Toen ik deze morgen na het ontwaken - het was kwart na zes - aan mijn kop koffie met een wolkje melk zat te slurpen om de nodige cafeïne binnen te krijgen, en te genieten van een heerlijke sigaret om mijn nicotinepeil in een bevredigende toestand te krijgen, daalde ik - om totaal onbegrijpelijke redenen - in gedachten af naar mijn bovenbuurland, en dat is Nederland om niet mis te verstaan. Binnen de 60 seconden kwam ik tot het besluit dat Nederland België onttroond heeft - of op zijn minst zeer goed bezig is - in de leiderspositie van het klassement 'internationaal belachelijk overkomen'.

Om eerlijk te blijven ben ik me er ten volle van bewust dat België ruim aan de leiding staat stond om internationaal belachelijk over te komen. Politiek gezien zitten we al decennia te klungelen - en dat is zacht uitgedrukt - met de staatshervorming waarbij Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV) naast een communautair nu ook een juridisch steekspel geworden is.

Op sportief vlak zitten we met Rode Duivels, een team van minstens 11 man die denken dat ze kunnen voetballen maar zich door hun belachelijk balspel wel niet meer kunnen plaatsen voor het WK, en op het Eurosongfestival slaagden we vroeger niet om buiten de laatste drie in de eindklassering te blijven, nu halen we al jaren zelfs de finale niet meer.

Om maar te zwijgen over de Belgische misdadiger Marc Dutroux, beschuldigd van ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord en illegale handel, massamoordenaar Kim de Gelder en de huidige massaverkrachter en meervoudige moordenaar Ronald Janssen. Herhaaldelijk blunderen én falen van het gerecht op alle vlakken - en alle niveaus - in deze en veel andere kwesties niet inbegrepen en gevangenissen waar je makkelijker buiten dan binnen raakt. Opletten dus in 'onze' Tilburgse huurgevangenis - het rommelt er nu al - al gaat het eerder om frieten met mayonaise.

Maar goed, het is me niet te doen om de belachelijke reputatie van België in het buitenland te promoten; het gaat mij om de internationale reputatie van Nederland, gezien door de ogen van een doordeweekse Vlaming. Voor de goede orde der zaken moeten jullie weten dat ik politiek, sport en internationale muziekwedstrijden niet volg. Wat ik ervan opvang zijn flarden uit de mediaberichtgeving, en ik wil dat zo houden. Dit is dus waarschijnlijk ook een uniek blog in zijn mijn soort.

Politiek

In politiek Nederland ken ik drie namen: Balkeneinde, Bos en Wilders. Van de eerste denk ik dat hij minister-president is was, de tweede ken ik enkel van naam en Wilders is de roeptoeter van extreem rechts. Hoe men er in slaagde om de regering te laten vallen over een Afghaanse kwestie weet ik niet - en wil ik ook niet weten -, maar hoe is het mogelijk dat de regering van een land het niet eens raakt over een buitenlandse militaire kwestie?

Gezien ik niet weet wie Bos is en wat hij doet - of is het een zij? - moet ik mij beperken tot Wilders. De man komt in België meer in beeld dan gelijk welke andere Nederlandse beloftenmaker. Niet dat ik er een positief of negatief beeld kan op plakken, maar ik veronderstel dat de Nederlandse regering uit meer dan één actievoerende politicus bestaat. In alle geval kleurt en staat Wilders voor de samenstelling en uitstraling van de Nederlandse politiek.

Zoals ik al eerder aanhaalde is het in België niet veel beter. Politiek België is al meerdere malen gestruikeld over BHV, en in extreem rechtse hoek is de propagandamachine blijvend aan het pruttelen. Een lichtpunt lijkt de aanstelling van een Belg als voorzitter van de Europese Raad, maar of dat positieve klanken over België Europa instuurt is maar de vraag. In eurohatend Groot-Brittannië lijkt het alvast het omgekeerde effect te bewerkstelligen. En door die aanstelling moet ik - net als al mijn landgenoten - dokken om de man op het einde van de maand te vergoeden voor zijn diplomatieke Japanse Haiku's.

Sport

Tja. Hoedje af. De hallucinante beslissing van Sven Kramer - of zijn trainer - over de keuze van binnen- of buitenbaan tijdens de Winterspelen is een topper. Het euvel is in België opgenomen als dé Hollandermop van het jaar. Nu hebben jullie wél een Oranje dat enigszins kan voetballen, zijn jullie sterk op het ijs en... en... en... ja..., wat nog? Het ontglipt mij even.

Als ik dan even naar sportief België kijk dan zie ik twee tennisvrouwen aan de internationale top - of toch bijna -, een wolk van wielrenners die heer en meester zijn in het veld of op de weg, en... en... en... te veel om op te noemen.

Eurovisiesongfestival

Mijn persoonlijke topper! Het liedje - het muzikale oeuvre wordt toch zo omschreven - dat jullie dit jaar naar het Eurosongfestival sturen is van de hand van Vader Abraham. Ik heb heel veel respect voor de man: het Smurfenlied uit 1977 maakte hem wereldberoemd en bevrolijkte de middenperiode van mijn tienerjaren. Vooral dan omdat het Smurfenlied in de uitgaansgelegenheden steevast de inzet was tot een kusjesdans. In die tijd was het de enige dans die ik meester was, drie jaar later voegde ik de Vogeltjesdans toe aan mijn beperkt repertoire.

Toen ik 'Ik ben verliefd (Sha-la-lie)' de eerste maal zag en hoorde - ik was écht nieuwsgierig naar jullie inzending - moest ik er haast de dokter bijhalen. Ik raakte namelijk in ademnood en kreeg enorme krampen in de buik. Bovendien moest ik ook nog vaststellen dat Sieneke het niet zo nauw neemt met de muzieknoten. Hoe kan een jury als één front achter deze inzending staan? Onbegrijpelijk. Het is meer dan duidelijk dat Nederland dit jaar aast op de plaats waar België hoort te staan. Benieuwd wat de deskundige Belgische jury binnenkort gaat insturen.

Bananenland

Dingen België en Nederland naar de titel 'Bananenland', of zijn we het al? Zijn Belgen en Nederlanders van bij de geboorte 'sitting ducks'? Laten we van nature onze broek tot op de knieën vallen omdat we als enkeling machteloos zijn? Hebben we de kracht niet meer om voor onze waardigheid te strijden? Kan het ons allemaal niet meer schelen omdat we deel uitmaken van een egocentrische cultuur? Durven jullie bij een vakantie in het buitenland ook niet meer je nationaliteit bekend te maken? En last but not least: welk land van de lage landen treed internationaal gezien als het meest belachelijke naar voren?

Waar komen wij toch vandaan? Hebben wij ook een eigen taal? Kunnen wij door een waterkraan? En ook door een sleutelgat?
Doen wij iets wat wij niet durven? Nee, want wij zijn geen échte smurfen!

Marsepars:

Zegt dit genoeg?
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-02-2010 0:28:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Lemetje: Bravo!
Veel Hollanders zullen het met u eens zijn!
Op 27-02-2010 0:39:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: 'Nederland uitgekeken op politieke leiders'
http://frontpage.fok.nl/nieuws/373374/1/1/100/nederland-uitgekeken-op-politieke-leiders.html
Moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben, vooral balkenende en bos mogen van mij enkeltje andere baan krijgen. Alleen hou ik me hart vast wat we terug gaan krijgen. Hebben we nog wel echte leiders die dit ook uitstralen?

Verder heeft elk land wel iets wat ze, zoals de schrijver stelt, internationaal belachelijk maakt. Alleen krijg je dat niet elke keer te horen(anders hadden we dagelijks een portie crimineel amerika op de tv). Ondanks alles ben ik eigenlijk gewoon trots op Nederland en vind ik het nog steeds een voorrecht hier te kunnen wonen. Al moeten we wel op gaan passen dat we geen dingen gaan kwijt raken waar onze voorouders voor gevochten hebben.

WK: ik hoop op weer mooie wedstrijden tot in ieder geval de kwartfinales en hopelijk halve finales.

Songfestival: zowel het songfestival zelf als het lied is zoooo jaren '70.

Edit: veel beter nummer met iets van sha-la-lie erin

(bericht gewijzigd op 27-2-2010 13:16:02)
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 27-02-2010 13:14:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Abada: Ik denk inderdaad dat Nederland en België weinig voor elkaar onderdoen. In België zijn jullie al een stuk verder met alles. In België accepteert men dat zij slechts een marginale rol spelen in de wereld. Nederland doet nog een poging, tegen beter weten in, om internationaal belangrijk te zijn.
Wat betreft politiek is in Nederland echt één grote poppenkast. De tijd dat politici nog kennis van zaken hadden en een mening hadden die onderbouwd werd is al een tijdje achter ons. Tegenwoordig zitten onze ministers en staatssecretarissen meer bij quizzen en talkshows dan in de Kamer. Persoonlijke aanvallen zijn aan de orde van de dag, controversiële quotes zijn belangrijker dan feiten en onderbouwde meningen. Aangezien men nooit nadenkt, loopt Nederland gewoon achter de meute (meestal de VS) aan want dat zal wel goed zijn.
Wat betreft muziek zijn we nooit echt uitzonderlijk goed geweest volgens mij. In de elektronische muziek doen we het wel redelijk en hier en daar zijn er wel goede muzikanten maar die gaan dan naar het buitenland. Overigens vind ik het Songfestival niet echt een goede graadmeter voor het muzikale niveau van een land.
Wat betreft sport, ook daar is het redelijk maar niet meer dan dat. Als schaats natie halen we op de Winterspelen altijd wel een mooi aantal medailles en bij de zomerspelen hebben we met zwemmen en baanwielrennen en zeilen goede kansen. Het Nederlandse voetbal stelt weinig voor deze dagen, alleen accepteert men dat nog niet.
Ik denk dat we elkaar weinig ontlopen qua internationale aanzien.
Op 27-02-2010 13:25:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Belgen steunden de illegale oorlog tegen Irak niet. Al lieten ze heel hypocriet wel legermaterieel over hun grond vervoeren.

Maar wat ons Nederlanders vooral internationaal belachelijk maakt is :

Wilders is de roeptoeter van extreem rechts.


Onze Belg heeft het zelf niet eens in de gaten. In Nederland noemen we die extremistische haatimam niet extreem rechts.
Dat doen ze in elk ander buitenland omdat buitenlanders beesjes graag bij de naam noemen maar niet in Nederland.

Als dat niet belachelijk is dan weet ik het ook niet.

Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 27-02-2010 13:34:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Met een andere bril op kun je ook iets positiefs zien:
Deltawerken, Afsluitdijk, de grote polders, de Vlaamse keuken, Brusselmans, Reve, Kamagurka, export, Bomans, Hermans (Toon en W.F.), Gili, Golden Earring, van Gogh, Brood, Duiker, Mondriaan, The Scene, The Nits, Jan Akkerman, Absynth Minded, Drees, Jef Geeraerts voordat hij pulp ging schrijven - en die schud ik er zo losjes uit, als ik ga nadenken kom ik schrijfruimte te kort.
Komaan, hoe klein en belachelijk willen we onszelf zien?
Is it electrickery?
Op 27-02-2010 13:46:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: Ja Emie heeft ook wel gelijk...Er is genoeg positiefs te zeggen over Nederlanders.
Maar ik moet ook toegeven dat het op politiek gebied zeker belachelijk toegaat.... Die Jan Peter is écht een topper .. Hahahaha.
Dat filmpje : kostelijk !!
En dat songfestival is ook om te huilen én lachen ! De toppers ( kuch) vorig jaar ?? En dit liedje en meisje( Sieneke) past beter in het kindersongfestival.

Op 27-02-2010 15:08:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: als je zelf weet hoe het niet moet ben je al een heel eind toch.
we hoeven ons echt niet te schamen, belg of nederlander.
we hebben met zijn allen een berg goeie kwaliteiten. als je de politiek als maat neemt moet je mij eens een voorbeeldige natie wat dat betreft noemen. ik weet er echt geen. het mag allemaal niet zo voorbeeldig gaan in belgie en nederland, we zijn nog allemaal redelijk welvarend en worden (nog) niet voor het minste of geringste in de gevangenis gestopt
grensbewoner
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 27-02-2010 15:13:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
welja:

als je zelf weet hoe het niet moet ben je al een heel eind toch.
we hoeven ons echt niet te schamen, belg of nederlander.
we hebben met zijn allen een berg goeie kwaliteiten. als je de politiek als maat neemt moet je mij eens een voorbeeldige natie wat dat betreft noemen. ik weet er echt geen. het mag allemaal niet zo voorbeeldig gaan in belgie en nederland, we zijn nog allemaal redelijk welvarend en worden (nog) niet voor het minste of geringste in de gevangenis gestopt
grensbewoner

Als ik zo om me heen kijk hebben wij het in dat gekke kouwe kikkerlandje supergoed. Over het algemeen.
Maar we moeten wel wat te zeiken hebben, natuurlijk!
En is het niet over de politiek dan wel over sport of de buurman of het weer.
Cannot kill the Battery!!!
Op 27-02-2010 15:25:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: @marsepars
je hebt groot gelijk
hou het dan ook maar bij de sport , de politiek en het weer. in die volgorde.
doet me helemaal niks eigenlijk. de rest vind ik toch wel zo'n beetje oké

grensbewoner
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 27-02-2010 15:37:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harses: Laat de COMPUTER het land regeren..........is dat niks??
Op 27-02-2010 15:47:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ryen-A: Hangt ervanaf wie de software schrijft en controleert...
daarnaast hackers aan de macht.
Educated Fool
Op 27-02-2010 16:14:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
BCN058: De grenswetenschap ontgaat mij in deze blog, en de gelijktrekking tussen 'Nederlander' en 'hollander' stoort mij. De Vlaming zou moeten begrijpen dat Holland in Nederland een soort van oud Brussel is: zij maken de wetten voor hun eigen omgeving en eigen gewin. Sinds de Fransen de oude unie van Nederland definitief gecentraliseerd hadden achtergelaten, heeft Holland alle macht gegrepen en alleen voor zich zelf gezorgd. De politiek is Hollands, de thema's zijn Hollands, de rest van het land bestaat niet.

Elke regering is een dievenbende die ons geld steelt en er niks voor terug geeft. Waarom zouden wij nog enige moeite in politiek stoppen als de agendapunten in 60% van Nederland niet van toepassing zijn op de regio. Er is niet te kiezen voor een positieve invloed op je leefomgeving. Dus is politiek een non-issue.
(bericht gewijzigd op 27-2-2010 17:27:05)
Op 27-02-2010 17:25:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Leuke blog! En om alles nu af te meten aan wel of niet GW vind ik overbodig. Ok, het is de naam van de site maar als je alleen in dat hoekje moet schrijven wordt het gewoon te intensief en teveel van hetzelfde?

Sterkst vind ik het idee dat wij NL-ers inderdaad nog het idee willen hebben dat we internationaal wat voorstellen en meetellen op het wereldtoneel. En dat is dus echt pure kolder. Tijdens onze VOC mentaliteitsperiode hadden we inderdaad wat in de melk te brokkelen en waren we ooit een wereldmacht. Maar alleen dat woord zelf al. Wat maakt het uit? Of moeten we weer in de extreem brute massaslachting-modus om mee te tellen als wereldmacht? Belgie heeft zeker ook zijn steentje bijgedragen in de Congo(minimaal een miljoen mensen destijds over de kling gejaagd toch mijn lieve patatakes?).
Belgie en Nederland zijn beide gewoon kleine kikkerlandjes. Hoewel de Belgische keuken stukken interessanter is. Jammer dat ze er voor de rest zo'n puinhoop van lijken te maken maar ja, wat wil je met die halve Franzosen...
Maar ik ben wel degelijk trots op onze gemiddelde welvaart. Niemand hoeft hier te verrekken van de honger. Dat alleen al tezamen met de infrastructuur en gescheiden kerk en staat maakt dat ik het hier prettig toeven vind. Leve de vrijheid van meningsuiting. En hoe je het went of keerd: Dat is hier wel degelijk aanwezig. Daarom kan Wilders ook bestaan. En omdat de politiek al tientallen jaren lang te bang is om de problemen(het beestje bij het naampje) te benoemen, verzinken de stinkvoeten van Wilders in vruchtbare aarde. Oppassen dus met die roep om een sterke leider. Want uiteindelijk aan de top blijken het allemaal getransformeerde machtswellustige waarheidsverdraaiende mongolen.
ech?
Op 27-02-2010 18:17:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Plakband:

Want uiteindelijk aan de top blijken het allemaal getransformeerde machtswellustige waarheidsverdraaiende mongolen.

Cannot kill the Battery!!!
Op 27-02-2010 18:25:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Emie :

Met een andere bril op kun je ook iets positiefs zien:
Deltawerken, Afsluitdijk, de grote polders, de Vlaamse keuken, Brusselmans, Reve, Kamagurka, export, Bomans, Hermans (Toon en W.F.), Gili, Golden Earring, van Gogh, Brood, Duiker, Mondriaan, The Scene, The Nits, Jan Akkerman, Absynth Minded, Drees, Jef Geeraerts voordat hij pulp ging schrijven - en die schud ik er zo losjes uit, als ik ga nadenken kom ik schrijfruimte te kort.
Komaan, hoe klein en belachelijk willen we onszelf zien?

en de tulpen natuurlijk
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 27-02-2010 19:57:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Beetje off-topic:
Weten jullie de overeenkomst tussen Sven Kramer en Balkenende???
-
-
-
-
-
Ze hebben allebij de verkeerde baan gekozen
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 27-02-2010 21:14:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: @chris de boden
je maakt me aan het lachen, goeie humor, dank je
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 27-02-2010 23:25:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: Ik vermoed dat de grootste bananenrepubliek ter wereld, Belgie, de rest van Europa aan het besmetten is. Om als eerste een Europees president zonder enige noemenswaardige macht, een Belg te kiezen, kan als symbool tellen. Maar, Belg of Nederlander,... zoveel verschil maakt het uiteindelijk niet meer, als het er op aankomt aan snelheid waarmee we onze rijkdom, welvaart en rechten verliezen. Terwijl we ondertussen door op hol geslagen systeem, compleet "dom" gebombardeerd worden door reclame en media (is er eigenlijk nog onderscheid tussen beide?)
Iemand ooit de film "Idiocracy" gezien? Dringend kijken anders. Daarin is de toekomst te zien waar we recht en heel snel op af lijken te stevenen.
Waar we uiteindelijk het meeste bang voor hoeven te zijn, is de toenemende onwetendheid, kortzichtigheid en het beangstigend lage scholingsniveau van onze jongere generaties, als gevolg van een niet aflatende manipulatie.
Op 27-02-2010 23:56:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Met wat we hebben ja, maar hoe lang nog ?
Op 28-02-2010 0:18:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus: Ondertussen haalt Nederland maar mooi een stel militairen terug uit andermans oorlog. Hoe 'belachelijk' is dát dan.
Vind ik internationaal gezien een voortrekkersdaad.
En België brengt de beste bands voort uit toch een kleine poel.
Vind ik internationaal gezien een topprestatie.
Zou zo gauw niet weten waar ik anders zou willen wonen (anders was ik al vertrokken).
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 28-02-2010 5:15:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : belgische pop

zwaar overschat in nederland

mensen als tom barman

brrrrr
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 28-02-2010 6:35:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Ja Horus

Nou vooruit dan:

Alstublieft.
Cannot kill the Battery!!!
Op 28-02-2010 7:16:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: Voor een land dat net zoveel inwoners heeft (bijna) als een wereldstad, doen we het niet zo slecht.
Wat belachelijke politici betreft staan we ook niet bovenaan, wel eens goed naar Bush gekeken en geluisterd. Of die maf in Iran? Zo zijn er wel meer, hoor.
We hebben het nog steeds allemaal goed, zelfs zo goed, dat het merendeel van de bevolking dik tevreden is met onze leefstijl
We kankeren gewoon erg graag. Zal wel door het klimaat komen....
Op 28-02-2010 11:53:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
antitoerisme :

belgische pop

zwaar overschat in nederland

mensen als tom barman

brrrrr

Ik had het natuurlijk over K3.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 28-02-2010 14:07:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Wat heet belachelijk? Soms zijn we natuurlijk best wel rare landjes. Maar we zijn niet de enigen hoor. Wat te denken van de USA, waar je op je 21ste een biertje mag drinken, maar op je 12de al een geweer mag leegschieten. Nog zo één, Saudi Arabië waar je voor diefstal een hand wordt afgehakt. De hand die gestolen heeft wel te verstaan. Een tv kan je niet met één hand dragen dus dan ben je mooi onthand. Moet je je buurman roepen om je tanden te poetsen. En als die daar geen zin in heeft ben je ook onttand na verloop van tijd.
Ik vind het wel best zo. Sieneke zegt me niks en ook K3 kunnen me gestolen worden. Tenzij ze in de playboy komen natuurlijk, da's andere koek.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 28-02-2010 14:48:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: http://www.goto2012.nl/

Zoek het verder dan Nederland /België
Op 28-02-2010 17:15:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Een beetje bescheidenheid aangaande het Nederlandse culturele erfgoed is wel op z'n plaats dunkt me..

Nee, dank u.
Op 28-02-2010 20:40:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: En Belgen, tja...

Nee, dank u.
Op 28-02-2010 22:24:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
tjerky:

Een beetje bescheidenheid aangaande het Nederlandse culturele erfgoed is wel op z'n plaats dunkt me..



Dat die gasten die woorden de strot uitkrijgen... Wel goede accordeon, trouwens.
Maar we hebben ook Kyteman!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 01-03-2010 5:05:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
tjerky:

En Belgen, tja...



Respect voor dit meisje, gewoon eerlijk. Ze doet waar ze goed in is. Ik weet weer heel weinig van mode, styling en make-up. Ieder z'n vak.
Dat "Altijd bij mij" vond ik heel ontwapenend.
Is it electrickery?
Op 01-03-2010 10:50:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Ik vind haar ook leuk hoor, bovendien weet ik zelf niet eens wat een vierkantswortel is.
Nee, dank u.
Op 01-03-2010 0:16:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
tjerky:

Ik vind haar ook leuk hoor, bovendien weet ik zelf niet eens wat een vierkantswortel is.

De vierkantswortel van 25 is 5 omdat 5 x 5 = 25
Vierkantswortel van 16 is 4 omdat 4 x 4 = 16

Snappie?
United as one. Divided by zero.
Op 01-03-2010 0:54:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pizza!:
3.14po:

tjerky:

Ik vind haar ook leuk hoor, bovendien weet ik zelf niet eens wat een vierkantswortel is.

De vierkantswortel van 25 is 5 omdat 5 x 5 = 25
Vierkantswortel van 16 is 4 omdat 4 x 4 = 16

Snappie?

GW educatief
Op 01-03-2010 13:10:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Gewoon wortel dus, die ken ik wel, maar waarom dat dan weer zonodig vierkantswortel moet heten...
Nee, dank u.
Op 01-03-2010 13:26:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
tjerky:

Gewoon wortel dus, die ken ik wel, maar waarom dat dan weer zonodig vierkantswortel moet heten...

Omdat 'wortel' niet toereikend is. Men zegt alleen wortel tegen de vierkantswortel omdat het de meest gebruikte is. Je hebt namelijk ook derdemachtswortels, vierdemachtswortels, etc, etc...

United as one. Divided by zero.
Op 01-03-2010 13:29:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Ach zo...(waar bij sommigen een wiskundeknobbel zit, daar zit bij mij niets)
Nee, dank u.
Op 01-03-2010 13:39:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
3.14po:

tjerky:

Gewoon wortel dus, die ken ik wel, maar waarom dat dan weer zonodig vierkantswortel moet heten...

Omdat 'wortel' niet toereikend is. Men zegt alleen wortel tegen de vierkantswortel omdat het de meest gebruikte is. Je hebt namelijk ook derdemachtswortels, vierdemachtswortels, etc, etc...




Bestaan er ook driehoek- en vijfhoekwortels?
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 01-03-2010 14:07:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Radiation:

3.14po:

tjerky:

Gewoon wortel dus, die ken ik wel, maar waarom dat dan weer zonodig vierkantswortel moet heten...

Omdat 'wortel' niet toereikend is. Men zegt alleen wortel tegen de vierkantswortel omdat het de meest gebruikte is. Je hebt namelijk ook derdemachtswortels, vierdemachtswortels, etc, etc...




Bestaan er ook driehoek- en vijfhoekwortels?

Wel vierkanten gevonden, maar men heeft niet veel fantasie nodig om er driehoek,- of vijfhoekwortels van te maken.

Veel plezier

http://squarecarrots.com/

"We're all mad here."
Op 03-03-2010 7:25:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Hmmm...daar kan ik iets mee....

Nee, dank u.
Op 03-03-2010 19:01:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: 't is een begin....

Nee, dank u.
Op 03-03-2010 19:04:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
tjerky:

't is een begin....



Hier een complete orgie:

Ik wist niet dat wortels het zo deden
"We're all mad here."
Op 04-03-2010 7:13:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden