Het Russian Emergency Ministry heeft in Wolgograd, Rusland, een levensgevaarlijke brug moeten afsluiten voor alle verkeer. De 6 kilometer lange brug over de rivier Wolga - de grootste rivier van Europa wat betreft lengte (3.530 kilometer) en debiet - begon er over bijna de hele afstand letterlijk te beven en bibberen. De reden van het wiebelende effect werd gevonden bij een van de verticale steunen van de brug.

Smeltende sneeuw stroomopwaarts had voor een enorm debiet en sterke stromingen gezorgd. De pijler kwam los te zitten en de brug begon een eigen leven te leiden, of is het met lange ij? We maken ons sterk dat het een zeer tijdelijke attractie zal zijn.

studentje: heeft onze Erasmus ook nog last van gehad. deze is er aan bezweken:
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/yt]
iedere vlieg wordt ooit een vloog.
Op 22-05-2010 20:45:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ studentje

Daar dacht ik ook aan.
Al kwam dat door de wind.
Cannot kill the Battery!!!
Op 22-05-2010 22:15:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: Heb net het filmpje bekeken.
Lijkt me toch wel stoer om daar met 140 overheen te stampen.
Of je het overleeft is een tweede...
Cannot kill the Battery!!!
Op 22-05-2010 22:44:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Korsou: War blijft de bruggenbouwer die hier een deskundige uitleg voor geeft?
Op 23-05-2010 17:26:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Studentje: Ja maar onze erasmus is nu weer goed he, moet je er wel bij vermelden.

De Bevende Brug, t lijkt wel een Suske & Wiske.

My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op 23-05-2010 17:30:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Olav: Was er niet onlangs in de VS een brug ineens de Mississippi in gelazerd?

Is er niet in de jaren '60 eens een viaduct van de onvolprezen Boudewijnsnelweg in de Kleine Nete gedonderd, ook doordat de noodzakelijke ondersteuning was weggespoeld?

Is onze eigen trots de Moerdijkbrug niet al jaren een bron van hoofdpijn voor Rijkswaterstaat door het voortdurend scheuren van de doosconstructie?

Voordat weer een of andere koude-oorlog-idioot gaat zeggen dat zulks alleen in Rusland kan voorkomen...
Op 23-05-2010 21:57:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
The Doctor: @ studentje:

Heb in de eerste voor techniek ook al eens dat filmpje van 'Galloping Gerdie' gezien. Hartstikke indrukwekkend!
Going down like the Titanic!
Op 24-05-2010 13:21:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Meneer Glimlach: Je moet die dingen ook niet van rubber maken...
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 24-05-2010 15:41:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard: Een van de zaken die resonantie bevorderen is het toepassen van steeds dezelfde lengte van onderdelen. Door de lengte, of gewicht van delen te variëren, zal minder snel resonantie ontstaan.
'Don't forget rule number 6'
Op 26-05-2010 23:44:24 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden