Onze wauw van deze week gaat over mensen, héél véél mensen. En het gaat ook over de veiligheid van heel veel mensen tijdens deze jaarlijkse supermassabijeenkomst. Als we er nu ook nog bij vertellen dat deze foto vorige zaterdag geschoten werd dan weet u al wanneer. Aan u voor de wat, wie, waarom en waar.


(Fotocredit: CNN/AFP-GETTY IMAGES)

studentje: mekka, stenigingsritueel (Tawaf al-Wada'a)
(bericht gewijzigd op 30-11-2009 12:10:23)
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 30-11-2009 0:09:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Makkelijk deze week. Ik had de foto nog niet gezien en moest al aan Mekka denken.
United as one. Divided by zero.
Op 30-11-2009 0:23:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Dat is nou die tsunami van moslims, waar de PVV het steeds over heeft. Zie je wel!
Op 30-11-2009 0:58:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: alleen gerelicapten d(r)ommen zo samen... de hadj in mekka denk ik zo.. lekker met z'n allen een rondje om een ruijmtesteentje lopen. Het is alleen jammer dat ze daarna weer naar 'huis' gaan.

(zelfde geldt overigens ook voor Loudersgangers, Vaticaanzwaaiers, Tempelbergklevers en volgers van de Toppers en voetbal.. ga gerust maar kom vooral niet terug !!)
Op 30-11-2009 13:39:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ganzfeld:

alleen gerelicapten d(r)ommen zo samen... de hadj in mekka denk ik zo.. lekker met z'n allen een rondje om een ruijmtesteentje lopen. Het is alleen jammer dat ze daarna weer naar 'huis' gaan.

(zelfde geldt overigens ook voor Loudersgangers, Vaticaanzwaaiers, Tempelbergklevers en volgers van de Toppers en voetbal.. ga gerust maar kom vooral niet terug !!)

Goed dat je niet sterft van veralgemeniseren, want anders lag je nu rochelend op de grond.
United as one. Divided by zero.
Op 30-11-2009 13:42:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
3.14po:

Ganzfeld:

alleen gerelicapten d(r)ommen zo samen... de hadj in mekka denk ik zo.. lekker met z'n allen een rondje om een ruijmtesteentje lopen. Het is alleen jammer dat ze daarna weer naar 'huis' gaan.

(zelfde geldt overigens ook voor Loudersgangers, Vaticaanzwaaiers, Tempelbergklevers en volgers van de Toppers en voetbal.. ga gerust maar kom vooral niet terug !!)

Goed dat je niet sterft van veralgemeniseren, want anders lag je nu rochelend op de grond.

Ieder z'n mening. Maar voor een overgrote groep klopt het wel, gelovige doen domweg wat het geloof, of die vent die het verkondigt, voorschrijft. Als je een massa gelovige over een brug zou leiden en je deze brug openzet zodat de prediker voorop het water in valt loopt de hele massa mee het water in.
Ik vraag me nog steeds altijd af hoeveel mensen nog gelovig zouden zijn als ze van jongs af aan niet gehersenspoelt zouden zijn met deze doctrines. De drummels weten niet beter, dat is het hele probleem. Een enkele twijfelt en gaat vragen vragen, dat zijn degene die stijgen.
Ik ben van mening dat je echt gelooft als je pas op een oudere leeftijd( >20) uit jezelf bekeert tot een geloof. Kinderen zijn nou eenmaal beïnvloedbaar en te kneden naar je hand en daar wordt jammergenoeg juist misbruik van gemaakt in religie.

Oja, nog antwoorden op de vraag: die is al door meerdere getypt, het bezoeken van dat stuk ruimtepuin.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 30-11-2009 14:39:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maverick: @rudiev:
Geloven in het ontstaan van het immense heelal met de bizarre hoeveelheid (on)zichtbare materie ... helemaal uit het niets ... dat vind ik pas onzinnig. Maar ieder zijn ding.
Op 30-11-2009 16:46:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Maverick: volgens mij ageert rudiev niet zozeer tegen een geloof, alswel tegen de onderdrukkende organisaties die dit geloof misbruiken om hun macht uit te oefenen - en tegen de mensen die klakkeloos en kritiekloos achter een geestelijk leider aanlopen.

Is it electrickery?
Op 30-11-2009 17:26:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maverick:
Emie :

@Maverick: volgens mij ageert rudiev niet zozeer tegen een geloof, alswel tegen de onderdrukkende organisaties die dit geloof misbruiken om hun macht uit te oefenen - en tegen de mensen die klakkeloos en kritiekloos achter een geestelijk leider aanlopen.

I stand corrected. Je hebt helemaal gelijk. Ik had beter moeten lezen wat rudiev nou eigenlijk precies bedoelde. Dank voor de correctie ....
Op 30-11-2009 17:49:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Br3ak: Grappig, dat al die gelovigen via betonnen (als ik het goed zie) goten naar "hun" heiligdom worden geleid. Het lijkt wel een soort van Arena, waar ze iedereen in en uit laten stromen.

Leuke foto die een geinige (achter)kant van geloof laat zien.
Op 30-11-2009 23:25:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Maverick:

@rudiev:
Geloven in het ontstaan van het immense heelal met de bizarre hoeveelheid (on)zichtbare materie ... helemaal uit het niets ... dat vind ik pas onzinnig. Maar ieder zijn ding.

je weigert in iets te geloven wat ook allang bewezen niet zo is, dus ja ook daarin geloven is onzinnig ja
want daar zijn al veel betere theorieën voor...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 01-12-2009 10:57:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: geloof is het gemakzuchtig toevlucht van de luie/domme geest
ipv zelf op onderzoek uit te gaan, alles slikken en nazeggen wat "de leider" zegt...., zolang je zelf niet denkt, maar volgt, ben je zogezegd niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de gevolgen of eventuele fouten in /van dat gedrag, want je volgde als voorbeeldig burger slechts orders op...en iedereen anders dee het ook...
Ganzfeld:


Ik vraag me nog steeds altijd af hoeveel mensen nog gelovig zouden zijn als ze van jongs af aan niet gehersenspoelD zouden zijn met deze doctrines. De drummels weten niet beter, dat is het hele probleem.


Is dat wel zo, is dat geen al te gemakkelijk excuus? "De anderen deden het ook...."
Toen ze ons dingen wijs begonnen te maken over sjeesjusj en zo kreeg ik flink de pest in. Hadden we net die hele "sinterklaas bestaat niet maar we gaven je de desinformatie voor je eigen goed" na de rug en nou wilden ze ons een nieuwe wijsmaken??? Een wakkere geest herkent al snel de voortekenen van deceptie. En weigert om sprookjes als levenshandleiding aan te wenden.

Geen excuus voor meeloperij
niets is iets, niet?
Op 01-12-2009 14:15:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @Emie
Klopt, zo bedoel ik het meer.

@Maverick
Om toch nog even door te gaan op jouw eerst antwoord op mijn bericht zijn beide kanten, creatonisme of natuurlijk fenomeen bij kans, eigenlijk ver boven ons verstand. Maar wat je je eigenlijk steeds moet blijven afvragen is iets wat we allemaal als kind als fase hebben gehad: de waarom-fase. Een uitleg dat iets zo is is niet genoeg, want waarom is dat weer zo.
Gelovige leggen zich al gelijk neer als de creator in het antwoord zit, terwijl de gelovige diep van binnen zich nog steeds afvraagt waarom, maar hij legt zich hierbij neer en heeft eigenlijk nog steeds geen echt antwoord.
De niet-gelovige zal zo'n antwoord altijd als nonsens af doen, want wat de niet-gelovige wel doet ten opzichte van de gelovige, mits deze nieuwsgierig is, is door blijven vragen: waarom? De creator opzich is geen antwoord, want ook op dat antwoord kan je je weer de waarom-vraag afvragen.
Dus of beide ooit antwoord op hun vragen krijgen: nee! Simpel omdat je altijd 'waarom?' kan vragen.

Jammer dat de waarom-fase voor vele maar een fase is en deze genoegen nemen met het antwoord wat ze krijgen.

je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 01-12-2009 14:25:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Maverick:

Emie :

@Maverick: volgens mij ageert rudiev niet zozeer tegen een geloof, alswel tegen de onderdrukkende organisaties die dit geloof misbruiken om hun macht uit te oefenen - en tegen de mensen die klakkeloos en kritiekloos achter een geestelijk leider aanlopen.

I stand corrected. Je hebt helemaal gelijk. Ik had beter moeten lezen wat rudiev nou eigenlijk precies bedoelde. Dank voor de correctie ....

Ondanks dat kunnen wij mekaar een hand geven...

Maar laat die moslims lekker naar die Ka'aba gaan.
Als ze daar gelukkig van worden.
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 19:14:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Br3ak:

Grappig, dat al die gelovigen via betonnen (als ik het goed zie) goten naar "hun" heiligdom worden geleid. Het lijkt wel een soort van Arena, waar ze iedereen in en uit laten stromen.

Leuke foto die een geinige (achter)kant van geloof laat zien.

Geloof is big business...
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-12-2009 19:18:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden