Nanotechnologie en de steeds groter wordende kennis van hoe ons lichaam functioneert zal er binnen 20 jaar voor zorgen dat mensen onsterfelijk worden (of eeuwig blijven leven, het is maar hoe je het bekijkt). Dat is toch wat de Amerikaanse wetenschapper Ray Kurzweil beweert in een interview met The Sun. De 61-jarige Kurzweil, die al eerder nieuwe technologieën correct voorspelde, zegt dat ons begrip over computertechnologie en menselijke genen met zo'n versneld tempo aan het stijgen is dat het theoretisch gezien mogelijk is dat binnen 20 jaar nanotechnologie veel van onze vitale organen zal kunnen vervangen. De claim van Kurzweil lijkt op het eerste gezicht een utopie maar als we bedenken dat er vandaag al kunstmatige alvleesklieren en zenuwimplantaten bestaan...

Kurzweil heeft zijn theorie de 'Law of Accelerating Returns' gedoopt, en samen met andere wetenschappers gelooft hij dat we binnen ongeveer 20 jaar over de nodige kennis en middelen zullen beschikken om de steentijdsoftware van het menselijk lichaam te herprogrammeren. De update zal ouder worden in eerste instantie een halt toeroepen en in tweede instantie het ouderdomsproces omkeren. Daarna zal nanotechnologie ons voor eeuwig laten leven.

Kurzweil: Uiteindelijk zullen nanobots onze bloedcellen vervangen. De nanobots zullen het werk duizend keer effectiever uitvoeren. Binnen 25 jaar zullen we 15 minuten kunnen sprinten zonder adem te halen en 4 uur duiken zonder zuurstofflessen. Mensen met een hartaanval, die nog niet gebruik maken van de ondertussen wereldwijd beschikbare bionische harten, zullen op hun gemak naar de dokter kunnen rijden voor een kleine ingreep omdat de nanobots hen in leven zullen houden.

Kurzweil zegt verder nog dat nanotechnologie onze mentale capaciteiten zo zal uitbreiden dat we in enkele minuten een boek zullen kunnen schrijven. En als we in de virtuele realiteit willen surfen dan zullen nanobots, nadat ze de signalen van onze hersenen hebben uitschakeld, ons brengen waar we maar willen. Virtuele seks zal een alledaags gegeven zijn en in ons dagelijks leven zullen holografische beelden in onze hersenen binnenwippen om uit te leggen wat er gebeurt. We zouden dus zicht hebben op een wereld waar mensen cyborgen worden, met kunstmatige ledematen en organen.

NEO: En men is makkelijker onder controle te houden en ook te brainwashen/programmeren.....
Dood is onderdeel van het leven en is een overgang van energie, dat mensen eeuwig willen leven is alleen maar het gevolg van angst hebben voor de dood of wat er na de dood is (hel/hemel/purgatory) of andere ellendige dingen.
Deze technologie mogen ze van mij in hun achterwerk douwen want ik hoef em niet.....
Op 21-10-2009 9:25:54 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
NEO:

Deze technologie mogen ze van mij in hun achterwerk douwen want ik hoef em niet.....


Na een jaar of 80, 85 zal het voor mij toch ook wel genoeg geweest zijn. En van m'n hersenen moeten ze al helemaal afblijven.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 21-10-2009 9:29:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lanoe: "De claim van Kurzweil lijkt op het eerste gezicht een utopie"

Utopie?
Ik moet er niet aan denken, na 80 jaar heb ik het hier wel gezien en wil ik mn welverdiende rust
Carpe diem homo universalis
Op 21-10-2009 9:30:28 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Als de wereld dualistisch is opgebouwd dan is de aarde de materialistische wereld dan moet er ook nog geestelijke wereld zijn.

Welk van de 2 moet dan hel voorstellen ?

Ik denk het antwoord wel te weten .
Dus noway dat ik mijzelf laat ombouwen tot cyborg slaaf die de rest van zijn leven ( totdat de landheren genoeg van mij hebben) mag werken. Wij zijn op aarde om te leren van het leven dus onze fouten en wij blijven net zolang reincarneren totdat je je lesje geleerd hebt iets met karma enzo. Wat nou als niemand meer van zijn fouten leerd omdat het niet hoeft? je weet alles zogemaand al want dat zit in je chipje. Kennis is geen ervaring.
Op 21-10-2009 11:08:58 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
berma: Waar dit allemaal naar toe moet weet ik niet, zonder meer een langer leven zit ik niet op te wachten.
Als we er ook nog jonger uit gaan zien ga ik twijfelen, dan zou ik er wel een aantal jaren aan willen plakken.
Kan ik mogelijk mijn jeugd nog een keertje over doen.
Realiseren de wetenschappers wel waar ze mee bezig zijn?
Ons ontwerp is niet gemaakt door de eerste de beste, ik denk dan ook dat zich er nog grote problemen zullen voordoen eer het zover is.
Op 21-10-2009 11:41:56 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chatsmit: Zorg eerst maar eens dat kanker goed te genezen is met die nanotechbloedcelletjes of whatever. Tot nu toe is nanobewerkt spul nogal kankerverwekkend, dus kan me niet voorstellen wanneer je dat spul in je lichaam krijgt, het lichaam het zou accepteren..
Op 21-10-2009 11:46:43 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: hahah ons ontwerp de gene die ons ontworpen hebben staan dichter bij ons dan de meeste ooit durven geloven. Eet de binnenkant van een walnoot op daar zit een (vergeten) vitamine B in, volgens mij Vitamin B17: amygdalin. kort samengevat B17 reageerd alleen met wildgroei cellen er zit een soort van cyanyte in dat alleen bij slechte cellen actief wordt. Zoek het maar op
(bericht gewijzigd op 21-10-2009 11:52:30)
Op 21-10-2009 11:47:38 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Lees 'Alle mensen zijn sterfelijk' van Simone de Beauvoir en je kan niet anders dan concluderen dat onsterfelijkheid een vloek is. Who wants to live forever?
Is it electrickery?
Op 21-10-2009 11:55:00 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Platoon: Een rups die de cocon ontloopt zal nooit een vlinder worden.
Op 21-10-2009 0:11:48 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: de geestgevangenis aarde, laatste keer dat ik op deze planeet kom.
Op 21-10-2009 13:30:35 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
patrick: Onsterfelijk. Ik moet er niet aan denken. Dan schroeven ze de pensioenleeftijd gelijk naar 160 jaar.

Maar om nog even te overtuigen...
http://www.songteksten.nl/songteksten/53816/Harrie-Jekkers/De-ballade-van-de-dood.htm
Op 21-10-2009 13:45:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: We hebben het hier over de onsterfelijkheid op aarde. Maar er zijn religies die vertellen dat je voor altijd in de hemel of hel, of soortgelijke in andere religies, zult zijn. Zoals ik ooit al eens gezegt heb zou ik nooit voor altijd in de hemel willen zijn, dat gaat toch vervelen en het is denk ik al best druk dan. Niet voor altijd in de hel lijk me logisch en behoeft geen verdere uitleg lijkt me.
Verder zijn er zat mensen die als ze oud zijn nog best wel een keer jong willen zijn. Ik denk dat er meer mensen zijn die dit best wel willen dan je denkt.
Mij lijkt het ook wel wat, in ieder geval niet oud worden of gebreken krijgen. Het mooie is wel dat je nog altijd de mogelijkheid heb om er zelf uit te stappen. Moeten we wel even euthanasie toelaten. Voorwaarde is wel dat ik niet extern beïnvloed of bestuurd kan gaan worden. Nadeel is toch dat je moet blijven werken. En de aarde zal redelijk vol raken.
Langer fit en fitaal: ok. Onsterfelijk: nee, ik ook niet.

Voor degene die de film kennen: The Last Mimzy.

je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 21-10-2009 14:20:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BeyondPerceptio: En dan 800 jaar lang belasting betalen zeker?
Ja DÁÁÁG!
Op 21-10-2009 14:40:45 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
celtic: Ik persoonlijk zoekt de onsterfelijkheid niet in het stof, maar liever in de spirituele groei.
Condemnation without investigation is the highest form of ignorance
Op 21-10-2009 15:34:21 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
celtic:

Ik persoonlijk zoekt de onsterfelijkheid niet in het stof, maar liever in de spirituele groei.

ik denk dat bijna iedereen die hier geantwoord heeft dat idee heeft.
Op 21-10-2009 15:37:29 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Maar ik leef toch ook eeuwig?
Of moet ik tot het eind der tijden met dit lijf rondlopen?
Al vind ik dat nu nog niet zo erg, op m'n 32e... ;-)
Cannot kill the Battery!!!
Op 21-10-2009 16:23:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: "de geestgevangenis aarde" precies wat NEO zegt, als iedereen echt onstervelijk kan zijn dan heb je echt 1 grote geestgevangenis. Niemand die dan de kans nog krijgt om te ascenderen, tenzij je die controlbots kan uitschakelen. Het hele doel van deze aarde en de rede dat wij hier leven / lijde / leren verdwijnt dan. Alles is mogelijk zonder NANO technologie alleen moeten die geheimen een keer over de hele wereld op het zelfde moment op verschillende site's / instantie's/ geleerde terecht komen zodat het niet "meteen" de doofpot ingetrapt wordt ( zoiets als wat met de GEET motor is gebeurt) of misbruikt wordt voor GELD.
Op 21-10-2009 16:47:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
wdawn:

hahah ons ontwerp de gene die ons ontworpen hebben staan dichter bij ons dan de meeste ooit durven geloven. Eet de binnenkant van een walnoot op daar zit een (vergeten) vitamine B in, volgens mij Vitamin B17: amygdalin. kort samengevat B17 reageerd alleen met wildgroei cellen er zit een soort van cyanyte in dat alleen bij slechte cellen actief wordt. Zoek het maar op

Vitamine B17: http://www.mannen-gezondheid.com/vitamine-B17.html
Vitamine C: http://www.iocob.nl/supplementen/kanker-en-vitamine-c.html
http://www.mannen-gezondheid.com/vitamine-C-kanker.html

Oftewel, gewoon gevarieerd gezond eten.
Jammere is dat sommige produkten qua ingredienten heel gezond zijn, maar door de bereidingswijze veel van deze gezonde vitaminen en mineralen verdwijnen.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 21-10-2009 17:25:50 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kelder: Ik blijf daar , waar muziek het lekkerst blijft klinken

En als daar nano technologie bij te pas moet komen, prima!
Op 21-10-2009 17:39:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: Dit is nu eens een leuk vooruitzicht, inplaats van altijd die doom-toestanden.. Laten we hier wat meer aan werken :-)
Op 21-10-2009 19:20:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000:
patrick:

Onsterfelijk. Ik moet er niet aan denken. Dan schroeven ze de pensioenleeftijd gelijk naar 160 jaar.

Maar om nog even te overtuigen...
http://www.songteksten.nl/songteksten/53816/Harrie-Jekkers/De-ballade-van-de-dood.htm


So, dan werk/leef je langer, wat wil je nog meer? Genieten van je pensioen, wel ja, als je oud en versleten bent kan je 10-20 jaar 'genieten' van je persioen. Laat mij dan maar gaan werken en leven, geen probleem mee :-)
Op 21-10-2009 19:24:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000:
patrick:

Onsterfelijk. Ik moet er niet aan denken. Dan schroeven ze de pensioenleeftijd gelijk naar 160 jaar.

Maar om nog even te overtuigen...
http://www.songteksten.nl/songteksten/53816/Harrie-Jekkers/De-ballade-van-de-dood.htm


So, dan werk/leef je langer, wat wil je nog meer? Genieten van je pensioen, wel ja, als je oud en versleten bent kan je 10-20 jaar 'genieten' van je persioen. Laat mij dan maar gaan werken en leven, geen probleem mee :-)
Op 21-10-2009 19:25:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: Sommige reacties zijn erg kortzichtig en gaan voorbij aan het feit dat er ook genoeg goeie wetenschappers zijn die niet op de loonlijst van de NWO staan...

Een van de grootste voordelen die ik zie is dat we dan mensen de ruimte kunnen in sturen nu is het niet mogelijk omdat het minimaal 160 jaar duurt voordat we bij een andere sterrenstels kunnen komen..

En denk ook is aan mensen die niet zo gezond zijn en/of genetische ziektes hebben geerft...

Of denk aan mensen die autischtisch zijn of/en gehandicapt

kortom VEEEEEEL meer voordelen dan nadelen...

pensioenleeftijd van 67 is voor de jongere generatie toch al een ilusie..
Doordat de machinisatie van productie prprocessen alleen maar doorgaat zijn er straks nauwelijks arbeiders nodig..

bv: TPG doet een groot onderzoek naar mogelijkheden om Robots de post te laten bezorgen... denk maar die Electrische GRasmaaiers die zelf het grasmaaien..
Deze ontwikkelingen gaan steeds sneller en zal ons verdere leven gaan bepalen.

gr
TF9
Op 21-10-2009 20:35:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Beeblebrox: Pardon, het is niet te hopen dat ze je hiervoor in het ziekenhuis gaan behandelen, de meest gevaarlijke plek waar je de grootste kans hebt om dood te gaan. Dat kan nog lachen worden!

Een combinatie van Time enough for love (Robert Heinlein) en the Borg, is dat wat we willen?
Ik stel voor dat we dit alleen voor de 'belangrijke' politici en bestuurders beschikbaar stellen.
Op 21-10-2009 21:12:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Zijn we binnen 20 jaar onsterfelijk?

Laten we hopen van niet en bovedien mag de gemiddelde leeftijd dat een mens oud wordt behoorlijk omlaag.
Scheeld weer wat wegkwijnen achter de geraniums na je 67ste in een verzorgings bedrijf(instelling durf ik het niet te noemen en wat denk je dat ze inpikken van die ouwetjes? Je wilt het niet weten maar van hun aow blijf iig bitterweinig over)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 21-10-2009 21:20:29 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000:
Tunnelforce9:

Sommige reacties zijn erg kortzichtig en gaan voorbij aan het feit dat er ook genoeg goeie wetenschappers zijn die niet op de loonlijst van de NWO staan...

Een van de grootste voordelen die ik zie is dat we dan mensen de ruimte kunnen in sturen nu is het niet mogelijk omdat het minimaal 160 jaar duurt voordat we bij een andere sterrenstels kunnen komen..

En denk ook is aan mensen die niet zo gezond zijn en/of genetische ziektes hebben geerft...

Of denk aan mensen die autischtisch zijn of/en gehandicapt

kortom VEEEEEEL meer voordelen dan nadelen...

pensioenleeftijd van 67 is voor de jongere generatie toch al een ilusie..
Doordat de machinisatie van productie prprocessen alleen maar doorgaat zijn er straks nauwelijks arbeiders nodig..

bv: TPG doet een groot onderzoek naar mogelijkheden om Robots de post te laten bezorgen... denk maar die Electrische GRasmaaiers die zelf het grasmaaien..
Deze ontwikkelingen gaan steeds sneller en zal ons verdere leven gaan bepalen.

gr
TF9


Inderdaad, zeer kortzichtige antwoorden hier, en ik dacht dat hier veel ruimdenkende mensen te vinden waren ..
Persoonlijk vind ik als religie derbij word gehaald het al zeer kortzichtig, dit is wetenschap.
Op 21-10-2009 22:27:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000:
Chris de Boden:

Zijn we binnen 20 jaar onsterfelijk?

Laten we hopen van niet en bovedien mag de gemiddelde leeftijd dat een mens oud wordt behoorlijk omlaag.
Scheeld weer wat wegkwijnen achter de geraniums na je 67ste in een verzorgings bedrijf(instelling durf ik het niet te noemen en wat denk je dat ze inpikken van die ouwetjes? Je wilt het niet weten maar van hun aow blijf iig bitterweinig over)

Wat een bekrompen meningen voor een site zoals deze.. Ik dacht echt dat men hier wat ruimer kon denken dat het middeleeuwse, met als basis het geloof.. jezus (lol)
Op 22-10-2009 1:05:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MBR: Hmm.. ik weet niet hoor maar:

Eeuwig balkenenderegering..
Eeuwig belastingbetalen..
Nooooit met pensioen...
Kinderverbod.....(anders zijn we zo met teveel)
Hopen dat er geen nano hackers komen...

maar even serieus
Wanneer je nanobots de functies in het lichaam kunt laten vervangen
kun je zo ook gebruiken voor hele andere dingen..
-(afval)stoffen omzetten in bruikbare materialen (doet het lichaam ook)
-virus aanvallen op "de vijand" een virus waarvoor geen medicijn bestaat. Heel nieuwe orde van biologische/mechanische oorlogsvoering, met DNA targetting o.i.d.
-Energie maken uit lucht, zand etc
-Kleine zendertjes in lichamen van burgers laten maken
-We worden door chemische reacties gestuurd, als dat door nanotech wordt vervangen kun je dus mensen besturen..
-doodstraf op afstand

rete eng en bijzonder, ik weet niet of je dit moet willen.. het kwaad wat je met nanotech kan doen is niet te overzien. Het goed dat je er mee kunt doen is ook niet te overzien.

Ultieme controle is ofwel zegen ofwel nachtmerrie
toevallig..?
Op 22-10-2009 9:20:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
AND: Ik zie het probleem niet hoor, ik zou best wel 800 jaar fit en jong willen blijven. Het enige serieuse probleem waar we mee te maken gaan krijgen is overbevolking. Maar als hiermee de productiviteit van mensen(zowel mentaal als fysiek) omhoog gaat hoeft het niet lang te duren voor we de ruimte kunnen koloniseren. Eenmaal cyborg hebben we misschien uiteindelijk geen zuurstof meer nodig. Dit is gewoon evolutie, als het zo moet zijn dan zal het zo wel komen. Groei gaat toch door. Het hoofddoel van leven is zelfbehoud, blijven leven, en als dat niet lukt zich voortplanten om zo zijn genen in leven te houden. Zo natuurlijk is de dood niet. Het leven zelf probeert al sinds het begin der tijden de dood een loer te draaien, anders waren wij hier ook niet geweest.
Op 22-10-2009 10:07:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO: Ik heb er geen probleem mee dat mensen langer zouden willen leven alleen de middelen die men daar voor wil gaan gebruiken zijn nog al vatbaar voor misbruik.
Gezien wat er momenteel gaande is in de wereld heb ik er dus niet het vertrouwen in dat als deze middelen beschikbaar zijn ze niet alleen maar voor goede zaken gebruikt zullen gaan worden. Ook als de wetenschappers die het bedacht hebben geen kwaad willen doen met hun idee.
Op 22-10-2009 10:34:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: als deze technieken al beschikbaar komen, NIET VOOR ONS! voor enkele, misschien enkele tientallen 'wereld bestuurders'.
dit bericht doet me trouwens ergens aan denken. wat gebeurde er de vorige keer toen de mens als God wilde zijn?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-10-2009 10:45:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
studentje:

als deze technieken al beschikbaar komen, NIET VOOR ONS! voor enkele, misschien enkele tientallen 'wereld bestuurders'.
dit bericht doet me trouwens ergens aan denken. wat gebeurde er de vorige keer toen de mens als God wilde zijn?

Ik geloof niet in god of religies, denk eerder dat deze technologie gewoon de mogelijkheid heeft om mensen gevangen te zetten in dit leven. Slaves for eternity.......

Ik wil gewoon een gelukkig leven leiden en als het mijn tijd is om te gaan laat mij dan gewoon sterven is mijn motto.
De dood hoort bij het leven en ik ben er niet bang voor.
Op 22-10-2009 11:26:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Deze site heet GRENS wetenschap dus al dat gezeik over dat er mensen zijn die god erbij halen laat ze, dat is hun mening en recht. Alleen al door hierop te reageren laat je al zien dat jij bekromper denkt dan de gene waarop jij zit te fitten.

+ tegenwoordig smelten wetenschap en religie steeds meer in elkaar, kijk maar naar quantum wetenschappen en alle religies die vertellen dat wij eigenlijk allemaal 1 zijn.
Op 22-10-2009 14:16:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
wdawn:

Deze site heet GRENS wetenschap dus al dat gezeik over dat er mensen zijn die god erbij halen laat ze, dat is hun mening en recht. Alleen al door hierop te reageren laat je al zien dat jij bekromper denkt dan de gene waarop jij zit te fitten.

+ tegenwoordig smelten wetenschap en religie steeds meer in elkaar, kijk maar naar quantum wetenschappen en alle religies die vertellen dat wij eigenlijk allemaal 1 zijn.


Daar heb je gelijk in, maar in mijn ogen zijn religies onderdrukkingsmeganischmes die er zijn om de mensen dom en in bedwang te houden.
De hoger waarheid komt daar door niet naarvoren toe.
We zijn idd allemaal een dat klopt. Maar probeer dat maar eens aan een gelovige duidelijk te maken.

Ik wel even voor op stellen dat ik ook niet alle antwoorden heb en met heel veel vragen zit. Ik weet alleen dat ik niet meer mee wil doen aan de poppekast en de manier hoe de elite de wereld in zijn/haar greep probeert te houden.
Op 22-10-2009 14:31:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Die instelling heb ik ook NEO proberen altijd positief te blijven. En het klopt dat doordat wij nu allemaal angstig aan het nadenken zijn over de mogelijk gevolgen van het implanteren van deze ow zo goedbedoelde Nanobotjes dat wij eigenlijk de negatieve kant van de medialle helpen. Maar deze aarde is nu eenmaal dualistisch opgebouwd en al het negatieve negeren is simpel weg onmogelijk in de 3e dimensie. Enige wat je kan doen is het omarmen en er van leren en kijken hoe jij in het klein met deze informatie toch iets positiefs kan doen, soort van transmutatie.
Op 22-10-2009 15:13:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NEO:
wdawn:

Die instelling heb ik ook NEO proberen altijd positief te blijven. En het klopt dat doordat wij nu allemaal angstig aan het nadenken zijn over de mogelijk gevolgen van het implanteren van deze ow zo goedbedoelde Nanobotjes dat wij eigenlijk de negatieve kant van de medialle helpen. Maar deze aarde is nu eenmaal dualistisch opgebouwd en al het negatieve negeren is simpel weg onmogelijk in de 3e dimensie. Enige wat je kan doen is het omarmen en er van leren en kijken hoe jij in het klein met deze informatie toch iets positiefs kan doen, soort van transmutatie.


Niet helemaal mee eens.
Als eerst wil ik voor opstellen dat ik niet bang ben voor de technologie aangezien ik ook niet bang ben voor de dood.
Wat het voor mij is is dat ik niet meer mee werk aan manieren om mijzelf in een gevangenis te plaatsen.
Ja de hedendaagse praktijk is dat we steeds meer in een gevangenis leven, maar mijn geest is vrij en dat wil ik zo houden.
Geen gerommel aan mijn geest en ook niet aan mij tempel/lichaam.
Daar hebben ze trouwens ook niet het recht toe..... ook al denken ze dat ze dat wel zullen krijgen.
Op 22-10-2009 15:32:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: @chris de Boden

Je moet wel een het artikel lezen voor je een reactie schrijft als deze onwikkeling zo gaat als wordt voorspelt in het artikel krijgen we de eeuwige jeug..

niks achter de geraniums zitten...
Op 22-10-2009 15:35:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: de mensen die achter deze technologie zitten moeten snel afgemaakt worden, zij zijn een gevaar voor de natuurlijke balans.
Op 22-10-2009 16:12:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: Het maakt niet uit hoeveel jij van die EVIL mensen kan dode, er zijn altijd wel personen die zijn ideen verder voortzetten. Dus bespaar je de "foute" gedachten want daaraan denken en het zelfs doen heeft toch geen zin.
(bericht gewijzigd op 22-10-2009 16:16:18)
Op 22-10-2009 16:15:27 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ja dat zou een makke consument zeggen, maar de hele geschiedenis heeft men tegen dit soort gevaarlijke criminelen gevochten, het is nu voor het eerst dat er de opvatting heerst dat we het vechten over moeten laten aan de regeringen, welk daar natuurlijk gretig gebruik van maakt hele volkeren aan banden te leggen.
Op 22-10-2009 16:48:33 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 19-01-2010 1:06:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Leuk, vlinder, ouwe koeien uit sloten...hier nog wat nano-zooi. (echt bizarre techniek)http://noorderlicht.vpro.nl/noorderlog/dossiers/25017083/
Nee, dank u.
Op 19-01-2010 1:48:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden