Zoals bij u vast bekend is, neemt onze vrijheid steeds verder af. Verbod na verbod wordt er doorheen gejast en erg veel verzet lijkt er niet te zijn. Anarchiel - niet vies van wat keet schoppen - en zijn vrienden besloten echter tot actie over te gaan en wisten afgelopen zomer zo'n 400 man te mobiliseren op het Haagse Malieveld. Vervolgens liep het bonte gezelschap (uw ondergetekende GW-editor, die even in de rol van redacteur kruipt, incluis), met spandoeken, folders en muziekinstrumenten in de hand, een luidruchtig rondje door de stad.
Toen iedereen een uur later weer terug was op het Malieveld, waren er nog een paar sprekers die met een megafoon de zeepkist beklommen. Er heerste een gevoel dat dit het begin was van iets moois en iedereen leek het erover eens: dit moest een vervolg krijgen...

Bij deze. Bent u het ook zat, dan heeft u aanstaande zondag de kans uw stem te laten. Tegen de betutteling en onderdrukking, maar vooral: vóór de Vrijheid. De échte vrijheid en dus niet de vrijheid zoals hij ons wordt voorgekauwd. Niet de vrijheid die men predikt uit een bijbel vol verboden. Kortom: voor het goede doel en nog gezellig ook.

Na de geslaagde eerste editie in Den Haag vindt aanstaande zondagmiddag de tweede Vrijheidsparade plaats in Utrecht. Zie www.vrijheidsparade.nl voor alle informatie en foto's van de eerste editie.

3.14po: Geniale titel, gezien de context.
United as one. Divided by zero.
Op 10-12-2009 22:50:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi: ,.. Ik loop niet mee, ben geen meeloper,..
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 10-12-2009 23:02:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
3.14po:

Geniale titel, gezien de context.


Ja, mooi gevonden!

@Mehdi. Ik ben ook geen meeloper, ik loop eerder voorop...
Maar in zo'n geval zou ik het niet erg vinden een meeloper te zjn.
Op 10-12-2009 23:06:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Ach ja het zal mij de pis niet lauw maken he,BB was er altijd al en nu komt die er ook in elektronische vorm.
Mijn tijd dient het wel uit omdat dit toch al mijn laatste verplichte leven is hier.
En al zou het dat niet zijn je wordt er zelf echt niet slechter van.
Dan kan iedereen ook eens voelen hoe het is als noord koreaan of islamiet onder het juk van de staat te leven.
Vrijheid is niet gelijk aan het recht hebben te doen wat je wil,als je vrij bent dan heb je een eigen planeet of zo je wil kan je je eigen ster maken.
Vrijheid is niet doen en laten wat je wil,want zonder geld kan je geen vliegtuig kopen en met geld ben je niets als je terminaal ziek bent.
De interpertatie van vrij zijn is relatief.
Stroom moet vloeien.
Op 10-12-2009 23:35:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Djo: Ik ben in ieder geval van de partij
Op 11-12-2009 1:32:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Picobyte:

Ach ja het zal mij de pis niet lauw maken he,BB was er altijd al en nu komt die er ook in elektronische vorm.
Mijn tijd dient het wel uit omdat dit toch al mijn laatste verplichte leven is hier.
En al zou het dat niet zijn je wordt er zelf echt niet slechter van.
Dan kan iedereen ook eens voelen hoe het is als noord koreaan of islamiet onder het juk van de staat te leven.
Vrijheid is niet gelijk aan het recht hebben te doen wat je wil,als je vrij bent dan heb je een eigen planeet of zo je wil kan je je eigen ster maken.
Vrijheid is niet doen en laten wat je wil,want zonder geld kan je geen vliegtuig kopen en met geld ben je niets als je terminaal ziek bent.
De interpertatie van vrij zijn is relatief.


Heel mooi: juist door er niet te zijn doe je een ode aan de vrijheid.
Vreemd genoeg word je (en ikzelf evenmin) dan niet in de statistieken der vrijheidslievenden opgenomen. Hier klopt iets niet.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 11-12-2009 2:30:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)
Op 11-12-2009 5:47:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: is deze parade vooraf gemeld bij de overheid? zijn de paden afgezet en is de politie aanwezig?
Op 11-12-2009 8:12:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas:
eoi:

is deze parade vooraf gemeld bij de overheid? zijn de paden afgezet en is de politie aanwezig?

En komen er geen Feyenoord Hooligans?
(bericht gewijzigd op 11-12-2009 9:04:49)
Ik denk, dus ik ben
Op 11-12-2009 9:04:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: misschien een tip voor een volgende keer, organiseer wat in alle provinciale hoofdsteden tegelijk, bijvoorbeeld...
ik wil niet zeggen dat dat beter gaat werken, maar ik weet wel dat ik niet voor elke demonstratie naar de randstad ga vliegen, reiskosten en reistijd spelen iig voor mij ook een rol...

ik denk dus dat je op zo'n manier wel eens meer respons zou kunnen krijgen, de drempel word kleiner, en het word ook minder een ver van mijn bed show, 10.000 man in den haag merk ik niets van, 1000 mensen in leeuwarden echter wel
ook voor media-aandacht zou dit best wel eens een positieve ontwikkeling kunnen zijn, pak 1 krant in de randstad of pak elke grote krant in elke provincie? dan ik ga voor het laatste...

en aub niet midden in de herfst of winter, nee
kan je desnoods er nog een fiets-demonstratie van maken, om eens wat te noemen...
(bericht gewijzigd op 11-12-2009 12:03:22)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-12-2009 0:02:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: wat wordt hier verstaan onder 'échte' vrijheid?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 11-12-2009 0:09:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
Ron B.:

misschien een tip voor een volgende keer, organiseer wat in alle provinciale hoofdsteden tegelijk, bijvoorbeeld...


Het is wel in Utrecht, het meest centrale gebied in Nederland

studentje:

wat wordt hier verstaan onder 'échte' vrijheid?


Van de site:

"Vrije keuze en zelfbeschikking

Iedereen zou het recht moeten hebben op privacy en een eigen leven. Voor de gemiddelde mens is dit logisch maar blijkbaar niet voor de overheid... Zo langzamerhand lijkt het of de burger in dienst is van de overheid, in plaats van dat de overheid de burger dient. Met de toenemende betutteling neemt de overheid steeds meer individuele verantwoordelijkheid weg. Desondanks legt de overheid de aansprakelijkheid bij de burger. Zij lijkt de burger meer en meer te wantrouwen en daarom te willen controleren."
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 11-12-2009 13:29:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: Net een hele reactie getypt, komt Windows op het idee om even af te sluiten..

kort samengevat:
'Absolute vrijheid van het individu is onmogelijk binnen een samenleving.''
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 11-12-2009 14:49:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
studentje:

Net een hele reactie getypt, komt Windows op het idee om even af te sluiten..

kort samengevat:
'Absolute vrijheid van het individu is onmogelijk binnen een samenleving.''

Nou daarmee heb je wel meteen de essentie! Zodra je met meer dan 1 bent, heb je rekening te houden met elkaar, en is de wederzijdse vrijheid al beperkt. Dat is niet erg, maar wel een feit... Je KIEST ervoor om rekening te houden met een ander, da's dan wel weer een VRIJE keuze... Doe je dat niet, dan blijf je alleen achter. Ben je helemaal vrij. Maar ook eenzaam, denk ik.
Is it electrickery?
Op 11-12-2009 14:58:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Emie :

studentje:

Net een hele reactie getypt, komt Windows op het idee om even af te sluiten..

kort samengevat:
'Absolute vrijheid van het individu is onmogelijk binnen een samenleving.''

Nou daarmee heb je wel meteen de essentie! Zodra je met meer dan 1 bent, heb je rekening te houden met elkaar, en is de wederzijdse vrijheid al beperkt. Dat is niet erg, maar wel een feit... Je KIEST ervoor om rekening te houden met een ander, da's dan wel weer een VRIJE keuze... Doe je dat niet, dan blijf je alleen achter. Ben je helemaal vrij. Maar ook eenzaam, denk ik.

helemaal mee eens!
het enige wat vrijheid in de weg staat is een gebrek aan naastenliefde een respect.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 11-12-2009 15:15:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Narchya:

Ron B.:

misschien een tip voor een volgende keer, organiseer wat in alle provinciale hoofdsteden tegelijk, bijvoorbeeld...


Het is wel in Utrecht, het meest centrale gebied in Nederland

blijf vooral zo denken en het zal vast een groot succes worden...

zoals ik al zei: reistijd, reiskosten...
en vergeet niet het effect van een "landelijke actie" in vergelijking met een actie waar het overgrote deel van de mensen nooit mee in aanraking zal komen, of ook maar ooit iets over zal horen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 11-12-2009 16:24:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bontevogel:
Ron B.:

Narchya:

Ron B.:

misschien een tip voor een volgende keer, organiseer wat in alle provinciale hoofdsteden tegelijk, bijvoorbeeld...


Het is wel in Utrecht, het meest centrale gebied in Nederland

blijf vooral zo denken en het zal vast een groot succes worden...

zoals ik al zei: reistijd, reiskosten...
en vergeet niet het effect van een "landelijke actie" in vergelijking met een actie waar het overgrote deel van de mensen nooit mee in aanraking zal komen, of ook maar ooit iets over zal horen...

Op mijn treintjes, nu met de ovchipkaart, vertel ik en vertellen de klanten mij, wat er met hun gegevenens gebeurt, commercie spint er garen bij, de mensen bergrijpen donders goed wat het Big Brother idee behelst, en zijn er het ook niet mee eens.
Maar ja ? WAT doe je er tegen ??
Loopje organiseren ? Lachen ze om.
Vraag maar eens aan een conducteur of controleur, wat er allemaal opstaat.
Op 12-12-2009 15:15:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
chat-noir: Als ik niet vergeten was dat het morgen al is, had ik misschien nog wat kunnen plannen... jammer, khad zeer graag mee gelopen. Maarrrr, ik weet zeker dat er nog zeer veel parade's zullen volgen en misschien kunnen we het zelfs een keer zo organiseren dat er in elke provincie, of in ieder geval meerdere, een vrijheids parade komt.

Veel succes voor alle mensen die wel gaan!
Op 12-12-2009 22:30:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.
United as one. Divided by zero.
Op 12-12-2009 22:46:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mehdi:
3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


,.. Als verlichte - vrijheids - activist doet het weer er niet aan toe, alles is 1 hé ,..
,. Waar een wil is ben ik weg,..!
Op 12-12-2009 23:05:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Mehdi:

3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


,.. Als verlichte - vrijheids - activist doet het weer er niet aan toe, alles is 1 hé ,..

Zo lust ik er nog wel een paar. Misschien worden mijn handen er warmer van.
United as one. Divided by zero.
Op 12-12-2009 23:09:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
frank:
3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


Het was ook al in de zomer. Ze willen het gewoon een paar keer per jaar doen. Zeikerds!
Op 13-12-2009 0:11:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Ik sta achter het initiatief, maar wat is vrijheid sowieso waard als je er aandacht voor moet vragen?
ALLES IS WAAR
Op 13-12-2009 0:34:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
United as one. Divided by zero.
Op 13-12-2009 18:38:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
ThoTh:

Ik sta achter het initiatief, maar wat is vrijheid sowieso waard als je er aandacht voor moet vragen?

Vrijheid is, net als liefde, een werkwoord.
United as one. Divided by zero.
Op 13-12-2009 18:39:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
3.14po:

ThoTh:

Ik sta achter het initiatief, maar wat is vrijheid sowieso waard als je er aandacht voor moet vragen?

Vrijheid is, net als liefde, een werkwoord.

wat impliceert dat je er ook wat voor moet doen
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 13-12-2009 18:54:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ron B.:

3.14po:

ThoTh:

Ik sta achter het initiatief, maar wat is vrijheid sowieso waard als je er aandacht voor moet vragen?

Vrijheid is, net als liefde, een werkwoord.

wat impliceert dat je er ook wat voor moet doen

Precies, ja.
United as one. Divided by zero.
Op 13-12-2009 19:15:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Ow...jullie beschrijven de menselijke uitingsvormen van liefde en vrijheid.

Tja die vereisen nog wel wat werk ja
ALLES IS WAAR
Op 13-12-2009 20:27:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


En wat is vervolgens de reden om het niet in December te doen? Betekend dat dat er in de zomer niks georganiseerd kan worden?
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 14-12-2009 13:19:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Narchya:

3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


En wat is vervolgens de reden om het niet in December te doen? Betekend dat dat er in de zomer niks georganiseerd kan worden?

Sinds wanneer ligt december in de zomer?
United as one. Divided by zero.
Op 14-12-2009 13:55:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
3.14po:

Narchya:

3.14po:

Ganzfeld:

Waarom dit soort dingen altijd als het koud nat en guur weer is.
Zomers zouden er veeeeel meer mensen komen (in ieder geval 1... ik dus)

Herkenbaar. Niet slim van de organisatie.


En wat is vervolgens de reden om het niet in December te doen? Betekend dat dat er in de zomer niks georganiseerd kan worden?

Sinds wanneer ligt december in de zomer?

Volgens mij bedoelt Narchya:

'Het een sluit het ander niet uit'
ALLES IS WAAR
Op 14-12-2009 14:47:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
ThoTh:

Volgens mij bedoelt Narchya:

'Het een sluit het ander niet uit'

Ahzo, ja ben ik het mee eens. Dit mogen ze gerust eens in het kwartaal doen van mij. Alleen niet allemaal, of veel, lopen blowen tijdens de parade, zoals ik las op anarchiel. Das fout voor de perceptie.
United as one. Divided by zero.
Op 14-12-2009 14:52:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
ThoTh:


Volgens mij bedoelt Narchya:

'Het een sluit het ander niet uit'


Idd, dank u.

3.14po:

Ahzo, ja ben ik het mee eens. Dit mogen ze gerust eens in het kwartaal doen van mij. Alleen niet allemaal, of veel, lopen blowen tijdens de parade, zoals ik las op anarchiel. Das fout voor de perceptie.


Dat kan best zijn, maar wat is een vrijheidsparade waard als je mensen gaat vertellen wat ze wel en niet mogen doen? . Als dat mensen weerhoudt mee te lopen, tsja, dat moeten ze zelf toch lekker weten. Het is ook hun toekomst.
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 14-12-2009 19:08:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Narchya:

Dat kan best zijn, maar wat is een vrijheidsparade waard als je mensen gaat vertellen wat ze wel en niet mogen doen? .

Ja, daar hebben de organisatoren een Catch 22 aan het been.
United as one. Divided by zero.
Op 14-12-2009 21:46:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: vrijheidsparade 2009 reglement;
waar u zich aan moet houden
-roken verboden
-drinken verboden
-wiet verboden
-lawaai verboden
-vergunning verplicht
-niet van de route afwijken
-stiptheidsacties verboden
-opstoppingen verboden

wat mag nog wel tijdens zo'n vrije actie
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 15-12-2009 20:39:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden