Bij deze de zeepkist voor week 7. U kent het concept inmiddels wel: dit is dé plaats op GW waar u off-topic kunt gaan om te keuvelen, praten, discussiëren of elkaar naar de digitale keel te grijpen. Wekelijks komt er een nieuw zeepkist-blog online; schoner kunnen we de lei niet maken.

Grenswetenschap Zeepkist
Grenswetenschap Zeepkist

Wij verzoeken u dus vriendelijk om alle beledigingen, liefdesuitingen en alle andere niet op het betreffende blog relevante uitingen hier te plaatsen. Laat u helemaal gaan. Wilt u liever verschoond blijven van fulminaties of liefdesverklaringen dan kunt u met een gerust hart het wekelijkse ZEEPKIST-blog overslaan.

Het bestaan van dit aparte blog zorgt er ook voor dat wij in andere blogs iets strikter zullen zijn wat betreft modereren van vervelende GW-bezoekers. Mocht u zéér off-topic reageren onder een ander blog, bestaat de kans dat u uw reactie hier in de zeepkist terugvindt, waar het thuishoort.
De regels die we hanteren staan in de 7 GW-geboden. Jawohl.

priori a: Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿
Say what your soul is singing
Op 15-02-2010 0:08:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: of de wedervraag..
Nee, dank u.
Op 15-02-2010 0:11:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!: de vraag, informatie is pas een antwoord als het een reactie op een vraag is. 3 is pas een antwoord als ik vraag wat is 1+1.
Op 15-02-2010 0:32:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿


Onzekerheid?
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 15-02-2010 11:54:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Ik wil heel even tegen GW melden:
Ik reageer bijna nooit, maar ik heb wel
honderen blogs gelezen

Sarah
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 15-02-2010 11:55:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

of de wedervraag..

Bestaat er ook zoiets als een wederantwoord?
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-02-2010 17:23:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
vosje:

Ik wil heel even tegen GW melden:
Ik reageer bijna nooit, maar ik heb wel
honderen blogs gelezen

Sarah

Ik vond die ouwe avatar leuker, maar dat is een mening...
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-02-2010 17:24:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Marsepars:

tjerky:

of de wedervraag..

Bestaat er ook zoiets als een wederantwoord?

vraag: Lust je een biertje?
wedervraag: Is de paus katholiek?
antwoord: Ja, dat is hij.
wederantwoord: Dan lust ik er wel één..
(sorry, errug kreupel..)
Nee, dank u.
Op 16-02-2010 18:13:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ tjerky

Chapeau!
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-02-2010 18:27:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Dit is ook wel aardig:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6048328/__Verveelde_agenten_wekken_woede__.html?p=8,2
Daar betaal je dus belasting voor...
Cannot kill the Battery!!!
Op 16-02-2010 19:58:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

Zonder het antwoord kan de vraag er überhaupt niet zijn!, Dat snapt toch iedereen!!
Nee, dank u.
Op 16-02-2010 23:45:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh: Nou in die vraag zit geen antwoord, dus dan is de vraag eerder...
ALLES IS WAAR
Op 17-02-2010 0:22:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
tjerky:

priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

Zonder het antwoord kan de vraag er überhaupt niet zijn!, Dat snapt toch iedereen!!

Dit was mijn idee ook. Het antwoord is er altijd eerder dan dat de vraag gesteld wordt, anders vraag je er niet naar. Het maakt verder niet uit wat er nog geantwoord wordt.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-02-2010 1:24:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
tjerky:

priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

Zonder het antwoord kan de vraag er überhaupt niet zijn!, Dat snapt toch iedereen!!

Maar de antwoord is geen antwoord zolang er geen vraag is, dus zodra er de vraag is is er ook een antwoord (hoewel we hem niet altijd meteen vinden).
Dus geen van beide is er dus eerder, ze ontstaan tergelijke tijd.
"We're all mad here."
Op 17-02-2010 1:47:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Even een lege post, ik kan er niet tegen als de Zeepkist uit de lijst met recente reacties verdwijnt.
And we're back in (verder gaat het wel hoor)
Is it electrickery?
Op 17-02-2010 21:53:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

het antwoord is net zo oud als de wereld zelf, de vraag wordt geboren in de hersens van het individu. daarom STEL je een vraag en ZOEK je een antwoord.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 18-02-2010 18:09:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: 't is momenteel gezellig in de Haag
http://nos.nl/nieuws/politiek/
ik geloof dat ze een beetje ruzie maken!
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 18-02-2010 18:11:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

het antwoord is net zo oud als de wereld zelf, de vraag wordt geboren in de hersens van het individu. daarom STEL je een vraag en ZOEK je een antwoord.

er word wel eens gezegd dat je niets kan bedenken wat niet bestaat...
als je het kan bedenken dan bestaat het dus, als je dit op het vraag en antwoord probleem toepast dan zal het antwoord er al geweest moeten zijn om de vraag te kunnen stellen
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 18-02-2010 19:30:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Ron B.:

studentje:

priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

het antwoord is net zo oud als de wereld zelf, de vraag wordt geboren in de hersens van het individu. daarom STEL je een vraag en ZOEK je een antwoord.

er word wel eens gezegd dat je niets kan bedenken wat niet bestaat...
als je het kan bedenken dan bestaat het dus, als je dit op het vraag en antwoord probleem toepast dan zal het antwoord er al geweest moeten zijn om de vraag te kunnen stellen

Dat bedoel ik
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 18-02-2010 19:43:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
studentje:

Ron B.:

studentje:

priori a:

Wat is er eerder de vraag of het antwoord? =antwoord
?¿

het antwoord is net zo oud als de wereld zelf, de vraag wordt geboren in de hersens van het individu. daarom STEL je een vraag en ZOEK je een antwoord.

er word wel eens gezegd dat je niets kan bedenken wat niet bestaat...
als je het kan bedenken dan bestaat het dus, als je dit op het vraag en antwoord probleem toepast dan zal het antwoord er al geweest moeten zijn om de vraag te kunnen stellen

Dat bedoel ik

dan is het goed
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 18-02-2010 20:07:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Marsepars:

vosje:

Ik wil heel even tegen GW melden:
Ik reageer bijna nooit, maar ik heb wel
honderen blogs gelezen

Sarah

Ik vond die ouwe avatar leuker, maar dat is een mening...


Owkeej Ik zal kijken of ik hem terug kan verander.
Sarah

P.S. Deze zelf gemaakt
(bericht gewijzigd op 18-2-2010 21:01:43)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 18-02-2010 21:00:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: -
(bericht gewijzigd op 20-2-2010 22:40:39)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 18-02-2010 21:00:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
vosje:

Owkeej Ik zal kijken of ik hem terug kan verander.
Sarah

P.S. Deze zelf gemaakt

Maar dat is uiteraard jouw eigen keuze.
Als jij volledig content met je avatar bent, wie ben ik dan om daar over te oordelen?
En trouwens, nu ben ik alweer gewend aan deze...

Wat ben ik gemeen, hè?
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-02-2010 19:11:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Dit kwam ik op We Are Change Holland tegen:
http://www.wacholland.org/nl/nieuws/van-nieuwkerk-gunt-onnozele-cramer-pr-moment

Hoe dik kan een plaat voor iemands harses zijn?
Ik heb het filmpje niet afgekeken.
Mijn bloeddruk begon zo hard te stijgen dat ik vreesde voor mijn beeldscherm en mijn woonkamerruit...
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-02-2010 20:54:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Even ontladen:
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-02-2010 21:35:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Heb het filmpje bijna helemaal gekeken. Mijn woonkamerruit en beeldscherm zijn nog heel, maar meer valt er i.d.d. niet over te zeggen.
Nee, dank u.
Op 19-02-2010 21:59:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Marsepars:

vosje:

Owkeej Ik zal kijken of ik hem terug kan verander.
Sarah

P.S. Deze zelf gemaakt

Maar dat is uiteraard jouw eigen keuze.
Als jij volledig content met je avatar bent, wie ben ik dan om daar over te oordelen?
En trouwens, nu ben ik alweer gewend aan deze...

Wat ben ik gemeen, hè?


Héél gemeen... >
Toch leuk dat het iemand opvalt!
(bericht gewijzigd op 20-2-2010 22:40:13)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 19-02-2010 22:18:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
vosje:


Héél gemeen... >
Toch leuk dat het iemand opvalt!

Ben ik de enige die het opvalt?
Wat zijn die anderen dan flauw zeg...
En volgens mij heb je ook een nieuw onderschrift.
Wat is de betekenis ervan?
Is gewoon nieuwsgierigheid, hoor.
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-02-2010 22:55:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

Heb het filmpje bijna helemaal gekeken. Mijn woonkamerruit en beeldscherm zijn nog heel, maar meer valt er i.d.d. niet over te zeggen.

Dat ging toch nergens over!
Hoe dom denkt dat mens wel niet dat wij (het klootjesvolk) zijn?
Ik krijg een steeds groter afkeer naar de politiek.
Is dat raar?
Cannot kill the Battery!!!
Op 19-02-2010 22:57:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Marsepars:

vosje:


Héél gemeen... >
Toch leuk dat het iemand opvalt!

Ben ik de enige die het opvalt?
Wat zijn die anderen dan flauw zeg...
En volgens mij heb je ook een nieuw onderschrift.
Wat is de betekenis ervan?
Is gewoon nieuwsgierigheid, hoor.

Nou, nou Mars, jouw varkentje was ook veel leuker dan die flauwe abstracte vrouwe Justitia, en vosje kijkt wel lekker eigenwijs de wereld in nu.
Nee, dank u.
Op 19-02-2010 23:38:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:


Nou, nou Mars, jouw varkentje was ook veel leuker dan die flauwe abstracte vrouwe Justitia, en vosje kijkt wel lekker eigenwijs de wereld in nu.

Dat je juist met het knorrebeest komt en niet met dat hoebahoebabeest...
Hahaha!

Maarreh... Flauw?
Hoezo?
(bericht gewijzigd op 20-2-2010 8:29:36)
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 8:26:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 8:34:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:

Eindelijk! Zo snel mogelijk stemmen..
Maar vraag me af wat we straks terug gaan krijgen en hoe het vormen van een coalitie zich laat verlopen.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 20-02-2010 0:27:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
rudiev:


Eindelijk! Zo snel mogelijk stemmen..
Maar vraag me af wat we straks terug gaan krijgen en hoe het vormen van een coalitie zich laat verlopen.

Met het gebruikelijke hangen en wurgen. Wat voorspellen jullie? Ik denk CDA-VVD-D66 en dat valt dan ook weer binnen 2 jaar.
De PVV wordt de grootste maar gaat nog niet regeren.
Is it electrickery?
Op 20-02-2010 0:39:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Het zoveelste toneelstukje in het trieste theater dat parlementaire democratie heet.
Nee, dank u.
Op 20-02-2010 0:41:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Hoewel ik geen fan ben zou ik toch wel eens willen zien wat er gaat gebeuren als de p.v.v. de absolute meerderheid krijgt, zodat ze zonder coalitiepartners kunnen regeren.
Nee, dank u.
Op 20-02-2010 0:51:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
tjerky:

Hoewel ik geen fan ben zou ik toch wel eens willen zien wat er gaat gebeuren als de p.v.v. de absolute meerderheid krijgt, zodat ze zonder coalitiepartners kunnen regeren.

Volgens mij (weet niet meer waar ik dit gelezen heb) heeft Wilders al gezegd niet te gaan regeren; of iets in die trant van 'ze zullen ons in de oppositie dwingen'. PVV is echt een tegen(gas)partij, volgens mij zien ze dat zelf ook zo. Maar inderdaad, ik zou het ook wel eens willen zien, uit een merkwaardig soort nieuwsgierigheid.
Is it electrickery?
Op 20-02-2010 0:55:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Emie :

rudiev:


Eindelijk! Zo snel mogelijk stemmen..
Maar vraag me af wat we straks terug gaan krijgen en hoe het vormen van een coalitie zich laat verlopen.

Met het gebruikelijke hangen en wurgen. Wat voorspellen jullie? Ik denk CDA-VVD-D66 en dat valt dan ook weer binnen 2 jaar.
De PVV wordt de grootste maar gaat nog niet regeren.

De grootste partij levert toch de president? Leuk dan als in jou voorspelling de PVV de grootste wordt, Geert president, maar er een coalitie komt van CDA-VVD-D66. Dat wordt weer een onhoudelijke situatie.
Ik durf eigenlijk geen uitspraak hierover te doen. Ik denk wel dat de PVV groter gaat worden als ze nu is. CDA en PvdA worden afgestraft, PvdA vooral. CU eindelijk uit de regering.
Ik hoop dat het een centrum rechtse regering gaat worden, en ik hoop met de PVV. Maarja, we krijgen gewoon weer een knudde kabinet met een slappe afgeslankte coalitie-regeerakkoord.
Enige waaraan ik me durf te wagen is dat er binnen 3 jaar na de verkiezingen weer verkiezingen zijn.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 20-02-2010 0:58:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
rudiev:


De grootste partij levert toch de president? Leuk dan als in jou voorspelling de PVV de grootste wordt, Geert president, maar er een coalitie komt van CDA-VVD-D66. Dat wordt weer een onhoudelijke situatie.
Ik durf eigenlijk geen uitspraak hierover te doen. Ik denk wel dat de PVV groter gaat worden als ze nu is. CDA en PvdA worden afgestraft, PvdA vooral. CU eindelijk uit de regering.
Ik hoop dat het een centrum rechtse regering gaat worden, en ik hoop met de PVV. Maarja, we krijgen gewoon weer een knudde kabinet met een slappe afgeslankte coalitie-regeerakkoord.
Enige waaraan ik me durf te wagen is dat er binnen 3 jaar na de verkiezingen weer verkiezingen zijn.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de grootste partij niet regeert.
Maar het lijkt me wel mooi om te zien hoe Wilders en z'n club het er vanaf brengen.
Ik denk niet eens zo verkeerd, want het is geen LPF met opportunisten.

Maar ik ga niet meer stemmen.
Niet omdat er geen partij is waar ik mij mee kan indentificeren, maar vooral omdat elke politicus een doorgewinterde huichelaar is die er niet voor het volk maar voor zichzelf zit.
Ik ben mijn vertrouwen in de hedendaagse politiek volledig kwijt.
Helaas!
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 18:47:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 22:29:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Emie :

tjerky:

Hoewel ik geen fan ben zou ik toch wel eens willen zien wat er gaat gebeuren als de p.v.v. de absolute meerderheid krijgt, zodat ze zonder coalitiepartners kunnen regeren.

Volgens mij (weet niet meer waar ik dit gelezen heb) heeft Wilders al gezegd niet te gaan regeren; of iets in die trant van 'ze zullen ons in de oppositie dwingen'. PVV is echt een tegen(gas)partij, volgens mij zien ze dat zelf ook zo. Maar inderdaad, ik zou het ook wel eens willen zien, uit een merkwaardig soort nieuwsgierigheid.

Als we massaal zonder oordeel, maar puur als grenspolitiekologies experiment Wilders stemmen dan kan hij regeren zonder andere partijen. Doen hoor!
Nee, dank u.
Op 20-02-2010 23:02:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:


Als we massaal zonder oordeel, maar puur als grenspolitiekologies experiment Wilders stemmen dan kan hij regeren zonder andere partijen. Doen hoor!

Maar ik wíl helemaal niet meer stemmen!
Ik geloof niet meer in de huidige politiek.
Het zijn een stelletje leugenaars bij elkaar en ze kunnen nog zulke mooie praatjes houden; als ze eenmaal met hun togus in het pluche hebben gezeten gaat hun machtsgen-switch om en dan komen ze hun mooie verkiezingsbeloftes niet na en begint het hele gesodemieter weer van voor af aan.
De enige waarvan ik dacht dat ie een échte verandering teweeg zou kunnen brengen is vermoord op 6 mei 2002.
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 23:20:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: @ Mars. Helemaal mee eens, maar één keertje voor de gein toch doen, en zoveel mogelijk notoire niet-stemmers overtuigen. Dan kan hij niet in de oppositie, maar wordt premier, met een kabinet van louter p.v.v.-ministers. (nog nooit gebeurd in n.l., een 1 partij-regering, vandaar wetenschappelijk interessant)
Nee, dank u.
Op 20-02-2010 23:31:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
tjerky:

@ Mars. Helemaal mee eens, maar één keertje voor de gein toch doen, en zoveel mogelijk notoire niet-stemmers overtuigen. Dan kan hij niet in de oppositie, maar wordt premier, met een kabinet van louter p.v.v.-ministers. (nog nooit gebeurd in n.l., een 1 partij-regering, vandaar wetenschappelijk interessant)

Je brengt me aan het twijfelen...
En dat is goed!
Een tegenstem uit puur grenswetenschappelijk oogpunt.
Mmmm...
Cannot kill the Battery!!!
Op 20-02-2010 23:38:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!: is het niet gewoon een beter idee op een PvdGW op te richten(partij van de Grenswetenschappen)?
Op 21-02-2010 0:05:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Pizza!:

is het niet gewoon een beter idee op een PvdGW op te richten(partij van de Grenswetenschappen)?

Zolang ik geen machtspositie hoef te bekleden, vind ik het best!
Cannot kill the Battery!!!
Op 21-02-2010 0:10:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
priori a: Ik ga op de partij van de dieren stemmen ,al de andere partijen zitten in de kamer voor macht, en de arrogantie te denken dat ze mensen moeten besturen.
Say what your soul is singing
Op 21-02-2010 0:51:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
C.:
Marsepars:

tjerky:

@ Mars. Helemaal mee eens, maar één keertje voor de gein toch doen, en zoveel mogelijk notoire niet-stemmers overtuigen. Dan kan hij niet in de oppositie, maar wordt premier, met een kabinet van louter p.v.v.-ministers. (nog nooit gebeurd in n.l., een 1 partij-regering, vandaar wetenschappelijk interessant)

Je brengt me aan het twijfelen...
En dat is goed!
Een tegenstem uit puur grenswetenschappelijk oogpunt.
Mmmm...



Lijkt me een heel slecht idee, stemmen voor de gein. Of bij wijze van experiment. Dan kun je net zo goed al je eigen principes of ideeen verkwanselen. De achterliggende motieven worden echt niet duidelijk, men kijkt alleen naar de aantallen en meer stemmen/grotere aantallen geeft alleen weer dat mensen zich scharen achter een bepaalde partij.

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit consequenties heeft.
Op 21-02-2010 13:08:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ik vind het een goed idee. de landelijke politiek is toch niet serieus te nemen.
Op 21-02-2010 14:31:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Emie :

Met het gebruikelijke hangen en wurgen. Wat voorspellen jullie? Ik denk CDA-VVD-D66 en dat valt dan ook weer binnen 2 jaar.
De PVV wordt de grootste maar gaat nog niet regeren.

de grootste worden betekend dat je gaat regeren
dusss...

ik voorspel helemaal niets, behalve dat er uiteindelijk helemaal weer niets veranderd, wie er ook gaat regeren...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-02-2010 19:52:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
C.:

Lijkt me een heel slecht idee, stemmen voor de gein. Of bij wijze van experiment. Dan kun je net zo goed al je eigen principes of ideeen verkwanselen. De achterliggende motieven worden echt niet duidelijk, men kijkt alleen naar de aantallen en meer stemmen/grotere aantallen geeft alleen weer dat mensen zich scharen achter een bepaalde partij.

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit consequenties heeft.

als je dan echt een experiment wilt doen, ga dan massaal blanco stemmen, wel laten weten dat je waarde hecht aan de verkiezingen en aan je stem(recht), maar dat er geen partij is die staat voor wat jij/wij/ik willen...

en dit is niet hetzelfde als niet gaan stemmen, want de grootste partijen hebben alleen maar voordeel bij elk persoon wat niet gaat stemmen, dat is namelijk weer een tegenstem minder voor hen...

elke persoon die wel stemt maar dan blanco stemt word wel meegeteld (als het goed is tenminste) en is wel degelijk een tegenstem, alleen dan zonder dat je daarvoor op een andere (tegen)partij moet stemmen...

is er geen enkele partij die bij jou past, probeer dan blanco te stemmen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-02-2010 20:03:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Nu al verdeeldheid.. Laat Wilders het eens doen! (als het niet bevalt stemmen we hem gewoon weer weg, toch?)
Nee, dank u.
Op 21-02-2010 20:19:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
tjerky:

Nu al verdeeldheid.. Laat Wilders het eens doen! (als het niet bevalt stemmen we hem gewoon weer weg, toch?)

als hij dan ook nog eens met een zinvol plan kwam, in plaats van maar van alles te roepen wat ik ook evenzo wel kan gaan roepen, maar waar echt toch helemaal niets aan veranderd...

en dan wil ik helemaal geen wilders gaan bashen, ik wil enkel maar aangeven dat er een heel erg groot verschil zit tussen ideeën (goed of kwaad) en het uit kunnen voeren van die ideeën...

om even een voorbeeld te pakken, het federale banksysteem in amerika is een probleem op financieel gebied, maar hoe wil je zoiets ooit stoppen? de personen die het tot nu toe geprobeerd hebben zijn dood, de enkele politicus die er wat aan wil doen heeft geen ruk in te brengen en ga zo maar door, de ware problemen zit in feite nog een nivo hoger dan de politiek zelf...

om zoiets probleem met de fed op te lossen moet je de fed opheffen (en eventueel herstructureren) en dan van nul af opnieuw doen, en in feite geld datzelfde voor de politiek, om wat te kunnen veranderen moet je ten eerste niet afhankelijk zijn van het oude systeem, want zolang je dat bent zal er niets veranderen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-02-2010 20:37:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Ron B.:

Emie :

Met het gebruikelijke hangen en wurgen. Wat voorspellen jullie? Ik denk CDA-VVD-D66 en dat valt dan ook weer binnen 2 jaar.
De PVV wordt de grootste maar gaat nog niet regeren.

de grootste worden betekend dat je gaat regeren
dusss...

ik voorspel helemaal niets, behalve dat er uiteindelijk helemaal weer niets veranderd, wie er ook gaat regeren...

Niet als niemand een coalitie met je wil vormen
Is it electrickery?
Op 21-02-2010 22:38:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Hee alweer bijna maandag! Verse kist!
Is it electrickery?
Op 21-02-2010 22:42:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden