De theorie dat Atlantis in het zuiden van Spanje zou kunnen verzonken liggen, is de nieuwste in een lange rij van mogelijke locaties van Atlantis. In een moerassig gedeelte van de Andalusische open graslanden zoekt een team Spaanse wetenschappers van de Higher Council for Scientific Study naar bewijzen van een 3.000 jaar oude vestiging. Ze denken dat de hoofdstad van Tartessos, een rijke beschaving in het zuiden van Spanje die de Feniciërs voorafgaat, in het hart van wat nu het Nationaal park Doñana is, te vinden moet zijn.

Historici hadden het gebied oorspronkelijk verworpen als een mogelijke locatie die verzonken raakte sinds de ijstijd, maar nieuw bewijsmateriaal stelt dat het water in de tijd van de Tartessianen voldoende teruggetrokken was om er een stedelijk centrum te bouwen, die dan later door een tsoenami vernietigd werd. Een moerassig gebied - Marisma de Hinojos - dichtbij de monding van de Guadalquivir in de Golf van Sevilla, is nu aangewezen als de meest waarschijnlijke locatie van een verloren stad.

De Tartessiaanse bevolking ontwikkelde zich tussen de elfde en zevende eeuw voor Christus in het zuiden van Spanje. De bevolking werd rijk door goud en zilver uit de lokale mijnen te verhandelen en werd lange tijd door mythologen met Atlantis verbonden.


(Open moerasland in Nationaal park Doñona)

Arqueólogos - zo heten archeologen in het Spaans - hebben het bestaan van de Tartessiaanse cultuur op de tegenovergestelde oever van de rivier al kunnen bewijzen. Sebastian Celestino, archeoloog en leider van het project, zegt dat als de Tartessianen op de overkant leefden, ze ook in Doñana moeten geweest zijn. In de krant El Pais weet hij te vertellen dat toen de Tartessiaanse cultuur zijn hoogtepunt bereikte, er veel aardbevingen waren en dat een daarvan een tsoenami veroorzaakte die alles wegveegde.

Op luchtfoto's van het gebied zijn grote cirkel- en rechthoekige formaties te zien die niet door de natuur gevormd kunnen zijn. Die beelden, samen met de literaire verslagen van oude Griekse geografen, geven voeding aan de theorie dat er ooit een grote Tartessiaanse stad in het Nationaal park Doñana moet geweest zijn. Het team van Spaanse wetenschappers blijft voorzichtig met de uitlatingen dat ze op het punt staan om Atlantis te ontdekken, anderen denken dat dit onderzoek een grote doorbraak zal zijn in een eeuwenoude zoektocht naar de verzonken stad.


(Menselijke hersenen in Nationaal park Doñana die wél door de natuur zijn gevormd)

Georgeos Diaz-Montexano, een Cubaanse archeoloog die al 15 jaar op zoek is naar Atlantis, zegt dat de bewijslast dat het verhaal van Atlantis geen fabel, mythe of fictie is, steeds groter wordt. Volgens de Cubaan is het verhaal van Plato over de verzonken stad zo waar als maar kan zijn, maar bevindt Atlantis zich niet precies waar de Spaanse archeologen van de Higher Council for Scientific Study zoeken. Ze zouden er echter niet al te ver naast zitten.

Benny Lava: Weet je wat het is met atlantis? Het is net de heilige graal, ook al zou je hem vinden dan nog weet je dat niet zeker. Er zal geen poort staan met in gouden letters "ATLANTIS" erop. En wat maakt het ook uit, dat er een stad ligt is al vet genoeg.
My loony bun is fine.
Op 23-02-2010 0:46:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Benny Lava:

Er zal geen poort staan met in gouden letters "ATLANTIS" erop.

Het is anders niet zo gek om te denken dat die kans wel bestaat. In iedere stad in Nederland vind je de plaatsnaam ook wel ergens gegraveerd of achtergelaten.
United as one. Divided by zero.
Op 23-02-2010 0:55:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Benny Lava:
3.14po:

Het is anders niet zo gek om te denken dat die kans wel bestaat. In iedere stad in Nederland vind je de plaatsnaam ook wel ergens gegraveerd of achtergelaten.
Hoe is die stad ten onder gegaan? In de woorden van Plato (die verdomd goed Engels sprak valt me op)
But at a later time there occurred portentous earthquakes and floods, and one grievous day and night befell them, when the whole body of your warriors was swallowed up by the earth, and the island of Atlantis in like manner was swallowed up by the sea and vanished; wherefore also the ocean at that spot has now become impassable and unsearchable, being blocked up by the shoal mud which the island created as it settled down

Nogal grondig vernietigd dus. En dat een kleine tienduizend jaar voor christus, ik denk dat er weinig plaatsnaambordjes over zijn. Aangenomen dat ze uberhaupt een schrift hadden en hun stad/staat/eiland/continent/rijk zelf ook Atlantis noemden.
My loony bun is fine.
Op 23-02-2010 13:58:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Benny Lava:

Nogal grondig vernietigd dus. En dat een kleine tienduizend jaar voor christus, ik denk dat er weinig plaatsnaambordjes over zijn. Aangenomen dat ze uberhaupt een schrift hadden en hun stad/staat/eiland/continent/rijk zelf ook Atlantis noemden.

Daar ben ik het mee eens hoor. Ik sluit alleen niets uit.
(bericht gewijzigd op 23-2-2010 14:31:14)
United as one. Divided by zero.
Op 23-02-2010 14:30:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Benny Lava:
3.14po:

Daar ben ik het mee eens hoor. Ik sluit alleen niets uit.
En ik deed vooral mijn best om maar niet te hoeven zeggen dat je zeker een heel goed punt maakte. Munten, inscripties, er zijn zoveel mogelijkheden om iets ergens aan te identificeren.
Ik had het beeld van een poort met in gouden letters ATLANTIS erop, welcome/bienvenue eronder, een wervelende wolk witte duiven erboven en een graffiti met "Plato found it first!" erop. Ik keek niet verder dan mijn neus lang is.
My loony bun is fine.
Op 23-02-2010 14:50:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Ik.................abcdef


(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:37:04)
Op 23-02-2010 15:15:08 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
piet magielsen:
...maar ze zijn hier te Dom om uit hun ogen te kijken. en te lui om te bestaan

Is it electrickery?
Op 23-02-2010 15:49:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Vroeger heette de Aarde "Atlantis". De grote vloed heeft de aarde bedolven, ofwel, Atlantis werd getroffen door de veel genoemde Zondevloed. In de grote Pyramide van Geops heeft in de zogenoemde "Grafkamer" wat geen grafkamer is een waterlijn. Het 'schijnt' zo te zijn, dat er schelpen(schaaldieren) in gevonden zijn. Zout water dus.

Je kan dus lang zoeken naar "Atlantis", het enige waar je het terug vind is in de geschriften die jij en ik niet mogen inzien. Want het is allemaal bekend!

Je kan ook heel kort zoeken naar "Atlantis", bekijk eens wat de onderkant van je voeten raakt. Zo lang wij onze echter geschiedenis niet mogen weten, zullen wij Atlantis niet vinden.

Earth to Gaia! We have a problem with our dictionary...

En denk er om... misschien is het wel helemaal niet waar, wat ik nu allemaal roep, net zoals in de geschiedenisboeken...
Op 23-02-2010 15:51:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mescalito: Of Atlantis nu nou echt daar ligt of niet, ik ben het eens met wat Benny Lava zegt, dat die stad daar ligt is al tof genoeg Ik vind het altijd mooi om "verloren" beschavingen teruggevonden te zien worden
One more world lost, one more heaven gained..
Op 23-02-2010 15:53:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Vroeger heette de Aarde "Atlantis


(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:27:09)
Op 23-02-2010 16:15:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Pietje Puk:

Vroeger heette de Aarde "Atlantis". De grote vloed heeft de aarde bedolven, ofwel, Atlantis werd getroffen door de veel genoemde Zondevloed. In de grote Pyramide van Geops heeft in de zogenoemde "Grafkamer" wat geen grafkamer is een waterlijn. Het 'schijnt' zo te zijn, dat er schelpen(schaaldieren) in gevonden zijn. Zout water dus.

Je kan dus lang zoeken naar "Atlantis", het enige waar je het terug vind is in de geschriften die jij en ik niet mogen inzien. Want het is allemaal bekend!

Je kan ook heel kort zoeken naar "Atlantis", bekijk eens wat de onderkant van je voeten raakt. Zo lang wij onze echter geschiedenis niet mogen weten, zullen wij Atlantis niet vinden.

Earth to Gaia! We have a problem with our dictionary...

En denk er om... misschien is het wel helemaal niet waar, wat ik nu allemaal roep, net zoals in de geschiedenisboeken...


Heb net ff stukje gelezen over Atlantis. Men vermoed dat er in de sphinx informatie ligt over Atlantis. Waar die vermoedens vandaan komen is onduidelijk. Er is wel aangetoont dat er een ruimte zit in de sphinx. De egyptische overheid wil alleen niet toelaten dat er gegraven wordt in een monument.

Maar ik weet het niet. Plato heeft het ook weer gehoord van een priester in Italie die wist te vertellen dat het ongeveer 1000jaar daarvoor was gebeurd. Kunnen dus allerlei plaatsen op de toen nog kleine wereld geweest zijn.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 23-02-2010 17:24:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: abc
(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:25:15)
Op 23-02-2010 17:31:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: correct
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 23-02-2010 18:30:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dzyan: Dit nieuw is al minstens tien jaar oud.
Op 23-02-2010 19:13:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ik was altijd in de veronderstelling dat Atlantis was verzwolgen door de zee.
Hoe kan het zich dan aan land bevinden in Spanje?

Whatever!
Cannot kill the Battery!!!
Op 23-02-2010 19:34:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime:
piet magielsen:

Ik woon in Spanje, maar ze zijn hier te Dom om uit hun ogen te kijken. en te lui om te bestaan
Atlantis is een sprookje fabel Fake

Dan vraag ik me af wat je daar doet ? Als intelligent hardwerkend buitenlander zeker in de zon zitten.
Live kost Time
Op 23-02-2010 20:05:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Goed gezien lifetime
Op 23-02-2010 20:06:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
piet magielsen:

Goed gezien lifetime

Ik zeg: goed bezig!
Cannot kill the Battery!!!
Op 23-02-2010 20:14:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Realist:

Maar ik weet het niet. Plato heeft het ook weer gehoord van een priester in Italie die wist te vertellen dat het ongeveer 1000jaar daarvoor was gebeurd. Kunnen dus allerlei plaatsen op de toen nog kleine wereld geweest zijn.

dan heb je vast een andere versie gelezen dan die ik ken

het moest ongeveer 9500 jaar voor de optekening van plato vernietigd zijn, en plato leefde tot 350 voor christus, en dat geeft 9500 + 350 + 2010 = ongeveer 11860 jaar geleden...

plato had dit gehoord van een egyptische priester toen hij daar was, die beweerde dat egypte daar slechts een klein en beperkt restant van was...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 23-02-2010 21:00:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Waarom wij zaken niet mogen inzien is omdat er vrijuit over gesproken wordt, dat zaken niet ingezien mogen worden. Neem een voorbeeld zoals "landsbelang". Ik heb zelf het vermoeden, dat wij als onbeschaafde, zo gemaakt zijn en het best wel eens zou kunnen zijn, dat wij niet afstammen van berevelletjes, grotten en bomen maar dat er al veel technologische beschavingen voor ons zijn geweest in al die miljoenen/miljarden jaren. Ik begrijp, landbouw etc.. etc.. maar eerst dachten we toch ook echt dat de aarde plat was, nu denken we dat ie rond is, morgen denken we dat ie groeit en overmorgen denken we dat ie ook nog eens een bewustzijn heeft en volgende week lullen we tegen Gaia! (Neal Adams growing earth)

Neem nou bijvoorbeeld het woord "Vampier". Betekenis nu: Een '(1)dood' mens met slagtanden, dat '(2)leeft' van bloed van levenden. Oehhheeh.. eng enzo.. nou goh, brrr, riltril...

In de oudheid (zoals bv Atlantis) de betekenis van het woord "Vampier"

Een persoon die al dan niet bewust geestelijk misbruik maakt van mensen door anderen dusdanig te manipuleren, zodat zij verzorgd worden of zaken gedaan '(2)krijgen'. Dit soort mensen zijn vaak '(1)gevoelloos' en lui en noemen zichzelf maar al te graag Koning of Koningin.

Kijk, je moet mensen niet slimmer maken dan dat deze luie mensen willen.. dus verdraaien ze wat geschiedenis, spelen wat met betekenissen van woorden en whoppa.. weg kennis.

Als wij allemaal wijs zijn, valt er geen geld aan ons te verdienen, zo werkt het.
Daarom denk ik dus, dat veel informatie niet voor ons toegankelijk is en dat wat er was, verkracht tot in het woord. Je weet toch, krijg je ze jong, kun je van mensen maken wat je wilt. Vandaar dat we al zo snel mogelijk naar creche moeten, zo snel mogelijk bij onze ouders weg, straks leren we nog eens een vak of worden we wijs ofzo.. gaan we Atlatnis opeens goed spellen enzo..
Het enige wat wij moeten kunnen, is luisteren, niet te veel nadenken en nauwkeurig zijn in wat onze opdracht is.
Op 23-02-2010 21:00:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: P. Magielsen, Hoop dat Den Haag je centjes blijft storten dan draag je op niveau bij aan de economische crisis ! En Atlanitis dat zal nog wel ff dure eer we wat weten, zowel de buitenlanders als de Spanjaarden zitten (!) dus letterlijk blijkt! Gaat niet opschieten dus, soort zoekt soort!
Live kost Time
Op 23-02-2010 21:02:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: We worden genaaid en we doen alsof we het lekker vinden hier in de wereld.
Op 23-02-2010 21:09:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: en nog een doordenkertje:

atzlan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aztlan

atl
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atl

nahua
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nahua

anti (campa, ashaninka)
http://en.wikipedia.org/wiki/Campa

en zo kan je nog een flinke tijd doorgaan, mijn punt is dat zowel atl en anti(s) daar veel gebruikt worden, dat de in europa zeldzamere lettercombinatie "atl" daar vrij normaal is, dat atl eigenlijk exact hetzelfde betekend als hoe wij de legendes van atl-antis kennen "het verzonken land van de voorvaders", een ander woord wat waarschijnlijk in veel talen overleeft heeft is het woord "atol", wat zoiets als ringvormig eiland betekend...

de aanwijzingen zijn letterlijk onder onze eigen neus verborgen, terwijl iedereen in de verte zit te turen en er vol overheen kijkt
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 23-02-2010 21:17:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Hoe heet die 'aardige' Egyptenaar (lees kaffer) ook al weer die zo trots verteld over de geschiedenis van de 'Egyptenaren' op Discoverup Channel en Irrational Geographic? Krijg altijd een raar gevoel bij die kerel.. kweenie, het is een gevoel, je kent het wel, dat gevoel dat er al is sinds het kind zijn..
Zo van, dat je vraagt aan je ouders: "Mama, waarom is er oorlog?" en dat je dan een antwoord krijgt die alles behalve bevredigend is.. dat gevoel.. kent iemand dat? Dat is de tijd(zo tot je zevende levensjaar) dat je leert antwoorden voor jezelf te verzinnen zodat dat gevoel gaat onderdrukken, zelfde als wat alcoholisten doen. Nou dat gevoel krijg ik een beetje bij die 'aardige' meneer en die meneren met kalashnikovs bij de piramides, spinxen, dal der koningen etc.. voor als je moeilijke vragen gaat stellen of echt onderzoek wilt doen.. naar Altantis bijvoorbeeld.

En dat allemaal onder het mom van terroristen.. die ook ooit kind geweest zijn..

Op 23-02-2010 21:20:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Misschien is Atlantis wel een woord voor een beschaving die heeft bestaan over meerdere continenten. Vervolgens heeft Zegaria Sitchin gelijk, wordt er een planeet verwoest met veel water, wat op aarde terecht komt, vervolgens zondvloed enzo.. en wonen onze voorvaderen op de "Dark side of" the moon. Daar is het prettiger wonen namelijk, hoef je niet zo veel energie te stoppen in bewegen en heb je meer energie om na te denken en voel je je heel slim ofzo.
T
sjonge, wat kan ik ouwehoeren zeg, slaat nergens op, nog ff en ik val ook en word ik de'missionair' en ga ik een nieuw geloof prediken hier.
Op 23-02-2010 21:27:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Herken 't gevoel, en laat ik het nou ook hebben bij Zahi Hawass. Hij is een karikatuur van zichzelf en iets klopt er niet, maar ik kan er net de vinger niet opleggen.
Is it electrickery?
Op 23-02-2010 21:28:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Jah, pcies Emie.. dat heb ik dus ook, geen van de 8 vingers..

1 ding doet ie wel goed, ohjah, zo heet ie, Zahi Hawass.. hij geeft je in ieder geval het gevoel dat je uberhaubt geeeen idee hebt, van wat er speelt in de wereld, soort reality check.. daar bedank ik hem dan weer wel voor.. tsjonge, wat weet ik toch ongelooflijk weinig en hoe meer ik lees en leer, hoe meer ik besef dat ik zo weinig weet. Daarom doe ik ook alsof ik heel veel weet hier.. enzo..

Heet het daarom hier grenswetenschap?
Op 23-02-2010 21:36:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fluwijn:
Realist:

Maar ik weet het niet. Plato heeft het ook weer gehoord van een priester ...

Jahaa... maar hoe weet jij of die priester de boel niet aan het verfraaien was om zijn land te verheerlijken voor een buitenlander?
"Het is wel tienduizend jaar oud!" maar eigenlijk was het nog geen 900 jaar, maar ja, dat klinkt lang niet zo indrukwekkend... Wist Plato veel! (nou ja, eigenlijk best wel, maar niet hierover)

@ Pietje Puk: ik heb dat hele verhaal van jou overgeslagen. Mensen die Atlantis interessant vinden zijn gewoon romantisch. Laat ze toch lekker dromen zonder er hele theorien tegenaan te smijten!
Op 23-02-2010 21:36:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Fluwijn:

Mensen die Atlantis interessant vinden zijn gewoon romantisch. Laat ze toch lekker dromen zonder er hele theorien tegenaan te smijten!

ach, mensen die in troje geloven zijn gewoon romantisch... of toch niet? nondeju, ze hebben troje gevonden, hmmm zou atlantis dan misschien ook wel eens enige waarheid in zich kunnen hebben?

de enige mensen die atlantis zo gemakkelijk opzij zetten zijn de mensen die al hun info via discovery en national geographic hebben verkregen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 23-02-2010 21:41:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: @Fluwijn,

Mag hoor, overslaan, ik ben bezig hier op Grenswetenschap, mijn tijd te verdoen met een vleugje humor. Ik begrijp je wel hoor.. maar als je het WEL leest, dan zal je zien dat er weinig romantiek overblijft in mijn geouwe.... en veelal opschrijven is, wat ik denk.
Overigens ben ik altijd meegenomen door mijn ouders naar Musea, over Egypte, het interesseert mij. Zo kan ik mij ook voorstellen dat anderen met Atlantis bezig zijn. Het is maar wat je leuk vind..

Ik kan natuurlijk ook de boel gaan Bashen hier.. ontkrachten ofzo... echter vind ik het juist interessant hoe anderen 'er' over denken, als een soort klankbord van de geest.

Ondertussen zijn er weer wat films op de harde schijf aanwezig, kijk!

Ga zo "Frequency" kijken, een film uit 2000... ofzo..
Op 23-02-2010 21:45:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Discoverup Channel en Irrational Geographic? Verken je wereld!
Op 23-02-2010 21:48:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Ze gaan straks gerust spitten, graven en theorieën verzinnen. Ondertussen zijn er die het allemaal prachtig vinden en het volgen. Zijn er die er in geloven en of op hopen. Hoewel, ondertussen de zakkenvullers al druk doende zijn ter plaatsen en via internet. En wij samen maar serieus bediscussiëren waar nu de waarheid ligt (!) of niet! In ieder geval, zolang er geen nieuwe firma list en bedrog opstaat, moeten we het doen met zuid Spanje! En dat staat daar nu geheel onder water op dit moment… Maar was Atlantisch niet door water ten onder gegaan, hoe toepasselijk na la die jaren.. zou het dan toch waar zijn?
Live kost Time
Op 23-02-2010 21:58:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
piet magielsen:

Ik woon in Spanje,en geloof mijn dit is geen Atlantis
Ze zijn gewoon weer eens op zoek naar een toeristenfuik..
De mensen moeten dan afstammen van Atlantis,?? maar ze zijn hier te Dom om uit hun ogen te kijken. en te lui om te bestaan

Atlantis is een sprookje fabel Fake

Het is me vaak opgevallen dat mensen die zo graag in de zon willen wonen, de bevolking dan dom en lui noemen. Ik denk dat het een van de redenen is om in het buitenland te gaan wonen voor sommige mensen.
1. voor weinig geld een dienstmeisje
2. Onder het genot van een drankje alsmaar maar mopperen op die domme en luie inboorlingen.
Zo voelen ze zich keigoed en slim, iets wat ze dan in Nederland blijkbaar missen.
Op 24-02-2010 0:25:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Ron B.:

Realist:

Maar ik weet het niet. Plato heeft het ook weer gehoord van een priester in Italie die wist te vertellen dat het ongeveer 1000jaar daarvoor was gebeurd. Kunnen dus allerlei plaatsen op de toen nog kleine wereld geweest zijn.

dan heb je vast een andere versie gelezen dan die ik ken

het moest ongeveer 9500 jaar voor de optekening van plato vernietigd zijn, en plato leefde tot 350 voor christus, en dat geeft 9500 + 350 + 2010 = ongeveer 11860 jaar geleden...

plato had dit gehoord van een egyptische priester toen hij daar was, die beweerde dat egypte daar slechts een klein en beperkt restant van was...

Ik kan me vergist hebben in een cijfertje, maar wat ik wil aangeven is dat het bizar is dat het na 1000 of 10000 jaar pas is genoteerd. Is dat met de bijbel ook niet zo gegaan?

En wat je zegt over een deel van egypte klinkt interesant. Toen ik het verhaal las over Atlantis moest ik aan Ethiopie denken. Werd er niet in genoemd, ligt ook erg hoog voor een vloedgolf.
Maar het feit dat er olifanten rondlopen zou ook kunnen duiden op india. Er schijnt in de middelandse zee ook eilnad te zijn vergaan met olifant restanten. De zee stond toen lager en toen was dat nog land van afrika.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 24-02-2010 0:45:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Pietje Puk:

Discoverup Channel en Irrational Geographic? Verken je wereld!

Wat is dit nu voor onzin?
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 24-02-2010 1:17:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: leeg

(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:16:33)
Op 24-02-2010 0:22:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Ik begrijp na lezen van je opmerking ¨ Afrika begint 100 km voor Parijs ¨dat je intelligentie en je niveau niet geschikt is om hier verder nog enige zinvolle opmerkingen te plaatsen. Trek je klompen aan en ga terug, een beetje schoolleiding had je geholpen!
Live kost Time
Op 24-02-2010 14:27:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: ..........................................................................................????
(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:36:01)
Op 24-02-2010 14:57:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
piet magielsen:

SLUIT JE OGEN MAAR .een beetje lezen over deze landen daar leer je wat van.
& bevestigen. Afrika begint 100 km voor Parijs..

Vóór Parijs... vanuit welke windrichting? Voor en achter, links en rechts, het zijn relatieve begrippen hè. Bedoel je ten zuiden van Parijs?
Leren over deze landen? Sinds wanneer is Afrika een land?
piet magielsen:
Even een update dan , keigoed en slim, dat is een fijt

En sinds wanneer spellen we feit met een ij?
Godallemachtig wat ben jij slim.
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 15:17:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Even voor de duidelijkheid dan nog van mijn kant. Ik woon al jaren in Spanje en nee, ik werk er niet (meer)! Was zo slim (!) om er mee te stoppen op 49 jarige leeftijd. En nee, ZIT niet aan de middellandse ze kant! Ken Spanje op industrieel gebied zeer goed! Dat van dom en lui, dat heb je zelf uitgevonden. Nergens werken ze meer uren achter elkaar dan bv in Spanje! En als je dan toch wat leest over dit landen, kijk een bij de wetenschappelijk vooraanstaande landen bv medisch, technologische koplopers! Ja, dat begint net zo 100 km voor Parijs interessant te worden, en nauw toevallig, ook nog eens in Spanje. Ik weet niet wat voor werk je daar uitvoert. Maar kan me daar niks bij voorstellen dat ze hier (Spanje) niet zelf kunnen. Voor de duidelijkheid Europa is een openmarkt economie, de goedkoopste krijgt de klus. Dat heeft niets met intelligentie te maken. En al helemaal niet met buitenlander die hier werken!
Live kost Time
Op 24-02-2010 15:38:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: [quote=lifetime]

(bericht gewijzigd op 18-1-2011 12:18:08)
Op 24-02-2010 17:18:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen:
Emie :

piet magielsen:

SLUIT JE OGEN MAAR .een beetje lezen over deze landen daar leer je wat van.
& bevestigen. Afrika begint 100 km voor Parijs..

Vóór Parijs... vanuit welke windrichting? Voor en achter, links en rechts, het zijn relatieve begrippen hè. Bedoel je ten zuiden van Parijs?
Leren over deze landen? Sinds wanneer is Afrika een land?
piet magielsen:
Even een update dan , keigoed en slim, dat is een fijt

En sinds wanneer spellen we feit met een ij?
Godallemachtig wat ben jij slim.

Fijt of paronychia is een etterende ontsteking nu nog even doordenken van de zin,. Daar bedoel ik mee//// economisch een ontsteking
(bericht gewijzigd op 24-2-2010 17:25:15)
Op 24-02-2010 17:23:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : "De Spanjaard" bestaat evenmin als "De Nederlander", maar ik snap het punt. Vraag me alleen af waarom je daar blijft als het je allemaal zo stoort. Zal best een goede reden voor zijn, maar verzuur je zo niet te erg? Als de Spanjaarden een fiësta van het leven kunnen maken, dan kun jij dat ook, toch?
En die siësta heeft toch met de hitte te maken, niks mis mee, is gewoon energie-management (lichaams-energie welteverstaan).
Kom op PM, weg met dat zuur, dat verteert je alleen maar
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 17:25:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen:
Emie :

"De Spanjaard" bestaat evenmin als "De Nederlander", maar ik snap het punt. Vraag me alleen af waarom je daar blijft als het je allemaal zo stoort. Zal best een goede reden voor zijn, maar verzuur je zo niet te erg? Als de Spanjaarden een fiësta van het leven kunnen maken, dan kun jij dat ook, toch?
En die siësta heeft toch met de hitte te maken, niks mis mee, is gewoon energie-management (lichaams-energie welteverstaan).
Kom op PM, weg met dat zuur, dat verteert je alleen maar

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:19:50)
Op 24-02-2010 17:26:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Ron B.:

en nog een doordenkertje:

atzlan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aztlan

atl
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atl

nahua
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nahua

anti (campa, ashaninka)
http://en.wikipedia.org/wiki/Campa

en zo kan je nog een flinke tijd doorgaan, mijn punt is dat zowel atl en anti(s) daar veel gebruikt worden, dat de in europa zeldzamere lettercombinatie "atl" daar vrij normaal is, dat atl eigenlijk exact hetzelfde betekend als hoe wij de legendes van atl-antis kennen "het verzonken land van de voorvaders", een ander woord wat waarschijnlijk in veel talen overleeft heeft is het woord "atol", wat zoiets als ringvormig eiland betekend...

de aanwijzingen zijn letterlijk onder onze eigen neus verborgen, terwijl iedereen in de verte zit te turen en er vol overheen kijkt


Wat jij vergeet is dat "tl" een klank is en niet twee.
De "tl" kun je uitspreken door je tong in de stand te doen waarin je de "l" zou uitspreken en dan "t" te zeggen.

Dus taalkundig slaat de vergelijking met de "tl" in atlantis nergens op.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 17:28:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: atlantis is ook een broodje aap verhaal .
Op 24-02-2010 17:33:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
antitoerisme:
De "tl" kun je uitspreken door je tong in de stand te doen waarin je de "l" zou uitspreken en dan "t" te zeggen.

Dat heb ik geprobeerd. Even een doekje over mijn beeldscherm halen... Maar die klank zit dus dicht tegen de Engelse 'th' aan.
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 17:38:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Als Atlantisch zou bestaan ,dan zou ik eerde zou denken dat
de zuidpool of noordpool onder het ijs
Op 24-02-2010 17:43:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
piet magielsen:

Als Atlantisch zou bestaan ,dan zou ik eerde zou denken dat
de zuidpool of noordpool onder het ijs

Waarom juist daar? Zuidpool is sowieso geen goede plek om te verzinken.
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 17:55:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Wie zeg dat het verzonken is?? . Dat weet dus niemand maar als er een plek is van raadsels zijn?is het wel de zuidpool en noordpool, daar valt nog veel te ontdekken mee eens?
Op 24-02-2010 17:59:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
piet magielsen:

Wie zeg dat het verzonken is?? . Dat weet dus niemand maar als er een plek is van raadsels zijn?is het wel de zuidpool en noordpool, daar valt nog veel te ontdekken mee eens?

Dat wel natuurlijk.
Verzonken, dat heb ik zo geleerd op school. Maar op school vertelden ze wel meer dingen die achteraf niet of niet helemaal bleken te kloppen. Ik weet niet, ik denk, voel, onderzoek en verwonder me
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 18:06:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: Daar zeg je wat. op mijn school zeiden ze dat sinaasappels oranje werden gespoten van uit Spanje ,Anders wilden niemand ze kopen in Nederland. ik zij toen ik 7 jaar was waarom is dan het binnenste van de scheel ook oranje ,zijn antwoord was dan is die ondergedompeld geweest en soms zie je ook nog stukjes groen

ik bedoel maar niet alles geloven wat ze zeggen en dit is een echt gebeurt verhaal
Op 24-02-2010 18:16:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Quten PM De Spanjaard begint om 9 uur tot 10 half uur pauze 10.30 tot 1 uur siësta van 1 tot 3 dan weer werken tot 18.00. Het hele internet werk hier niet Getuigt van domheid. Netspanning werk hier van 200 tot 260 volt waardoor alles stuk gaat .glasvezel net aangelegd voor 10 miljoen euro van de eu .Maar natuurlijk werk het niet,zo zijn er 1000 voorbeelden. corrupt als de pest.Hanteren 2 prijslijsten. In-winkels
buitenlanders krijgen boetes die vele malen hoger zijn dan Spanjaarden zelf kortom ik vind dat ik een punt heb
Begint dus met 9 uur p.dag werken (die 30 min rust is voor zeer vele onbekend in Spanje) dus eigenlijk 9 1/2 uur per dag. Is geen uitzondering, eerder meer. Werken van maandag t/m zaterdag) Dus lui? Internet problemen komen voort door dat Spanje de laatste 8 jaar een van de snelst groeien de landen ter wereld was (bouw sector nr 2 na USA). Spanje heeft het meest moderne en gebruikte (deelnemers) van draadloos internet ter wereld. Telefónica is een van de grootse en rijkste ter wereld. Ze bekabelen nu half zuid Amerika bv voor telefoon en internet verbindingen! En buiten zuid Spanje om, het modernste net werk van EU. De schommelingen in het stroom netwerk is bekend en wordt in hoog tempo opgelost (technische achter grond). Ik ken niemand, die daar ooit schade van heeft gehad (niet in zuid niet in noord). Wel is bliksem inslag een groot probleem in Spanje, in het elektriciteit netwerk dan wel de centrales. Wat betreft de 10 milj euro uit de EU pot.. kan ik niet terug vinden in de EU bestedingslijst. Mogelijk ben je in de war met de investeringen die derde gedaan hebben in Spanje, als bedrijf dan wel deelname in projecten (zijn vele miljarden). Wel, dat er voor meer dan 18 miljoen euro verdient is aan levering van de centralis en glaskabel 2008! Die trouwens gebouwd en geproduceerd worden in Spanje door Spanjaarden zelf, met als eigenaar o.a. meneer Draka (Nederlands) etc. Zij beschikken over de grootste fabrieken en knowhow die we hebben in europa en staan in Spanje! Begrijp me niet verkeert, er zijn uiteraard zaken die niet gelijk zijn aan Nederland dat zal ik niet betwisten echter dat lui en domheid begin op 100 km voor parijs en de intelligentie en werkers wonen in Nederland is pas van ongekende domheid. En als slot, ik ga in november zelf kijken wat er daar te zien is in zuid Spanje, over het wel of niet bestaan van Atlantisch.. Maar misschien hebben wij het hier dan al opgelost! Mocht je daar in de beurt zijn, discussier ik wel met je verder, onder de Spaanse zon en met een Spaanse rode er bij, ik laat het hier bij.
Live kost Time
Op 24-02-2010 18:43:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Emie :

antitoerisme:
De "tl" kun je uitspreken door je tong in de stand te doen waarin je de "l" zou uitspreken en dan "t" te zeggen.

Dat heb ik geprobeerd. Even een doekje over mijn beeldscherm halen... Maar die klank zit dus dicht tegen de Engelse 'th' aan.

Nee het zit er niet tegenaan. Het is geen spirant zoals de engels th maar een explosief zoals de T . Feitelijk spreek je de te uit via de randen van je tong.
Een vergelijkbare klank komt in het Welsh voor daar scrijven ze het als dubbel L maar wordt wat meer achter in de mond uitgesproken waardoor het meer op een K lijkt.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 19:04:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ah dan heb ik ernaast zitten oefenen
Denk niet dat ik die klank vaak nodig zal hebben, dus ik kap ermee ook
Is it electrickery?
Op 24-02-2010 19:09:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : In mexico kan het best handig zijn hoor.

Maar goed in die drie maanden dat ik er was heb ik maar 2 woorden tzotzil geleerd en een zinnetje

Maar nog een moeilijkere klank is de Tibetaanse Lh .
Zelfde concept maar dan met een ch

En dan was er ook nog een taal waarbij je de G met een rollende R moest kruisen .

Ik ben gek op rare klanken.

maar moest er ook een week over doen om fatsoenlijk tot 10 te kunnen tellen in het tsjechisch.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 19:16:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Pietje Puk:

Ik kan natuurlijk ook de boel gaan Bashen hier.. ontkrachten ofzo... echter vind ik het juist interessant hoe anderen 'er' over denken, als een soort klankbord van de geest.

halleluja!
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 19:59:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
antitoerisme :

Wat jij vergeet is dat "tl" een klank is en niet twee.
De "tl" kun je uitspreken door je tong in de stand te doen waarin je de "l" zou uitspreken en dan "t" te zeggen.

Dus taalkundig slaat de vergelijking met de "tl" in atlantis nergens op.

meningen verschillen, de overeenkomsten zijn nogal heel erg aanwezig, en het lijstje wat ik ooit eens tegen kwam waren in totaal een paar honderden woorden met dezelfde overeenkomsten dacht ik zo...

de overeenkomst tussen aztlan en atlantis kan iedereen zo ongeveer zien, en als je de legendes met elkaar gaat vergelijken dan zijn ze op veel punten identiek...

mijn mening was er al contact tussen de aztec en (later de maya?) en egypte, en zijn die legendes zo in europa terecht gekomen, later ergens rond 350 tot 400 voor christus zijn die verhalen via de priesters uit egypte bij plato terecht gekomen...

de atlantis-legende is de aztlan legende, aztec betekend bijvoorbeeld "het volk van aztlan"...

wat er verder van de aztlan legendes waar is laat ik in het midden, maar dat beide verhalen gewoon hetzelfde verhaal zijn lijkt heel erg voor de hand liggend...

en als je helemaal vergezocht wil gaan doen dan kan je atlantis vertalen als "het is atlan"(to be atlan), wat maar 1 letter verschilt van "het is aztlan"...
ik weet niet genoeg van oud-egyptisch of oud-grieks om het met zekerheid te zeggen, maar het zou mij bijvoorbeeld niet veel verwonderen als de door jou besproken tl-dubbelklank geen gelijke had in het oude egypte, en daarom een ander uitspraak kreeg, simpel omdat ze die letter/klank niet kenden...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 20:19:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Realist:

(knip ivm ruimte)

het verhaal van plato is niet het oudste, het aztlan-verhaal gaat volgens de maya in ieder geval een 5200 jaar terug, en als die 2 gerelateerd zijn dan ben je al ongeveer halverwege het gegeven jaartal, maar voor de rest ik herhaal ook alleen maar de cijfertjes die ik tegenkom

wat je zegt over egypte is niet eens zo gek, voor heel veel mensen staat het vast dat de sfinx onder water gestaan heeft, en ik heb kortgeleden zelfs flink overtuigend "bewijs" gezien wat claimt dat de grote piramide ook op een bepaald moment voor twee derde onder water gestaan moet hebben...
ook is er heel erg veel bewijs te vinden dat er door het huidige egypte ooit een grote zee gestroomd heeft, en dat hetzelfde gebied minimaal 10.000 jaar geleden een lagune-achtig gebied was (en dan niet alleen het gebied direct aan de middellandse zee)...

ach, ik denk hoe dan ook nog steeds dat we de oudste beschavingen heel erg moeilijk terug kunnen vinden, en bijna alles wat we tot nu toe vinden lijkt dat ook te bevestigen...
waarom zo moeilijk te vinden? we moeten ongeveer 30 meter onder water gaan zoeken, bij de toenmalige kustlijn als je het over mensen hebt die aan de kustlijn leefden langer dan die 10.000 tot 12.000 jaar geleden...
meer inlands deels hetzelfde verhaal, je moet eerst terug naar de toenmalige rivierbedding en daar in de buurt gaan zoeken, ik denk dat er in egypte best nog wel veel te vinden kan zijn, maar dan op 5 tot 15 meter diepte, de grondlaag van voor de grote vloed, en alleen bebouwing wat vrij hooggelegen lag of ver landinwaarts zal het enigszins overleeft hebben (btw, egypte had voor de laatste ijstijd waarschijnlijk ook olifanten)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 20:48:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
piet magielsen:

Netspanning werk hier van 200 tot 260 volt waardoor alles stuk gaat

even offtopic, je wist vast al dat je dit op kan vangen door er een UPS (Uninterruptible Power Supply) tussen te plaatsen? zo niet dan bij deze

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoeding
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 20:54:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen: ....................abc
(bericht gewijzigd op 11-1-2011 17:23:34)
Op 24-02-2010 20:55:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
piet magielsen:
Ron B.:

piet magielsen:

Netspanning werk hier van 200 tot 260 volt waardoor alles stuk gaat

even offtopic, je wist vast al dat je dit op kan vangen door er een UPS (Uninterruptible Power Supply) tussen te plaatsen? zo niet dan bij deze

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoeding


Zit er tussen ron ..dank je voor het meedenken.
Op 24-02-2010 20:56:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Ron B.:

antitoerisme :

Wat jij vergeet is dat "tl" een klank is en niet twee.
De "tl" kun je uitspreken door je tong in de stand te doen waarin je de "l" zou uitspreken en dan "t" te zeggen.

Dus taalkundig slaat de vergelijking met de "tl" in atlantis nergens op.

meningen verschillen, de overeenkomsten zijn nogal heel erg aanwezig, en het lijstje wat ik ooit eens tegen kwam waren in totaal een paar honderden woorden met dezelfde overeenkomsten dacht ik zo...


Neem een willekeurige taal die niet verwant is aan het Nederlands en je zult zien dat een paar honderd woorden verdacht op elkaar lijken.


de overeenkomst tussen aztlan en atlantis kan iedereen zo ongeveer zien, en als je de legendes met elkaar gaat vergelijken dan zijn ze op veel punten identiek...

Aztlan zou zeker een kandidaat zijn. Maar dat maakt dan van de azteken Atlantiërs. Terwijl de azteken van oorsprong helemaal geen hoog ontwikkelde cultuur kenden maar deze overnamen van onderworpen volkeren.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 21:40:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Vervolg



mijn mening was er al contact tussen de aztec en (later de maya?) en egypte, en zijn die legendes zo in europa terecht gekomen, later ergens rond 350 tot 400 voor christus zijn die verhalen via de priesters uit egypte bij plato terecht gekomen...

De maya's waren eerder dan de azteken.


de atlantis-legende is de aztlan legende, aztec betekend bijvoorbeeld "het volk van aztlan"...

Wederom zeg ik het past niet in wat we van de azteken weten.

wat er verder van de aztlan legendes waar is laat ik in het midden, maar dat beide verhalen gewoon hetzelfde verhaal zijn lijkt heel erg voor de hand liggend...

sluit nooit iets uit

en als je helemaal vergezocht wil gaan doen dan kan je atlantis vertalen als "het is atlan"(to be atlan), wat maar 1 letter verschilt van "het is aztlan"...

dat is lachwekkende taalwetenschap

ik weet niet genoeg van oud-egyptisch of oud-grieks om het met zekerheid te zeggen, maar het zou mij bijvoorbeeld niet veel verwonderen als de door jou besproken tl-dubbelklank geen gelijke had in het oude egypte, en daarom een ander uitspraak kreeg, simpel omdat ze die letter/klank niet kenden...


Dat is plausibel maar het egyptisch kende geen klinkers.
In het egyptisch schrijf je dus "tlts" bij geschreven overdracht kan het net zo goed "tulatas" heten. Plato schijnt het echter gehoord te hebben maar de bron van de priester blijft onvermeld.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 21:50:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine:
piet magielsen:

Dat sfinx & piramide onder water is een fabel .dan zouden mummies simpel weg zijn .Mummies en zeewater?? of zie ik het verkeerd?


Inderdaad, dat zie je verkeerd. De sphinx en de pyramiden staan helemaal los van mummie's. Sterker nog, ten tijde van de sphinx en pyramiden waren er nog helemaal geen mummie's. Die kwamen pas duizenden jaren later......

Ik heb geen onderschrift.
Op 24-02-2010 21:54:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: Hypothese:
Atlantis staat synoniem voor een ver ontwikkelde beschaving die door een enorme ramp van de aarde geveegd is.
Atlantis was dusdanig ontwikkeld dat er mondiaal contact was, vergelijk het met de huidige tijd (internet, vliegtuigen, telefoon, televisie, ergo... mondiaal contact maar dan misschien op een andere manier dan de onze).
Over de gehele aarde zijn pyramides te vinden dus waarom zou die periode niet voor Atlantis kunnen staan?
Ik heb geen onderschrift.
Op 24-02-2010 22:00:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
antitoerisme :

Neem een willekeurige taal die niet verwant is aan het Nederlands en je zult zien dat een paar honderd woorden verdacht op elkaar lijken.

Ron B.:

de overeenkomst tussen aztlan en atlantis kan iedereen zo ongeveer zien, en als je de legendes met elkaar gaat vergelijken dan zijn ze op veel punten identiek...

Aztlan zou zeker een kandidaat zijn. Maar dat maakt dan van de azteken Atlantiërs. Terwijl de azteken van oorsprong helemaal geen hoog ontwikkelde cultuur kenden maar deze overnamen van onderworpen volkeren.


het zou kunnen, ik heb echter ook aardig wat informatie gezien die het tegengestelde zou kunnen onderbouwen...

dat de aztec nogal primitief waren kan ook kloppen, maar waar eerst gedacht werd dat de eerst piramides in die omgeving eigenlijk allemaal na het begin van onze jaartelling gebouwd zijn komt men daar steeds meer op terug, en zijn er nu ook tempelcomplexen en piramides gevonden die 3000 tot 5000 jaar oud moeten zijn, wat weer redelijk aansluit bij de theorie dat er al eerder een hoge beschaving in zuid- en midden-amerika was die piramides bouwde...

(de hoofdlijn van de atlantis-legende is dan ook een hoogstaande beschaving die geheel van de aardbodem verdwenen is en waar vele of alle latere volken van afstammen)

ik beweer ook echt niet dat de aztec volbloed atlantianen (niet verwarren met antillianen) zijn, maar dat het afstammelingen zijn van een eerdere cultuur waarvan nu alleen nog oude verhalen bekend zijn en ruines die we niet kunnen plaatsen binnen de bekende historie...

als je van de aztek bij atlantis wilt komen dan moet je eerst de familielijn terug gaan volgen via allerlei stammen, en op dit moment weten we dit dus tot een 2000 jaar terug, en kunnen we gokken tot aan een 5000 jaar terug, en dan missen we nog een 5000 jaar om het verhaal volledig te krijgen...

en er zijn btw nogal wat aztec/olmek/toltec/inca en maya volken die kandidaat zijn, nee we zijn er nog lang niet
(bericht gewijzigd op 24-2-2010 22:03:37)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 22:01:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
antitoerisme :

Vervolg


sorry hoor, het voorgaande was nog enigszins serieus, maar nu ben je weer aan het moddergooien, prettige dag verder
(wb de maya vs de aztec, ik doe alles uit mijn hoofd, mag ik me ook eens een keer vergissen? als je wist hoeveel verschillende stammen daar rondgelopen hebben...)
(bericht gewijzigd op 24-2-2010 22:09:46)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 24-02-2010 22:07:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Ron B.:

antitoerisme :

Vervolg


sorry hoor, het voorgaande was nog enigszins serieus, maar nu ben je weer aan het moddergooien, prettige dag verder
(wb de maya vs de aztec, ik doe alles uit mijn hoofd, mag ik me ook eens een keer vergissen? als je wist hoeveel verschillende stammen daar rondgelopen hebben...)

Ik gooide niet opzettelijk met modder.
En ik weet niet hoeveel stammen daar rondgelopen hebben maar wel de grote jongens.

boeiende raadsel voor je zoektocht naar atlantis.

google eens op Olmeken
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 22:30:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
kay-nine:

Hypothese:
Atlantis staat synoniem voor een ver ontwikkelde beschaving die door een enorme ramp van de aarde geveegd is.
Atlantis was dusdanig ontwikkeld dat er mondiaal contact was, vergelijk het met de huidige tijd (internet, vliegtuigen, telefoon, televisie, ergo... mondiaal contact maar dan misschien op een andere manier dan de onze).
Over de gehele aarde zijn pyramides te vinden dus waarom zou die periode niet voor Atlantis kunnen staan?



De piramide was lange tijd de enige manier om hoog te bouwen.
En aangezien mensen het nu eenmaal cool vinden hoog te bouwen is het logisch dat overal piramides opduiken.
Het is net zo als dat overal ter wereld huizen met daken opduiken.
Het sluit een vroege beschaving verder niet uit alleen als argument voor het bestaan van zo'n vroege beschaving stelt het in mijn optiek weinig voor.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 24-02-2010 22:47:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine:
antitoerisme :

kay-nine:

Hypothese:
Atlantis staat synoniem voor een ver ontwikkelde beschaving die door een enorme ramp van de aarde geveegd is.
Atlantis was dusdanig ontwikkeld dat er mondiaal contact was, vergelijk het met de huidige tijd (internet, vliegtuigen, telefoon, televisie, ergo... mondiaal contact maar dan misschien op een andere manier dan de onze).
Over de gehele aarde zijn pyramides te vinden dus waarom zou die periode niet voor Atlantis kunnen staan?



De piramide was lange tijd de enige manier om hoog te bouwen.
En aangezien mensen het nu eenmaal cool vinden hoog te bouwen is het logisch dat overal piramides opduiken.
Het is net zo als dat overal ter wereld huizen met daken opduiken.
Het sluit een vroege beschaving verder niet uit alleen als argument voor het bestaan van zo'n vroege beschaving stelt het in mijn optiek weinig voor.



Het stelt weinig voor.........
Je bent je bewust van het feit dat vandaag de dag onze 'beschaving' niet in staat is een pyramide te bouwen zoals ze duizenden, misschien wel tienduizenden jaren geleden gebouwd werden?
Ik heb geen onderschrift.
Op 25-02-2010 0:17:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Als argument ... stelt het weinig voor, zegt antitoerisme. Niet dat de piramides niks voorstellen.
Is it electrickery?
Op 25-02-2010 0:37:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : @hondje van dr who
dat zijn we wel
de huidige techniek stelt ons in staat de grootste ter wereld te bouwen
echter
in die tijd maakte het niet uit als iets lang duurde en duur was
nu wel
dat vergeten mensen af en toe
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 25-02-2010 5:39:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
antitoerisme :

@hondje van dr who
dat zijn we wel
de huidige techniek stelt ons in staat de grootste ter wereld te bouwen
echter
in die tijd maakte het niet uit als iets lang duurde en duur was
nu wel
dat vergeten mensen af en toe


oke, maar de grote piramide zou gebouwd zijn in 20 jaar volgens wat hawass enz beweren, maar dan kom je op zulke onmogelijk hoge cijfers wat betreft het aantal stenen wat je per dag moet leggen dat je nog minder logisch word dan het al was...

of ze deden er veel langer over dan wij nu denken, of ze zijn niet met domme mankracht gebouwd maar met een flinke bouwkundige kennis waar wij nu nog steeds niet aan kunnen tippen...

er zijn btw wel degelijke egyptische hieroglyf teksten die wat zeggen over de bouw van de piramides, alleen hoor je daar niets over omdat die weer niet bij het beeld van hawass aansluiten
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 25-02-2010 20:33:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
antitoerisme :

boeiende raadsel voor je zoektocht naar atlantis.

google eens op Olmeken

dat is ook een interessant verhaal ja, die lui kwamen blijkbaar overal, en waren prima in staat de grote oceaan over te steken, waren hoogstwaarschijnlijk de eerste bewoners van de paaseilanden en nog veel meer

als je het over een zuid-amerikaanse stam hebt die de potentie had om een wereldwijde indruk achter te laten zoals de atlantis-legende dan maken hun, of beter hun voorgangers, zeker een goede kans...

(en ik zoek niet zozeer specifiek om atlantis, ik houd gewoon van dat soort zaken in het algemeen, geschiedenis was ik ook altijd al gek op, en als klein jochie wou ik "dinojager" worden )
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 25-02-2010 20:40:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
Realist:

Ron B.:

Realist:

Maar ik weet het niet. Plato heeft het ook weer gehoord van een priester in Italie die wist te vertellen dat het ongeveer 1000jaar daarvoor was gebeurd. Kunnen dus allerlei plaatsen op de toen nog kleine wereld geweest zijn.

dan heb je vast een andere versie gelezen dan die ik ken

het moest ongeveer 9500 jaar voor de optekening van plato vernietigd zijn, en plato leefde tot 350 voor christus, en dat geeft 9500 + 350 + 2010 = ongeveer 11860 jaar geleden...

plato had dit gehoord van een egyptische priester toen hij daar was, die beweerde dat egypte daar slechts een klein en beperkt restant van was...

Ik kan me vergist hebben in een cijfertje, maar wat ik wil aangeven is dat het bizar is dat het na 1000 of 10000 jaar pas is genoteerd. Is dat met de bijbel ook niet zo gegaan?

En wat je zegt over een deel van egypte klinkt interesant. Toen ik het verhaal las over Atlantis moest ik aan Ethiopie denken. Werd er niet in genoemd, ligt ook erg hoog voor een vloedgolf.
Maar het feit dat er olifanten rondlopen zou ook kunnen duiden op india. Er schijnt in de middelandse zee ook eilnad te zijn vergaan met olifant restanten. De zee stond toen lager en toen was dat nog land van afrika.


Plato in Critias:
Let me begin by observing first of all, that nine thousand was the sum
of years which had elapsed since the war which was said to have taken
place between those who dwelt outside the pillars of Heracles and
all who dwelt within them

En de bron van het verhaal kwam van Solon, uit Egypte.

De locatie wordt beschreven als west van de zuilen van Hercules.
Dus tenzij het aardmagnetisch veld is gedraaid, of alle windrichtingen van naam zijn veranderd is Spanje wel de laatste plek waar je moet zoeken.
ALLES IS WAAR
Op 25-02-2010 21:14:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
ThoTh:

Realist:

Ik kan me vergist hebben in een cijfertje, maar wat ik wil aangeven is dat het bizar is dat het na 1000 of 10000 jaar pas is genoteerd. Is dat met de bijbel ook niet zo gegaan?

En wat je zegt over een deel van egypte klinkt interesant. Toen ik het verhaal las over Atlantis moest ik aan Ethiopie denken. Werd er niet in genoemd, ligt ook erg hoog voor een vloedgolf.
Maar het feit dat er olifanten rondlopen zou ook kunnen duiden op india. Er schijnt in de middelandse zee ook eilnad te zijn vergaan met olifant restanten. De zee stond toen lager en toen was dat nog land van afrika.


Plato in Critias:
Let me begin by observing first of all, that nine thousand was the sum
of years which had elapsed since the war which was said to have taken
place between those who dwelt outside the pillars of Heracles and
all who dwelt within them

En de bron van het verhaal kwam van Solon, uit Egypte.

De locatie wordt beschreven als west van de zuilen van Hercules.
Dus tenzij het aardmagnetisch veld is gedraaid, of alle windrichtingen van naam zijn veranderd is Spanje wel de laatste plek waar je moet zoeken.


volgens velen zijn de pijlers van hercules synoniem voor de straat van gibraltar, en die ligt minder dan 100 kilometer van deze locatie in spanje af...

ikzelf denk niet dat dit atlantis is, maar juist dat deel van de beschrijving zou heel erg goed kloppen, als de straat van gibraltar de pijlers van hercules zijn dan ligt deze locatie ten (noord)-westen daarvan, en dat komt best wel redelijk overeen...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 25-02-2010 21:44:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk:
Realist:

Pietje Puk:

Discoverup Channel en Irrational Geographic? Verken je wereld!

Wat is dit nu voor onzin?


Onzin?
Waarom is er een documentaire gemaakt over de dood van Willem van Oranje..

Voordat die docu er was, kon ik makkelijk via Google vinden wat voor klootzak dat was.. na die docu een stuk minder makkelijk. Disinfo noemen ze dat...

Bullsshit? Verken je wereld.. misschien zit er wel heel weinig bullshit in.

ALs jij denkt dat disinfo en manipulatie niet plaatsvind, verken je wereld, ik zou het fout kunnen hebben, ik weet dat.. echter voel ik te veel 'fout' aan. Als zijnde 'verkeerd'

De hele TV is een en al bullshit. Heb dat ding 7 jaar geleden de deur uit gemieterd en toen werd mijn wereld opeens een stuk groter.

Het is maar wat je wilt zien en geloven.

Er zijn ook mooie docu's op Discoverup Channel en Irrational Geographic, ik geef toe.. echter kijk eens naar de halve waarheden!

Ik ben er heilig van overtuigd is dat jij en ik niet mogen weten hoe de steel daadwerkelijk in de vork zit, dat zouden wij nooit goedkeuren.

Wij zijn namelijk goed.

Te goed, naief op te veel fronten.. a

Op 26-02-2010 1:21:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Ron B.:

antitoerisme :

boeiende raadsel voor je zoektocht naar atlantis.

google eens op Olmeken

(en ik zoek niet zozeer specifiek om atlantis, ik houd gewoon van dat soort zaken in het algemeen, geschiedenis was ik ook altijd al gek op, en als klein jochie wou ik "dinojager" worden )

Dan lijken we wel een beetje op elkaar . Ik wilde archeoloog worden en naar de Himalaya om de Yeti te vinden.
Helaas was ik goed in tekenen waardoor ik op de kunstacademie belandde. Dat wens je je ergste vijand niet toe.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 26-02-2010 20:33:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
ThoTh:

De locatie wordt beschreven als west van de zuilen van Hercules.
Dus tenzij het aardmagnetisch veld is gedraaid, of alle windrichtingen van naam zijn veranderd is Spanje wel de laatste plek waar je moet zoeken.



Voor de grieken was buiten de zuilen van heracles alles dat niet in de middenlandse zee lag. ten westen kan doodleuk japan zijn
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 26-02-2010 20:37:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vlinder: @Piet Magielsen. Sinaasappel en andere citrusvruchten zijn heel goed voor het vormen van het bruine vet. Grapefruit maakt medicijnen overbodig door het bevorderen van de stofwisseling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grapefruit

http://www.food-info.net/nl/national/ww-grapefruit.htm#A6

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/813754/2009/04/09/Goede-vetten-helpen-slechte-vetten-te-verbranden.dhtml

Verloren stad Atlantis terecht?
Zie ook de linkjes rechts.

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetenschap/article/detail/710369/2009/02/20/Verloren-stad-Atlantis-terecht.dhtml
Op 08-03-2010 14:29:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
antitoerisme :

ThoTh:

De locatie wordt beschreven als west van de zuilen van Hercules.
Dus tenzij het aardmagnetisch veld is gedraaid, of alle windrichtingen van naam zijn veranderd is Spanje wel de laatste plek waar je moet zoeken.



Voor de grieken was buiten de zuilen van heracles alles dat niet in de middenlandse zee lag. ten westen kan doodleuk japan zijn

Ow je kent ze?

De omschrijving zei: ten westen, niet buiten
(bericht gewijzigd op 8-3-2010 17:16:46)
ALLES IS WAAR
Op 08-03-2010 14:46:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Pietje Puk:

Realist:

Pietje Puk:

Discoverup Channel en Irrational Geographic? Verken je wereld!

Wat is dit nu voor onzin?


Onzin?
Waarom is er een documentaire gemaakt over de dood van Willem van Oranje..

Voordat die docu er was, kon ik makkelijk via Google vinden wat voor klootzak dat was.. na die docu een stuk minder makkelijk. Disinfo noemen ze dat...

Bullsshit? Verken je wereld.. misschien zit er wel heel weinig bullshit in.

ALs jij denkt dat disinfo en manipulatie niet plaatsvind, verken je wereld, ik zou het fout kunnen hebben, ik weet dat.. echter voel ik te veel 'fout' aan. Als zijnde 'verkeerd'

De hele TV is een en al bullshit. Heb dat ding 7 jaar geleden de deur uit gemieterd en toen werd mijn wereld opeens een stuk groter.

Het is maar wat je wilt zien en geloven.

Er zijn ook mooie docu's op Discoverup Channel en Irrational Geographic, ik geef toe.. echter kijk eens naar de halve waarheden!

Ik ben er heilig van overtuigd is dat jij en ik niet mogen weten hoe de steel daadwerkelijk in de vork zit, dat zouden wij nooit goedkeuren.

Wij zijn namelijk goed.

Te goed, naief op te veel fronten.. a

Ik volg je niet helemaal. waarom is de informatie op internet verdwenen? omdat je nu eerst de links van die docu krijgt?

En je kan TV slecht vinden maar op internet is ook genoeg rommel.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 08-03-2010 16:03:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden