Brainwashing, indoctrinatie, manipulatie, u mag het noemen hoe u wilt. Feit blijft dat kinderen van de laatste generaties aan meer scrupuleuze sturende reclamebureaus worden blootgesteld dan goed voor ze is. Geldt trouwens ook voor volwassenen, maar daar gaat het nu niet over. Van jongs af aan worden onze kids wijsgemaakt dat more is better. Dat je er niet bijhoort als je speeltje X, snufje Y of het 'juiste' kledingmerk niet hebt.
Akkoord, onderscheid op basis van oppervlakkigheden was altijd al een deel van de sociale cultus, maar nog nooit in de geschiedenis zat er zo'n machtig geolied apparaat achter als tegenwoordig. Kinderen bepalen een groot deel van de markt en laten zich door tv-beelden verleiden in schijnbehoeftes. Hoe ver dat strekt ziet u in de docu die we vandaag presenteren: Consuming kids. Een aanrader voor wie kinderen heeft of van plan is koters op te voeden.

consuming kids


















Marsepars: Als ik bij mijn zus langsga (ze heeft drie jongens), staat de tv meestal aan.
En dan staat ie vaak op een zender als Disney xd of Nickelodeon.
Ik wordt daar best wel nerveus van.
Al die prikkels die je krijgt via dat scherm!
Dat is gewoon een aantasting van je zintuigen.

Je wordt doodgegooid met een bombardement aan felle kleuren en hele drukke geluiden.
En dan heb ik het over de reclameblokken tussen de programma's door.
Het liefst zet ik daar de tv uit en de radio aan, maar ik ben daar te gast hè...
Cannot kill the Battery!!!
Op 02-06-2010 21:21:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: kinderen zijn natuurlijk een geweldige consument, ze zijn heel makkelijk te manipuleren en daar kun je lekker geld mee verdienen, er is niks beters te doen in deze wereld dan lekker veel geld verdienen, en kinderen worden toch wel groot en dan gaan ze zelf ook lekker geld verdienen.

wat hebben we een mooie, leuke wereld!!
Op 02-06-2010 22:23:21 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: Ik ben vader van 4 kinderen, 10, 8, 2 en één van 3 maanden. Ze hebben dus een leeftijd waarin ze beïnvloedbaar kunnen zijn, de oudste 2 dan toch in ieder geval. Puntje van aandacht is wel dat ík hun vader en opvoeder ben. Niet de televisie, niet de supermarkt, niet de grote merken, niet de .... enzovoort.

Het valt niet te ontkennen dat er hufters en hufteressen zijn die mijn kinderen hun zakgeld willen ontnemen of die mijn kinderen mij dusdanig proberen te laten manipuleren dat ik geld uit geef aan nutteloze dingen.

Helaas echter is het grootste deel van de wereldbevolking nog steeds een volgzaam, beïnvloedbaar kuddedier en zullen vele hufters en hufteressen met hun mooie, kleurrijke en spectaculaire reclames en artikelen de gemiddelde papa en mama via via (lees: dmv de kinderen) inpakken.

Die hufters en hufteressen zijn, in mijn ogen, grote criminelen.
Ik heb geen onderschrift.
Op 02-06-2010 23:33:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine: @eyes on information

We hebben een mooie, leuke wereld. Niet alles is ellende.
Ik heb geen onderschrift.
Op 02-06-2010 23:37:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Hoe verder van politiek en economie je je begeeft, hoe mooier de wereld werkelijk is kay-nine.
Op 03-06-2010 1:32:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tunnelforce9: ik kan me herrineren dat er laatst een onderzoek was gedaan onder peuters en het bleek dat een groot deel van de kinderen het shell logo en M heel snel doorhebben..
Op 03-06-2010 4:16:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
kay-nine:
eoi:

Hoe verder van politiek en economie je je begeeft, hoe mooier de wereld werkelijk is kay-nine.


Zo is het en niet anders
Ik heb geen onderschrift.
Op 03-06-2010 21:13:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2016Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden