We hadden al een plant die bijna onsterfelijk is - de Valse Roos van Jericho - en vandaag kunt u de Highlander onder de dieren bewonderen. Het gaat om de Turritopsis nutricula, een soort kwal. Dit beestje is iets van een halve centimeter klein en het veroudert zoals dat te verwachten valt. Maar daarna...

Kwal
(Turritopsis nutricula)

Eenmaal de kwal, die ook onder de naam Hydrozoan door het leven gaat, volwassen is geworden, keert het proces zich om en verjongt het diertje tot poliep. Daarna wordt het weer ouder en zo kan dat cirkeltje in theorie oneindig blijven duren. Niet voor niets dat biologen en andere wetenschappers dit beestje bijzonder interessant vinden en de genetica ervan proberen te ontrafelen.

De Turritopsis nutricula komt vooral voor in warme, tropische wateren. Toch bestaat de kans dat u hem ziet aanspoelen aan de Nederlandse of Vlaamse kust. Als een schip ballastwater lost, dan gebeurt het regelmatig dat de kleine kwallen ook mee geloosd worden. Opeten wordt niet aangeraden; u gaat er niet langer van leven.
Gerelateerd aan deze publicatie:
nupeet: Mooi Tim, is er iets bekend over de ouderdom van het wezentje of dient het gewoon te worden geplaatst onder hoofdstuk kwallen algemeen,ouder dan 500 miljoen jaar?(had een poosje terug nog iets gevonden wat handelde over ook zoiets minuscuul ,maar als het je stak diende je je erg snel naar een ziekenhuis te verplaatsen,als het je interesseert wil ik wel even proberen het te hervinden)
Unity in the Heart of Diversity
Op 10-01-2010 11:24:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart: En hoelang herhaalt dit proces zich? Hoeveel jaar blijft zo'n diertje nou in leven?

De natuur heeft voor een hele hoop dingen toch ingineuse oplossingen, die mensen met de tijd ook over kunnen nemen. Dankzij die mooie wetenschappers.

Eigenlijk is de mens een gewoon "goddelijk" wezen. We kunnen onszelf gewoon modificeren.
Op 10-01-2010 13:16:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
Eart:

En hoelang herhaalt dit proces zich? Hoeveel jaar blijft zo'n diertje nou in leven?

Lezen is nieuw voor je?
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 10-01-2010 13:19:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Ik ken wel een paar kwallen die als mens door het leven gaan :-]

Maar dat terzijde. Eart. Hoezo kunnen we als zoogdieren eigenschappen mettertijd van kwallen die terug poliep worden overnemen dankzij de wetenschap? En hoezo is de mens goddelijk en kunnen we onszelf modificeren?
Op 10-01-2010 14:51:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart:
Frank Bomans:

Eart:

En hoelang herhaalt dit proces zich? Hoeveel jaar blijft zo'n diertje nou in leven?

Lezen is nieuw voor je?

Waarom kunnen mensen nooit normaal reageren. Als je niks beters te zeggen hebt kan je beter je mond houden.

In theorie is niet het zelfde als de praktijk.
Op 10-01-2010 15:39:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart:
Olav:

Ik ken wel een paar kwallen die als mens door het leven gaan :-]

Maar dat terzijde. Eart. Hoezo kunnen we als zoogdieren eigenschappen mettertijd van kwallen die terug poliep worden overnemen dankzij de wetenschap? En hoezo is de mens goddelijk en kunnen we onszelf modificeren?

Ik doel niet persee op dit proces zoals bij deze kwal. Er wordt gekeken hoe ze dit soort processen bij mensen kunnen toepassen, waardoor we langer jong blijven. Of wanneer we ouder zijn, het lichaam kunnen verjongen. En natuurlijk ligt dit allemaal nog in de kidnerschoenen, of zelfs daaronder. Maar reken maar dat de mensheid dit uit eindelijk voor elkaar krijgt. Net zoals lichaamsdelen opnieuw laten aangroeien,wanneer wij dat door een ongeluk hebben verloren.

En dat wij ons DNA etc kunnen aanpassen, zie ik als iets goddelijks. In ieder geval voor aardse begrippen. Omdat wij de enige zijn die ons lichaam kunnen modificeren. En ook in veel opzichten de dienst uitmaken op aarde.

De mens tart de grenzen van het "onmogelijke".
(bericht gewijzigd op 10-1-2010 15:56:21)
Op 10-01-2010 15:53:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Eart:

Olav:

Ik ken wel een paar kwallen die als mens door het leven gaan :-]

Maar dat terzijde. Eart. Hoezo kunnen we als zoogdieren eigenschappen mettertijd van kwallen die terug poliep worden overnemen dankzij de wetenschap? En hoezo is de mens goddelijk en kunnen we onszelf modificeren?

Ik doel niet persee op dit proces zoals bij deze kwal. Er wordt gekeken hoe ze dit soort processen bij mensen kunnen toepassen, waardoor we langer jong blijven. Of wanneer we ouder zijn, het lichaam kunnen verjongen. En natuurlijk ligt dit allemaal nog in de kidnerschoenen, of zelfs daaronder. Maar reken maar dat de mensheid dit uit eindelijk voor elkaar krijgt. Net zoals lichaamsdelen opnieuw laten aangroeien,wanneer wij dat door een ongeluk hebben verloren.

En dat wij ons DNA etc kunnen aanpassen, zie ik als iets goddelijks. In ieder geval voor aardse begrippen. Omdat wij de enige zijn die ons lichaam kunnen modificeren. En ook in veel opzichten de dienst uitmaken op aarde.

De mens tart de grenzen van het "onmogelijke".


Ja daar zitten we nu echt op te wachten. 7 miljard mensen en het aantal groeit nog die het eeuwige leven zullen hebben.

Als het eeuwige leven al bereikt wordt, dan wordt het alleen aan de Elite verkocht/verhandeld/aangeboden. Mensen als jij en ik gaan gewoon dood, omdat we toch met zijn velen zijn.

Wake up man...
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 10-01-2010 17:50:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart: Wat zijn mensen toch goed in conclusies trekken. Wanneer heb ik gezegd dat dit voor iedereen toegankelijk moet zijn? Wanneer heb ik gezegd dat dit voor iedereen toegangelijk zal zijn?

Daarbij betekend 'langer jong blijven' niet automatisch dat je neit meer dood gaat. Wat dacht je van het leger; die willen wel soldaten die meer kunnen verdragen, langer mee gaan etc.

En in de schoonheidsindustrie zou dit een mooie vervanger kunnen zijn voor de plastische chirurgie.

Kom op mensen, open je ogen en kom is uit die gesloten box!

(bericht gewijzigd op 10-1-2010 18:49:54)
Op 10-01-2010 18:48:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Ik wil absoluut geen eeuwig leven, ik wil een prettig leven en een pijnloze dood.

Het is een beetje als de nachtmerrie van de Vliegende Hollander die verdoemd is om in de eeuwigheid te blijven ronddobberen ... niet voor niets heeft de natuur voorzien in ons vernieuwingsproces, zodat er periodiek een einde komt aan de kwalen, gebreken en frustraties van vorige generaties. Athans, gedeeltelijk, want de mens heeft manieren gevonden om deze door te geven middels spraak, schrift, beeld en geluid. En we leven al zo lang vergeleken met de meest verwante primaten.

Mijn kater heeft in elk geval geen last van wat er zich meer dan 7 jaar geleden afspeelde en dat is eigenlijk wel zo prettig voor hem.
Op 10-01-2010 23:11:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9:
moonwalker:

Ja daar zitten we nu echt op te wachten. 7 miljard mensen en het aantal groeit nog die het eeuwige leven zullen hebben.

Als het eeuwige leven al bereikt wordt, dan wordt het alleen aan de Elite verkocht/verhandeld/aangeboden. Mensen als jij en ik gaan gewoon dood, omdat we toch met zijn velen zijn.


Ik hoop toch wel dat iedereen toegang zal krijgen wanneer het geheim ontrafelt is..

Waarom zouden we trouwens allemaal op aarde moeten leven ???
Als we zolang kunnen leven kunnen we de ruimte in en andere planeten koloniseren, het maakt dan niet meer uit dat je 120 jaar moet reizen om op de dichtsbijzijnde 'bewoonbare'planeet/maan te komen..

de reacties zijn erg kortzichting denk aub wat verder na voor dat je iets zegt...

Trouwens op aarde kunnen makkelijk 15 miljard mensen leven..
gewoon een groot aantal Burj Khalifa (hoogste gebouw ter wereld) bouwen.

nu.nl:

In de Khalifa-Toren kunnen twaalfduizend mensen wonen. De kosten voor een van de 1044 appartementen lopen op tot 3 miljoen euro. Daarnaast zijn in de Burj Khalifa luxe kantoren, chique restaurants en een hotel gevestigd. In de ondergrondse parkeergarage is plaats voor drieduizend auto's

(@moonwalker)ps zelfs NWO zijn niet per definitie 'slechte' mensen maar slechts mensen die denken dat ze goed doen..
(bericht gewijzigd op 10-1-2010 23:27:53)
Op 10-01-2010 23:24:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Tunnelforce9:
(@moonwalker)ps zelfs NWO zijn niet per definitie 'slechte' mensen maar slechts mensen die denken dat ze goed doen..


Niets zo moeilijk als mensen die denken dat ze goed doen... Jehova's getuigen, Hitler, Stalin, Gandi, Dalai Lama, Matthijs van Nieuwkerk, Jezus, Boeddha, Jomanda, Peter Griffin...

Ik zeg altijd maar zo: ik weet het ook niet meer
Is it electrickery?
Op 10-01-2010 23:32:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Als je eerst volwassen wordt, en dan weer terug gaat naar de twee-cellige embryonale fase, dat lijkt me toch wel apart om een keer mee te maken, maar eeuwig, nee bedankt.
Nee, dank u.
Op 11-01-2010 0:00:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Tunnelforce9:

Ik hoop toch wel dat iedereen toegang zal krijgen wanneer het geheim ontrafelt is..

Dan mag je lang hopen. Zoiets krijgt de gewone mens niet mee...


Waarom zouden we trouwens allemaal op aarde moeten leven ???
Als we zolang kunnen leven kunnen we de ruimte in en andere planeten koloniseren, het maakt dan niet meer uit dat je 120 jaar moet reizen om op de dichtsbijzijnde 'bewoonbare'planeet/maan te komen..


Ja! Geweldig! Dat ik daar zelf niet opkwam! Gewoon de aarde helemaal leegroven van zijn natuurlijke reserves, het vergiftigen, het leven onmogelijk maken erop en dan als een zwerm sprinkhanen naar de volgende planeet reizen om hetzelfde te doen.
Echt grandioos!


de reacties zijn erg kortzichting denk aub wat verder na voor dat je iets zegt...

Het is mijn mening gewoon. Je hoeft het niet mee eens te zijn.
De mens moet eerst meer aan zijn Sprituele kant doen. Moet leren om in harmonie met de natuur te leven en niet de natuur vernietigen voor eigen doeleinden. Moet leren te stoppen met oorlogen voeren en het "wij/zij" mentaliteit. Moet leren samen te delen, zodat er niemand meer op aarde doodgaat van de honger. Om te stoppen met elkaar verwijten te maken. En veel en veel meer. Lees een krant op een gewone dag en je zult zien hoeveel dingen de mens moet veranderen.
Dan pas kunnen we het hebben over het eeuwige leven of langer jonger zijn of whatever...
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 11-01-2010 5:09:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Het modificeren van de mensheid is natuurlijk gewoon een vorm van evolutie. Waarom stil staan als het iets natuurlijks is. Dat is angst voor de toekomst. Je moet niet pretenderen de toekomst te weten.

Moonwalker: Het is mijn mening gewoon. Je hoeft het niet mee eens te zijn.
De mens moet eerst meer aan zijn Sprituele kant doen. Moet leren om in harmonie met de natuur te leven en niet de natuur vernietigen voor eigen doeleinden. Moet leren te stoppen met oorlogen voeren en het "wij/zij" mentaliteit. Moet leren samen te delen, zodat er niemand meer op aarde doodgaat van de honger. Om te stoppen met elkaar verwijten te maken. En veel en veel meer. Lees een krant op een gewone dag en je zult zien hoeveel dingen de mens moet veranderen.
Dan pas kunnen we het hebben over het eeuwige leven of langer jonger zijn of whatever...

Je droomt van iets wat niet mogelijk is. Wij zijn wezens die op eenzelfde manier ontstaan zijn als een dier. We hebben instincten die verantwoordelijk zijn voor de meeste problemen. Om jouw wensen te verwezenlijken moeten we die instincten uitschakelen. Het gevaar daarvan is dat we niet meer de drang hebben ons voort te planten. Risico daarvan snap je.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 11:54:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart: @realist, Geen speld tussen te knopen.

Uit eindelijk draaid alles om overleven, eten of gegeten worden. En tuurlijk kunnen we het leven dragelijker maken, maar een "perfecte" wereld is niet te creeren. (is voor iedereen weer anders)

Iedereen heeft een andere kijk op op hoe we moeten leven.

Wie zegt dat jouw ideologie de juiste is...
Misschien is het wel mogelijk om iedereen zijn eigen plekje te geven, wanneer we andere planeten kunnen kolonaliseren.
Op 11-01-2010 16:21:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Als de mensheid meerdere planeten bezit en andere planeten wil koloniseren om aan iedereens wensen te voldoen zullen er mensen zijn die dat niet willen.

enige reden om iedereen tevreden te stellen is door de modificeren. iedereen dezelfde wil laten creeren.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 17:29:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Eart: Dacht ik zelf ook aan, maar uit eindelijk heeft bijna elk land ook zo zijn eigen kenmerken. En ik denk dat dat ook mogelijk moet zijn met planeten. Maar dit zal nog veel verder zijn dan we ons ook maar kunnen voorstellen. Laten we eerst maar is 1 bewoonbare planeet vinden
Op 11-01-2010 18:03:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: laten we eerst deze planeet bewoonbaar maken.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 18:25:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Mensen die honderen jaren lang leven , Dat doet me denken aan het boek "de meesters van het verre oosten" De schrijver beweer dat het echt bestaat. Moest ik weten dat ik hier nog honderd jaar zou rond lopen, dan zo ik vanaf morgen terug naar school gaan voor een diploma.:-)
Op 11-01-2010 18:52:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Realist:

laten we eerst deze planeet bewoonbaar maken.

hoe langer de mens leeft, hoe meer een mens waarde geeft aan dingen die er echt toe doen. -denk ik-
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 11-01-2010 19:26:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Realist:

laten we eerst deze planeet bewoonbaar maken.


Dat was mijn punt vanaf het begin al. We dromen al over onsterfelijkheid of langer jonger blijven, terwijl we de planeet in een grote tempo aan het vernietigen zijn. Wat heb je aan een heel lang leven, als je die moet doorbrengen in bunkers omdat er een atoom oorlog is geweest? Of omdat we de lucht niet meer kunnen inademen?

Ik snap wel dat we instincten hebben, maar we hebben ook gevoel. Ik hoop alleen dat ooit het goede van de mens het wint van de slechte van de mens.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 11-01-2010 19:30:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: @ Moonwalker.

Ons gevoel is de spiegel van ons instinct.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 19:58:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: Peak oil is geweest peak gas is geweest.. met andere woorden we zijn genoodzaakt andere middelen te vinden om onze maatschappij draaiende te houden denk aan electra uit vacuum of brandstofcellen oid.. en alleen nog maar producten maken die lang (heel lang) meegaan dus niet elke 4 jaar een nieuwe auto ...

maar toch gaan we langzamerhand de goede richting op..

als er mensen zijn die deze kennis proberen verborgen te houden wanneer de kennis er is dan zal het toch wel opvalleen dat enkele mensen heel lang leven dus kunnen ze dat moeilijk voor zichzelf houden
Op 11-01-2010 20:08:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Tunnelforce9:

en alleen nog maar producten maken die lang (heel lang) meegaan dus niet elke 4 jaar een nieuwe auto ...

maar toch gaan we langzamerhand de goede richting op..


De levensduur van auto's worden juist verkort. Dus hoezo de goede kant op?
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 20:20:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Realist:

@ Moonwalker.

Ons gevoel is de spiegel van ons instinct.


Niet mee eens. Mijn instinct zegt me soms om iemand in elkaar te slaan, maar mijn gevoel weerhoudt me ervan.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 11-01-2010 22:00:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: @realist De levensduur van auto's
(iig in europa) wordt steeds langer doordat de carrosserie en techniek van auto's steeds duurzamer wordt.

wellicht geld dit niet in de zelfde mate als in amerika kijk maar naar de diverse zuid-amerikaanse landen waar je bijna alleen Amerikaanse auto's van 30-40 jaar oud ziet rijden

Maar als straks eenmaal de brandstofcel gewoon word dan zul je toch echt zien dat we op de goede weg zijn.. in Noorwegen zijn ze momenteel bezig met het aanleggen van een Waterstof-snelweg infrastructuur zodat je kunt rondrijden met een auto met brandstofcel dit word is/de toekomst
Op 11-01-2010 22:09:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
moonwalker:

Realist:

@ Moonwalker.

Ons gevoel is de spiegel van ons instinct.


Niet mee eens. Mijn instinct zegt me soms om iemand in elkaar te slaan, maar mijn gevoel weerhoudt me ervan.


Komt omdat je een gevoel over je gevoel hebt. Een spiegel van je spiegel.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 23:10:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Tunnelforce9:

@realist De levensduur van auto's
(iig in europa) wordt steeds langer doordat de carrosserie en techniek van auto's steeds duurzamer wordt.

wellicht geld dit niet in de zelfde mate als in amerika kijk maar naar de diverse zuid-amerikaanse landen waar je bijna alleen Amerikaanse auto's van 30-40 jaar oud ziet rijden

Maar als straks eenmaal de brandstofcel gewoon word dan zul je toch echt zien dat we op de goede weg zijn.. in Noorwegen zijn ze momenteel bezig met het aanleggen van een Waterstof-snelweg infrastructuur zodat je kunt rondrijden met een auto met brandstofcel dit word is/de toekomst


Wat levert meer geld op? als jij in je leven 2 auto's koopt of 5?
Wat is duurzaam? Een auto is zo zwak als de zwakste schakel.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 23:12:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: In landen met lage lonen gaat een auto langer mee omdat hij goedkoper te onderhouden en te repareren is, en een nieuwe of jonge auto verhoudingsgewijs veel duurder. Bij ons gaat een auto naar de sloop omdat de reparatiekosten uiteindelijk hoger zijn dan de restwaarde. Dat is de enige reden, los van dat in een droog klimaat een carrosserie niet zo snel zal roesten dan in ons land waar de laatste weken al 100.000 ton zout van overheidswege aan de auto's is geplakt.
Op 11-01-2010 23:35:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: En dan on-topic:

Als we, gelijk bovengenoemde kwal, als mens zouden deformeren tot bevruchte eicel en vervolgens opnieuw geboren zouden worden, dus met een nieuw ontwikkeld lijf en hersenen, dan is er niet zo veel verschil met een heel nieuw leven. Behalve dan dat we echt weer helemaal dezelfde persoon zijn en geen uniek nieuw mens.
Op 11-01-2010 23:37:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: @Olav We zouden nog steeds uniek zijn aleen niet een uniek nieuw mens..
Eens uniek altijd uniek

de bovengenoemde kwal word niet opnieuw geboren maar is word weer een poliep..

Als men al de genen kan activeren en deactiveren die de veroudering/verjonging van het menselijk lichaam regelen kun we het waarschijnlijk ook naar willekeur 'switchen'
als je 50 bent verjong je naar 18 en dan weer verouderen tot 50 enz. enz. lijkt me toch wel fijn

Het is een kwestie van tijd dat we dit gen kunnen beinvloeden..
net zoals we ook bezig zijn met het traceren van de genen die alzheimer veroorzaken om deze vervolgens trachten te beinvloeden er zijn al vele voorbeelden op te noemen waarbij dit al gelukt is..
Op 12-01-2010 0:06:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: @Tunnelforce.

Zou natuurlijk wel hartstikke tof zijn zoals jij het stelt.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 12-01-2010 10:16:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DaVince:
Tunnelforce9:

@realist De levensduur van auto's
(iig in europa) wordt steeds langer doordat de carrosserie en techniek van auto's steeds duurzamer wordt.

wellicht geld dit niet in de zelfde mate als in amerika kijk maar naar de diverse zuid-amerikaanse landen waar je bijna alleen Amerikaanse auto's van 30-40 jaar oud ziet rijden

Maar als straks eenmaal de brandstofcel gewoon word dan zul je toch echt zien dat we op de goede weg zijn.. in Noorwegen zijn ze momenteel bezig met het aanleggen van een Waterstof-snelweg infrastructuur zodat je kunt rondrijden met een auto met brandstofcel dit word is/de toekomst


De auto's van vroeger gingen langer mee dan de auto's van tegenwoordig. En bij de auto's van tegenwoordig kan ook nog eens veel meer stuk gaan.
Religion, a placebo which causes damage.
Op 13-01-2010 19:18:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: @davince, vroeger moest je ook nieuwe auto's elke jaar Apk keuren nu hoeft dat niet meer de eerste 4 jaar, per jaar worden er slechts 4% van de auto's naar de sloop gebracht er worden zelfs meer 2de hands auto's naar het buitenland(export) verscheept dan dat er gesloopt worden
Op 13-01-2010 20:54:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden