U dacht lang te moeten wachten op het videoverslag van de lezing van Sam Osmanagich, de ontdekker van vijf piramides in Bosnië? Wronk! U dacht snel met de Bosnische piramides klaar te zijn, omdat het slechts een hoop stenen zou betreffen? Wronk! Naast een reis in vergeten archeologie van ver vóór onze bekende geschiedenis beantwoordde Semir 'Sam' Osmanagich in zijn meer dan 2 uur durende lezing veel vragen. We kregen de piramides vanuit andere hoeken te zien en GW-vriend Sam (wij zijn het enige officiële Nederlandstalige kanaal voor de ontdekkingen) schetste ons een mooi beeld van de Bosnische archeologische wereld vol tunnels, oude stenen met inscripties, 30.000 jaar oud superbeton en terrassen die de trappen van een uniek soort piramide vormen. Uniek in Europa en in de wereld, ouder en groter dan de piramides in Mexico en Egypte, aldus Osmanagich. De lezing laat zich moeilijk samenvatten, er kwam érg veel informatie. We deden toch een poging, een bundeling van net geen 10 minuten. Aangezien de presentatie van Sam Osmanagich een aanrader was, zelfs Frontier Publishing was met een delegatie afgezakt, kunt u hier bij wijze van uitzondering de rauwe footage vinden. Voor de meerwaardezoekert onder u.

Semir 'Sam' Osmanagic, ontdekker van de Bosnische piramides
(Semir 'Sam' Osmanagich, ontdekker van de piramides in Bosnië)


Radiation: Benieuwd naar de volledige versie!
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 31-03-2010 17:43:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: Maan was here.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 31-03-2010 17:48:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Goed! Ben benieuwd naar het hele verhaal.
Is it electrickery?
Op 31-03-2010 17:53:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tiem: Daar kijk ik erg naar uit!!
Op 31-03-2010 18:07:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded: Ik denk dat de Bosnische overheid hier 'ns in moet springen en er vanuit een of enkele universiteiten onderzoek naar moet laten doen. Zonder inmenging van Semir Osmanagich want wat ik er zo over lees in de artikeltjes maakt hij het allemaal wel erg zweverig.
God? Dat ben je zelluf!
Op 31-03-2010 18:30:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: Ja er wordt wel erg om de materie heengedraaid. Nog steeds niks concreets gehoord. Zou best kunnen dat het er is. Maar er wordt idd erg vaag over gedaan.

Maan schijnt er geweest te zijn, maar de bevestiging dat er mooie tombes oid zitten, blijven uit.

“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 31-03-2010 18:48:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
GM:
Grounded:

Ik denk dat de Bosnische overheid hier 'ns in moet springen en er vanuit een of enkele universiteiten onderzoek naar moet laten doen. Zonder inmenging van Semir Osmanagich want wat ik er zo over lees in de artikeltjes maakt hij het allemaal wel erg zweverig.

Alsof inmenging van een overheid ooit geleid heeft tot meer of juiste informatie?
Of zoals Michael Ellner het zo mooi zei:
"Just look at us. Everything is backwards, everything is upside-down”:
Doctors destroy health,
lawyers destroy justice,
universities destroy knowledge,
governments destroy freedom,
the major media destroy information,
and religion destroys spirit
Op 31-03-2010 19:06:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Realist:

Maan schijnt er geweest te zijn, maar de bevestiging dat er mooie tombes oid zitten, blijven uit.

Hoe zou dat kunnen als ze nog niet in de piramide zelf zijn geweest?

Er zijn trouwens in andere piramides ook geen tombes gevonden, dus waarom hier wel?
(bericht gewijzigd op 31-3-2010 19:19:42)
United as one. Divided by zero.
Op 31-03-2010 19:19:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Dat Zahi Hawass die dingen afdoet als bullshit is een goed teken.
Dan móeten ze wel echt zijn!
Cannot kill the Battery!!!
Op 31-03-2010 19:56:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Realist:

Ja er wordt wel erg om de materie heengedraaid. Nog steeds niks concreets gehoord. Zou best kunnen dat het er is. Maar er wordt idd erg vaag over gedaan.

Maan schijnt er geweest te zijn, maar de bevestiging dat er mooie tombes oid zitten, blijven uit.



Ik bedoelde te zeggen dat ik ook bij de lezing aanwezig was. (zie 8:35.) Zijn bewijzen over het beton klinken wel geloofwaardig en zou dat vervolgens ook eens graag van anderen willen horen. Wat betreft de tot nu toe gevonden artefacten vond ik het wat minder overtuigend. Misschien ga ik wel naar het zomerkamp dan zou ik het met eigen ogen kunnen zien.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 31-03-2010 19:57:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Plakband: Interessant. Hij legt het goed en rustig uit. Dit is slechts een uittreksel. Ook erg benieuwd naar de rest.
ech?
Op 31-03-2010 20:08:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Maan:

Ik bedoelde te zeggen dat ik ook bij de lezing aanwezig was. (zie 8:35.)

Aah leuk. Enkele GW'ers gezien maar telkens vergeten de naam te vragen. En we hadden ook al geen t-shirts bij. Tsss.
United as one. Divided by zero.
Op 31-03-2010 20:13:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Plakband:

Interessant. Hij legt het goed en rustig uit. Dit is slechts een uittreksel. Ook erg benieuwd naar de rest.

Je moet even wennen aan dat steenkolen-engels, maar ik wacht met een gezonde dosis ongeduld op het geheel!
Ik ben bijna zover dat ik die vent wil geloven.
Cannot kill the Battery!!!
Op 31-03-2010 20:19:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wimlex: Tot voor kort had ik nog nooit van de Bosnische piramides gehoord. Ben bij de lezing geweest en heb op internet wat gelezen (o.a. het Science artikel, de GW reaxties van de afgelopen jaren en osmanagic' website zelf). Het is me nu duidelijk we hier met een behoorlijk controversieel onderwerp te maken hebben.

Alhoewel ik geen archeoloog ben (maar wel wetenschapper), vond ik de lezing zeer overtuigend. De open houding van Osmanagic (iedereen is welkom in Visoko, hij organiseert zelfs een Summer Camp) en zijn wetenschappelijke werkwijze (bv. dat materialen door meerdere onderzoeksinstituten worden geanalyseerd) pleiten absoluut voor hem.

Maar het feit dat nu na bijna 5 jaar er nog geen steeds geen onomstotelijk bewijs is, vind ik vreemd. Ik bedoel, we zien nog steeds geen piramides, alleen maar bergen. Ook heeft hij nog niets gepubliceerd in 'peer reviewed' tijdschriften.

Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet geloven. Zijn ze er wel, of zijn ze er niet? Kan iemand mij verder helpen?
Op 31-03-2010 20:43:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Wimlex

Ik denk niet dat je zomaar toestemming krijgt om even een berg af te graven, omdat je zegt dat je een onderzoeker bent en beweert dat er onder die berg aarde en planten een pyramide verborgen zit die waarschijnlijk twee keer zo oud is als dat apparaat in Egypte.
En als je dan nog beweert dat er in diezelfde omgeving nog meer van die plaatsen zijn waar stenen gebouwen onder begraven liggen en dat ook wil blootleggen, zien ze je liever helemaal gaan.
Vooral als het om 44(!) plaatsen gaat.
Dan wordt de hele omgeving dus omgespit...

Kun je voorstellen hoe dat in je eigen buurt zou zijn?
Voorzichtigheid is geboden en dat vind ik niet eens heel vreemd.
Cannot kill the Battery!!!
Op 31-03-2010 21:01:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wimlex: @ Marsepars

Ok, mee eens. Maar een duidelijk gedeelte is ook niet te zien toch?
Op 31-03-2010 21:12:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Wimlex:

@ Marsepars

Ok, mee eens. Maar een duidelijk gedeelte is ook niet te zien toch?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pyramideverhaal een broodje aapverhaal vond.
Maar mijn interesse is gewekt.
Ga dit paasweekend eens lekker achter de computer hangen en de GW-site doornemen en alles wat hiermee te maken heeft eens goed bekijken.
En misschien geeft een uitgebreider verslag van de lezing ook wel een beter beeld.
Ik ben er zelf niet geweest, maar vind het onderwerp toch wel boeiend.

Lijkt me wel mooi als het allemaal waar is.
Dan kunnen alle geschiedenisboeken de prullenbak in.
Hahaha!
Cannot kill the Battery!!!
Op 31-03-2010 21:21:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wimlex: @ Marsepars: Moet je zeker doen. Ik zit er nu helemaal in, maar ik kan niet uitstaan dat ik niet weet wat ik moet geloven.

Trouwens ook interessant is de Engelse wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramids Daar wordt over Osmanagić's interpretation en de Expert interpretation geproken. Wel beginnen ze met 'the false idea'.
(bericht gewijzigd op 31-3-2010 21:35:54)
Op 31-03-2010 21:34:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Grounded:
Wimlex:

...
Trouwens ook interessant is de Engelse wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramids Daar wordt over Osmanagić's interpretation en de Expert interpretation geproken. Wel beginnen ze met 'the false idea'.

Was er al bang voor: in die wiki wordt het verhaal van Osmanagic vrijwel geheel onderuit gehaald. Als zoveel wetenschappers die er naar gekeken hebben tot de conclusie komen dat het 'nep' is dan geloof ik er ook niet meer zo in.
God? Dat ben je zelluf!
Op 31-03-2010 23:07:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Grounded:
Als zoveel wetenschappers die er naar gekeken hebben tot de conclusie komen dat het 'nep' is dan geloof ik er ook niet meer zo in.

Zegt weinig. Verdeeldheid is redelijk normaal als het over nieuwe onderwerpen in de wetenschap gaat. Dus een anti-mening geloven omdat zij het zeggen vind ik zo onzinnig als iemand op zijn woord geloven omdat hij het zegt. Je kan voor gelijk welk te bewijzen punt grabbelen in een ton van wetenschappers en studies. Op basis van foto's valt het (zoveel is zeker) niet met zekerheid te zeggen. Hoewel ik het sowieso knap vindt dat 5 heuvels allemaal 4 zijden hebben, allemaal uitgelijnd zijn op het noorden, 3 ervan een gelijkzijdige driehoek opleveren. Dat is toch wel errug toevallig, nog even los van wat men er vindt.

Trouwens, wat me wel opviel tijdens de lezing (maar dat zit niet in het filmpje) was dat er een vervelend gastje in't publiek zat. Eentje die liever zelf op het podium had gestaan. Ergerlijk was dat.
United as one. Divided by zero.
Op 31-03-2010 23:16:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Grounded:

Wimlex:

...
Trouwens ook interessant is de Engelse wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramids Daar wordt over Osmanagić's interpretation en de Expert interpretation geproken. Wel beginnen ze met 'the false idea'.

Was er al bang voor: in die wiki wordt het verhaal van Osmanagic vrijwel geheel onderuit gehaald. Als zoveel wetenschappers die er naar gekeken hebben tot de conclusie komen dat het 'nep' is dan geloof ik er ook niet meer zo in.


Wie zegt dat die wetenschappers elkaar niet napraten, uit angst dat het wel waar is? Dat zou namelijk betekenen dat veel 'wetenschap' waardeloos geworden is. Zou eenzelfde schok teweeg brengen als destijds 'de wereld is rond' deed.
FTR ik weet ook niet wat te geloven, maar houd wel alle mogelijkheden open.
(bericht gewijzigd op 31-3-2010 23:18:13)
Is it electrickery?
Op 31-03-2010 23:17:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Wimlex:

@ Marsepars: Moet je zeker doen. Ik zit er nu helemaal in, maar ik kan niet uitstaan dat ik niet weet wat ik moet geloven.

Trouwens ook interessant is de Engelse wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramids Daar wordt over Osmanagić's interpretation en de Expert interpretation geproken. Wel beginnen ze met 'the false idea'.


Als je op Wikipedia de teksten in andere talen (ik bedoel Nederlands, Duits) bekijkt zul je zien dat deze veel neutraler zijn dan dat Engelse artikel.

@Wimlex: Het verwijderen van de begroeiing is niet zomaar gebeurd. De piramiden zijn enorm en ééntje is zelfs groter dan de grootste piramiden in Egypte. Het heeft ook veel tijd gekost om de begroeiing van de Maya-piramiden te verwijderen. Dr. Osmanagich had het erover dat het wel 75 jaar kon duren maar ik ben vergeten over welke piramide hij het had; ik dacht de Bosnische. Het is hoe dan ook een enorm karwei. (*edit*: Na de video nog eens bekeken te hebben hoopt hij binnen slechts een paar jaar een piramide af te hebben gewerkt.)

Daarnaast was het project in het verleden al vele malen dwarsgeboomd door de autoriteiten en dergelijke, met name dat men bang was de nabijgelegen middeleeuwse ruïne aan te tasten. Dr. Osmangagich liet ons echter zien dat deze ruïne redelijk ver verwijderd was van de piramide.

@Realist: Piramiden zijn geen tombes, ze hebben een geheel andere functie.
(bericht gewijzigd op 1-4-2010 2:43:46)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 31-03-2010 23:39:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 31-03-2010 23:45:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
lindaatje:

Volgende keer beter zullen we maar zeggen. enne what about the pyramid of Austerlitz


Die is duidelijk geen 30.000 jaar oud.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 31-03-2010 23:50:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:

Das gewoon door Napoleon gebouwd. Niet echt een wereldwonder, historisch gezien.
United as one. Divided by zero.
Op 31-03-2010 23:50:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wimlex: Ik heb nog wat verder gelezen. Dit is het verhaal van Anthony Harding, de president van de European Association of Archaeologists: http://www.britarch.ac.uk/ba/ba92/feat3.shtml . Mijn conclusie: Osmanagic en de zijnen lijden aan tunnelvisie.
(bericht gewijzigd op 1-4-2010 0:11:40)
Op 01-04-2010 0:09:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Wimlex:

Ik heb nog wat verder gelezen. Dit is het verhaal van Anthony Harding, de president van de European Association of Archaeologists: http://www.britarch.ac.uk/ba/ba92/feat3.shtml . Mijn conclusie: Osmanagic en de zijnen lijden aan tunnelvisie.

Dat is net wat hij van hun zegt, de gevestigde doch conservatieve waarde. Ik weet niet wie gelijk heeft. Beide partijen komen met argumenten en beide partijen weerleggen de argumenten van de andere. Ik zou er graag naartoe gaan. Jammer dat het zo ver is. Wat me opviel tijdens de lezing was dat, iedereen die ernaartoe was geweest, en dat waren er best veel, overtuigd was dat het een piramide was.
United as one. Divided by zero.
Op 01-04-2010 0:30:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Wimlex:

Ik heb nog wat verder gelezen. Dit is het verhaal van Anthony Harding, de president van de European Association of Archaeologists: http://www.britarch.ac.uk/ba/ba92/feat3.shtml . Mijn conclusie: Osmanagic en de zijnen lijden aan tunnelvisie.


Mijn conclusie: Het moet pijnlijk zijn voor archeologen en geleerden die dachten alles te weten over de geschiedenis van de mensheid. Daarom wordt zelfs de mogelijkheid van de beschavingen vóór de Egyptenaren (Atlantis etc.) nog steeds geridiculiseerd. (Zoals ook indirect in dit artikel het geval is.)

Want als je inziet dat vele grote en op elkaar gelijkende megalithische bouwwerken over de gehele wereld onmogelijk konden worden gebouwd door mensen waarvan gedacht werd dat men technologisch niet ver was ontwikkeld dan moet je wel toegeven dat de cirkel van de huidige dogmatische wetenschapers het eigenlijk niet helemaal willen weten en de boel ridiculiseren is vaak de onvolwassen reactie omdat men het ziet als een aanval op het eigen ego en de eigenwaarde. (Zie Zahi Hawass etc.)

@3.14PO: Er is inderdaad niets zo overtuigend dan zelf de dingen met je eigen ogen te zien. Geloof niets van wat anderen je zeggen maar onderzoek en trek je eigen conclusies. Zo gek ver is het trouwens ook weer niet, je zou er met de auto in één dag naar toe kunnen rijden. (Lijkt me handig om daar een auto bij de hand te hebben.)
(bericht gewijzigd op 1-4-2010 0:38:50)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 01-04-2010 0:33:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mistery59: Archeologen onderling bevechten elkaar als nodig, geen één wilt zich wagen aan iets die mss de geschiedenis totaal anders kan uitdraaien. worden ook tegengewerkt door de autoriteiten enzomeer. Aan andere kant willen ze meer weten over de geschiedenis over de mens in het verleden, MAAR het moet in het hedendaags plaatje blijven. Toch begint men her en der dingen/zaken te vinden die veel ouder zijn dan ervoor gedacht. Wat betrefd mr zawass,is voor mij één van de meest naar de pijp dansende wetenschapper die er heden rondloopt. Wordt dik betaald door de zijn staat om vele zaken NIET aan het 'tlicht te brengen. Kijk maar in de nabijheid van de pyramides, er zijn aanwijzingen dat er nog heel wat te vinden zijn, alleen geeft men geen toestemming, dat zegt al genoeg. Hebben schrik dat er teveel andere waarheden kunnen voorgeschoteld worden. Tot grote ergernis van oude vasthoudende wetenschappers.
Op 01-04-2010 9:55:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
gemi1981: In 2008 was er een conferentie over megalitische bouwwerken en de piramides in Bosnie werden ook hier uitgebreid besproken door Sam Osmanagich. Voor diegene die nieuwsgierig zijn geworden naar meer, een aanrader!!

http://video.google.com/videoplay?docid=-7114044731466139530&ei=Q1u0S_myI5fS-Ab07aDLBg&q=megalithomania#

Op 01-04-2010 10:45:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.: hmmm, misschien toch maar eens een buskaartje Bosnië halen, en met de huidige prijzen van het OV in nederland zal dat ook vast niet veel duurder meer zijn dan een retourtje amsterdam
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 01-04-2010 0:26:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: 't is iets van 18 uur rijden met de auto, heb ik me laten vertellen. Dat is 36 uur heen en terug. Iets te pittig helaas.
United as one. Divided by zero.
Op 01-04-2010 0:32:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
3.14po:

't is iets van 18 uur rijden met de auto, heb ik me laten vertellen. Dat is 36 uur heen en terug. Iets te pittig helaas.

vliegtuig dan? lijkt mij weer veel te duur, het schip met geld is nog onderweg werd mij vertelt...

ik heb btw wel veel vaker gehoord van busreizen en mensen die met de auto naar die omgeving afreizen, maar het is wel vrij lang ja geheel mee eens...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 01-04-2010 0:37:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Ron B.:

3.14po:

't is iets van 18 uur rijden met de auto, heb ik me laten vertellen. Dat is 36 uur heen en terug. Iets te pittig helaas.

vliegtuig dan? lijkt mij weer veel te duur, het schip met geld is nog onderweg werd mij vertelt...

Ligt geen vliegveld in de buurt van Visoko, dus het blijft een lange rit. En dan een paar dagen ter plaatse. In totaal kun je minstens 4 dagen uittrekken.
United as one. Divided by zero.
Op 01-04-2010 0:48:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
3.14po:

Ron B.:

3.14po:

't is iets van 18 uur rijden met de auto, heb ik me laten vertellen. Dat is 36 uur heen en terug. Iets te pittig helaas.

vliegtuig dan? lijkt mij weer veel te duur, het schip met geld is nog onderweg werd mij vertelt...

Ligt geen vliegveld in de buurt van Visoko, dus het blijft een lange rit. En dan een paar dagen ter plaatse. In totaal kun je minstens 4 dagen uittrekken.


Luchthaven Sarajevo-Visoko kost je slechts een taxirit van 25 euro.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 01-04-2010 0:59:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Radiation:

Luchthaven Sarajevo-Visoko kost je slechts een taxirit van 25 euro.

Foutje dus. Mooi nieuws! Hoeveel kost een vliegreis naar daar, weet je dat?

Waarschijnlijk is het wel handiger om daar met de auto te zijn, mbt mobiliteit. Anders wordt het een auto huren, wat het meteen weer kostelijker maakt.
United as one. Divided by zero.
Op 01-04-2010 13:05:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
gemi1981:

In 2008 was er een conferentie over megalitische bouwwerken en de piramides in Bosnie werden ook hier uitgebreid besproken door Sam Osmanagich. Voor diegene die nieuwsgierig zijn geworden naar meer, een aanrader!!

http://video.google.com/videoplay?docid=-7114044731466139530&ei=Q1u0S_myI5fS-Ab07aDLBg&q=megalithomania#

Ben toch echt geneigd mijn ogen te geloven...
Is it electrickery?
Op 01-04-2010 13:08:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
3.14po:

Radiation:

Luchthaven Sarajevo-Visoko kost je slechts een taxirit van 25 euro.

Foutje dus. Mooi nieuws! Hoeveel kost een vliegreis naar daar, weet je dat?

Waarschijnlijk is het wel handiger om daar met de auto te zijn, mbt mobiliteit. Anders wordt het een auto huren, wat het meteen weer kostelijker maakt.


Vanaf Amsterdam rond de 350 euro pp retour. Geen rechtstreekse vlucht: overstap andere vlucht. Ook niet vanaf Brussel.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 01-04-2010 13:21:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Wattson Jeffy: wat een boeiend verhaal (interview) van Sam Osmanich
met heel intresante vragen van Dhr Mertens Bart ( G.W. )
en petje af voor Tim de Echanter om dit in beeld te brengen
Ik wacht alvast op het komende verhaal...

Op 01-04-2010 13:23:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:


Trouwens, wat me wel opviel tijdens de lezing (maar dat zit niet in het filmpje) was dat er een vervelend gastje in't publiek zat. Eentje die liever zelf op het podium had gestaan. Ergerlijk was dat.

Ik zei toch dat ik niet aanwezig was!!!


Hoeveel mensen zijn er wel niet op de brandstapel geflikkerd omdat ze zeiden dat de aarde rond was en niet zo plat als een pannenkoek?
En ze hadden allemaal gelijk...
Cannot kill the Battery!!!
Op 01-04-2010 18:38:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
United as one. Divided by zero.
Op 02-04-2010 0:46:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Youp:
Radiation:

3.14po:

Ron B.:

3.14po:

't is iets van 18 uur rijden met de auto, heb ik me laten vertellen. Dat is 36 uur heen en terug. Iets te pittig helaas.

vliegtuig dan? lijkt mij weer veel te duur, het schip met geld is nog onderweg werd mij vertelt...

Ligt geen vliegveld in de buurt van Visoko, dus het blijft een lange rit. En dan een paar dagen ter plaatse. In totaal kun je minstens 4 dagen uittrekken.


Luchthaven Sarajevo-Visoko kost je slechts een taxirit van 25 euro.


Je kunt vlegen vanuit Keulen in Duitsland. Ik heb het een paar keer gedaan. Dat is goedkoopste. Ik ben geboren en getogen in Visoko. Vanuit Sarajevo kun je met de bus naar Visoko.
Op 18-07-2010 23:13:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Youp:

Ik ben geboren en getogen in Visoko.

Kako si?
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 19-07-2010 11:39:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden