Omdat onze overheid het nodig vond om falende en frauderende banken overeind te houden en de 'rupsjes nooitgenoeg' van deze wereld een hand boven het hoofd te houden kampt men nu, zoals ze zeggen, met een tekort van miljarden. De overheid heeft onze centjes ook ruim verkwanseld door soldaten zinloos in een afgelegen woestijn te laten creperen en miljoenen op te branden in megalomane projecten zoals de Betuwelijn en wat al niet meer. Het CPB heeft berekend dat de totale staatsschuld in 2010 een knallende 381 miljard euro zal zijn. Om deze bananenmonarchie toch overeind te houden mogen ambtelijke werkgroepen met kekke plannetjes komen om te bezuinigen.

hebbert

Plannetjes bedenken dat kunnen ze wel daar in Den Haag, zo denkt men eraan om brandweer te privatiseren, boetes te verhogen, het minimumloon te verlagen en dus ook de uitkeringen'. Wat nou kenniseconomie? Besparen kan door minder les te geven en de jeugd eerder van school te laten gaan.

Het zijn allemaal manieren om de staatsschuld af te schuiven op het klootjesvolk die part noch deel hebben gehad aan het slecht boekhouderschap in Den Haag. Nu begrijpen we ook waarom de ratten het zinkende schip hebben verlaten en de rotzooi aan onbekende grijze ambtenaren overlaat.

Ik heb bijvoorbeeld nog geen plan gehoord om het koningshuis af te schaffen (scheelt weer 119 miljoen euro), ons terug te trekken uit het zwarte gat dat Europa heet (dat scheelt dan weer mooi 5.552.933.781 eurootjes), het afschaffen van dienstauto's, gadgets, feestjes en andere voordeeltjes voor hoogwaardigheidsbekleders of het verhalen van geld op de banken die tenslotte het laatste duwtje hebben gegeven. Ook zwijgt men in alle talen over het geldverslindende JSF straaljagertjesproject. Het leger mag wel wat inleveren volgens de schrapers, maar dan is alsnog de burger de lul want een opkomstplicht voor militaire dienst levert toch weer 49 tot 80 miljoen euro op.

Het is tijd dat GW een steentje bijdraagt. Jullie zijn een denktank van jewelste en zeker slimmer dan die ambtenaren. En dus luidt de vraag:

Hoe werken we die 381 miljard staatsschuld het beste weg?

Wel serieus graag, want Balkenende begint nu ook in 2012 te geloven.

weerman: En "opeens" was het 'feit' weer daar: we Moeten Weer Zwaar Bezuinigen. Dat riedeltje hoor ik m'n hele leven al; die bezuinigingen zijn een fundament van dit vervloekte economische systeem, waar we de -momenteel wrange- vruchten van plukken. Het is iedere keer hetzelfde deuntje: ZIJ smijten met geld en strijken de miljarden op, en WIJ mogen het terugbetalen.
Vergeet niet, dat we de vazallen die die bezuinigingen steeds leiden, ZELF kiezen. Het maakt niet uit waar je op stemt; stemmen maakt bezuinigingen mogelijk. We zouden naar een compleet ander economisch systeem moeten, eentje wat niet gebaseerd is op groei, hebzucht, macht en winst.

Het smerige vind ik dan nog, dat we via tabelletjes in de media nu ZELF 'mogen' aangeven, hoe WIJ, burgertjes, denken te kunnen bezuinigen. Kies uw executiemethode... Een psychologisch gezien sluw trucje om dit soort maatregelen bij de mensen te doen accepteren, alsof ze er nog iets over te vertellen mogen hebben... Smerige politiek.

Haal vandaag die soldaten uit Verwegisthan, ze kosten miljoenen, van ons hoefde dat allemaal niet. Stop met dat idioot dure nieuwe militaire speeltje, genaamd JSF. Geheel overbodig! Stop met inhuren van als ZZP-er voorlevende, eerder ontslagen ambtenaren. DAT is dure gein! Stop met de dure commissies, subcommissies en overbodige onzin. Schrap die provinciale staten, doe eens iets fundamenteels. Maar nee hoor; we gaan weer bezuinigen op de zorg, op onderwijs ("de kenniseconomie is speerpunt!" jaaa ja..) en op de zwakkeren met al een magere uitkering.

Als deze waanzin doorgaat, vrees ik dat we binnenkort de eerste sloppenwijken kunnen verwachten: mensen kunnen NU al vaak niet meer de vaste lasten ophoesten. De rek is er al uit, bij velen.

Bezuinigen? Ja, op politici, GrootGraaiers, bankdirecteuren, speculanten, multinationals die alleen maar voor de macht en de winst gaan, enz. Het rotte fruit uit de schaal gooien, da's véél beter voor ons. En een eerlijk economisch systeem opzetten.
Op 02-04-2010 13:09:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dzyan: We zouden met 119 milj per koningshuis, meer dan 25 koningshuizen af moeten schaffen
Op 02-04-2010 13:17:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Alexander: De oplossing zit hem in het creeren van banen en dan met name in de sectoren onderwijs en gezondheidszorg.
Om met de laatste te beginnen zou een nieuw zorgstelsel ingevoerd moeten worden waarbij men de "verzekeraar" er tussen uit haalt (schrapt) en naar een vorm zou moeten gaan van bijvoorbeeld zorgabonnementen. Hierdoor komt het direct besteedbare geld direct bij de zorgverleners waardoor er meer banen gecreeerd kunnen worden en de kwaliteit omhoog kan. Met zo'n maatregel schakel je direct de invloed van de verzekeraars op onze gezondheid uit.

Meer banen betekent meer inkomstenbelasting, betekent ook meer besteedbaar inkomen waardoor de economie weer een stimulans krijgt dit betekent weer meer BTW en accijnzen inkomsten.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan maar dat doe ik als ik meer tijd heb.

prettig weekend,

Op 02-04-2010 13:54:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Alexander:

Om met de laatste te beginnen zou een nieuw zorgstelsel ingevoerd moeten worden waarbij men de "verzekeraar" er tussen uit haalt (schrapt) en naar een vorm zou moeten gaan van bijvoorbeeld zorgabonnementen. Hierdoor komt het direct besteedbare geld direct bij de zorgverleners waardoor er meer banen gecreeerd kunnen worden en de kwaliteit omhoog kan. Met zo'n maatregel schakel je direct de invloed van de verzekeraars op onze gezondheid uit.


Sow, dit is eigenlijk echt wel een hele goeie!

Echter, is het dan niet vestzak/broekzak? De banen die je creeerd bij de zorgverleners gaan verloren bij de verzekeringsmaatschappijen. Ik zie ook liever meer/beter zorgpersoneel zie dan verzekeringsklerken, maar de economie is per saldo niet gebaat met een verschuiving van banen van de verzekeringssector naar de zorgsector.
I might just be saying that to get you mad...
Op 02-04-2010 14:50:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
barosman: als je bezuinigen in google news intypt lijkt het er toch op dat ze genoeg nieuwe uitmelkmethodes hebben.
maar ja, nooit genoeg.
we gaan gewoon lekker door totdat alles op is, desnoods sterven er mensen van de honger.
want dat zijn onze bazen en leiders natuurlijk meer dan waard.

mensen zijn gewoon dom en zullen gewoon netjes doen wat hun beveelt wordt.
anders stuurt de koningin wel een dwangbevel op je af om je spulletjes aan haar af te staan.
want spulletjes, daar houden we wel van.
Op 02-04-2010 14:50:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: Persoonlijk vind ik die 20 telefoonboekdikke rapporten die de ambtenaren binnen notime kunnen produceren voldoende hard bewijs voor het feit dat er gewoonweg veel te veel ambtenaren zijn. Zels al zouden ál die ambtenaren in de bijstand terecht komen, dan kosten ze nog maar slechts een vierde van wat ze nu kosten. Echter, ik ga ervan uit dat de meeste wel aan een andere baan kunnen komen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 02-04-2010 14:53:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
jojo: Ik zou nu eindelijk wel eens op een rijtje willen zien waar dat grote tekort dan vandaan is gekomen.
Dat rijtje geeft denk ik ook de opslossing voor dit "probleem".
Op 02-04-2010 15:12:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Korsou: De Nederlandse staatsschuld was in 2007 al 62% van het BNP, hetgeen hoog is (vergelijkbaar met die van de US). Dat was toen ca. 260 miljard. In 2008 is daar 87 miljard bijgekomen. Een schuld van 60% is in de EU de aanvaardbare bovengrens. Nu zitten we op 368 miljard, meer dan 22.000 Euro pp. Dat is het lot van een verzorgingsstaat. Oplossing? Zoals in vele landen. Schaf alle vormen van uitkeringen en subsidies af en verlaag de minimumlonen. Van de arme gezinnen gaat dan een van de ouders massaal naar het buitenland om te werken, Vandaar sturen ze geld naar Nederland. Zo gaat dat in de meeste Caribische landen, in Polen, in India, in China enzovoorts. Nou ja, hopelijk hoeft het niet zover te komen. Goed luisteren naar de ambtenaren, water in de politieke wijn doen en de broekriem aanhalen.
Op 02-04-2010 16:04:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ZaZu: Ik heb een goeie, ons wegtrekken uit de wereld economie en een nieuwe ernaast beginnen. Zijn we gelijk de gehele staatsschuld kwijt en hoeven we opeens niet meer 381 miljard te bezuinigen..
wie wat bewaart die heeft wat, dat geldt ook voor geduld
Op 02-04-2010 16:19:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
galaxy: Geld verdampt niet, het komt altijd in andermans pocket terecht.
Als we die geldstromen nu eens precies zouden volgen, dan komen we er misschien achter dat het mogelijk richting Israel verdwenen is.
Kortom; we moeten een aantal lieden eens op de kop houden, en flink schudden.
Als we daarnaast de Antillen verkopen aan de hoogste bieder, dan zijn we een eind op weg.
(bericht gewijzigd op 2-4-2010 16:39:55)
Op 02-04-2010 16:39:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : geld verdampt niet?
Dat wat niet bestaat kan ook niet verdampen bedoel je?
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-04-2010 16:47:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
galaxy:
antitoerisme :

Mijn tientje kan van de een op de andere dag niks meer waard zijn


Als dat met die 19 miljard staatsschuld gebeurd...

Problem solved.

Zie het wel zitten om mijn hypotheekschuld met een paar stukjes goud af te betalen..
(bericht gewijzigd op 2-4-2010 18:46:21)
Op 02-04-2010 17:25:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : Mijn tientje kan van de een op de andere dag niks meer waard zijn
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-04-2010 17:42:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22:
galaxy:

Als ik jou een tientje geef, dan ben ik het kwijt. Maar dan is het nog niet weg, want het zit in jouw zak.
De overheid heeft ook zoiets gedaan, maar dan met 19 miljard ofzo.

Maar ik begrijp je insteek wel hoor. :-)


Ongeveer 8 jaar terug las ik een boek over de wereldeconomie. Daar stond toen al in, dat maar 4% van de amerikaanse dollar, daadwerkelijk in papier en munt gedrukt/gemaakt is. De rest was digitaal en dus illusionair....
Nieuw Bewust Zijn
Op 02-04-2010 17:44:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Ik sta echt perplex dat ze nog meer uit de burger gaan trekken. De rek is uit het elastiekje en dan nog meer verlangen! Vuile teringlijders zijn het.

Ontwikkelingshulp voorlopig stoppen, koningshuis afschaffen, uit de verdomde EU stappen en geen JSF straaljagers aanschaffen.

Hoe kunnen ze godver nog meer geld van de gewone burger verlangen. Meeste gezinnen hebben het al moeilijk maar wel miljarden in de banken stoppen wat toch uiteindelijk op de burger verhaalt wordt.

Ze moeten ook nokken met het geldverslindende leugenachtige terroristen project. Zien ze ons voor mongolen aan dat we al dat propaganda gedoe geloven?
(bericht gewijzigd op 2-4-2010 17:58:38)
.......
Op 02-04-2010 17:56:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Zou het ook niet beter zijn als we ons leven zo inrichten dat we niet of zo min mogelijk afhankelijk zijn van grote bedrijven (en hun top-bestuurders)?

Dus de boel hervormen en richting zelfvoorzienende huizen gaan. Dan heb je (na de investering en terug betaling) minder kosten. Bovendien moet je een tandje terug in luxe (tenzij je net zoveel energie wil blijven gebruiken en dus wel erg veel zonnepanelen etc nodig hebt) en dat zorgt voor veel creatieve oplossingen.

Samengevat komt het erop neer dat je het heft in eigen hand moet nemen en je leven niet laten proberen te leiden door politiek en directeuren van grote bedrijven. Dit is lastig, maar als er veel mensen zijn die dit willen en gaan doen, dan verandert ons systeem pas echt.

De sterkste verandering komt van onderaf.
Zoek eens op internet naar EcoDome, EcoVillage, of kijk eens naar De Kleine Aarde.

Change is gonna come!
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 02-04-2010 17:57:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme :
Bassie22:

galaxy:

Als ik jou een tientje geef, dan ben ik het kwijt. Maar dan is het nog niet weg, want het zit in jouw zak.
De overheid heeft ook zoiets gedaan, maar dan met 19 miljard ofzo.

Maar ik begrijp je insteek wel hoor. :-)


Ongeveer 8 jaar terug las ik een boek over de wereldeconomie. Daar stond toen al in, dat maar 4% van de amerikaanse dollar, daadwerkelijk in papier en munt gedrukt/gemaakt is. De rest was digitaal en dus illusionair....


de rest ook
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-04-2010 18:02:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach:
antitoerisme :

Bassie22:

galaxy:

Als ik jou een tientje geef, dan ben ik het kwijt. Maar dan is het nog niet weg, want het zit in jouw zak.
De overheid heeft ook zoiets gedaan, maar dan met 19 miljard ofzo.

Maar ik begrijp je insteek wel hoor. :-)


Ongeveer 8 jaar terug las ik een boek over de wereldeconomie. Daar stond toen al in, dat maar 4% van de amerikaanse dollar, daadwerkelijk in papier en munt gedrukt/gemaakt is. De rest was digitaal en dus illusionair....


de rest ook



En als de geldeconomie echt instort, dan zijn onze spullen weer gewoon 'waard' wat ze kosten aan materiaal en wat productiekosten. Een huis hoeft dus helemaal geen €400.000,- te kosten.

Zie:
(erg goedkoop huis) of http://www.de12ambachten.nl/index.html (geen riool nodig) en laat jezelf langzaam beseffen dat je ergens door iemand flink financieel genaaid bent.
(bericht gewijzigd op 2-4-2010 20:26:45)
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 02-04-2010 18:33:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
antitoerisme : dat wist ik nog niet :crazy:

ehm
is dat die utopist van zeitgeist II toevallig>?
Alles dat ik zeg wordt herhaald door een zwoel vrouwenkoortje
Op 02-04-2010 18:48:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mika2002: @ weerman Good to see you, je slaat de spijker weer eens op z'n kop.
Op 02-04-2010 20:58:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Niks zo onzeker als economische voorspellingen. Het zou zo maar kunnen dat het CPB aan het eind van het jaar zegt dat het allemaal wel meevalt.
Ja, voorspellen is moeilijk. Vooral als het over de toekomst gaat.

Ik heb weleens het gevoel dat een jaartje zonder regering best eens goed voor de rust in een land kan zijn. Want deze economische schade is gekomen door het helpen van banken door overheden.
En spanningen tussen landen worden uiteindelijk ook veroorzaakt door politici, niet door de armen in de getto's.
No shit, Sherlock
Op 02-04-2010 21:13:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ganzfeld: euh.. wat lebensraum creëren door de inquisitie weer in te voeren... dan wijzen we de graaiers aan als heksen en confisceren hun bezittingen. (er zijn vast nog wel een paar werkloze priesters die graag de handen laten wapperen)

Oorlogen voeren schijnt ook lucratief te zijn.. we kunnen klein beginnen en met een smoesje Luxenburg binnen vallen en daarna de rest van de wereld (wapentuig zat en er zijn genoeg bruinhemden in dit land die de loopgraaf in willen)

Met z'n allen van de ene op de andere dag geen geld meer te accepteren en alleen nog maar wuppies of dominosteentjes gebruiken als ruilmiddel. (zie je die verbaasde koppen voor je van de graaiers)

Gewoon nog even 2 jaar wachten.
Op 02-04-2010 21:21:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 02-04-2010 21:24:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: "Hoe werken we die 381 miljard staatsschuld het beste weg?"

Narcistische zakkenvullers, megalomane wereldleiders, 6 * 10^9 overwegend volgzame wereldburgers die enkel consumeren en verder weinig tot niets nuttigs bijdragen.......

Een extinction-level event biedt uitkomst.

Gewoon overnieuw beginnen en moeder aarde weer moeder laten zijn.

En mocht dát niet werken kunnen we altijd nog weerman zijn plan uitvoeren:
"Bezuinigen? Ja, op politici, GrootGraaiers, bankdirecteuren, speculanten, multinationals die alleen maar voor de macht en de winst gaan, enz. Het rotte fruit uit de schaal gooien, da's véél beter voor ons. En een eerlijk economisch systeem opzetten."
U go weatherman!!!!

Ik heb geen onderschrift.
Op 02-04-2010 21:53:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
weerman:
mika2002:

@ weerman Good to see you, je slaat de spijker weer eens op z'n kop.

Dank je wel. Tja, de zoveelste bezuinigingsronde, en deze gaat ws. de rest van mijn werkende leven duren. We zitten gevangen in een totaal waanzinnig systeem. De enige uitweg die ik zo 1-2-3 zie, is inderdaad zoveel mogelijk zelfvoorzienend worden, in combinatie met kleinschaligheid. Het is het (heel menselijke) materialisme wat een belangrijke drijfveer was die dit systeem kon laten bestaan. Als we leren om met "veel minder" genoegen te nemen, kan het op den duur beter worden.
Echter, hoe gaan we om met de egoïsten, de carrièrejagers, de bekrompen denkers, de lieden die voortdurend méér geld denken nodig te hebben... Deze lieden weten vaak de machtige posities te bereiken, waar het systeem bestuurd wordt. Eigenlijk is het dus een psychologisch probleem: we laten agressieve "alpha-apen" aan de top en dansen naar hun pijpen. Helaas is de illusie, die "maatschappij" heet, zó enorm gecompliceerd geworden, met allerlei deelfunctietjes, dat de rode lijn zelden duidelijk zichtbaar is. Dat vertroebelt de mogelijkheid om in te grijpen. "Ze" creëerden allerlei sluipweggetjes voor zichzelf, die het systeem tot een soort veelkoppig monster maken. Sla drie koppen af, en er komen er zes voor terug.
Dat is in feite de negatieve spiraal die dit systeem oplevert, tot de rek er compleet uit is en het systeem instort. Dat is het moment dat de top op de vlucht slaat of zich elders vestigt en gewoon door graait. (China!) Ik vrees dat het allemaal inherent is aan de menselijke psyche, en dat dat pas geremd zal worden door een externe factor: een chronisch gebrek aan grondstoffen en basisbehoeften, zoals schoon drinkwater. Als dat gaat gebeuren is een belangrijke peiler van dit systeem weg, en stort de boel in elkaar. Voorlopig zie ik TE veel politici die hopen op weer mooie tijden en een leuke carrière, en TE veel mensen die denken dat ze wat kunnen 'sturen' via de stembus...
Op 02-04-2010 22:04:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: Was het maar psychologisch @weerman. Een paar consulten en de boel is weer op de rails. Het probleem zit 'm in het dna, de mens is te weinig geëvolueerd en daarom nog steeds te veel een kuddedier, een volgeling, een 'ik kan niet voor mijzelf nadenken g(e)noom.

De 'leiders' hebben hetzelfde probleem, ook zij zijn beperkt, ook zij zijn niet meer dan de gemiddelde mens maar dan met macht en dat is nu net waar ze niet mee om kunnen gaan. Narcisme en megalomanie zijn het gevolg. Het gevolg daarvan is .... waar we het nu over hebben.

Ik heb geen onderschrift.
Op 02-04-2010 22:28:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dagobert: Een zinloze oproep. Mensen die weten hoe je de huidige problemen oplost, houden uiteraard angstvallig hun mond. Ik denk niet dat Grenswetenschap.nl de juiste "springplank" is om waardevolle oplossingen naar te posten.

En verder... De problemen zitten in ons hoofd. In werkelijkheid is er relatief weinig aan de hand. Als... wij maar met z'n allen in staat zijn om de werkelijkheid te zien. Dat lukt niet. Wij memoreren de hele dag wat wij ooit voor waar hebben aangenomen en zijn niet in staat om "vrij" te denken. Dus zitten wij tot onze nek in de problemen die wij zelf hebben gemaakt. Niet bestaande problemen weliswaar, maar voor ons "levensecht".
Op 02-04-2010 22:44:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjerky: Er was hier laatst een (gratis) blogje over langdurige volksoproer.
De grens wordt langzaamaan opgezocht..
Nee, dank u.
Op 02-04-2010 23:21:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje: koningshuis haalt niets uit, gaat om 7 euro p.p. in Monaco is dat ruim €500. JSF afschaffen is ook niet heel zinvol. de onderhoudskosten van de huidige F16's kosten meer.

wat dan wel?
immigratiebeleid zie België: http://www.rnw.nl/nederlands/article/belg-worden-wordt-moeilijker
snijden in subsidies
snijden in de ambtenarij
snijden in het politieke circus (EU)
schoolplicht afschaffen vanaf .. jaar.

of gewoon net als in Duitsland; daar dalen de vaste lasten met vele miljarden, ter stimulatie v.d. economie.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 02-04-2010 23:32:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Meneer Glimlach:

En als de geldeconomie echt instort, dan zijn onze spullen weer gewoon 'waard' wat ze kosten aan materiaal en wat productiekosten. Een huis hoeft dus helemaal geen €400.000,- te kosten.

Niet helemaal juist. tegenwoordig zit er op een huis een winstpercentage van 0%, of zelfs nog minder. aannemers willen graag bouwen, alleen maar omdat het personeel betaald moet worden.

Je zit natuurlijk wel met vergunningen, bankgaranties, rente etc. Maar dat gaat bij een huisje van 400.000 echt niet om honderdduizenden euro's.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 02-04-2010 23:38:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Meneer Glimlach:

Zou het ook niet beter zijn als we ons leven zo inrichten dat we niet of zo min mogelijk afhankelijk zijn van grote bedrijven (en hun top-bestuurders)?

Dus de boel hervormen en richting zelfvoorzienende huizen gaan. Dan heb je (na de investering en terug betaling) minder kosten. Bovendien moet je een tandje terug in luxe (tenzij je net zoveel energie wil blijven gebruiken en dus wel erg veel zonnepanelen etc nodig hebt) en dat zorgt voor veel creatieve oplossingen.

Samengevat komt het erop neer dat je het heft in eigen hand moet nemen en je leven niet laten proberen te leiden door politiek en directeuren van grote bedrijven. Dit is lastig, maar als er veel mensen zijn die dit willen en gaan doen, dan verandert ons systeem pas echt.

De sterkste verandering komt van onderaf.
Zoek eens op internet naar EcoDome, EcoVillage, of kijk eens naar De Kleine Aarde.

Change is gonna come!


Mee eens. Maar je vergeet de mind games die gespeeld worden door grote bedrijven. Iedereen wil Ipod/Iphone hebben. Iedereen wil lekker pingen met een Blackberry. Iedereen wil de nieuwe generatie TV's met 2.000.000+ pixels of weet ik het. Probeer daar maar eens tussen te komen.

Ik ga liever ook langs een eenmans zaak dan naar een filiaal van een groot bedrijf, maar het grootste deel gaat toch naar dat groot bedrijf. Want die hebben geld om je op tv lastig te vallen met de nieuwste Hamster weken en kortingen.

Wat de tv mensen oplegt dat is wat ze ook gaan doen. Gooi de tv's eruit en je zult merken dat de IQ van mensen plotseling minstens 10 IQ punten omhoog gaat.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 03-04-2010 1:32:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Om te reageren op de vraag van de schrijver:
De regering afschaffen zou al een goed begin zijn. Laat mensen beslissen voor geld verslindende projecten. Laat ze stemmen en als het nee is, dan wordt het een nee.
Stop met oorlog te spelen en mensen bang te maken met namaak terroristen.
Verlaag de belasting en je zult zien dat mensen meer gaan kopen, waardoor de economie alleen maar beter van wordt.
Bevriezen van topsalarissen en stoppen van Bonussen.
Haal aub de gulden terug en gooi de deuren dicht voor Europa. Was vanaf het begin al een slecht plan.
Geen oorlog spullen meer. Laat de soldaten los in probleem wijken. Zo creëer je werkgelegenheid voor de soldaten en zijn de wijken ook veiliger voor de mensen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...Ik snap niet dat mensen die zo hoog opgeleid zijn, dat ze zelf niet eens op zulke simpele ideëen kunnen komen.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 03-04-2010 1:39:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nupeet:
moonwalker:

Meneer Glimlach:

Zou het ook niet beter zijn als we ons leven zo inrichten dat we niet of zo min mogelijk afhankelijk zijn van grote bedrijven (en hun top-bestuurders)?

Dus de boel hervormen en richting zelfvoorzienende huizen gaan. Dan heb je (na de investering en terug betaling) minder kosten. Bovendien moet je een tandje terug in luxe (tenzij je net zoveel energie wil blijven gebruiken en dus wel erg veel zonnepanelen etc nodig hebt) en dat zorgt voor veel creatieve oplossingen.

Samengevat komt het erop neer dat je het heft in eigen hand moet nemen en je leven niet laten proberen te leiden door politiek en directeuren van grote bedrijven. Dit is lastig, maar als er veel mensen zijn die dit willen en gaan doen, dan verandert ons systeem pas echt.

De sterkste verandering komt van onderaf.
Zoek eens op internet naar EcoDome, EcoVillage, of kijk eens naar De Kleine Aarde.

Change is gonna come!


Mee eens. Maar je vergeet de mind games die gespeeld worden door grote bedrijven. Iedereen wil Ipod/Iphone hebben. Iedereen wil lekker pingen met een Blackberry. Iedereen wil de nieuwe generatie TV's met 2.000.000+ pixels of weet ik het. Probeer daar maar eens tussen te komen.

Ik ga liever ook langs een eenmans zaak dan naar een filiaal van een groot bedrijf, maar het grootste deel gaat toch naar dat groot bedrijf. Want die hebben geld om je op tv lastig te vallen met de nieuwste Hamster weken en kortingen.

Wat de tv mensen oplegt dat is wat ze ook gaan doen. Gooi de tv's eruit en je zult merken dat de IQ van mensen plotseling minstens 10 IQ punten omhoog gaat.

http://www.gen-europe.org/addresses/EVindex.html
Unity in the Heart of Diversity
Op 03-04-2010 3:38:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Reguleer de banken
Hef belastingen op grote vermogens (vermogenbelasting)
Maak de belastingschalen progressief eventueel tot 75%
Hef een tobintax op alle speculatieve handel en casinotransacties... (beurzen)
Falende banken worden staatsbanken en blijven staatsbanken
Herzie alle lonen van de EU ambtenaren onderzoek EU kosten en bespaar hierop.
Saneer landsverdediging
Stop privatisatie van openbare diensten (gas water energie post telecom) draai eventueel terug
Voer opnieuw een onafhankelijke prijzencommissie in.
Kortom; laat de rijken de crisis betalen!!
Als dat niet voldoende is... schaf de privé gerunde ECB af en laat Europa zelf Euro's drukken zonder rente te hoeven betalen.
Bankiers krijgen premie's volgens merrit. Geen otslagpremie wanneer niet goed gepresteerd en ontslagen.
Voer meer referenda in (zie Zwitserland)
Proportioneel kiesstelsel voor meer democratie
Op 03-04-2010 4:50:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Unity in the Heart of Diversity
Op 03-04-2010 7:45:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Hypotheekrente-aftrek er geheel af.
En 50% belasting heffen op aandelen. Zowel op de handel, als op het bezit ervan.

Binnen twee jaar zijn we dan schuldenvrij!

Maar even een vraagje tussendoor: van wie hebben we dat geld geleend?
(bericht gewijzigd op 3-4-2010 9:16:36)
Cannot kill the Battery!!!
Op 03-04-2010 9:05:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje: Een goede acceptabele vorm van het communisme hier invoeren! en over die bezuinigingen kan ik niks zeggen want ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik weet wel dat het allemaal een hoax en fake is. Net als climatechange. Nu hoor je op de hele wereld weer geluiden dat kernenergie ingevoerd gaat worden. Door de bezuingingen komt de wereldorde een stukje dichterbij. en niemand protesteert. Eerst invoering van verhoging van de pensioenleeftijd tot 67 en nu dit weer en Nederland blijft op zijn luie gat zitten en protesteert weer niet. Waar zijn de gouden tijden van weleer?
CAUTE - Behoedzaamheid
Op 03-04-2010 0:04:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
lindaatje:

en niemand protesteert.


Om te protesteren moet je weten wat er werkelijk speelt. Denk zelf dat er maar weinigen zijn die weten wat er allemaal speelt, dus daarom is er weinig protest. Het zal eerst slecht moeten gaan met de massa voor men de ogen opent.
Mag dan ook lijen dat als eerste alle voetbalverenigingen en entertainmentstudios failliet mogen gaan. Dan wordt de massa vanzelf wakker, hoop ik.
Ik ben ook gek... :P
Op 03-04-2010 14:51:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dagobert: @lindaatje, complimenten! Tenminste één persoon die eerlijk toegeeft er geen verstand van te hebben.

Ik ben ook geen deskundige, maar ik kan wel rekenen. Er wordt gesproken over bezuinigingen tussen de 18 en 30 miljard tot het jaar 2015, o.a. omdat de inkomsten van de staat door de crisis is afgenomen met circa 9 miljard per jaar en om de gemaakte extra schulden t.g.v. de crisis weer af te lossen (ondersteuning banken en bedrijven). De regering streeft uiteraard naar een sluitende begroting (geen tekort, klein overschot).

Veronderstel nu eens dat wij weinig willen bezuinigen in onze huidige samenleving. Toch moet er zo'n 9 miljard aan extra staatsinkomsten gegenereerd worden per jaar gedurende de volgende kabinetsperiode. Voor de werkenden betekent dit een bedrag van circa 2000 euro per jaar (gezinsgrootte circa 2,5 en 20% van de huishoudens i.v.m. 65+ niet meegerekend).
Veronderstel dat ieder Nederlands huishouden gedurende de volgende 5 jaar 2000 euro per jaar schenkt aan de overheid. Dan zijn wij van het gezeur af en kan er ondertussen kritisch gesleuteld worden aan de uitgavenkant van de overheid (de recente ambtelijke voorstellen).

Kan ik persoonlijk 2000 euro per jaar aan de overheid schenken? Uiteraard, geen enkele probleem! Maar dit is wel een probleem voor al die mensen die een klein salaris hebben en hoge lasten. Deels omdat het niet meezit en deels omdat men toch "mee wil doen". Dan is er ook nog een hele grote groep die jaar in jaar uit te veel uitgeeft en daar zitten uiteraard ook multimiljonairs tussen.

Stel dat Grenswetenschap een actie gaat beginnen onder net motto: "Schenk de staat wat je kan missen, dan zijn wij er met z'n allen zo weer bovenop". Dat brengt misschien het eerste jaar een miljard op, maar meer zeker niet. Wat is dan de eerlijkste manier om aan die 9 miljard te komen? Belastingverhoging. En daarbij dragen de sterkste schouders de grootste lasten. Maar dat gaat niet gebeuren, want dat kost de regeringspartijen te veel stemmen...
(bericht gewijzigd op 3-4-2010 17:29:46)
Op 03-04-2010 17:28:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
studentje:
Marsepars:

Hypotheekrente-aftrek er geheel af.
En 50% belasting heffen op aandelen. Zowel op de handel, als op het bezit ervan.

Binnen twee jaar zijn we dan schuldenvrij!

Maar even een vraagje tussendoor: van wie hebben we dat geld geleend?

weet niet. weet wel dat er méér geld is geleend (wereldwijd) dan dat er (reëel of virtueel) bestaat.
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 03-04-2010 19:59:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
lindaatje:

Een goede acceptabele vorm van het communisme hier invoeren! en over die bezuinigingen kan ik niks zeggen want ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik weet wel dat het allemaal een hoax en fake is. Net als climatechange. Nu hoor je op de hele wereld weer geluiden dat kernenergie ingevoerd gaat worden. Door de bezuingingen komt de wereldorde een stukje dichterbij. en niemand protesteert. Eerst invoering van verhoging van de pensioenleeftijd tot 67 en nu dit weer en Nederland blijft op zijn luie gat zitten en protesteert weer niet. Waar zijn de gouden tijden van weleer?


Oh er wordt volop geprotesteerd hoor! Op internet wel te verstaan! Als 1% van de mensen die op internet ieder dag zeurt gaat protesteren dan is dat al een begin. Maar nee hoor...Nederlanders blijven massaal op hun luie achterste zitten. Iemand anders zal het wel voor hun oplossen.
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 03-04-2010 23:47:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Zit net op nu.nl te lezen kom ik deze twee nieuws titels tegen:
02/04/2010 D66 wil 15 miljard bezuinigen
30/03/2010 VVD wil 30 miljard besparen

Euh...er is een verschil van 15 miljard euro tussen die twee. Waarom wil D66 minder bezuinigen dan VVD? Ik snap er geen bal van.

De nieuwe zorgstelstel zou vanaf het begin al goedkoper zijn voor de mensen. Nederlanders zijn er massaal ingetrapt. Nu betalen we ons een blauwtje aan een "verplichte" zorgstelsel, doen we daar ook braaf 165 euro eigen risico bij (is je eigen schuld dat je ziek wordt...), dat wordt straks naar 700 euro gewijzigd en gaan we ook lekker 5 euro aan de arts betalen ieder keer dat we op bezoek gaan.
Fantastisch gewoon! Way to go Holland!

(bericht gewijzigd op 4-4-2010 0:00:30)
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 03-04-2010 23:59:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hermes:
Ganzfeld:

euh.. wat lebensraum creëren door de inquisitie weer in te voeren... dan wijzen we de graaiers aan als heksen en confisceren hun bezittingen. (er zijn vast nog wel een paar werkloze priesters die graag de handen laten wapperen)


Mag ik inquisiteur worden, ben toch werkloos....
fsdas
Op 04-04-2010 13:10:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol:
studentje:

Marsepars:

Hypotheekrente-aftrek er geheel af.
En 50% belasting heffen op aandelen. Zowel op de handel, als op het bezit ervan.

Binnen twee jaar zijn we dan schuldenvrij!

Maar even een vraagje tussendoor: van wie hebben we dat geld geleend?

weet niet. weet wel dat er méér geld is geleend (wereldwijd) dan dat er (reëel of virtueel) bestaat.

Geld is alleen maar gebaseerd op een afgesproken waarde die mensen onderling zijn overeengekomen. In werkelijkheid bestaat het dus helemaal niet. Gewoon papier en stukjes metaal.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 04-04-2010 14:17:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maxdetak: Thema Bilderberg 2009 was Controlled Depression oftewel gecontroleerde armoede..

Dit gemier omtrent schulden komt vanuit Hen nu voor de verkiezingen in de media. Schulden zijn nooit terug te betalen alleen de burger moet dat geloven.
In mei is iedere nederlander ervan overtuigd dat er bezuinigd moet worden.
En wordt zo gepakt. Ze liggen dubbel bij Bilderberg en OWG.
Bezuinigen is waardeloos zonder enig nut in dit geldsysteem.

Die lachen om schuld het is hun bron van macht inkomen positie etc.
Op 06-04-2010 11:00:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
moonwalker:

Om te reageren op de vraag van de schrijver:
De regering afschaffen zou al een goed begin zijn. Laat mensen beslissen voor geld verslindende projecten. Laat ze stemmen en als het nee is, dan wordt het een nee.
Stop met oorlog te spelen en mensen bang te maken met namaak terroristen.
Verlaag de belasting en je zult zien dat mensen meer gaan kopen, waardoor de economie alleen maar beter van wordt.
Bevriezen van topsalarissen en stoppen van Bonussen.
Haal aub de gulden terug en gooi de deuren dicht voor Europa. Was vanaf het begin al een slecht plan.
Geen oorlog spullen meer. Laat de soldaten los in probleem wijken. Zo creëer je werkgelegenheid voor de soldaten en zijn de wijken ook veiliger voor de mensen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...Ik snap niet dat mensen die zo hoog opgeleid zijn, dat ze zelf niet eens op zulke simpele ideëen kunnen komen.


Ik ben het helemaal met je eens. En de mensen die kritiek hebben op deze simpele maatregelen. Die zeggen: "men geeft tips, maar heeft er de ballen verstand van." Duitsland heeft al bewezen dat lastenverlaging een flinke positieve zwengel aan de economie geeft. En dat zorgt indirect wel voor meer inkomsten voor de staat. En op nog veel efficiëntere wijze dan lastenverzwaring.

Of nù de gulden terughalen zo slim is, weet ik eigenlijk niet. Kan me voorstellen dat bij terugdraaiing, voornamelijk de overheid en de grote bedrijven, daar weer munt uit willen slaan. Natuurlijk ten koste van de kleine burger. Dat is bij de invoerring namelijk ook gebeurt. In de winkels werd alleen de ƒ vervangen door de €, zonder de berdragen daarachter aan te passen. Echter, onze lonen werden wél exact door 2,20371 gedeeld.

Maar, als het helemaal eerlijk teruggedraaid zou worden, ben ik er wél helemaal voor, natuurlijk.
I might just be saying that to get you mad...
Op 06-04-2010 0:06:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tomato: Lijkt mij dat al dat geprivatiseer een dure aangelegenheid is geweest. Wat de Nederlanders in tientallen jaren hebben opgebouwd wordt voor een appel en een ei verkwanseld. Dus terug met de nutsbedrijven, spoorwegen en het postbedrijf!

Daarnaast kan de overheid zelf als een verzekeraar gaan opereren. De verzekeraars doen het uitsluitend voor de winst (2009: 1,2 miljard euries) en niet omdat ze het beste met ons voor hebben.

Het koningshuis kost relatief niet zoveel, maar laat ze dan maar belasting betalen net als de rest van ons.... Even een vermogensrendementsheffinkje op ze loslaten (Shell, DSM, ABN AMRO, FORTIS, Generale Bank) en ze emigreren vanzelf richting Argentinië....
Op 06-04-2010 17:03:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hoff: Investeer in werkelijk vernieuwende technologie om energie op te wekken en word een energieexporteur waar saudi arabia nog een puntje aan kan zuigen.
Biofuel uit algen op een werkelijk grootse schaal, een paar kernfusie reactors, zoiets.
Op 06-04-2010 19:31:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tomato: Nee joh, vol gas met het subsidiëren van windmolens die de helft van de dag het niet doen

Scheeps cv's schijnen ook een lekkere aftrekpost te zijn die alleen maar geld kosten en die boten worden grotendeels ook nog in het buitenland gebouwd...
Op 06-04-2010 19:36:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker:
Clavius:

Ik ben het helemaal met je eens. En de mensen die kritiek hebben op deze simpele maatregelen. Die zeggen: "men geeft tips, maar heeft er de ballen verstand van." Duitsland heeft al bewezen dat lastenverlaging een flinke positieve zwengel aan de economie geeft. En dat zorgt indirect wel voor meer inkomsten voor de staat. En op nog veel efficiëntere wijze dan lastenverzwaring.

Of nù de gulden terughalen zo slim is, weet ik eigenlijk niet. Kan me voorstellen dat bij terugdraaiing, voornamelijk de overheid en de grote bedrijven, daar weer munt uit willen slaan. Natuurlijk ten koste van de kleine burger. Dat is bij de invoerring namelijk ook gebeurt. In de winkels werd alleen de ƒ vervangen door de €, zonder de berdragen daarachter aan te passen. Echter, onze lonen werden wél exact door 2,20371 gedeeld.

Maar, als het helemaal eerlijk teruggedraaid zou worden, ben ik er wél helemaal voor, natuurlijk.


Als je de lasten verlaagt, dan geef je een positieve teken naar de burgers toe. Het is logisch dat ze meer gaan kopen en daardoor krijgt de overheid meer geld binnen. Maar als ze ons steeds blijven bang maken met doem scenario's dan gaan de mensen zo weinig mogelijk geld uitgeven. Gevolg is dat bedrijven failliet gaan, minder geld binnenkomt bij de overheid enz...Maar ja, dat moet je aan die politici uitleggen die blind zijn en niet willen luisteren. En zolang de mensen passief zijn, zal het hun een zorg wezen wat wij denken. Zolang wij braaf alles betalen wat ze ons opleggen zie ik geen enkel verbetering in de komende jaren. Ik denk dat het alleen maar slechter op wordt.

Laat me één ding zien wat de overheid voor de burgers heeft gedaan de laatste 8 jaar? Ik kan niets positiefs opnoemen. Jij of iemand anders?
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 06-04-2010 19:47:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
moonwalker:


Maar als ze ons steeds blijven bang maken met doem scenario's dan gaan de mensen zo weinig mogelijk geld uitgeven. Gevolg is dat bedrijven failliet gaan, minder geld binnenkomt bij de overheid enz...Maar ja, dat moet je aan die politici uitleggen die blind zijn en niet willen luisteren. En zolang de mensen passief zijn, zal het hun een zorg wezen wat wij denken. Zolang wij braaf alles betalen wat ze ons opleggen zie ik geen enkel verbetering in de komende jaren. Ik denk dat het alleen maar slechter op wordt.

Laat me één ding zien wat de overheid voor de burgers heeft gedaan de laatste 8 jaar? Ik kan niets positiefs opnoemen. Jij of iemand anders?

Mochten er een hoop bedrijven failliet gaan, neemt de staat die bedrijven over. En dan uiteraard voor een habbekrats.
Dan heeft op een gegeven moment de overheid (het personeel van de majesteit en dus NIET de vertegenwoordigers van het volk) alle middelen in handen.
En krijgen we een communistische staat zoals je dat zag in de voormalig Sovjet Unie: Een rij van drie straten voor de bakker, die maar twee broden op de plank heeft.

Dat is het 'worst case scenario'.
Of dat werkelijkheid gaat worden: wie weet?
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-04-2010 20:21:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tetzmol: Ga maar alvast wc papier hamesteren dan Marsepars.

Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

De staat verdrukt, de wet is logen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot 't merg wordt d' arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn 't moe naar ander wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
refrein:

Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor andrer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.
refrein:

Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.

Tetzmol.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op 06-04-2010 20:56:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Tetzmol:

Ga maar alvast wc papier hamesteren dan Marsepars.


Oh, nee hoor.
Wat komt dat komt.
Cannot kill the Battery!!!
Op 06-04-2010 21:19:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maxdetak: http://www.kingworldnews.com/kingworldnews/US_Debt_Clock.html

Bewijslast:
Schulden zijooit terug te betalen alleen de burger moet dat geloven.
In mei is iedere nederlander ervan overtuigd dat er bezuinigd moet worden.
En wordt zo gepakt. Ze liggen dubbel bij Bilderberg en OWG.
Bezuinigen is waardeloos zonder enig nut in dit geldsysteem.

Die lachen om schuld het is hun bron van macht inkomen positie etc.
Op 08-04-2010 14:22:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden