Gabriele Amorth, de 85-jarige Italiaanse exorcist van het Vaticaan, weet dat pedofielen niet door Satan bezeten zijn, maar enkel door de duivel worden verleid. Amorth zegt dat de duivel trouwens iedereen verleidt. Zo ontspringen ook politici, zakenmensen, sportlui en... geestelijken de dans niet. Volgens Amorth is het dus geen verrassing dat de duivel ook mensen binnen het Vaticaan verleidt. Moeten we tussen de regels verstaan dat de schuld van het pedofiele gedrag van geestelijken in de schoenen van de duivel moet geschoven worden. Is daarmee de kous af?

Of bedoelt Amorth dat mensen door Satan verleid en letterlijk bezeten kunnen zijn? In een interview met CNN antwoordt hij daar het volgende op: "Dat is niet mijn opinie. Ik zeg dat, als men in de evangeliën gelooft, men ook in het bestaan van de duivel - en zijn kracht om mensen tot zijn bezit te nemen - gelooft. Gelovigen geloven dat mensen door de duivel bezeten kunnen worden en... geloven in de krachten van duiveluitdrijvingen."

Als hoofd van de afdeling exorcisme van het Vaticaan is het de taak van Amorth om de duivel te verdrijven uit mensen die bezeten zijn. Naar ruwe schatting zou hij dat al 70.000 keer gedaan hebben.

Volgens Amorth is er een verschil tussen effectief bezeten zijn (waar de duivel bezit van iemands lichaam en acties heeft genomen) en verleiding (waar de duivel iemand verleidt tot een kwade daad). Hij zegt dat in de pedofilieschandalen en het kindermisbruik over heel Europa, met rechtstreekse beschuldigingen tegen priesters in Ierland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland, pedofielen verleid worden door de duivel, maar niet bezeten zijn. Hij benadrukt daarbij dat hij nog nooit een duiveluitdrijving bij een pedofiel of kindermisbruiker moeten uitvoeren heeft.

Amorth zegt wel al exorcisme uitgevoerd te hebben bij priesters die door de duivel werden lastig gevallen, zonder verder in detail te gaan. Volgens hem hebben pedofielen geen nood aan exorcisme, maar wel aan verbondenheid met God. Ze moeten hun zonden bekennen, berouw tonen en boete doen. "Er gebeurt niets zonder Gods toestemming en Hij staat toe dat geestelijken, en zelfs heiligen, door de duivel bezeten worden. Maar ik zie vandaag geen duivels kwaad in het Vaticaan. Ik zie enkel goede mensen in het Vaticaan: mensen die bidden en heilige mensen, geen kwaad.", besluit Amorth.

antitoerisme : Wanneer je duivel gewoon vertaald met "het kwaad" dan klinkt het allemaal niet zo bizar.
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 17-03-2010 15:23:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Ieder mens heeft het goede en het kwade in zich.
Bij sommigen heeft de kwade kant de overhand met nadelige gevolgen voor anderen.
Maar het blijven mensen die mensen benadelen.
En zo moeten ze ook beoordeeld worden en niet hun straf kunnen ontlopen omdat zij misschien een hoge functie bekleden.

Helaas werkt het in de praktijk niet zo...
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 15:36:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Ik kan niet zeggen als wat ik al eerder heb gezegt in het gepost nieuws:
rudiev:

Tuurlijk, schuif het maar weer af op een nog nooit aangetoond mythisch wezen. Lekker geloofwaardig.

je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 15:42:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
rudiev:

Ik kan niet zeggen als wat ik al eerder heb gezegt in het gepost nieuws:
rudiev:

Tuurlijk, schuif het maar weer af op een nog nooit aangetoond mythisch wezen. Lekker geloofwaardig.


artikel:

Ze moeten hun zonden bekennen, berouw tonen en boete doen.

Voor een ongelovige is boete doen (cel- of taak-straf, geldboete etc.) genoeg. Dus wie komt er dan het makkelijkst vanaf?
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-03-2010 15:51:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bounty:
Marsepars:

Ieder mens heeft het goede en het kwade in zich.
Bij sommigen heeft de kwade kant de overhand met nadelige gevolgen voor anderen.
Maar het blijven mensen die mensen benadelen.
En zo moeten ze ook beoordeeld worden en niet hun straf kunnen ontlopen omdat zij misschien een hoge functie bekleden.

Helaas werkt het in de praktijk niet zo...

had het niet beter kunnen zeggen, het is gewoon het al oude duiveltje engeltje gevecht op je schouders.
De kwaliteit van je leven wordt bepaald door de zaken waar jij onbewust bekwaam goed in bent !
Op 17-03-2010 15:55:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation: Eerlijk gezegd, mocht ik de duivel zijn, en ik zie Gabriele Amorth, dan zou ik snel mijn biezen pakken.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 17-03-2010 16:15:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hp: Fantastisch excuus; niemands schuld en 2. we hebben de kerk dus nog harder nodig! Rare doch slimme jongens!
Op 17-03-2010 16:16:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff: Duivel=Zondebok
Ik ben ook gek... :P
Op 17-03-2010 16:24:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd: Ik geloof niet in god (althans niet de god die mij door het instituut kerk wordt verkocht), ik geloof dus ook niet in de duivel (althans niet in de duivel die ......). Ik geloof in de mens. Ik geloof in de eigen verantwoordelijkheid van mens.
De vieze mannen (of vrouwen) die niet met hun vingers en andere lichaamsdelen van kinders kunnen afblijven zijn daar dus zelf verantwoordelijk voor, niemand of niets anders.
Het onderzoek en eventuele strafoplegging of sanctie moet gebeuren door een niet-kerkelijke instantie, zoals bij iedere wetsovertreder. Als de kerk het onderzoek doet is het gelijk een kalkoen die het kerstmenu samenstelt!
Boldly going nowhere.
Op 17-03-2010 16:28:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ZaZu:
antitoerisme :

Wanneer je duivel gewoon vertaald met "het kwaad" dan klinkt het allemaal niet zo bizar.


En zo is het ook bedoeld om te lezen en begrijpen.......
wie wat bewaart die heeft wat, dat geldt ook voor geduld
Op 17-03-2010 16:31:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lifetime: Dus simpel gesteld! Zelfs de top van deze geloof verspreiders, kan niet voorkomende dat de duivel zijn invloeden uitoefent ( en met succes laat gebeuren) onder hun eigen medewerkers. En dat ook nog bij sommige die werkzaam zijn in hun eigen hoofdkantoor!
Hebben ze alles bij de hand en onder hun eigen controle (!) en is die duivel ze nog te slim af……! Wat moet dan een gewone man of vrouw wel niet teweeg kunnen brengen onder een beetje invloed van die zelfde duivel….. Das lekker ik woon in Spanje dus 90% van mijn buren zijn (ongewild veelal) lid van die club! Zij zijn dus ook potentiële mogelijkheden van diezelfde duivel blijkbaar. Uitdrijven heeft geen zin want das altijd te laat blijkt! Het geloof moet per direct verboden worden! Zijn we het geloof en zijn achterlijke invloeden kwijt en gelijk tijdig zijn we af van HUN duivel!. Wat een geniale oplossing al zeg ik zelf. En het misdaad cijfer daal gelijk wat kindermisbruik aangaat en dat nog wel wereldwijd! Hoe simpel kan het zijn of ben ik nu beïnvloed door hun duivel….!
Live kost Time
Op 17-03-2010 16:44:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Religie brengt blijkbaar het slechtste in de mens naar boven.
No shit, Sherlock
Op 17-03-2010 17:20:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22: Wat een zwaktebod!
Wat ze eeuwen prediken als 'verkeerd' en 'fout', dat is binnen de eigen muren 'gemeengoed'. En ... eigenlijk het is "logisch" als je dingen doet tegen je eigen natuur in, ga je 'gekke' dingen doen. Anderen krijgen een burn out, sommige vergrijpen zich als 'machthebber' aan kleine kinderen. Overigens het is niet alleen in de kerk hoor. Er zijn ook plenty verhalen van politici, hoge politie ambtenaren etc. Nogmaals als je regels maakt, die zeggen dat seks slecht is, dan ga je als mens tegen je eigen natuur in en dan vergrijp je je juist aan de zwakkeren. Ook verhalen door begeleiders (machthebbers) en seks met geestelijk beperkten zijn bekend...

Maar om de verantwoordelijkheid bij 'iets' te leggen wat alleen in de beperkte denkwijze ligt, is helemaal zwak...

@ Pieter: Religies zijn er om je te houden aan regels die anderen bedacht hebben... Spiritualiteit is je eigen waarheid onderzoeken, zonder dat een andere zegt hoe en wat...
Nieuw Bewust Zijn
Op 17-03-2010 17:31:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
studentje:

rudiev:

Ik kan niet zeggen als wat ik al eerder heb gezegt in het gepost nieuws:
rudiev:

Tuurlijk, schuif het maar weer af op een nog nooit aangetoond mythisch wezen. Lekker geloofwaardig.


artikel:

Ze moeten hun zonden bekennen, berouw tonen en boete doen.

Voor een ongelovige is boete doen (cel- of taak-straf, geldboete etc.) genoeg. Dus wie komt er dan het makkelijkst vanaf?

Ik geloof niet in een god alszijnde iemand of iets die je, na dit leven hier op aarde, straft, dus de religieuze personen die in dit artikel bedoelt worden komen er het makkelijkst vanaf als ze niet veroordeeld (kunnen) worden door het aardse strafrecht.
En je kan ook stellen dat als de religieuze personen die in dit artikel bedoelt worden echt zo religieus waren als ze voordoen, en dus weten dat god bestaat en straft, dit onrecht niet hadden gedaan, want waarom iets verkeerds doen als je zeker weet dat je ervoor gestraft wordt.
Verder geloof ik niet echt dat er een 'goed' en 'kwaad' zijn. Dat is door mensen bedacht, het doel daarvan laat ik nog in het midden. Dat er twee tegenovergestelde 'krachten' zijn kan ik in mee komen, maar meer als het yin en yang principe.
Nee, dit is weer een makkelijk goedpratertje van het vaticaan, maar ik trap er niet in, ik vind het schadalig dat ze dit probleem zo proberen te bagatelliseren.
En het kudde volk loopt er weer netjes achteraan..
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 17:39:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Bassie22:

@ Pieter: Religies zijn er om je te houden aan regels die anderen bedacht hebben... Spiritualiteit is je eigen waarheid onderzoeken, zonder dat een andere zegt hoe en wat...

Jij bent dom om het wiel opnieuw uit te vinden
Nee, mooi verwoord juist!
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 17:46:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd: "En je kan ook stellen dat als de religieuze personen die in dit artikel bedoelt worden echt zo religieus waren als ze voordoen, en dus weten dat god bestaat en straft, dit onrecht niet hadden gedaan, want waarom iets verkeerds doen als je zeker weet dat je ervoor gestraft wordt."

Bingo! Ze geloven dus zelf niet in hun eigen god! Het is gewoon een spelletje macht.
Boldly going nowhere.
Op 17-03-2010 17:47:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: @Bassie22.
"Spiritualiteit is je eigen waarheid onderzoeken, zonder dat een andere zegt hoe en wat..."

Ik ben nogal praktisch ingesteld. Hierbij ontgaat me meestal veel van wat een spiritueel begaafd iemand zegt.
Dus wat bedoel je met 'je eigen waarheid onderzoeken'?
No shit, Sherlock
Op 17-03-2010 17:51:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Verder vind ik dat een organisatie die claimt de 'waarheid' te prediken en die tevens zegt dat er zonder geloof geen moraal bestaat beter uit moet kijken bij dit soort dingen en dan ook meer straf verdient dan een gewoon mens zonder geloof in een god.

Dat er misschien in absolute zin weinig kerkelijke medewerkers zich er schuldig aan maken, is misschien wel waar. En ook dat het voorkomt bij niet-religieuzen.
Maar procentueel is het kindermisbruik binnen de kerk veel hoger dan het landelijk gemiddelde. En dat is veel erger, want daar zijn moraalpredikers die het doen.
No shit, Sherlock
Op 17-03-2010 17:59:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rob: Is jesus dan toch de echte duivel en zijn priesters dat dan ook.
http://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2007/01/how-many-has-god-killed-complete-list.html
Op 17-03-2010 18:07:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Britse filosoof prof. A.C. Grayling:

"Het wordt tijd te weigeren nog langer op eierschalen te lopen rond mensen die respect, inschikkelijkheid, een speciale behandeling of welke vorm van onaantastbaarheid dan ook eisen, omdat ze een religieuze overtuiging aanhangen. Alsof het hebben van een religieuze overtuiging een deugd is die privileges met zich mee brengt. Alsof het nobel is te geloven in onbewezen claims en oud bijgeloof. Leve de vrije meningsuiting!"
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 19:02:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
maridd:

"En je kan ook stellen dat als de religieuze personen die in dit artikel bedoelt worden echt zo religieus waren als ze voordoen, en dus weten dat god bestaat en straft, dit onrecht niet hadden gedaan, want waarom iets verkeerds doen als je zeker weet dat je ervoor gestraft wordt."

Bingo! Ze geloven dus zelf niet in hun eigen god! Het is gewoon een spelletje macht.

Want de geest is gewillig maar het vlees is zwak.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 17-03-2010 19:51:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ik vind dat viezerikken die met hun handen of andere lichaamsdelen niet van volwassen vrouwen af kunnen blijven ook met een kruis op het voorhoofd geslagen moeten worden, dat de DUIVEL er uit gaat! ERUIT DUIVEL ERUIT!!!

want de naam des here GOD zal het verkeerd vinden.

GOD

DUIVEL

ERUIT

ER IN

ERUIT ERIN ERUIT
Op 17-03-2010 20:27:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: Het concept duivel is bedacht door de gerelicapte medemens om zelf geen verantwoording te hoeven dragen.

Als het goed is dan komt het door god en als het fout is door de duivel. zucht..gerelicapten.
Op 17-03-2010 21:19:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
rudiev:

Dat er twee tegenovergestelde 'krachten' zijn kan ik in mee komen, maar meer als het yin en yang principe.

Exactemundo!!!
Het één kan niet zonder het ander.
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 22:00:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer: Wat deze religie en zijn priesters en duivelbezweerders feitelijk zeggen is: "Uw lot ligt in de hand van de 'Duivel' of van 'God'. U bent niet in staat zelf over uw lot te beslissen. Leg uw lot daarom maar snel in onze hand. Wij zijn de vertegenwoordigers van 'God'. Gaat u rustig slapen dan denken wij wel voor u. U bent makke schapen. Wij zijn uw Herder."

Brrrrrrrrrr... Heel eng!!!
(bericht gewijzigd op 17-3-2010 22:17:19)
God... Dat ben je zelluf!
Op 17-03-2010 22:08:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Cultuurmeneer:


Brrrrrrrrrr... Heel eng!!!

En dat al zeker 1700 jaar!
En maar centen innen.
En maar macht vergaren.

Zullen wij als GW ook een religie starten?
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 22:18:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Marsepars:

...
Zullen wij als GW ook een religie starten?


Ja! Dan wil ik wel paus zijn. Paus Cultuurmeneer I.
Tof!!!

Dan gaat als eerste het celibaat de deur uit! Ik hou nl wel van een beetje feesten!
(bericht gewijzigd op 17-3-2010 22:23:43)
God... Dat ben je zelluf!
Op 17-03-2010 22:20:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: De duivel is gewoon het bokje om de eigen tekortkomingen op af te schuiven.
Stroom moet vloeien.
Op 17-03-2010 22:24:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
Marsepars:

En dat al zeker 1700 jaar!
En maar centen innen.
En maar macht vergaren.

Zullen wij als GW ook een religie starten?

Ja god heeft een gat in z'n hand(george carlin)... onee, ze kopen die rechtzaken af!

Cultuurmeneer:

Marsepars:

...
Zullen wij als GW ook een religie starten?


Ja! Dan wil ik wel paus zijn. Paus Cultuurmeneer I.
Tof!!!

Dan gaat als eerste het celibaat de deur uit! Ik hou nl wel van een beetje feesten!

Wel eentje met onderbouwde feiten he?
En het internet is het 'heilige boek'... zoek zelf je waarheden maar op en oordeel zelf eens (ojee, ik moet die grijze massa gebruiker.. Brrrrrrrrrr... Heel eng!!!)

In die amerikaanse (zwarte) gospel kerken weten ze het wel beter dan die saaie stijve kerken die hier in Nederland staan. Niet dat ik vaak in de kerk ben geweest (vroeger een keer met oma, 1x bruiloft en 3x begrafenissen), maar ik begrijp goed waarom veel kerkgangers zo chagarijnig kijken.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 22:57:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Je kan zeggen wat je wilt van Super Amorth ( doe even het reken sommetje 70.000 /25/365 of minder als tie de zondagsrust neemt)
maar hij geeft niet de schuld aan de duivel maar aan het feit dat delui zich laten verleiden en dat is toch echt hun eigen inbreng.
Op 17-03-2010 22:57:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Cultuurmeneer:

Marsepars:

...
Zullen wij als GW ook een religie starten?


Ja! Dan wil ik wel paus zijn. Paus Cultuurmeneer I.
Tof!!!

Dan gaat als eerste het celibaat de deur uit! Ik hou nl wel van een beetje feesten!

Wel 18+ feesten graag, want we willen geen slechte reclame.
En gratis bier voor ingewijden, dan wordt Mars hogepriester!
Enneh... Geen rookverbod want we zijn geen slappe religie, natuurlijk.
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 23:08:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Marsepars:

Cultuurmeneer:


Brrrrrrrrrr... Heel eng!!!

En dat al zeker 1700 jaar!
En maar centen innen.
En maar macht vergaren.

Zullen wij als GW ook een religie starten?


Mijn mening over een religie starten is nogal verdeeld.
Ja ok, een geldpijpleiding is zo aangelegd en leden zo geworven en de kudde makke robot schaapjes waar je de volledige macht en controle over hebt zal ook wel gaan groeien waardoor het geld ook door die pijp zal gaan stromen.
Zet twee hoofdrolspelers wat het goede en het kwade symboliseerd neer, schrijf er een sprookje omheen en je bent sekteleider.

Zo'n piramide-tweestrijd-spelletje wat men religie noemt is zo gecreërd als je het een beetje slim brengt.
Zeker als je bedenkt dat ons bewustzijn een collectief iets is wat je met het internet zou kunnen vergelijken. Een website is ook zo gelanceerd, dus waarom zou een religie in onze realiteit niet kunnen.???
Het internet en het collectieve bewustzijn zijn de ruimte en realiteit (met daarin dus religie) en websites onze creaties.

Anderzijds, niet het geloof, maar er bestaat ook nog zoiets als een geweten en ik bedoel hiermee dus dat je zelf verantwoordelijk bent voor alles wat je uitvreet in je leven.

Door me los te maken van welke vorm van geloof dan ook en door me juist op mijn eigen bewustzijn te focussen kom ik steeds meer tot zeer opmerkelijke ontdekkingen in zowel positief, negatief als in neutraal opzicht. Als je echt helemaal los bent van het geloof ga je ook anders denken, je ziet niet altijd alles meer in zwart/wit(fig.), er zijn meer kleuren(mogelijkheden).
Het moderne denken dus.

Ik vind het daarom zo triest dat de meeste mensen nog zo spartaans denken, hoewel er wel steeds meer wakker beginnen te worden.
(bericht gewijzigd op 17-3-2010 23:15:26)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 17-03-2010 23:12:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @Chris de Boden
Mooie eerste alinea hierboven
En op je op één na laatste alinea terug te komen:

Denk niet wit denk niet zwart
Denk niet zwart wit
Maar in de kleur van je hart


Verder ben ik het gewoon eens dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Het is erg makkelijk om het altijd maar ergens anders op te schuiven in plaats van zelf de verantwoording te nemen.

Ik zeg ook niet dat ik altijd even eerlijk en rechtvaardig oordeel en zelf mijn verantwoordelijkheid neem, maar ik probeer het altijd eerlijk, logisch en van twee(of meerdere) kanten te bekijken en dan te oordelen. Hoewel ik soms erg achter mijn oordeel kan staan en deze ook standvastig verdedig.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 17-03-2010 23:23:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Tja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 17-03-2010 23:30:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Chris de Boden

Je hebt gelijk.
Wij zijn gehandicapt, want wij hebben een geweten.
Dus wij zullen wel nooit machtswellustelingen worden.
Weer een droom naar de tandjes...

Ach, dan maar een zuiver geweten.
Daar voel ik me eerlijk gezegd ook wel het prettigst bij.
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 23:30:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
rudiev:

Hoewel ik soms erg achter mijn oordeel kan staan en deze ook standvastig verdedig.

Klinkt mij bekend in de oren...
Cannot kill the Battery!!!
Op 17-03-2010 23:32:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Marsepars:

Wij zijn gehandicapt, want wij hebben een geweten.


Niet helemaal mee eens
Gehandicapt wil ik niet zeggen, dieren die in principe minder ver zijn door geëvolueerd als de mens zijn immers ook niet gehandicapt, neen, het is eerder dat we nog heel veel moeten leren.
Tis net alsof je van de kleuterschool naar de lagere school over gaat.
Het leven is in principe niks anders als een leerproces.

Vergeet niet dat je geweten natuurlijk ook een soort van gids is net als je intuïtie en je instinkt.

Maar ik ben het weer wel met je eens dat het idd het lekkerst leeft met een zuiver geweten
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 17-03-2010 23:42:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rene: Kerk = Onderdrukking (die je dan zelf toelaat)

Tja.. keuzes...

zelf kiezen of voor je laten kiezen.

Ignorance is bliss...... So they say !

Bewustzijn groeit in etappes, durf de volgende stap te maken.
Op 18-03-2010 2:39:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
MBR: Heerlijke visie, zo ben je nooit echt verantwoordelijk. Het kan toch geen schande zijn als je niet zo sterk bent als de duivel?
Heb je eens een "missertje" dan is het gewoon duivelswerk. Zo, opgelost.
En is iets heel goed, of waren er geen mensen bij betrokken, dan is het gewoon de hand van god. De wil der engelen etc.
Wellicht is het voldoende om te bedenken dat we zo met elkaar verbonden zijn, dat alles wat ons overkomt ons allemaal raakt, dat alles wat we doen, we ook echt samen doen of we nu willen of niet. En dat hoe verschrikkelijk of geweldig ook, de mens uiteindelijk een geheel is. Samen met het goede en het slechte.
toevallig..?
Op 18-03-2010 6:59:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22:
Pieter:

@Bassie22.
"Spiritualiteit is je eigen waarheid onderzoeken, zonder dat een andere zegt hoe en wat..."

Ik ben nogal praktisch ingesteld. Hierbij ontgaat me meestal veel van wat een spiritueel begaafd iemand zegt.
Dus wat bedoel je met 'je eigen waarheid onderzoeken'?


Pieter, daarmee bedoel ik feitelijk, dat jouw waarheid, best anders kan zijn dan mijn 'waarheid'. Ik geloof vooral in wat goed voelt en dat kan bij een ander iets anders zijn.
En een ander zijn 'waarheid' is toch prima? Hiermee zeg ik eigenlijk: 'Laat iedereen in zijn eigen waarde'. En juist dat doen religies niet, doen scholen niet, doen overheden niet en zelfs binnen gezinnen doen we dat niet. Iedereen wil zijn eigen waarheid aan anderen opleggen.

Ik luister vooral naar mijn eigen gevoel of ik iets geloof of als ik voor mijzelf een beslissing moet nemen. Niemand anders is dan verantwoordelijk voor mijn beslissing, behalve ik zelf. Nee... ik schuif het niet af op een mytisch figuur als een 'duivel', God, of ander heilig figuur...
Nieuw Bewust Zijn
Op 18-03-2010 9:32:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: En wanneer je het kwaad vervangt door gewoon "smeerlappen"dan ben je eruit!
antitoerisme :

Wanneer je duivel gewoon vertaald met "het kwaad" dan klinkt het allemaal niet zo bizar.

Op 18-03-2010 9:33:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: ik ben ook weleens kwaad dan gooi ik met pennen en andere kleine objecten door de kamer.
Op 18-03-2010 13:41:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev:
eoi:

ik ben ook weleens kwaad dan gooi ik met pennen en andere kleine objecten door de kamer.

Het is je vergeven eoi, je bent verleidt door d'n duvel zelf... Het is jouw fout niet, jij kan er niets aan doen.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 18-03-2010 14:48:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harses: Was ik maar op de wereld met alleen een mooie vrouw,kon ik me maar niet voortplanten,leefde ik maar eeuwig........dan hoefde ik al die gore shit van mijn mede aardbewoners ook niet aan te horen.
Op 18-03-2010 16:11:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
eoi:

ik ben ook weleens kwaad dan gooi ik met pennen en andere kleine objecten door de kamer.

Dat doe je goed.
Grote dingen vernietigen geeft veel meer voldoening, maar ook veel meer rotzooi. En dat moet je allemaal zelf weer opruimen...

@ rudiev

LOL!
Cannot kill the Battery!!!
Op 18-03-2010 20:19:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje:
Word de duivel niet een keertje moe van zichzelf?? -.-'
(bericht gewijzigd op 18-3-2010 20:44:35)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 18-03-2010 20:42:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
harses:

Was ik maar op de wereld met alleen een mooie vrouw,kon ik me maar niet voortplanten,leefde ik maar eeuwig........dan hoefde ik al die gore shit van mijn mede aardbewoners ook niet aan te horen.

Je klinkt als een volbloed sociopaat.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 18-03-2010 20:43:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Een mooie vrouw maar?
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 20-03-2010 14:54:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik vind het jammer dat de mens niet gewoon tweeslachtig ontworpen is, dat zou heel veel problemen schelen op aarde denk ik.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 20-03-2010 16:07:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Chris de Boden:

Ik vind het jammer dat de mens niet gewoon tweeslachtig ontworpen is, dat zou heel veel problemen schelen op aarde denk ik.


ik dank de goden op mn blote knietjes daarvoor
dan maar wat meer problemen
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 20-03-2010 18:13:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Eigenlijk ben ik het met chris eens, het was beter geweest als er geen seks was bij de omgang met anderen, dat maakt nogal wat kapot tegenwoordig.
Op 21-03-2010 0:59:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Waarom moet er eigenlijk zonodig geneukt worden?
Instinct misschien? We zullen wel gewoon dieren zijn en niet zo appart.
Op 21-03-2010 22:41:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
eoi:

Eigenlijk ben ik het met chris eens, het was beter geweest als er geen seks was bij de omgang met anderen, dat maakt nogal wat kapot tegenwoordig.


De sex maakt niets kapot, het zijn de emoties, oordelen en taboes omtrent sex die dat doen...

(Denk ik dan... )
Ik ben ook gek... :P
Op 21-03-2010 22:45:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Denk er eens over, je kunt niet meer met een vrouw omgaan of je ziet dat ze tetten en een kont heeft en door de seksuele prikkel (die eigenlijk weggesneden moet worden imo) ga je haar als enkel dat zien, mensen hebben toch niet veel meer te melden dan elkaar bespelen om daar gaan we weer elkaar het bed in te krijgen. Jaloezie als je denkt dat je neuker een ander neukt. En neem nu seksualiteiten die voor problemen en leed zorgen bij mens en dier.

Nee, emoties horen positief te zijn, maar seksualiteit is iets wat de mens beter kwijt is. Uiteindelijk dient het enkel tot het in stand houden van de soort maar op het moment is het niet echt zo dat de mens met uitsterven bedreigd is, door ons seksgedrag bedreigen we wel erg veel andere wezens met uitsterven.
Op 22-03-2010 1:06:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 24-03-2010 1:17:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Devi:
Ja Horus:





As above, so below.
Op 27-03-2010 2:28:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
jaer: Het is al zo oud als de mensheid, schuld bekennen doet men niet, het ligt altijd aan een ander, zelfbeheersing heeft men niet. De mens is egoistisch. Adam gaf Eva de schuld, Eva gaf de duivel de schuld, de Duivel gaf God de schuld. Als de mens niet veranderd blijft het altijd het zelfde
Op 27-03-2010 14:19:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ishityounot: Idd jaer.Pedofielen horen gewoon in de gevangenis thuis tussen de criminelen.Zelfs (of juist) als je priester bent.Je bent immers vertrouweling van vele mensen.Dus gewoon schuld bekennen en "zitten".Hebben de slachtoffers tenminste ook een beetje gevoel van gerechtigheid.Of staat geloof ook hier boven de wet (En dat bedoel ik cynisch).
Op 28-03-2010 9:25:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Ik vind dat alle volwassen mensen die seks hebben gehad gewoon in de gevangenis thuis horen tussen de criminelen.
Op 28-03-2010 13:56:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Girore: Onze pedopope is de duivel zelf.
De voorspellingen zijn dat de pedopope de laatste paus zal zijn, dus laten we hopen dat dat ook zo is.

De katholieke kerk is al 2000 jaar een toevluchtsoord voor pedofielen, mooi als daar een eind aan komt.

Sex is gewoon lekker, dat hoort bij het mens zijn, maar net als dieven en moordenaars zijn er dus ook pedo's en ja die proberen ze te pakken te krijgen en terecht.

Jammer dat de pedopope mag liegen en bedriegen, ook zo'n kenmerk van religie, eigenlijk hoort de pedopope aan het kruis te hangen en opgevreten te worden door de duivel himself.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet ben begiftigd met het religievirus, religie maakt namelijk meer kapot dan je lief is.
Op 28-03-2010 16:26:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
gigore:
De voorspellingen zijn dat de pedopope de laatste paus zal zijn

Wie heeft dat voorspeld dan? Dat zou dus betekenen dat de RKK ophoudt te bestaan, althans in de huidige vorm. Zou tijd worden. Maar van wie zijn die voorspellingen?
Is it electrickery?
Op 28-03-2010 16:48:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Girore: Volgens mij waren dat de voorspellingen aan een 2 of 3 tal kinderen in het begin van de vorige eeuw. De heilige maagd verscheen aan de kinderen en deed 3 voorspellingen o.a. dat de huidige paus de laatste zou zijn

Er waren drie voorspellingen, waaronder de tweede wereldoorlog.
In ieder geval zijn 2 van de 3 voorspellingen uitgekomen,naar verluidt was de derde voorspelling het einde van de katholieke kerk, de kerk heeft dat tot nu toe altijd ontkent, maar de huidige pedopope zou de laatste zijn.

Ik dacht dat het de voorspellingen van Fatima zijn, maar ik weet het niet zeker meer.
Op 28-03-2010 17:14:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Boldly going nowhere.
Op 28-03-2010 17:32:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 29-03-2010 9:08:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Dank @ maridd en Ja Horus
Is it electrickery?
Op 29-03-2010 0:39:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Eerlijk gezegd kan ik ook wel voorspellen dat een oorlog een keer afgelopen zal zijn.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 29-03-2010 21:03:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
Oeps... de duivel verleidde mij om dit te doen!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 29-03-2010 21:06:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden