacties, toch vindt de redaxie het nodig om het naar de bovenkant van de pagina te tillen?
What else isn't new?
Is it electrickery?
Op 27-10-2009 0:59:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Emie :

Dit topic van een paar weken oud heeft so far 58 reacties, toch vindt de redaxie het nodig om het naar de bovenkant van de pagina te tillen?
What else isn't new?

Standaard actie van GW. Webstrijden worden omhoog getild als ze dreigen van de homepage te verdwijnen.
United as one. Divided by zero.
Op 27-10-2009 3:10:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Tetzmol:

3.14po:

Joran heeft der verkocht

Nee joh, ze is geofferd door een stel van die satanistische reptilians en daarna als banket opgediend voor een aantal europese reptilian vorstenhuizen. De restjes zijn daarna opgehaald door een ufo van de intergalactische federatie van vuilophalers.

Tetzmol.



Jij gaat zeker winnen...
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 27-10-2009 4:03:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Beeblebrox:

Triest en hilarisch tegelijkertijd.

Triest omdat er hier een prijsvraag gehouden wordt zodat reaguurders een 'boek' kunnen winnen als ze denken te weten wat er met een vermist kind gebeurd is, heel triest.
Hilarisch omdat er naivelingen zijn die met hun 'universitaire' kennis niveau de waarheid in pacht menen te hebben en als verdediging iedere andere (onderbouwde) mening verlagen tot een hoop geschreeuw.

Waarschijnlijk is dat 'boek' onverkoopbaar en moeten ze het wel weggeven.....
Vriendelijk verzoek aan de redaxie, niet meer van die smakeloze wedstrijdjes organiseren.


Je hebt gelijk...Wijze woorden.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 27-10-2009 4:09:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Platoon:
moonwalker:

Beeblebrox:

Triest en hilarisch tegelijkertijd.

Triest omdat er hier een prijsvraag gehouden wordt zodat reaguurders een 'boek' kunnen winnen als ze denken te weten wat er met een vermist kind gebeurd is, heel triest.
Hilarisch omdat er naivelingen zijn die met hun 'universitaire' kennis niveau de waarheid in pacht menen te hebben en als verdediging iedere andere (onderbouwde) mening verlagen tot een hoop geschreeuw.

Waarschijnlijk is dat 'boek' onverkoopbaar en moeten ze het wel weggeven.....
Vriendelijk verzoek aan de redaxie, niet meer van die smakeloze wedstrijdjes organiseren.


Je hebt gelijk...Wijze woorden.


Ik heb niet eerder gereageerd want hier past slechts negeren, doch bij dit verzoek sluit ik mij graag aan.
Op 27-10-2009 8:50:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
johannez: t staat r nu al voor de 3e keer; "een ander spreekt over 'ESP' of 'extra scensory powers"... de P in ESP staat voor "Perception", beste vriend. verder sluit ik me aan bij de strekking van bovenstaande comments...
(bericht gewijzigd op 27-10-2009 17:00:49)
Op 27-10-2009 16:59:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:

Nee, dank u.
Op 28-10-2009 20:35:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Platoon:
johannez:

t staat r nu al voor de 3e keer; "een ander spreekt over 'ESP' of 'extra scensory powers"... de P in ESP staat voor "Perception", beste vriend. verder sluit ik me aan bij de strekking van bovenstaande comments...


Om het helemaal compleet te maken, het is 'Extrasensory perception'. Beter is in het Nederlands over 'buitenzintuiglijke waarneming' te spreken. Wie de terminologie niet beheerst kan de moeite nemen het even op te zoeken.
Op 28-10-2009 20:46:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden