Bij deze de zeepkist voor week 49. U kent het concept inmiddels wel: dit is dé plaats op GW waar u off-topic kunt gaan om te keuvelen, praten, discussiëren of elkaar naar de digitale keel te grijpen. Wekelijks komt er een nieuw zeepkist-blog online; schoner kunnen we de lei niet maken.

Grenswetenschap Zeepkist
Grenswetenschap Zeepkist

Wij verzoeken u dus vriendelijk om alle beledigingen, liefdesuitingen en alle andere niet op het betreffende blog relevante uitingen hier te plaatsen. Laat u helemaal gaan. Wilt u liever verschoond blijven van fulminaties of liefdesverklaringen dan kunt u met een gerust hart het wekelijkse ZEEPKIST-blog overslaan.

Het bestaan van dit aparte blog zorgt er ook voor dat wij in andere blogs iets strikter zullen zijn wat betreft modereren van vervelende GW-bezoekers. Mocht u zéér off-topic reageren onder een ander blog, bestaat de kans dat u uw reactie hier in de zeepkist terugvindt, waar het thuishoort.
De regels die we hanteren staan in de 7 GW-geboden. Jawohl.

3.14po: Ik trap graag af met het UFO-filmpje dat Maan in een ander topic postte:

United as one. Divided by zero.
Op 30-11-2009 1:23:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: god daar heb ik destijds nog heel wat werk mee gehad samen met coz toen we rotg nog runden.

Die ufo's zijn al weer vergeten door de massa he...
Op 30-11-2009 3:16:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @redaxie en techneut
Het probleempje met de PM's is opgelost, ik kan verzenden. Bedankt!
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 30-11-2009 0:10:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: waarom geeft het rijk in 2010 € 900 000 000,00 uit aan milieu, terwijl met € 3 900 000 000,00 aan milieubelasting ontvangt?
(bericht gewijzigd op 30-11-2009 18:50:00)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 30-11-2009 18:49:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

waarom geeft het rijk in 2010 € 900 000 000,00 uit aan milieu, terwijl met € 3 900 000 000,00 aan milieubelasting ontvangt?

ze houden meteen rekening met de volgende financiële crisis en hebben hun eigen bonus natuurlijk ook alvast meegenomen in de begroting?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 30-11-2009 19:20:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

waarom geeft het rijk in 2010 € 900 000 000,00 uit aan milieu, terwijl met € 3 900 000 000,00 aan milieubelasting ontvangt?

ze houden meteen rekening met de volgende financiële crisis en hebben hun eigen bonus natuurlijk ook alvast meegenomen in de begroting?

ik durf te wedden dat beide factoren al bij die 1,9 zijn ingecalculeerd
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 30-11-2009 20:20:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @redaxie en techneut
@andere GWers of die hetzelfde probleempje hebben.
Ik heb nog steeds dat als ik een bericht van iemand wilt quoten en dus op quote klikt en dan naar beneden scroll naar het reageerveld dat de complete pagina vernieuwd en de tekst van de quote ook weg is. Als ik daarna opnieuw op quote klik gaat het wel goed.
Ik heb hetzelfde ook eens met het editten van een eigen bericht gehad, klik op edit en scroll naar beneden en de complete pagina werd vernieuwd en de tekst in het reageerveld was weg. Weer opnieuw op de edit knop klikken en dan werkt het weer wel.
Ik heb beide problemen niet altijd, soms. En het doet zich vaker voor met het klikken op quote van iemand reactie van het editten van mijn eigen berichtje.
Ik heb dit probleempje alleen op GW. Het is niet zo dat als ik op andere sites in de site scrollt dat daar ook de pagina vernieuwd, het lijkt dus niet dat er iets verkeerd gaat als ik scroll zeg maar.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 13:55:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @redaxie en techneut
Ook heb ik nu al twee keer gehad dat ik een reactie heb getypt en op reactie plaatsen geklikt heb dat deze reactie niet geplaatst werd.
Net ook in een topic, wilde ik nog een keer reageren en kwam ik gewoon weer op de pagina terecht, zonder mijn reactie. De url had #seef achter zich staan. Is dit als in safe dat er misschien iets mis is gegaan en de pagina safe/veilig wordt weergegeven?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3522#seef

Oja, ik draai windows 2008 r2 64 bit met internet explorer 8.
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 14:37:16)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 14:35:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Ik kijk ernaar.
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 15:16:13)
United as one. Divided by zero.
Op 01-12-2009 15:16:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
de Redaxie:
rudiev:

@redaxie en techneut
Ook heb ik nu al twee keer gehad dat ik een reactie heb getypt en op reactie plaatsen geklikt heb dat deze reactie niet geplaatst werd.
Net ook in een topic, wilde ik nog een keer reageren en kwam ik gewoon weer op de pagina terecht, zonder mijn reactie. De url had #seef achter zich staan. Is dit als in safe dat er misschien iets mis is gegaan en de pagina safe/veilig wordt weergegeven?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3522#seef

Oja, ik draai windows 2008 r2 64 bit met internet explorer 8.

Doe eens ctrl-f5 en laat eens weten of het in dit topic ok is.
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 15:36:13)
Ja, de echte.
Op 01-12-2009 15:36:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Techneut:

Ik kijk ernaar.

Zal ik meekijken?
Dat kan ik wel: kijken...

Sorry, té makkelijk.
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 17:14:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:

Ik trap graag af met het UFO-filmpje dat Maan in een ander topic postte:


Tja, ik weet niet wat ik hiermee moet.
Van de ene kant hoor je dat het echte ufo's zijn en van de andere kant dat het een hoax is.
En wat is een ufo?
Een vliegtuig dat nog niet geïdentificeerd is.
Dus het kán een buitenaardse oorsprong hebben, maar het kan ook gewoon een formatie militaire vliegtuigen zijn waarvan men niet wil dat er bepaalde beelden van in de openbaarheid worden gebracht.

Ik weet het niet, maar sta wel voor alles open.
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 17:20:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Techneut:

rudiev:

@redaxie en techneut
Ook heb ik nu al twee keer gehad dat ik een reactie heb getypt en op reactie plaatsen geklikt heb dat deze reactie niet geplaatst werd.
Net ook in een topic, wilde ik nog een keer reageren en kwam ik gewoon weer op de pagina terecht, zonder mijn reactie. De url had #seef achter zich staan. Is dit als in safe dat er misschien iets mis is gegaan en de pagina safe/veilig wordt weergegeven?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3522#seef

Oja, ik draai windows 2008 r2 64 bit met internet explorer 8.

Doe eens ctrl-f5 en laat eens weten of het in dit topic ok is.

De problemen die ik beschrijf zijn na de site update gekomen, ik weet ook niet of ik de enige ben of dat er meer zijn.
Het probleem is dat het niet altijd gebeurd. Ik zal het doen, me internet cache legen en dan even aankijken hoe het gaat. Je hoort later van me hoe het gaat..
Bedankt alvast!
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 17:38:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
rudiev:


De problemen die ik beschrijf zijn na de site update gekomen, ik weet ook niet of ik de enige ben of dat er meer zijn.
Het probleem is dat het niet altijd gebeurd. Ik zal het doen, me internet cache legen en dan even aankijken hoe het gaat. Je hoort later van me hoe het gaat..
Bedankt alvast!

Ik heb wél gemerkt dat als ik iemand wil quoten, de pagina gewoon weer boven aan staat en als ik dan naar het tekstvak scroll, het tekstvak leeg is...
Als ik dan weer op de quote-knop druk kan ik wel gewoon posten.
Maar ik vind het niet vervelend, dus heb ik het nog niet eerder gemeld.
Ik heb het ook niet constant.
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 17:49:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Marsepars:

rudiev:


De problemen die ik beschrijf zijn na de site update gekomen, ik weet ook niet of ik de enige ben of dat er meer zijn.
Het probleem is dat het niet altijd gebeurd. Ik zal het doen, me internet cache legen en dan even aankijken hoe het gaat. Je hoort later van me hoe het gaat..
Bedankt alvast!

Ik heb wél gemerkt dat als ik iemand wil quoten, de pagina gewoon weer boven aan staat en als ik dan naar het tekstvak scroll, het tekstvak leeg is...
Als ik dan weer op de quote-knop druk kan ik wel gewoon posten.
Maar ik vind het niet vervelend, dus heb ik het nog niet eerder gemeld.
Ik heb het ook niet constant.

Ja dit heb ik ook, zowel bij quoten als je eigen bericht editten. Net zoals bij jou heb ik het ook niet constant. Blij dat ik niet de enige ben!

@techneut
Ik heb het na mijn acties alweer twee keer gehad.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 19:14:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Techneut

Doe er wat aan, anders komen rudiev en ik je opzoeken en...
Ehhh....
Komen we je helpen met kijken?
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 19:20:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

@techneut
Ik heb het na mijn acties alweer twee keer gehad.

In dit topic, of een ander? Ik heb wat code veranderd, maar om de nieuwe code te zien moet er een reactie zijn geplaatst ná de bugfix. Hoewel bug. Ik kon eigenlijk niets geks zien en heb een stukje code op een andere manier geschreven.

Gedoe. Was ik maar timmerman geworden.
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 19:23:02)
United as one. Divided by zero.
Op 01-12-2009 19:23:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Techneut:


Gedoe. Was ik maar timmerman geworden.

Je had het ook slechter kunnen treffen.
Wees maar blij dat je geen liften bouwt...
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 19:30:41)
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 19:28:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Dit helpt ook vaak..

Nee, dank u.
Op 01-12-2009 19:36:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
rudiev:

@redaxie en techneut
Ook heb ik nu al twee keer gehad dat ik een reactie heb getypt en op reactie plaatsen geklikt heb dat deze reactie niet geplaatst werd.
Net ook in een topic, wilde ik nog een keer reageren en kwam ik gewoon weer op de pagina terecht, zonder mijn reactie. De url had #seef achter zich staan. Is dit als in safe dat er misschien iets mis is gegaan en de pagina safe/veilig wordt weergegeven?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3522#seef

Oja, ik draai windows 2008 r2 64 bit met internet explorer 8.

jij gebruikt een serverversie als desktopcomputer???
mag ik vragen waarom?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 01-12-2009 20:33:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: @ techneut

Vandaag laad elke pagina van GW bij mij ontzettend langzaam, is daar een reden voor?
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 01-12-2009 20:46:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
DogStar:

@ techneut

Vandaag laad elke pagina van GW bij mij ontzettend langzaam, is daar een reden voor?

Ja, we zijn eraan aan't werken.
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 20:51:30)
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 01-12-2009 20:51:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Techneut:

DogStar:

@ techneut

Vandaag laad elke pagina van GW bij mij ontzettend langzaam, is daar een reden voor?

Ja, we zijn eraan aan't werken.

Dacht al dat het aan mij lag.
Goed om te horen dat eraan gewerkt wordt!
En niet jagen, hè.

Succes!
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 21:04:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: @techneut

succes dan maar!
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 01-12-2009 21:04:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: @techneut

Ok, succes dan maar!
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 01-12-2009 21:05:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: Misschien is t weer zo'n complot om de vrijdenkers van GW weg te jagen.... En techneuten bij GW grijze haren te bezorgen, zodat ze met de noorderzon de heleboel uit t raam kieperen..
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 01-12-2009 21:08:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
DogStar:

Misschien is t weer zo'n complot om de vrijdenkers van GW weg te jagen.... En techneuten bij GW grijze haren te bezorgen, zodat ze met de noorderzon de heleboel uit t raam kieperen..

LOL!
En daar kom je dan achter in de fokking Zeepkist!
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 21:13:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: gewoon een goeie computer aanschaffen....

Nee, dank u.
Op 01-12-2009 21:46:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: of zo'n degelijke ouderwetse...
Nee, dank u.
Op 01-12-2009 21:57:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Ron B.:

jij gebruikt een serverversie als desktopcomputer???
mag ik vragen waarom?

Ja dat mag...

Vooruit, zal gelijk voor je antwoorden . Het is eigenlijk nog een nalatenschap uit het verleden. Ik speel nooit spellen en vond windows 95 en 98 zo bagger dat ik toen al lekker NT4 draaide, tenminste stabiliteit. Windows 2000 heb ik professional gedraait, toen eventjes XP. Dit vond ik nog niet altijd even lekker dus ben toen windows 2003 gaan draaien voor de stabiliteit. Gezien ik iets later een 64 bit processor had ben ik overgegaan naar windows 2003 x64, iets later kwam pas xp 64 bit volgens mij(welke dezelfde kernel heeft als w2k3 server x64), maar heb geen reden gezien ooit over te stappen. Daarna naar windows 2008 x64(eens legaal), vista was kut, hoewel de eerste versie van windows 2008 gewoon vista + sp1 was. Dit tijden gedraait ook icm hyper-v en heb pas eventjes hier en daar windows 2008 r2 geregeld, welke in feite gewoon de server versie van windows 7 is. Bevalt prima!
Mooie van windows 2008 is dat er weinig poespas draait als in de desktop versies, dat hoeft ik allemaal niet. En tevens kan je gewoon de aero interface enablen, welk ik wel beter vind gezien de GPU dit afhandeld en de classic mode door de CPU gedaan wordt. Aero is daardoor ook sneller, maar of je het merkt zal wel niet echt..
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 22:02:55)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 22:02:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
rudiev:
En tevens kan je gewoon de aero interface enablen

zou ik ook wel willen........
(bericht gewijzigd op 1-12-2009 22:14:53)
Nee, dank u.
Op 01-12-2009 22:13:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
tjerky:

rudiev:
En tevens kan je gewoon de aero interface enablen

zou ik ook wel willen........

Lukt het je niet of weet je niet wat het is, kan je desnoods wel ff helpen. Het is wel belangrijk om het volgende te weten:
- Videokaart moet directx 9 compatible zijn. Je kan een klein tooltje downloaden om dat te controleren, GPU-Z, kan je hier downloaden: http://www.techpowerup.com/downloads/1709j/GPU-Z.0.3.8.exe
Als je dit programmaatje start heb je een hokje met 'DirectX Support' waar achter staat welke directx je videokaart ondersteunt, moet 9 of hoger zijn.
- Welke windows draai je precies? Kan je zien door naar start te gaan, dan uitvoeren te klikken en 'winver' in te typen gevolgd door een enter. Waarschijnlijk Home premium. Alleen Vista Basic heeft geen aero, hoewel dit wel aan te zetten is via wat register settings.
-Je kan alvast hetvolgende proberen om het aan te zetten:
http://www.petri.co.il/enable_windows_vista_aero_graphics.htm

We horen het morgen wel of het je gelukt is
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 0:03:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Er is nu nog weinig veranderd dat te ervaren valt, achter de schermen is al veel geupdate. Ik ga er morgen mee verder. Denk een paar dagen nodig te hebben om de boel sneller te maken. Ik kan er morgen en overmorgen helaas niet fulltime mee bezig zijn.

Alles is trager gaan draaien sinds de laatste update die alle reaxies op 1 pagina plaatste. Om dat toch te houden moet ik aardig wat omscripten.
Dit geheel ter info, zodat ik niet de hele tijd comments moet lezen dat de boel traag draait. Ik WEET het.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 5:10:25)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 3:22:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Techneut:

Er is nu nog weinig veranderd dat te ervaren valt, achter de schermen is al veel geupdate. Ik ga er morgen mee verder. Denk een paar dagen nodig te hebben om de boel sneller te maken. Ik kan er morgen en overmorgen helaas niet fulltime mee bezig zijn.

Alles is trager gaan draaien sinds de laatste update die alle reaxies op 1 pagina plaatste. Om dat toch te houden moet ik aardig wat omscripten.
Dit geheel ter info, zodat ik niet de hele tijd comments moet lezen dat de boel traag draait. Ik WEET het.

ik weet niet of het je opgevallen was, maar het is er niet sneller op geworden sinds de laatst aanpassing
whehehehehe
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 02-12-2009 0:28:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
rudiev:

Ron B.:

jij gebruikt een serverversie als desktopcomputer???
mag ik vragen waarom?

Ja dat mag...

Vooruit, zal gelijk voor je antwoorden . Het is eigenlijk nog een nalatenschap uit het verleden. Ik speel nooit spellen en vond windows 95 en 98 zo bagger dat ik toen al lekker NT4 draaide, tenminste stabiliteit. Windows 2000 heb ik professional gedraait, toen eventjes XP. Dit vond ik nog niet altijd even lekker dus ben toen windows 2003 gaan draaien voor de stabiliteit. Gezien ik iets later een 64 bit processor had ben ik overgegaan naar windows 2003 x64, iets later kwam pas xp 64 bit volgens mij(welke dezelfde kernel heeft als w2k3 server x64), maar heb geen reden gezien ooit over te stappen. Daarna naar windows 2008 x64(eens legaal), vista was kut, hoewel de eerste versie van windows 2008 gewoon vista + sp1 was. Dit tijden gedraait ook icm hyper-v en heb pas eventjes hier en daar windows 2008 r2 geregeld, welke in feite gewoon de server versie van windows 7 is. Bevalt prima!
Mooie van windows 2008 is dat er weinig poespas draait als in de desktop versies, dat hoeft ik allemaal niet. En tevens kan je gewoon de aero interface enablen, welk ik wel beter vind gezien de GPU dit afhandeld en de classic mode door de CPU gedaan wordt. Aero is daardoor ook sneller, maar of je het merkt zal wel niet echt..

ik begrijp je verhaal, maar toch ook niet, zo ongeveer alles wat je opnoemt doe ik ook op een gewone desktopversie, aero is altijd aan/uit te schakelen, windows 7 heeft amper nutteloze troep draaien, en ga maar door...

toevallig heb ik een maandje terug alles even op een rijtje gehad om te testdraaien, en bij mij is het windows 7 geworden, vooral omdat server 2008 mij juist veel te veel aan vista deed denken (en xp voor dat doel gewoon te oud was geworden), de r2 toevoeging is gewoon revisie 2, zeg maar een soort servicepack...

xp zet ik meestal ook gewoon op het windows klassiek-thema, en dan is het gewoon win2000
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 02-12-2009 0:40:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
Ron B.:

Techneut:

Er is nu nog weinig veranderd dat te ervaren valt, achter de schermen is al veel geupdate. Ik ga er morgen mee verder. Denk een paar dagen nodig te hebben om de boel sneller te maken. Ik kan er morgen en overmorgen helaas niet fulltime mee bezig zijn.

Alles is trager gaan draaien sinds de laatste update die alle reaxies op 1 pagina plaatste. Om dat toch te houden moet ik aardig wat omscripten.
Dit geheel ter info, zodat ik niet de hele tijd comments moet lezen dat de boel traag draait. Ik WEET het.

ik weet niet of het je opgevallen was, maar het is er niet sneller op geworden sinds de laatst aanpassing
whehehehehe

Bloedirritant...

Probeer anders dit es: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/2009-de-Zeepkist-week-49
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 13:26:29)
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 02-12-2009 13:20:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: @techneut

ondanks de grijze haren uit t complot moet ik je wel even melden dat het vandaag in vergelijking met gister weer als eentrein gaat!!!

Gelukkig maar dat je niet met de noorderzon alles t raam uit hebt gekieperd, al kan ik me voorstellen dat je die neiging meer dan eens hebt gehad
Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 02-12-2009 13:36:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans: De permalinkpagina's, dus de pagina's met blogs, zouden al sneller moeten draaien.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 13:36:52)
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 02-12-2009 13:36:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Hier draait 't allemaal lekker. Wel een mysterie: bij de recente reacties staat "GW-pil vervangt slapen" een reactie van rudiev. Bij het artikel staan echter geen reacties.
Wegens Werkzaamheden, naar ik aanneem
Is it electrickery?
Op 02-12-2009 13:55:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Emie :

Hier draait 't allemaal lekker. Wel een mysterie: bij de recente reacties staat "GW-pil vervangt slapen" een reactie van rudiev. Bij het artikel staan echter geen reacties.
Wegens Werkzaamheden, naar ik aanneem

yep. Het draait maar soms ligt er nog een kei op de weg.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 13:59:47)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 13:59:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @Ron B.
Ik zei al dat de severversie een nalatenschap uit het verleden is waar er weldegelijk nog een verschil in de stabiliteit zat tussen de desktop en servers versies, de kernels waren anders.
Momenteel draai ik dan windows 2008 r2, dit is geen vista meer! Het is versie 6.1 build 7600, net als windows 7, de kernels zijn hetzelfde, zie http://download.microsoft.com/download/8/C/2/8C21BAFE-3432-48D1-962A-F7A9DD54A2AC/Windows%207%20and%20Windows%20Server%202008%20R2%20Kernel%20Changes.pptx slide 5.
De reden dat ik Windows 2008(geen r2) draaide ipv van vista x64 heeft weer met virtualisatie te maken en een stukje beroepsmatig(ITer). VMware server 1(gratis) vond ik top, maar die draait niet meer op een 64 bit machine. VMware server 2(gratis) vond ik ruk, dus toen dacht ik van ik ga lekker hyper-v draaien(ik had een gratis windows 2008 met hyper-v licentie), dus kwam ik op windows 2008 uit.
De overstap naar windows 2008 r2 is simpel omdat dit eigenlijk vista/windows 2008 is zoals het had moeten zijn(vooral stukje performance). Ook hier weer de mogelijkheid tot gebruik van hyper-v.
Ik heb een SSD in mijn pc en windows 2008 r2 start duidelijk sneller op als windows 2008, tot het ctrl-alt-del scherm in 10 seconden.
De aero interface is een persoonlijk smaak, ik vind het wel mooi, deze is hetzelfde in windows 2008 r2 als in windows 7.

Ja windows xp zet ik ook altijd in classic mode, dat start menu vond ik zo klote, maar in windows 7/2008 r2 heb je geen classic meer. Het is eventjes wennen, maar bevalt nu wel eigenlijk. Vooral het pinnen van bijvoorbeeld alle dezelfde programma's in 1 icoon in je werkbalk is ff wennen. Ik heb namelijk als ik een beetje bezig ben zo 20 internet explorer vensters openen, dus ik krijg nogal een lijst. Maar met een 26" monitor in 1920*1200 resolutie heb je genoeg ruimte
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 14:18:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Emie :

Hier draait 't allemaal lekker. Wel een mysterie: bij de recente reacties staat "GW-pil vervangt slapen" een reactie van rudiev. Bij het artikel staan echter geen reacties.
Wegens Werkzaamheden, naar ik aanneem

De laatste reactie is wel van mij, want ik heb daar iets gepost. Als ik nu kijk zag ik mijn reactie wel.

Had bij het quoten van Emie's tekst weer een refresh en moest opnieuw op quote klikken.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 14:20:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
rudiev:

Had bij het quoten van Emie's tekst weer een refresh en moest opnieuw op quote klikken.

Zijn er al andere mensen die dit gemeld hebben? Ik kan de herkomst van deze bug namelijk niet vinden. Als je de enige bent die het heeft, dan knijp ik een oogje dicht.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 14:29:34)
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 02-12-2009 14:29:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Techneut:

Zijn er al andere mensen die dit gemeld hebben? Ik kan de herkomst van deze bug namelijk niet vinden. Als je de enige bent die het heeft, dan knijp ik een oogje dicht.

Marsepars:

Ik heb wél gemerkt dat als ik iemand wil quoten, de pagina gewoon weer boven aan staat en als ik dan naar het tekstvak scroll, het tekstvak leeg is...
Als ik dan weer op de quote-knop druk kan ik wel gewoon posten.
Maar ik vind het niet vervelend, dus heb ik het nog niet eerder gemeld.
Ik heb het ook niet constant.

Techneut:

In dit topic, of een ander? Ik heb wat code veranderd, maar om de nieuwe code te zien moet er een reactie zijn geplaatst ná de bugfix. Hoewel bug. Ik kon eigenlijk niets geks zien en heb een stukje code op een andere manier geschreven.

Gedoe. Was ik maar timmerman geworden.

Ik ben ook ITer, dus ik snap je gedachten over een naar nu nog blijkbaar onvindbare en vreemde bug. Maar ik ben blij dat Marsepars hetzelfde heeft, ik ging al denken dat er misschien iets met het toetsenbord of muis was waardoor de pagina opeens vernieuwde. Maar daarentegen heb ik het alleen op GW.
Maar als je een oogje dicht wil knijpen snap ik het hoor. Ik type grote berichten meestal toch in notepad of doe een crtl-a crtl-c in het reageervlak voordat ik de reactie plaats.

Ach, liever je hersenen pijnigen dan telkens op je duim slaan, timmerman is ook niet alles!
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 14:55:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

Ach, liever je hersenen pijnigen dan telkens op je duim slaan, timmerman is ook niet alles!




Merk je verder wel performanceverbetering? Het zou aanzienlijk sneller moeten zijn dan gisteren.

(bericht gewijzigd op 2-12-2009 15:04:44)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 15:04:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Techneut:

Merk je verder wel performanceverbetering? Het zou aanzienlijk sneller moeten zijn dan gisteren.

Ja dat merk ik nu wel, hoewel zoals jij al eerder schetste, het per artikel kan verschillen, omdat nu alle reactie's in één pagina worden weergegeven.

(bericht gewijzigd op 2-12-2009 16:12:20)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 16:11:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Ik heb nu wel dat ik in het volgende blog niet kan reageren:
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?n=4650
Maar ik neem aan dat het door de werkzaamheden kom. Zowel voor mij vorige reactie hierboven als net nog geprobeerd.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 02-12-2009 16:16:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

Ik heb nu wel dat ik in het volgende blog niet kan reageren:
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?n=4650
Maar ik neem aan dat het door de werkzaamheden kom. Zowel voor mij vorige reactie hierboven als net nog geprobeerd.

Fixed.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 16:22:31)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 16:22:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
rudiev:

tjerky:

rudiev:
En tevens kan je gewoon de aero interface enablen

zou ik ook wel willen........

Lukt het je niet of weet je niet wat het is, kan je desnoods wel ff helpen. Het is wel belangrijk om het volgende te weten:
- Videokaart moet directx 9 compatible zijn. Je kan een klein tooltje downloaden om dat te controleren, GPU-Z, kan je hier downloaden: http://www.techpowerup.com/downloads/1709j/GPU-Z.0.3.8.exe
Als je dit programmaatje start heb je een hokje met 'DirectX Support' waar achter staat welke directx je videokaart ondersteunt, moet 9 of hoger zijn.
- Welke windows draai je precies? Kan je zien door naar start te gaan, dan uitvoeren te klikken en 'winver' in te typen gevolgd door een enter. Waarschijnlijk Home premium. Alleen Vista Basic heeft geen aero, hoewel dit wel aan te zetten is via wat register settings.
-Je kan alvast hetvolgende proberen om het aan te zetten:
http://www.petri.co.il/enable_windows_vista_aero_graphics.htm

We horen het morgen wel of het je gelukt is

sorry, was eigenlijk niet serieus bedoeld, ben nogal digibeet, maar toch bedankt.
Nee, dank u.
Op 02-12-2009 16:55:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Techneut:

daar was ik al
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 02-12-2009 19:26:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ron B.:

Techneut:

daar was ik al

Toen niet alleszins want die pagina stond nog maar 1 seconde online.

Gaat het nu al wat sneller of zal ik je vriendelijk moeten verzoeken een andere vaste webstek te vinden?
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 19:28:00)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 19:28:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DogStar: @techneut

Is het jouw opgevallen dat de reacties bij het topic "ook ufo gezien?"
weg zijn? Of is dit misschien bewust gedaan?

Verder gaat t weer lekker snel allemaal!!

Niks is wat t lijkt te zijn, evenmin is het anders
Op 02-12-2009 19:38:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
rudiev:

@Ron B.
Ik zei al dat de severversie een nalatenschap uit het verleden is waar er weldegelijk nog een verschil in de stabiliteit zat tussen de desktop en servers versies, de kernels waren anders.
Momenteel draai ik dan windows 2008 r2, dit is geen vista meer! Het is versie 6.1 build 7600, net als windows 7, de kernels zijn hetzelfde, zie http://download.microsoft.com/download/8/C/2/8C21BAFE-3432-48D1-962A-F7A9DD54A2AC/Windows%207%20and%20Windows%20Server%202008%20R2%20Kernel%20Changes.pptx slide 5.
De reden dat ik Windows 2008(geen r2) draaide ipv van vista x64 heeft weer met virtualisatie te maken en een stukje beroepsmatig(ITer). VMware server 1(gratis) vond ik top, maar die draait niet meer op een 64 bit machine. VMware server 2(gratis) vond ik ruk, dus toen dacht ik van ik ga lekker hyper-v draaien(ik had een gratis windows 2008 met hyper-v licentie), dus kwam ik op windows 2008 uit.
De overstap naar windows 2008 r2 is simpel omdat dit eigenlijk vista/windows 2008 is zoals het had moeten zijn(vooral stukje performance). Ook hier weer de mogelijkheid tot gebruik van hyper-v.


ik ken de verschillen in versie hoor, ik draai mee sinds dos 4 of 5 zo ongeveer

waarom ik een serverversie juist niet als desktop zou gebruiken is omdat het geen desktop is, en ikzelf heb ook wel met server2000 tot 2008 gewerkt (mcse) (daarvoor novell, en amper nt3/4) waarbij ik dus vaak services miste en er teveel andere zooi aanwezig was die je als desktopper nooit zal gebruiken, maar dat zal dan smaak zijn...

ik doe nu eigenlijk hetzelfde met win7 ultimate, het enige wat ik nog een beetje mis is de ondersteuning voor terminal server, verder zit alles er standaard in, van vpnserver tot xp virtualisatie, en de rest zoals vmware is prima installeerbaar daarnaast (bij mij wel iig)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 02-12-2009 19:38:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Techneut:

Ron B.:

Techneut:

daar was ik al

Toen niet alleszins want die pagina stond nog maar 1 seconde online.

Gaat het nu al wat sneller of zal ik je vriendelijk moeten verzoeken een andere vaste webstek te vinden?

zachte dwang haalt bij mij niets uit, dan zal je toch minimaal bij me langs moeten komen, wat fysiek geweld toepassen enz, en misschien dat ik dan een weekje weg blijf
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 02-12-2009 19:40:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
DogStar:

@techneut

Is het jouw opgevallen dat de reacties bij het topic "ook ufo gezien?"
weg zijn? Of is dit misschien bewust gedaan?

Verder gaat t weer lekker snel allemaal!!

Kan eventjes gebeuren. Als je een reaxie in het topic plaatst (of ons dat laat weten) is het opgelost.
(bericht gewijzigd op 2-12-2009 19:40:17)
United as one. Divided by zero.
Op 02-12-2009 19:40:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Dit is pas een bug(gy)!

Nee, dank u.
Op 02-12-2009 23:45:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @Techneut
Ik weet niet of je vandaag nou bezig bent, want je had aangegeven niet full time bezig te kunnen zijn, maar in dit blog zijn ook alle reactie weg:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Nassim-Haramein/
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 03-12-2009 0:16:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

@Techneut
Ik weet niet of je vandaag nou bezig bent, want je had aangegeven niet full time bezig te kunnen zijn, maar in dit blog zijn ook alle reactie weg:
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Nassim-Haramein/

Fixed.
Gewoon even melden als dat gebeurt, bij oude pagina's moet ik dan op de 'hergenereer'-knop drukken. Ben nog aan een script bezig dat het allemaal automatisch zet, maar dat zal pas vannacht gedraaid worden.
(bericht gewijzigd op 3-12-2009 12:19:33)
United as one. Divided by zero.
Op 03-12-2009 0:19:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @Techneut
Naar aanleiding van het 'knagen aan veilige wereldbeelden' heb ik twee oude blogs gelezen, maar ben ook wel een beetje benieuwd naar de reacties in deze blogs, je heb je scriptje zeker nog niet afgemaakt dan wel kunnen draaien?
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Olie-geen-dinoplantenpap/
http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Klimaatverandering-zin-of-onzin/
Doe rustig aan en doe vooral de dingen die je eerst moet doen, ik zie ze wel verschijnen
gr,
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 04-12-2009 0:49:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

@Techneut
Naar aanleiding van het 'knagen aan veilige wereldbeelden' heb ik twee oude blogs gelezen, maar ben ook wel een beetje benieuwd naar de reacties in deze blogs, je heb je scriptje zeker nog niet afgemaakt dan wel kunnen draaien?

Reaxies staan er bij die blogs weer.
Nee, het scriptje is niet gedraaid. Te druk met het vakje rechtsboven.

(bericht gewijzigd op 4-12-2009 14:50:04)
United as one. Divided by zero.
Op 04-12-2009 14:50:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: @techneut
reactie plaatsen werk heel slecht!
moet wel soms wel drie x op'[Reactie plaatsen] klikken, voor [weet u zeker dat u deze reactie wil plaatsen] komt. als ik dan op [oke] klik, moet ik eerst de pagina verlaten voordat mijn reactie geplaatst wordt. redelijk iritant
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 04-12-2009 14:56:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
studentje:

reactie plaatsen werk heel slecht!

Is aan gewerkt. Zou nu sneller moeten gaan.
(bericht gewijzigd op 4-12-2009 15:28:31)
United as one. Divided by zero.
Op 04-12-2009 14:58:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: even testen
edit: ..& hij doet 't! dank u!
(bericht gewijzigd op 4-12-2009 18:06:35)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 04-12-2009 18:05:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Techneut

Vind je het nog leuk?
Of loop je na je werk zachtjes snikkend naar huis?

Wat mij trouwens ook opvalt is dat hoe langer de draad wordt, des te langzamer de letters verschijnen als ik een tekst intik.
Dus ik ben een zin aan het tikken en dan staat alleen het eerste woord er. En na een seconde of wat wachten verschijnt pas de gehele zin.
En dat heb ik alleen bij topics met veel reacties.
Hebben meer mensen daar last van?
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-12-2009 9:29:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Marsepars:

@ Techneut

Vind je het nog leuk?
Of loop je na je werk zachtjes snikkend naar huis?

Ik werk van thuis uit, dus ik hoef niet te lopen tijdens het snikken.

Marsepars:

Wat mij trouwens ook opvalt is dat hoe langer de draad wordt, des te langzamer de letters verschijnen als ik een tekst intik.
Dus ik ben een zin aan het tikken en dan staat alleen het eerste woord er. En na een seconde of wat wachten verschijnt pas de gehele zin.
En dat heb ik alleen bij topics met veel reacties.
Hebben meer mensen daar last van?
Dat soort haperingen tijdens het tikken lijken me meer aan je eigen pc te liggen.

Maar lange draadjes laden nu eenmaal trager dan korte draadjes, dat klopt sowieso. Vooral bij het nieuws kan dat veel uitmaken, want het nieuws is nog zoals vroeger, daar is niets aan gewijzigd. Komt op termijn nog wel, maar dat heeft geen haast.
(bericht gewijzigd op 5-12-2009 15:08:31)
United as one. Divided by zero.
Op 05-12-2009 15:08:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Techneut

Dan maar werken aan mijn geduld...
Maar het stoort mij niet echt, om eerlijk te zijn.
Vond het alleen typisch.
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-12-2009 19:32:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:

Nee, dank u.
Op 05-12-2009 20:36:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Must see!! (listen)

Nee, dank u.
Op 05-12-2009 20:43:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

Must see!! (listen)



Nou nog Jiskefet met Sinterklaas en het is af, tjerky.
Cannot kill the Battery!!!
Op 05-12-2009 20:52:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: En doe ik Toon:

Cannot kill the Battery!!!
Op 05-12-2009 20:54:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
(bericht gewijzigd op 5-12-2009 20:55:22)
Nee, dank u.
Op 05-12-2009 20:54:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:

Nee, dank u.
Op 05-12-2009 20:59:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: nog flauwer...hoofdpiet gaat deaud..

Nee, dank u.
Op 05-12-2009 21:05:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:

Nee, dank u.
Op 05-12-2009 21:12:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Sorry, tjerky.
Nu ben je te laat...

Cannot kill the Battery!!!
Op 05-12-2009 22:15:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: iets heel anders.....


Nee, dank u.
Op 06-12-2009 0:07:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: nog even sint dan...

Nee, dank u.
Op 06-12-2009 0:52:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: HELP!!!!, Sinds kort heb ik een spook-cursor! Hij gaat vanzelf iedere keer naar de rechterbovenhoek, en enkel als ik met mijn linkerhand het knopje van m'n laptopje, en met mijn rechterhand de muis bedien, dan valt er met veel kunst en vliegwerk nog iets aan te klikken (windows xp, sp3) Als ik af en toe de reaxies lees, dan heb ik zo het idee dat er hier ook lieden zijn die wèl weten hoe een computer werkt. Iemand een idee?
Nee, dank u.
Op 06-12-2009 16:30:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
tjerky:

HELP!!!!, Sinds kort heb ik een spook-cursor! Hij gaat vanzelf iedere keer naar de rechterbovenhoek, en enkel als ik met mijn linkerhand het knopje van m'n laptopje, en met mijn rechterhand de muis bedien, dan valt er met veel kunst en vliegwerk nog iets aan te klikken (windows xp, sp3) Als ik af en toe de reaxies lees, dan heb ik zo het idee dat er hier ook lieden zijn die wèl weten hoe een computer werkt. Iemand een idee?

Vuiltje?
"We're all mad here."
Op 06-12-2009 16:51:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: haha, Ja, zou goed kunnen. Ik zal m'n toetsenbord eens stofzuigeren want soms (nu) doet ie wel weer normaal. bedankt voor de tip.
Nee, dank u.
Op 06-12-2009 17:16:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: wel een vreemd vuiltje, na stofzuigeren het zelfde probleem, cursor gaat naar hoek, soms langzaam en dan weer pijl(tje) snel, en soms ook juist de andere kant op, of gewoon wat verspringen, en na een kwartiertje komt ie tot rust, en luistert gewoon weer naar de muis.
Nee, dank u.
Op 07-12-2009 18:07:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden