Het was een tijdje stil rond mentalist en paranormaal scepticus Derren Brown. Niet omdat de man uit zijn neus zat te snoepen, maar omdat hij bezig was met zijn zaalshows en de voorbereidingen van zijn nieuwe programma: Derren Investigates. Hij gaat dus op onderzoek en stapt daarvoor in de wereld van het schijnbaar paranormale en de mediums die beweren met doden te communiceren. Kortom: alles over cold reading. Net als de Vlaamse mentalist Gili is Derren Brown er niet van gediend dat spiritisten beweren gaves te hebben die eigenlijk gewoon gebaseerd zijn op een natuurlijke aanleg. Daarom gaat hij op zoek naar mensen die écht zo'n bovennatuurlijk talent hebben. Vindt hij ze? Kijken maar!

Derren Brown Investigates
(Derren Brown met argusogen)










rj125: --knip--
Nvdr: Alles op zijn tijd.
Op 19-05-2010 13:23:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans: Derren lijkt pissig te worden.
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 19-05-2010 13:29:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Het is mij al vaak opgevallen, dat mensen die bezig zijn zoals Brown, van wie ik overigens een bewonderaar ben, te veel gefocused zijn op hun eigen kennis. Hóe zouden zij dit aanpakken? Hóe verklaar ik deze zet van het medium, ha ik weet het want als ik aan mindreading doe etc.
Daarom kan hij volgens mij, juist omdat hij nooit zelf een paranormale ervaring heeft gehad of met spirits kan communiceren, nooit een 100% objectieve mening geven. Hij kan het slechts vergelijken met wast hij aan kennis in huis heeft. En dat is veel, aar dat maakt het voor hem dubbel moeilijk om te zien wanneer iemand echt als medium bezig is of faked. Want zoals ook hier wordt gezegd: de scheidslijn is enorm dun. Ikzelf denk, dat het nog heel lang zal duren voor iemand überhaupt zal kunnen bewijzen of het echt bestaat of niet. Tot die tijd denk ik er het mijne van.
Op 19-05-2010 18:28:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
zweefvlieg: Blijft erg moeilijk.Je zou eigenlijk genoeg moeten hebben aan de ogen van die man. Laten we zeggen dat hij er zelf in ieder geval absoluut in gelooft.En dat is echt niet niks- Maar publiek verwacht wonderen,en dat is haast niet mogelijk.Voor hem persoonlijk is het meer dan voldoende. Het lijkt voor hem het meest op enkele woorden die een heel verhaal vertellen.Hij ziet ook de omgeving, en de vreemde werkelijkheid die geen oren en mond heeft. Maar wel een bewustzijn dat over komt, en gelezen of begrepen kan worden.Soms komt hij niet verder dan dat wat zich afspeelt in de gedachten van zijn geinteresseerde luisteraar. En soms gaat het verder, en ziet hij door die gedachten de berichten van de gestorvenen. En kan hij zich er zelfs mee verbonden voelen. Handigheid komt er evengoed aan te pas, want dat kan twijfel uit de weg ruimen.Want het publiek verlangt soms teveel. Het kan de ene dag goed gaan, en de volgende brengt niets. Maar als ik hem zo bekijk, is hij zo eerlijk mogelijk, en is zeker van zijn zaak. De andere man is alleen maar een toeschouwer, die het nooit zover gebracht heeft.En toch niets liever zou willen.
Maar dan zitten we nog met de eeuwigheid.En dàt valt nog minder mee-
Op 19-05-2010 18:32:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
zweefvlieg:

Blijft erg moeilijk.Je zou eigenlijk genoeg moeten hebben aan de ogen van die man. Laten we zeggen dat hij er zelf in ieder geval absoluut in gelooft.En dat is echt niet niks- Maar publiek verwacht wonderen,en dat is haast niet mogelijk.Voor hem persoonlijk is het meer dan voldoende. Het lijkt voor hem het meest op enkele woorden die een heel verhaal vertellen.Hij ziet ook de omgeving, en de vreemde werkelijkheid die geen oren en mond heeft. Maar wel een bewustzijn dat over komt, en gelezen of begrepen kan worden.Soms komt hij niet verder dan dat wat zich afspeelt in de gedachten van zijn geinteresseerde luisteraar. En soms gaat het verder, en ziet hij door die gedachten de berichten van de gestorvenen. En kan hij zich er zelfs mee verbonden voelen. Handigheid komt er evengoed aan te pas, want dat kan twijfel uit de weg ruimen.Want het publiek verlangt soms teveel. Het kan de ene dag goed gaan, en de volgende brengt niets. Maar als ik hem zo bekijk, is hij zo eerlijk mogelijk, en is zeker van zijn zaak. De andere man is alleen maar een toeschouwer, die het nooit zover gebracht heeft.En toch niets liever zou willen.
Maar dan zitten we nog met de eeuwigheid.En dàt valt nog minder mee-

joe power weet ook duidelijk niet wat hij zegt en hoort.
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 19-05-2010 18:42:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
DNA: Mij valt op dat dit medium, voor de reading naar de wc gaat.

Wat hangt er meestal op het toilet?

Verjaardagskalender?

Just my 2 cents.

Ook wel aardig te vermelden: Hij wil graag optreden voor een publiek van ong. 3000 man. Nog meer kans een hit te maken....

Nog even een tip voor mensen die geinteresseerd zijn in zaken waarbij er sprake is van kennis die niet 'geweten' kan worden, onderzoek eens Edgar Cayce.
(bericht gewijzigd op 20-5-2010 1:06:51)
I know that I do not know
Op 20-05-2010 1:05:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Bij mij hangt geen kalender, dus hier word je niet veel wijzer.Jij benadert het op dezelfde manier als Brown, puur verstandelijk en dat zal altijd een controverse blijven tussen mediums en mensen die willen aantonen dat er niet zoiets als mediumschap bestaat. Onderzoek: prima, maar dat neerbuigende van sommige onderzoekers is af en toe stuitend. Dat had ik niet achter Brown gezocht, dat meewarig in de camera kijken.

Van Edgar Cayce is overigens al vele jaren bekend dat hij een illiminati was en dus voorkennis. Van zijn zgn profetiën bleef niet veel over dus. Maar als je dat niet bekend is, ja, dan lees je de boeken van en over hem en denkt: nou, nou....niet dus.
DNA:

Mij valt op dat dit medium, voor de reading naar de wc gaat.

Wat hangt er meestal op het toilet?

Verjaardagskalender?

Just my 2 cents.

Ook wel aardig te vermelden: Hij wil graag optreden voor een publiek van ong. 3000 man. Nog meer kans een hit te maken....

Nog even een tip voor mensen die geinteresseerd zijn in zaken waarbij er sprake is van kennis die niet 'geweten' kan worden, onderzoek eens Edgar Cayce.

Op 20-05-2010 9:24:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Dat de goede reading bij de buurrvrouw van zijn zus werd gedaan,
vind ik al vals spelen. Vraag me dan nog steeds af, zijn er mensen die dit echt kunnen ? Ik heb het eens gedaan, en die vrouw zat er ver naast.
Het koste me 50€... Ik zal het dan ook nooit meer doen. ☺
Op 20-05-2010 0:45:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Natuurlijk zijn er zat mensen die dit wel kunnen en erg goed zijn. Alleen om de juiste te vinden, dat is heel erg moeilijk. Goed en integer, het gaat samen, maar bij mensen die veel aan de weg timmeren vind je het zelden is mijn ervaring. Zoek iemand d.m.v. mond op mond reclame, dan zit je bijna altijd goed.
Kat:

Dat de goede reading bij de buurrvrouw van zijn zus werd gedaan,
vind ik al vals spelen. Vraag me dan nog steeds af, zijn er mensen die dit echt kunnen ? Ik heb het eens gedaan, en die vrouw zat er ver naast.
Het koste me 50€... Ik zal het dan ook nooit meer doen. ☺

Op 20-05-2010 13:34:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hippie: Wat mij opvalt is dat het medium zijn erg aan het vercommercialiseren is.
Waar je vroeger geen geld voor een reading mocht vragen op straffe van het verliezen van de gave, want die was alleen bedoeld om mensen te helpen en bij gratie der hogere machten, worden er nu behoorlijke bedragen gevraagd.

Mijn graad meter is nog steeds dat ik het absoluut niet serieus kan nemen als er geld voor wordt gevraagd.
En zeker niet als er een show van wordt gemaakt.
Op 20-05-2010 15:39:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Over het feit dat een medium al dan niet geld mag/kan vragen zijn al vele discussies gevoerd. Het is grote onzin dat zo iemand voor niets zou moeten werken. Wie zegt dat en waar staat dat? Wij werken toch ook niet gratis? Je gave verliezen? Kom nou, geklets uit de vorige eeuw.
Ik zie het als energie geven en daarvoor mag men heel zeker energie (geld) terugkrijgen. Alleen wel binnen alle redelijkheid, anders moet je afhaken.
Hippie:

Wat mij opvalt is dat het medium zijn erg aan het vercommercialiseren is.
Waar je vroeger geen geld voor een reading mocht vragen op straffe van het verliezen van de gave, want die was alleen bedoeld om mensen te helpen en bij gratie der hogere machten, worden er nu behoorlijke bedragen gevraagd.

Mijn graad meter is nog steeds dat ik het absoluut niet serieus kan nemen als er geld voor wordt gevraagd.
En zeker niet als er een show van wordt gemaakt.


Op 20-05-2010 16:28:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Mee eens. Hoe goed je ook in wat dan ook bent, als je er geen geld voor vraagt dan lig je onder een brug te genieten van een steak regenworm. Beetje hypocriet dat de geldkwestie een punt wordt. In de wereld van het kapitalisme zijn zaken altijd waard wat de gek ervoor geven wil. Daar zijn geen tot weinig uitzonderingen op.
United as one. Divided by zero.
Op 20-05-2010 16:32:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
bert: Hear, hear!!!
3.14po:

Mee eens. Hoe goed je ook in wat dan ook bent, als je er geen geld voor vraagt dan lig je onder een brug te genieten van een steak regenworm. Beetje hypocriet dat de geldkwestie een punt wordt. In de wereld van het kapitalisme zijn zaken altijd waard wat de gek ervoor geven wil. Daar zijn geen tot weinig uitzonderingen op.

Op 20-05-2010 17:35:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep:
bert:

Bij mij hangt geen kalender, dus hier word je niet veel wijzer.Jij benadert het op dezelfde manier als Brown, puur verstandelijk en dat zal altijd een controverse blijven tussen mediums en mensen die willen aantonen dat er niet zoiets als mediumschap bestaat. Onderzoek: prima, maar dat neerbuigende van sommige onderzoekers is af en toe stuitend. Dat had ik niet achter Brown gezocht, dat meewarig in de camera kijken.

Van Edgar Cayce is overigens al vele jaren bekend dat hij een illiminati was en dus voorkennis. Van zijn zgn profetiën bleef niet veel over dus. Maar als je dat niet bekend is, ja, dan lees je de boeken van en over hem en denkt: nou, nou....niet dus.
DNA:

Mij valt op dat dit medium, voor de reading naar de wc gaat.

Wat hangt er meestal op het toilet?

Verjaardagskalender?

Just my 2 cents.

Ook wel aardig te vermelden: Hij wil graag optreden voor een publiek van ong. 3000 man. Nog meer kans een hit te maken....

Nog even een tip voor mensen die geinteresseerd zijn in zaken waarbij er sprake is van kennis die niet 'geweten' kan worden, onderzoek eens Edgar Cayce.




Ik heb verscheidene boeken gelezen van Edgar Cayce, inderdaad, ik zou eens een serieus boek van deze man lezen. Voor je weer eens alles onder dezelfde hooiberg schuift. Van Derren Brown krijg ik 'akelige' twijfels.

(bericht gewijzigd op 23-5-2010 10:15:37)
Op 22-05-2010 18:52:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
3.14po:

Mee eens. Hoe goed je ook in wat dan ook bent, als je er geen geld voor vraagt dan lig je onder een brug te genieten van een steak regenworm. Beetje hypocriet dat de geldkwestie een punt wordt. In de wereld van het kapitalisme zijn zaken altijd waard wat de gek ervoor geven wil. Daar zijn geen tot weinig uitzonderingen op.

Inderdaad.
Ik zeg maar zo: de schoorsteen moet roken en praatjes vullen geen gaatjes.
Cannot kill the Battery!!!
Op 22-05-2010 22:20:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
3.14po:

Mee eens. Hoe goed je ook in wat dan ook bent, als je er geen geld voor vraagt dan lig je onder een brug te genieten van een steak regenworm. Beetje hypocriet dat de geldkwestie een punt wordt. In de wereld van het kapitalisme zijn zaken altijd waard wat de gek ervoor geven wil. Daar zijn geen tot weinig uitzonderingen op.

Precies!
Daarbij, een medium hoeft niet perse een goed persoon te zijn. Goed of slecht staat er buiten. Dus een medium ( met echte "gaven" kan zich net zo goed aan anderen willen verrijken.
( in zo'n geval niet door de boel op te lichten, maar bijvoorbeeld door consulten e.d te duur te berekenen )

My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 23-05-2010 4:05:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hippie: Reacties geven wel weer aan hoe behulpzaam de mens van tegenwoordig is...
En daarbij je doet toch zelf niets, je bent alleen een medium, hoe lui kun je je geld verdienen.....
Op 26-05-2010 11:50:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden