U kent dat misschien vast wel, kinderen die zeuren om een uitstapje naar de McDonald's. Nu weten we wel dat fastfood niet erg gezond is; komt daarbij dat je bij het verlaten van de McDonald's toch altijd een hongerige gevoel blijft hebben. Maar goed: af en toe zondigen kan geen kwaad. Tenminste, dat dachten we.

We gaan al een tijd niet meer naar de McDonald's omdat we er altijd een vreemde nasmaak aan overhielden. En nu weten we ook waarom.

Wilt u deze fastfood in je kinderen of jezelf proppen?

ourobouros: Morgan Spurlock Rules !!!!!!!!!

voor de mensen die de laatste jaren op MARS geleefd hebben in een GROT met hun VINGERS IN HUN OREN en een BLINDDOEK aan:

hier is ie nog eens: SUPERSIZE ME

http://video.google.com/videoplay?docid=-1432315846377280008#
niets is iets, niet?
Op 22-03-2010 0:37:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Deze 2 filmpjes toevallig gisteravond gekeken, vooral de frietjes is een apart verhaal. In het kader van dat je weleens moet zondigen, en vanwege de zeer aparte sfeer die er hangt kwam ik er wel eens, maar vanaf nu dus niet meer. (hoeft ook niet want dat wat ik er ooit gegeten heb zit toch levenslang in mijn lichaam... )
Nee, dank u.
Op 22-03-2010 0:55:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Interessant experimentje, maar iedereen die biologie gehad heeft op school, weet dat voedsel verteerd wordt mbv spijsverteringssappen als speeksel, maagzuur, gal en andere derrie die ons lichaam zelf aanmaakt. Dan hebben we ook nog de hulp van miljarden bacteriën in onze darmen. Of dacht je dat die McBurger maandenlang in je maag lag te verschimmelen?
Het is misschien niet het gezondste voedsel, maar deze filmpjes tonen eigenlijk alleen maar aan dat we een beetje zijn doorgeslagen in ons denken over gezonde voeding. Onnodige angstzaaierij. En ja, Supersize me, een maand lang 3 maal per dag en niks anders dan... had ik ook zonder die film kunnen bedenken dat dat niet gezond is.
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 0:55:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
JaccoV: Toevallig ook bij Niburu: If even flies ignore a Happy Meal... http://www.niburu.nl/index.php?articleID=22898
Homo sapiens non urinat in ventum
Op 22-03-2010 13:06:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @emie
Klopt dat je lichaam nogal wat hulpjes gebruikt bij de vertering. Het blijft wel dat elk normaal voedsel toch eens in de loop der tijd zou moeten gaan schimmelen. Blijkbaar dus veel conserveringsmiddelen in het eten./?
Persoonlijk kom ik er zo goed als nooit, en ga liever ook naar de burger flipper(uhm king). Hoewel een lekker broodje(bakkerij bart of subway) met gezondere dingen erop veel lekkerder is!
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 22-03-2010 13:10:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Rudiev: ja conserveringsmiddelen idd, dat moet haast wel... maar die zitten overal in, alleen misschien niet in zulke grote hoeveelheden. Ik zweer bij een afwisselend dieet (inclusief junkfood), veel water drinken, niet te veel stress, een portie beweging en positieve gedachten. Kijken hoe oud ik word
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 13:19:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
B.A. Rabas: Waarom gaat iedereen ervan uit dat deze filmpjes echt zijn? Er kan toch makkelijk mee geknoeid worden. Bij iedere UFO roepen de meeste mensen direct dat het nep is en dit wordt meteen voor waar aangenomen.
Ik denk, dus ik ben
Op 22-03-2010 13:34:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
B.A. Rabas:

Waarom gaat iedereen ervan uit dat deze filmpjes echt zijn? Er kan toch makkelijk mee geknoeid worden. Bij iedere UFO roepen de meeste mensen direct dat het nep is en dit wordt meteen voor waar aangenomen.

Ik ga vanmiddag twee hamburgers kopen
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 13:36:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer:
Emie :

Interessant experimentje, maar iedereen die biologie gehad heeft op school, weet dat voedsel verteerd wordt mbv spijsverteringssappen als speeksel, maagzuur, gal en andere derrie die ons lichaam zelf aanmaakt. Dan hebben we ook nog de hulp van miljarden bacteriën in onze darmen. Of dacht je dat die McBurger maandenlang in je maag lag te verschimmelen?
Het is misschien niet het gezondste voedsel, maar deze filmpjes tonen eigenlijk alleen maar aan dat we een beetje zijn doorgeslagen in ons denken over gezonde voeding. Onnodige angstzaaierij. En ja, Supersize me, een maand lang 3 maal per dag en niks anders dan... had ik ook zonder die film kunnen bedenken dat dat niet gezond is.


Maar weet jij precies wat het effect is van alle conserveringsmiddelen, kleur-, geur- en smaakstoffen die er in je eten zitten; loop het E-lijstje maar eens na!
Een ander voorbeeld is 'gemodificeerd zetmeel'; schijnt één van de allerergste dikmakers te zijn. En het zit bijna OVERAL in! Weet jij precies in welke varianten dat allemaal in je eten zit en wat het in je lichaam doet?
God... Dat ben je zelluf!
Op 22-03-2010 13:53:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: We kunnen er maar beter aan wennen, want er komt een tijd dat je op je chip een tegoed bij mcDonalds krijgt, omdat dit bedrijf dan de enige voedselverstrekker op Aarde zal zijn....(voor het werkvolk dan)
Nee, dank u.
Op 22-03-2010 13:58:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Cultuurmeneer:
..Weet jij precies in welke varianten dat allemaal in je eten zit en wat het in je lichaam doet?..

Neen, daarvoor is de biochemie mij te ingewikkeld. Als je ziet welke complexe processen zich afspelen in één enkele lichaamscel...
Ik heb wel een goed contact met mijn lichaam in die zin dat ik de signalen die het afgeeft, goed begrijp. Bepaald voedsel geeft bepaalde reactie, daar kun je op reageren of rekening mee houden. Van uien=winderigheid tot zure oprisping=stop maar met de koffie; maar ook kleur van je oogwit, tong, reacties van de huid, pijntjes etc. etc.
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 14:21:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dzyan: Ik geloof niet dat ik wil weten wat dat soort frietjes met mijn kostbare darmflora doet... Brrr.....

Slecht nieuw voor mijn kinderen, dit. Na Supersize Me mocht ik sowieso meer dan een half jaar geen televisie kijken van ze. Dat bracht ons als ouders alleen maar op slechte ideeën vonden ze.

Maar wij hebben ze meer dan een half jaar bij McD weg kunnen houden, dus wij als ouders hadden uiteindelijk "the best part of the deal"
Op 22-03-2010 14:54:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
Dzyan:

Ik geloof niet dat ik wil weten wat dat soort frietjes met mijn kostbare darmflora doet... Brrr.....

Slecht nieuw voor mijn kinderen, dit. Na Supersize Me mocht ik sowieso meer dan een half jaar geen televisie kijken van ze. Dat bracht ons als ouders alleen maar op slechte ideeën vonden ze.

Maar wij hebben ze meer dan een half jaar bij McD weg kunnen houden, dus wij als ouders hadden uiteindelijk "the best part of the deal"

Er gaat toch niets boven een zelf gebakken hamburger en je eigen favoriete frietjes. Alleen, om die frituurlucht in huis te minimaliseren moet ik een tuindeur openzetten en dan komen alle buurtkinderen spontaan langs...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 22-03-2010 15:03:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rowynn: Als zelfs schimmels die friet niet eten...
Op 22-03-2010 15:22:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
karel de blote: de grote gele M
het lekkerste het snelste vet in je lichaam voor weinig geld.
nog 1000 van dit soort filmpjes maar ik blijf er eten
echte schoonheid is naakt
Op 22-03-2010 16:35:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cell:
B.A. Rabas:

Waarom gaat iedereen ervan uit dat deze filmpjes echt zijn? Er kan toch makkelijk mee geknoeid worden. Bij iedere UFO roepen de meeste mensen direct dat het nep is en dit wordt meteen voor waar aangenomen.

Heb je het Disclosure Project gezien? Daarin beweren hoge officieren, mensen van de USAF, astronauten, militairen, mensen van NASA, etc, dat ze friet bij de McDonalds hadden gehaald en mee naar huis hadden genomen en .... ow wacht ff..
In the beginning there was nothing, which exploded.
Op 22-03-2010 16:52:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: De McE621 jammie jammie

Als die fastfoodketens knoeien met het eten, ik zou zeggen: Volledig boykotten en als je een patatje of hamburger wil dan kun je het beste zelf in de keuken gaan staan.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 17:09:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Cell:

B.A. Rabas:

Waarom gaat iedereen ervan uit dat deze filmpjes echt zijn? Er kan toch makkelijk mee geknoeid worden. Bij iedere UFO roepen de meeste mensen direct dat het nep is en dit wordt meteen voor waar aangenomen.

Heb je het Disclosure Project gezien? Daarin beweren hoge officieren, mensen van de USAF, astronauten, militairen, mensen van NASA, etc, dat ze friet bij de McDonalds hadden gehaald en mee naar huis hadden genomen en .... ow wacht ff..

Nee, dank u.
Op 22-03-2010 17:18:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Chris de Boden:

De McE621 jammie jammie

Als die fastfoodketens knoeien met het eten, ik zou zeggen: Volledig boykotten en als je een patatje of hamburger wil dan kun je het beste zelf in de keuken gaan staan.

Ook lekker snacken is: zelf gesneden frietjes met sambal en piccalilly.
Nee, dank u.
Op 22-03-2010 17:22:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Callan: McDonald's voert in elk land een ander bereidingsbeleid, dus helemaal representatief voor Nederland is het niet (waarmee ik overigens niet wil suggereren dat McDonald's de lekkerste patat serveert )

http://www.peopleplanetprofit.be/artikel.php?IK=363

En of je nu elke dag patat of hamburgers eet, vis vol kwik of dagelijks een heerlijke bloemkool: gevarieerd eten is veel belangrijker.
Op 22-03-2010 17:33:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Toch lijken deze tests mij redelijk reprensentatief. Je krijgt een idee van de hoeveelheid conserveringsmiddel die in de McDonalds frietjes wordt gestopt. Lijkt me niet zo gezond voor je darmflora. Toch mag ik ze graag verschalken("1 grote friet met DRIE frietsaus erbij graag" .
Bij de tweede video gaat de vergelijking deels mank. Ik heb nergens kunnen horen dat die vrouw de fritten van de verse aardappel ook heeft gefrituurd. En dat is met die zooi van McDonalds wel het geval. Stel je voor: Het verrottingsproces van een gebakken hamburger vergelijken met het verrottingsproces van een rauwe hamburger. Dat klopt niet.
Daarnaast zijn de McD frietjes gemaakt van samengeperst zetmeel geloof ik? Dus is het helemaal een appel en een ei.
(bericht gewijzigd op 22-3-2010 20:19:16)
ech?
Op 22-03-2010 20:16:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Martijn: Denk dat dat frituurvet uitstekend kan balsemen. Blijf je altijd mooi!
It's life Jim, but not as we know it.
Op 22-03-2010 20:19:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Ik bedoel maar! Meteen 3 liter vloeibaar vet aangeschaft. Morgenvroeg mijn gezicht insmeren. Kan nu al niet wachten op de reacties(wat zie je er goed uit vandaag).

ech?
Op 22-03-2010 20:27:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Als je ze na al die tijd nog kan eten
(bericht gewijzigd op 26-3-2010 20:01:54)
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 22-03-2010 20:50:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Plakband:
ei.

peer
Nee, dank u.
Op 22-03-2010 20:52:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Feng Shui:
Plakband:

Toch lijken deze tests mij redelijk reprensentatief. Je krijgt een idee van de hoeveelheid conserveringsmiddel die in de McDonalds frietjes wordt gestopt.


CGI
Onderschriften zeggen niets
Op 22-03-2010 22:35:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Feng Shui:

Plakband:

Toch lijken deze tests mij redelijk reprensentatief. Je krijgt een idee van de hoeveelheid conserveringsmiddel die in de McDonalds frietjes wordt gestopt.


CGI

LOL
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 22:37:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
niko: volgens mij zal alle in vet gebakken frites niet zo snel schimmelen
Op 22-03-2010 22:41:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IDORU: Krijg nu juist zin in Mac. Dat had ik ook bij die film Supersize me ...
Op 22-03-2010 22:45:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
niko:

volgens mij zal alle in vet gebakken frites niet zo snel schimmelen

Inderdaad, bij 180 gr. Celcius gebakken, dan is 't meeste wel dood... die schimmelsporen moeten dus uit de lucht op de frietjes neerslaan en dan nog alleen bij gunstige omstandigheden (vochtigheidsgraad, licht, zuurgraad en wat niet al) kan 't lekker groeien totdat je 't kan kammen
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 22:47:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Volgens de muis is het niet pluis in de gaarkeuken bij McDonalds™ thuis :-D

Je zult van een Big Mac™ niet direct doodgaan.
Zo was er een jaar of wat terug een journalist en die had een maand lang een McDonalds™ dieet gevolgd en wat bleek:
In plaats van aangekomen was hij juist afgevallen.

Nou kreeg die journalist natuurlijk wel een voorgeschreven en een gevarieërd menu voorgeschoteld.

Van één Big Mac™ wordt je niet dik(een gezond lichaam kneed er direct een drol van nadat die paar vitaminen en andere nuttige stoffen er al door het maagzuur uitgehaald zijn en scheid/ijt deze uit.)
Maar in een Big Mac™ en andere producten zit een stofje wat een Big Mac™ verslavend maakt waardoor je aan 1 Big Mac™ niet genoeg meer hebt en daardoor ontstaat er overgewicht, je gaat steeds vaker en neemt steeds meer.

Met die friet is het volgende mis: Het zout wat ze erop strooien
Dit zout tintelt in mijn mond en het zou mij niks verbazen als dat zout of een mengsel of pure Monosodiumglutamaat/MSG™ is.
En ook de olie, want van origineel frituurvet is geen sprake meer heeft iets apparts, aan de geur te ruiken zuiver iets synthetisch(de saus van een Big Mac™ vind ik behoorlijk synthetisch smaken en een cheeseburger zelfs synthetisch zoet) , wat kan ik niet thuisbrengen, maar het is andere olie als het horeca vet wat de snackbars weer gebruiken en dat is weer ander spul als wat er thuis in je pannetje zit, het ruikt iets anders iig.
(bericht gewijzigd op 22-3-2010 22:55:27)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 22:50:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Chris, zit je je in te dekken met die TM'etjes? En hoe krijg je die zo mooi klein-hoog? (iets met de alt toets, laat maar )
Is it electrickery?
Op 22-03-2010 22:53:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Alt + 0153
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 22:57:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Tja, ook de ™'jes horen eenmaal bij de "Veramericanisering"
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 22:58:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Ben in me hele leven twee keer in de McDonalds geweest.
De eerste keer was ergens rond 1980 in Amsterdam toen me maten en ik de grote hamburgertest deden. Hamburger ging nog wel broodje om te kotsen.
De tweede keer in Zaandam ergens eind jaren 80 van de vorige eeuw voor een patatje. Huhh? is dit patat? Getver.
Frituren doe ik zelf wel maar zo'n drie keer per jaar haal ik onderweg een patatje bij de plaatselijke snackbar en die zijn toch iets lekkerder dan die van thuis en oneiiiiiiiiiiiiiiindig veel lekkerder dan die ik me herinner van de MacD.
Op 22-03-2010 22:59:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
ziggit:

Ben in me hele leven twee keer in de McDonalds geweest.
De eerste keer was ergens rond 1980 in Amsterdam toen me maten en ik de grote hamburgertest deden. Hamburger ging nog wel broodje om te kotsen.
De tweede keer in Zaandam ergens eind jaren 80 van de vorige eeuw voor een patatje. Huhh? is dit patat? Getver.
Frituren doe ik zelf wel maar zo'n drie keer per jaar haal ik onderweg een patatje bij de plaatselijke snackbar en die zijn toch iets lekkerder dan die van thuis en oneiiiiiiiiiiiiiiindig veel lekkerder dan die ik me herinner van de MacD.


Idd, een lekker patatje van een goede snackbar gaat er altijd in en wij hebben hier de beste kleine cafetaria van Nederland zitten en zelfs Rob Geus("de smaakpolitie", het enigste sbs666 programma wat ik nog wel leuk vind) vindt het daar een lekker frietje. Moet gezegd worden, hij heeft hier nog gelijk in ook, de kwaliteit is idd uitstekend .
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 23:08:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Trouwens, jullie weten het he:
McBonalds™ kent geen keuken geheimen, teminste, dat zeggen ze toch altijd bij die kinderfeestjes?
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 23:11:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Nu weet ik alweer waarom ik jaren geleden ben gestopt met eten bij FastFood restaurants. Het enige waar ik nog aan zondig zijn frietjes bij een snackbar, maar dat gebeurt maar één keer per 3 maanden.

Om te denken dat ik ook nog bij McDonald's heb gewerkt en mensen zulk eten heb verkocht.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 22-03-2010 23:11:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ja, foei Moonwalker. Niet echt kosher, ehhh.... halal in jouw geval. Maar vergeet niet dat de mensen die bij je kwamen eten dat vrijwillig deden. Ze werden niet gedwongen. Ze werden hooguit gedreven door hun slechte smaak.
Eerlijk gezegd heb ik ooit 1 keer bij Mc Donalds gegeten en ik vond dat er smaak nog kraak aan zat en dus niet voor herhaling vatbaar.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 22-03-2010 23:31:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mevrouw Maan: Fijn dit, ik ben altijd al groot fan geweest van de Quarter Pounder, en nu blijkt 'ie nog beter voor je te zijn dan de Big Mac ook

Verder ben ik er best wel heilig van overtuigd dat het te veel werk is en een te grote inbreuk op je levenskwaliteit om alles wat slecht voor je is te onderzoeken en vervolgens te laten. Ik let heus wel een beetje op mezelf, maar als je op je 40e wordt aangereden ben je ook dood... Als u begrijpt wat ik bedoel
Never trust a man who, when alone in a room with a tea-cosy, doesn't try it on.
Op 22-03-2010 23:42:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Ik baal er sowieso al erg van dat er zoveel met eten wordt gerommeld.
Nog ff en je kunt helemaal niks meer eten

Gelukkig bestaat de keurslager, de groenteboer, de warme bakker, de kaasboer, de poelier en de melkboer nog wel en is kokkerellen een leuke bezigheid en je bent je meer bewust van wat je eet.

Nu is de lente pas begonnen en de zomer is in aantocht in de verte en ben ik een liefhebber van vanille roomijs. Zo zou ik naar McDonalds™ kunnen fietsen en zo'n McSlabbertje nemen, maar ik kan ook natuurlijk ook de moeite nemen om mijn eigen ijsmachine eens met verse ingrediënten te vullen en aan het werk te zetten voor een superieure goede kwaliteit roomijs waarmee ik ook zeer luxe milkshakes weer kan maken waar ik werkelijk nooit genoeg van krijg, zooooo lekker(zonder kleur, geur en smaakstoffen, maar volgens eigen geheime receptuur) .

Jaja, ook daarvoor hoef ik geeneens naar die synthetische gaarkeuken.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 22-03-2010 23:59:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jeffrey91: Wat een onzin filmpjes
Vooral het tweede, alsof hetzelfde zou gebeuren als die dingen door je verteringsstelsel gaan ><.
Het enige wat die tests aantonen is dat de friet van de mac niet van alleen aardappels zijn gemaakt(wat een verassing), maar dat er nog wel wat "troep" aan toegevoegd is.
In principe zeggen de tests helemaal niets over dat het goed of slecht voor je is, iets vergaat niet en hun trekken dan de conclusie dus slecht voor je (logica ontbreekt). Kijk ik zeg niet dat als die conserveringsmiddelen enzo goed voor je zijn, maar die filmpjes >>
Op 23-03-2010 0:47:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Tetzmol:

Ja, foei Moonwalker. Niet echt kosher, ehhh.... halal in jouw geval. Maar vergeet niet dat de mensen die bij je kwamen eten dat vrijwillig deden. Ze werden niet gedwongen. Ze werden hooguit gedreven door hun slechte smaak.
Eerlijk gezegd heb ik ooit 1 keer bij Mc Donalds gegeten en ik vond dat er smaak nog kraak aan zat en dus niet voor herhaling vatbaar.

Tetzmol.



Dat was juist de reden waarom ik gestopt was. Omdat het niet halal is. Dus ik heb wel gezondigd.

Ja klopt...maar in die tijd (1997) was McDonald's een hype in Nederland. Op zaterdag kwamen we handen te kort. Tegenwoordig met andere fastfood ketens als Burger King, KFC en charlie chiu's is de belangstelling ervoor gedaald.

Bovendien had ik na afloop altijd nog honger, dus begon ik meer naar Marokkaanse fastfood winkels te gaan. Een broodje van zo een zaak en je hoeft de rest van de dag niets meer te eten.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 23-03-2010 0:27:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: Wij noemen het hier niet voor niets de McDrek

Enige lekkere zijn eigenlijk de oudewetse ham- en cheeseburger en de mayonaise. Bestel je een andere hamburger krijg je een klef broodje, bijna koud en zakt al van ellende uit elkaar. En als je begint te eten begint de ellende helemaal.
Enige keer wanneer het enigsins te eten is al ze iets 'vers' klaar moeten maken en het nog warm is als je het krijgt.

En gezien je altijd binnen een half uurtje weer honger heb krijgt de naam fastfood wel gelijk een dubbele betekenis.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 23-03-2010 0:52:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Je valt iig niet dood neer na het eten ervan.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 23-03-2010 15:14:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ja Horus:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Op 23-03-2010 16:05:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cultuurmeneer: Iemand een idee wat high-fructose corn syrup is of waar dat in zit? Ook een geweldige dikmaker volgens dit artikel.

High-fructose corn syrup’s big fat secret

"All sweeteners are not equal when it comes to weight gain. Rats with access to high-fructose corn syrup gained significantly more weight than those with access to table sugar, even when their overall caloric intake was the same, new research shows. ..."

http://futurity.org/top-stories/corn-syrup’s-big-fat-secret/
God... Dat ben je zelluf!
Op 23-03-2010 17:31:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Mc is slecht, maar er is een algemeen product wat ook bij McDonalds™ verkocht wordt en waar ook nogal zeer geheimzinnig over gedaan wordt en bij veel voedselproductie bedrijven mag je een kijkje nemen in de keuken, maar het is zeeeeeeer taboe bij Coca Cola™

De echte Coca Cola haal ik er blind en puur op smaak uit, bij alle andere merken cola mist er een ingrediënt en ik ben nou eens reuze benieuwd wat dat is.

Een ding weet ik 100% zeker, het gaat om een synthetische toevoeging wat Coca Cola verslavend maakt.

Ze zeggen dat cola verslavend werkt, ja, dat is ten dele waar, want de cafeïne werkt verslavend(en ik kan het weten omdat ik cafeïne verslaafd ben, maar om mijn cafeïne niveau op peil te houden geef me dan toch maar een lekker bakkie zwarte het liefst extra sterke koffie zonder suiker).

Op zich is cola nieteens zo vies qua smaak en vooral bij warm weer smaakt een koude cola het lekkerst.
Zo gebeurt het weleens dat als het zomers warm is en ik rijd buiten op de heftruck dat ik spontaan trek ik een glaasje cola krijg, op dat moment verlang ik serieus naar de smaak van de echte Coca Cola, alleen en hoeveel trek ik er ook in heb wordt het vaker een bakkie koffie of wat halfvolle melk en is mijn dorst gelest en is mijn trek in cola verdwenen.

Opmerkelijk is wel dat ik specifiek verlang naar de echte en diep in mijn hart verlang ik ook naar het grote coca cola geheim.

Ik heb het over de gewone gesuikerde versie, ik ga er van uit dat hier geen aspartaam in zit, maar ben wel benieuwd welk stofje er wel in zit, ik krijg niet voor niks alleen trek in de echte(hoewel ik het toch niet drink).

Fanta orange(regular) is helemaal erg, veels te zoet, krijg er een chemische nasmaak van in mijn mond en veroorzaakt speekselvloed in mijn mond. Dit heb ik alleen met de echte Fanta.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 23-03-2010 17:35:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Geschiedenis

In 1940 werd Fanta gecre�ërd door de Duitse chemicus Schetelig tijdens Wereldoorlog II in Duitsland, door de Duitser Coca-Cola bottelend bedrijf binnen Essen. wegens beperkingen in oorlogstijd bij het verschepen tussen Duitsland en de Verenigde Staten, kon de Duitse bottelarij de geen stroop van Coca-Cola krijgen. CEO van de installatie, Maximum Keith, vereiste een product om de installatie in verrichting te houden en bedacht een fruit op smaak gebrachte drank die van beschikbare ingrediënten wordt gemaakt.
Leve de vertaalmachines!
Nee, dank u.
Op 23-03-2010 18:02:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ik drink lekker bitter lemon. Zit wel kinine in. Krijg ik mooi geen last van malaria.
Volgens mij smaakt nep cola met een beetje kaneel bijna als echte cola. Probeer dat eens Chris.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 23-03-2010 18:07:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: @Chris:
Ik kan niet meer tegen Cola. Mijn lichaam begint rare reacties te vertonen als ik Cola drink. Het eerste wat me opvalt is dat ik meteen misselijk word na het drinken ervan. Na een paar keer hetzelfde te hebben meegemaakt, had ik besloten om het niet meer te drinken.
Ik probeer nu vooral veel water te drinken, maar kan niet ontkennen dat ik gek ben op Sprite/7-up. Krijg daar wel dorst van...

Ken genoeg mensen die zweren bij een cola. Toen ik op school zat, was er een jongen die om 9 uur 's ochtends een fles cola leegdronk. Ik werd al ziek als ik naar hem keek.

@Tetzmol:
Bitter lemon is veel te bitter naar mijn smaak.
(bericht gewijzigd op 23-3-2010 18:30:36)
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 23-03-2010 18:30:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: @ Moonwalker,
Bitter in de mond maakt het hart gezond.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 23-03-2010 18:43:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Coca Cola heeft inderdaad een onbekende drang om door mij genuttigd te worden. Bitterlemon is ook lekker! Maar bij een glas water voel ik me het meest gezond.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 23-03-2010 19:47:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Cola is goor en doet je tandglazuur accuut springen.
Bitter Lemmon van Schweppes, met kinine ,is het lekkerst.
En hoewel ik weleens een topervaring heb gehad na het drinken van een tweetal glazen cognac, water blijft voor mij de meest goddelijke drank. Geen enkel andere vloeistof kan me zo in veroering brengen als dat. Zeker als je dorst hebt. :-)
(bericht gewijzigd op 23-3-2010 22:33:09)
Op 23-03-2010 22:32:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Vers geperst sap, half volle melk, chocomel en vooral veel zwarte koffie is hetgeen wat ik meestal te drinken neemt en water natuurlijk.
(bericht gewijzigd op 24-3-2010 1:05:06)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 24-03-2010 1:02:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
moonwalker:

@Chris:
Ik kan niet meer tegen Cola. Mijn lichaam begint rare reacties te vertonen als ik Cola drink. Het eerste wat me opvalt is dat ik meteen misselijk word na het drinken ervan. Na een paar keer hetzelfde te hebben meegemaakt, had ik besloten om het niet meer te drinken.
Ik probeer nu vooral veel water te drinken, maar kan niet ontkennen dat ik gek ben op Sprite/7-up. Krijg daar wel dorst van...

Bij mij is het precies andersom. Wanneer ik, om welke rede dan ook, misselijk ben. Dan neem ik een glas cola, maakt niet uit welk merk. Dat helpt dan heel vaak tegen de misselijkheid. Cola en een zakje naturel chips werkt nog het beste.

Dit adviseren ze zelfs voor de misselijkheid tegen te gaan die kankerpatienten krijgen door hun chemokuur.
I might just be saying that to get you mad...
Op 24-03-2010 9:00:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
rudiev: @moonwalker
Jaren geleden werkte ik ook ergens en op een andere afdeling zat ook iemand die elke dag 2 liter coca cola dronk, wel light natuurlijk Hij was ook wel iets gezetter dan de rest. Kan me ook niet voorstellen dat zoveel suiker goed voor je is.

@Clavius
Komt het niet gewoon door de zoetigheid van cola dat de misselijkheid weg gaat. Vroeger op feestjes als iemand zich niet zo lekker voelde(uhm, ja, uhm, door de drugs) werd er ook altijd cola aangevoerd en dat hielp meestal.
En heel vroeger gaven ze zieke mensen toch ook wel eens zoetigheid wat zou helpen(in bepaalde gevallen dan).
Dan te bedenken dat coca cola van origine cocaïne bevatte en een drankje was tegen de hoofdpijn en vermoeiheid. Ook was cola van origine groen.

Kennen jullie dan ook de drankjes van fernandez? Zitten ook lekker vol zoet-, smaak- en geurstoffen. Daar rotten je tanden ook direct van uit je mond.

Ikzelf begin de dag altijd met vers geperste sinasappelsap, verder normaal gesproken water, soms met wat siroop erdoor en verder bier of wisky-cola of wisky-water(is net zo lekker, proef je de smaak goed hoewel verzacht en is beter dan cola en smaakt beter dan de vaak dooie cola ). Hier en daar eens wat anders, soms een thee, maar dat zijn eigenlijk de sapjes die ik drink.
je mag me beledigen, je mag me kwetsen, maar spreek wat je denkt, dan discussieren we verder...
Op 24-03-2010 0:52:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Als ik s'morgens niet 2 bakkies koffie zou drinken, dan ben ik uren suffig en nogal humeurig. Neem ik 2 bakkies koffie dan ben ik met 30 a 60 minuten volledig opgestart, zonder duurt het opstarten veel langer.

Ik moet er echter nieteens aan denken om mijn dag met 2 glazen cola (edit: die rotte insert knop ook altijd) te beginnen ondanks daar ook veel cafeïne inzit.

Leg je een vastgeroeste bout en moer in een bakje met cola, na een kwartier zou je ze in principe zo los moeten kunnen draaien.
Ik zelfs weleens gehoord dat als je een stukje vlees in een bakje met cola zou leggen dat het stuk vlees met een uurtje helemaal verdwijnt.

Fernandez is voor mij veels te zoet en smaakt chemisch/synthetisch, kan nooit goed voor je zijn.
(bericht gewijzigd op 24-3-2010 17:45:34)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 24-03-2010 17:44:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
rudiev:

iemand die elke dag 2 liter coca cola dronk, wel light natuurlijk

Light?

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/E951-Aspartaam/
United as one. Divided by zero.
Op 24-03-2010 18:10:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Clavius:

moonwalker:

@Chris:
Ik kan niet meer tegen Cola. Mijn lichaam begint rare reacties te vertonen als ik Cola drink. Het eerste wat me opvalt is dat ik meteen misselijk word na het drinken ervan. Na een paar keer hetzelfde te hebben meegemaakt, had ik besloten om het niet meer te drinken.
Ik probeer nu vooral veel water te drinken, maar kan niet ontkennen dat ik gek ben op Sprite/7-up. Krijg daar wel dorst van...


Bij mij is het precies andersom. Wanneer ik, om welke rede dan ook, misselijk ben. Dan neem ik een glas cola, maakt niet uit welk merk. Dat helpt dan heel vaak tegen de misselijkheid. Cola en een zakje naturel chips werkt nog het beste.

Dit adviseren ze zelfs voor de misselijkheid tegen te gaan die kankerpatienten krijgen door hun chemokuur.


Suikers en zouten zijn middelen die een lichaam nodig heeft als het zich zwak voelt. Dus cola en chips kun je vergelijken met een infuus. Zitten ook suikers en zouten in En uiteraard vocht.

Coca cola was vroeger inderdaad met cocaine. Dit is later vervangen door cafaine. Cola is niet zo slecht zoals hier gesteld wordt. Voor buikgriep in het buitenland werkt het uitstekend. Light is uiteraard wel slecht door alle kankerveroorzakers.



“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 24-03-2010 18:38:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden:
Realist:

Coca cola was vroeger inderdaad met cocaine. Dit is later vervangen door cafaine. Cola is niet zo slecht zoals hier gesteld wordt. Voor buikgriep in het buitenland werkt het uitstekend. Light is uiteraard wel slecht door alle kankerveroorzakers.


Je gaat heus niet direct dood als je een glas cola opdrinkt, onderschat de kracht van ons maagzuur niet, dat is sterker als het zuur wat er door de cola zit.

Sterker nog, stel dat je incidenteel eens een glaasje light zou drinken wil dat nog niet direct zeggen dat je kanker krijgt.
Drink je elke dag light, dan loop je een groter risico.

Heel sneaky vind ik de verpakking van chocomel light.
Bijna identiek aan de normale verpakking, alleen staat er met witte sierletters light op, door gehaast kan het zijn dat je de verkeerde pakt(goed opletten dus). Jammer alleen dat er niet opstaat dat je de light chocomel niet moet opwarmen, er staat alleen: koud het lekkerst.
Zou je light opwarmen dan veranderd het product in een zeer gevaarlijke substantie met een chocosmaakje denk ik
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 24-03-2010 21:06:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Het zal best verteerbaar zijn, maar de friet van MacDonalds is geen friet.

De frieten van MacDonalds zijn gemaakt van gemodificeerd maiszetmeel, in de vorm van frietjes geperst, gekleurd, voorzien van een smaakstof en voldoende gesuikerd om ze te laten bruinen in de olie.

Vandaar het verschil tussen een echte friet en een nepfriet van de Mac
Op 24-03-2010 22:27:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Het zijn idd geen echte frieten.
Ik vind ze te netjes eruitzien, nooit geen rot stukje ofzo wat bij echte friet wel een keertje voor kan komen en dat omdat echte friet van echte aardappel is gemaakt en dan kan er weleens een klein plekkie ofzo inzitten wat normaal is.(euh....De Marktpatat van Bram Ladage™ is hier een goed voorbeeld van, deze patat wordt ter plekke besneden en daarna frituurd in de zonnebloem olie....heh, ook al niet in echt frituurvet wat juist die specifieke patatsmaak geeft. deze vers gesneden patat heeft de meeste rotte stukjes)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 25-03-2010 22:37:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ziggit: Okay friet is gefrituurde iets en patat is gefrituurde aardappel reepjes.
Stellen we even.
Zie ik ineens Ladage genoemd worden en daar heb ik ook eens , maar nooit weer,een patatje van op.
Echt zonnebloemollie?
Niet dat het daardoor vies wordt, want het viel echt wel mee, maar te laag rookpunt om te frituren.
Op 25-03-2010 22:55:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chris de Boden: Wat het probleem voor mij persoonlijk is met Bram Ladage™ is de kwaliteit van de friet zelf.
Door de massaproductiesnelheid worden de aardappelen onzorgvuldig geschild, er zitten veel rotte plekjes in die je zelf normaal als je aardappelen schilt verwijderd. Bram bakt het gewoon mee, nou eetse!!! Zulke slechte kwaliteit geef je je hond nog niet eens te vreten, ik zal het nog sterker vertellen: De hond ruikt eraan, haald zijn of haar neus op en loopt verder .

Maar dan, ga ik naar snackcorner Nieuwveld (zonder ™ want dat is nog een gewone originele snackbar zoals in de 80er jaren zonder fratsen) en bestel ik daar een patatje, nou dan moet ik uitkijken na afloop of mijn vingers er nog aan zitten, want dat smaakt zo lekker dat je bijna je vingers erbij opeet.
(bericht gewijzigd op 25-3-2010 23:39:32)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 25-03-2010 23:26:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Ongefundeerde bullshit.
Die McDonalds friet is redelijk vet arm en droog,het vlees is ook gefrituurd en droog.
Vet zonder water is een slechte leef omgeving voor schimmels en andere organismen.
Die man met de glazen potten vergeet bovendien dat het kleine beetje water dat wel nog in McDonalds eten zit weldegelijk weg verdampt omdat er een micro kier open blijft bij zo'n simpele glazen pot.
McDonalds frituur voer is echt niet slechter dan andere frituur zooi.
Maar als maaltijd heeft het echt bijna geen waarde.
Die dieet zooi was ik na drie tellen al zat,die heeft gewoon het eerste filmpje gezien en met een kartonnen doos dat met nog meer zekerheidsgarantie op complete mummificatie dat voedsel koel en droog weg gezet.
Friet die verrot namelijk is niet goed gebakken,het frituren met er voor zorgen dat je voedsel in kunststof veranderdt door de watermoleculen met vet te vervangen,dat is waarom chips krokant zijn en een vrachtwagen vol zoutjes zowaar een nog groter brandgevaar is dan een tankwagen vol diesel.
Zoutjes zijn immers al voorgemengd in een luchtig mengsel,diesel brandt alleen met iets dat als lont dienst doet>botsing van vrachtje wokkels met diesel tank in tunnel wordt dus rennen...
Ik vergeet het belangrijkste nog,als eten en de pot waar in het zit schimmel en bacterie vrij zijn kan er ook niets groeien tijdens het verzepings/mummificatie proces.
(bericht gewijzigd op 26-3-2010 20:40:48)
Stroom moet vloeien.
Op 26-03-2010 20:33:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Overigens is vette niet goed doorgebakken friet wel lekker zo nu en dan
Net als dat 'mishandeld' bbq vlees soms best wel lekker is.
Gewoon omdat het kan.
Edit mdat flees vlees is
(bericht gewijzigd op 26-3-2010 20:42:46)
Stroom moet vloeien.
Op 26-03-2010 20:36:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: /me is die fokkende messenger smilies die blijkbaar zo ultra noodzakelijk zijn ook een beetje zat.
Instant opdate:Fok en de MSN-messenger smilies <die troep dus }>
Stroom moet vloeien.
Op 26-03-2010 20:48:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky:
Picobyte:

Ongefundeerde bullshit.
Die McDonalds friet is redelijk vet arm en droog,het vlees is ook gefrituurd en droog.
Vet zonder water is een slechte leef omgeving voor schimmels en andere organismen.
Die man met de glazen potten vergeet bovendien dat het kleine beetje water dat wel nog in McDonalds eten zit weldegelijk weg verdampt omdat er een micro kier open blijft bij zo'n simpele glazen pot.
McDonalds frituur voer is echt niet slechter dan andere frituur zooi.
Maar als maaltijd heeft het echt bijna geen waarde.
Die dieet zooi was ik na drie tellen al zat,die heeft gewoon het eerste filmpje gezien en met een kartonnen doos dat met nog meer zekerheidsgarantie op complete mummificatie dat voedsel koel en droog weg gezet.
Friet die verrot namelijk is niet goed gebakken,het frituren met er voor zorgen dat je voedsel in kunststof veranderdt door de watermoleculen met vet te vervangen,dat is waarom chips krokant zijn en een vrachtwagen vol zoutjes zowaar een nog groter brandgevaar is dan een tankwagen vol diesel.
Zoutjes zijn immers al voorgemengd in een luchtig mengsel,diesel brandt alleen met iets dat als lont dienst doet>botsing van vrachtje wokkels met diesel tank in tunnel wordt dus rennen...
Ik vergeet het belangrijkste nog,als eten en de pot waar in het zit schimmel en bacterie vrij zijn kan er ook niets groeien tijdens het verzepings/mummificatie proces.

Ook wel weer iets om over na te denken..
Nee, dank u.
Op 26-03-2010 21:05:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: ik bak ze zelf wel bruin en eet mijn vingers er bij op.
(tiep met mun grote teen dus)
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 26-03-2010 21:39:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Nee, dank u.
Op 29-03-2010 19:39:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden