Iedere dag weer struinen mensen de kranten door op zoek naar de rubriek puzzels om de hersens even lekker te laten kraken. Als een omroep een goede krimi op Tv brengt dan zit er een trouwe schare kijkers paraat om met de agent in kwestie mee te denken om de misdaad op te lossen. Wie speelde als kind niet het spelletje 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet'. Sommige van die kinderen blijven daarin hangen en richten dan een website zoals deze op waar raadsels vaak belangrijker zijn dan de oplossing. Maar wie echt raadseltjes wil oplossen moet niet kijken naar fictieve speurneuzen of een obscuur puzzelrubriekje. De grootste puzzels staan altijd op de voorpagina en krimi's leggen het af tegen actualiteitenprogramma’s.

kronkels van rouvoet

(Quote van Rouvoet, wat zou deze raadselachtige uitspraak betekenen? Foto met dank aan Dumpert)

Hoe kan het dat de vermeende leden van sinistere terreur netwerken zoals de Taliban of al-Qaida altijd met goed gevolg aanslagen weten te plegen op doelen in streken waar we het bestaan niet eens van kenden maar kennelijk de Peppie en Kokkies onder hen sturen om halfbakken aanslagen op het Westen te plegen.

Ik zal een hint geven:

In het jaar na 9/11 - vanaf 30 september 2001, tot en met die dag in het volgende jaar – hield het Amerikaanse ministerie van Justitie vol dat 288 terroristen waren veroordeeld in de VS voor hun vreselijke misdaden. Het GAO (Government Accountability Office – een onafhankelijke Amerikaans overheidsorgaan dat vragen van het congres onderzoekt) vond tenminste 132 gevallen (ongeveer 42 procent) die niets te maken hadden met terrorisme. Het GOA onderzocht niet alle gevallen, 166 terroristische veroordelingen werden niet onderzocht, dus over de nauwkeurigheid van het GOA onderzoek valt te twisten. De teleurstelling is nog groter als je inzoomt op zaken die als “internationaal terrorisme” bekend stonden, dat zijn de zaken waarvan men krantenkoppen krijgt. Van 174 van dergelijke zaken, hadden 131 zaken (dat is 75 procent) eigenlijk helemaal niks met terrorisme te maken. Bron
Spaanse veroordeling wegens 11/9 vernietigd. Het Spaanse hooggerechtshof heeft gisteren de veroordeling van een al-Qaida-verdachte vernietigd. Imad Yarkas was eerder tot vijftien jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens samenzwering tot moord in verband met de aanslagen van 11 september 2001. Het openbaar ministerie had enkele weken geleden al toegegeven dat het bewijs tegen de in Syrië geboren Yarkas zwak was. Bron

Maar al te vaak blijken zogenaamde terroristische aanslagen in Europa achteraf eigenlijk een heel andere kant op te wijzen, zoals bijvoorbeeld in de zaak Lockerbie.

Nog een Raadsel.

Onlangs werden we getrakteerd op een mooi staaltje van sociale onverdraagzaamheid in de wijk Terweijde in Culemborg. Marokkaanse en Molukse jongeren schijnen daar al maanden een strijd te voeren met als hoogtepunt het inrijden van een auto op een meisje en het smijten van stenen door de ruiten. Ra ra hoe kon dat toch allemaal zo uit de hand lopen?

De burgemeester geeft een hint:

Volgens de burgemeester Van Schelven is het de schuld van de Molukkers. Het probleem is volgens hem dat Molukkers sinds begin jaren 60, toen Terweijde werd gebouwd, bij elkaar wonen. "die mensen hebben het gevoel dat het hun buurt is. Eén bevolkingsgroep in één straat blijkt niet te werken. Dat is een historisch feit." Van Schelven suggereerde dat de Molukkers geen andere buurtbewoners toelaten in hun straat. Bron

De hint van de burgervader opent de weg voor een nieuw raadsel. Want als het een 'historisch feit' is dat als een homogene groep bij elkaar wil wonen dit zal leiden tot ellende, hoe kan het dan zijn dat onder de hoog opgeleide en goed doorvoede Rotary leden dat cruciale historisch besef ontbreekt?

Rotary-leden willen wijk voor zichzelf. Onder leden van de exclusieve Rotary Club is het idee gerezen om een speciale woonwijk voor eigen leden te laten bouwen. Bron

Nou vooruit, nog een raadseltje.

Hoe kan een 199.000 euro per jaar verdienende directeur van het Rode Kruis van de vrijwillige donateurs van zijn organisatie de per incasso geïnde jaarbijdrage ongevraagd met 60% verhogen en er toch mee wegkomen?

Hint, misschien door zichzelf een brevet van onvermogen te geven want kennelijk voorzag de directeur niet tijdig de op handen zijnde vermeende ellende ten gevolge van de klimaat hoax. Gelukkig voor ons is volgens het CBS ellende door klimaatsverandering kennelijk iets dat alleen in het buitenland gebeurt.

Volgens directeur dr. Cees Breederveld zal het het Rode Kruis in 2010 voor 'een aantal grote uitdagingen' staan. "Het aantal slachtoffers van natuurgeweld neemt ieder jaar toe door de gevolgen van klimaatverandering. Bron

donner raadsel
(Quote van Donner, wie lost het raadsel op? Foto met dank aan Dumpert)

Raadsels, we zijn er gek op. Weet u ook een leuke, hieronder kunt u ze kwijt. En dan geen open deuren intrappen over hoe het kan dat overal treinen door dikke pakken sneeuw kunnen ploegen behalve in Nederland als het min 2 is met 3 centimeter sneeuw.

Olav: Ja.

Hoe kan het dat de voltallige pers zwijgt als het gaat om het doordrukken van het megalomane JSF-project. Nederland heeft een traditie van corruptie en omkoping als het gaat om gevechtsjagers, zo zijn we aan de waardeloze Starfighter gekomen dankzij 1,1 miljoen dollar aan Bernhard en aan de F16 dankzij stortingen op de rekening van Van der Stoel. Wie o wie trekt de lijn door en laat de koppen rollen?

Nog zo een. Waarom schrijft niemand over de miljarden die gepompt zijn in de nutteloze Betuwelijn? Weet dan niemand dat dit een defensie-project is, uit de tijd dat de VS haar grootste buitenlandse legermacht in Duitsland had liggen en er een snelle verbinding moest komen met Rotterdam?

En nog een. Terwijl het verouderde spoor in Nederland keer op keer faalt, worden miljarden gestoken in een flitstrein naar Parijs waar u en ik zelden of nooit gebruik van zullen maken. Die bovendien jaren later in gebruik gaat en voorlopig nog niet eens met flitstreinen die er voor bedoeld zijn. De pers zwijgt.

Tenslotte de Al-Quaida-hoax. Al Quaida bestond niet, tot de Amerikanen de term uitvonden. Sindsdien is elk luchtje van terrorisme verbonden aan deze niet-bestaande club die geen hoofdkwartier en geen leider schijnt te hebben, behalve de onzichtbare Osama Bin laden. Osama, die Saudische miljardair die geen goede videocamera kan kopen of er eentje heeft aangeschaft zonder geluid. Osama, de man die steeds van baard en neus verandert en die dan weer links- en dan weer rechtshandig is. Osama, die zogenaamd met zijn nierdialyseapparaat in een grot leeft en zonder enige verbinding met de buitenwereld de grootste schurkenstreken van de hele wereld weet uit te halen, althans dat gelooft de gemiddelde Telegraaflezer en Troskijker.
Op 07-01-2010 0:51:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a: Zijn quote is wel gegrond op een spiritueel vlak, net als een non in een katruizen klooster aan een strak regime mee doet, wordt in principe bevrijdt van zijn eigen vrijheid. Eigenlijk is vrijheid iets waarmee we opgescheept zitten, altijd maar keuzes moeten maken en je eigen lichamelijke lust willen bevredigen is niet vrij. Maar als dit soort overtuigingen niet vanuit een eigen drive komt werkt het niet en zorgt alleen voor wrijving.
het is maar een andere kijk op vrijheid.Hoe dan ook hun praktijken zijn gegrond op macht.
Say what your soul is singing
Op 07-01-2010 0:54:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Unbeliever:
Waarom vielen de treinen in Nederland uit bij -2 en 2 cm sneeuw en niet nu bij 20 cm sneeuw en -5?
Op 07-01-2010 16:17:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld:
Unbeliever:


Waarom vielen de treinen in Nederland uit bij -2 en 2 cm sneeuw en niet nu bij 20 cm sneeuw en -5?


euh omdat die eenheden niet in het handboek van Prorail staan. En als er ergens geen regel voor is tja dan hoeft het niet he.
Op 07-01-2010 17:22:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Olav,Ik begrijp je frustraties dat sommige dingen onduidelijk zijn. In het geval van de jsf of treinlijnen heeft het denk ik een economische achtergrond. We blijven een primitief volk dat diplomatiek moet zijn naar onze "bondgenoten". Deze diplomatieke vrijheid is dus zeer beperkt. Ik weet niet of het ligt aan de macht van de groten of de druk van het geheel. We worden er ook weer niet heel veel slechter van.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 07-01-2010 17:58:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Wat al quada betreft denk ik dat je er best eens naast kan zitten. De Amerikanen hebben ze misschien dan die naam gegeven, maar dat is ook logisch. Het is een groep die terroristische activiteiten pleegt. Of de ene daar nu net wat anders over denkt dan een andere terrorist, maakt niet zo veel uit.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 07-01-2010 18:02:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: ik heb ook nog een leuk raadsel:

wat is de link tussen rotary en de WHO, CFR en internationale vaccinatiecampagnes?

ik zal bij voorbaat zeggen dat ik het antwoord niet kan en zal geven, maar ik kan wel zeggen dat er zeker een link is...
rotary, de vrijmetselaars onder een andere naam maar met dezelfde doelstellingen? of nog erger?
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-01-2010 19:54:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Lol @ Ganzfeld!

Als ik naar die quote van Rouvoet kijk, denk ik aan twee antwoorden:
'Arbeit macht frei' en 'befehl ist befehl'.
Cannot kill the Battery!!!
Op 07-01-2010 20:12:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Troy: De f-16 is na 30 jaar nog steeds 1 van de betere jachtvliegtuigen qua prestaties. Qua onderhoud is ie crap. Ik denk dat hetzelfde opgaat voor de JFS. Hij is qua prestaties en elektronica op dit moment superieur. Blijft alleen de vraag of ie niet veel te duur is.
God is an imaginary friend for adults
Op 07-01-2010 20:40:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Troy,

De F16 is prima. De Lockheed F-104 Starfighter was alleen goed in het keihard rechtuit vliegen en inferieur aan bijvoorbeeld de MiG. Daar kwamen de Amerikanen in de Vietnamoorlog pijnlijk achter.

Of de JSF zo goed is als de fabrikant beweert weet niemand. Volgens de site http://www.jsfnieuws.nl/ valt er genoeg te twijfelen.

MAAR DAAR GAAT HET NIET OM.

Het gaat er om, dat we in Nederland een traditie hebben van omkoping als het gaat om dure wapens, en dat Jack de Vries cs ons steevast voor staan te liegen. En dat hoeven we niet te pikken. Tenslotte zijn de vliegtuigen van de Luchtmacht niet van de Luchtmacht of van Defensie of van Balkenende, maar van ons.
Op 07-01-2010 20:55:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

Lol @ Ganzfeld!

Als ik naar die quote van Rouvoet kijk, denk ik aan twee antwoorden:
'Arbeit macht frei' en 'befehl ist befehl'.

oh, jij dus ook al...

en dan zeggen dat we in een vrij land leven, humor of sarcasme, ik weet niet meer wat ik er van moet denken
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 07-01-2010 20:58:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Realist,

Dus als ik je goed begrijp is een niet-bestaande organisatie die een naam krijgt van een regering die er belang bij heeft angst te zaaien, ineens wél een organisatie? En vervolgens zijn alle terroristen die in de wereld rondlopen ineens automatisch lid van deze alleen op papier bestaande organisatie?

Curieus vind ik dat.
Op 07-01-2010 20:58:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: wie eist al die aanslagen dan op? en waarom schiet Al q. als legereenheid van de VS (zoals door sommige beweerd wordt) op andere Amerikaanse eenheden? waarom zou een moslim trouwens ook maar iets te maken willen hebben met het 'heidense' Amerika?

Curieus vind ik dat.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 07-01-2010 21:26:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ: !
(bericht gewijzigd op 7-1-2010 22:02:59)
http://spclan.nl
Op 07-01-2010 22:00:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Olav:

En nog een. Terwijl het verouderde spoor in Nederland keer op keer faalt, worden miljarden gestoken in een flitstrein naar Parijs waar u en ik zelden of nooit gebruik van zullen maken. Die bovendien jaren later in gebruik gaat en voorlopig nog niet eens met flitstreinen die er voor bedoeld zijn. De pers zwijgt.

Tenslotte de Al-Quaida-hoax. Al Quaida bestond niet, tot de Amerikanen de term uitvonden. Sindsdien is elk luchtje van terrorisme verbonden aan deze niet-bestaande club die geen hoofdkwartier en geen leider schijnt te hebben, behalve de onzichtbare Osama Bin laden. Osama, die Saudische miljardair die geen goede videocamera kan kopen of er eentje heeft aangeschaft zonder geluid. Osama, de man die steeds van baard en neus verandert en die dan weer links- en dan weer rechtshandig is. Osama, die zogenaamd met zijn nierdialyseapparaat in een grot leeft en zonder enige verbinding met de buitenwereld de grootste schurkenstreken van de hele wereld weet uit te halen, althans dat gelooft de gemiddelde Telegraaflezer en Troskijker.


Ik denk dat JIJ de spijker op zijn kop slaat, ik denk er ook net zo over!!!
Tja allemaal zover gezocht en toch heel dichtbij, de laatste aanslag van jemen, en hoe komt het ineens dat we nu wel die dingen krijgen body scanner`s ?
(bericht gewijzigd op 7-1-2010 22:02:01)
http://spclan.nl
Op 07-01-2010 22:00:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Ik kan me ook voorstellen dat sommige terroristen liever niet met een naam bekend staan. Niet iedereen pleegt aanslagen uit naam van iets, iemand of een groepering. Sommige gewoon omdat het tegen het westen is , christenen zijn of andere redenen.
Misschien gewoon 1 naam om het voor die domme amerikanen makkelijk te houden. Het maakt me ook niet uit of ze het 1 naam geven of 34 namen. Ze doen hetzelfde. En ze gebruiken, net als wat studentje zegt, zelf ook die naam. Ook de aanslagen op een amerikaans schip in Jemen meen ik, en aanslagen op 2 ambassades in Afrika waren opgeeist door Al quada. Of was dat ook al een opgezet plan van de haatcampagne?
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 07-01-2010 22:13:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: DJ.

Schiphol had al scanners gekocht. Veel beter materiaal dan er nu aangekocht is. Deze mochten echter nog niet gebruikt worden vanwege regelgeving vanuit Europa.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 07-01-2010 22:16:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Realist:

DJ.

Schiphol had al scanners gekocht. Veel beter materiaal dan er nu aangekocht is. Deze mochten echter nog niet gebruikt worden vanwege regelgeving vanuit Europa.

Nee dat was om privacy reden dat het er nog niet stond, en dat het nog een tijd zou dure eer het er kwam, dus was dit dan geen goede reden om het wat sneller in te voeren denk je?
(bericht gewijzigd op 7-1-2010 22:53:29)
http://spclan.nl
Op 07-01-2010 22:52:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Precies DJ, de spijker op z'n kop.

Kijk als je wil dat iedereen altijd en overal gecontroleerd en geobserveerd wordt, dan moet je natuurlijk wel de angst voor terreur met enige regelmaat aanwakkeren.

Een Nigeriaan met een stukje vuurwerk tussen zijn bilnaad bijvoorbeeld waarmee je je wel effectief kunt castreren maar beslist geen Jumbojet mee uit de lucht krijgt. Of een stel kerels met een ouwe Mercedes die ze voor een nachtclub in Londen parkeren met een LPG-tank die dan gelijk ook maar een bom is. Of een hele groep Pakistaanse artsen zonder ticket die toch echt een heleboel vliegtuigen wilden kapen. Of een man zonder verblijfsvergunning die wegloopt als de Londense politie naar zijn papieren vraagt en prompt wordt neergeschoten omdat hij dan wel een terreorist van Al-Quaida zal zijn.

Dat er nu in Europa een stuk minder te vrezen is dan tijdens de hoogtijdagen van IRA, ETA, Grijze Wolven, RAF, PLO en allerhande autonomen, afscheiders, wraaklustigen en wereldverbeteraars, dat doet er kennelijk niet toe.

De jaren '70 en '80 ... toen hadden we nog opgeblazen spoorstations (Bologna), gekaapte treinstellen waar elke dag een paar mensen voor de camera werden neergeschoten (Smilde), met AK-47 uitgeruste ontvoerders van de RAF, zelfmoordbommengooiers van de IRA en UDP, Koerden die de Paus aanvielen, Palestijnen die de Israëlische sportploeg in München gijzelden en op de balkons executeerden, Basken, Sicilianen, door de DDR gesteunde krakersbewegingen in Kreuzberg die de boel lekker ontregelden. En geen bodyscan. En de wereld draaide gewoon door.

Mijn grootste zorg is geen terreurdaad, als ik 's morgens wakker wordt. De files, het einde van de maand comfortabel halen en zonder te veel ergernis voor de dagelijkse kost de supermarkt trotseren is belangrijker.
Op 07-01-2010 23:39:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
!!
(bericht gewijzigd op 8-1-2010 0:28:35)
http://spclan.nl
Op 08-01-2010 0:28:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Olav:

Mijn grootste zorg is geen terreurdaad, als ik 's morgens wakker wordt. De files, het einde van de maand comfortabel halen en zonder te veel ergernis voor de dagelijkse kost de supermarkt trotseren is belangrijker.

Juist ik ben ook niet bang voor een terreur aanslag waar ik wel bang voor ben is dat je dadelijk je kont niet meer kan vegen zonder dat ze zitten mee tekijken of je er niks in propt. Nu mag je als je gaat vliegen niet eens meer rustig poepen, of te lang onder een deken zitten als je wilt slapen...

Ik vind dat momenteel alles zonder wat wij jij of ik er vind/en alles maar door je STROT wordt gepropt of je wil of niet je hebt het maar te nemen.....

Vraag me af wat Democratie nog echt betekend, niet met die flauwekul praat komen van daar leven we in bulshit... allang niet meer....Denk dat de vrijmetselaars de overhand hebben...
http://spclan.nl
Op 08-01-2010 0:28:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: democratie is enkel slingers in de lege kamer ophangen, het is een politieke term om zieltjes te winnen.

Ik ben ook nooit bang geweest voor 'een aanslag'

Ik ben ook altijd bang om de supermarkt te trotseren ;(
Op 08-01-2010 7:40:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Democratie is ook niet de oplossing. Maar DJ, die scanners komen er nog steeds niet, vandaar dat men andere heeft moeten aanschaffen.

Ik ben ook niet bang voor een aanslag, maar denk toch dat het anders is wanneer het een keer gebeurd onze nabije omgeving.

En wat is het probleem van een supermarkt? Zit dit probleem in de wereld of in jezelf?

“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 08-01-2010 7:59:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Olav:

Precies DJ, de spijker op z'n kop.

Kijk als je wil dat iedereen altijd en overal gecontroleerd en geobserveerd wordt, dan moet je natuurlijk wel de angst voor terreur met enige regelmaat aanwakkeren.


Ik denk dat je met het angst idee de kern van de zaak te pakken hebt. Ook op andere gebieden lijkt het er sterk op dat men de massa wil onderdrukken via angst. Historiche gezien is dat ook al enkele duizenden jaren aan de gang, bijvoorbeeld via het christendom.
Blijkbaar is het effect van de oude religies niet meer voldoende en zijn aanvullende zaken ingezet. Niet alleen via zaken als terrorisme, maar ook door bijvoorbeeld de wetenschap als een soort religie-vervanger in te zetten: klimaat, Mexicaanse griep, baarmoederhalskanker, HIV = AIDS, allemaal zaken waarmee mensen flink angst aangejaagd kan worden.
'Don't forget rule number 6'
Op 08-01-2010 10:21:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: En angst voor de maatschappij? waar komt die vandaan?
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 08-01-2010 10:37:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Realist:

En angst voor de maatschappij? waar komt die vandaan?

Kan je dat een beetje verklaren? Wat is maatschappij en hoe kan je daar angst voor hebben?
'Don't forget rule number 6'
Op 08-01-2010 10:42:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Er wordt gesproken over een angstcreatie door de "wereldmacht". Een complot om via angst de wereldmacht te grijpen. Maar wat ik hier waarneem is een angst naar deze manier, of werkwijze van de huidige machthebbers, omdat zij via angst manipuleren.

Dus angst omdat de machthebbers angst gebruiken. zoiets
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 08-01-2010 11:48:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Realist:

Er wordt gesproken over een angstcreatie door de "wereldmacht". Een complot om via angst de wereldmacht te grijpen. Maar wat ik hier waarneem is een angst naar deze manier, of werkwijze van de huidige machthebbers, omdat zij via angst manipuleren.

Dus angst omdat de machthebbers angst gebruiken. zoiets

Onderdrukking van het volk via angst, dat is niet nieuw. Ik snap niet goed wat je nou niet begrijpt.
'Don't forget rule number 6'
Op 08-01-2010 0:34:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Je stelt dat de wereldmacht de wereld manipuleert door angst. Echter is dit geen feit. het is een theorie die door een paar zwevende puzzelstukjes tot geheel wordt bedacht. Jij hebt dus het idee dan je naar een complete puzzel zit te kijken en dat maakt je bang.

Je bent bang dat de macht angst zaait.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 08-01-2010 13:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Realist:

Je stelt dat de wereldmacht de wereld manipuleert door angst. Echter is dit geen feit. het is een theorie die door een paar zwevende puzzelstukjes tot geheel wordt bedacht. Jij hebt dus het idee dan je naar een complete puzzel zit te kijken en dat maakt je bang.

Je bent bang dat de macht angst zaait.

Ik heb het woord wereldmacht nergens gebruikt. Ik heb het wel over machthebbers die mijns inziens angst gebruiken om zaken naar hun hand te zetten.
'Don't forget rule number 6'
Op 08-01-2010 14:10:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Angst zaaien. Religies doen het al duizenden jaren. Ashkenazische joden denken serieus dat er iets gebeurt als ze hun haren knippen. Moslims geloven dat ze door het eten van varkensvlees onrein worden. Gereformeerden vrezen de wrake gods als ze fietsen op zondag. In mijn jeugd waren de begrippen "doodzonde" en "erfzonde" nog springlevend.

Al die angsten zijn gebaseerd op aannames. Wedden dat er niks gebeurt als een gereformeerde fietst op 10 januari, of als een moslim per ongeluk een dropje eet waar gelatine in zit uit varkensbeenderen? Flauwekul dus.

Politici doen het ook. Angst is DE manier om wetten en maatregelen door te douwen die anders weggelachen zouden worden. Angst voor niet of nauwelijks bestaande, liefst geheimzinnige of onzichtbare vijanden.

Hoe gering de terreurdreiging is, blijkt uit hoe gemakkelijk journalisten weten door te dringen op een luchtmachtbasis, actievoerders tot een G20-top, een olijk echtpaar tot Obama, een losgeslagen gek bij de bus met de hele koninklijke familie.

Als u en ik een uurtje nadenken, dan hebben we een aantal prima terroristische aanslagen bedacht waar geen bodyscan tegen helpt en die ons land aardig in rep en roer kunnen krijgen. We blazen gewoon een paar hoogspanningsmasten op in het koppelnet, we gooien een virus in het drinkwater, we saboteren de belangrijkste gemalen, we leggen iets op de rails in de Amsterdamse metro (Rotterdam mag ook), we vuren een kleine raket af op Shell Pernis, we draaien de gastoevoer naar de Eemshavencentrale ineens dicht, of we stoppen een ampul met nitroglycerine in onze anussen en gaan op 10.000 meter wat heen en weer springen. Een mooie jas van nitrocelluloseacetaat komt zó door de scanner (niet roken!). We parkeren onze oude auto op LPG in de parkeergarage en zetten de kraan open en dan bellen we een mobiel nummer. We maken 's nachts de tuikabels van de zendmast Lopik een beetje los bij windkracht 9.

Afijn. Het gebeurt allemaal dus niet en dus valt het wel mee...
Op 08-01-2010 14:39:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros: "Echte vrijheid is wetten gehoorzamen"

Dubbeldunk betekent het vermogen om er in je geest gelijktijdig twee verschillende opvattingen op na te houden en ze beide te aanvaarden.(Orwell 1984)

Als ze dergelijke mindfucks blijven propageren kweken we straks kinderen die hun ouders aandragen bij de politie wegens wetteloosheid.
niets is iets, niet?
Op 08-01-2010 18:47:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
A. Hemelwandelaar:
Troy:

De f-16 is na 30 jaar nog steeds 1 van de betere jachtvliegtuigen qua prestaties. Qua onderhoud is ie crap. Ik denk dat hetzelfde opgaat voor de JFS. Hij is qua prestaties en elektronica op dit moment superieur. Blijft alleen de vraag of ie niet veel te duur is.

Alleen wordt dat ding er vierkant uitgevlogen door zijn Russische concullega.
"When an inner situation is not made concious, it appears outside as fate" ~ C.G. Jung
Op 08-01-2010 21:41:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
studentje:

wie eist al die aanslagen dan op? en waarom schiet Al q. als legereenheid van de VS (zoals door sommige beweerd wordt) op andere Amerikaanse eenheden? waarom zou een moslim trouwens ook maar iets te maken willen hebben met het 'heidense' Amerika?

Curieus vind ik dat.

Omdat de moslims met hun hand om de oliekraan zitten en olie is geld en geld is macht.
Daarom moeten alle moslims dood.
Volgens de US of A...
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 21:46:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Mooie quote van Donner ook.
Wat hij zegt is: 'Wij zijn onfeilbaar, want wij hebben het voor het zeggen'.
Leve de Democratie!!!

Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 21:57:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Narchya:

Troy:

De f-16 is na 30 jaar nog steeds 1 van de betere jachtvliegtuigen qua prestaties. Qua onderhoud is ie crap. Ik denk dat hetzelfde opgaat voor de JFS. Hij is qua prestaties en elektronica op dit moment superieur. Blijft alleen de vraag of ie niet veel te duur is.

Alleen wordt dat ding er vierkant uitgevlogen door zijn Russische concullega.

De Russische gevechtshelicopter heeft ook al betere cijfers dan de Amerikaanse, mss toch liever een mig dan een jsf, maar nog liever geen van beide en een betere bejaarden zorg....

Nee, dank u.
Op 08-01-2010 22:10:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:


De Russische gevechtshelicopter heeft ook al betere cijfers dan de Amerikaanse, mss toch liever een mig dan een jsf, maar nog liever geen van beide en een betere bejaarden zorg....


Zo is dat!
En dan het onderwijs op een mooi niveau krijgen.
En wat dan overblijft in het openbaar vervoer en de infrastructuur stoppen.
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 22:14:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Marsepars:

....
Omdat de moslims met hun hand om de oliekraan zitten en olie is geld en geld is macht.
Daarom moeten alle moslims dood.
Volgens de US of A...

de US hebben toch helemaal geen olie nodig met al die mooie supergeheime energievormen van ze? of toch wel? waarom pompen ze al decennia lang geld,tijd, en levens in die zandbak?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-01-2010 22:18:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Nog een raadseltje, Op de radio hoorde ik afgelopen najaar dat iedereen ingeënt moest worden tegen de mex. griep, behalve kinderen tot 10 jaar, vanwege de risico's. Twee weken later hoorde ik op dezelfde zender (radio 1) dat alle kinderen van 0.5 t.m. 4 de prik moesten krijgen,,,,rara?, raar.
Nee, dank u.
Op 08-01-2010 22:20:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
studentje:


de US hebben toch helemaal geen olie nodig met al die mooie supergeheime energievormen van ze? of toch wel? waarom pompen ze al decennia lang geld,tijd, en levens in die zandbak?

Omdat daar enorm aan verdiend wordt!
Een oorlog kost geld, maar levert nog meer op.
En dat de bevolking van het oorlogvoerende land niets van dat geld terugziet, doet dan ook absoluut niet ter zake.
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 22:24:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ Narchya:

De MiG-27 is volgens velen de allerbeste gevechtsjager ooit. Alleen zal de NAVO nooit en te nimmer een Russisch toestel kopen om overduidelijke redenen: Gespannen Voet met het Kremlin. Nog in 2008 zocht de NAVO via handlanger Georgië een gewapend conflict met de Russische beer, zonder veel succes overigens.

De NAVO onder leiding van de VS omsingelt al sinds het einde van de USSR de Russische Federatie, vooral door in voormalige Sovjetrepublieken militaire bases te vestigen en marionetten te steunen. Rusland is namelijk nog altijd een behoorlijk machtsblok; een kernmacht met 's werelds grootste onaangeboorde olie- en gasreserves.

De grootste angst van Amerika is machtsverlies. Onontkoombaar evenwel, want de VS is door zijn eigen energievoorraden heen en produceert zelf bijna niks meer. Kijk maar in een willekeurige winkel. Terwijl Rusland zwemt in de olie en het gas en China zowat alle consumptiegoederen produceert voor de hele wereld... dus is de VS héél goede vrienden met de Saoudi's, wil ze Chavez het liefst morgen een zetje in de afgrond geven, wordt een oorlog met Iran voorbereid en zitten ze in Afghanistan en Irak. Olie en macht. Niks opbouw, niks Saddam, niks vrouwenrechten. Flauwekul. Macht.

De macht van de VS is financieel en militair. Financieel is de VS failliet, nu wel duidelijk is dat ze nooit meer van hun staatsschuld afkomen, blijft over militair overwicht en dat hebben ze absoluut.

Maar Mikojan MiG-27's kopen en dan de onderdelen uit Rusland laten komen in geval van een conflict met bijvoorbeeld Rusland lijkt me geen optie.
Op 08-01-2010 22:24:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Marsepars:

studentje:


de US hebben toch helemaal geen olie nodig met al die mooie supergeheime energievormen van ze? of toch wel? waarom pompen ze al decennia lang geld,tijd, en levens in die zandbak?

Omdat daar enorm aan verdiend wordt!
Een oorlog kost geld, maar levert nog meer op.
En dat de bevolking van het oorlogvoerende land niets van dat geld terugziet, doet dan ook absoluut niet ter zake.

de verenigde Arabische emiraten&Koninkrijk Saoedi-Arabië behoren tot de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld. zelfs Iran heeft een BNP van $11.000 per hooft van de bevolking. US dreigt trouwens met een boycot. hoezo afhankelijk vraag ik me dan af?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-01-2010 22:45:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
studentje:


de verenigde Arabische emiraten&Koninkrijk Saoedi-Arabië behoren tot de rijkste en meest ontwikkelde landen ter wereld. zelfs Iran heeft een BNP van $11.000 per hooft van de bevolking. US dreigt trouwens met een boycot. hoezo afhankelijk vraag ik me dan af?


En de grootste SUPERMACHT ter wereld?
Die hebben een klein beetje schuld.
Niks om je zorgen over te maken...
Tjek dit:
http://www.brillig.com/debt_clock/
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 23:00:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Marsepars:

....
En de grootste SUPERMACHT ter wereld?
Die hebben een klein beetje schuld.
Niks om je zorgen over te maken...
Tjek dit:
http://www.brillig.com/debt_clock/

bij wie hebben ze die schuld dan?
de rotcilds zeker? schuld bij jezelf telt niet toch?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 08-01-2010 23:03:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
studentje:


bij wie hebben ze die schuld dan?
de rotcilds zeker? schuld bij jezelf telt niet toch?

Zo zijn de Rothschilds wel groot geworden.
Met geld lenen aan naties.
En schuld is schuld...
Cannot kill the Battery!!!
Op 08-01-2010 23:11:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Daar zijn de Rothschilds weer!

Die hebben inderdaad de macht en de schuldenaren van deze wereld zullen naar hun pijpen moeten dansen.

Krediet verlenen = bepalen wat er gebeurt.
Krediet nemen = je hoofd op het schavot van de bankiers leggen.

Geldt ook voor bedrijven en particulieren, overigens.
Op 08-01-2010 23:17:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Marsepars:

studentje:


de US hebben toch helemaal geen olie nodig met al die mooie supergeheime energievormen van ze? of toch wel? waarom pompen ze al decennia lang geld,tijd, en levens in die zandbak?

Omdat daar enorm aan verdiend wordt!
Een oorlog kost geld, maar levert nog meer op.
En dat de bevolking van het oorlogvoerende land niets van dat geld terugziet, doet dan ook absoluut niet ter zake.


denk dan vooral aan bedrijven als blackwater, en de personen die het legermateriaal maken, en de banken die het geld "lenen" om die oorlog te kunnen voeren...

en om die laatste te herkennen moet je weten hoe het amerikaanse financiële systeem in elkaar zit, en er zijn genoeg websites en documentaires die dat prima uitleggen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 09-01-2010 17:07:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: hoe rijmt dit:


en dit
http://a123.g.akamai.net/f/123/12465/1d/www.nationalpost.com/news/2386883.bin?size=404x272

met dit
Jasper 'Hero' Schuringa:

“Without any hesitation, I just jumped over all the seats,” Mr. Schuringa said, in an account that other passengers confirmed.“I was thinking, Oh, he’s trying to blow up the plane. I was trying to search his body for any explosive. I took some kind of object that was already melting and smoking, and I tried to put out the fire and when I did that I was also restraining the suspect.”

“But then the fire was getting worse, so I grabbed the suspect out of the seat,”


En waarom 60 apparaten kopen om dergelijke zaken te voorkomen, als je weet dat die apparaten dat niet kunnen.

(bericht gewijzigd op 9-1-2010 19:00:35)
ALLES IS WAAR
Op 09-01-2010 18:58:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: ThoTh,

Omdat het de zoveelste hoax is.

Luister maar eens goed naar Obama's reactie en je weet genoeg. Obama: "de veiligheidsdiensten wisten elk van het bestaan van de dreiging, maar werkten niet nauw genoeg samen om tijdig te kunnen ingrijpen".

Het is allemaal de grootste flauwekul, zie:http://www.wsws.org/articles/2010/jan2010/terr-j08.shtml
Op 09-01-2010 21:04:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Olav:

Omdat het de zoveelste hoax is.



ALLES IS WAAR
Op 09-01-2010 21:50:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Olav:

ThoTh,

Omdat het de zoveelste hoax is.

Luister maar eens goed naar Obama's reactie en je weet genoeg. Obama: "de veiligheidsdiensten wisten elk van het bestaan van de dreiging, maar werkten niet nauw genoeg samen om tijdig te kunnen ingrijpen".

Het is allemaal de grootste flauwekul, zie:http://www.wsws.org/articles/2010/jan2010/terr-j08.shtml

Dat bedoelde ik " Goed gezegd had het zelf niet beter gekund
http://spclan.nl
Op 09-01-2010 22:37:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: http://www.zie.nl/video/Jasper-Schuringa-interview/m1czrqefsdy3

Klinkt niet echt als een serieuze bom die een compleet passagierstoestel uit de lucht blaast, huh?

Volgens minister Terhorst "is de wereld aan een catastrofe ontsnapt". Zozo, dat klinkt alsof het oude Sovjet-atoomarsenaal per ongeluk is afgeschoten of een meteoor van drie kilometer rakelings langs is gekomen. In plaats daarvan klinkt er een plofje en is er een klein brandje te zien onder een vliegtuigstoel. Tjongejonge wat erg zeg. In de tijd dat je aan boord nog mocht roken gebeurde dat ook al weleens...

Hoax. Hoax. Hoax.
Op 09-01-2010 22:52:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Volgens minister Terhorst "is de wereld aan een catastrofe ontsnapt".


Jawel dat was natuurlijk dat ze meteen op dat knopje wilde drukken dit is mijn halte en ik wil er nu uit..
Belachelijk waar haalt guusje die onzin vandaan?
Het is toch al duidelijk ze wisten er van wat wil je nog meer, misschien bedoelde Guusje wel dat zij er ook in zat vandaar deze uitlating of zou ze er zover in zitten tot haar nek, een arm zou niet eens meer genoeg wezen ...
http://spclan.nl
Op 09-01-2010 23:03:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: @ Olav,
Als er wel wat was gebeurd in dat vliegtuig en was neergestort in een stad is dat toch niet zo heel leuk, toch?

Dat filmpje over die helikopter is ook echt een waardeloos filmpje. Worden dingen vergeleken die er totaal niet toe doen. Snelheid van een helikopter.... Alsof een apache vliegend aanvalt. Zitten hele andere voordelen aan deen apache.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 10-01-2010 13:33:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Het antwoord op elk raadsel is de wijsheid van de bedenker, een beeld, een visie
Om de bedenker (niet de uitvoerder) te identificeren, dient men te onderzoeken wie het meeste voordeel heeft in een situatie.

Die zoektocht heeft enkel zin als men een beeld heeft van waar voordeel in kan zitten.

Zo kan 'rust in de maatschappij' een voordeel lijken, maar wordt dit vaak overschaduwd door belangen belegd in machtswording.
En in het voeren van een discussie bijvoorbeeld, ontstaat de chemie tussen dat wat is, en hoe een ieder hier naar kijkt. Het is vaak niet het hebben van het gelijk, maar het achterlaten van gezaghebbendheid wat mensen doet discussieren.

Als er iets gebeurt in de wereld wat niet logisch lijkt, weet dan dat het deze krachten zijn die meestal aan het werk zijn.
Alhoewel de mens nog dom genoeg is om te blunderen, is de voorgenomendheid een rol te spelen veel sterker aanwezig.

De paden die de individu kan kiezen in dit grote spel zijn drievoud.
- Ontkenning of onwetendheid
- Meespelend, gebruikmakend van de emoties van anderen om de eigen gedachten te verwezenlijken.
- Ontstijgend, integratie van hart, ziel en geest in een poging samen te bereiken wat alleen niet lukt.

In het hedendaagse spectrum zijn alle drie goed vertegenwoordigd in alle culturele en maatschappelijke lagen.

Wel zie je bepaalde rollen sterker op sommige velden, zoals commercie of politiek. Door de tweede rol te kiezen, proberen ze de massa in de eerste rol te houden.
Ze zijn bang dat als ze de derde rol kiezen er minder ruimte is voor hun beelden.

Wie is er nog meer bang?
(bericht gewijzigd op 10-1-2010 14:00:07)
ALLES IS WAAR
Op 10-01-2010 13:58:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: @ realist,

Welk filmpje van een Apache? Ik heb een interview met Jasper Schuringa gestuurd.

En vliegtuigen storten niet neer als 100cc brandstof in de fik gaat. Zelfs de stomste stewardess kan dat in 1 seconde blussen.

Als je nou de stoelen van beide piloten in brand steekt tijdens de landing, ja, dan kan er weleens meer effect zijn, maar dit? Is dit alles wat die oppermachtige Al-Quaida kan uithalen met de mensheid? Stoel 35b heeft brandschade? Goh.
Op 10-01-2010 14:32:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Dat filmpje was niet van jou.

Volgens mij had die Nigeriaan nog andere troep bezig en moest was hij nog niet klaar. Gelukkig werd hij snel overmeestert. Denk niet dat dit de insteek was van Al Qaida.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 10-01-2010 17:50:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ: Was weer 3x klikken ppff
(bericht gewijzigd op 10-1-2010 23:03:26)
http://spclan.nl
Op 10-01-2010 23:02:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Realist:

Dat filmpje was niet van jou.

Volgens mij had die Nigeriaan nog andere troep bezig en moest was hij nog niet klaar. Gelukkig werd hij snel overmeestert. Denk niet dat dit de insteek was van Al Qaida.

En wat was dat dan? waar hij mee bezig was wat voor troep?
Allemaal speculaties van wat er allemaal HAD kunnen gebeuren.
Ik zie niet in wat hij nog meer bij zich zou hebben....
http://spclan.nl
Op 10-01-2010 23:02:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Nee, maar alle verhalen over angst zaaien door de gevestigde orde zijn geen speculaties.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 11-01-2010 16:01:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Dus een Nigeriaan met "nog wat andere troep" tussen zijn billen brengt de grootste militaire macht ter wereld in gevaar? Laat me niet lachen...
Op 11-01-2010 23:42:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DJ:
Olav:

Dus een Nigeriaan met "nog wat andere troep" tussen zijn billen brengt de grootste militaire macht ter wereld in gevaar? Laat me niet lachen...


Tja al ze daar al bang voor zijn> ? dan weet ik het ook niet meer, maar gooi het maar in mijn pet dan zoek ik het wel een keertje uit.... Oja als dat maar niet gevaarlijk is stel je voor dat die pet op mijn kop explodeerd dat kan me de kop wel kosten
(bericht gewijzigd op 12-1-2010 0:41:53)
http://spclan.nl
Op 12-01-2010 0:40:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MHILLIE: De hele mensheid op de wereld wordt al eeuwen voor de gek gehouden met propaganda. Ik ben echt benieuwd wanneer mensen nu eens echt dieper gingen nadenken dan alleen maar ze doen het voor geld of macht. Er is zoveel feitelijke informatie te vinden op het internet maar er word nauwelijks naar gekeken.
BV. geschiedenis in arabische landen over egypte is totaal anders dan in het westen. Waarom gaan de amerikanen bij het invallen van irak dan ook meteen naar het museum om daar tabletten weg te halen met oude inscripties maar niet het goud.
Waarom worden in de wetenschap, archeologie, big farma, voedsel enz... alle bevindingen die de mens goed zouden doen verzwegen.
zoals: vrije energie, aliens, geometrie, antizwaartekracht, spiritualisme en nog vele andere dingen. Ik ben van mening dat in ieder mens goed schuilt. Maar waarom als de federale bank al dat geld heeft en er toch niks mee kan doen als je moet geloven dat ze in dit soort zaken niets doen of te maken hebben. Zij drukken het geld en digitaliseren het nu om niet op te laten vallen dat de economie ook een illusie is. Want waar komt al dat geld van die rentes dan vandaan. Daarom ging DSB ook zo falliet want het geld is er gewoonweg niet. Ik begrijp gewoon niet dat mensen dit moedwillig zouden doen op een enkeling na. Wat is dan de reden ??? Als ik of andere mensen een stelsel op mochten zetten hoe zouden willen leven in VRIJHEID ( heb ik ook een andere mening over ).
Doen wat jij wil, en als dat niks is wat mij een saai leven lijkt, ook goed. Al dat verplichte want anders.......... sluiten we je op, spuiten we je vol dat big farma kan verdienen en de burger kan betalen.
Krijg je geen geld voor eten, wordt maar crimineel. Sluiten we je op, spuiten we je vol, enz...
Zou er dan toch misschien een waarheid in zitten, in de presentaties van bijv. David Icke, Sitchin, Thoth, Sumerische tabletten en vele andere geschriften over de hele wereld.
Dit lijkt mij het grootste raadsel ooit. Maar wie weet, in 2012.
Op 12-01-2010 3:36:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
MHILLIE:


Als ik of andere mensen een stelsel op mochten zetten hoe zouden willen leven in VRIJHEID ( heb ik ook een andere mening over ).



Iets completer: een totaal andere overheidsvorm, eentje die echt democratisch is. Als we nu ermee beginnen, en vragen wie zich er bij aan wil sluiten, dan gebeurt er wat.
'Don't forget rule number 6'
Op 12-01-2010 7:31:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MHILLIE: [/quote]
Iets completer: een totaal andere overheidsvorm, eentje die echt democratisch is. Als we nu ermee beginnen, en vragen wie zich er bij aan wil sluiten, dan gebeurt er wat.
[/quote]

Democratie is niet zo'n goede overheidsvorm.
In dit krijg je nog steeds verplichtingen opgelegd waar de mensen niet om gevraagd hebben. BV. als de meerderheid vindt dat allochtonen bv een uur langer moeten werken, gebeurt dit dus ook. En in mijn opinie is de massa zo dom als het achtereind van een varken. Dus kan dat nooit iets goeds worden.
Op 12-01-2010 7:49:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MHILLIE: We zouden ook naar een mogelijkheid moeten zoeken dat in ieder geval iedereen is voorzien van zijn basis behoeften zoals eten, drinken, onderdak, en een bed. Dat scheelt enorm veel zorgen en dan kan zo'n persoon veel meer betekenen voor het geheel. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel op zijn manier een steentje zal bijdragen, maar zolang geld zal bestaan kun je dat wel vergeten.
Op 12-01-2010 7:53:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
MHILLIE:

We zouden ook naar een mogelijkheid moeten zoeken dat in ieder geval iedereen is voorzien van zijn basis behoeften zoals eten, drinken, onderdak, en een bed. Dat scheelt enorm veel zorgen en dan kan zo'n persoon veel meer betekenen voor het geheel. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel op zijn manier een steentje zal bijdragen, maar zolang geld zal bestaan kun je dat wel vergeten.

Zoiets heb ik ook voor ogen. Wat democratie betreft: wat denk je van een vorm waarbij iedereen kan meedoen, bijvoorbeeld via internet, iedereen kan voorstellen plaatsen waarop dan vervolgens gestemd kan worden. Laagdrempeliger kan haast niet en het referendum zit meteen ingebouwd.
Ik ga er van uit dat de meeste mensen het goede voor hebben. Ik bekijk het zo: wat je de wereld in stuurt, krijg je ooit een keer terug. Of anders: Als je alleen voor je eigen kleine wereldje goed zorgt en de rest laat stikken, wordt de wereld in zijn geheel er niet beter op. Doe je juist het positieve, dan maak je je eigen wereld die tegelijk de hele wereld is, een stukje mooier.
'Don't forget rule number 6'
Op 12-01-2010 10:44:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden