Orbs houden u bezig. We kregen de volgende mail in de bus: "Bijgaand een aantal foto's van afgelopen nacht gemaakt door onze infrarood bewakingscamera. Kennen jullie dit verschijnsel? En zijn dit orbs? Graag horen wij van u want we hebben dit nog niet eerder gezien. De beelden zijn per seconde gemaakt opvolgend. De gelige vlek in het midden is de voorruit van mijn auto."

De inzender stuurde ons een hele trits foto's. We hebben die in een filmpje achter elkaar gezet, dan wordt het wat duidelijker. Tussenpozen zoals in't echt: 1 seconde per beeld. Wat zien we?

Orbs op camera?
(Mysterieus licht op camera)


Hermes: Inbrekers die met de tijd meegaan?
fsdas
Op 13-04-2010 0:26:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Gezien de weinige maar toch natuurlijke kleuren van de video doen me meteen vermoeden dat het niet om infrarood beelden gaat.
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 0:33:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Ook vreemd dat de orb geen reflextie geeft op de autoruit maar soms wel een reflextie van zichzelf geeft aan de andere kant van het frame.

Mijn doet het vermoeden dat het een trucje is met een schuin geplaatste glas voor de cameralens waar in geschenen wordt met een zaklamp.

(bericht gewijzigd op 13-4-2010 12:36:40)
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 0:36:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius: A) Het Near of Far InfraRed-licht van een andere bewakingscamera? Of de weerkaatsing daarvan.

B) Inbreker met een nIR-zaklamp? (€5,- bij www.dealextreme.nl, super-handig om bewakingscamera's mee te verblinden. Is overigens een steeds meer voorkomende truc! Je kunt er namelijk zelfs overdag bewakinscamera's mee gek maken.)

C) Iemand met een nIR-zaklamp? Die daarmee graag een leuke hoax wilde maken?)

D) Iemand met een afstandsbediening? Produceert namelijk nIR.

E) Een fotografie-hobbieïst, die graag spectaculaire foto's maakt mbv nIR-licht. (Ja, die zijn er, ben er zelf ééntje.)

F) Een xenonlamp van een auto, die als bij-product nIR, maar ook zelfs wat Far-IR, produceert.

Enfin, en dat zuig ik, met mijn beperkte kennis, nog maar even uit mijn duim. Kun je nagaan hoeveel aardse verklaring er in totaal zijn, waar ik nog niet eens aan denk.

Genoeg mogelijke nuchtere verklaringen dus, om niet meteen maar orbs of aliens te roepen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 13-04-2010 0:42:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
Genoeg mogelijke nuchtere verklaringen dus, om niet meteen maar orbs of aliens te roepen.

Dat riep nog niemand hoor. De briefschrijver stelde het als vraag, en voor de rest las ik alleen nog maar aardse verklaringen.
Is it electrickery?
Op 13-04-2010 0:53:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Dit vondt ik als reactie op de zelfde video op youtube:

Dit is een forse spin die binnen de minimale focus afstand van de camera omlaag daalt. Deze korte afstand t.o.v. de IR Leds en lange exposure tijd zorgen voor het overbelichte en motion blurry MONSTER : - )

Video nog eens bekeken, en het zou idd een spin kunnen zijn.
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 0:59:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation: De informatie over de infraroodcamera, plaats en tijd zijn overweldigend.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 13-04-2010 13:09:41 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Snadert: Geen orbs maar een andere manifestatie. Lijkt qua vorm erg sterk op wat andere beelden van waarnemingen.
Deze dus:

(bericht gewijzigd op 13-4-2010 13:18:25)
Op 13-04-2010 13:14:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Clavius:
Genoeg mogelijke nuchtere verklaringen dus, om niet meteen maar orbs of aliens te roepen.

Dat riep nog niemand hoor. De briefschrijver stelde het als vraag, en voor de rest las ik alleen nog maar aardse verklaringen.


Euuhh... Kweetnie hoor, maar de stemmingmakende titel luidt nota bene: "De orbs camera"
I might just be saying that to get you mad...
Op 13-04-2010 13:14:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:

Emie :

Clavius:
Genoeg mogelijke nuchtere verklaringen dus, om niet meteen maar orbs of aliens te roepen.

Dat riep nog niemand hoor. De briefschrijver stelde het als vraag, en voor de rest las ik alleen nog maar aardse verklaringen.


Euuhh... Kweetnie hoor, maar de stemmingmakende titel luidt nota bene: "De orbs camera"

Tja, daar staat het woordje orbs. En in het artikel wordt de vraag gesteld: wat zien we? En vervolgens heel nuchtere verklaringen van lezers. Je impliciete verwijt is dat mensen te snel 'aliens' en 'orbs' roepen maar dat had in dit topic toch echt nog niemand gedaan.

Is it electrickery?
Op 13-04-2010 13:23:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Snadert:

Geen orbs maar een andere manifestatie. Lijkt qua vorm erg sterk op wat andere beelden van waarnemingen.
Deze dus:


Ziet er uit als een vlieg, je ziet de vleugelslag.

En vul nu vlieg in waar spin staat in mijn laatste post, en we zijn er uit (vooruit ik ben er uit, denk ik...)
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 13:27:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Inderdaad vlieg of wellicht een groter insect. Zo beweegt het in elk geval: nerveus en snel heen en weer schietend.
Is it electrickery?
Op 13-04-2010 13:31:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Emie :

Clavius:

Emie :

Clavius:
Genoeg mogelijke nuchtere verklaringen dus, om niet meteen maar orbs of aliens te roepen.

Dat riep nog niemand hoor. De briefschrijver stelde het als vraag, en voor de rest las ik alleen nog maar aardse verklaringen.


Euuhh... Kweetnie hoor, maar de stemmingmakende titel luidt nota bene: "De orbs camera"

Tja, daar staat het woordje orbs. En in het artikel wordt de vraag gesteld: wat zien we? En vervolgens heel nuchtere verklaringen van lezers. Je impliciete verwijt is dat mensen te snel 'aliens' en 'orbs' roepen maar dat had in dit topic toch echt nog niemand gedaan.

Kom kom Emie, de titel is inderdaad wat stemmingmakend en er wordt gevraagt of we dit verschijnsel kennen ( niet duidelijk of ze om een nuchrtere verklaring vragen, maar lijkt me van niet) en of het orbs zijn.

In de reacties is van orbs en aliens nog niet veel te vinden, dat weer wel.
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 13:36:43 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Emie :

Je impliciete verwijt is dat mensen te snel 'aliens' en 'orbs' roepen maar dat had in dit topic toch echt nog niemand gedaan.


Tja, raar dat ik denk dat dat gaat gebeuren. Dat gebeurt namelijk nooit op deze site. *KUCH*

Daarbij, in de brief werd ook verwezen naar Orbs. Beide de briefschrijver én de poster van het artikel hadden reeds de mogelijkheid van orbs geopperd. Vind jij hun 'niemand'?

Zullen we weer ontopic gaan?

Alle materialen, op gitzwarte materialen na, reflecteren IR light. Maar kan een vlieg of ander insect nIR licht zó fel reflecteren? Ja, als het dicht genoeg bij de lichtbron en lens is wel.
I might just be saying that to get you mad...
Op 13-04-2010 13:37:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Clavius:
Alle materialen, op gitzwarte materialen na, reflecteren IR light. Maar kan een vlieg of ander insect nIR licht zó fel reflecteren? Ja, als het dicht genoeg bij de lichtbron en lens is wel.

Die in dat tweede filmpje lijkt me een mot, kan dat kloppen met de reflectie? Ook dacht ik even dat er iemand met een (IR)lampje heen en weer scheen. Soms lijkt het wel een projectie (als het ver van de camera, dicht bij de muur is).
Is it electrickery?
Op 13-04-2010 13:53:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Tja, raar dat ik denk dat dat gaat gebeuren. Dat gebeurt namelijk nooit op deze site. *KUCH*

Met dergelijke opmerkingen vraag ik me toch meer en meer af: waarom kom je hier eigenlijk?
United as one. Divided by zero.
Op 13-04-2010 13:59:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
3.14po:

Clavius:

Tja, raar dat ik denk dat dat gaat gebeuren. Dat gebeurt namelijk nooit op deze site. *KUCH*

Met dergelijke opmerkingen vraag ik me toch meer en meer af: waarom kom je hier eigenlijk?

Kun je dat zelf niet deduceren? Ik ben geïnteresseerd in diverse onderwerpen, en sta daar dan ook voor open. Maar wél zonder daarbij kinderlijk naief te zijn.
I might just be saying that to get you mad...
Op 13-04-2010 14:08:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Kun je dat zelf niet deduceren? Ik ben geïnteresseerd in diverse onderwerpen, en sta daar dan ook voor open. Maar wél zonder daarbij kinderlijk naief te zijn.

nee, dat kon ik zelf niet deduceren. Blij om te horen dat je open staat. Dat betekent idd niet dat je alles moet aannemen. Zou ook dom zijn met dit soort onderwerpen. Ik had soms het idee dat je op het trollen uit was. Enfin, niet dus...
United as one. Divided by zero.
Op 13-04-2010 14:12:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: goedenmiddag, ik ben dus de briefschrijver. Allereerst bedankt voor de reacties. De reden dat ik orbs dacht is dat ik op internet alleen iets dergelijks aan foto's vond dat er op leek. Tot voor gisteren had ik nog nooit van orbs gehoord.
Een spin zou misschien kunnen. Ik heb net even gekeken maar ik zie geen web of spinnenrag in de buurt van de camera.
Misschien wat aanvullende informatie:
De camera is wel degelijk een IR camera van het type Foscam FI8904W Automatische IR-LED verlichting voor nachtzicht (tot 20 meter)
Ik heb beelden met tussenpozen van 03.49 tot 05.30 s’nachts.

Een schuine glasplaat ervoor is niet gebeurt en het is ook geen grap.

Het idee van iemand met een zaklamp of afstandbediening sluit ik uit want dan had de persoon ook op camera moeten staan. Je kan er namelijk niet in de buurt komen zonder dat je gezien wordt. En ik denk dat niemand een grapje van 1,5 uur gaat uithalen.
groet,
Peter
Op 13-04-2010 14:17:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
maridd: Nou, ik vind het nix bijzonders hoor. Het is gewoon de geest van een overleden autoliefhebber ;-).
Boldly going nowhere.
Op 13-04-2010 14:22:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat: Een spin voor een IR camera (let op voor de lens er niet op)



Het antwoord op reflextie is hiermee ook beantwoord.

@Peter, hou het maar op een spin op de lens.

Ps Die spin kan ook een autoliefhebber zijn
(bericht gewijzigd op 13-4-2010 14:32:58)
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 14:31:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:

http://foscam.com.cn/Products_List.asp?id=125

1/4" Color CMOS Sensor

Auto IR-LED illumination for night vision (up to 20 metres)

Dus kleuren camera met IR voor nachtzicht, en de IR LED's om de lens, dus dicht genoeg bij de lichtbron en lens voor reflectie
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 14:39:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Cheshire Cat: bedankt voor je reactie. Het geeft idd wel een soort gelijk beeld. Alleen kan ik hier op de foto's toch niet echt een spin er uit halen. Soms zijn er ook lange vormen zichtbaar.
Op 13-04-2010 14:41:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Cheshire Cat: Ik ga die spin zoeken ;-)
Op 13-04-2010 14:42:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cheshire Cat:
Peter:

Cheshire Cat: bedankt voor je reactie. Het geeft idd wel een soort gelijk beeld. Alleen kan ik hier op de foto's toch niet echt een spin er uit halen. Soms zijn er ook lange vormen zichtbaar.

Die lange vormen had ik ook gezien, maar dat hoeven niet een spinnenpoot te zijn (niet dat ik dat durf te bevestigen).
Maar op mijn werk hebben we ook bewakingscamera's.
Als er overdag een spin over de lens kruips ziet het er het zelfde uit maar dan natuurlijk zwart.
Vandaar dat ik het gerust op een spin durf te gooien.
Het IR reflectie verhaal vond ik ook vandaag dank zij deze blog uit.
De spin moet natuurlijk wel vlak voor of op de lens gezeten hebben.
"We're all mad here."
Op 13-04-2010 14:48:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Troy: De gele vlek in het midden is trouwens het dak
God is an imaginary friend for adults
Op 13-04-2010 15:04:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mmy88: radioactief vuurvliegje vlak voor de camera?
Do nothing secretly; for Time sees and hears all things, and discloses all.
Op 13-04-2010 16:34:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Peter:

Het idee van iemand met een zaklamp of afstandbediening sluit ik uit want dan had de persoon ook op camera moeten staan. Je kan er namelijk niet in de buurt komen zonder dat je gezien wordt. En ik denk dat niemand een grapje van 1,5 uur gaat uithalen.
groet,
Peter


Als je terugleest dan zie je dat ik een Infra Rood zaklamp bedoelde. Met het blote oog geeft het ding géén light. Het schijnt namelijk alleen IR-light. Boeven gebruiken het tegenwoordig steeds vaker om 's nachts de IR camera's mee te verblinden. Door de IR-zaklamp vormt zich een grote witte vlek op de camerabeelden. Dus kan het gespuis zo veilig een woning naderen.

De IR zaklampen zijn eigenlijk bedoeld om bij het gebruik van nachtkijkers of nachtvizieren een beetje bij te kunnen schijnen.

Excuses dat ik het nogmaals aanhaal. Dit is een redelijk nieuw trucje uit boevenland en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Een beveiligingscamera wil nog niet zeggen dat men kan beknibbelen op andere beveiligingsmaatregelen.
I might just be saying that to get you mad...
Op 13-04-2010 16:42:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: waarom stuur je dit in? Terwijl het regelrechte trash is. Krijg je geld van gw om de orb discussie aan te wakkeren. Er is nog geen enkele topic met een orb waarheidgehalte waar je iets mee kan. Orbs hebben een eigen leven gekregen hier.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 13-04-2010 18:37:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Ik heb alle foto's even in een filmpje online geplaatst (16 mb ongeveer 5 minuten). Op ongeveer 2 minuten zie je volgens mij ook reflectie in het water achter de auto. Dat lijkt me niet van een spin te komen.
Link verwijderd i.v.m. bandbreedte
@Realist omdat ik probeer te begrijpen wat er op dat beeld sta en ik krijg geen geld van grenswetenschap en ik wist tot gisteren niet wat een orb was. Beetje rare reactie van je als ik serieus iets probeer te vragen.
(bericht gewijzigd op 14-4-2010 10:29:50)
Op 13-04-2010 18:43:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist: ja sorry is me wat de vaak voorgekomen laatste tijd.

Maar een orb schijnt dus een geest of iets anders levends te zijn. Net zoals onze wereld in elkaar gekleid is door een man op een wolk. Want daar zijn ook de nodige bewijzen voor.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 13-04-2010 18:51:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Realist, dat snap ik want ik ben ook niet van de man op de wolk. Maar kijk die foto's dan eens want ik kan het niet verklaren. Ook een spin niet.
Op 13-04-2010 18:53:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis: Het is een entiteit.
Net zoiets als "white noise" of EVP. Maar dan in beeld.
Op 13-04-2010 19:48:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IscopeU: Het doet mij meteen denken aan een filmpje uit China... even zoeken. Dit is met een normale camera gemaakt, geen tussenpozen.


(bericht gewijzigd op 13-4-2010 19:57:34)
Op 13-04-2010 19:56:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ourobouros:
Realist:

. Krijg je geld van gw om de orb discussie aan te wakkeren?


nou, DAT is pas paranoia conspiracy-waanzin

JIJ bent de grootste believer,
denk daar maar eens over na
niets is iets, niet?
Op 13-04-2010 21:17:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
berma: Ik zou msschien denken aan een vliegje of eerder een stofje dat vlak voor de lens zweeft en belicht word door het i.r. licht van de camera.
Niet te snel aan het boven natuurlijke gaan denken.
Ik snap de mensen hier niet die alles incl de schrijver hier belachelijk willen maken.
Op 13-04-2010 22:35:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Isis:
Isis:

Het is een entiteit.
Net zoiets als "white noise" of EVP. Maar dan in beeld.



Ik meen dit serieus...
Geen grap.
Op 13-04-2010 23:02:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Na het filmpje van cheshire cat hou ik 't toch maar op een spin, maar zeker weten doe ik het niet
Is it electrickery?
Op 13-04-2010 23:24:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Isis, ik ben niet zo goed op de hoogte van wat een entiteit is maar ik ga eens googlen. Dank.
Op 13-04-2010 23:28:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Peter: Emie maar dat verklaard de reflectie in het water weer niet ;-( En op geen enkele foto zijn draden of pootjes te zien.
Op 13-04-2010 23:29:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: Er loopt gewoon iemand met een vorm van verlichting te fucken. Je kunt goed zien dat de auto op sommige momenten duidelijker verlicht is als het schijnsel van links komt.
Je ziet trouwens niet de reflectie van de autoruit, maar van het dak van de auto. Verder reflectie van het achterscherm als het licht rechts blijft hangen.
Ik hou het op iemand die links van de auto, net buiten beeld, met een lampje loopt te zwaaien.
Oftewel: we worden beetgenomen.
No shit, Sherlock
Op 14-04-2010 0:32:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
moonwalker: Ik had zoiets al eerder gezien. Moest eff zoeken maar here you go:
http://paranormal.about.com/od/ghostaudiovideo/ig/Paranormal-Videos/Mystery-flyer.htm

Klik op Playvideo om de WMV bestand te laten afspelen. I dunno what it is...
Before I read newspapers I was uninformed. After reading newspapers I became misinformed
Op 14-04-2010 1:30:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Snadert: Er zijn (helaas voor de nonbelievers) erg veel lichtmanifestaties te zien als je er naar zoekt. Ik fotografeer ze soms in mijn eigen tuin. Orbs, maar ook felle lichtpunten die opeens verschijnen en weer verdwijnen. Gegarandeerd geen vliegen, muggen of mannen met zaklamp. Kijk maar eens op onze site: www.luchtvissen.nl
Op 14-04-2010 8:46:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Realist:

waarom stuur je dit in? Terwijl het regelrechte trash is. Krijg je geld van gw om de orb discussie aan te wakkeren. Er is nog geen enkele topic met een orb waarheidgehalte waar je iets mee kan. Orbs hebben een eigen leven gekregen hier.


Mee eens. De term Orbs is in het leven geroepen door onze eigen Robbert van den Broeke. Toevallig ten tijde van de film 'the sixth sense' waarin het ook aan de orde kwam.

Enfin, de witte bolletjes zijn ook al heel lang verklaart, maar de echte volhouders doen vaak nét alsof ze die verklaringen niet gelezen hebben. Bij compactcamera's zit de flitslamp dichtbij de lens. Hierdoor is de kans op reflectie van vochtdruppeltjes en stofjes in de lens heel groot. En dit gebeurt dan ook vaak. Deze reflecties uiten zich in de witte balletjes die men 'orbs' noemt.

Iedereen die in 'orbs' gelooft kan deze theorie zélf op de proef stellen. Zet de flitslamp uit en poef! Alle orbs zijn spontaan verdwenen. Zet em weer aan, en hup, daar zijn ze weer. Of neem een spiegelreflexcamera, met losse flitser. De afstand van flitser en lens zijn daarbij groter. Dan heb je, ook mét flits, géén orbs.

En nogmaals, ik debunk dit niet omdat ik er zelf niet in geloof. Sterker nog, ik geloof in een hiernamaals. En ik geloof zelfs in dat nabestaanden ons kunnen waarnemen. Maar als men zelf 'orbs' kan creeeren en doen verdwijnen door gebruik van een compact camera, dan is voor iedere weldenkende mens duidelijk dat het gewoon om stofjes gaat.
I might just be saying that to get you mad...
Op 14-04-2010 9:30:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
youngod: elfjes... waren die al genoemd?
Op 14-04-2010 11:07:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Clavius:

Mee eens. De term Orbs is in het leven geroepen door onze eigen Robbert van den Broeke. Toevallig ten tijde van de film 'the sixth sense' waarin het ook aan de orde kwam.

hoe kom je daar nu weer bij? Orbs zijn veel ouder dan van den Broeke.
United as one. Divided by zero.
Op 14-04-2010 11:14:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
3.14po:

Clavius:

Mee eens. De term Orbs is in het leven geroepen door onze eigen Robbert van den Broeke. Toevallig ten tijde van de film 'the sixth sense' waarin het ook aan de orde kwam.

hoe kom je daar nu weer bij? Orbs zijn veel ouder dan van den Broeke.

Sindsdien werd het gehyped iig. Terug ontopic?
I might just be saying that to get you mad...
Op 14-04-2010 0:02:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Picobyte: Yep beestjes voor de lens met overkill veel licht er op.
Stroom moet vloeien.
Op 18-04-2010 23:15:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harses: Nou,dit lijkt mij echt de grootste onzin van de eeuw.
Op 19-04-2010 19:36:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vosje: Even over die J-Rods.
.:
Mijn vader kijkt veel Zaplive.nl, dat is op intenet live camera's die continu blijven filmen. Op plekken van vogelnsten, en plekken waar veel dieren komen.

Ik klikte er eens een keertje een aan, en het was nacht. En raad eens wat ik zag: Aan een stuk door, honderden J-Rods. Rechte lijnen, kronkellijen, snelle, langzame, grote, kleine.

De geloofwaardigheid ervan is bij mij weg... Dit deed me ook aan zo'n insect denken.
If time doesn't matter, distance also won't.
Op 21-04-2010 18:27:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Clavius:

Mee eens. De term Orbs is in het leven geroepen door onze eigen Robbert van den Broeke. Toevallig ten tijde van de film 'the sixth sense' waarin het ook aan de orde kwam.

echt niet, dat word al veel langer gebruikt, en is zeker niet door rvdb geïntroduceerd...
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-04-2010 21:09:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
vosje:

Even over die J-Rods.
.:
Mijn vader kijkt veel Zaplive.nl, dat is op intenet live camera's die continu blijven filmen. Op plekken van vogelnsten, en plekken waar veel dieren komen.

Ik klikte er eens een keertje een aan, en het was nacht. En raad eens wat ik zag: Aan een stuk door, honderden J-Rods. Rechte lijnen, kronkellijen, snelle, langzame, grote, kleine.

De geloofwaardigheid ervan is bij mij weg... Dit deed me ook aan zo'n insect denken.

de meeste "rods" of luchtvissen zijn gewoon insecten, al heb ik met dezelfde cameratechniek ook wel andere dingen gefilmd die absoluut niet op rods lijken...

ontopic, een infraroodcamera ziet heel wat meer dan het menselijke ook, en er zijn heel veel gevallen van orbs en andere vreemde lichtmanifestaties die je alleen maar met infrarood blijkt te zien (word ook veel gebruikt door spokenjagers, net zoals veldsterktemeters en aanverwanten)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 21-04-2010 21:14:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Ron B.:

Clavius:

Mee eens. De term Orbs is in het leven geroepen door onze eigen Robbert van den Broeke. Toevallig ten tijde van de film 'the sixth sense' waarin het ook aan de orde kwam.

echt niet, dat word al veel langer gebruikt, en is zeker niet door rvdb geïntroduceerd...

Ook voor de wuppieshype waren er wuppies. Maakt niet uit wie er mee begint. Het is gehypt.

“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 22-04-2010 9:45:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Realist:
Ron B.:

vosje:

Even over die J-Rods.
.:
Mijn vader kijkt veel Zaplive.nl, dat is op intenet live camera's die continu blijven filmen. Op plekken van vogelnsten, en plekken waar veel dieren komen.

Ik klikte er eens een keertje een aan, en het was nacht. En raad eens wat ik zag: Aan een stuk door, honderden J-Rods. Rechte lijnen, kronkellijen, snelle, langzame, grote, kleine.

De geloofwaardigheid ervan is bij mij weg... Dit deed me ook aan zo'n insect denken.

de meeste "rods" of luchtvissen zijn gewoon insecten, al heb ik met dezelfde cameratechniek ook wel andere dingen gefilmd die absoluut niet op rods lijken...

ontopic, een infraroodcamera ziet heel wat meer dan het menselijke ook, en er zijn heel veel gevallen van orbs en andere vreemde lichtmanifestaties die je alleen maar met infrarood blijkt te zien (word ook veel gebruikt door spokenjagers, net zoals veldsterktemeters en aanverwanten)


Op zich wel logisch, valt buiten het perspectief van de mens he. Zo zal je met uv belichting ook mogelijke onverklaarbaarheden waarnemen, of met radiografie oid.

Betekent natuurlijk niet dat het in ene mensjes, zieltjes of wat dan ook zijn.
“I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief”
Op 22-04-2010 9:53:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Realist:

Ron B.:

vosje:

Even over die J-Rods.
.:
Mijn vader kijkt veel Zaplive.nl, dat is op intenet live camera's die continu blijven filmen. Op plekken van vogelnsten, en plekken waar veel dieren komen.

Ik klikte er eens een keertje een aan, en het was nacht. En raad eens wat ik zag: Aan een stuk door, honderden J-Rods. Rechte lijnen, kronkellijen, snelle, langzame, grote, kleine.

De geloofwaardigheid ervan is bij mij weg... Dit deed me ook aan zo'n insect denken.

de meeste "rods" of luchtvissen zijn gewoon insecten, al heb ik met dezelfde cameratechniek ook wel andere dingen gefilmd die absoluut niet op rods lijken...

ontopic, een infraroodcamera ziet heel wat meer dan het menselijke ook, en er zijn heel veel gevallen van orbs en andere vreemde lichtmanifestaties die je alleen maar met infrarood blijkt te zien (word ook veel gebruikt door spokenjagers, net zoals veldsterktemeters en aanverwanten)

Op zich wel logisch, valt buiten het perspectief van de mens he. Zo zal je met uv belichting ook mogelijke onverklaarbaarheden waarnemen, of met radiografie oid.

Betekent natuurlijk niet dat het in ene mensjes, zieltjes of wat dan ook zijn.

en het betekend ook niet dat het dan wel stofjes zijn
(eindeloos verhaal dus)
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 22-04-2010 20:28:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden